Szukaj

Informacje o Fiat Punto I Hatchback 1.2 60KM 44kW 1994-1999

Lata produkcji: 1994 – 1999
Segment: Auta małe
Zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro Punto trafiło na rynek w 1994 roku, jako następca Fiata Uno i okazało się dużym sukcesem marki. Pionowe światła z tyłu pojazdu, będące pomysłem stylistów Fiata (nie zawierał ich oryginalny projekt Giugiaro) stanowiły charakterystyczny element nadwozia. Model zbudowany został na tej samej płycie podłogowej co Fiat Barchetta i Lancia Y. Pierwsza generacja Punto zdobyła nagrodę Samochód Roku 1995. Produkcję tego modelu zakończono w 1999 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 98 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70,8 x 78,9 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 38% / przeciw: 62%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,3
~Ł. H. (Ali)
Fiat Punto I
Hatchback 1.2 60KM 44kW
Bardzo udany design, przestrzeń, komfort jazdy, elastyczność silnika. Spory bagażnik, jak na tą klasę ładnie i nienajgorzej wykończone wnętrze. Użytkowo - bardzo fajne autko! Niestety, wszystko to całkowicie przekreśla dramatyczna usterkowość i fatalna jakość niemal wszystkiego poza wyposażeniem wnętrza. Jak dołożymy do tego ogromne spalanie, to kupno tego auta z punktu widzenia oszczędnego użytkownika jest nonsensem. Bo po co jeździć wozidełkiem z kosiarką pod maską skoro za te same pieniądze można utrzymać nawet Mercedesa??? Moje Avensis jest rocznie KILKAKROTNIE tańsze w utrzymaniu od Punto (np. mając 2 razy tyle KM pod maską pali średnio litr mniej...) od Punto jakby miały podobne przebiegi. Na szczęście nie mają. Mimo niedużego przebiegu jako drugiego auta w rodzinie Punto serwis zalicza kilkakrotnie w roku i to nieraz z poważnymi sprawami. I to niestety nie jest tylko kwestia egzemplarza słysząc co nieco od znajomych. Był to mój pierwszy i absolutnie ostatni Fiat. Gdyby nie emocjonalne przywiązanie żony, sprzedałbym go już kilkanaście razy. Teraz kupuję Suzuki Swifta, zobaczymy. Jednak stara mądrość ludowa, żeby nie kupować aut na F (Fiat, Francuz, Ford) ma coś w sobie. No dobra, może nie do końca z tym Fordem :)
3,4
~padre
Fiat Punto I
Hatchback 1.2 60KM 44kW
Ot, tani, stary samochodzik, niegdyś przebój Fiata - zapowiedź nowej jakości włoskich samochodów. Co z tego zostało ? Na pewno niezły silnik i poprawa pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego. Typowe dla fiata zostały usterki elektryki niestety i wykończenie wnętrza.
4,4
~zibigo@tlen.pl
Fiat Punto I
Hatchback 1.2 60KM 44kW
Kupiłem używany, 4letni od teścia.Znałem przebieg auta i polecam też kupno Fiata Punto innym. Jeździłem również służbowymi autami, Nexią, Nubirą, Oktawią, Mondeo. Mogę polecić punciaka w tej klasie oczywiście. Mam 30letnie doświadczenie jako kierowca.
Średnie spalanie dla Fiat Punto I Hatchback 1.2 60KM 44kW 1994-1999
7,4
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Fiat Punto I
Hatchback 1.2 60KM 44kW
No tutaj to już jest klapa... Samochód z takim silnikiem niedużym i nie za ciężki powinien mniej palić. Zimą dochodziło prawie do 11l/100km!!!! Wiosną to ok 9/100, teraz udało mi się zbić do 7,5/100. Mówię o mieście. Na trasie to jest ok, ostatnio mi spalił 5,5l przy jeździe 100-120 km/h, także to jest dobry wynik. W czasie podróży w góry i po miasteczkach w górach palił 7,4l, także też nie jest źle. Ale miasto naprawdę zabija. Regeneracja alternatora kosztowała mnie 200zł, rozrusznika 70, a padł niedługo po alternatorze... Za nowy tłumik (zamiennik) dałem chyba około 200 zł, montaż prosty, więc samemu można zakładać. Także koszt napraw jest znośny, a elektryka to typowe usterki tych egzemplarzy.
6,2
Fiat Punto I
Hatchback 1.2 60KM 44kW
Wyniki przeze mnie osiagniete bylyby znacznie lepsze, gdyby nie... dziwaczne zestopniowana skrzynia biegow mojego Punciaka. 3150-3200 rpm na 5 biegu przy 100 km/h nie wydaje mi sie rzecza normalna przy tej mocy silnika!!! Jestem zaskoczony tym bardziej, ze mialem okazje jezdzic innym samochodem tej samej klasy i pojemnosci (wegierski Suzuki Swift rocznik 1996 wersja 5d, silnik 1298ccm, wtrysk 1punktowy, moc 50 kW/69 KM), ktory to samochod przy 100 km/h na piatce mial obroty na poziomie ok. 2600-2700!!! Nie wiem co nazdziwiali nasi polscy robotnicy montujac ten samochod w 1998 roku tyskiej fabryce z importowanych kawalkow, ale skrzynia biegow wydaje sie byc nie z tego samochodu!!! (Chociaz symbol sie zgadza- przy wersji 75 niezaleznie od kraju pochodzenia ma byc skrzynia typu C514.513, i taka wlasnie mam... Nie rozumiem o co w tym wszystkim chodzi. Czy wy tez macie takie wysokie obroty w swoich Punciakach???
5,5
Fiat Punto I
Hatchback 1.2 60KM 44kW
Nie wiem jak jeździć ekonomicznie, jeżdżę od 3 lat i raz pali mało, innym razem dużo. Zwykle są to krótkie trasy (7-30km), głównie miasto (ok 10km dziennie). Gdy padła sonda lambda potrafił zeżreć nawet do 8 l/100km i zagazować wszystkich w aucie. Zimą spalanie rośnie średnio o 1l. Lubi lato, wówczas pali mało.

Usterki Fiat Punto I

Liczba wpisów: 101
zanikanie pracy jednego cylindra
  • Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999
  • silnik
po przejechaniu ok 20 km, przestaje pracować jeden z cylindrów( świeci kontrolka wtrysku), żeby było śmieszniej często po zdjęciu kapturka świecy i ponownym jego założeniu auto znowu pracuje normalnie (choć nie jest to regułą) a podczas kontynuowania jazdy na trzech cylindrach co jakiś czas auto zaczyna pracować normalnie i za chwilę znowu wykazuje awarię, po ochłodzeniu auta wszystko wraca do normalności tj 20 km normalnie i później zabawa; wymieniłem świece, kable, cewki... bez efektu
Problem rozwiązany
3 komentarze
Parujące szyby
  • Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999
  • inne
Witam, Gdy wlączę ogrzewanie momentalnie zaczynaja parować mi szyby,nawiew ustawiony może być na maksa a i tak to nic nie zmienia wieje i leci cieple powietrze a szyby cale paruja nie tylko przednia ale wszystkie,dopiero po przejechaniu ok 15 km zaczyna cos sie dziac i odparuje pol szyby ale oczywiscie przy maksymalnym nawiewie zalezy mi na zidentyfikowaniu przyczyny bo mozna oszalec jazda w takich warunkach jest straszna, do tego jeszcze szyba robi się tlusta, Prosze bardzo o pomoc i z gory dziekuje za podpowiedzi
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Falowanie obrotów silnika
  • Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999
  • silnik
Problem polega na tym, ze po uruchomieniu silnika obroty zaczynają falować, aż w końcu rosną i silnik stale pracuje na wysokich obrotach. Jeżeli nacisnę pedał gazu i przytrzymam chwilę i puszczę, silnik zejdzie na niższe obroty, ale potem znów zacznie wyć. Wymieniłem silnik krokowy, potem próbowałem zresetować komputer odłączając na noc akumulator. Szkoda mi katować silnik wysokimi obrotami na luzie, a i przeszkadza to w jeżdżeniu. Bardzo proszę o pomoc, bo jestem już mocno zdesperowany.
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy
Fiat Punto I Hatchback