Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Ford B-MAX

Subkompaktowy minivan, klasyfikowany pomiędzy segmentami B (z racji rozmiarów) i K (z racji typu nadwozia), produkowany od 2012 roku. W europejskiej ofercie Forda zastąpił model Fusion i zajął w niej miejsce obok większych minivanów: C-Maxa i S-Maxa. Zapowiedzią debiutu auta był prototyp o nazwie B-Max Concept zaprezentowany w 2011 roku. Wersja produkcyjna kontynuuje stylistyczną koncepcję marki zatytułowaną „kinetic design”. B-Max został zbudowany na nowej płycie podłogowej Ford B3 platform, opracowanej wspólnie z inżynierami Mazdy.

Ford B-MAX Mikrovan 1.4 Duratec 90KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Ford B-MAX Mikrovan 1.4 Duratec 90KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford B-MAX Mikrovan 1.4 Duratec 90KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford B-MAX Mikrovan 1.4 Duratec 90KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford B-MAX Mikrovan 1.4 Duratec 90KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Ford B-MAX Mikrovan 1.4 Duratec 90KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza
Ford B-MAX Mikrovan 1.4 Duratec 90KM - galeria redakcyjna - inny element wnętrza z tyłu

Pod względem stylistycznym B-Max nie był dla nas zaskoczeniem. Ma, co prawda, zwartą i dynamiczną sylwetkę, garść efektownych przetłoczeń oraz kilka nowoczesnych detali, jednak wszystko to widzieliśmy już wcześniej - w innych vanach Forda, a także niektórych produktach konkurencji. Nie oznacza to jednak, że nadwozie niczym się nie wyróżnia. Wręcz przeciwnie - znajdziemy w nim tylne drzwi przesuwne, za to nie ujrzymy... środkowych słupków!

Oba rozwiązania są nieocenione, jeśli chodzi o dostęp do środka, choć wprowadzają też pewne ograniczenia. Drzwi przesuwne potrzebują dodatkowego miejsca na mechanizm otwierania, a rolę środkowych słupków przejmują masywne i ciężkie wzmocnienia w drzwiach. Niestety, "szeroko otwarte" wnętrze nie jest specjalnie przestronne - z przodu każdemu będzie wygodnie, ale już drugi rząd i bagażnik są wyraźnie ciaśniejsze niż u rywali. Cieszy za to funkcjonalność kabiny - po złożeniu kanapy uzyskujemy płaską podłogę, a w fotelu pasażera mamy składane oparcie.

Z miejsca kierowcy wnętrzu Forda B-Maxa niewiele możemy zarzucić. Prowadzący zajmuje miejsce na wygodnym, odpowiednio wyprofilowanym fotelu, łatwo znajduje odpowiednią pozycję za "kółkiem", a przed sobą widzi czytelne zegary oraz tablicę rozdzielczą z solidnie zmontowanymi i doskonałymi jakościowo materiałami. Do poprawki kwalifikuje się natomiast obsługa przełączników zgrupowanych na konsoli środkowej oraz widoczność na boki i do tyłu.

Mimo rodzinnego charakteru, B-Max zachował to, co w Fordach lubimy najbardziej - kapitalne prowadzenie. Jazda tym autem okazuje się prawdziwą przyjemnością, bo zawieszenie świetnie resoruje to, o czym zapomnieli zarządcy dróg, a jednocześnie rewelacyjnie sprawdza się w ciasnych zakrętach. Z układem jezdnym nadąża układ kierowniczy, wykazując się niespotykaną w tej klasie precyzją pracy. Brawa dla konstruktorów!

Oklasków nie skierujemy natomiast ku marketingowcom, którzy ustalali ceny B-Maxa. Nie dość, że opisywany model jest jednym ze zdecydowanie najdroższych w swojej klasie, to w standardowym wyposażeniu nie ma nawet klimatyzacji. Najciekawszy jest fakt, że pozycjonowany wyżej C-Max kosztuje minimalnie więcej, a klimatyzację... ma w serii. To pozwala mniemać, że Ford pójdzie jednak po rozum do głowy i z biegiem czasu obniży ceny swojego mikrovana.

Komentarze redakcji

Powagosław: W czasach, gdy Ford wciąż produkował mało atrakcyjnego wizualnie Fusiona, konkurencja nie próżnowała, dlatego B-Max nie zdobędzie szturmem rynku małych aut rodzinnych. Ale będzie ciekawą alternatywą wobec Opla Merivy czy Citroena C3 Picasso.
Luzacjusz: Skoro rodziny się nie wybiera, możesz chociaż wybrać rodzinny samochód. B-Max ma fajne, przesuwane drzwi, co w tej klasie nie wszystkim przyszło do głowy. Ale designersko jest tylko poprawny, tylko poprawny. Ci którym naprawdę się podoba, za dużo czasu spędzili w Fordzie Fusion.

Silniki Ford B-MAX

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

1-litrowy motor w rodzinnym, niewielkim minivanie? Teraz taka pojemność już nie dziwi, a silnik w wersji 100-konnej radzi sobie z autem, jednak na tym jego możliwości się kończą. Lepsza będzie wersja 125-konna, jest wyraźnie żwawsza i chętnie przyspiesza już poniżej 2000 obr./min. Do wyboru są też starsze silniki benzynowe – 1.4 90KM i 1.6 105KM. Mają 4 cylindry więc dużo lepiej brzmią, ale są mniej elastyczne. Diesel jest z kolei jeden ale ma dwie moce – słabsza, 75-konna to makabra. Dużo lepszy wybór to wariant 95-konny, choć w jego przypadku priorytetem jest rozsądne spalanie, a nie żwawa jazda.

Publikacje o Ford B-MAX

Zadziwia wszystkich - Ford B-Max
 
Nasz test Ford B-Max 1.4 Duratec 90 KM, Titanium

Czym by tu jeszcze zadziwić klientów szukających auta dla siebie? Co zrobić, żeby nasz produkt wyróżniał się na tle konkurencji? Może sprzedajmy go w niskiej cenie? Bez sensu - ludzie pomyślą, że chcemy sprzedać im towar kiepskiej jakości. To może spróbujmy wypełnić lukę pomiędzy segmentami? Pomysł dobry,...

Ford B-MAX - niewielki rodzinny spryciarz

Samochód rodzinny ma być z założenia wygodny, duży i funkcjonalny. Na rynku można znaleźć całe grono aut, które spełniają nie tylko jeden, ale wszystkie trzy warunki. Dlaczego więc jedne sprzedają się jak świeże bułeczki, a innych nawet pies z kulawą nogą nie chce? Nowoczesne rozwiązania, szczegóły i...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford B-MAX

Ford B-MAX na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Ford B-MAX

od 54 950 zł do 81 150

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (90 - 125 KM): 1.0 EcoBoost, 1.4 Duratec, 1.6 Duratec Ti-VCT

 

Diesel (75 - 95 KM): 1.5 Duratorq TDCi, 1.6 Duratorq TDCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford B-MAX
 

Najpopularniejsza wersja Ford B-MAX

Ford B-MAX 1.4 Duratec 90KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
czujnik parkowania

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet dla palących - 40
Pakiet Winter - 800
Pakiet Easy Driver 1 - 1 200
Pakiet Easy Driver 2 - 2 100
Pakiet Easy Driver 4 - 1 500

Cena katalogowa

65 250

Zobacz ofertę Ford B-MAX 1.4 Duratec 90KM - 5 drzwiowy minivan
 

Ford B-MAX najczęściej porównywane z:

Opel Meriva
1.4 LPG Turbo (120 KM)
Volkswagen Caddy
2.0 TDI (140 KM)
Volkswagen Caddy
1.4 TGI BlueMotion Technolog (110 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Citroen Berlingo Van Comfort Citroen Berlingo Van Comfort
Rocznik: 2011. Przebieg: 109 000 km. Silnik: 1.6 55KM .
Cena: 29 900 zł
Nissan Note ACENTA + PAKIET AUTO Nissan Note ACENTA + PAKIET AUTO
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 59KM .
Cena: 50 290 zł
Zyskujesz: 5 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford B-MAX

Ford B-MAX
1.4 benzyna 90 KM
9 300 km, 2012
67 900 PLN
Ford B-MAX
1.0 benzyna 100 KM
2013
58 500 PLN
Ford B-MAX
1.0 benzyna 100 KM
2013
56 900 PLN
Ford B-MAX
1.0 benzyna 100 KM
2013
60 900 PLN

Ocena auta Ford B-MAX

  • Średnia ocena
    na podstawie 2 opinii
  • 4,85
  • Średnia dla segmentu
    : 0,00
  • Zalety
  • + silnik
  • + wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Ford B-MAX

Ostatnie komentarze:

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
67 643
Przejechany dystans
42 952 511 km
Zatankowanego paliwa
2 313 804 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 272
Wydanych pieniędzy
3 571 021 zł
Średnie wydatki na auto
1 376 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 823
Wydanych pieniędzy
4 857 168 zł
Średnie wydatki na auto
1 872 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 595)

Testy zderzeniowe Ford B-MAX

Najnowsze testy zderzeniowe Ford B-MAX przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford B-MAX 1.5 diesel 'Trend', LHD
2012

Ford B-MAX
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford B-MAX

Na podstawie 14 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Fdr, dodano: 08.12.2014 10:54

Na razie brak kosztów oprócz paliwa.

pełny raport Ford Mikrovan 1.0 EcoBoost

autor: weteran, dodano: 17.02.2014 13:54

na razie tylko ET95 5,7l/100

pełny raport Ford Mikrovan 1.0 EcoBoost

autor: kierowca, dodano: 03.05.2014 13:19

Moj B MAX ma przejechane nie całe 1000km. Spalanie w miescie ok.9l. , trasa to przedział 7 - 8 litrów . Zaznaczam ze jezdze oszczednie , ekonomicznie według wskazan wyswietlanych na komputerze ' strałeczka'. Zupełnie inne dane podaje producent -- Katalog Forda pokazuje - uwaga 5 litrów !!!.

pełny raport Ford Mikrovan 1.0 EcoBoost

Skarbnica wiedzy o Ford B-MAX

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford B-MAX

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford B-MAX