Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Fiat Siena

Lata produkcji: 1996 - 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu B produkowany w latach 1997-2002. W ofercie Fiata Siena zastąpiła model Duna. Auto powstało w ramach projektu samochodu typ 178, który zakładał stworzenie pierwszego w historii marki auta światowego. W skład rodziny wchodziły modele: Strada, Palio, Palio Weekend (kombi produkowane również w Polsce) oraz Albea. Dzięki atrakcyjnej cenie, Siena zdobyła mocną pozycję na rynku, także w naszym kraju, gdzie powstawała w latach 1998-2002. Jej następczynią jest model Albea.

Dane techniczne Fiat Siena

Silniki

Moc silników 65-103 KM

Poj. silników 999-1 698 cm3

Prędkość maks. 156-186 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,2-17,0 s

zobacz dane techniczne

Oceny Fiat Siena

Średnia ocena modelu

na podstawie 1077 opinii

3.77

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Silnik

+ Stosunek jakość/cena

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie

- Widoczność

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (63%)
NIE (37%)

Wybrane oceny kierowców Fiat Siena

Auto produkowane w czasach kryzysu koncernu fiata. Totalna budżetówka, minimalizm i samochód dla najbiedniejszych (czytaj w tamtych latach Europa wschodnia(ew. ... więcejżeby ktoś się nie obraził centralna). Jeżeli jesteśmy sami w stanie coś w nim zrobić, to można polecić. Jest prosty jak budowa cepa, jednakże niektóre rozwiazania są kretyńskie (np żeby zdjąć miske olejową trzeba zdejmować osłonę od skrzyni(wału korbowego), co niejednokrotnie wiąże się z jej popuszczaniem- mnóstwo roboty). Odpowietrzanie układu chłodzącego to też porażka. Nie mogli dać jednego prostego systemu jak np w e36, tylko parę(chyba 3) odpowietrzniki na rurach wijących się wszędzie... Jedyne co się regularnie sypie to blacha. W zasadzie to boję się jeździć po dziurawych drogach żeby kół nie pogubić albo żeby mi sanki nie wpadły do kabiny. Wszystko gnije. W innych przypadkach wywalają różne elementy. Od alternatorów(wada konstrukcyjna położenia), pomp wody, przez pękające i zapychające się odmy powodujące wywalanie oleju przez bagnet. Jakiś cep zamontował również blaszane przewody hamulcowe na tył. Oczywiście gniją. Generalnie to ciągle się coś wysypuje. Na szczęście jak ktoś ciut ogarnia i ma warunki to sam zrobi większość rzeczy. Strasznie paliwożerny jak na wagę, moc i pojemność. Spalanie podałem dla gazu. Benzyny można odliczyć ze 2 litry na 100.Silnik beznadziejny i same z nim problemy. Silnik starożytny i mułowaty. 69km z 1.4 to słaby wynik. Wynika on też z pojedynczego wtryskiwacza. Nadaje się na szczęście do prostych jedno-punktowych instalacji gazowych, które kosztują 1500 zł. Silnik posiada sporo wad fabrycznych i jest awaryjny. Do tego paliwożerny(pomimo 1t wagi, która nie jest zbyt duża...). Lepiej wziąć 1,6 16v albo 1,2 na listwie wtryskowej(75km), jednakże szukając gazu należy zwrócić uwagę czy ktoś nie przyoszczędził i zamontował monowtrysk. Powinien być 4-wtryskiwaczowy system(tyle ile cylindrów). Na sekwencje szkoda kasy. Jeżeli chcecie więcej szczegółów, to zapraszam do pełnej oceny- wstawiłem tylko fragmenty. ukryj
dodano 07.04.2013 przez
Auto spełnia moje oczekiwania,tani w eksploatacji/spalanie,ubezpieczenie-niska pojemnosc/Osiągi wystarczające do dynamicznej jazdy,zawieszenie spełnia dodrze swą role,potrzebny by był większy rozstaw osi/komfort/.Denerwuje ... więcejpseudo oszczędnosciwa polityka dotycząca jakości wykończenia wnętrza/ile kosztuje zegarek elekt. -brak w /wersji EL/czy osłona na hamulec ręczny ?!Lakier tradycyjnie nie najlepszej jakości/doświadczenie z CC/Opony fabryczne Firestone lepsze od Debicy,plastiki w kabinie nie hałasują.Ponad 2-letnia eksploatacja nie zaskoczyła niczym nie miłym.Z opini innych użytkowników stwierdzam ze należy mieć szczęscie do danego egzemplarza/znam przykład Sieny 1.2 palącej ponad 12l !!!-wynikało to z wady centralki/Zrezygnowałem z przeglądów w ASO ze względu na ceny i olewanie klienta /na przeglądzie po 20 tkm.wlano mi za dużo oleju !!!,spowodowało to wycieki na uszczelce od głowicy.Wymiana samodzielna po 40tkm - brak wycieków.Brawo serwis w Lęborku !!!.Olej Selenii 10W/40 nie jest wart swojej ceny.Jeżdze na Lotosie 10W/40 lepszym jakościowo i tańszym o 30%.Radzę przestrzegać terminów przeglądów i korzystać z zaufanych warsztatów lub samemu wykonywać wymiany mat.ekspl.Ogólnie zadowolony jestem z Fiatów /50 tkm.z CC 700 bezawaryjnie,44 tkm. z Sieną 1,2-bez problemu/.Rożnego rodzaju wpadki dotyczą rownież innych marek/ np.Opel Astra 4-letni rdzewiejacy ,czy legendarny VW Golf 2-letni z awarią centralki/.W przypadku Sieny nie żałuje zakupu,rozważałem możliwość kupna Dełu-mikrofalówki-Lanos i dobrze że nie kuiłem pudła które pali 11-12l i za 5 lat po części bym jeżdził do Koreii/Bankrut/. ukryj
dodano 10.09.2001 przez
za 10 kawalkow lub mniej...mozna miec calkiem fajne autko!!!! i to rocznik 1997:D.. polecam 1.6 16V...wersja HL ma elektro szyby, ... więcejwspomaganie, welur i cos jeszcze:D... Ma troche niedociagniec: 1 - podczas wlozenia kluczyka i przekrecenia, stacyjka lubi sie zacinac...i nie mozesz odpalic samochodu..czasami dopiero za 3 razem idzie:( 2- czasami silnik zgasnie zaraz po odpaleniu..tez nikt nie wie czemu:] ale to tylko FIACIK:DD ukryj
dodano 11.10.2005 przez
Mam auto od nowości i oceniam je dość dobrze. Silnik chodzi bardzo dobrze, skrzynia biegów również. Drobne usterki mogą się ... więcejzdarzyć wszędzie, nawet w autach z wyższej półki. Jego zaletą jest duży bagażnik. Byłem z nim w różnych miejsczach Europy i nigdy nie miałem z nim problemów. Problemów również nie ma z zapakowanie się. Samochód polecam młodym rodzinom z małym dzieckiem. Jest tani w utrzymaniu, a do bagażnika zapakujecie cały wózek i kilka toreb jednocześnie. Nie trzeba wozić wózka na dachu. I jeszcze jedna bardzo ważna uwaga. Od siedmiu lat nie zauważyłem rdzy na karoserii, a parkuję po "chmurką". Porównując go z Oplem Astra z tego samego rocznika, którym dysponuje mój znajomy, to podwójny ocynk blachy w Sienie robi swoje. Opel do tej pory byłby zjedzony przez rdzę. ukryj
dodano 15.11.2006 przez
Zobacz oceny Fiat Siena Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Fiat Siena

Pb
5,37 - 14,83
Na podstawie 494 raportów spalania
LPG
5,30 - 15,53
Na podstawie 300 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Fiat Siena

Auto kupione 3 lata temu przy przebiegu 125 tyś. Obecnie 140tyś. Awaryjność to chyba jedyna "zaleta" tego samochodu. Na samym ... więcejpoczątku wymiana zaraz po kupnie akumulatora po poprzednim właścicielu. Następnie założyłem gaz Stag300. Auto używam do dojazdu do pracy + jeden wypad na wakacje w Polsce rocznie i ze 2 lub 3 razy w miesiącu wyjazd do dziewczyny(razem z powrotem to 200km). Przejechałem nim 15tyś(w ciągu 3 lat), a po kolei rozlatywały się: Linka sprzęgła w ostateczności wymiana całego sprzęgła, Alternator - wymiana łożysk - niestety był już pęknięty więc po 10tyś trzeba było założyć inny. Hamulce na samym początku tylne, następnie przód - w zimę potrafią się zablokować od syfu ze śniegu i błota - masakra(tylko Włosi potrafią tak projektować). Następnie poszły panewki w silniku od spodu. Kolejno poszła uszczelka (UPG). Czyszczona była także przepustnica i wymieniany silniczek krokowy (nierówne obroty na jałowym). Po odłączeniu akumulatora samochód potrafił gasnąć na skrzyżowaniach po przejechaniu około 100km problem ustępował. Wymieniane były progi, a obecnie już powinna być wymieniana podłoga. Przy okazji rdza lubi zjadać także karoserię - kolejny problem. Blokują się pasy bezpieczeństwa - konieczny był zakup ze szrotu sprawnych. Problem z otwieraniem szyb - chodzą ciężko i rysują się przy otwieraniu - gówniane prowadnice szyb. Obecnie auto czasami ma problem z odpalaniem po dłuższym postoju w zimę lub w wilgotne dni - podejrzewam świece. Przy okazji rdzewieje układ chłodniczy (płyn zamiast niebieskiego robi się brązowy od rdzy). Samochód więcej stał u mechanika niż jeździł. Poprzedni właściciel o niego dbał. Od samochodu oczekiwałem, że będę nim tylko jeździł, a tymczasem wzbogacam wiedzę na temat budowy samochodu i mechaniki. Oczywiście jestem także stałym bywalcem fiat forum i dokształcam się na temat jak rozwiązać kolejny problem z tym samochodem. Przeglądałem na autocentrum opinie innych samochodów marki Fiat i oceniam, że ta firma nie potrafi zrobić dobrego samochodu. Fiat jest może dobry jak ktoś jeździ tylko w niedzielę do kościoła i wtedy samochód mu się nie psuje. Uważam że Fiat po 100tyś przebiegu to już jest złom. Ocena wiarygodna samochodu może być po przebiegu 150tyś - wtedy wiadomo czy samochód jest awaryjny czy nie. Niektórzy robią 100tyś w 2 lata, więc ten samochód pewnie nie wytrzymałby kolejnych dwóch lat eksploatacji. Moja opinia wszystko tylko nie FIAT. ukryj
dodano 21.02.2013 przez
Samochód w jednych rękach od 10 lat, od 2002 roku przy przebiegu 67000km, aktualnie na blacie 203000km. Ma swoje wady, ... więcejalternator fabryczny wytrzymał i tak długo, bo 6 lat - standardowo dla modelu pękł korpus. Oczywiście korozja, którą udało mi się pokonac, więc aktualnie jej nie ma, wiecznie strzelające ograniczniki drzwi, a poza tym - brak wad! Auto z "luksusów" posiada tylko poduszkę powietrzną kierowcy i centralny zamek z alarmem, w zamian za to nie ma się co psuc :-). Silnik jest nie do zdarcia, tak jak skrzynia biegów i ogólnie cały zespół napędowy. Do aktualnego przebiegu musiałem jedynie wymieniac łożyska z przodu, manszety, silentbloki i końcówki drążków kierowniczych. Oczywiście raz był zmieniany komplet amortyzatorów przy przebiegu ok. 160000 i stanie około 43% każdy. Od 2002 roku jeździ na Castrolu Magnatec 5W40 (wcześniej udokumentowany Mobil 1 5W40) zmienianym co roku (przebieg wypada ok. 7000-10000km), bez najmniejszego ubytku. W silniku jedyna wymieniona rzecz, to naturalnie świece co 20000km i dwa razy uszczelka pod pokrywą zaworów. Przy przebiegu ok. 185000km wymienione zostało sprzęgło kompletne na Valeo. Problemem są nieprzemyślane wszelkie zatrzaski elementów plastikowych, tak, że rozbiórka czegokolwiek dla wymiany np. żarówek kończy się zwykle koniecznością dokupienia plastikowych elementów. Części zamienne są tanie, za wyjątkiem "smaczków" - tutaj silnik 1.4 to po prostu masakra. Silnik krokowy zamiennik to koszt 200PLN, oryginał ok. 500, w czasie gdy dla silników 1.2 i 1.6 to odpowiednio 30-120PLN. Odma, głupi kawałek gumy, nie do znalezienia poniżej 270PLN. Za to części stricte eksploatacyjne znakomitej jakości są śmiesznie tanie - drążek kierowniczy Delphi na ten przykład to wydatek 45PLN, sprzęgło 240PLN. Spalanie to kolejno średnie spalania samochodu przy złożeniu 75% trasa, 25% miasto, maksimum to 100% ruch miejski w tym roku w terenie górzystym w największe mrozy (ok. -24 stopnie Celsiusza) na trasach do 10km. Najmniejsze spalanie to jazda ciągła, nocna, 550km drogą krajową, bez korków, nie przekraczając prędkości 90km/h z dwiema osobami na pokładzie i prawie pełnym bagażnikiem. ukryj
dodano 23.05.2012 przez
Witam, samochód kupiłem 2 miesiące temu praktycznie od pierwszego właściciela. Jego stan wizualny jak i techniczny oceniłbym na dobry. Po ... więcejkupnie wymieniłem olej na firmy ELF 15W40 5 litrów koszt jego to 80zł oraz filtr oleju 35zł oraz 20zł za wymianę. Potem się zorientowałem, że jest zepsuty termostat (na trasie pokazywał temperaturę zerową), co było skutkiem około 40% większego spalania. Pierw wymieniłem czujnik za 40zł, jednak to nic nie pomogło, ostatecznie kupiłem wkład termostatu koszt 40zł z wysyłką oraz 50zł montaż. Auto przy zerowych temperaturach się bardzo szybko nagrzewa. Po przejechaniu około 2 km w aucie już ciepło. Ostatnio wybrałem się nim w trasę 1000km z czego 800km w Niemczech. Przy jeździe jeszcze w Polsce 50% droga krajowa 50% droga ekspresowa jazda max 100km/h spalanie wyszło 5,5l - wynik oceniam na super! Średnie spalanie mi z całej trasy wyszło 6,5litra, jazda po Niemczech 100-110km/h oraz przez około 100km z prędkością 160km/h. Autko bardzo dynamiczne, nie jedno bmw czy golfa w TDI zostawi w tyle. Natomiast w małym mieście (15tys mieszkańców) przy jeździe 1,5km do pracy w jedną stronę i 1,5km w drugą, za 50zł (10,5l) przejeżdzam 60km, także autko bardziej na trasy, bagażnik bardzo pojemny, póki co mnie nie zawiodło. Ogólnie polecam, można jechać oszczędnie, a jak trzeba przycisnąć i zadziwić innych kierowców. Pozdrawiam! ukryj
dodano 28.12.2014 przez
Raport na podstawie 4tys km, przejechanych latem. Moja Siena ma 13 lat i kupiłem ją od pierwszego właściciela z przebiegiem ... więcej129 tys. Auto w 100% oryginalne. Po mieście przy ekodrivingu pali w okolicach 8-8,5l/100km. Myślę, że to przyzwoity wynik jak na auto tej wagi i mały silnik. W trasie przy normalnej jeździe po polskich drogach (90-120km/h)Siena Pali około 6.2-6,5L/100km. Mój absolutny rekord to dokładnie 4,96/100km na trasie Lublin - Kraków, jazda typowo ekonomiczna, mało w/yprzedzania głownie w okolicach 90-100km/h. Po 312km na pełnym baku i 3 osobach weszło jedynie 15,68l na Orlenie kawałek za Krakowem. Zdecydowanie gorzej jest niestety na autostradzie. Po przejechaniu połowy Węgier autostradami z prędkością 140-150km/h, następnie przeprawy przez góry na słowacji przy 3 osobach i pełnym bagażniku spalanie oscylowało w okolicach 8,2l/100km. Myślę, że jest to wynikiem krótkich skrzyni biegów. Dzieki niej auto ładnie przyśpiesza pomimo małego silnika ale przy większej prędkości wchodzi na wysokie obroty przez co lubi trochę pociagnąć ze zbiornika. W każdym razie Siene polecam!!! ukryj
dodano 09.08.2013 przez
Na trasie Warszawa-Hel w cztery osoby z pełnym bagarznikiem, auto spaliło ok.7 litrów. Dodam tylko, że jechałem w nocy, na ... więcejzupełnie pustej trasie ze stałą prędkością 100km/h. No i oczywiście miałem pozamykane okna, oraz wyłączone wszelkie nawiewy. Przy bardzo spokojnej jeździe w cyklu mieszanym (przy relatywnie małym natężeniu ruchu) siena 1.6 16v spala około 9-10l. Natomiast jeżeli jeździłem po Warszawie w godzinach szczytu, bądź korzystałem z mocy silnika(a trzeba przyznać że było z czego korzystać-naprawde można zostawić w tyle nie jednego golfa,bmw,itp.) to w zbiornoku miałem po prostu wir, spalanie potrafiło dochodzić do nawet 12.5-13 l. Dlatego właśnie po pół roku jeżdżenia tym samochodem byłem zmuszony go wymienić na bardziej oszczędny środek lokomocji, mianowicie na forda fieste 1.25 16V z 96r. i powiem, że w porównaniu ż sieną jestem po prostu zachwycony. Pozdrawiam i ostrzegam przed Sieną, jeżeli macie zamiar jeździć nią po mieście, ponieważ nawet niska cena zakupu tego samoczodu, oraz niskie ceny części nie zrekompensują pozostawionych pieniędzy na stacjach benzynowych. ukryj
dodano 04.03.2009 przez
Zobacz raporty spalania Fiat Siena Dodaj raport spalania

Dealerzy Fiat

PARTNER J.Pączyński, W.Puczka S.J.

Fiat Partner Bytom

śląskie, Bytom, Strzelców Bytomskich 40B

Więcej

AUTO SERVIS

AUTO SERVIS MICHAŁ BOROŃ Fiat Nowy Targ

małopolskie, Nowy Targ, Krakowska 3

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Fiat Pszczyna

śląskie, Pszczyna, Bielska 31C

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Fiat Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 60A

Więcej

MOTO SOWA

MOTO SOWA Wojciech Sowa

małopolskie, Nowy Sącz, Wielopole 140

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Fiat Siena

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 286

Przejechany dystans

193 714 zł

Zatankowanego paliwa

64 679 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

551

Wydanych pieniędzy

122 456 zł

Średnie wydatki na auto

1 144 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

390

Wydanych pieniędzy

69 779 zł

Średnie wydatki na auto

652 zł

ZOBACZ 107 dzienników kosztów Fiat Siena Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Fiat Siena

Liczba wpisów: 10
komentarzy(14)
komentarzy(2)
komentarzy(11)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
komentarzy(13)
Zobacz inne typowe słabe punkty Fiat Siena dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Fiat Siena

Liczba wpisów: 15
Instalacje założyłem w 3 letniej sience kiedy miała 90 tyś. to było juz wiele lat temu. Instalacja sprawowała sie bardzo ... więcejdobrze, tylko na benzynie auto nie chodziło za dobrze, ale to było w 2000 r.jeszcze nie mieli tak obcykanej elektroniki. Spalanie gazu wynosiło ok 11 l. wiec jak na tak małe auto to bardzo dużo.Przy delikatnej jeździe udawało sie zejść do 9. Na gazie zrobiłem 80 tys. ukryj
dodano 15.07.2009 przez
wszystcy odradzali montaż innej instalacji jak sekwencje . znalazłem warsztat który założył zwykłą instalację i nie żałuję co prawda zrobiłem ... więcejdopiero 20tyś ale w dwa miesiące i nic z autem się nie dzieje . żadnych problemów z jazdą na benzynie i gazie ukryj
dodano 27.11.2011 przez
Choć samochód już sprzedany, to polecam ten warsztat montażu istalacji. Auto paliło 7,5-8 litrów w mieście. jazda za grosze. Spotykaliśmy ... więcejsię tylko na wymianę filtrów, zrobiłem ponad 30 tys.km. Dobra,szybka obsługa. ukryj
dodano 16.06.2015 przez
Jestem zadowolony z instalacji zamontowanej w samochodzie. Wszystkie drobme rzeczy eksploatacyjne wykonuje sam. Jak na razie powa¿niejszych usterek nie mia³em. ... więcejPOZDRAWIAM ukryj
dodano 31.12.2008 przez
miałem tę instalacje w aucie na gażniku przejechałem na niej ponad 100 tyś. 1005% zadowolenia a teraz na wielopunkcie , ... więcejbardzo dobra instalacja ,łatwa w naprawie i obsłudze-polecam. ukryj
dodano 23.11.2008 przez
Jestem zadowolony z instalacji zamontowanej w samochodzie. Wszystkie drobme rzeczy eksploatacyjne wykonuje sam. Jak na razie poważniejszych usterek nie miałem. ... więcejPOZDRAWIAM ukryj
dodano 08.11.2008 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Siena

Skarbnica wiedzy o Fiat Siena

Sposoby wykonania czynności
dodano 30.01.2014 przez
Poniżej fotorelacja z montażu rolet.
dodano 30.01.2014 przez
Kolejność demontażu zderzaka: 1/ demontujemy lampy przednie, w tym celu wyciągamy kierunkowskazy, odkręcamy 3 śruby rozmiar 10 mocujące każdy z reflektorów /po 2 od góry…
dodano 29.01.2014 przez
Pierwsze wrażenia czujnik opakowany w firmowe pudełko - zdj 1. Wykonanie moim zdaniem standardowe czyli to czego się spodziewałem ( zdj 2 ) centralka taka…
dodano 29.01.2014 przez
Cd Składając elementy w odwrotnej kolejności niż przy rozkładaniu, uwaga na pianki wygłuszające są bardzo delikatne i łatwo można je zniszczyć zdj 1. A tak…
dodano 29.01.2014 przez
Etap I opisany w poradzie " Jak wymienić wkłady lusterek bocznych?" Etap II dotyczy podłączenia kabli do mat grzewczych lusterek. Po zdjęciu wkładów i paru…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą