Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi

Model należący do segmentu B produkowany od 1976 roku. W momencie wprowadzenia na rynek, Fiesta była pierwszym autem w tej klasie w historii amerykańskiej marki. Do dziś jest nie tylko najmniejszym, ale i jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w historii Forda w Europie. Fiesta odniosła wielki sukces rynkowy, który obrazuje liczba prawie 15 milionów sprzedanych egzemplarzy oraz liczne nagrody zdobyte w trakcie ponad 30 lat produkcji (ostatnia – International Design Award w 2009 r.). Obecnie na rynku dostępna jest siódma generacja Fiesty.

Generacje Ford Fiesta

  • Wybierz generację: Ford Fiesta VII (2008 - teraz)
    Ford Fiesta VII

    Ford Fiesta VII

    Siódma, najnowsza i obecnie produkowana generacja Fiesty debiutowała w 2008 roku. Zgodnie z panującym trendem, samochód nawiązuje do stylistyki większych aut Forda – Focusa i Mondeo w ramach koncepcji „kinetic design”. Model oparty jest...

    więcej o Ford Fiesta VII

  • Wybierz generację: Ford Fiesta VI (2001 - 2008)
    Ford Fiesta VI

    Ford Fiesta VI

    Szósta generacja Fiesty produkowana w latach 2002-2008. Podobnie, jak jego poprzednik, stylistycznie nawiązuje do linii Focusa. W roku 2005 Fiesta VI została poddana face-liftingowi, który objął m. in. przednie i tylne światła, zderzaki oraz wnętrze....

    więcej o Ford Fiesta VI

  • Wybierz generację: Ford Fiesta V (1999 - 2003)
    Ford Fiesta V

    Ford Fiesta V

    Fiesta piątej generacji pojawiła się na rynku w 1999 roku. Stylistycznie auto zbliżyło się do standardów wyznaczonych przez model Focus. Natomiast pod względem technicznym praktycznie nie różniło się od swojego poprzednika. W roku 2000 w takich krajach,...

    więcej o Ford Fiesta V

  • Wybierz generację: Ford Fiesta IV (1995 - 1999)
    Ford Fiesta IV

    Ford Fiesta IV

    Czwarta generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Zmiany stylistyczne, które tym razem dotknęły ten samochód były największe w historii Fiesty. Zupełnie zmienił się przód auta, a także jego wnętrze wzorowane na włoskim stylu. Podobnie, jak jego poprzednik,...

    więcej o Ford Fiesta IV

  • Wybierz generację: Ford Fiesta III (1989 - 1997)
    Ford Fiesta III

    Ford Fiesta III

    Trzecia generacja Fiesty uważana za najpopularniejszą w historii modelu (do dziś bardzo chętnie kupowana również w Polsce). Na rynku pojawiła się w roku 1989. Po raz pierwszy auto dostępne było również w wersji pięciodrzwiowej, a także w wersji towarowej...

    więcej o Ford Fiesta III

  • Wybierz generację: Ford Fiesta II (1983 - 1989)
    Ford Fiesta II

    Ford Fiesta II

    Fiesta II pojawiła się na rynku w 1983 roku. W porównaniu ze swoim poprzednikiem, wyróżniała się nowocześniejszymi kształtami nadwozia (zmieniony został szczególnie przód auta), choć jej rozmiary pozostały niemal identyczne. Podobnie, jak Fiesta I, model...

    więcej o Ford Fiesta II

  • Wybierz generację: Ford Fiesta I (1976 - 1983)
    Ford Fiesta I

    Ford Fiesta I

    Pierwsza generacja Fiesty debiutowała w 1976 roku jako pierwszy samochód Forda w tym segmencie. Było to również najmniejsze auto w historii amerykańskiej marki. Fiestę zaprojektowano z myślą o europejskim rynku. Prototyp modelu nosił nazwę Bobcat, ale...

    więcej o Ford Fiesta I

Fiesta VII

Wzornictwo to jedna z tych cech, którymi Fiesta wyróżnia się na tle konkurentów. Projektując auto wg koncepcji stylistycznych „kinetic design”, Ford stworzył nadwozie, które wygląda dynamicznie niezależnie od tego czy jedzie, czy też stoi. Odważną stylistykę trudno pomylić z rozwiązaniami wizualnymi jakiegokolwiek innego przedstawiciela segmentu B.

Niepowtarzalnym designem, zaprojektowanym z dużą dozą odwagi, może pochwalić się również wnętrze miejskiego Forda. Deska rozdzielcza, konsola centralna, zegary, boczki drzwi… trudno o element kabiny, który nie prezentowałby się oryginalnie. Szkoda tylko, że awangardowy design nie poszedł w parze z prostotą obsługi – przyzwyczajenia wymaga zarówno rozplanowanie kokpitu, jak i ciasne rozmieszczenie niektórych przełączników. Na szczęście, zegary i inne wskaźniki pokładowe są czytelne. Wysoki poziom reprezentuje też jakość wykończenia.

Przednie fotele Fiesty zachęcają do pozostania we wnętrzu jak najdłużej. Pozycja za kierownicą okazuje się właściwie perfekcyjna, pochwalić należy także samą ilość miejsca wygospodarowaną z przodu. W tylnej części kabiny pasażerskiej nie jest już niestety tak wygodnie – jadące tam osoby mogą poczuć się przytłoczone za sprawą brakującej przestrzeni i bardzo małych szyb bocznych. Na domiar złego, niewygodne okazuje się wsiadanie do tyłu. Cieszy natomiast pojemna część bagażowa, choć ładowność pojazdu ogranicza jej wykorzystanie.

Dynamiczny wygląd oraz bardzo wygodna pozycja za „kółkiem” zachęcają kierowcę do sprawdzenia, co ma do zaoferowania układ jezdny. Nawet krótka przejażdżka Fiestą wystarczy, aby docenić wysiłki konstruktorów Forda. Auto niesamowicie pewnie pokonuje ostre zakręty i mimo sportowych ustawień zawieszenia zapewnia bardzo dobry komfort resorowania. Do szybkich manewrów zachęca ponadto układ kierowniczy, który działa niezwykle bezpośrednio. Do doskonałości brakuje jedynie nieco lepszych hamulców.

Do zakupu niemieckiego „malucha” zachęcają rozsądnie skalkulowane ceny oraz przyzwoite wyposażenie standardowe (w którym przydałoby się jednak elektrycznie sterowanie przednich szyb). Plus za szeroki wachlarz różnego rodzaju elementów ozdobnych, pozwalających stworzyć z Fiesty auto jeszcze bardziej oryginalne.

Fiesta VI

W odróżnieniu od następcy, Ford Fiesta VI. generacji nie zachwyca swoim wyglądem - nadwozie jest proste aż do bólu. Niestety, złe wrażenie pogłębia podatny na odpryski lakier i coraz częstsza korozja. O wiele lepiej prezentuje się wnętrze - jest całkiem przestronne, wystarczająco pakowne, funkcjonalne za sprawą masy schowków i skrytek, a z punktu widzenia kierowcy także czytelne i łatwe w obsłudze. Do pełni szczęścia brakuje lepszego wykończenia - tworzywa są kiepskie, a montaż bywa niestaranny.

Bazowy silnik "naszej" Fiesty - 1,3-litrowy motor benzynowy - to stara, niemal pancerna konstrukcja, która jako jedyna dobrze współpracuje z LPG, ale jest powolna i niezbyt oszczędna. Podobne spalanie gwarantują wersje 1.25 i 1.6, a są przy tym odczuwalnie bardziej dynamiczne i również niezawodne. Z diesli polecamy natomiast udany motor 1.4 TDCi - bardzo oszczędny i nieprzesadnie skomplikowany. Jeszcze prostsze okazuje się zawieszenie, które przyzwoicie resoruje nierówności, ale nie nadaje się do szybkiej jazdy serpentynami.

"Maluch" Forda to samochód oparty na sprawdzonych podzespołach, jest dopracowany i dość solidnie wykonany, dzięki czemu może poszczycić się wysokim poziomem niezawodności. Podatniejsze na awarie są odmiany wysokoprężne (w których problemy sprawiają turbosprężarki i układy wtryskowe), ale i one trzeba uznać za trwałe. Czasem może zawieść elektryka, ale już np. zawieszenie jest niemal bezobsługowe. Na korzyść auta przemawiają dodatkowo niskie ceny napraw oraz niewygórowane ceny aut na rynku wtórnym (w którym dominują niestety słabo wyposażone egzemplarze).

Komentarze redakcji

Powagosław: Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.
Luzacjusz: Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

Silniki Ford Fiesta

Ford Fiesta VII - jaki silnik wybrać?

Jest z czego wybierać, ale jeśli dokładniej się przyjrzeć, to tylko do garstki silników pasuje słowo „fajny”. Podstawowa jednostka benzynowa o oznaczeniu 1.25 i mocy 60KM w ogóle nie pasuje do dynamicznego wizerunku auta. Jest ospała, nie chce współpracować i przyczynia się do zakorkowania naszych dróg. Za kilka tysięcy więcej można dostać wersję 82-konną, albo jeszcze lepiej – motor 1.4l o mocy 96KM. Oba spalają średnio 7-8l benzyny na 100km, ale ten drugi lepiej rozwija moc i jest trochę dynamiczniejszy. Wśród diesli dostępne są trzy silniki i już ten najsłabszy o mocy 68KM i pojemności 1.4l jest lepszy od podstawowej „benzyny”. Do miasta idealny, ale poza terenem zabudowanym dużo lepszym wyborem będzie 1.6l o mocy 90KM. Jeśli szukacie bardziej uniwersalnego auta, to warto trochę poczekać i uzbierać te kilka tysięcy złotych więcej na tą mocniejszą wersję.

Publikacje o Ford Fiesta

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - radość z jazdy
 
Nasz test Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

Fiesta przeszła kompleksową kurację odmładzającą. Poza nowym, bardziej wyrazistym obliczem otrzymała paletę nowych silników. Najciekawszym motorem jest litrowy EcoBoost, który ma zapewniać dobre osiągi przy śladowym zużyciu paliwa. Czy optymistyczny scenariusz faktycznie ma miejsce?

Czy warto kupić: używany Ford Fiesta (od 2008)

Nowocześnie stylizowany, przyjemny w prowadzeniu i ponadprzeciętnie trwały. Miejskie auto spod znaku błękitnego owalu ma wiele zalet. Szkoda, że znalezienie ciekawego egzemplarza na rynku wtórnym nie jest łatwe. Czy warto kupić używanego Forda Fiesta?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Ford Fiesta ST - szybka zmiana zdania
 
Nasz test Ford Fiesta ST

Podobno człowiek z wiekiem nabiera rozumu i doświadczenia. Dlatego właśnie jeśli tylko go stać, to za swój środek transportu wybiera auta duże, wygodne i bezpieczne. Często nawet wmawia sobie, że małe, ciasne i szybkie samochody już dawno go nie kręcą. Potem wsiada do Fiesty ST i całe doświadczenie życiowe...

Ford Fiesta ST - mocny zawodnik
 
Nasz test Ford Fiesta ST2 1.6 EcoBoost

W gamie Forda pojawił się nowy sportowiec. Maksymalne 182 KM i 240 Nm może nie wyglądają imponująco, ale 6,9 s do "setki" robi już wrażenie. Najważniejszego - genialnie zestrojonego zawieszenia, niezwykle precyzyjnego prowadzenia i fenomenalnej trakcji - można doświadczyć wyłącznie za kierownicą.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Fiesta

Ford Fiesta na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FiestaautoWcentrum - społeczność Ford Fiesta

najwyższe oktanyAuta - Ford Fiesta

Ford Fiesta White lightning 71,12

Ford Fiesta Eko pasażer na gapę 76,15

Ford Fiesta 75,54

Ford Fiesta 63,09

Ford Fiesta 57,04

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Fiesta

medion 42,85

skago 61,79

krzysiek1805 51,16

szerszen6 72,99

focus_konin 45,55

Arkadius3 53,06

kamilen 87,76

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Fiesta

Nowy nabytek
Nowy nabytek Witam. Po tym jak musiałem sprzedać Alfę z przyczyn prywatnych, trzeba było k...
300 km w jedna stronę? bezproblemowo :)
300 km w jedna stronę? bezproblemowo :) w weekend wybralem sie do Kruszwicy na male zwiedzanie i przy okazji obejrzałem ...
Zakup
Zakup Witam, wiec w końcu.. po wielu tygodniach a nawet miesiącach spotkałem autko god...
Lamka ostrzegawcza zespołu napędowego...
Lamka ostrzegawcza zespołu napędowego... zapala sie po przekreceniu lub właczeniu zapłonu lub po kilku km przejechanych ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Fiesta

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Fiesta
 

Najpopularniejsza wersja Ford Fiesta

Ford Fiesta

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Fiesta
 

Ford Fiesta najczęściej porównywane z:

Hyundai i20
1.1 CRDi (75 KM)
Alfa Romeo MiTo
1.4 MPI (78 KM)
Volkswagen Beetle
1.4 TSI (160 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Fiesta

Ford Fiesta
1.4 diesel 68 KM
60 000 km, 2009
21 900 PLN
Ford Fiesta
1.4 diesel 50 KM
51 000 km, 2009
24 000 PLN
Ford Fiesta
1.4 diesel 68 KM
98 000 km, 2008
18 900 PLN
Ford Fiesta
1.4 benzyna 80 KM
151 929 km, 2003
11 888 PLN

Ocena auta Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi

  • Średnia ocena
    na podstawie 60 opinii
  • 4,21
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi (68 KM)

Fiesta to auto zrobione w mysl idei Forda , pewne, solidne, niezawodne auto za niewygorowane pieniadze. Pieknie sie prowadzi i manewruje, jest ekonomiczne, trwale i niezawodne. Nadwozie proste w lini ale eleganckie, widocznosc bardzo dobra. Jest to pojazd dla ludzi ktorzy chca jezdzic duzo i z latwoscia.Nie jest to pojazd szppanerski i z tym silnikiem nie jest tez autem sportowym, lecz pojazdem dla ludzi spokojnych, ktorzy cenia sobie komfort, bezpieczenstwo i ekonomie. Jazda z predkoscia 130-140 nalezy do przyjemnosci, powyzej 150 czuje sie, ze trzeba auto pilowac. Maksymalna szybkosc podana przez producenta 163 km/h, na autostradzie w D osiagnelem 175 licznikowe.

dodał: Marek
Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi (68 KM)

Bralem pod uwage kilka aut z tego segmentu, trafila sie fiesta i to dieslu. Na poczatku bylo mi to obojetnie, wczesniej jezdzilem autem benzynowym i spalania nie bralem po uwage. Jednak po pierwszej trasie na poczatku myslalem ze wskaznik sie zacial albo zle wyswietla (tak niskie spalanie). Niema sie czego przyczepic, niewiem jak bedzie sie auto zachowywalo przy - 20 stopni (odpalanie) ale to zycie pokarze.

dodał: stecher@poczta.fm
Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi (68 KM)

Auto raczej udane choć z mojego doświadczenia wynika, że jakościowo dalekie od ideału. Dosyć dobry silnik w pierwszym egzemplarzy jaki używałem, drugi egzemplarz z 2006r. zachowuje się znacznie gorzej (może jednostkowy przypadek). Na plusie świetne zachowanie samochodu na drodze. Tandetne jak na dzisiejsze czasy plastiki i tapicerka. Słabe fotele przednie o niewygodnym kształcie i bez dobrego trzymania.

dodał: godol
Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi (68 KM)

Bardzo,ale to bardzo zadowolona.Przestrzen estetyczna jasnobezowa,(przynajmniej w moim modelu Ghia). Radio-cd wrécz intuicyjnie sie ustawia,sterowane przy kierownicy. Wygodne fotele,auto nieglosne,nic nie trzeszczy.Oszczédne. Za cene,ktorà zaplacilam nie moglam chyba lepiej trafic.

dodał: beksa
Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi (68 KM)

Dobre auto. Oczywiście wszystko zależy od tego, czego kto oczekuje i czym jeździł poprzednio. Oszczędne, sprawne, niezawodne, do jazdy po mieście i dobrze spisuje się na trasie.

dodał: e_klosek@icpnet.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Fiesta

Ford Fiesta VII Facelifting Black Edition (2014) Ford Fiesta ST Ford Fiesta VII Facelifting - wersja 3-drzwiowa Ford Fiesta Hatchback 3D Ford Fiesta ECOnetic Ford Fiesta Van Ford Fiesta ST 2013 Ford Fiesta RS WRC Ford Fiesta VII Facelifting - galeria redakcyjna Ford Fiesta ST Concept 5d
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Fiesta

  • 1.
  • 5,00 Ford Fiesta VI 1.4 16V (80KM) 2006r.
    dodał: Zbyszek, 13.04.2014

    Profesjonalny montaż, bardzo rzetelne i miłe podejście do klienta, można się zawsze dogadać i doradzić. Wszystko ładnie zamontowane wygląda, wtryski na węzykach 3cm  jak fabryczny. samochod rok po instalce przejechał 23k km bez problemu. Polecam lać gaz i cieszyć się z jazdy!

  • 2.
  • 3,50 Ford Fiesta V 1.3 i (60KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 30.12.2008

    Od dnia zainstalowania instalacji wskaźnik ilości gazu w zbiorniku nie podaje prawidłowego odczytu. Jak tłumaczy serwis jest to wada fabryczna zbiornika i źle ekranowanego czujnika. Poza tym instalacja pracuje dobrze.

  • 3.
  • 5,00 Ford Fiesta VII 1.25 Duratec (82KM) 2010r.
    dodał: RAFIK, 17.12.2011

    Bardzo profesjonalny zakład z dużym doświadczeniem w zakładaniu instalacji gazowych .To moja druga instalacja założona w tym warsztacie i zapewne nie ostatnia.Polecam firmę AUTO GAZ RAWA

  • 4.
  • 5,00 Ford Fiesta VI 1.3 (58KM) 2003r.
    dodał: Bogdan, 19.01.2013

    Polecam w 100% pelen profezjonalizm aprawili to co inni w radomsku u domagalskiego zepsuli. Mila i kultularna obsloga i co wazne wiedza co robia!!!

  • 5.
  • 4,50 Ford Fiesta VI 1.25 i 16V (75KM) 2004r.
    dodał: Grzegorz z Zabrza, 08.03.2014

    Silnik na gazie pracuję nawet ciszej niż na benzynie. Zawory delikatnie bardziej ciche. Sterownik STAG Q-BOX. Wtryskiwacze Hana2000.

  • 6.
  • 3,50 Ford Fiesta V 1.3 i (50KM) 2003r.
    dodał: bogdan, 04.01.2013

    nie polecam nikomu !!!! oszusci i tyle zepsoli mi komputer od gazu i umywaja rece zero profezjonalizmu.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Fiesta

Ford Fiesta

288 komentarzy

227 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~horhe~horhe

chwilowe to nie średnie+komputer przekłamuje, zatankuj do pełna, zrób 100km i zatankuj ponownie, po kilku razach wyciągnij średnią spalania

~Maggda~Maggda

Jako pierwszy samochód wybrałam Fieste 1.25 82KM 2009r. i jestem bardzo zdzwiona ze chwilowe spalanie pokazuje mi ok.9.2 9.5 ? Nie wiem od czego to zależy... Czy wszystko okej z samochodem?

~horhe~horhe

kasia bieri raczej 1.4 albo 1.6 spalanie prawie to samo a auto bardziej dynamiczne, 1.25 to za mało na te masę auta

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 272
Przejechany dystans
37 920 081 km
Zatankowanego paliwa
1 980 940 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 279
Wydanych pieniędzy
3 123 738 zł
Średnie wydatki na auto
1 380 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 395
Wydanych pieniędzy
4 103 285 zł
Średnie wydatki na auto
1 812 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 264)

Testy zderzeniowe Ford Fiesta

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Fiesta przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Fiesta 1.25 petrol 'Trend', LHD
2012

Ford Fiesta
Ford Fiesta 1.25 ´Trend´

Ford Fiesta
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi

Na podstawie 89 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Majkel, dodano: 15.12.2011 16:58

Poniżej wyjaśnie skąd wzięły sie podane wartości - Średnio po mieście 8l, w normalnych warunkach w środku dnia, dynamiczna jazda - maksymalne spalanie po mieście 9,5 litra, rozwożę pizze a miasto często zakorkowane, czasem więcej stoję niż jadę, jazda dynamiczna - minimalne spalanie na trasie 7 litrów, lecz to nie byla ekonomiczna jazda, średnia prędkość 130km/h, czasami więcej ale strasznie wył. Pewnie przy prędkości 90-100 by spalił jakies 6-6,5l. Dużo zalezy też pewnie od dobrej regulacji całej instalacji, dlatego wszystkie raporty tak się od siebie różnią. W trasie na butli 20 litrowej(18-19 l tankowałem) robilem 250-270km Auto niestety spala duzo oleju przy wysokich obrotach, na trasie duzo mi zżerał, na mieście o wiele mniej ;) Ogólnie nie ma co narzekać jak na auto kupione za 1000zł :D Często ludzie kupuja jakies droższe auta za 10-20tys, a cześci są tez do nich drozsze, jesli mam miec te 10-20 tys wiecej to wole przeznaczyc je na paliwo i tansze czesci :)

pełny raport Ford Hatchback 1.3 KAT

autor: MZtka - mztka18, dodano: 16.06.2013 23:41

Długi czas zwlekałem z napisaniem tej opinii o mojej Fieścince ale oto nadszedł ten dzień... Na początek przedstawię historie mojego egzemplarza. Jest to rocznik ´96 1.3 Benzyna 60KM. Autko zakupione w lutym 1996, wówczas kosztowało ono równoważność 2 fiatów punto, co bawi mnie do dziś. Wyboru nigdy nie żałowałem od początku Fiesta była dzielnym autem. Od nowości prowadzona była tylko przez 3 osoby. Wpierw należała do mojego Tatka, następnie ofiarował ją mojej Mamci, po czym trafiła w moje dłonie. Autko przy przebiegu 70 tys. km otrzymało instalacje LPG (miało to miejsce już 11 lat temu) i wykonało na nim dzielnie aż 140 tys. km i będzie grubo więcej, gdyż nigdy nie zamierzam Fiesty sprzedawać nikomu i będę nią jeździł dokąd tylko będzie się dało. Autko przez 13 lat było garażowane, wówczas nie było na nim żadnych znak korozji. Jednak niestety od 4 lat stoi pod chmurką przez co blacharka się troszku posypała. Mechanicznie perfekcyjna (wizualnie również-kosmetyka wykonywana na bieżąco), nigdy nie oszczędzaliśmy na niej. Przez 14lat co roku przechodziła oprócz kontroli na stacji diagnostycznej, kontrole w autoryzowanej stacji forda (od 4 lat zaniechałem tego, gdyż przestało się to kalkulować przy jej wartości rynkowej). Przez cały czas eksploatacji w aucie wymieniony został jedynie katalizator (nie wliczając tarcz, klocków hamulcowych, opon i innych elementów eksploatacyjnych). Autko dość fajnie zestrojone i wykonane jak na tamte czasy, względem mk6( na tym portalu znwanym nie wiedzieć czemu mk7) czyli najnowyszej generacji jest ogromna różnica. Jednak miło popatrzyć jak na podwórku jak stoją obok siebie jak równy z równym. Może pora kończyć już odnośnie historii i przejść do konkretów które tutaj mają być opisane. Mianowicie autko pali mało. Wiadomo demon szybkości to to nie jest szczególnie na tak zestrojonym gazie jak ja to zrobiłem (jest dość mocno przykręcony) ale odwdzięcza się na stacjach paliw. Minimalne spalanie to 6,3 odnotowane w zimie na trasie 350km z czego 40km to było miasto Kraków. Maksymalne spalanie przy gonieniu BMW serii 5 w 3.0 dieslu to 12,5/100km też na trasie, jednak droga wojewódzka. Średnio autko pali 8 litrów przy zachowaniu zasad ecodrivingu na trasie i przy ruszaniu jako 1 spod świateł (wiem może to się wydawać śmieszne ale wbrew pozoru niejednemu już odjechała). Wszystkie wyniki są obliczone na podstawie realnego spalania. Pozdrawiam

pełny raport Ford Hatchback 1.3 KAT

autor: lewy87r, dodano: 10.02.2009 11:44

napisze tylko tak: jezdzilem troche w pizzerii i mialem okazje dosc dobrze srawdzic autko;] przed remontem silnika: spalanie najmniej 5.8litra na 100km w miescie ;] na trasie to tak moze i do 5 mozna zejsc ale tak do 90km/h to by yblo tyle ;] co do ceny przegladow? tylko wymiana oleju i raz paska ;] czyli stanadard napray? oba tlumniki ;] po 130zl kazdy chyba jak dobrze pamietam;] ,wymiana termostatu, takto zadnych innych napraw no remontu silnika nie licze ;] co do tego po remoncie silnika: spalanie w miescie zima okolo 8-11litrow ;] roznie bywa nie wiem od czego zalezy ;] trasa to kolo 6-8litrow ceny przegladow/napraw? swiece nowe raz na pol roku ;](sie przepalaja) trzeba poczekac az sie nagrzeje troche zanim ruszymy bo inaczej moze gasnąc ;] przed rozgrzaniem ;] zamula sie momentami;] ma problemy z przyspieszaniem ale jak sie rozbuja to idzie. da rade pociagnac 110-120 ale to juz strach w oczach tak 70-90 po miescie bez problemu sie jedzie ;] niby male autko a mozna poszalec jak sie bedzie ja tyrac do lekko ponad 3tys obr, przy 4 juz wskazowka nie idzie do gory ;] i sie boje ze cos sie popsuje auto generalnie godne polecenia tylko dla nauki jazdy jako pierwsze auto ;] gdy silnik padnie to proponuje zakup nowego i wymiane ;] nowy silnik 300-500zl w bardzo dobrym stanie a remont conajmniej 1000zl paliwo w statach podaje jako zarrzniety silnik ;]

pełny raport Ford Hatchback 1.1

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Fiesta VI Hatchback 1.4 TDCi 68KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Fiesta, oglądali także