Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford Galaxy

Lata produkcji: 1995 - teraz
Segment: Vany
Siedmioosobowy van (segment K) produkowany od 1995 roku. Największy z rodzinnych modeli Forda. Dwie pierwsze generacje samochodu powstały we współpracy z koncernem Volkswagen (budowano je na płycie podłogowej Volkswagen Group B-VX62 platform). Jej efektem był nie tylko Galaxy, ale i bliźniacze modele: VW Sharan oraz Seat Alhambra. Od trzeciej generacji, Galaxy jest już w całości samodzielnym dziełem Forda (spokrewnionym z innym, mniejszym vanem: S-Max). Od 2015 roku oferowana jest czwarta generacja modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Duchem najbardziej amerykański z europejskich Fordów (te rozmiary…). Oczywiście, rozmiary to nie wszystko, ale Galaxy pozostaje słusznym wyborem w swoim segmencie jeśli chodzi o kompromis pomiędzy praktycznością i estetyką.
Luzacjusz: Szczyt rozpusty? Być singlem i jeździć Galaxy. To chyba najładniejszy okaz wśród dużych, przyciężkawych, multirodzinnych autobusów. Dobrze, że zanadto nie próbowano go upiększać.

Galaxy III

Dla designerów vany to auta niełatwe do wystylizowania. Ogromne rozmiary i duże powierzchnie przeszklone sprawiają, że większość aut tej klasy prezentuje się po prostu ociężale. W przypadku Forda Galaxy, stylistom udało się jednak połączyć niebagatelną wielkość z atrakcyjnym wyglądem, któremu nie brak ani elegancji, ani dynamiki. Lifting z 2010 roku – bardzo dyskretny.

To, że Galaxy prezentuje się z zewnątrz dynamicznie, nie oznacza wcale, że ustępuje innym vanom przestronnością wnętrza. Niezależnie czy usiądziemy w pierwszym, czy też drugim rzędzie siedzeń, miejsca nam nie zabraknie. Co więcej, istnieje możliwość rozłożenia trzeciego rzędu siedzeń (dla dzieci lub dorosłych na krótkie trasy), a przy jeździe w piątkę mamy do dyspozycji ogromną przestrzeń bagażową. Podkreślić należy ponadto wysoką ładowność auta.

Jak na samochód rodzinny przystało, fordowski van oferuje też dużą ilość schowków. Te umieszczone w tunelu pod dachem lubią się niestety czasem samoistnie otworzyć, co nie oznacza jednak, że jakość wykonania wnętrza stoi na niskim poziomie. Wręcz przeciwnie – wszelkie elementy zmontowano starannie, wysoka jakość charakteryzuje też materiały wykończeniowe. Obsługa przełączników pokładowych nie sprawia większych problemów, a czytelność zegarów jest bardzo dobra.

Ford znany jest z produkcji aut o znakomitych własnościach jezdnych, nie powinien dziwić więc fakt, że Galaxy prowadzi się doskonale. Na tor oczywiście się nie nadaje, ale wśród innych vanów prezentuje się jak istny król zakrętów. Zasługa w tym zarówno zawieszenia, jak i układu kierowniczego. Nie bez znaczenia są też skuteczne hamulce. I jakby tego było mało, bardzo dobre jest również resorowanie nierówności.

„Galaktyczny” van Forda nie należy z pewnością do tanich pojazdów, ale w segmencie pełnowymiarowych aut rodzinnych wysoka cena jest normą. Dużym plusem jest wysoki standard wyposażenia – bez dopłaty otrzymujemy m.in. komplet poduszek powietrznych dla wszystkich trzech rzędów siedzeń, dwustrefową automatyczną „klimę”, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz wspomaganie hamowania awaryjnego.

Galaxy I

Po "gwiezdnym" vanie Forda od razu widać, do czego został stworzony. Nadwozie o kubaturze zaokrąglonej szafy nie jest szczególnie urodziwe, ale swoje zalety skrywa "pod skórą". W środku wygospodarowano miejsce dla 7 podróżnych, fundując każdemu indywidualny, obszerny fotel. Siedzenia ostatnich rzędów można swobodnie składać i wyjmować, uzyskując w ten sposób niebotyczną przestrzeń ładunkową. Minusy? W egzemplarzach przedliftingowych wnętrze jest nieciekawe wizualnie, zostało wykonane z nie najlepszych materiałów i kiepsko znosi próbę czasu (połamane plastiki to standard).

Ford Galaxy I dzieli większość podzespołów z Volkswagenem Sharanem i Seatem Alhambrą, ale ma odmienną gamę silnikową. Tylko w nim znajdziemy bowiem fordowskie "benzyniaki" 2.0 i 2.3. Niestety, to niezbyt udane konstrukcje - dużo "palą", a przy tym nie nadają się do zasilania LPG, są problematyczne, a przy tym dość kosztowne w serwisie. Znacznie lepiej skusić się więc na volkswagenowskiego diesla 1.9 TDI - dopracowanego i szalenie popularnego. Mając na uwadze gabaryty i masę auta, właściwości jezdne trzeba uznać za naprawdę dobre.

Stukające rozrządy i falujące obroty to chleb powszedni właścicieli odmian 2.0 i 2.3, ale niestety lista typowych usterek Galaxy na tym się nie kończy. Podobnie jak w Sharanie i Alhambrze, przednie zawieszenie nie wytrzymuje eksploatacji na polskich drogach, a elektryka miewa swoje "humory". Pomijając obsługę silników benzynowych (także jednostki VR6 Volkswagena), koszty serwisowania vana spod znaku błękitnego owalu są bardzo niskie. Dodatkowo, Ford kosztuje mniej niż "bliźniaki" spod skrzydeł VW Group.

Dane techniczne Ford Galaxy

Silniki

Moc silników 90-240 KM

Poj. silników 1 500-2 792 cm3

Prędkość maks. 160-222 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,4-17,1 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Ford Galaxy

Średnia ocena modelu

na podstawie 316 opinii

4.15

Średnia dla segmentu: Vany 4.13

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Ergonomia

Wady

- Wyciszenie

- Drobne usterki

- Wentylacja i ogrzewanie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (88%)
NIE (12%)

Wybrane oceny kierowców Ford Galaxy

Myślę, że można dać najwyższą ocenę ponieważ niewiele jest tak wszechstronnych, dających tyle radości i tak niewiele negatywnych odczuć samochodów. ... więcejPraktyczny do bólu, ekonomiczny, doskonały silnik, fantastyczny układ jezdny i naprawdę bardzo przyzwoita jakość. poza tym koszty utrzymania na cywilizowanym poziomie. To samochód, który wraz z coraz większą ilością przejechanych kilometrów coraz bardziej do siebie przekonuje. Właśnie dlatego sprzedając pierwszego Galaxy długo szukałem czegoś innego nowego i... kupiłem kolejne Galaxy. Za chwilę będę zmieniał na kolejny samochód i nie zanosi się na zmianę modelu:). ukryj
dodano 29.05.2012 przez
Po golfie kombi potrzebowalem auta dla wiekszej rodzinki, wiec zaczelo sie szukanie. Ostatecznie w gre wchodzily: VW Sharan/Alhambra, Toyota Previa, ... więceji Ford Galaxy. Po wykluczeniu toyoty (rzadki model, miekka blacha, duza cena), oraz nowego sharana/Alhambry ( drogi, mniej miejsca na wszystko niz w galaxy, mulowaty 140Ps silnik common rail, -nie umywa sie do 140-Ps we fordzie), zdecydowalem sie na 1,5 rocznego Galaxy z wypozyczalni. Nie zaluje, auto przy przebiegu 20Tkm, jak nowe, miejsca mnóstwo, pelan regulacja miejsc 6+7 (tego VW/Seat nie maja), b.duzy bagaznik, nawet przy 7 fotelach miesci sie bagaz i pelne kolo rezerwowe z tylu. Komfort jazdy dobry-b.dobry, troche za sztywne i za krótkie tpumienie malych nierównosci, mogloby byc bardziej "mercedesowate". Ogólnie super, w trasie ponad 1000km nie czuc tak dystansu jak w normalnym kombi, dzieci maja miejsce, spokojne dojscie do rzeczy, prowiantu. B.dobry silnik, trafil sie akurat 163Ps, ciagnie super, pelny moment juz przy 2000 obr. po przebiegu ok. 40tkm, srednie spalanie to ok. 7,4. Na autostradzie przy spokojnej jezdzie do 140-150 miesci sie w 7 L., przy szybkiej jezdzie i na czas, bierze nawet srednio 8,3. Ale to przy tych gabarytach i masie podstawowej (1,8T) to b.dobry wynik. znajomy ma dacie sandero 1,5cdi, i pali mu ok. 6,5L. :) Nie zaluje do tej pory zakupu, i ciesze sie, ze nie wybralem VW/Seata, ford oferuje w tanszej cenie wiecej auta i wiecej frajdy z silnika i poczucia normalnego auta. Nie zawsze musi to byc perfekcyjne lub pancerne auto, dopracowane pod kazdym wzgledem. Ford jest prostszy, lzejsze i ciensze drzwi, wieksze szpary na drzwiach i innych czesciach, ale ma sie wrazenie, ze jest to auto robione bez przesadnej "pompatycznosci. Nasepny galaxy bylby ale napewno w automacie, maly zakres miekkiej pracy silnika 2-3 t/obr. jest wsam raz dla automatu. ciagniecie powyzej 3 tys. nie przynosi wielkiego osiagu, lepiej zmieniac bieg powyzej 2,5 t/obr., i nacisnac na gaz, niz zylowac. ukryj
dodano 05.09.2014 przez
Bardzo pozytywne odczucia. Lubie tym samochodem jeździć. Myślałem o zakupie VW Sharana ale do Polski miał wejść do sprzedaży dopiero ... więcejw październiku 2010 tak więc realnie mogłem go mieć dopiero w grudniu lub styczniu a ja potrzebowałem auto wcześniej.Moim zadaniem VW Sharan ma ładniejszy kokpit samochodu i praktyczne są odsuwane drzwi boczne ale to wszystko.Sylwetka bardziej podoba mi się w Fordzie, brak chorób "wieku dziecięcego"to też atut. Dwaj moi znajomi mają Galaxy od 2 lat 2 litry 140 KM i 2,2 175 KM. Sa zadowoloni.Bardzo mało usterek.Poza tym serwisowałem VW Cady w ASO VW. Ceny dosyc wysokie, mam nadzieję że w Fordzie będzie taniej.Zobaczymy za rok. Wtedy będzie mozna coś więcej napisać. ukryj
dodano 11.02.2011 przez
Duży samochód dający dużo frajdy. Ekonomiczny, przyjemny w prowadzeniu i dający się polubić. Mimo kilku małych wad warto go mieć. ... więcej ukryj
dodano 06.06.2010 przez
Zobacz oceny Ford Galaxy Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Ford Galaxy

Pb
8,00 - 17,17
Na podstawie 77 raportów spalania
ON
5,43 - 9,47
Na podstawie 211 raportów spalania
LPG
9,33 - 17,83
Na podstawie 73 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Ford Galaxy

Tankuję zawsze do pełna i na tej podstawie obliczam spalanie. Średnio to około 6,5 litra miasto trasa 50/50. najniższe na ... więcejtrasie uzyskałem przy spokojnej jeździe do 100km na godzinę nie był to jakiś eksperyment po prostu mi się nie śpieszyło najwięcej pali w upalne dni gdy klima dmucha na maxa. Moc 90 koni na papierze wygląda nieakceptowalnie w praktyce nie jest źle na 4 i 5 biegu auto zaskakuje dynamiką i pozwala spokojnie wyprzedzać prędkość podróżna do około 140 jest ok powyżej zaczyna robić się głośno małe różnice pomiędzy spokojną a dynamiczną jazdą góra 1,5 litra ON a w moim drugim aucie (Omega kombi 2,0 16V)gdy jadę spokojnie na trasie spala 7,5 PB a gdy dynamicznie 11 PB. Ja dokonałem świadomego wyboru auto jest stare ale zadbane sąsiedzi nie zazdroszczą ale nie martwię się że mi w nocy odjedzie z pod domu. Koszty eksploatacji śmiesznie niskie auto nie skomplikowane (nie ma koła dwumasowego turbiny VTG )niestety ma swoje lata rdza zaczyna się do niego powoli dobierać nie wiem co kupię następne bo nie widzę alternatywy więc jeżdżę tak długo aż się rozsypie na razie Galaktyka przejechał 430tkm i mechanitrznie trzyma się bardzo dobrze pozdrawiam ukryj
dodano 16.04.2013 przez
hehe zaden ze mnie znawca motoryzacji ale gdy kupiłem to autko zakochałem sie i nie chce innego spalanie ... więcejzaskoczyło mnie niemiłosiernie złwaszcza na trasie jakos 3 dni po kupnie autka musialem jechac z gdyni do warszawy i co sie okazało? ze to cudo techniki spala mi 5,3l/100km na trasie przynajmiej tak komputer wskazywał, nie liczylem dokladnie ale mniej wiecej na to samo mi wyszło bo za stówke dojechałem z gdyni do wawy i jeszcze ciut po wawie sie pobujałem, natomiast cykl miejski ciut mnie podłamał zwłaszcza gdy mam właczona klime troche przekombinowane to ale potrafil mi spalic do okolo 9l na setke byc moze wkradło sie jakies przekłamanie w moich wyliczeniach ale generalnie zqadowolony z autka jestem, pozdrawiam wszystkich FORDowiczów Robert ukryj
dodano 23.11.2009 przez
To jest moj kolejny raport, tym razem bez prowadzenia dokładnych wyliczeń i zestawień, tylko z urelanionych średnich komputera. Komputer zaniża ... więcejspalanie średnio o 0, 5l w trasie i o 1l w mieście. Spalalanie tego samochodu uważam za stosunkowo nieduże względem jego wielkości i mocy. Realnie jeżdżąc po małym niezatłoczonym mieście wystarczy średnio 11l benzyny na 100km. W trasie spalanie zależy głównie od prędkości. Przy jeździe "setką" spokojnie wystarczy 7l benzyny na 100km, po przekroczeniu 140km/h spalanie już może przekroczyć 10l/100km. Co do mocy, jest wystarczająca, ale chciało by się więcej. Teraz zdecydował bym się na 2.0 ecoboost z automatyczną skrzynią biegów. ukryj
dodano 24.04.2014 przez
samochod bardzo komfortowy i dosc niezawodny silnik z reszta bywa roznie posiadam 90 KM motor w nim i osobiscie uwazam ... więcejze jest troszeczke za slaby na trasie nie jest zrywny tylko "mułowaty" ciagnąc przyczepe na konie to roznica w spalaniu na trasie wyniosla ok 3 litrow przy szybkiej jezdzie 120-160 na baku przejechalem trase Wiedeń-Zamość i jeszcze zostalo jezeli ktos szuka w miare taniego i oszczednego a za razem komfortowegi i dosc niezawodnego samochodu to polecam. przed tym mialem tez galaxy lecz w benzynie 2,0 DOHC + lpg to palil jak smok i nie polecam benzynowego ale kazdy robie jak uwaza to tylko moja opinia POZDRAWIAM ukryj
dodano 24.03.2008 przez
W miescie nie pali za wiele az do czasu gdy staniemy w korku. Ruszanie i hamowanie powoduke duzy wzrost spalania. ... więcejTrasa... Do 100km/h o bez szarpania spalanie spada do poziomi ponizej 6l. Wystarczy jednak przekroczyc 120-140km/h spalanie wskakuje na poziom 8l. Predkosc autostradowa w granicach 160km/h z tempomarem to spalanie na poziomie 8,5-9l/100km. Auto nie nalezy do demonow predkosci jednak uklad kierowniczy i sposob w jaki sie auto prowadzi rekompensuje spore spalanie;) prowadzi sie jak osobowka. Jest wygodny i przestronny. Przeglady dosyc tanie, czesci tez. Dla rodziny 2+2 idealny, komfortowy i pojemny. ukryj
dodano 15.03.2014 przez
Zobacz raporty spalania Ford Galaxy Dodaj raport spalania

Publikacje o Ford Galaxy

Przeczytaj pozostałe 9 publikacje o Ford Galaxy

Generacje Ford Galaxy

Nowe Ford Galaxy

nowe Ford Galaxy
Ford Galaxy
ceny od 111 400 zł do 157 600

Ford Galaxy IV Van 1.5 EcoBoost 160KM od 2015

w pakiecie Titanium

w cenie katalogowej brutto

121 600 zł

Wyposażenie standardowe
Tempomat z Traffic Sign Recognitioni Intelligent Speed Limiter
Kierownica i gałka dzwigni zmiany biegówwykończone skórą
Przycisk rozrusznika Ford Power
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 15 oferty Ford Galaxy

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Sp. z o.o.

pomorskie, Gdynia, Owsiana 13

Więcej

AUTO MOTIVE

AUTO MOTIVE Ford Tarnów

małopolskie, Tarnów, Krakowska 13

Więcej

AUTO SKAR Sp. z o.o.

AUTO-SKAR FORD Kielce

świętokrzyskie, Kielce, Radomska 164

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS Ford Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS O/CHORZÓW Ford Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Ford Galaxy

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 908

Przejechany dystans

291 075 zł

Zatankowanego paliwa

74 624 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

208

Wydanych pieniędzy

91 397 zł

Średnie wydatki na auto

1 203 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

362

Wydanych pieniędzy

143 231 zł

Średnie wydatki na auto

1 885 zł

ZOBACZ 76 dzienników kosztów Ford Galaxy Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford Galaxy

Liczba wpisów: 24
komentarzy(1)
komentarzy(2)
komentarzy(2)
komentarzy(2)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford Galaxy dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Ford Galaxy

Liczba wpisów: 24
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Ford Galaxy Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Ford Galaxy

Liczba wpisów: 13
ZAKLAD ZAMEL W BIALEJ PODLASKIEJ TO KOŁCHOZ NIE Z TEJ ZIEMI. ZAPROWADZILEM DO NICH AUTO BO GAZ PRZELACZAL NA BENZYNE ... więcejKIEDY SOBIE CHCIAL. AUTO POTRZYMALI PARE GODZIN, SKASOWALI 200ZL,A AUTO DALEJ SOBIE PRZELACZA, ZERO POPRAWY. A I JESZCZE WYJMUJAC PAROWNIK PLYN Z CHLODNICY WYPUSCILI I NIC NIE POWIEDZIELI, W DOMU DOLALEM 2L I W ZBIORNICZKU POKAZALO MINIMUM. NIE POLECAM PARTACZY, OMIJAC Z DALEKA. ukryj
dodano 18.03.2011 przez
Autem jeżdżę już ponad rok , samochód służy mi do pracy ponieważ jeżdżę nim na Tazi , spora ilość ... więcejpokonanych kilometrów i instalacja bardzo dobrze się sprawdza nie mam z nią żadnych problemów , autem przejechałem 40 tyś km wymieniałem tylkoo oleje i filtry , bardzo precyzyjna instalacja a do tego oszczędna . ukryj
dodano 21.07.2015 przez
Instalacja wybrana dość przypadkową , tak mi poleconą i nie żałuje decyzji , wszystko działa nie mam z niczym problemu ... więcej, spalanie w granicach 13-15 litrów w zależności od cyklu jazdy. Nie odczuwam żadnej różnicy w Benzynie i Gazie . Wiadomo bardziej ekonomicznie na LPG ukryj
dodano 23.01.2015 przez
Instalacja prosta bez fajerwerków - ale dokładna regulacja (najlepiej samodzielna) i co jakiś czas regeneracja głównych podzespołów i jest ok. ... więcejBardzo dobra pomoc ze strony serwisu producenta (cały czas pod telefonem w godzinach pracy i rzeczowa pomoc) ukryj
dodano 15.07.2011 przez
na benzynie czy gazie nie czuję różnicy trzeba dbać o częstszą wymianę świec czasami kabli i cewek i chodzi jak ... więcejzegarek. ukryj
dodano 19.03.2011 przez
Silnik nie stracił na mocy.Nie ma żadnych błędów w jednostce sterującej silnika,nie czuć momentu przełączania na lpg. ... więcej ukryj
dodano 10.07.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Galaxy

Skarbnica wiedzy o Ford Galaxy

Ciekawostki
dodano 08.08.2013 przez
W nielicznych egzemplarzach z końcówki produkcji 1999-2000 r, znajdował się silnik 1.9 TDI PD ( pompowtryskiwacze), posiadał on moc 90 KM, palił trochę mniej od…
dodano 07.01.2012 przez
Jeżeli nie możesz znaleźć wycieraczek do tego auta patrz za wycieraczkami do ciężarówek! Ford Galaxy ma szersze ramiona takie jak w autach ciężarowych!
Sposoby wykonania czynności
dodano 07.01.2012 przez
Aby w aucie było ciepło warto zabezpieczyć rury ogrzewania tylnej nagrzewnicy przed utratą ciepła za pomocą rurek piankowych do ocieplania rur centralnego ogrzewania. Lepiej do…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą