Szukaj

Informacje o Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW)
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,3
~A. M. Ford ?
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Ogólnie troche wszedzie sie rozpisalem wiec jest co poczytac. Juz troche jezdze tym samochodem i tak jak pisalem w innych podpunktach. Jezeli ktos szuka auta bezawaryjnego to napewno to auto tym nie jest. Oprócz kilku naprawde powaznych awarii ciagle cos jest nie tak. Jak nie zawieszenie, to jakas uszczelka, to poduszka skrzyni biegów itd.itd. Nie jestem jakimś tam mega marudą ale jak na poczatku przez pierwszy rok bylem zadowolony tak teraz gdybym tylko mial pieniądze na to zeby kupić inne nowsze auto to forda jak najszybciej bym oddal wrogowi ;-)ale zeby byla jasność - nie jest to az tak wadliwe auto ze ciagle tylko stoi pod blokiem. Nigdy nie zdazylo sie tak ze stanął na drodze bo wtedy juz napewno bym jak sprzedal.
3,5
~pawel.agat@interia.pl
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Mam mieszane uczucia, jeśli chodzi o Focusa. Z jednej strony cały czas bardzo mi się podoba, szczególnie po dodaniu kilku ciekawych elementów (spojler, przyciemniane szyby), ale z drugiej jakość wykonania pozostawia sporo do życzenia. Denerwują też źle pojęte oszczędności, jak choćby bardzo ubogie oświetlenie wnętrze, tylko pojedyńcza lampka z przodu i oświetlenie bagaźnika. Wieczorem z tyłu jest po prostu ciemno. Pod nogami też wykładzina mogłaby być pare centymetrów krótsza, a tylne szyby elektryczne wymagają olbrzymiej dopłaty.
4,6
~Marcin4real
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Jestem szczęścliwym posiadaczem Focusa II Kombi z silnikiem 1.6 (115KM). Generalnie super autko, świetnie trzyma się drogi, skrzynia biegów pracuje precyzyjnie, osiągi również na przyzwoitym poziomie (choć przy dużym obiążeniu czasem brakuje mu mocy). Poprzedni model, który posiadałem przez 3 lata (również 1.6 tylko 100KM) to też świetne autko, nie miałem z nim żadnych problemów. Dlatego przy zmianie samochodu postawiłem na Focusa II i nie żałuję swojej decyzji! Wg mnie jest liderem w swojej klasie pod względem technicznym, szczególnie jeśli chodzi o układ jezdny. A wygląd... kwestia gustu! Mnie najbardziej podoba się kombi, dlatego taki też kupiłem! W ciemnym kolorze i na ładnych dużych alumach wygląda rewelacyjnie! Polecam FOCUSA II, to świetne autko za stosunkowo niewielkie pieniądze, porównując ceny konkurentów!
Średnie spalanie dla Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011
8,0
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Uzytkowalem od nowosci Focusa 1.6 TiVCT 115KM w latach 2008-2012, rocznik 2007. Spalanie bardzo zalezy od warunkow jazdy. Ja ok. 50% z calkowitego przebiegu 120,000km pokonalem na trasie Poznan - Zachodnie Niemcy, 25% na trasie w Polsce i 25% w centrum miasta i okolicach. Mam takze wrazenie, ze pierwsze 50,000km auto palilo nieco wiecej. Minimalne mozliwe spalanie, jazda sznurkiem za tirami, do 70km, 5 bieg, bez zadnego przegazowywania, totalnie jednostajnie, 5l mozliwe. Spokojna bardzo przepisowa jazda na trasie w Polsce (nie autostrada), ok. 6.5l. Jazda normalna na trasie w Polsce (dynamicznie, ale bez szalenstw), ok. 7.5l Jazda bardzo dynamiczna na trasie w Polsce (wyprzedzanie, redukcje, obroty pod czerwone pole), ok. 9l. Miasto: bardzo zalezy. Najgorzej korki "stojace", wtedy srednio 10.5l, a kilkadziesiat tysiecy km od nowosci to w takich warunkach mialem 11.3. Miasto sredniej wielkosci, ale bez korkow "stojacych", to nie wiecej niz 10l (Poznan, Bydgoszcz). Poza szczytem, to spokojnie ponizej 8l. Autostrada: tutaj moge duzo powiedziec na ten temat. Przede wszystkim srednie spalanie podawane przez komputer, normalnie zgadzajace sie mniej wiecej z kalkulacja indywidualna, to na autostradzie przeklamuje, nawet mocno. Przy predkosciach 170km/h~190km/h (a jak z wiatrem to i 203km/h wg. GPSa, znacznie wiecej niz dane fabryczne), komputer pokazuje 18l/100km/. Ale taka jazda na dystansie 1000km faktycznie nigdy nie wyszla w kalkulacji pod dystrybutorem wiecej niz 13l/100km (moze przez chocby chwilowe zwolnienie do 140-150, wiadomo, nawet lewy pas czasami spowalnia). Autostrada 140km/h~170km/h - znacznie mniej, ok. 11,5l/100km. Generalnie spalanie wzrasta powyzej 140km/h, czyli predkosci, przy ktorej jazda tym autem jest meczaca, ze wzgledu na dzwiek silnika i brak mocy. Przy okazji moge podzielic sie opinia na temat zawieszenia/ukladu kierowniczego, prowadzenia. Otoz moglbym bez przesady porownac precyzje pokonywania zakretow Focusem z Mercedesem C180 (rocznik 2007), ktorego sporadycznie uzytkowalem rownolegle z Focusem. Oczywiscie, klasa C jest lepsza ze wzgledu na tylny naped i mocniejszy silnik, wyciszenie to w ogole inna bajka, ale uklad kierowniczy/jezdny to potezna zaleta focusa. Dla zobrazowania, gdy na czas serwisu dostalem Renault Megane, to balem sie ze wypadne z drogi. Focus jest niedrogi, raczej niezawodny, dobry stosunek ceny do tego co otrzymujemy w zamian. Prowadzenie ponadprzecietne, milo sie jezdzi nawet na calkowicie zasniezonej drodze.
6,5
Liczba komentarzy: 1
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Nie wiem jak ludzie mogą mieć w takim samochodzie spalanie na trasie powyżej 7 litrów. Mam 20 lat, mam ciężką nogę, ale tylko wtedy kiedy trzeba, na codzień jeżdżę bardzo oszczędnie, nie mówie, że tam gdzie 50 to 50, ale zmieniam biegi zawsze na tych samych obrotach, nie ruszam gwałtownie, nie robie z siebie czubka stojąc z kimś na światłach. Samochód jest perfekcyjny pod każdym względem, moc wystarczając by wyprzedzić na autostradzie dosłownie każde auto tej klasy, byli wariaci co starali sie mi pokazać na niemieckiej autostradzie jak sie jeździ.. :) Na pełnym baku potrafie zrobić trochę ponad 900km, średnio wtedy wychodzi +/- 6litrów. Można? Można. Samochód jest bardzo oszczędny i trwały. Polecam każdemu :)
6,8
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Muszę przyznać że obawiałem się spalania w tym silniku. Przed zakupem ile czytałem opini tyle było różnych zdań. Jedni łapali się za głowę i pisali że poniżej 10 w mieście zejść się nie da. Inni ze jest naprawdę ok. Po przejechaniu 3000 km (kwiecień) jestem na prawdę zadowolony! W mieście (koszalin) na krótkich odcinkach bez klimy poniżej 9 litrów zejście jest niemożliwe. Ale już w Trójmieście na trochę dłuższych odcinkach ( oczywiście jeżeli nie ma korków) spala około 8 l. W Niemczech na autostradzie przy prędkości około 130 km/h spalanie wynosiło około 7 litrów. Na pustej drodze w nocy przy niskiej temperaturze z tempomatem na 90km/h i pustym aucie (jazda mega ekonomiczna) średnie spalanie miałem 4.8l!

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 99
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
5 komentarzy
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ford Focus II Kombi