Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Fiat Uno

Lata produkcji: 1983 - 2002
Segment: Auta małe
Jeden z najpopularniejszych modeli segmentu B na przełomie lat 80. i 90. Jego produkcja rozpoczęła się w 1983 roku. Uno był następcą Fiata 127. Okazał się wielkim sukcesem włoskiej marki. Dwie generacje modelu sprzedano do dziś w liczbie blisko dziesięciu milionów egzemplarzy. W 1984 roku Uno wygrał konkurs na Samochód Roku. Choć w 1993 roku został zastąpiony przez model Punto, nie zaprzestano jego produkcji poza Włochami. Uno wciąż można kupić w Brazylii i krajach afrykańskich pod nazwą Fiat Mille.

Dane techniczne Fiat Uno

Silniki

Moc silników 39-114 KM

Poj. silników 899-1 929 cm3

Prędkość maks. 137-200 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,8-22,3 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Fiat Uno

Średnia ocena modelu

na podstawie 1345 opinii

3.70

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Widoczność

+ Stosunek jakość/cena

+ Koszty utrzymania

Wady

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

- Wentylacja i ogrzewanie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (65%)
NIE (35%)

Wybrane oceny kierowców Fiat Uno

Jeżdże zagazowanym Fiacikiem od ładnych paru lat, praktycznie codziennie. Głównie jazda po mieście, ale były też codzienne dojazdy podmiejskie (ok. ... więcej60 km dziennie). Przejeździłem nim wzdłuż i wszerz Słowację, Węgry, byłem nawet w Austrii. Zero jakichkolwiek problemów. Raz mnie zawiódł, w zimie stulecia kilka lat temu. Odpalał albo nie, nie wiadomo było, co go boli. Zwiedziłem kilka warsztatów, wydałem kupę kasy aż trafiłem do naprawdę dobrego mechanika. Grzebał przy nim dwa dni i znalazł. Uszkodzona była... stacyjka :-) Koszt 17 zł (plus koszty znalezienia usterki :-)). Ogólnie polecam dla osób ceniących trwałość i niezawodność, nawet jeżeli coś trzeba wymienić, to części są bardzo tanie, dużo oryginalnych i zamienniki. Poza tym większość mechaników nie ma problemów z naprawą (no chyba że jest to stacyjka :-)). Prestiż? Tu nie o to chodzi, to nie jest Volvo. Tani, ekonomiczny samochód. Zdecydowanie lepszy od różnej maści VW, które tylko z opowieści są takie bezawaryjne. Uno bije VW na głowę. Przymierzam się do zmiany Uno na coś innego (potrzebuję większego samochodu), tylko szczerze mówiąc, nie wiem na co, bo wszystko inne będzie droższe w eksploatacji. Aha, jeżeli chodzi o ładowność, to niech nikogo nie zmyli rozmiar tego autka. Przewoziłem nim naprawdę duże gabarytowo rzeczy. Składana kanapa + bagażnik dachowy i mamy ładowność samochodu typu kombi :-). ukryj
dodano 10.08.2009 przez
Całokształt bardzo dobrze. Bredzenie o słabych hamulcach, braku wspomagania ukł kierowniczego to tylko bredzenie. Ogólnie - PŁYN HAMULCOWY SIĘ WYMIENIA, ... więcejJAK RÓWNIEŻ W 10 LETNIM SAMOCHODZIE NALEZY WYMIENIĆ CAŁY UKŁAD HAMULCOWY - PRZEWODY (RÓWNIEŻ ELASTYCZNE), CYLINDERKI I WSZYSTKIE USZCZELKI NA ZACISKACH - TO TAK DLA DEMONÓW TECHNIKI NIE MAJĄCYCH ZUPEŁNIE POJĘCIA O CZYM MÓWIĄ - I JAK TO ZROBISZ I DALEJ BĘDZIESZ MIAŁ SŁABE HAMULCE TO WTEDY PISZ NA TEN TEMAT. UKŁ KIEROWNICZY - W 10 LETNIM SAMOCHODZIE NALEŻY WYMIENIĆ ŁOŻYSKA NA KOLUMNACH MCPERSONA - JAK JE WYMIENISZ I DALEJ KIEROWNICA CIĘZKO SIĘ OBRACA TO WTEDY PISZ. Uno z silnikiem 1.0 Fire to chyba jeden z najbardziej ekonmicznych samochodów - po przerobienu na gaz. Silnik 1.0 FIRE jest ponoć bezkolizyjny (wiadomość NIESDPRAWDZONA ale czytałem na forum że tak jest). Jeżeli zadbasz o ten samochód to na dzień dzisiejszy na rynku nie ma porównywalnego pod względem kosztów eksploatacji i to zarówno paliwa JAK I CEN CZĘŚCI. Znajdziesz samochód z podobnym zużyciem paliwa lecz o równie niskich cenach części zapomnij. Ja jeżdże tylko na gazie i podane zużycia paliwa dotyczą gazu. Na trasie - 5,6 w mieście około 7,5 l na 100 km. W pewnym okresie przez rok samochód robił tygodniowo 2000 km a w miesiącu 2000 km z przyczepą. Ogólnie samochód o który trzeba dbać (jak masz trochę wiedzy to praktycznie sam zrobisz przy nim wszystko) i jego sprawność jest funkcją jak o niego dbasz. Nie poszalejesz nim to fakt lecz napewno cię nie zawiedzie i bez problemów dotrzesz do celu. Przykładowe ceny części: klocki hamulcowe - 45 zł (wymieniam co 10 000 km), przeguby napędowe - 90 zł/kmpl co 70 000 - 80 0000 km, przekładnia kierownicza po regeneracji - 120,00 zł, amortyzatory - 120 zł/szt, wahacz 130 zł/szt, cylinderek tylny 40 zł/szt, całość przewodów hamulcowych około 230 zł (w tym elastyczne). Komplet łożysk do kół (tylne z piastami) 210 zł (wszystkie 4 koła) - wymiana łożysk z przodu po przebiegu 150 000 km, z tyłu 120 000 km, wymiana paska rozrządu z rolką napinająca - 100 zł (silnik 1.0 Fire jest ponoć silnikiem bezkolizyjnym - wymiana paska rozrządu co 100 000 km). Ceny podane są bez robocizny ponieważ ja sam naprawiam swoje samochody - mam dwa Tico na benzyne i Uno na gaz. Tico jest przeciętnie dwa razy droższe w eksploatacji od Uno. Problemem jest jedynie w Uno korozja i nieszczelności oleju ale to w sumie drobiazg ponieważ owe nieszczelności nie powodują dużych strat oleju - litr na dolewki wystarcza mi na 10 000 km. Dodatkowo jest to monowtrysk na układzie Boscha, układ tani i niezawodny. Samochód prosty i DLATEGO TEŻ NIEZAWODNY. Nie będe konstrukcyjnie uzasadniał dlaczego jest dobry lecz tak jest. Nie przesadzono z elektroniką i dodatkowo wyeliminowano w nim pewne elementy które należało wymieniać okresowo - obrotowe przy aparatach zapłonowych, monowtrysk też jest lepszy od gaźnika.Uno z silnikiem 1.0 FIRE to dobry wybór lecz obecnie to stare samochody więc kupując go licz się z koniecznością nakładów jeżeli chcesz nim pojeździć. Głównie karoseria i podwozie (stan silnika oczywiście też zależy od tego kto nim jeździł). Jeżeli jednak wykonasz te nakłady wymieniając to co należy wymienić, to możesz spokojnie pojeździć parę lat ograniczając sie do wymiany materiałów i części które ulegają naturalnemu zużyciu poza tym jak już chcesz super oszczędzać to mase części kupisz za grosze na szrotach. Ogólnie też lepiej kupić tańszy samochód i do niego dołożyć niż kupić droższy i jeździć na beczce prochu czyli wielką niewiadomą. Piecioletni smaochód o którego właściciel nie dbał to granica złomu (pomijając te najdroższe). Problem polega nie tylko na stanie części lecz również na stanie połączeń które na ogół nijak rozmonotwać sie nie dadzą. U mnie w samochodzie 13 letnim wymiana kolocków w przodzie to 40 minut u kolegi w samochodzie 8 letnim, to dwie godziny (a w 12 letnim Audi było 6 godzin i nie dlatego że to złe konstrukcje ale dlatego że ten kto przy nim robił nie używał smarów ani oleju) i tak jest z każdą częścią w takich samochodach. Kupując go musisz przebrnąć przez błędy poprzedniego właściciela (tak jest przy każdym samochodzie używanym) lecz pytanie czy się to opłaca przy Unie - TAK PRZY TYM SAMOCHODZIE Z SILNIKIEM 1.0 FIRE SIĘ OPŁACA, szczytem techniki nie jest lecz prostota budowy jest jego zaletą. ukryj
dodano 14.05.2011 przez
Za całokształt daje 4 choć jest przeciętnie. Karzdy kto kupuje Uno 1.0 fire nie spodziewa się chyba Bóg wie jakiego ... więcejkopa z pod świateł, palenie gum i wspaniałej trakcji. A jeżeli ktoś się tego spodziewa to raczej nie zalicza się do osób inteligentnych. Autko dobrze wykonuje swoją pracę dowiezienia z A do B i tyle. Uno ma to do siebie że czy jedziesz spokojnie czy się niesamowicie śpieszysz to on jedzie tak samo... jedynie spalanie się zmienia. Fiacik jest niezawodny i tani. Uśmiech powoduje zarówno wizyta na stacji paliw jak i u ubezpeczyciela. oczywiście możnaby mieć z 10 KM mocy więcej, wyprzedzanie stałoby się przyjmniejsze... Jeżeli jednak podrózujesz sam lub w 2 osoby będzie dobrze. Kolejny mit jeszcze chciałbym obalić. Uno nie jest mistrzem parkowania, co z przykrością stwierdziam... Brak wspomagania i mimo wszysstko małe lusterka powodują, że nieźle się trzeba namachać zanim się zajmie miejsce. W sumie i gabaryty nie są małe... czasem myśle: kurcze tico, sei czy matiz a już nie wspomnę o smaecie te auta by się zmieściły a tu KLOPS, uno nie da rady ukryj
dodano 07.04.2009 przez
Zobacz oceny Fiat Uno Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Fiat Uno

Pb
3,80 - 14,97
Na podstawie 743 raportów spalania
ON
4,63 - 7,23
Na podstawie 36 raportów spalania
LPG
5,00 - 12,00
Na podstawie 223 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Fiat Uno

jesli chodzi o ekonomie to ciezko o rywala dla uno jesli mowa o spalaniu to duzo zalezy od wybranego silnika - ... więcej1,0 fire spalaja ok 6 w miescie i odpowiednio mniej w trasie , 1,4 to juz inna bajka , z tym silnikiem sie wyprzedza wszystko w miescie i tak samo na trasie hehe , mowiac troche powazniej duzo zalezy od stylu jazdy , ale po zalozeniu gazu sa to na prawde male koszta , gaz mozna zalozyc do uno za ok 1500 zlotych - 2 generacja , ja zakladalem w myslowicach w AMIR - troche znajomych juz tam montowalo gaz i wszyscy zadowoleni , tak jak ja w miescie pali miedzy 10 a 13 litrow gazu jesli chodzi o gorne spalanie to wiecej stania w korkach niz jazdy , a jesli juz jazda to ostra :) jezdzac normalnie w takich warunkach spalanie ok litr, dwa mniejsze , jesli po miescie sie jezdzi , nawet od swiatel do swiatel to do 10 mozna zejsca na trasie pali ok 7-8 gazu , oczywiscie wszystko w zaleznosci od stylu jazdy , wiecej tez spali np jesli na prawy pas sie zjezdza tylko wtedy gdy ktos jedzie szybciej niz 170-180 km/h ceny czesci no co by nie mowic sa smieszne przykladowo , wahacz kosztuje 50-70 zlotych, za ok 70 kupuje sie juz calkiem znosne , najlepsze co jest na rynku to ok 100 zlotych czyli jak juz pisalem smieszne pieniadze za te elementy , u konkurencji jest drozej, nie ma co nawet mowic na ten temat w sumie to wszystkie materialy eksploatacyjne do uno sa wyjatkowo tanie , koszty robocizny tez sa bardo niskie bo auto jest konstrukcyjnie proste , mozna by powiedziec ze genialne w swojej prostocie ukryj
dodano 08.01.2010 przez
Cykl miejski 6,08 l/100km Samochód użytkuje głównie na krótkich miejskich odcinkach 10-30 km. Preferuję jazdę z dynamicznym przyspieszaniem, wczesną zmiana biegów, oraz ... więcejhamowanie silnikiem. Nie przekraczam 80 km/h (w miejscach dozwolonych) i od 50 km/h używam "5"- jeśli ukształtowanie terenu na to pozwala. Cykl mieszany 5,5 l/100km Dwa razy w miesiącu wyjeżdżam na weekend za miasto, z reguły pokonuję wtedy 250-300 km w jeździe pozamiejskiej. Średnie spalanie na zbiorniku z podziałem trasa/miasto 50/50 wynosi 5,5-6 l/100km. Preferuję przewidujący styl jazdy ze stała prędkością 70-100 km/h. Cykl pozamiejski 4,85 l/100km Raz na kwartał robię trasę 700-1000 km, tankując przed wyjazdem do pełna. Najlepszy wynik jaki osiągnąłem to 4,85 l/100 km, Preferuję przewidujący styl jazdy ze stała prędkością, jeśli jest taka możliwość to wybieram jazdę w nocy i staram się utrzymywać prędkość 80 km/h. Paliwo Zaobserwowałem, że tankując na BP pokonuję na zbiorniku średnio 500-550 km do max 620 km. Wcześniej tankowałem na Orlenie pokonując na zbiorniku średnio 450 km do max 500 km. Wybieram zwykłe paliwo 95 oktan. Zima 7 l/100km Maksymalne spalanie jakie zanotowałem to 7l/100 km, charakterystyczne dla okresu zimowego jest grzanie auta na postoju. Niestety w Uno szyby zamarzają nawet od wewnątrz i nie jest możliwa jazda zaraz po uruchomieniu silnika. grzegorz82 ukryj
Autko Bardzo mało komfortowe ale całkiem oszczędne. Jeżdżę pół/na pół –trasa miasto. Stosując zasady oszczędnej jazdy 1. czyli mocno ... więcejgaz i zmiana biegu na wyższy aż do uzyskania pożądanej prędkości i wówczas możliwie najniższy bieg, oraz 2. Obserwuję - przewiduję co może /lub już jest na drodze. Widzę np. jadących po Wrocławiu którzy deptają w gaz do oporu , cisną ile fabryka dała a już z kilkuset metrów widać że na pasy wchodzi armia przechodniów – ja już puszczam gaz a tamci dalej 9 dych i w ostatniej chwili hamowanie, bez pisku oczywiście ale z takim „o… piesi no to hamujemy”. Ja w tym momencie przez 300 metrów mam spalanie 0 i dojeżdżając do przejścia gdy jest puste mam 30km/h a tamten pali 10 i jeszcze musi ruszyć od zera. Później zdziwiony że mu średnio 14 na sto wychodzi. Jeżdżąc po Wrocławiu nie udało mi się przekroczyć 5,8 l/100, po prostu nie potrafię inaczej jechać. A czytając innych opinie to nawet 7,5!!!! Wychodzi im. MASAKRA!! Owszem takie spalanie udaje się osiągnąć przy ostrej zimie a i tak na poziomie 6,8. Na trasie również dojeżdżając do zabudowanego puszczam gaz, a poza, jadę 100-130 i średnio wychodzi 5,6 l/100. Wcale nie trzeba mulić ruchu wystarczy patrzeć na drogę. ukryj
dodano 15.07.2009 przez
Nie jestem typem rajdowcy .. bo i nie ma czym pogonić ;) Ale trzeba przyznać, że autko pomimo beznadziejnego wyposażenia ... więceji braku jakichkolwiek systemów zabezpieczeń (chociażby AirBag, ABS) sprawuje się super. Ja w swoim odremontowałem silnik - uszczelki, nowe tłoki i pierścienie. Koszt ok. 1200zł+robota po znajomości. I teraz autko będzie żyło dłużej, tym bardziej, że ruda nie atakuje bo autko stoi w garażu :) ... niestety niedługo pewnie zmieni właściciela ponieważ powiększa mi się rodzina i będę potrzebował czegoś bezpieczniejszego.. nicholas.krawczyk@gmail.com jeśli ktoś by chciał się dowiedzieć więcej o samym aucie - proszę bardzo. Jeżeli chodzi o spalanie LPG - to nie ma szans, żeby wyjść poza 8,5 litra.. mi kiedyś wyszło nieco ponad 8 litrów w kompletnych korkach w Warszawie. W trasie udało mi się zejść do 6,1 (80-90km/h) w mieście te 6,8-7,2 bierze w zależności od przelotowości skrzyżowań i tych wspaniałych korków. Autko naprawdę pocieszne. Jeżeli ktoś nie ma zbyt wysokich oczekiwań a i kieszeń szczupła (wiadomo jakie czasy) warto rozejrzeć się za dobrym egzemplarzem, zakonserwować go (ja tak zrobiłem) i cieszyć się małym włoskim samochodzikiem. Pozdrawiam :) ukryj
dodano 22.09.2013 przez
Nie jestem typem rajdowcy .. bo i nie ma czym pogonić ;) Ale trzeba przyznać, że autko pomimo beznadziejnego wyposażenia ... więceji braku jakichkolwiek systemów zabezpieczeń (chociażby AirBag, ABS) sprawuje się super. Ja w swoim odremontowałem silnik - uszczelki, nowe tłoki i pierścienie. Koszt ok. 1200zł+robota po znajomości. I teraz autko będzie żyło dłużej, tym bardziej, że ruda nie atakuje bo autko stoi w garażu :) ... niestety niedługo pewnie zmieni właściciela ponieważ powiększa mi się rodzina i będę potrzebował czegoś bezpieczniejszego.. nicholas.krawczyk@gmail.com jeśli ktoś by chciał się dowiedzieć więcej o samym aucie - proszę bardzo. Jeżeli chodzi o spalanie LPG - to nie ma szans, żeby wyjść poza 8,5 litra.. mi kiedyś wyszło nieco ponad 8 litrów w kompletnych korkach w Warszawie. W trasie udało mi się zejść do 6,1 (80-90km/h) w mieście te 6,8-7,2 bierze w zależności od przelotowości skrzyżowań i tych wspaniałych korków. Autko naprawdę pocieszne. Jeżeli ktoś nie ma zbyt wysokich oczekiwań a i kieszeń szczupła (wiadomo jakie czasy) warto rozejrzeć się za dobrym egzemplarzem, zakonserwować go (ja tak zrobiłem) i cieszyć się małym włoskim samochodzikiem. Pozdrawiam :) ukryj
dodano 22.09.2013 przez
Zobacz raporty spalania Fiat Uno Dodaj raport spalania

Generacje Fiat Uno

1989 - 2002
1983 - 1989

Dealerzy Fiat

PARTNER J.Pączyński, W.Puczka S.J.

Fiat Partner Bytom

śląskie, Bytom, Strzelców Bytomskich 40B

Więcej

AUTO SERVIS

AUTO SERVIS MICHAŁ BOROŃ Fiat Nowy Targ

małopolskie, Nowy Targ, Krakowska 3

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Fiat Pszczyna

śląskie, Pszczyna, Bielska 31C

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Fiat Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 60A

Więcej

MOTO SOWA

MOTO SOWA Wojciech Sowa

małopolskie, Nowy Sącz, Wielopole 140

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Fiat Uno

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

3 060

Przejechany dystans

239 570 zł

Zatankowanego paliwa

63 791 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

424

Wydanych pieniędzy

75 314 zł

Średnie wydatki na auto

562 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

647

Wydanych pieniędzy

64 680 zł

Średnie wydatki na auto

483 zł

ZOBACZ 134 dzienniki kosztów Fiat Uno Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Fiat Uno

Liczba wpisów: 12
komentarzy(9)
komentarzy(21)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(4)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Fiat Uno dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Fiat Uno

Liczba wpisów: 23
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Fiat Uno Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Fiat Uno

Liczba wpisów: 18
Właściwie to dotyczy to samochodu, którym jeździłem chyba przez cztery lata a sprzedałem w zeszłym roku. Mogę tylko powiedzieć, że ... więcejauto na gazie lepiej chodziło niż na benzynie. Polecam też firme, w której go montowałem czyli warsztat "Gorzkiewicz" przy ul. Południowej w Kaliszu. Nie wiem jak jest teraz, ale ja wtedy byłem bardzo zadowolony i aż szkoda mi było sprzedawać ten samochód z tą instalacją. ukryj
dodano 30.06.2009 przez
Miło sie patrzy, gdy kilometry uciekają a pieniądze z kieszeni nie bardzo. Instalacja nadaje się jak najbardziej, oczywiście trzeba pamiętać ... więcejo regularnej wymianie filtrów. Różnica w mocy nieodczuwalna, auto nie gaśnie, a instalacja jest na tyle prosta, że się nie psuje ukryj
dodano 02.09.2012 przez
Polecam serwis i montaz w Alltop Auti w Warszawie, jestem bardzo zadowolona i m±¿, który te¿ korzysta z ich us³ug ... więcejtak¿e! Mariola K. ukryj
dodano 12.06.2014 przez
Ten silniczek bardzo dobrze znosi "zagazowanie". Lekkie falowanie wolnych obrotów to jedyna wada jaka występuje (bardziej wyczuwalne na LPG). ... więcej ukryj
dodano 20.12.2008 przez
Równa praca, bez zakłóceń. Instalacja wykonana profesjonalnie i jest bezobsługowa. Jedyna regulacja wykonana po 3 dniach od montażu. ... więcej ukryj
dodano 30.08.2011 przez
Silnik raczej dobrze znosi gaz, wyczuwalne niewielkie falowanie obrotów. Bardzo ekonomiczny około 6L gazu w trasie i 7,5L miasto. ... więcej ukryj
dodano 21.03.2009 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Uno

Skarbnica wiedzy o Fiat Uno

Ciekawostki
dodano 27.09.2012 przez
Dziennikarze telewizji UWKT Poznań na terenach dotkniętych w roku 1997 powodzią, w okolicach Wrocławia przebyli fiatem UNO około dwustu metrowy odcinek zalanej drogi, gdzie woda…
dodano 09.08.2011 przez
Uno był wybrany samochodem roku 1984.
dodano 09.08.2011 przez
Nadwozie tego modelu było opracowane przez Giorgetto Giugiaro z firmy Italdesign Giugiaro. Oficjalna prezentacja nastąpiła 20 stycznia 1983 roku na przylądku Canaveral na Florydzie. W…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą