Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Kombi 2.0 EcoBoost 240KM 177kW od 2011

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1900-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Kombi 2.0 EcoBoost 240KM 177kW od 2011
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Bladego pojęcia niemam, jak podawanie przez producenta totalnie mijających się z prawdą danych o spalaniu, uchodzi im na sucho... Szukając auta liczyłem się z tym, że nowsze mocne beznyny to w większości bezpośredni wtrysk czyli drogie i nie bardzo kalkulujące mi się LPG. Z tego powodu patrzylem na spalanie wg katalogów i wcyhodziło, że nowsze są po prostu oszczędniejsze. Patrze na dane, że 6L pali na autostradzie czyli jakies 35zł to nie tragedia. Tyle, że na autostradzie pali 10L czyli 60zł... Zamiast około 11tu w mieście robi się prawie 16 jesli jeździmy w ciągu dnia w korkach i nie wyjeżdżamy poza miasto. Cykl mieszany 7.7? Chyba jak głaskam poza miastem. Przy mieszanym pół na pół udaj się zejśc do okoli 11-12. Patrząc na te raporty producenta można się grubo naciąć
11,7
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Nie ma dla niego czegoś takiego jak ograniczenia spalania. Przy 120km/h na tempomacie spalanie około 10l/100km. Potem +0,5l co 10km/h. Mój rekord w mieście to 10l/100km, ale jazda jak dziadek. Tak średnio wychodzi mi 13l/100km- przy jedzcie dość szybciej i dynamicznej + co jakiś czas przyciśnięcie dla radości kopa jaki ma. Nie jest to ekonomiczne auto i nie dajcie się oszukać tym co mówią handlarze.
9,3
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Ekonomiczność to dla mnie sprawa wtórna ale bardzo mile mnie zaskoczyło niskie spalanie tego auta.

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 33
Zamek tylnej klapy
  • Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW od 2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mondeo mk4, 2009 kombi. Zamek tylnej klapy raz otwieral się, raz nie otwierał. Wszystko zależało od przypadku. Pojechałem na serwis. 50 razy pod rząd otwierał. Nie stwierdzili usterki. A potem wycieczka nad morze i nie można nic z bagażnika wyciągnąć. W serwisie powiedzieli, że w grę wchodzi tylko wymiana zamka. Koszt wtedy około 400 złotych był. Do sprzedaży jeździł ok. Ale na marginesie powiem, że na mrozie zacinał się główny centralny. Od środka nie mogłem otworzyć czasami. Musiałem szybę otworzyć i zewnetrzną klamką otworzyć się. Więc Mondeo MK4 ma coś wyraźnie z zamkami. Drugiej usterki nie naprawiłem aż do sorzedazy
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 22
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 9
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
19 komentarzy
Ford Mondeo IV Kombi