Szukaj

Informacje o Fiat Uno

Lata produkcji: 1983 – 2002
Segment: Auta małe
Jeden z najpopularniejszych modeli segmentu B na przełomie lat 80. i 90. Jego produkcja rozpoczęła się w 1983 roku. Uno był następcą Fiata 127. Okazał się wielkim sukcesem włoskiej marki. Dwie generacje modelu sprzedano do dziś w liczbie blisko dziesięciu milionów egzemplarzy. W 1984 roku Uno wygrał konkurs na Samochód Roku. Choć w 1993 roku został zastąpiony przez model Punto, nie zaprzestano jego produkcji poza Włochami. Uno wciąż można kupić w Brazylii i krajach afrykańskich pod nazwą Fiat Mille.
czytaj więcej

Fiat Uno – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Fiat Uno

Liczba ocen: 1 368
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~TheSzimek2
Fiat Uno II
Hatchback 0.9 39KM 29kW
Kolejna opinia po niespełna roku użytkowania. Swój egzemplarz kupiłem po pierwszym właścicielu, który miał go od nowości z Polskiego salonu. Wersja 3-drzwiowa, wg mnie dużo zgrabniejsza niż 5-cio. Silnik 900. Przebieg w momencie zakupu nieco ponad 51tys km. Od razu po zakupie założyłem nowe opony, 13tki o maksymalnie wysokim profilu i szerokości w stosunku do nadkoli. Opony zmieniają to auto nie do poznania, tak wizualnie jak i pod względem jazdy. Z perspektywy czasu mogę Uno polecić. Jest to auto spartańskie, nieszczególnie trwałe mechanicznie z wyjątkiem silnika, ale za to zaskakująco pojemne oraz proste i tanie w serwisie. W sam raz na dojazdy lub nostalgiczne podróże.
4,4
~Mannello
Fiat Uno II
Hatchback 0.9 39KM 29kW
Samochód wspaniały, mamy 2019r, a ja nadal Go Kocham, to mój pierwszy samochód już od 6 lat i nie zamierzam go zmieniać na inny, przebieg stale rośnie, wróciłem nim właśnie z trasy 800km i jak zawsze bajka, śmiga po autostradach i expresów-kach, aż miło, towarzyszył mi również kilkukrotnie w wyprawach do Sandynawii. Zafundowałem mu w 2014r gruntowną konserwację od wewnątrz i zewnątrz, zostały zaspawane ubytki - dziury w podłodze blisko drzwi, w 2018r wymieniłem progi na nowe, jest garażowany i rudej na nim z zewnątrz poprostu nie widać, karoseria jest wolna, wszystko co rdzewiało, zostało naprawione/wymienione, np. nowe błotniki. Miałem w 2018r zderzenie z sarną, poszło: lampa, zderzak, atrapa, pogięta maska i nowo pomalowany i w ogolę nowy błotnik(ból) - znajomi mówią-weź złomuj... koszt naprawy zamknął się w 400zł, maska wyklepana, błotnik wyklepany, nówka zderzak 100zł, lampa 60, atrapa 40, na karoserii widać małe fałdki, ale wręcz nie rzuca się w oczy i nadal służy... naprawy za grosze, wymieniłem w nim już dużo rzeczy: np. alternator, pompa wody, termostat, pasek klinowy, pompka spryskiwaczy tył, nowy przełącznik zespolony z przekaźnikami i wiele innych, w środku doposażyłem w klapkę schowka, słonecznik z lusterkiem, zapalniczkę, zegarek, popielniczkę, kieszenie drzwiowe, radio z bluetooth głośnomówiące i 4 głośniki, relingi, nowe zamki. Nie sprzedam.. będę dbał, woskował i nim jeździł.. tani w utrzymaniu, naprawy nie są kosztowne.
4,1
~Farmeer
Fiat Uno II
Hatchback 1.0 i.e 45KM 33kW
Przed Unokiem miałem Skode Favorit 1,4 i Astre F 1,6.. i wreszcie uno.. niesamowity samochód. spalanie na medal i na będzynie i na gazie przy silniku 1.0 na paliwie spalałem 5.5 litra do 6 na trasie a gazu 7 do 7.5 litra.. pasowało mi to lecz potem okazało się ze na zwykłej jeździe i po mieście i gdziekolwiek palił nie więcej jak 8 litrów gazu, wspaniale !!! normalną rzeczą były ciągle zapiekające się hamulce ale to dało się przeżyć. blacha.. no niestety dla tego muszę go zezłomować bo już nie mam do tego siły.. nie będę więcej robił blacharki. ogólnie oceniam samochód na 9\10. po założeniu relingów kajaki woziłem na spływy setki kilometrów i nigdy mnie nie zawiódł.. do mechanika dojechałem bez sprzęgła, hamulców ale dojechałem i zrobili i znów jeździłem.. bardzo miło wspominam fiata uno i nic tego nie zmieni. aha a jeśli chodzi o wytłumienie to lepsze niż w astrze 2 :) Pozdrawiam wszystkich unomaniaków :)

Raporty spalania Fiat Uno

Liczba raportów: 1 034
Średnie spalanie dla Fiat Uno
5,8 – 9,7
l/100 km
5,0 – 7,0
l/100 km
6,8 – 9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Fiat Uno II
Hatchback 1.0 i.e 45KM 33kW
Ogólnie, gdybym miał ten samochód w gazie nie kupowałbym drugiego, lecz niestety benzyna trochę kieszeń boli. Uniaka używałem głównie do pracy 13 km w jedną stronę. Posiadałem go rok czasu i nigdy mnie nie zawiódł. Tzn zawiódł bo padło mi sprzęgło,a dokładniej docisk sprzęgła lecz do domu dojechałem. Cena nowego sprzęgła ? Dla mnie śmieszna 200 zł firmy LUK za kompletne sprzęgło. Śmieszne pieniądze też dałem za opony - 100 zł za komplet 4 opon z bieżnikiem 6 mm! 135x70 r13 prawie jak przy motorze ;) Jak na autko, które wydaje się być pudełkiem fajnie się prowadzi ;)
6,5
Fiat Uno II
Hatchback 1.0 i 44KM 32kW
Silnik pali bardzo przyjemnie. Wszyscy mówią że gaźnik musi palić jak smok. Moje Uno jest doskonałym przykładem że tak nie musi być . Przy jeździe którą znamy z kursu na prawo jazdy (ecodriving) czyli katorgii dla silnika spalanie w mieście doszło mi do 8.6-8.7 litra. Jednak wystarczy dać mu trochę w palnik, zmieniać biegi przy ok 3 tyś obrotów, a przy utrzymywaniu prędkości trzymać go na mniejwięcej 2-2.2 tyś obrotów i spalanie jest przyjemne.
7,5
Fiat Uno II
Hatchback 1.0 i.e 45KM 33kW
Wszystko zależy od tego jaką człowiek ma nogę, wg mnie da się jeździć dość tanio ale wtedy można bardziej powiedzieć , że się "taczamy" niż jeździmy. 8 litrów to realne spalanie przy normalnych osiągach w mieście.

Usterki Fiat Uno

Liczba wpisów: 36
Olej
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • silnik
Witajcie Panowie! Mam Fiata Uno 0.9, rocznik 2002. Przejechane 204tys. Czy to normalne żeby miał apetyt na olej? Muszę dolewać mu około pół litra na tysiąc... półtora tysiąca km. I druga usterka, piszę tutaj bo nie chce zaśmiecać forum. Mam problem z hamulcami. Podczas jazdy trzyma mi hamulec, dopiero po jakimś czasie jazdy on puści ale jednak nie do końca. Słychać skrzypienie, dziwny odgłos tarcia (porównywalny z szorowaniem zderzaka o asfalt) i grzeją mi się felgi ale tylko z prawej strony. Pozdrawiam!
Problem rozwiązany
2 komentarze
gdy się zagrzeje szarpie i strzela na niskich obrotach
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Gdy uruchamiam zimny silnik jest wszystko w porządku. I cieszę się komfortem jazdy dopóki silnik nie nabierze temperatury. Wtedy, gdy tylko operuję małym gazem (silnik jest na wolnych obrotach), zaczyna szarpać i pojawiają się strzały w wydech. Oczywiście ruszać muszę z wysokich obrotów, bo tylko wtedy mam szanse, że nie zgaśnie. Powyżej pewnego progu obrotów znowu jedzie się bezproblemowo. Objawy są takie same na benzynie i na gazie. Problem się pojawił nagle, wcześniej nie było widać symptomów tej przypadłości (może tylko jedno mnie ostatnio zaniepokoiło - zaczął więcej palić). Silnik od seicento z SPI.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Duże spalanie
  • Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002
  • silnik
Auto paliło średnio 8l/100km w ruchu poza miejskim. Przyczyną dużego spalania okazał się ZAWÓR CIŚNIENIOWY APARATU ZAPŁONOWEGO Na początku myślałem, że to sonda lambda, wymieniłem ją i niestety spalanie było dalej na takim poziomie. Wymieniłem oczywiście wcześniej wszystkie filtry, świece oraz kable WN. Zapłon był ustawiony w moim przypadku na 10 stopnie. Została mi jedna część do sprawdzenia czyli zawór ciśnieniowy aparatu zapłonowego. Jak to sprawdzić?? Wystarczy zdjąć wężyk i dmuchnąć końcówkę tego zaworu. Jeżeli bez problemu da się dmuchnąć to znaczy, że poszła membrana i jest on do wymiany. Ja tak zrobiłem kupiłem nowy za 25zł. W nowym nie ma szans aby można było dmuchnąć. Teraz autko na trasie pali około 4.5l/100
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Fiat Uno