Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Mondeo

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1993 roku. W ofercie Forda Mondeo zastąpił Sierrę. Nazwa Mondeo pochodzi z łacińskiego słowa „mondus” oznaczającego świat (franc. „monde”, wł. „mondo”). Po wycofaniu ze sprzedaży modelu Scorpio w 1992 roku, Mondeo stał się flagowym produktem Fordem i jego najbardziej prestiżowym autem w Europie. Obecnie na rynku dostępna jest czwarta generacja Mondeo. W Stanach Zjednoczonych oferowany początkowo jako Ford Contour, Mercury Mystique, a potem Ford Five Hundred i Mercury Milan.

Generacje Ford Mondeo

  • Wybierz generację: Ford Mondeo IV (2007 - teraz)
    Ford Mondeo IV
    Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - bagażnik Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - bagażnik Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - kierownica

    Ford Mondeo IV

    Najnowsza generacja modelu produkowana od 2007 roku. Mondeo IV zbudowano na platformie podłogowej EUCD opracowanej przez Forda we współpracy z Volvo (bazują na niej również m. in. Ford Galaxy i S-MAX oraz Mazda 6). Zaraz po debiucie, model zyskał przychylne...

    więcej o Ford Mondeo IV

  • Wybierz generację: Ford Mondeo III (2001 - 2007)
    Ford Mondeo III
    Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - lewy bok Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - widok z przodu Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - schowek przedni otwarty Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - konsola środkowa Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - kierownica

    Ford Mondeo III

    Trzecia generacja Mondeo trafiła do sprzedaży jesienią 2000 roku. Auto było dużo większe od swoich poprzedników, diametralnie zmieniła się również jego sylwetka pełna ostrych, zdecydowanych linii. Przy jej projektowaniu Ford częściowo skorzystał z koncepcji...

    więcej o Ford Mondeo III

  • Wybierz generację: Ford Mondeo II (1996 - 2001)
    Ford Mondeo II

    Ford Mondeo II

    Model pojawił się na rynku w 1996 roku. Był gruntownie zmodernizowaną wersją Mondeo I. W porównaniu do swojego poprzednika, zyskał znacznie atrakcyjniejszą, łatwo rozpoznawalną sylwetkę z charakterystycznym kształtem przednich świateł. Model okrzyknięty...

    więcej o Ford Mondeo II

  • Wybierz generację: Ford Mondeo I (1993 - 1996)
    Ford Mondeo I

    Ford Mondeo I

    Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1993 roku jako następca Forda Sierry w Europie, Forda Telstara w Azji oraz Forda Tempo i Mercury Topaz w Ameryce Północnej (tam Mondeo sprzedawano pod nazwami Ford Contour i Mercury Milan). Prace nad Mondeo trwały...

    więcej o Ford Mondeo I

Jak na rodzinne auto klasy średniej przystało, Mondeo ma bardzo harmonijną sylwetkę nadwozia, odpowiednie łączącą elegancję z dynamicznymi akcentami. Karoseria nie należy może do tych, które przyciągają wzrok przechodniów, ale jej subtelny charakter jeszcze długo będzie się podobać. Grill z jedną listwą ozdobną i dodatkowe światła przednie do jazdy dziennej to wyróżniki odmiany po liftingu.

Słusznych rozmiarów nadwozie przełożyło się na gigantyczną wręcz przestrzeń w kabinie. Każdy z podróżujących zapewnioną ma dużą swobodę ruchów oraz wygodne siedzenie. Rodzinne przeznaczenie wnętrza podkreśla bagażnik – imponuje on pojemnością i jest bardzo ustawny, a jego pełne wykorzystanie ułatwia nisko poprowadzony próg załadunku i wysoka ładowność.

Podczas, gdy obszerność wnętrza to absolutna czołówka w klasie, pod względem jakości wykończenia do perfekcji trochę brakuje. Montaż nie budzi żadnych zastrzeżeń, ale użyte tworzywa mogłyby być lepsze. Delikatne poprawki przydałyby się także w kwestii rozplanowania przycisków – umiejscowienie niektórych z nich wymaga przyzwyczajenia. Dobrze, choć nie idealnie, prezentuje się też czytelność wskaźników.

Absolutnie żadnych niedoskonałości nie ma za to układ jezdny. Pomimo rodzinnego wizerunku i niemałych rozmiarów nadwozia, zawieszenie wyśmienicie sprawdza się na zakrętach, zapewniając zaskakująco wysoką stabilność. Do agresywnego pokonywania łuków zachęca również dopracowany układ kierowniczy. Co ważne, wyśmienite własności trakcyjne nie odbiły się zanadto na poziomie resorowania.

Za swoją rodzinną propozycję, Ford każe płacić znaczne sumy pieniędzy, ale najbliższa konkurencja wcale nie jest tańsza. Przyzwoicie prezentuje się wyposażenie seryjne, które obejmuje system ESP, komplet poduszek powietrznych (wraz z kolanową kierowcy), jak również klimatyzację sterowaną ręcznie. Satysfakcjonująco długa okazuje się lista opcjonalnych dodatków – znajdziemy w niej m.in. nawigację satelitarną, tempomat, czujniki parkowania i reflektory ksenonowe.

Komentarze redakcji

Powagosław: Ford zaskoczył wszystkich bardzo odważną stylistyką ostatniego Mondeo. Odwaga się opłaciła i czwarta generacja modelu bije na głowę nie tylko swoich poprzedników, ale i większość konkurentów. Brawo.
Luzacjusz: O tym, że to dobry i stylowy samochód ostatecznie przekonał mnie James Bond. Choć Mondeo posłużył mu tylko do podwózki z lotniska w „Casino Royale”, scena ta była dla mnie niczym stempel jakości wybity na tym ładnym wozie. Dzięki James. Bo zwykle nie ufam reklamom.

Silniki Ford Mondeo

Ford Mondeo IV - jaki silnik wybrać?

Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.

Publikacje o Ford Mondeo

Pewna inwestycja - Ford Mondeo IV
 
Nasz test Ford Mondeo 1.6 EcoBoost, 160 KM

Wciąż prezentuje się atrakcyjnie, ma przestronne wnętrze, świetnie jeździ, a turbodoładowany silnik EcoBoost o mocy 160 KM zapewnia przyzwoite osiągi i niewielkie spalanie. Ford Mondeo kombi jest mocny w każdej kategorii, chociaż nie jest najtańszą propozycją.

Ford Mondeo II - pierwszy newedgedesigner...

Jeśli chodzi o stosunek oferowanej przestrzeni do wartości rynkowej to Mondeo drugiej generacji nie ma sobie równych. Naprawdę za niewielkie pieniądze można nabyć całkiem spory kawałek auta, które nie dość, że zaskakuje przyjemnym prowadzeniem, to też odpowiednio serwisowane nie powinno przysparzać nazbyt...

Ford Mondeo III (2001-2007) - limuzyna za rozsądne pieniądze
 
Nasz test

Przed laty elegancka limuzyna i marzenie wielu kierowców. Obecnie przystępny cenowo samochód o przestronnym wnętrzu, różnorodnych silnikach oraz dobrych właściwościach jezdnych.

Ford Mondeo - zmieszany, nie wstrząśnięty
 
Nasz test

Agent 007 zawsze miał dobry gust i nie chodzi tylko o kobiety. Samochody dobierał równie starannie. Kiedy więc pięć lat temu gruchnęła wiadomość, że w odcinku Casino Royale środkiem transportu Jamesa Bonda nie będzie Aston Martin, tylko Ford Mondeo, to na głos zapytałem "dokąd zmierza ten świat?",...

Dyskretna modernizacja - pierwsza jazda odświeżonym Mondeo
 
Nasz test

Pierwszy rzut oka na Forda Mondeo po liftingu sugeruje, że prawie nic się nie zmieniło. Dopiero bliższe porównanie wskazuje na dyskretne, choć poprawiające wygląd auta zmiany. Według skrupulatnych wyliczeń Forda w Mondeo zmieniono w sumie 1365 różnych elementów.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Mondeo

Ford Mondeo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford MondeoautoWcentrum - społeczność Ford Mondeo

najwyższe oktanyAuta - Ford Mondeo

Ford Mondeo 83,12

Ford Mondeo RFN 75,15

Ford Mondeo Biała Locha 70,46

Ford Mondeo Ghia 74,34

Ford Mondeo Mondzio 82,19

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Mondeo

Zachar 94,27

Bronco_II 76,89

truszek 82,47

pawelt89 91,23

mustek3 92,48

v6clio 76,31

djyacho 80,41

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Mondeo

Wiosenne porządki
Wiosenne porządki Witam :) W związku z poprawą pogody postanowiłem porobić kilka rzeczy przy aucie...
Mycie i niewidzialna wycieraczka
Mycie i niewidzialna wycieraczka Skoro mamy ostatnie ciepłe dni, postanowiłem umyć samochód. A jak już myjemy, to...
Czarna folia?
Czarna folia? Zastanawiam się nad przyciemnieniem tylnych szyb, ale coś mi czarne szyby do teg...
Naprawa el. regulacji siedziska i grzania
Naprawa el. regulacji siedziska i grzania Odwlekałem ten temat, ale wreszcie mnie tchnęło... Wziąłem się za naprawę el. re...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Mondeo

od 72 700 zł do 117 350

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (160 - 240 KM): 1.6 EcoBoost, 2.0 EcoBoost

 

Diesel (115 - 200 KM): 1.6 Duratorq TDCi, 2.0 Duratorq TDCi DPF, 2.2 Duratorq TDCI DPF, 2.2 Duratorq TDCi DPF

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford Mondeo
 

Najpopularniejsza wersja Ford Mondeo

Ford Mondeo 2.0 EcoBoost 240KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania
szyberdach
podgrzewane fotele
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Audio Business Audiophile 3 - 10 700
X 1 - 4 450
X - 9 750
Titanium X 1 - 4 950
Titanium X - 9 450
Stylizacyjny - 6 200
Siedzenia - 2 600
Safety 3 - 13 850
Safety 3 - 13 450
Safety 2 - 9 450
Safety 2 - 9 050
Safety 1 - 3 900
Premium X 1 - 7 450
Individual - 14 100
Driver Assistance 4 - 13 600
Driver Assistance 4 - 13 200
Driver Assistance 3 - 8 900
Driver Assistance 3 - 8 500
Driver Assistance 2 - 4 100
Drive Assistance 1 - 2 800
Driver Assistance 1 - 2 400
Audio Business Audiopile 4 - 11 500
Audio Business audiophile 4 - 9 400
Audio Business 4 - 7 600
Audio Business 4 - 9 200
Audio Business 1 - 4 700
Premium X - 12 550
Summer - 3 200
Comfort 1 - 2 650
Audio Business Audiphile 3 - 8 600
Audio Business Audiophile - 7 100
Audi Business 3 - 8 400
Audio Business 3 - 6 300
Winter 3 - 6 100
Winter 3 - 5 400
Winter 2 - 5 800
Winter 2 - 5 100
Cargo - 1 300
Bezpieczne dziecko - 1 300
Bezpieczne dziecko - 400
Winter 1 A - 1 600
Winter 1B - 2 700

Cena katalogowa

115 150

Zobacz ofertę Ford Mondeo 2.0 EcoBoost 240KM - 5 drzwiowe kombi
 

Ford Mondeo najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI ECOFLEX (120 KM)
Peugeot 508
2.0 HDi FAP (163 KM)
Citroen C5
2.0 HDi FAP (163 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 37 490 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 500 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Mondeo

Ford Mondeo
2.0 benzyna 145 KM
132 000 km, 2008
35 600 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 140 KM
159 400 km, 2007
28 900 PLN
Ford Mondeo
1.8 benzyna 125 KM
174 000 km, 2001
10 900 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 130 KM
184 000 km, 2003
11 800 PLN

Ocena auta Ford Mondeo

  • Średnia ocena
    na podstawie 3158 opinii
  • 4,17
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Ford Mondeo Kombi 2.0i (130 KM)

Aukto fajne! W mojej rodzine zawsze sie jeżdziło vw, a moim poprzednim autkiem był opel astra gsi 16v z motorem 2000cm 16v (oj działo sie działo za kierownicą)!!! Troche sceptycznie podchodziłem do forda ale musze przyznać ze jestem mile zaskoczony! Mondziak świetnie się trzyma drogi pali mi w miescie do 10l ale na pełnej klimie a na trasie zeszłem nawet do 6,2l/100km!! Dynamika na wysokim poziomie a szczególnei po zamontowaniu storzkowego filtra!! Na standardowym filtrze jechałem maksymalnie 220km/h (ja mam ten 115konny silnik 280nm). Wymieniłem 3 razy klocki z przodu i raz z tyłu i inne obowiązkowe rzeczy rzecz jasna taż! Nie miałem żadnych poważnych awarii! Natomiast drobnymi są: padła mi pompka do spryskiwaczy (230zł)a ostatnio zaczoł mi sie palic bezpiecznik od wycieraczek a gdy w końcu przestał to nie mam już możliwości serowania czasowego!! Domyślam sie że jest to czyjnik obrotów silniczka wycieraczek ale za chinny nie moge (nie umiem) rozebarc podszybia (3 godziny sie męczyłem...

dodał: astrateam90@poczta.onet.pl
Ford Mondeo Sedan 2.0 TDCi (130 KM)

Od miesiąca jeżdżę nowym Mondeo 2.0 TDCi 130 KM. Za 95 tys. mam pełne wyposażenie (w tym ESP. ksenony, IDV, wszystkie poduszki). Jedyna wada samochodu to: gdzie by nim pojechać. Samochód za szybki na polskie drogi. Mimo 6-biegowej skrzyni biegów, nawet w trasie często jeździ się na 4-tym biegu. Spowodowane jest to tym, że trudno dostosować się do innych użytkowników drogi, którzy jadą zazwyczaj taką prędkością, że albo jedzie się za nimi na wysokich obrotach na 3-cim biegu, albo na niskich na 4-tym biegu. Po włączeniu 3-go biegu przy ruszaniu spod sygnalizatora inne pojazdy nieprawdopodobnie szybko oddalają się we wstecznych lusterkach. Na trasie z Warszawy do Łodzi nikt mnie nie wyprzedził, ja wyprzedziłem wszystkich. Jeśli chodzi o dynamikę jazdy przy dużych prędkościach (powyżej 130 km/h) auto bezkonkurencyjne (konkurencja tylko ze strony aut z górnej półki np. niektórych mercedesów i audi lub samochodów wybitnie sportowych). Przy 190 km/h samochód bezpiecznie się prowadzi, jest na tyle...

dodał: Rafał
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V (110 KM)

Mam już dość spore doświadczenie z autami tej klasy i większymi (VW Passat, Peugeot 406, Opel Vectra, Chrysler Voyager) i jak dotąd Mondeo wypada najlepiej. Każde z tych aut miało swoje zalety, ale żadne nie miało ich tylu naraz i nie dawało takiej przyjemności i frajdy z jazdy. Zawiodłem się zwłaszcza na VW Passacie (dostałem go jako auto służbowe, więc nie miałem wyboru), przez wielu uznawanym za lidera w tej klasie. Zawieszenie miał za miękkie, wnętrze za czarne, dużo palił, był znacznie głośniejszy niż Mondeo, a silnik 1.8T (skądinąd bardzo dynamiczny) wytrzymał 85 tys. km, po czym podziękował za współpracę (rozpadła się turbosprężarka). Przed zakupem zasięgnąłem opinii co do trwałości wśród innych innych użytkowników Mondeo - ich auta przejechały niejednokrotnie po 150 - 200 tys. km, i poza drobiazgami w rodzaju przepalonych żarówek czy piszczących hamulców, jeżdżą od przeglądu do przeglądu. Zużycie paliwa utrzymuje się na tym samym poziomie, nic nie trzeszczy, z czasem zużywają się...

dodał: nedwed1@wp.pl
Ford Mondeo Kombi 2.0 i 16V (136 KM)

Mówi się Ford - gówno wort. To przysłowie nie ma zastosowania do mojego Forda. Trochę za dużo pali i te łożyska z tyłu trochę kosztują. To jedyne mankamenty tego auta. Mam porównanie z innymi markami i uważam, że np. VW jest bezawaryjny bo nie posiada nawet wspomagania (niektóre modele). Wstyd, żeby IV miała korby do odsuwania szyb. Najprostrze modele MK1 miały wspomaganie i chociaż jedną poduszkę, central zamek itp. Mojemu brakuje skóry, tempomatu, komputera pokładowego i klimy automatycznej (ma zwykłą) za cenę 15 tys w lipcu2004r podczas gdy Golfy III bez wyposażenia były po 20-25 tys. Uważam, że to są niedocenione samochody przez głupie zabobony i bezpodstawne przekonania. Z czystym sumieniem polecam tylko bezwypadkowe egzemplarze tego modelu. MK2 różni się od MK1 nie tylko stylizacją wnętrza i wyglądem zewnętrzym ale i silnikiem. Do gazu lepsze są MK1 ponieważ mają hydrauliczne popychacze a nie jak w MK2 płytki, które trzeba regulować co 130 tys km. Świece silniki tolerują tylko markowe...

dodał: maciek-m@wp.pl
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi (130 KM)

TDCI to bardzo wrażliwy silnik, więc trzeba o niego szczególnie dbać. Przede wszystkim kupić samochód ,który jeździł tylko za granicą (gwarancja ,że złej jakości paliwo nie zepsuło nam wtrysków), w Polsce tankować na sprawdzonych stacjach BP, Orlen;mozna też dodawać co 5000 km preparat do czyszczenia wtrysków(dostępny na stacjach) i dbać o turbinę - poczytajcie sobie o tym w internecie. JAKO IEKAWOSTKA: przez pomyłkę zatankowałem mu 30l benzyny 98 (na orlenie znaczki benzyny 98 verva i oleju verva sa bardzo podobne) i miał minieJ więcej pół na pół benzyny i oleju i jechał , bardzo osłabł i trochę przerywał ale JECHAŁ !!!!! Po spaleniu benzyny i dolaniu mu na maxa oleju wszystko wrócił do normy - szybki, zrywny jak zawsze. Mechanik powiedział ,że nic się nie powinno dziać. Więc kochani dbajcie o swoje samochody a potem wystawiajcie im niskie oceny albo kupcie sobie trabanta

dodał: robiz@vp.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Mondeo

Ford Mondeo V Sedan Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratec 145KM - galeria redakcyjna Ford Mondeo III Hatchback - galeria społeczności Ford Mondeo 2001 Kombi Ford Mondeo ST220 Ford Mondeo Kombi 2007 - galeria redakcyjna Ford Mondeo II Hatchback - galeria społeczności Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna Ford Mondeo Sedan 2011 Ford Mondeo III Kombi - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Mondeo

  • 1.
  • 3,25 Ford Mondeo I 2.0 i 16V (136KM) 1993r.
    dodał: Dzemek, 02.02.2012

    Autko naprawdę ładnie jeździ na gazie jak i na benzynie,czasami coś potrafi zawieść :) raz na rok trzeba przeczyścić styki bezpieczników instalacji bo w innym wypadku instalacja się wyłącza zaczynają mrugać wszystkie kontrolki na przemian na przełączniku lpg-benzyna albo wcale nie świecą,w tedy na szczęście zostaje nam benzyna i bezproblemowo dojeżdżamy do domu. W tym całym przebiegu ok 180000 km raz wymieniałem parownik koszt 450 zł butle lpg koszt 350 zł przewód główny od zasilania (tankowania lpg) gdyż został zmiażdżony tylnym odbojem obok sprężyny przez złą instalację montażową ,koszt wymiany 150 zł, i do tego przebiegu wymieniany był 3 razy filterek gazy lpg. Autko wciąż dobrze pomyka na lpg i benzynie.Nie falują mi obroty jak to bywa w wielu przypadkach samochodów ,przy ostrej jeździe przy wyrzuceniu auta na luz czasem lubi zgasnąć ale przy normalnej nic takiego się nie dzieje i jest OK.

  • 2.
  • 5,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (125KM) 2003r.
    dodał: jano, 29.04.2010

    Auto kupilem nie dawno. teraz ma na liczniku 108.000km. Gaz byl instalowany kdy mial 60.000km. Ja z nim narazie zrobilem 3.500km. Kdy go kupilem, szarpal na gazie. Bylo trzeba wymienic swiece i kable do swiec. Poprzedni wlasciciel o niego bardzo nie dbal. Od tej pory nie mam z gazem problem. Jezdzi bardzo dobrze. Spalanie na trasie miedzy 9 i 10 litrow gazu na 100km. Po przeliczeniu na benzyne to wychodzi do 5 litrow. Na odcinku Wieliczka - centrum Krakowa(16km) spali do 12 l gazu. W samym miescie by chyba bylo i 14l/100km. Do tego trzeba doliczyc benzyne bo zanim sie nie nagrzeje do 20-30 stopni to jedzie na benzynie. Ale to narazie niewiem ile wychodzi. Jestem zadowolony z instalacji gazowej, bo mam duze mocne auto i jezdze za tanio.

  • 3.
  • 5,00 Ford Mondeo II 2.5 i 24V (170KM) 1998r.
    dodał: MIROSŁAW.A, 17.08.2013

    WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW (BECZKA).WSZYSTKICH AUT NIE PAMIĘTAM WSZAK MINĘŁO OD PIERWSZEGO MONTAŻU PONAD 20 LAT ALE NIE WYOBRAŻMA SOBIE POWIERZENIA AUTA INNEMU WARSZTATOWI.WIELE OSOB TAM WYSŁAŁEM I KAŻDY JEST DO DZIASIAJ ZADOWOLANY , Z NASTĘPNYM AUTEM WRACA DO TEGO ZAKŁADU.POLECAM WSZYSTKIM!!!

  • 4.
  • 4,50 Ford Mondeo II 1.6 i 16V (90KM) 1997r.
    dodał: hans, 30.09.2009

    W kilka tys. km po zamontowaniu LPG doszło do "wydmuchania" uszczelki spod głowicy (podobno norma dla aut zagazowanych z przebiegiem ponad 100kkm); poza tym żadnych problemów. Ważne: okresowa wymiana filtrów oraz smarowanie wtryskiwaczy LPG (Penetrus lub podobny środek) - bez tego ryzyko awarii (zatarcia) wtryskiwaczy. Różnica w mocy zauważalna lub nie w zależności od jakości LPG. Spalanie poniżej 10l/100km, w trasie przy spokojnej jeździe można było zejść poniżej 8l/100km.

  • 5.
  • 4,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (110KM) 2001r.
    dodał: raphael, 06.08.2012

    Witam, samochód kupiłem zagranicą bez instalacji gazowej przejechane 110tyś zamontowałem instalacje 4 generacji starownik STAG 4 wtryski Valtek 4 + Smarowanie gniazd zaworowych fordowi nie zaszkodzi.Instalacja działa bez zarzutu samochód spala w cyklu mieszanym 9litr, najważniejsze to wymiana filtra fazy lotnej i ciekłej wymieniam co 10tyś.Prosta sprawa samemu można wymienić cena filtrów to 18zł. Polecam tylko trzeba dbać Jak dbasz tak masz :)

  • 6.
  • 2,50 Ford Mondeo IV 2.0 Duratec (145KM) 2007r.
    dodał: KOWAL, 13.03.2012

    witam miałem nieprzyjemność zakładać gaz w lublinie na lubartowskiej generalnie partacze oszuści i ludzie nie znający się na montażu,nie umieją usunąć usterek jeżeli ktoś chce montować gaz tej firmy to tylko w Warszawie na ul.chełmżyńskiej tam tez została poprawiona instalacja po centrali w lublinie człowiek z chełmżyńskiej w sposób fachowy i profesjonalny zdjagnozował i usuną usterkę w moim aucie SZCZERZE ODRADZAM MONTAŻ W LUBLINIE

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Mondeo

Ford Mondeo

832 komentarze

553 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

emesceemesce

Przymierzam się do zakupu MK4 w kombi z silnikiem 2.2 TDCI 175 KM i skrzynią manualną, ale zastanawiły mnie raporty spalania jakie tu znalazłem. Jak to jest że 4 cyl. diesel na CR II generacji dzwigający nieco ponad 1,5 tony spala aż 10 w mieście a 7,5 w trasie??? Toć moje obecne E39 530d touring w automacie ważące ponad 1,8t tyle spala! Czy ludzie jeździć nie umieją czy faktycznie ta jednostaka jest aż taka łapczywa na ON?

~henry~henry

93 to raczej przetop a nie naprawa

~rucio~rucio

witam miałem mondziaka 1,8 diesel 98rok super jezdziłem nim 5 lat nic się nie działo taka prawda jak dbasz tak masz

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 108
Przejechany dystans
37 861 634 km
Zatankowanego paliwa
1 976 190 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 261
Wydanych pieniędzy
3 118 421 zł
Średnie wydatki na auto
1 377 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 383
Wydanych pieniędzy
4 108 239 zł
Średnie wydatki na auto
1 815 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 264)

Testy zderzeniowe Ford Mondeo

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Mondeo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Mondeo

Ford Mondeo
2007

Ford Mondeo

Ford Mondeo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Mondeo

Na podstawie 3559 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: b, dodano: 24.01.2012 21:33

Wcześniej jeździłem focusem 1.8TDDI, ale potrzebowaliśmy większego samochodu. Z racji dość kosztownej naprawy jednostki 1.8 TDDI (tak - one też się psują, a miałem do zapłacenia prawie 3tys.zł za uszkodzoną pompę i wtryski), zdecydowałem się na jednostkę benzynową. Nie zawiodłem się, ponieważ dojeżdżam do pracy 20km w jedną stronę i średnie spalanie (mijam po drodze 2 niewielkie miasteczka) na tą chwilę kształtuje się w granicach 7.2-7.5. Co ciekawe, spalanie podawane przez komputerek, jest prawie identyczne z tym, co obliczam przy tankowaniu do pełna. W trasie udało mi się zejść do wartości 6.2L/100km (2 dorosłych, 2 dzieci) - ale raczej nie dałbym rady długo tak jeździć (max 80km/h). Reasumując - można tym samochodem osiągnąć spalanie zbliżone do focusa z silnikiem 1.8 tddi, a przy tym nie stresować się słabą jakością paliwa. Nie boję się również o to, że zimą samochód nie zapali. Liczyłem, że spalanie będzie w granicach 8-9 litrów, a tu miła niespodzianka - spala około 7.3 i to w czasie zimy (na oponach 215). Polecam każdemu, kto szanuje spokuj, ciszę i nie ma zamiaru zamartwiać się o słabej jakości paliwo.

pełny raport Ford Hatchback 1.8 16V

autor: epee, dodano: 12.08.2014 09:22

Po kupieniu Mondeo spalanie w mieście ok. 13.5-14 l/100km. Po ok. 4000 km. spadło do 12.5. po pierwszym przeglądzie 20.000km, spadło do 11.5/12l. po drugim 40000 spadło jeszcze troszkę. Teraz przy ok. 70000 km przebiegu utrzymuje się w granicach 11-12l w mieście. Warszawa trochę obwodnic, czasem przycisnę. Jeżdżę dosyć szybko i dynamicznie, więc wierze w to, że da radę zejść do 10l w mieście, ale nie mam tyle cierpliwości. W jeździe EKO, mam zawsze zero płatków:-/. A teraz trasa. Kiedyś jechałem do Poznania (300 km) i nie speszył mi się . Trasa byłe wtedy od Strykowa. Warszawa Stryków tłukłem się za tirami 60-80km/h spalił 6.9 (dystans ok. 100 km) później autostrada średnia ok. 120km/h (odcinek 200 km) łącznie w poznaniu pokazało 7.7. A teraz szybka jazda czysto autostrtadowa: prędkość(licznik)/spalanie(komputer). 160km/h - ok. 11-11.5, 180km/h - ok. 14-14,5, 200km/h-ok.18,5, 230km/h - ok.28. Komputer pokazuje prawidłowo spalanie kiedyś sprawdzałem. Jeżdżąc w trasie jadąc na autostradzie w przedziale 150-170 pokazuje ok 9.3. Mieszana trochę autostrady i dróg krajowych 9/9.1. Ogólnie uważam że jest ok. Jak to się mówi TORBO ŻYJE TURBO PIJE. Mam nadzieję że nie zanudziłem.

pełny raport Ford Hatchback 2.0 EcoBoost

autor: marecki, dodano: 05.11.2013 19:22

Na wstępie zaznaczam, iż spalanie ocenione z wadą sterowania turbiny tzn. dużo, dużo koni miał mniej, pod górkę nie wjeżdżał a jedynie się wtaczał i prędkość malała co się wiąże ze zwiększonym zużyciem paliwa. I tak oto po przejechaniu zaledwie 800 km tym autem, bo jestem nowym jego użytkownikiem mogę stwierdzić spalanie na takim poziomie jak napisałem tj. na długiej trasie tzn. 100 km w niedzielę ... wyszło 6,5 litra przy 90 km/h minimalne dodawanie gazu ... przy dłużej trasie podczas listopadowych świąt tj. ok. 400 km trasa 95 % miasto 5% - 7,1 na bidę udało się zejść ale to samo ... 80 , 90 max 100 km/h ... w mieście powyżej 10 zdecydowanie tj. 11,5 mniej .. Autko jest już po naprawie sterowania takie idzie jak burza :D po wymianie wszystkich filtrów, oleju, płynów także liczę już na spalanie bardziej korzystne ... tj przy takiej jeździe na trasie zejść poniżej 6 a w mieście max 9 litrów ... Mam nadzieję, że się uda :)

pełny raport Ford Hatchback 2.0 TDDi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford Mondeo

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Mondeo

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Ford Mondeo I

Następca popularnej Sierry cieszy się sporą popularnością i stał się flagowym samochodem koncernu Ford. W rok po premierze zyskał tytuł auta roku 1994, co silnie umocniło pozycje Mondeo na rynku. W prezentowanej formie był produkowany do roku 1996, gdy to dokonano liftingu - popularny Mondeo I został...

Zobacz dane techniczne Ford Mondeo
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Mondeo, oglądali także