Szukaj

Informacje o Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW od 2011

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
W Focusie też zawitały 3-cylindrowe motory benzynowe z doładowaniem. 1.0 Ecoboost startuje z mocą 100KM i w tym wariancie zapewnia przeciętną dynamikę. Znacznie przyjemniejsza jest wersja 125-konna – elastyczna i chętna do pracy już poniżej 2000 obr./min. Miłośnicy bardziej konserwatywnych silników powinni się z kolei zainteresować poczciwym 1.6l. Podstawowa, 85-konna wersja jest za słaba, ale wariant 105 lub 125KM jeździ już całkiem nieźle – wymaga tylko wspinaczki po obrotach. Warto rozważyć też diesla, jeśli w grę wchodzi niskie spalanie. 1.6 TDCi 95KM to propozycja dla spokojnych kierowców, ale ten o mocy 105- i 115KM w zupełności wystarczy do jazdy na co dzień. Coś ostrzejszego? Doładowany motor benzynowy 1.6 Ecoboost oferuje od 150 do 182KM, a moc diesla 2.0 dochodzi do 163KM. Z tymi jednostkami można już czerpać sporo przyjemności z jazdy i świetnego zawieszenia. A jest przecież jeszcze wersja 2.0 250KM i RS…
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1500-2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,7
~Axell
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Czytając rożne opinie (poważne i te "idiotyczne") postanowiłem dodać i swoją wyrobioną na podstawie osobiście użytkowanie pojazdu a nie z opowiadań kolegi wujka moje dalszego sąsiada, który przywiózł sobie samochód z Niemiec do pierwszego właściciela. Ale do rzeczy... Wg mnie to bardzo solidna konstrukcja. Linia ładna, dynamiczna i wciąż się może podobać. Auto z początkowych lat produkcji, zatem materiały użyte są dobrej jakości - nie wprowadzano tutaj jeszcze prób oszczędnościowych (gdzie ekonomia wzięła górę). Silnik diesla bardzo trwały. Wnętrze wygodne dla wszystkich, bagażnik wystarczający na wakacyjne podróże dla zorganizowanej rodziny. Dla osób potrzebujących na wakacje zabrać ze sobą już napompowany w domu materac proponuję zaopatrzyć się w box dachowy. Nam w zupełności wystarczył i jeszcze można było przywieźć w bagażniku upominki z wakacji. Niewielkie zużycie paliwa pozwoliło mi zachować jeszcze więcej miłych wspomnieć z podróży ;-))
4,5
~All Bandy
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Ford Focus to bardzo fajny samochód. Posiada faktycznie najlepsze zawieszenie spośród dotychczasowych moich samochodów (Golf, Astra, C4, czy 307). Wykończenie samochodu bardzo dobre. Zarzuty do materiałów wykończeniowych w zasadzie są bezzasadne – wszystkie tej klasy samochody posiadają podobnie, no za wyjątkiem VW gdyż musiałem domawiać w ich serwisie nowe wewnętrzne uchwyty drzwi ponieważ łuszczyły się jak kiedyś guma na obudowie telefonów Siemensa (podobno w Audi i Skodzie jest podobnie). Samochód prowadzi się doskonale, wnętrze i obsługa przycisków intuicyjna i ładna. Niebieskie delikatne podświetlenie ładnie się prezentuje i nie męczy. Układ konsoli środkowej bardzo trafny, podłokietnik ułożony w miejscu, gdzie można podeprzeć łokieć i nie przeszkadza to w niczym (taki manewr był niemożliwy w Astrze). Miejsca wystarczająco, choć z uwagi na mój wzrost lewym kolanem nieco przysłaniam przełącznik świateł, ale to tylko w moim przypadku (w Audi A4 jest ciaśniej). Obsługa mediów i komputera prosta i łatwa (w przeciwieństwie do Astry, gdzie trzeba przewijać całą listę funkcji środkowym pokrętłem i czytać wyświetlacz, co udało nam się nim w danej chwili wybrać). Silnik diesla to prosta i dobra jednostka napędowa – pochodzi z rodziny Citroen-Peugeot, a zatem solidna, udoskonalona i niezawodna jednostka napędowa i co najważniejsze niewyżyłowana, posiada suchy DPF. Jednostka ta nie ma nic wspólnego z silnikami diesla z rodziny Volkswagena. Moc 95 KM jest tutaj wystarczająca do normalnej jazdy. Co prawda są „mocarze” co poddają ten silnik „agrotuningowi” i dokładają kolejnych 25 KM (nowy soft i adaptacja wtrysków). Ale jednostka ta przeznaczona raczej do ludzi poukładanych, inteligentnych i umiejących płynnie i kulturalnie korzystać z ruchu drogowego i za co się im odwdzięcza. Sportowcy muszą szukać w innym segmencie (np. Focus ST). Samochód potrafi ładnie przyspieszyć, ale musimy wkręcić silnik tak ok. 3000 obr/min. Poza tym bzdurą jest pisanie o dużym zużyciu paliwa (chyba, że ktoś bazuje tylko na wyświetlaczu komputera, który podpowiada m.in. zmianę biegu na wyższy w celu lepszej ekonomiki). Mnie udało się utrzymać wynik na trasie w ok. 4 – 4,5 l/100 km przy normalnej jeździe. W zimie zużycie wzrosło do 6,4 po miejscu na zimnym silniku. Silnik pracuje cicho i wyciszenie wewnątrz pojazdu też jest bardzo dobre. Skrzynia 6 biegowa jak najbardziej pasuje do tego typu silnika. Jedynka nieco za krótka, ale korzystamy z niej tylko przy ruszaniu. Skrzynia pracuje tutaj bardzo dobrze. Co do kosztów eksploatacyjnych zauważyć należy, że serwis Forda jest stosunkowo tani – stosują części zamienne i płyny z linii Motocraft (dużo tańsze i autoryzowane). Zabezpieczenie antykorozyjne bardzo dobre (Fokus MK1 to już historia). Co do stylistyki – jest ładna i kształtem nadaje nieco cięższej przysadzistości temu kompaktowi, ale to rzecz gustu (zdecydowanie odmienna od „Japończyków” z plastikowymi srebrnymi grillami przypominających zabawki ze straganów stawianych z okazji parafialnych odpustów). Polecam ten samochód…
4,2
~Ekspres
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Bardzo ciekawy wygląd, niezła stylizacja wnętrza, jak na taką małą moc dynamiczny silnik czy super prowadzenie to na pewno plusy Focusa, które niestety zostają przysłonięte ciągłymi problemami z czujnikami ciśnienia opon, bagażnikiem tak małym, że go nie widać, czy brakiem jakiegokolwiek miejsca dla pasażerów z tyłu. SKANDALICZNIE mało miejsca z tyłu, jeżeli kierowca ma ponad 180cm i chce zabrać ze sobą pasażerów to radzę poszukać innego samochodu. Focus III hatchback to dobre auto dla singli ew. rodzin bezdzietnych.
Średnie spalanie dla Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW od 2011
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Przy normalnej jeździe na trasie wychodzi jakieś 4,4. Przy mega oszczędnej jeździe na dłuższej trasie Wwa- Ryga (prędkości 90-100 km/h i szósty bieg) da radę zejść do 3,7. Na co dzień tj. 30 km do Warszawy i jazda po mieście średnio wychodzi 5,4 - 5,5. Po samej stolicy w korkach można zrobić i 7,2. Silnik fajny, elastyczny i potrafi być oszczędny jak gazem operuje się lekko, nie zawsze podpowiedzi komputera są dobre. Za wcześnie np. sugeruje wrzucać 6ty bieg jeśli przez chwilę jedziemy ze stałą prędkością np. 80 km/h
5,6
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Przy tych osiągach powinien spokojnie zejśc grubo poniżej 5l. Ja po pewnym czasie się zastanawiałem czy zejdę poniżej 6. Wyruszając z Warszawy w niedzielne wczesne popołudnie, przy w miarę pustych ulicach i mega mega spoojnej jeździe komputer mi pokazywał po kilunastu kilometrach 6,5 l. W normalnym samochodzie już by było ok 5. Później było tylko gożej. Jak wspomniałem wcześniej po 1000 km 5,6 l. Porażka. Może niektórym wyda się to mało. Ok. Ale ja jeździłem samochodami z takimi jednostaki, tylko że mocniejszymi, cięższymi, dużo bardziej dynamicznymi i spalanie było znacznie nizsze. Totalnie nie polecam.
5,4
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Nie wiem skad producent wzial takie spalania..Mi udalo sie 4.5l/100 uzyskac naprawde macając pedał gazu i jazda do 90km/h. Jezdzac tak aby uzywac normalnie auta 5.2-5.7l/100km. W trasie 1485km jednym rzutem mialem ok 5l na setke , zaladowany bagażnik i tylne siedzenia zawalone plus kierowca i pasazer.

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 19
Usterki do 90tyś
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
4 komentarze
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.
Ford Focus III Hatchback 5d