Szukaj

Informacje o Fiat Multipla

Lata produkcji: 1998 – 2010
Segment: VANy
Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 1998 roku. Jedyne auto w tej klasie w Europie mieszczące 6 osób w dwóch rzędach siedzeń (układ 3+3). Pierwsze wzmianki o Multipli datują się na lata 50., gdy auto o tej nazwie powstało na bazie Fiata 600. Pierwsza generacja współczesnej Multipli to, z racji wyglądu, jeden z najbardziej kontrowersyjnych samochodów ostatnich lat. Głównie z tego powodu model nie podbił rynku, choć był nawet drugi w konkursie na Europejski Samochód Roku 2000. W 2004 roku Fiat przedstawił znacznie bardziej konwencjonalną Multiplę II.
czytaj więcej
Powagosław
Fiat odświeżając Multiplę postanowił uniknąć kontrowersji, jakie budził pierwszy samochód o tej nazwie. Jak to jednak zwykle bywa w takich przypadkach, popadł ze skrajności w skrajność. Szokującą sylwetkę zastąpiła sylwetka nużąca i mdła. Nie warto było. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Multipla była po prostu brzydka. No dobrze, była tak szkaradna, że można było nią straszyć dzieci. Nowa Multipla jest niewiele ładniejsza. Problem w tym, że swoją szpetność próbuje ukryć między niby nowoczesnymi liniami. To ja już wolałem tamten poprzedni, prawdziwy koszmarek. ~Luzacjusz

Fiat Multipla – wybierz generacjÄ™

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Fiat Multipla

Liczba ocen: 201
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~Hubert
Fiat Multipla II
Minivan 1.9 JTD 120KM 88kW
Auto użytkuję od 3 lat. Najpierw odnośnie wyglądu: jest nijaki - ale to myślę że akurat (w porównaniu do wcześniejszej wersji) na plus. Stojąc przy innych samochodach tego typu (np WV touran) niczym się specjalnie nie wyrużnia. No ale przecież to jest minivan i mało który jest na prawdę ładny. Za to wnętrze... Jest ogromne: płaska podłoga, 6 tej samej wielkości foteli, miejsce na nogi, miejsce nad głową i ogromne szyby potęgujące efekt przestrzeni. Jadąc tym autem ma się wrażenie jakby siedziało się w Ducato, a nie w 4 metrowym samochodziku. Kotpit: z poprzedniej wersji + drobne zmiany (kierownica, materiały). Jest do bólu prosty i bez wyrazu (tak jak w bysie - ma po prostu być). Materiał na desce rozdzielczej (byle jaki, to byle jaki - ale jest), materiał na wszystkich drzwiach, guma na pokrętłach, trochę gumy na wajchach od kierunków i wycieraczek pokazuje, że ten samochód nie był robiony po taniości. Ważna żecz: pokażcie mi samochód (tych rozmiarów) w którym z przodu usiądzie paraz z dzieckiem w foteliku. Lub w którym sadzasz dziewczynę na środkowym fotelu (z przodu) i możesz ją obejmować podczas jazdy. Zdziwienie innych kierowców jak widzą 3 osoby z przodu - bezcenne.
4,6
~Blu energy
Fiat Multipla I
Minivan 1.9 JTD 110KM 81kW
Niechciany kiedyś przeze mnie samochód okazał się strzałem w dziesiątkę- zawsze zmieniałem auto średnio co rok 2 lata ,od czasu zakupu używanego Fiata Multipla zostaje wierny temu samochodowi i tej marce już prawie10 lat. W międzyczasie Miałem okazję jeździć różnymi innymi autami ,rzadne z nich jednak mnie tak głęboko nie zauroczyło ,bym był gotów zmienić obecny samochód na inną markę bądź model i nie jest to kwestia pieniędzy bo stać mnie na nie jedno auto.Problem w tym ,że nie jedno auto nie ma tego "czegoś" co ma ten cudowny fiat :-)
4,7
~Driver multipla JTD
Fiat Multipla I
Minivan 1.9 JTD 105KM 77kW
Super auto rodzinne jak i dla małej firmy po wyciągnięciu tylnych siedzeń przestrzeń ładunkowa jak w małym busie, duża przestrzeń, 6osobowy, dużo schowków, fajny dizajn w środku, mało pali musimy pamiętać że to nie jest sportowa fura tylko do normalnej eksplatacji, bezawaryjny.Sprowadziłem Multiple z a 700euro stała rok nie używana w niemczech to jest 3tyś zł. Wszystkie opłaty z rejestracją i ubezpieczeniem kosztowało mnie 1,5tyś zł. Wymieniłem całe zawieszenie przednie kompletne, linki ręcznego, okładziny hamulcowe tylnie i łożyska w tylnim zawieszeniu,klocki ham. przednie i łożyska kół przednich koszt to 1600zl i mam spokój już 3 lata ani złotówki nie wrzuciłem w cześci a cały samochód po podliczeniu wyszedł mi 6 tyś zł i bez komentarza

Raporty spalania Fiat Multipla

Liczba raportów: 162
Åšrednie spalanie dla Fiat Multipla
7,5 – 10,6
l/100 km
6,0 – 7,8
l/100 km
9,3 – 10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Fiat Multipla I
Minivan 1.9 JTD 110KM 81kW
Auto po chip tuningu. Moc troche ponad 130 KM, moment obrotowy z 200 Nm podniesiony do nieco ponad 300 Nm. Auto bez turbo dziury. Jeździ się nim jak rasowym sportowym wozem. Nie dbam o oszczędność i jak tylko mogę, gdy silnik jest rozgrzany - to gaz do podłogi. :) Dodam, ze chip tuning chroni silnik i włącza się dopiero gdy silnik jest odpowiednio rozgrzany i wszystkie parametry pracy silnika mu na to zezwalają. Na zimnym silniku sobie nie poszaleje. :) Nie dbam kompletnie o oszczędności, leję zwykły ekodiesel + olej 2T (półsyntetyk) w stosunku 1:250 (aby smarował i czyścił elementy od środka). To bardzo pomaga. Mimo tego nigdy nie przekroczył mi w jezdzie miejskiej (korki,klima) 7.5 litra/100km. Na trasie około 5,5 na 100. Jeździłem nawet na biodieslu z Bliskiej i miałem wrażenie, że auto ma jeszcze większego kopa. Może ma to związek z lepszym spalaniem mieszanki w komorze spalania. Ostatnio sprawdzałem spalanie i wyszło mi 6.6 l / 100 średnio - ponad 400 km miasto, ponad 300 trasa. Silnik ma prawie 300 tys. i jak byłem na diagnostyce komputerowej pracy silnika to elektromechanik w żartach kazał mi zaspawać klapę i jeździć. :) Z rury wydechowej zero dymu. Mam wrażenie że przejedzie jeszcze 300 tyś, bo z tego co czytam 600 tyś. dla tych silników to granica już dawno przekroczona. Ogólnie silniki JTD fiata rządzą, bez dwóch zdań.
6,0
Fiat Multipla I
Minivan 1.9 JTD 105KM 77kW
jesli ktos pisze ze multipla pali 11-13 litrow on to znaczy ze jezdzi na wstecznym a jesli twierdzi ze wymienia rozrzad co 30 tys to kretyn bo wymiana pierwsza po120tys a nastepne 90 tys mialem rozne marki bezposrednio przed multipla mialem tourana 50 tys przebiegu i twierdze ze ci co nie mieli kontaktu z multipla nie maja pojecia jakie wdzieczne i tanie w utrzymaniu jest to auto mialem tez obawy przed zakupem bo niby brzydactwo i tu sie nadaje przyslowie ladna miska jesc nie daje jednym slowem wspanialy samochod na dzisiejszy kryzys i bardzo wygodny a jak ktos woli swirowac autem za pieniadze banku to powodzenia
5,2
Fiat Multipla I
Minivan 1.9 JTD 115KM 85kW
Pali tyle co nic :) jeździ całkiem dynamicznie... Miałem duże wątpilości przy zakupie, ale rodzina 2+3... miejsca jest więcej niż w popularnych vanach typu zafira sharan, auto jest krótsze, bardziej zwinne!

Usterki Fiat Multipla

Liczba wpisów: 23
Problem z odpalaniem.
  • Fiat Multipla I 1.6 16V 103KM 76kW 1998-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Kiedy kupiłem moją Żabkę po sprzedaży dopiero dowiedziałem się od właściciela że auto raz na jakiś czas nie odpala i trzeba kręcić w stacyjce kilka razy. Podobno był w serwisie i zrobili mu diagnostykę , która wykazała błąd - przerywany sygnał immobilajzera. Twierdził że nie naprawiał tego bo nie bardzo mu to przeszkadszało. Poczytałem trochę i okazało się że problem podobno leży w stacyjce i kluczykach a wiadomo że przy wymianie trzeba kupić komplet całą stacyjkę z kluczykami i komputerkiem aby uniknąć kodowania kluczyków. Cena takiego zestawu to 400 zl. Pomyślałem trudno pozbieram i wymienię. Jednak zagłębiając się dalej bo zaczęło mnie to już denerwować i bardzo przeszkadzać, nikt nie potrafił mi pomóc. Na szczęście natknąłem się na pewną wypowiedz w internecie gdzie był opisany ten przypadek chłopak powymieniał niepotrzebnie masę części a problem był dalej w końcu doszedł do czujnika położenia wału który okazało się był zabrudzony oraz uszkodzony czujnik stukowy paliwa i po wyczyszczeniu oraz wymianie wszystko działało jak dawniej. Taka prosta rzecz a ile zachodu z nią było. Ja wymienię na nowy czujnik ze względu na to iż mechanik powiedział że równie dobrze może być uszkodzony dlatego przerywa. Mam nadzieję że ta porada komuś oszczędzi niepotrzebnych wydatków.
nie wysprzegla, cos z linkÄ…
  • Fiat Multipla I 1.6 16V 103KM 76kW 1998-2004
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Jakiś czas temu wjezdzając do garazu, zerwało mi sie sprzegło a raczej platik podczymujący linke od sprzegła, trudno stwierdzić dlaczego plastik się zerwal jak przez lata służył.. byl nie byl przytarty, linka została wymieniona.. lecz sprzegło nie wysprzęglało , linka pono została podsiagnieta do maximum... więc pomyslałam ze linka moze jest nadal za dluga ,popuszczając sprzegło ono samo po chwili dopero odchodziło do góry .. przez jakiś czas było lepiej po kolejnej wymianie.. plastik podczymujący linke znów się zerwał po wcisnięciu wymieliłam na metal jakis czas było w miare wporzadku, a teraz znów problem powraca, sprzegło po puszczeniu powoli samo odskakuje... wyciąglenismy cała linke , i jest otarta guma z zjednej strony... nie wiem chyba jest zle załozona ... prosze o pomoc... czy linka jest za dluga? jaka powinna byc dlugośc w tym modelu i uklad instalacji jej by nci nie uwieralo... nie mam sily juz ani do auta ani do mechaników....
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Fatalna wytrzymałość zawieszenia na Polskich drogach.
  • Fiat Multipla I
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Auto świetnie się prowadzi przez długi czas, ale tylko na drogach z gładkim asfaltem. Niestety jeżdżąc po mieście lub innymi dziurawymi drogami już w rok możemy się dorobić sporych wydatków na wymianę wszystkich elementów zawieszenia i końcówek drążków układu kierowniczego. Aczkolwiek wybierając pomiędzy Chryslerem Voyagerem, a Multiplą, to Multipla jest o niebo tańsza w eksploatacji niż jej większy i bardziej luksusowy brat z USA. Natomiast tylne amortyzatory po jakimś czasie straszą lub śpiewają (jak kto woli) i na postoju wyraźnie słychać co około 3-4 minuty takie "bwuuuuuu". :))) Po za tym, mimo nieprzyjemnych stuków uszkodzonego dziurami zawieszenia prowadzi się miło na długich trasach. Nieprzyjemności rekompensuje świetnie wyciszone wnętrze i przyjemna muzyka sącząca się z wyśmienitej jakości oryginalnie montowanych głośników Tonsil`a (niestety już nie Polskiego, ale Niemieckiego).
Fiat Multipla