Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Galaxy Van 1.8 TDCi

Siedmioosobowy van (segment K) produkowany od 1995 roku. Największy z rodzinnych modeli Forda. Pierwsza generacja samochodu powstała we współpracy z koncernem Volkswagen. Jej efektem był nie tylko Galaxy, ale i bliźniacze modele: VW Sharan oraz Seat Alhambra. Galaxy II wciąż powstawał na płycie podłogowej Volkswagena, ale stylistycznie wyraźniej różnił się od Sharana i Alhambry. Trzecia, najnowsza generacja modelu obecna na rynku od 2006 roku jest już w stu procentach dziełem Forda. Z racji swoich rozmiarów, auto tylko częściowo zaprojektowano w ramach stylu „Kinetic Design”.

Ford Galaxy - widok z przodu
Ford Galaxy - widok z tyłu
Ford Galaxy - lewy bok
Ford Galaxy - przód - reflektory wyłączone
Ford Galaxy - fotel kierowcy, widok z tyłu
Ford Galaxy - konsola środkowa
Ford Galaxy - kokpit

Generacje Ford Galaxy

Galaxy III

Dla designerów vany to auta niełatwe do wystylizowania. Ogromne rozmiary i duże powierzchnie przeszklone sprawiają, że większość aut tej klasy prezentuje się po prostu ociężale. W przypadku Forda Galaxy, stylistom udało się jednak połączyć niebagatelną wielkość z atrakcyjnym wyglądem, któremu nie brak ani elegancji, ani dynamiki. Lifting z 2010 roku – bardzo dyskretny.

To, że Galaxy prezentuje się z zewnątrz dynamicznie, nie oznacza wcale, że ustępuje innym vanom przestronnością wnętrza. Niezależnie czy usiądziemy w pierwszym, czy też drugim rzędzie siedzeń, miejsca nam nie zabraknie. Co więcej, istnieje możliwość rozłożenia trzeciego rzędu siedzeń (dla dzieci lub dorosłych na krótkie trasy), a przy jeździe w piątkę mamy do dyspozycji ogromną przestrzeń bagażową. Podkreślić należy ponadto wysoką ładowność auta.

Jak na samochód rodzinny przystało, fordowski van oferuje też dużą ilość schowków. Te umieszczone w tunelu pod dachem lubią się niestety czasem samoistnie otworzyć, co nie oznacza jednak, że jakość wykonania wnętrza stoi na niskim poziomie. Wręcz przeciwnie – wszelkie elementy zmontowano starannie, wysoka jakość charakteryzuje też materiały wykończeniowe. Obsługa przełączników pokładowych nie sprawia większych problemów, a czytelność zegarów jest bardzo dobra.

Ford znany jest z produkcji aut o znakomitych własnościach jezdnych, nie powinien dziwić więc fakt, że Galaxy prowadzi się doskonale. Na tor oczywiście się nie nadaje, ale wśród innych vanów prezentuje się jak istny król zakrętów. Zasługa w tym zarówno zawieszenia, jak i układu kierowniczego. Nie bez znaczenia są też skuteczne hamulce. I jakby tego było mało, bardzo dobre jest również resorowanie nierówności.

„Galaktyczny” van Forda nie należy z pewnością do tanich pojazdów, ale w segmencie pełnowymiarowych aut rodzinnych wysoka cena jest normą. Dużym plusem jest wysoki standard wyposażenia – bez dopłaty otrzymujemy m.in. komplet poduszek powietrznych dla wszystkich trzech rzędów siedzeń, dwustrefową automatyczną „klimę”, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz wspomaganie hamowania awaryjnego.

Galaxy I

Po "gwiezdnym" vanie Forda od razu widać, do czego został stworzony. Nadwozie o kubaturze zaokrąglonej szafy nie jest szczególnie urodziwe, ale swoje zalety skrywa "pod skórą". W środku wygospodarowano miejsce dla 7 podróżnych, fundując każdemu indywidualny, obszerny fotel. Siedzenia ostatnich rzędów można swobodnie składać i wyjmować, uzyskując w ten sposób niebotyczną przestrzeń ładunkową. Minusy? W egzemplarzach przedliftingowych wnętrze jest nieciekawe wizualnie, zostało wykonane z nie najlepszych materiałów i kiepsko znosi próbę czasu (połamane plastiki to standard).

Ford Galaxy I dzieli większość podzespołów z Volkswagenem Sharanem i Seatem Alhambrą, ale ma odmienną gamę silnikową. Tylko w nim znajdziemy bowiem fordowskie "benzyniaki" 2.0 i 2.3. Niestety, to niezbyt udane konstrukcje - dużo "palą", a przy tym nie nadają się do zasilania LPG, są problematyczne, a przy tym dość kosztowne w serwisie. Znacznie lepiej skusić się więc na volkswagenowskiego diesla 1.9 TDI - dopracowanego i szalenie popularnego. Mając na uwadze gabaryty i masę auta, właściwości jezdne trzeba uznać za naprawdę dobre.

Stukające rozrządy i falujące obroty to chleb powszedni właścicieli odmian 2.0 i 2.3, ale niestety lista typowych usterek Galaxy na tym się nie kończy. Podobnie jak w Sharanie i Alhambrze, przednie zawieszenie nie wytrzymuje eksploatacji na polskich drogach, a elektryka miewa swoje "humory". Pomijając obsługę silników benzynowych (także jednostki VR6 Volkswagena), koszty serwisowania vana spod znaku błękitnego owalu są bardzo niskie. Dodatkowo, Ford kosztuje mniej niż "bliźniaki" spod skrzydeł VW Group.

Komentarze redakcji

Powagosław: Patrząc dziś na ten samochód wprost trudno uwierzyć, że jeszcze parę lat temu był on obiektem drwin razem ze swoimi równie mało urodziwymi bliźniakami z Seata i VW. Nowy Galaxy wygląda zaskakująco świetnie. I nie ma już brzydkiego rodzeństwa.
Luzacjusz: Nowy Galaxy jest za ładny. Nikt tego nie doceni, bo ludzie kupując to auto, sprawdzają tylko, czy w środku zmieści się cała rodzinka razem z teściową i psem, czy każdy ma swój uchwyt na napój z Maca i czy jest wystarczająco dużo schowków, w których można upchnąć milion bezużytecznych śmieci. Wygląd? Jaki wygląd?

Silniki Ford Galaxy

Ford Galaxy III - jaki silnik wybrać?

Praktycznie wszystkie silniki w tym modelu mogą zagwarantować dość przyzwoite osiągi. Tylko najsłabszy diesel odbiega od reszty rodzinki – ma 1.8l i 100KM. W tak dużym wozie to przesada. W mieście sobie poradzi, ale kto będzie po nim jeździł miniaturą autobusu? Do rodzinnego charakteru Galaxy najbardziej pasują jednostki co najmniej 140-konne i właśnie za takimi najlepiej się rozglądnąć. Wśród diesli najlepszy jest ten o pojemności 2.0l, z którymś z dwóch wariantów mocy: 130KM spodoba się niewymagającym, a 140KM – większości. 2.2TDCi o mocy 175KM przypadnie z kolei do gustu wszystkim. Silniki benzynowe nie będą opłacalne przy większych przebiegach, dlatego warto wziąć to pod uwagę. Mają 2.0l i 2.3l oraz 145-161KM. Osiągi – na poziomie aut kompaktowych. Spalanie – trochę większe.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Ford Galaxy

Ford Galaxy - nie każdy bus jest brzydki
 
Nasz test Ford Galaxy – nie każdy bus jest brzydki

Rodzice gromadki dzieci wchodzą do sklepu i wybierają asortyment. Najważniejsze, żeby wózek był praktyczny, fotelik do auta bezpieczny, a zabawki nie utknęły w gardle podczas szaleństw. Ale czemu te wszystkie rzeczy, prócz tego, że będą świetnie spełniały swoje funkcje, nie mogą być po prostu wyszukane...

Ford Galaxy - Wesoły autobus
 
Nasz test

Ford wymyślił sobie wprowadzenie na rynek dwóch wersji dużego vana - sportowej i transportowej. Obie mają podobną długość i szerokość, ale różne wysokości i kształty nadwozia. Różne są także poziomy pakowności (choć oba auta mogą zabrać do 7 pasażerów) i zachowanie się na drodze. Pierwsza z nich to S-MAX,...

Galaktyczny VAN
 
Nasz test

Odkąd światło dzienne ujrzał pierwszy samochód sklasyfikowany do nowopowstałej grupy SUV-ów, segment rodzinnych VAN-ów zaczął powoli schodzić na drugi plan. Tendencja ta utrzymuje się do dnia dzisiejszego, gdzie SUV`y różnych marek święcą triumfy na motoryzacyjnych salonach, a popularne niegdyś VAN`y...

Odmłodzony Ford Galaxy

Do połowy lat dziewięćdziesiątych wszyscy Ci, którzy potrzebowali dużego europejskiego vana dla swojej rodziny nie mieli wyboru - sięgali po Renault Espace - pioniera jeśli chodzi o MPV na Starym Kontynencie.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Galaxy

Ford Galaxy na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford GalaxyautoWcentrum - społeczność Ford Galaxy

najwyższe oktanyAuta - Ford Galaxy

Ford Galaxy 51,64

Ford Galaxy edition 62,78

Ford Galaxy 2.8 V6 204KM 36,99

Ford Galaxy VR6/V6 46,19

Ford Galaxy 31,78

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Galaxy

boyfrommars 30,02

dymar84 76,45

andrex9 30,09

dudus82 30,18

MalyMaly 30,00

adamesku 30,09

PassekR36 33,04

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Galaxy

Po wymianie rozrządu :)
Po wymianie rozrządu :) Wczoraj Galax wrócił z warsztatu po wymianie rozrządu :) Wymieniony został kompl...
Ford Galaxy 2,3 16V 1997r
Ford Galaxy 2,3 16V 1997r Jestem szczęśliwym użytkownikiem Forda Galaxy 2.3 16V. Autko spisuje się rewela...
Byłem ciekawy czy i kiedy to się stanie....
Byłem ciekawy czy i kiedy to się stanie.... No i stało się. Dziś. Problem znany użytkownikom 1.9 TDI. Przerabiałem już go w ...
Nowe kapciochy
Nowe kapciochy 2 dni temu postanowiłem zmienić koła w Galaxy, teraz myślę, że chyba trochę za w...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Galaxy

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Galaxy
 

Najpopularniejsza wersja Ford Galaxy

Ford Galaxy

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Galaxy
 

Ford Galaxy najczęściej porównywane z:

Ford S-Max
2.0 EcoBoost (203 KM)
Volkswagen Sharan
2.0 TDI-CR BMT (140 KM)
Ford S-Max
2.2 Duratorq TDCi DPF (200 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Note Acenta+Pakiet IT+Pakiet Auto+ szklany dach Demonstracyjny Nissan Note Acenta+Pakiet IT+Pakiet Auto+ szklany dach
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 61 790 zł 53 000 zł
Zyskujesz: 8 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Outlander Testowy 2.2DID 4WD Intense Plus Demonstracyjny Mitsubishi Outlander Testowy 2.2DID 4WD Intense Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 257 km. Silnik: 2.2 150KM, diesel.
Cena: 146 080 zł 119 900 zł
Zyskujesz: 26 180 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Galaxy

Ford Galaxy
2.2 diesel 175 KM
167 000 km, 2008
43 800 PLN
Ford Galaxy
2.0 diesel 103 KM
155 613 km, 2009
53 000 PLN
Ford Galaxy
2.2 diesel 175 KM
131 000 km, 2009
46 900 PLN
Ford Galaxy
2.8 benzyna 150 KM
151 800 km, 2004
22 900 PLN

Ocena auta Ford Galaxy Van 1.8 TDCi

Galerie Ford Galaxy

Ford Galaxy 2006 Ford Galaxy II Van - galeria społeczności Ford Galaxy Ford Galaxy 2010
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Galaxy

  • 1.
  • 4,25 Ford Galaxy I 2.3 16V (145KM) 1999r.
    dodał: lysy, 18.03.2011

    ZAKLAD ZAMEL W BIALEJ PODLASKIEJ TO KOŁCHOZ NIE Z TEJ ZIEMI. ZAPROWADZILEM DO NICH AUTO BO GAZ PRZELACZAL NA BENZYNE KIEDY SOBIE CHCIAL. AUTO POTRZYMALI PARE GODZIN, SKASOWALI 200ZL,A AUTO DALEJ SOBIE PRZELACZA, ZERO POPRAWY. A I JESZCZE WYJMUJAC PAROWNIK PLYN Z CHLODNICY WYPUSCILI I NIC NIE POWIEDZIELI, W DOMU DOLALEM 2L I W ZBIORNICZKU POKAZALO MINIMUM. NIE POLECAM PARTACZY, OMIJAC Z DALEKA.

  • 2.
  • 4,25 Ford Galaxy I 2.3 16V (145KM) 1998r.
    dodał: mole100, 15.07.2011

    Instalacja prosta bez fajerwerków - ale dokładna regulacja (najlepiej samodzielna) i co jakiś czas regeneracja głównych podzespołów i jest ok. Bardzo dobra pomoc ze strony serwisu producenta (cały czas pod telefonem w godzinach pracy i rzeczowa pomoc)

  • 3.
  • 5,00 Ford Galaxy I 2.3 16V (145KM) 1999r.
    dodał: wojtuś, 19.03.2011

    na benzynie czy gazie nie czuję różnicy trzeba dbać o częstszą wymianę świec czasami kabli i cewek i chodzi jak zegarek.

  • 4.
  • 3,75 Ford Galaxy II 2.0 i (116KM) 2002r.
    dodał: ferdek, 23.04.2012

    nie miła obsługa,uważanie klienta za idiotę! który się na niczym nie zna!! nie dokładny montaż!!!

  • 5.
  • 4,50 Ford Galaxy I 2.0 i (115KM) 1999r.
    dodał: andrzej280474, 10.02.2010

    od początku primo, żadnych problemów.

  • 6.
  • 5,00 Ford Galaxy I 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: wit73, 15.07.2013

    tanio ,solidnie.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Galaxy

Ford Galaxy

130 komentarzy

103 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~tedo~tedo

galaxy 2,8V6 od nowego. Po pół roku założyłem gaz sek... kupiony w salonie w 1999r przejechał do września 2013r 870tys , wymieniłem 2 razy ślizg łańcucha i łańcuch oraz 2 razy uszczelka mi poszła, bo ebonit na rozdzielaczu wygnił. Tylnie hamulce robione ze 4 razyCo do napraw to jedynie po 550tys naprawa głowicy (gniazda, zawory itp)
Sprzedałem na alledrogo za 2700zł do niedalekiej miejscowości. Olej żarł juz garściami (5-6l na 10tys )ale kupiec sam se grzebał, powymieniał conieco io jeździ.

Najbardziej mnie wkurzała padająca non stop elektryka szyb, przełamujące się kable w drzwiach, dwustrefowa klima gdzie rurka zgniła od drugiej strefy i po 10 latach naprawa kosztowała więcej niż cena za jaką sprzedałem auto.
Skrzynię wymieniałem po 4 latach (padające biegi) po remoncie skrzyni nie zaobserwowałem problemów.

~marcin BYDGOSZCZ~marcin BYDGOSZCZ

moje galaxy 2010 2,0 140 (moc podniosłem do 170 KM) średnio pali 9-10 l. j
Jeżdżę połowa miasto połowa trasa i mam dość ciężką nogę. Obojętnie jak i gdzie jeżdżę nigdy nie spalił mniej niż 8,8 i nigdy nie więcej niż 10 l. Jedynie bardzo długa trasa do Włoch jadąc autostradą 150 - 160 km/h bardzo mocno załadowany wyszło 8,4l. Trudno mi uwierzyć w średnie spalanie 7 l

~Rado~Rado

Do ~andrzej: może czasami nie przekręcasz kluczyka?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 902
Przejechany dystans
35 739 802 km
Zatankowanego paliwa
1 828 227 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 776
Wydanych pieniędzy
2 891 034 zł
Średnie wydatki na auto
1 353 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 368
Wydanych pieniędzy
3 798 246 zł
Średnie wydatki na auto
1 777 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 137)

Testy zderzeniowe Ford Galaxy

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Galaxy przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Galaxy

Ford Galaxy
2006

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Galaxy Van 1.8 TDCi


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mteusz (galaxy, dodano: 24.03.2008 20:24

samochod bardzo komfortowy i dosc niezawodny silnik z reszta bywa roznie posiadam 90 KM motor w nim i osobiscie uwazam ze jest troszeczke za slaby na trasie nie jest zrywny tylko "mułowaty" ciagnąc przyczepe na konie to roznica w spalaniu na trasie wyniosla ok 3 litrow przy szybkiej jezdzie 120-160 na baku przejechalem trase Wiedeń-Zamość i jeszcze zostalo jezeli ktos szuka w miare taniego i oszczednego a za razem komfortowegi i dosc niezawodnego samochodu to polecam. przed tym mialem tez galaxy lecz w benzynie 2,0 DOHC + lpg to palil jak smok i nie polecam benzynowego ale kazdy robie jak uwaza to tylko moja opinia POZDRAWIAM

pełny raport Ford Van 1.9 TDI

autor: grzeÂś, dodano: 06.06.2007 01:11

co do zużycia paliw t o zależy od samego paliwa przykład tankowałem się w orlenie i lotosie bo to najbliższe stacje miejsca mego zamieszkania i autko paliło mi w trasie 8,6 l/100km przy jeżdzie do110km/h niby nieżle, az tu kiedyś będąc w podruży kończułom

pełny raport Ford Van 2.0 i

autor: Pawel, dodano: 06.04.2010 00:13

silnik diesla SUPER normalna eksploatacja jazda mieszana to ok.7l/100km,bardziej oszczedna bez problemu ok.6l/100km bardziej dynamiczna to 8-10l/100km troche wiecej gdy na pokladzie mamy 7 doroslych osob wtedy jakies 1l wiecej na kazde 100km.Jezdze po Angli.Gdy jezdze sam do pracy i w ciagu tygodnia nie potrzebuje siedzen to je wyciagam bo sa dosyc ciezkie(zwlaszcza te co skladaja sie dla dzieci ponizej 1 roku waza ok.25kg.)ale bardzo poprawia ekonomicznosc...

pełny raport Ford Van 1.9 TDI
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford Galaxy Van 1.8 TDCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Galaxy Van 1.8 TDCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne Ford Galaxy II Van 1.8 TDCi 125KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Galaxy, oglądali także