Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max II

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2010. Pod względem stylistycznym Focus II nie odbiegał od swojego poprzednika, za to zwiększyły się jego rozmiary (był nawet rekordzistą segmentu C pod względem rozstawu osi i długości nadwozia) oraz możliwości techniczne. Zbudowano go na płycie podłogowej Ford C1 platform, którą dzielił m.in. z Volvo S40 i C70 oraz Mazdą 3. Focus II skutecznie kontynuował rynkowy sukces swojego poprzednika. W 2008 roku samochód został poddany modernizacji.

Ford Focus Kombi 2.0 TDCi - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Focus Kombi 2.0 TDCi - galeria redakcyjna - prawy bok
Ford Focus Kombi 2.0 TDCi - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford Focus Kombi 2.0 TDCi - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Focus Kombi 2.0 TDCi - galeria redakcyjna - inny element wnętrza z tyłu
Ford Focus Kombi 2.0 TDCi - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Ford Focus Kombi 2.0 TDCi - galeria redakcyjna - kierownica

Generacje Ford Focus

  • Focus II   2003 - 2011
    Ford Focus II
    • Wybierz generację

    • Focus III (2011 - teraz)
    • Focus II (2003 - 2011)
    • Focus I (1998 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Wersje nadwozia Ford Focus II

Silniki Ford Focus II

Lista silników:
1.4 Duratec (80KM), 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM), 1.6 Duratec (100KM), 1.6 i 16V (103KM), 1.6 Duratec 16V (100KM), 1.8 i 16V (125KM), 1.8 Duratec Flexifuel (125KM), 2.0 i 16V (145KM), 2.0 Duratec 16V (145KM), 2.5 Duratec ST (225KM), 2.5 Duratec RS (305KM), 1.6 Duratorq TDCi (90KM), 1.6 TDCi (109KM), 1.6 TDCi (90KM), 1.8 TDCi (116KM), 1.8 Duratorq TDCi (115KM), 2.0 TDCi (136KM), 2.0 Duratorq TDCi (136KM), 2.0 Duratorq TDCi DPF (110KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.

Publikacje o Ford Focus

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Ford Focus - w jeszcze lepszej formie
 
Nasz test Ford Focus Kombi 2.0 TDCi

Facelifting Focusa nie ograniczył się do odświeżenia karoserii i zmiany kilku detali wnętrza. Ford poprawił istotne mankamenty kompaktowego modelu - wprowadził nowy system multimedialny i pozbył się przeładowanej przyciskami konsoli środkowej.

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Nowy Ford Focus kombi vs używane BMW serii 3 Touring

Używane auto z wyższej półki czy mniej wyszukany, ale fabrycznie nowy kompakt? Wybór nie jest prosty. Dość powiedzieć, że za identyczne pieniądze można mieć ulubieńca flot - Forda Focusa kombi, albo używane BMW serii 3 Touring z lat 2005-2009. Rozmiary karoserii oraz pojemności bagażników obu aut różnią...

Przeczytaj pozostałe 20 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus Focus 72,02

Ford Focus Pokus 74,74

Ford Focus sreberko lusterko 71,94

Ford Focus 72,26

Ford Focus 74,87

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

trebuh_b 98,16

robsonik67 64,42

AnzelmX 87,96

deeptrip 97,73

panda05 98,64

david2 98,21

kajus_poland 80,45

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Obszycie kierownicy
Obszycie kierownicy Z tego względu, że oryginalna kierownica już było dość zmęczona swoim żywotem- p...
Skrzypiący pedał sprzęgła
Skrzypiący pedał sprzęgła Już od jakiegoś czasu o nerwy przyprawiał mnie dość głośno skrzypiący pedał sprz...
Noworoczny wypad do Krakowa i 40kkm focusem
Noworoczny wypad do Krakowa i 40kkm focusem Witam, po długim braku wpisów tutaj, często z braku czasu, często też aWc zawodz...
Wymiana świec żarowych
Wymiana świec żarowych W ostatnich dniach, kiedy temperatura sięgnęła nawet -8 stopni, Focus dość ocięż...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

od 48 900 zł do 310 760

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (85 - 250 KM): 1.0 EcoBoost, 1.0 EcoBoost 99g, 1.5 EcoBoost, 1.6 Duratec, 1.6 EcoBoost, 1.6 Ti-VCT, 2.0 EcoBoost

 

Diesel (95 - 163 KM): 1.5 TDCi, 1.5 TDCi ECOnetic, 1.6 Duratorq TDCi DPF, 1.6 TDCi, 2.0 Duratorq TDCi DPF, 2.0 TDCi

Skrzynie biegów

manualna: 4-biegowa, 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
klimatyzacja
system nawigacji
szyberdach
podgrzewane fotele
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet dla palących - 40
Pakiet Family - 650
Pakiet Easy Driver1 - 1 650
Pakiet Easy Driver 2 - 3 350
Pakiet Easy Driver 3 - 2 800

Cena katalogowa

64 300

Zobacz ofertę Ford Focus 1.0 EcoBoost 125KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Volkswagen Golf
1.4 TSI BlueMotion Technology (150 KM)
Skoda Octavia
2.0 TDI (184 KM)
Opel Astra
1.4 Turbo LPGTEC (140 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus II Silver X Ford Focus II Silver X
Rocznik: 2010. Przebieg: 77 096 km. Silnik: 1.6 74KM .
Cena: 33 900 zł
Ford Focus II Silver X Ford Focus II Silver X
Rocznik: 2010. Przebieg: 76 427 km. Silnik: 1.6 74KM .
Cena: 33 900 zł

Używane Ford Focus

Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 115 KM
130 000 km, 2010
34 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 85 KM
149 985 km, 2003
9 999 PLN
Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max II

  • Średnia ocena
    na podstawie 843 opinii
  • 4,17
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Ford Focus Hatchback 5d 1.6 Duratec (100 KM)

Mam porównanie do starego focusa 1.6 i też 100KM - 3 lata użytkowania; nowy focus to przestronny wóz, pakowny z dobrymi materiałami we wnętrzu, "normalną" stylistyką, taki jaki powinien być samochód klasy C. A teraz z innej beczki: z tym silnikiem to krowa! Głośny okropnie! Mam nadzieję, że to się jeszcze jakoś ułoży, choć stary focus jakoś nie musiał się układać - od początku był cichy i tyle nie palił, przynajmniej 1 litr mniej. Skrzynia haczy, w starym było klik-klik. To jest to co mogę powiedzieć po 5-ciu dniach użytkowania. Ale :najlepsze" są opony!!! HANKOOK!!! Takie gumy znam z lanosa, matiza lub picanto. A tu proszę, niespodzianka - ford daje koreańskie gumki do swojego produktu na Polskę. Niestety ale po mokrym strach na nich jechać. Generalnie trochę się nim rozczarowałem, stary focus wcale nie był gorszy, był mniejszy ale w pewnych względach nowy mu nie dostaje i porównanie kuleje

dodał: Krzysztof
Ford Focus Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT (115 KM)

Liczyłem przede wszystkim na znakomite prowadzenie i nie zawiodlem się. Podobnie jak na dobre, jak na taki silnik, osiągi. Samochód poza tym urzekł mnie swoim wyglądem, początkowo polowałem na Fokusa I, jednak II podoba mi się zdecydowanie bardziej. W przeciwienstwie zdaje się do wiekszosci komentatorów z gazet, którzy zachywcali się nowatorstwem "jedynki" i ganią rzekomą wtórność w tym względzie "Dwójki" , moim zdaniem niesłusznie. Auta dalej nie można pomylić z innym, a jesli nie wyróznia się na ulicy to chyba tylko z uwagi na liczbę Fok na naszych drogach. To tez wyznacznik jakości samochodu, zwlaszca, ze ceny sa wyzsze niz Skod czy Citroenów, nieprawdaż? Aha, auto ma bardzo dobre zabezpieczenia przez wlamaniem i w ogole chyba marka nielubiana przez zlodziei (ci mają rozpracowana całą grupę VW... ). Auto wypadło też bardzo dobrze na testach zderzeniowych.

dodał: beast
Ford Focus C-Max 2.0 TDCi (136 KM)

Gdyby nie to że w środku samochodu jest jak w fabryce plastików - poza siedzeniami nie ma żadnego innego tworzywa, to byłoby nawet przyjemnie. Ponadto psujący cały efekt posiadania tego samochodu serwis, który oddaje brudny samochód z warsztatu - nie to co w Toyocie (wiem, zgroza, że w ogóle porównuje serwis Forda do Totyoty:):):)) i Pan jeszcze robi wyrzuty przyjmując samochód, prawie objeżdząjąc klienta, że oddaje do serwisu brudny samochód. Samochód produkowany jest w Niemczech, więc totalnie szokuje poziom jego poskładania. W niektórych miejscach są takie różnice pomiędzy tymi samymi elementami, że się czasami zastanawiam czy nie mam poskładanej wersji po crash teście. Rozumiem, że jest to samochód dla ludu i może sobie trochę za dużo obiecywałem za ponad 100 tys. złotych. A może Panowie z Forda zostawili sobie szerokie pole do popisu na face lifting????

dodał: witczako@poczta.onet.pl
Ford Focus Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT (115 KM)

Jestem szczęścliwym posiadaczem Focusa II Kombi z silnikiem 1.6 (115KM). Generalnie super autko, świetnie trzyma się drogi, skrzynia biegów pracuje precyzyjnie, osiągi również na przyzwoitym poziomie (choć przy dużym obiążeniu czasem brakuje mu mocy). Poprzedni model, który posiadałem przez 3 lata (również 1.6 tylko 100KM) to też świetne autko, nie miałem z nim żadnych problemów. Dlatego przy zmianie samochodu postawiłem na Focusa II i nie żałuję swojej decyzji! Wg mnie jest liderem w swojej klasie pod względem technicznym, szczególnie jeśli chodzi o układ jezdny. A wygląd... kwestia gustu! Mnie najbardziej podoba się kombi, dlatego taki też kupiłem! W ciemnym kolorze i na ładnych dużych alumach wygląda rewelacyjnie! Polecam FOCUSA II, to świetne autko za stosunkowo niewielkie pieniądze, porównując ceny konkurentów!

dodał: Marcin4real
Ford Focus Hatchback 5d 1.6 Duratec (100 KM)

Dla osób wysokich radził bym się parę przejechać nowym focusem, jak wcześniej pisałem mam niedobre doświadczenia z siedzeniami, niskie osoby nie miały z tym takich jak ja problemów. Poza tym auto dobre z plusem. Jednak uważam, że poprzednia wersja Focusa była lepsza. Dokucza prak praktycznych schowków(Focus I miał ich przynajmniej kilka), te nieszczęsne siedzenia, słaba widoczność do tyłu. Natomiast rewelacyjne są silniki, zawieszenia, skrzynia biegów. Tu widać postęp. No i to tylko Ford. Przyznam, że jestem trochę zawiedziony tym samochodem, przejechałem starym focusem 100000 km i mam nadzieje przejechać następne tyle. Nowy mam w pracy i robię wszysko, żeby przydzielono mi skodę, to chyba mówi samo za siebie.

dodał: kokss
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Focus

Ford Focus I Kombi - galeria społeczności Ford Focus Concept Ford Focus Coupe Cabriolet Ford Focus III Facelifting - galeria redakcyjna Ford Focus C-Max Ford Focus II Kombi Ford Focus III Sedan Facelifting (2015) Ford Focus ST 2008 Ford Focus ECOnetic Ford Focus III Hatchback Facelifting (2014)
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
64 482
Przejechany dystans
40 951 771 km
Zatankowanego paliwa
2 198 243 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 994
Wydanych pieniędzy
3 441 030 zł
Średnie wydatki na auto
1 380 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 005
Wydanych pieniędzy
4 625 304 zł
Średnie wydatki na auto
1 855 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 494)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max II

Na podstawie 1130 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Alonzo, dodano: 19.09.2011 15:13

Na początek kilka słów o samym samochodzie. Mam go już 4 lata, zakupiony przy przebiegu 140k km, teraz jest 230k km. Przez ten czas, poza normalnymi częściami eksploatacyjnymi i drobnymi sprawami jak zaślepki, skóra od biegów etc. nie robiłem dosłownie nic - nie było potrzeby, nic się nie psuło, nic nie stukało, nic nie padało... W ciągu 4 lat wydałem więc minimum kasy na części. A pamiętam jak mój mechanik odradzał mi silnik TDCI, bo "za delikatny na nasze warunki". Z tego co słyszę to jednostki te sypią się stosunkowo szybko, natomiast mój egzemplarz jest chyba jakimś wyjątkiem; fakt, że sprowadziłem go z Włoch, może to jest jakiś powód, że auto nie jest zajechane. Teraz spalanie - jak na taki dosyć duży samochód spalanie to marzenie. Jazda autostradą A4 Kraków-Zgorzelec w 2 osoby z zapakowanym bagażnikiem, przy prędkości 120-140km/h to spalanie w granicach 4,2-4,5 (i nie liczyłem tego za pomocą komputera), przy spokojnej jeździe 90-100km/h spalanie to 4.0. Bajka! Generalnie optymalne spalanie w moim focusie jest przy 1800-1900 obr. na każdym biegu. Po mieście staram się jeździć spokojnie, bez niepotrzebnych zrywów i hamowania. Zresztą po mieście nie jeżdżę wiele więc tylko uśredniłem spalanie do 5,0-5,5, bo tak wychodzi. Przy klimie spalanie wzrasta tylko nieznacznie. Kółka mam 185/70/16. Moc o wartości 115KM zupełnie jak dla mnie wystarczająca, aczkolwiek następne auto chyba będzie mocniejsze;) tak do 140-150KM. Podsumowując - opłaca się posiadać taki wóz, jest dynamiczny, oszczędny, praktycznie bezawaryjny, pakowny. Minus to moim zdaniem biedna deska rozdzielcza, sam wygląd auta też średnio porywający. Ale coś za coś:) Chcesz mieć piękne auto, kup sobie alfę romeo lub bmw i łóż krocie na części i eksploatację;)

pełny raport Ford Kombi 1.8 TDCi

autor: Jacob, dodano: 03.12.2013 19:40

Do każdego samochodu po za kupie trzeba dołożyć. Tak zrobiłem i ja. Miałem parę problemów, ale to nie wina inżynierów zza zachodniej granicy, a poprzedniego użytkownika. Wymieniłem tarcze, klocki, czujnik prędkości, silniczek krokowy i parę drobniejszych elementów. Nie była to oczywiście fortuna, jednak Ford nie rozpieszcza cenami części. Zwłaszcza jeśli chodzi o stosunek cen części do ceny zakupu samochodu. Jednak koszty utrzymania nie są tak wysokie jak w dieslowym odpowiedniku czy w nowych turbodoładowanych Ecoboost'ach. Nowe generacje silników to zupełnie inna bajka. Bajka, gdzie Gargamel zjada smerfy, a kojot łapie Strusia Pędziwiatra - czyli ekoterroryzm i downsizing wyciska z nas ostatnie złotówki na rzecz wyimaginowanej walki z tym, by niedźwiadek polarny miał 0,01*C mniej. Nie jest to jednak skarbonka i nie potrzeba budżetu potentata naftowego oraz tony złota w piwnicy, by utrzymywać samochód w dobrej kondycji. W porównaniu do dzisiejszych samochodów - bajka, w stosunku do dziesięciolatków - średnio.

pełny raport Ford Hatchback 1.8 16V

autor: Pedro, dodano: 17.12.2010 17:36

Focus 1.6 100KM z 2001 przebieg 175000.Jezdzę w Warszawie ale unikam dużych korków.Poza tym czasami trasa 400km.Najwiecej oszczedzam w mieście przy spokojnej jeżdzie którą utrudniaja narwani kierowcy.Jeżdząc 50km dziennie samochód spala od 6.5 do max 8.5litra (8.5litra w potężnym korku) w mieście.Nigdy nie osiagnałem w tym cyklu spalania katalogowego.Niestety trzeba mieć lekka nogę (kręcę od 2500 do 3000obr/min i szybko zmieniam bieg + jazda na najwyższych biegach) i hamować silnikiem.W trasie spalanie zamyka się między 5.8 do 6.5 między 2800-3000obr/min/5bieg z preędkością nie większą niż 115km/h.Przy kręceniu do 4000-5000obr/min można zapomnieć o oszczedzaniu i zapoznać się z katalogiem.Na spalanie spory wpływ mają również opony.Im bezpieczniejsze tym samochód pali więcej nawet do 0,6l/100km.Urzywam Continentali letnich i zimowych.Na zimówkach pali mniej.Klima powyżej 90km/h nie powoduje dramatycznego zwiekszenia spalania ale jeżeli jedziesz wolniej i w korku to i owszem.Poważne wady to słabe wyciszenie komory silnika (powyżej 3500obr/min pojawia sie spory hałas) oraz dokuczliwy szum opon(szczególnie szerokich 195 letnich).Dynamika pojazdu i kultura pracy silnika średnia.Silnik 1.6l to taki kompromis do wszystkiego czyli tak naprawdę do niczego w szczegości.Porównując TDCI również 100KM ale o wiekszym momencie obrotowym, benzyna kompletnie wymięka.Gdybym miał wybierać jeszcze raz to jeżdząc w ten sam sposób i oszczędzając benzynę nie wybierałbym diesla a kupił benzyne ale jedynie silnik 2.0.Przy regularnych wymianach oleju i wszystkich fitrów silnik jest bezawaryjny.Dotychczas wymienione: pasek rozrządu, czujnik ciśnienia oleju, pasek klinowy + napinacz, płyn chłodniczy.

pełny raport Ford Hatchback 1.6 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Focus II
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także