Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi

Model należący do segmentu B produkowany od 1976 roku. W momencie wprowadzenia na rynek, Fiesta była pierwszym autem w tej klasie w historii amerykańskiej marki. Do dziś jest nie tylko najmniejszym, ale i jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w historii Forda w Europie. Fiesta odniosła wielki sukces rynkowy, który obrazuje liczba prawie 15 milionów sprzedanych egzemplarzy oraz liczne nagrody zdobyte w trakcie ponad 30 lat produkcji (ostatnia – International Design Award w 2009 r.). Obecnie na rynku dostępna jest siódma generacja Fiesty.

Generacje Ford Fiesta

  • Wybierz generację: Ford Fiesta VII (2008 - teraz)
    Ford Fiesta VII

    Ford Fiesta VII

    Siódma, najnowsza i obecnie produkowana generacja Fiesty debiutowała w 2008 roku. Zgodnie z panującym trendem, samochód nawiązuje do stylistyki większych aut Forda – Focusa i Mondeo w ramach koncepcji „kinetic design”. Model oparty jest...

    więcej o Ford Fiesta VII

  • Wybierz generację: Ford Fiesta VI (2001 - 2008)
    Ford Fiesta VI

    Ford Fiesta VI

    Szósta generacja Fiesty produkowana w latach 2002-2008. Podobnie, jak jego poprzednik, stylistycznie nawiązuje do linii Focusa. W roku 2005 Fiesta VI została poddana face-liftingowi, który objął m. in. przednie i tylne światła, zderzaki oraz wnętrze....

    więcej o Ford Fiesta VI

  • Wybierz generację: Ford Fiesta V (1999 - 2003)
    Ford Fiesta V

    Ford Fiesta V

    Fiesta piątej generacji pojawiła się na rynku w 1999 roku. Stylistycznie auto zbliżyło się do standardów wyznaczonych przez model Focus. Natomiast pod względem technicznym praktycznie nie różniło się od swojego poprzednika. W roku 2000 w takich krajach,...

    więcej o Ford Fiesta V

  • Wybierz generację: Ford Fiesta IV (1995 - 1999)
    Ford Fiesta IV

    Ford Fiesta IV

    Czwarta generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Zmiany stylistyczne, które tym razem dotknęły ten samochód były największe w historii Fiesty. Zupełnie zmienił się przód auta, a także jego wnętrze wzorowane na włoskim stylu. Podobnie, jak jego poprzednik,...

    więcej o Ford Fiesta IV

  • Wybierz generację: Ford Fiesta III (1989 - 1997)
    Ford Fiesta III

    Ford Fiesta III

    Trzecia generacja Fiesty uważana za najpopularniejszą w historii modelu (do dziś bardzo chętnie kupowana również w Polsce). Na rynku pojawiła się w roku 1989. Po raz pierwszy auto dostępne było również w wersji pięciodrzwiowej, a także w wersji towarowej...

    więcej o Ford Fiesta III

  • Wybierz generację: Ford Fiesta II (1983 - 1989)
    Ford Fiesta II

    Ford Fiesta II

    Fiesta II pojawiła się na rynku w 1983 roku. W porównaniu ze swoim poprzednikiem, wyróżniała się nowocześniejszymi kształtami nadwozia (zmieniony został szczególnie przód auta), choć jej rozmiary pozostały niemal identyczne. Podobnie, jak Fiesta I, model...

    więcej o Ford Fiesta II

  • Wybierz generację: Ford Fiesta I (1976 - 1983)
    Ford Fiesta I

    Ford Fiesta I

    Pierwsza generacja Fiesty debiutowała w 1976 roku jako pierwszy samochód Forda w tym segmencie. Było to również najmniejsze auto w historii amerykańskiej marki. Fiestę zaprojektowano z myślą o europejskim rynku. Prototyp modelu nosił nazwę Bobcat, ale...

    więcej o Ford Fiesta I

Fiesta VII

Nie wiemy, czy projektując Fiestę, designerzy Forda korzystali z czarodziejskich sztuczek, ale wiemy, że naszkicowali samochód mający w sobie pewną dozę designerskiej magii. Jest to bowiem jedno z najbardziej urodziwych aut w klasie, które nie dość, że wygląda dynamicznie nawet podczas postoju, to na dodatek okazuje się szalenie ponadczasowe. Pewne kontrowersje budzi jedynie wprowadzony w ramach liftingu pas przedni, który zamiast łagodnej, wysublimowanej formy zaproponował wybitnie agresywne, nachalne wręcz kształty.

Projektanci postanowili wypuścić wodze fantazji także przy stylizowaniu wnętrza. W efekcie miejsce pracy kierowcy prezentuje się niepowtarzalnie, a niezłe materiały wykończeniowe tylko podkreślają jego wysublimowany charakter. Szkoda tylko, że awangardowy styl nie poszedł w parze z ergonomią - zastrzeżenia budzi zarówno rozplanowanie elementów obsługi, jak i wielkość samych przycisków. Ładnym i czytelnym zegarom towarzyszy niestety zbyt mały wyświetlacz komputera pokładowego.

Ford Fiesta VII. generacji nie jest już najmłodszą konstrukcją, co da się dostrzec, zajmując miejsce na tylnej kanapie - przestrzeń wygospodarowana na nogi jest tam mocno ograniczona. Nad głową miejsca jest na szczęście wystarczająco, a przestronny pierwszy rząd siedzeń i odpowiednio pojemny bagażnik zdecydowanie cieszą. Powody do zadowolenia dają też dopracowane fotele oraz łatwość, z jaką zajmujemy wygodną pozycję do jazdy. Do poprawki kwalifikuje się natomiast widoczność do tyłu, utrudniająca manewrowanie.

Jeżeli potrzebujecie “malucha”, który będzie prowadził się jak marzenie, bez uszczerbku na komforcie jazdy, to trafiliście w dziesiątkę. W dyscyplinie prowadzenia na zakrętach model spod znaku błękitnego owalu pozostawia większość rywali daleko z tyłu, na co wpływ ma zarówno świetnie zestrojone zawieszenie, jak i doskonały układ kierowniczy. Co ważne, jego układ jezdny jest na tyle udany, że oferuje niedościgniony przez wielu konkurentów poziom resorowania nierówności.

Pomimo garści latek na karku, Ford Fiesta trzyma się dziarsko, nie bojąc się konkurencji ze strony dużo młodszych rywali. A jak na ich tle wypada pod względem cenowym? Nieźle, choć na pewno nie jest okazją stulecia, bo lepiej wyposażone odmiany dopiero po uwzględnieniu ewentualnych promocji mają rozsądne kwoty zakupu. Co do samego wyposażenia, to standardowe jest satysfakcjonujące, zaś lista dodatków okazuje się długa i obfituje w nowoczesne elementy, znane do niedawna z samochodów plasowanych oczko wyżej.

Fiesta VI

W odróżnieniu od następcy, Ford Fiesta VI. generacji nie zachwyca swoim wyglądem - nadwozie jest proste aż do bólu. Niestety, złe wrażenie pogłębia podatny na odpryski lakier i coraz częstsza korozja. O wiele lepiej prezentuje się wnętrze - jest całkiem przestronne, wystarczająco pakowne, funkcjonalne za sprawą masy schowków i skrytek, a z punktu widzenia kierowcy także czytelne i łatwe w obsłudze. Do pełni szczęścia brakuje lepszego wykończenia - tworzywa są kiepskie, a montaż bywa niestaranny.

Bazowy silnik "naszej" Fiesty - 1,3-litrowy motor benzynowy - to stara, niemal pancerna konstrukcja, która jako jedyna dobrze współpracuje z LPG, ale jest powolna i niezbyt oszczędna. Podobne spalanie gwarantują wersje 1.25 i 1.6, a są przy tym odczuwalnie bardziej dynamiczne i również niezawodne. Z diesli polecamy natomiast udany motor 1.4 TDCi - bardzo oszczędny i nieprzesadnie skomplikowany. Jeszcze prostsze okazuje się zawieszenie, które przyzwoicie resoruje nierówności, ale nie nadaje się do szybkiej jazdy serpentynami.

"Maluch" Forda to samochód oparty na sprawdzonych podzespołach, jest dopracowany i dość solidnie wykonany, dzięki czemu może poszczycić się wysokim poziomem niezawodności. Podatniejsze na awarie są odmiany wysokoprężne (w których problemy sprawiają turbosprężarki i układy wtryskowe), ale i one trzeba uznać za trwałe. Czasem może zawieść elektryka, ale już np. zawieszenie jest niemal bezobsługowe. Na korzyść auta przemawiają dodatkowo niskie ceny napraw oraz niewygórowane ceny aut na rynku wtórnym (w którym dominują niestety słabo wyposażone egzemplarze).

Komentarze redakcji

Powagosław: Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.
Luzacjusz: Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

Silniki Ford Fiesta

Ford Fiesta VII - jaki silnik wybrać?

Jest z czego wybierać, ale jeśli dokładniej się przyjrzeć, to tylko do garstki silników pasuje słowo „fajny”. Podstawowa jednostka benzynowa o oznaczeniu 1.25 i mocy 60KM w ogóle nie pasuje do dynamicznego wizerunku auta. Jest ospała, nie chce współpracować i przyczynia się do zakorkowania naszych dróg. Za kilka tysięcy więcej można dostać wersję 82-konną, albo jeszcze lepiej – motor 1.4l o mocy 96KM. Oba spalają średnio 7-8l benzyny na 100km, ale ten drugi lepiej rozwija moc i jest trochę dynamiczniejszy. Wśród diesli dostępne są trzy silniki i już ten najsłabszy o mocy 68KM i pojemności 1.4l jest lepszy od podstawowej „benzyny”. Do miasta idealny, ale poza terenem zabudowanym dużo lepszym wyborem będzie 1.6l o mocy 90KM. Jeśli szukacie bardziej uniwersalnego auta, to warto trochę poczekać i uzbierać te kilka tysięcy złotych więcej na tą mocniejszą wersję.

Publikacje o Ford Fiesta

Ford Fiesta ST - definicja fajnego auta
 
Nasz test Ford Fiesta ST

Rodzinne kombi są przestronne, funkcjonalne i ... rodzinne. Mdłe i pozbawione emocji kompakty są racjonalne i potrzebne. SUV-y i Crossover`y nie zawsze są przestronne i rzadko racjonalne, ale są modne. Małe miejskie Hot Hatche? One są po prostu fajne. Czy należąca do tego wywołującego emocje gatunku...

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - radość z jazdy
 
Nasz test Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

Fiesta przeszła kompleksową kurację odmładzającą. Poza nowym, bardziej wyrazistym obliczem otrzymała paletę nowych silników. Najciekawszym motorem jest litrowy EcoBoost, który ma zapewniać dobre osiągi przy śladowym zużyciu paliwa. Czy optymistyczny scenariusz faktycznie ma miejsce?

Czy warto kupić: używany Ford Fiesta (od 2008)

Nowocześnie stylizowany, przyjemny w prowadzeniu i ponadprzeciętnie trwały. Miejskie auto spod znaku błękitnego owalu ma wiele zalet. Szkoda, że znalezienie ciekawego egzemplarza na rynku wtórnym nie jest łatwe. Czy warto kupić używanego Forda Fiesta?

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Ford Fiesta ST - szybka zmiana zdania
 
Nasz test Ford Fiesta ST

Podobno człowiek z wiekiem nabiera rozumu i doświadczenia. Dlatego właśnie jeśli tylko go stać, to za swój środek transportu wybiera auta duże, wygodne i bezpieczne. Często nawet wmawia sobie, że małe, ciasne i szybkie samochody już dawno go nie kręcą. Potem wsiada do Fiesty ST i całe doświadczenie życiowe...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Fiesta

Ford Fiesta na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FiestaautoWcentrum - społeczność Ford Fiesta

najwyższe oktanyAuta - Ford Fiesta

Ford Fiesta funia 76,90

Ford Fiesta 1.4 TDCi 62,40

Ford Fiesta Mocne kopnięcie 78,68

Ford Fiesta czarna perełka 74,48

Ford Fiesta suka 69,38

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Fiesta

onlymx3 44,48

Manuel1989 84,50

d1010mm1 42,63

Franki100 42,08

Michal29Kotera 85,87

skago 61,17

krzysiek1805 43,49

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Fiesta

Zabezpieczenie progów.
Zabezpieczenie progów. Jakiś czas temu u kolegi z Fordem Focusem pojawił się wpis odnośnie wklejenia na...
Dławienie
Dławienie Witam, proszę o sugestie gdzie szukać przyczyny... Auto dławi się przy wciśni...
300 km w jedna stronę? bezproblemowo :)
300 km w jedna stronę? bezproblemowo :) w weekend wybralem sie do Kruszwicy na male zwiedzanie i przy okazji obejrzałem ...
Pierwsze wrażenia z jazdy
Pierwsze wrażenia z jazdy Witajcie, W pierwszym tygodniu po zakupie tak się złożyło że miałem wyjazd do P...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Fiesta

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Fiesta
 

Najpopularniejsza wersja Ford Fiesta

Ford Fiesta

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Fiesta
 

Ford Fiesta najczęściej porównywane z:

Renault Clio
ENERGY dCi (90 KM)
Volkswagen Polo
1.0 (60 KM)
Peugeot 208
1.2 PureTech (82 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Fiesta

Ford Fiesta
1.4 diesel 68 KM
60 000 km, 2009
21 900 PLN
Ford Fiesta
1.4 diesel 50 KM
51 000 km, 2009
24 000 PLN
Ford Fiesta
1.4 diesel 68 KM
98 000 km, 2008
18 900 PLN
Ford Fiesta
1.4 benzyna 80 KM
151 929 km, 2003
11 888 PLN

Ocena auta Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi

  • Średnia ocena
    na podstawie 61 opinii
  • 4,21
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi (68 KM)

Fiesta to auto zrobione w mysl idei Forda , pewne, solidne, niezawodne auto za niewygorowane pieniadze. Pieknie sie prowadzi i manewruje, jest ekonomiczne, trwale i niezawodne. Nadwozie proste w lini ale eleganckie, widocznosc bardzo dobra. Jest to pojazd dla ludzi ktorzy chca jezdzic duzo i z latwoscia.Nie jest to pojazd szppanerski i z tym silnikiem nie jest tez autem sportowym, lecz pojazdem dla ludzi spokojnych, ktorzy cenia sobie komfort, bezpieczenstwo i ekonomie. Jazda z predkoscia 130-140 nalezy do przyjemnosci, powyzej 150 czuje sie, ze trzeba auto pilowac. Maksymalna szybkosc podana przez producenta 163 km/h, na autostradzie w D osiagnelem 175 licznikowe.

dodał: Marek
Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi (68 KM)

Bralem pod uwage kilka aut z tego segmentu, trafila sie fiesta i to dieslu. Na poczatku bylo mi to obojetnie, wczesniej jezdzilem autem benzynowym i spalania nie bralem po uwage. Jednak po pierwszej trasie na poczatku myslalem ze wskaznik sie zacial albo zle wyswietla (tak niskie spalanie). Niema sie czego przyczepic, niewiem jak bedzie sie auto zachowywalo przy - 20 stopni (odpalanie) ale to zycie pokarze.

dodał: stecher@poczta.fm
Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi (68 KM)

Auto raczej udane choć z mojego doświadczenia wynika, że jakościowo dalekie od ideału. Dosyć dobry silnik w pierwszym egzemplarzy jaki używałem, drugi egzemplarz z 2006r. zachowuje się znacznie gorzej (może jednostkowy przypadek). Na plusie świetne zachowanie samochodu na drodze. Tandetne jak na dzisiejsze czasy plastiki i tapicerka. Słabe fotele przednie o niewygodnym kształcie i bez dobrego trzymania.

dodał: godol
Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi (68 KM)

Bardzo,ale to bardzo zadowolona.Przestrzen estetyczna jasnobezowa,(przynajmniej w moim modelu Ghia). Radio-cd wrécz intuicyjnie sie ustawia,sterowane przy kierownicy. Wygodne fotele,auto nieglosne,nic nie trzeszczy.Oszczédne. Za cene,ktorà zaplacilam nie moglam chyba lepiej trafic.

dodał: beksa
Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi (68 KM)

Dobre auto. Oczywiście wszystko zależy od tego, czego kto oczekuje i czym jeździł poprzednio. Oszczędne, sprawne, niezawodne, do jazdy po mieście i dobrze spisuje się na trasie.

dodał: e_klosek@icpnet.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Fiesta

Ford Fiesta ECOnetic Ford Fiesta VII Facelifting Black Edition (2014) Ford Fiesta VII Facelifting - galeria redakcyjna Ford Fiesta Van Ford Fiesta ST Ford Fiesta VII ST 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna (2) Ford Fiesta ST2 1.6 EcoBoost - galeria redakcyjna Ford Fiesta ST Concept Ford Fiesta VII ST 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna Ford Fiesta ST 2013
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Fiesta

  • 1.
  • 5,00 Ford Fiesta VI 1.4 16V (80KM) 2006r.
    dodał: Zbyszek, 13.04.2014

    Profesjonalny montaż, bardzo rzetelne i miłe podejście do klienta, można się zawsze dogadać i doradzić. Wszystko ładnie zamontowane wygląda, wtryski na węzykach 3cm  jak fabryczny. samochod rok po instalce przejechał 23k km bez problemu. Polecam lać gaz i cieszyć się z jazdy!

  • 2.
  • 3,50 Ford Fiesta V 1.3 i (60KM) 2001r.
    dodał: Andrzej, 30.12.2008

    Od dnia zainstalowania instalacji wskaźnik ilości gazu w zbiorniku nie podaje prawidłowego odczytu. Jak tłumaczy serwis jest to wada fabryczna zbiornika i źle ekranowanego czujnika. Poza tym instalacja pracuje dobrze.

  • 3.
  • 5,00 Ford Fiesta VII 1.25 Duratec (82KM) 2010r.
    dodał: RAFIK, 17.12.2011

    Bardzo profesjonalny zakład z dużym doświadczeniem w zakładaniu instalacji gazowych .To moja druga instalacja założona w tym warsztacie i zapewne nie ostatnia.Polecam firmę AUTO GAZ RAWA

  • 4.
  • 5,00 Ford Fiesta VI 1.3 (58KM) 2003r.
    dodał: Bogdan, 19.01.2013

    Polecam w 100% pelen profezjonalizm aprawili to co inni w radomsku u domagalskiego zepsuli. Mila i kultularna obsloga i co wazne wiedza co robia!!!

  • 5.
  • 4,50 Ford Fiesta VI 1.25 i 16V (75KM) 2004r.
    dodał: Grzegorz z Zabrza, 08.03.2014

    Silnik na gazie pracuję nawet ciszej niż na benzynie. Zawory delikatnie bardziej ciche. Sterownik STAG Q-BOX. Wtryskiwacze Hana2000.

  • 6.
  • 3,50 Ford Fiesta V 1.3 i (50KM) 2003r.
    dodał: bogdan, 04.01.2013

    nie polecam nikomu !!!! oszusci i tyle zepsoli mi komputer od gazu i umywaja rece zero profezjonalizmu.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Fiesta

Ford Fiesta

288 komentarzy

227 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~horhe~horhe

chwilowe to nie średnie+komputer przekłamuje, zatankuj do pełna, zrób 100km i zatankuj ponownie, po kilku razach wyciągnij średnią spalania

~Maggda~Maggda

Jako pierwszy samochód wybrałam Fieste 1.25 82KM 2009r. i jestem bardzo zdzwiona ze chwilowe spalanie pokazuje mi ok.9.2 9.5 ? Nie wiem od czego to zależy... Czy wszystko okej z samochodem?

~horhe~horhe

kasia bieri raczej 1.4 albo 1.6 spalanie prawie to samo a auto bardziej dynamiczne, 1.25 to za mało na te masę auta

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 702
Przejechany dystans
39 013 108 km
Zatankowanego paliwa
2 037 143 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 428
Wydanych pieniędzy
3 197 870 zł
Średnie wydatki na auto
1 378 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 689
Wydanych pieniędzy
4 211 898 zł
Średnie wydatki na auto
1 815 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 320)

Testy zderzeniowe Ford Fiesta

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Fiesta przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Fiesta 1.25 petrol 'Trend', LHD
2012

Ford Fiesta
Ford Fiesta 1.25 ´Trend´

Ford Fiesta
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi

Na podstawie 90 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Marek , dodano: 11.04.2012 19:34

Mam Fieścinę od 5 lat. Staram się jeździć ekonomicznie. Rzadko przekraczam 100 km/h. Najczęściej jeżdżę 90 km/h bez gwałtownego przyśpieszenia. W zimie wiadomo nieco ponad 7 litrów mi spali, ale w lecie spokojnie w 6 się mieszczę. W mieście praktycznie nie jeżdżę to się nie wypowiadam. Moja ma 136 tys. km. Jedyne co mi się zepsuło to nagrzewnica. Koszt zamiennika 50 zł na allegro samemu bez problemu można założyć. Nic więcej. Ogólnie to jestem zadowolony z samochodu. Mogę polecić osobie która nie potrzebuje auta do palenia gumy i ścigania się bo od tego są BMW (taki stereotyp sobie wyrobiłem). Samochód dla niewymagającej kobiety jest w sam raz bo jest mały więc łatwo nim zaparkować ale i niejednemu mężczyźnie by odpowiadał.

pełny raport Ford Hatchback 1.8 D

autor: MZtka - mztka18, dodano: 16.06.2013 23:41

Długi czas zwlekałem z napisaniem tej opinii o mojej Fieścince ale oto nadszedł ten dzień... Na początek przedstawię historie mojego egzemplarza. Jest to rocznik ´96 1.3 Benzyna 60KM. Autko zakupione w lutym 1996, wówczas kosztowało ono równoważność 2 fiatów punto, co bawi mnie do dziś. Wyboru nigdy nie żałowałem od początku Fiesta była dzielnym autem. Od nowości prowadzona była tylko przez 3 osoby. Wpierw należała do mojego Tatka, następnie ofiarował ją mojej Mamci, po czym trafiła w moje dłonie. Autko przy przebiegu 70 tys. km otrzymało instalacje LPG (miało to miejsce już 11 lat temu) i wykonało na nim dzielnie aż 140 tys. km i będzie grubo więcej, gdyż nigdy nie zamierzam Fiesty sprzedawać nikomu i będę nią jeździł dokąd tylko będzie się dało. Autko przez 13 lat było garażowane, wówczas nie było na nim żadnych znak korozji. Jednak niestety od 4 lat stoi pod chmurką przez co blacharka się troszku posypała. Mechanicznie perfekcyjna (wizualnie również-kosmetyka wykonywana na bieżąco), nigdy nie oszczędzaliśmy na niej. Przez 14lat co roku przechodziła oprócz kontroli na stacji diagnostycznej, kontrole w autoryzowanej stacji forda (od 4 lat zaniechałem tego, gdyż przestało się to kalkulować przy jej wartości rynkowej). Przez cały czas eksploatacji w aucie wymieniony został jedynie katalizator (nie wliczając tarcz, klocków hamulcowych, opon i innych elementów eksploatacyjnych). Autko dość fajnie zestrojone i wykonane jak na tamte czasy, względem mk6( na tym portalu znwanym nie wiedzieć czemu mk7) czyli najnowyszej generacji jest ogromna różnica. Jednak miło popatrzyć jak na podwórku jak stoją obok siebie jak równy z równym. Może pora kończyć już odnośnie historii i przejść do konkretów które tutaj mają być opisane. Mianowicie autko pali mało. Wiadomo demon szybkości to to nie jest szczególnie na tak zestrojonym gazie jak ja to zrobiłem (jest dość mocno przykręcony) ale odwdzięcza się na stacjach paliw. Minimalne spalanie to 6,3 odnotowane w zimie na trasie 350km z czego 40km to było miasto Kraków. Maksymalne spalanie przy gonieniu BMW serii 5 w 3.0 dieslu to 12,5/100km też na trasie, jednak droga wojewódzka. Średnio autko pali 8 litrów przy zachowaniu zasad ecodrivingu na trasie i przy ruszaniu jako 1 spod świateł (wiem może to się wydawać śmieszne ale wbrew pozoru niejednemu już odjechała). Wszystkie wyniki są obliczone na podstawie realnego spalania. Pozdrawiam

pełny raport Ford Hatchback 1.3 KAT

autor: lukas, dodano: 30.12.2011 18:21

Jeżdże tym szmelcakiem od półtora roku. Spalanie takie mnie satysfakcjonuje i takiego oczekiwałem wcześniej miałem polówkę z 1990 1.05 paliła z pół litra mniej. Nowsze fiesty palą więcej. Kupiłem ja za 1000 pln włożyłem od razu troche kasy - wymieniłem zawieszenie, kolumnę kierowniczą, zawieszenie silnika, wydech hamulce, opony i jezdze bezproblemowo. Ci co narzekają na te auta liczą że kupią za 500 zł bedą lać i jezdzić, jak ich nie stac niech jezdzą mzk ale stąd ceny fiest bo są wyjezdzone do maxa. Wg mnie warto zainwestowac i doprowadzic to auto do idealnego stanu - ja jestem zadowolony

pełny raport Ford Hatchback 1.1

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Fiesta Hatchback 1.4 TDCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Fiesta VI Hatchback 1.4 TDCi 68KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Fiesta, oglądali także