Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Ford Mondeo

Model klasy średniej (segment D) produkowany od 1993 roku, wprowadzony do oferty Forda w miejsce Sierry. Nazwa Mondeo pochodzi z łacińskiego słowa „mondus” oznaczającego świat (franc. „monde”, wł. „mondo”). Po wycofaniu modelu Scorpio w 1992 roku, Mondeo stał się flagowym produktem marki w Europie. Od 2014 roku dostępna jest piąta generacja Mondeo. Choć model od początku był pomyślany jako auto globalne Forda, w USA oferowany jest pod innymi nazwami. Obecnie jako Ford Fusion (jednak z ujednoliconym, globalnym designem), a wcześniej m.in. jako Ford Contour i Mercury Mystique.

Generacje Ford Mondeo

  • Wybierz generację: Ford Mondeo V (2014 - teraz)
    Ford Mondeo V
    Ford Mondeo V Sedan - widok z przodu Ford Mondeo V Sedan - widok z przodu Ford Mondeo V Sedan - widok z przodu Ford Mondeo V Sedan - pełny panel przedni Ford Mondeo V Sedan - kokpit Ford Mondeo V Sedan - kokpit

    Ford Mondeo V

    Piąta, najnowsza i obecnie produkowana generacja, wprowadzona na rynek w 2014 roku. Debiut Mondeo V poprzedziła w 2011 roku prezentacja prototypu o nazwie Ford Evos concept. Na części zastosowanych w nim rozwiązań stylistycznych bazuje wersja produkcyjna...

    więcej o Ford Mondeo V

  • Wybierz generację: Ford Mondeo IV (2007 - teraz)
    Ford Mondeo IV
    Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - bagażnik Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - bagażnik Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - kierownica

    Ford Mondeo IV

    Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2014. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp Ford Iosis z 2006 roku. Mondeo IV zbudowano na platformie podłogowej EUCD opracowanej przez Forda we współpracy z Volvo (bazują na niej również m. in....

    więcej o Ford Mondeo IV

  • Wybierz generację: Ford Mondeo III (2001 - 2007)
    Ford Mondeo III
    Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - lewy bok Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - widok z przodu Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - schowek przedni otwarty Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - konsola środkowa Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - kierownica

    Ford Mondeo III

    Trzecia generacja Mondeo trafiła do sprzedaży jesienią 2000 roku. Auto było dużo większe od swoich poprzedników, diametralnie zmieniła się również jego sylwetka pełna ostrych, zdecydowanych linii. Przy jej projektowaniu Ford częściowo skorzystał z koncepcji...

    więcej o Ford Mondeo III

  • Wybierz generację: Ford Mondeo II (1996 - 2001)
    Ford Mondeo II

    Ford Mondeo II

    Model pojawił się na rynku w 1996 roku. Był gruntownie zmodernizowaną wersją Mondeo I. W porównaniu do swojego poprzednika, zyskał znacznie atrakcyjniejszą, łatwo rozpoznawalną sylwetkę z charakterystycznym kształtem przednich świateł. Model okrzyknięty...

    więcej o Ford Mondeo II

  • Wybierz generację: Ford Mondeo I (1993 - 1996)
    Ford Mondeo I

    Ford Mondeo I

    Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1993 roku jako następca Forda Sierry w Europie, Forda Telstara w Azji oraz Forda Tempo i Mercury Topaz w Ameryce Północnej (tam Mondeo sprzedawano pod nazwami Ford Contour i Mercury Milan). Prace nad Mondeo trwały...

    więcej o Ford Mondeo I

Mondeo V

Niby nowy, a jednak stary. Niby stary, a jednak nowy. Design piątej odsłony Forda Mondeo wywołuje swoisty dysonans poznawczy. Bo choć z jednej strony łatwo dostrzec, że mamy do czynienia ze świeżą konstrukcją, jednocześnie całość sprawia wrażenie doskonale znanego projektu. To efekt połączenia zupełnie nowego, drapieżnego pasa przedniego z lekko odmłodzonymi, stonowanymi kształtami pozostałych partii nadwozia.

Mieszanych odczuć dostarcza miejsce pracy kierowcy. Kokpit prezentuje się nowocześnie, wiele materiałów jest ładnych i miłych w dotyku, a na staranność montażu nie można szczególnie narzekać. Z drugiej jednak strony jakość multimediów kuleje, część plastików wygląda wręcz tandetnie, a gdzieniegdzie da się zauważyć niedokładne spasowanie tworzyw. Plus należy się dobrej widoczności na zewnątrz, minus zaś - zawiłej obsłudze urządzeń pokładowych.

Co zaskakujące, Ford Mondeo V jest w środku odrobinę ciaśniejszy od swojego poprzednika. To sprawia, że pod względem obszerności wnętrza auto nie może aspirować do miana lidera segmentu. Mimo to w obu rzędach siedzeń oferuje sporo wolnej przestrzeni, a jedynie pojemnością kufra wyróżnia się na tle rywali in minus. W zamian daje podróżnym bardzo wygodne fotele oraz niespotykany w tej klasie poziom wyciszenia.

Swoje największe zalety propozycja spod znaku błękitnego owalu odkrywa podczas jazdy. To wtedy na jaw wychodzi perfekcyjne zestrojenie podwozia, które świetne właściwości trakcyjne splata z doskonałym komfortem. Na radość z prowadzenia pozytywny wpływ ma również kapitalny układ kierowniczy, będący wzorem precyzyjnego działania. Krótko mówiąc, Mondeo jest niezmiennie jedną z najlepiej jeżdżących limuzyn klasy średniej.

Jeśli szukacie najtańszego auta w segmencie, to zajrzyjcie do konkurencji. Jeśli rozglądacie się za najlepiej wyposażonym modelem, to również powinniście prześwietlić oferty rywali. Jeżeli natomiast chcecie dostać samochód, który cenę skalkulowaną na średnim poziomie łączy z adekwatnym poziomem wyposażenia, to trafiliście w dziesiątkę. Na klientów Forda czeka dodatkowo długa lista opcji, zwłaszcza tych podnoszących bezpieczeństwo.

Mondeo IV

Jak na rodzinne auto klasy średniej przystało, Mondeo ma bardzo harmonijną sylwetkę nadwozia, odpowiednie łączącą elegancję z dynamicznymi akcentami. Karoseria nie należy może do tych, które przyciągają wzrok przechodniów, ale jej subtelny charakter jeszcze długo będzie się podobać. Grill z jedną listwą ozdobną i dodatkowe światła przednie do jazdy dziennej to wyróżniki odmiany po liftingu.

Słusznych rozmiarów nadwozie przełożyło się na gigantyczną wręcz przestrzeń w kabinie. Każdy z podróżujących zapewnioną ma dużą swobodę ruchów oraz wygodne siedzenie. Rodzinne przeznaczenie wnętrza podkreśla bagażnik – imponuje on pojemnością i jest bardzo ustawny, a jego pełne wykorzystanie ułatwia nisko poprowadzony próg załadunku i wysoka ładowność.

Podczas, gdy obszerność wnętrza to absolutna czołówka w klasie, pod względem jakości wykończenia do perfekcji trochę brakuje. Montaż nie budzi żadnych zastrzeżeń, ale użyte tworzywa mogłyby być lepsze. Delikatne poprawki przydałyby się także w kwestii rozplanowania przycisków – umiejscowienie niektórych z nich wymaga przyzwyczajenia. Dobrze, choć nie idealnie, prezentuje się też czytelność wskaźników.

Absolutnie żadnych niedoskonałości nie ma za to układ jezdny. Pomimo rodzinnego wizerunku i niemałych rozmiarów nadwozia, zawieszenie wyśmienicie sprawdza się na zakrętach, zapewniając zaskakująco wysoką stabilność. Do agresywnego pokonywania łuków zachęca również dopracowany układ kierowniczy. Co ważne, wyśmienite własności trakcyjne nie odbiły się zanadto na poziomie resorowania.

Za swoją rodzinną propozycję, Ford każe płacić znaczne sumy pieniędzy, ale najbliższa konkurencja wcale nie jest tańsza. Przyzwoicie prezentuje się wyposażenie seryjne, które obejmuje system ESP, komplet poduszek powietrznych (wraz z kolanową kierowcy), jak również klimatyzację sterowaną ręcznie. Satysfakcjonująco długa okazuje się lista opcjonalnych dodatków – znajdziemy w niej m.in. nawigację satelitarną, tempomat, czujniki parkowania i reflektory ksenonowe.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie.
Luzacjusz: Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być.

Silniki Ford Mondeo

Ford Mondeo V - jaki silnik wybrać?

Najsłabszy w zestawie jest diesle 1.6 115KM. Kiepsko wygląda na tle ogromnego nadwozia i też tak samo radzi sobie z tym autem, ale tak naprawdę jest idealnym rozwiązaniem dla flot. Duże przebiegi i jazda poza miastem do celu – to coś dla niego, a duża moc firmom i tak jest nie potrzebna. Prywatnym odbiorcom znacznie bardziej spodoba się benzynowy 1.5 EcoBoost 160KM. Zaskakuje swoją kulturą pracy i werwą. Chętnie rozpędza auto i jest całkiem elastyczny. Jeśli to mało – jest też wariant 2.0 EcoBoost 203 oraz 240KM, a także 187-konna hybryda. Szczególnie ta druga propozycja jest świetna – błyskawicznie reaguje na pedał gazu i ma sporą rezerwę mocy. Flagowy diesel to z kolei 2.0 TDCi 150 lub 180KM i również zasługuje na ciepłe słowo. Co prawda poniżej 2000 obr./min. nic się nie dzieje, ale wystarczy przekroczyć tą granicę, by go polubić. Na dłuższe trasy jest w sam raz.

Ford Mondeo IV - jaki silnik wybrać?

Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.

Publikacje o Ford Mondeo

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Ford Fusion - amerykańska alternatywa?

Ford Mondeo jest już z nami od 1993 roku. Model ten na rynku europejskim jest niemal tak bardzo popularny jak Volkswagen Passat. Samochód zadebiutował na rynku amerykańskim już dwa lata temu jako Ford Fusion. I to właśnie Fusion jest w moim posiadaniu.

Nowy Ford Mondeo - Spóźniony bohater
 
Nasz test Nowy Ford Mondeo

Europejscy klienci wyglądający nowej odsłony Mondeo, mieli pełne prawo nabawić się nerwicy żołądka. I nie ma się tu czemu dziwić - w końcu Ford kazał im czekać z wypiekami na twarzy aż dwa lata, zanim amerykański brat bliźniak Fusiona trafił do naszych salonów. Czy nowe Mondeo będzie w stanie ukoić ich...

Mondial de l'Automobile 2014 - Ford w ofensywie

Stoisko Forda na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Paryżu jest jednym z niewielu, na którym zobaczymy tak szeroką gamę nowych lub mocno odświeżonych modeli. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Pewna inwestycja - Ford Mondeo IV
 
Nasz test Ford Mondeo 1.6 EcoBoost, 160 KM

Wciąż prezentuje się atrakcyjnie, ma przestronne wnętrze, świetnie jeździ, a turbodoładowany silnik EcoBoost o mocy 160 KM zapewnia przyzwoite osiągi i niewielkie spalanie. Ford Mondeo kombi jest mocny w każdej kategorii, chociaż nie jest najtańszą propozycją.

Ford Mondeo II - pierwszy newedgedesigner...

Jeśli chodzi o stosunek oferowanej przestrzeni do wartości rynkowej to Mondeo drugiej generacji nie ma sobie równych. Naprawdę za niewielkie pieniądze można nabyć całkiem spory kawałek auta, które nie dość, że zaskakuje przyjemnym prowadzeniem, to też odpowiednio serwisowane nie powinno przysparzać nazbyt...

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Ford Mondeo

Ford Mondeo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford MondeoautoWcentrum - społeczność Ford Mondeo

najwyższe oktanyAuta - Ford Mondeo

Ford Mondeo 75,36

Ford Mondeo RFN 75,15

Ford Mondeo Tytanium 72,74

Ford Mondeo 72,41

Ford Mondeo Szybki duży i czarny 90,27

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Mondeo

mustek3 93,64

czaras1 66,41

romekcz 67,03

Lech-A4 61,65

Cordek 90,46

truszek 84,66

macio12 83,98

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Mondeo

Ostatnie kilka słów...
Ostatnie kilka słów... Witajcie. W sobotę 27.09.14 Mondeo zmieniło właściciela. Decyzja o sprzedaż...
Pierwsza podróż i wrażenia
Pierwsza podróż i wrażenia Pierwszy tysiączek za nami. Jeśli chodzi o komfort podróży mk4-rką oceniam bardz...
statystyki GTÜ a mój Mondi...
statystyki GTÜ a mój Mondi... wg. tych statystyk wynika ,że od Mondiego lepiej -i to o niebo- wypadają Mercede...
Ciąg dalszy Przygód Wezwanie
Ciąg dalszy Przygód Wezwanie Wezwanie na policję w sprawie Mondzia. nie rozstaliśmy się na zawsze z Mondziem...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Mondeo

od 95 800 zł do 136 800

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (160 - 240 KM): 1.5 EcoBoost, 2.0 EcoBoost, 2.0 Hybrid

 

Diesel (115 - 180 KM): 1.6 TDCi, 1.6 TDCi ECOnetic, 2.0 TDCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford Mondeo
 

Najpopularniejsza wersja Ford Mondeo

Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

klimatyzacja
czujnik parkowania

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet dla palących - 80
Pakiet SilverX - 2 990

Cena katalogowa

95 800

Zobacz ofertę Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Ford Mondeo najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 Turbo ECOTEC (250 KM)
Toyota Avensis
1.8 Valvematic (147 KM)
Citroen DS5
2.0 Blue HDi (181 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Mondeo Titanium Ford Mondeo Titanium
Rocznik: 2011. Przebieg: 135 724 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 49 700 zł
Ford Mondeo Trend Navi Ford Mondeo Trend Navi
Rocznik: 2011. Przebieg: 98 762 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 53 900 zł

Używane Ford Mondeo

Ford Mondeo
2.0 benzyna 145 KM
132 000 km, 2008
35 600 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 140 KM
159 400 km, 2007
28 900 PLN
Ford Mondeo
1.8 benzyna 125 KM
174 000 km, 2001
10 900 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 130 KM
184 000 km, 2003
11 800 PLN

Ocena auta Ford Mondeo

  • Średnia ocena
    na podstawie 3158 opinii
  • 4,17
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Ford Mondeo Kombi 2.0i (130 KM)

Aukto fajne! W mojej rodzine zawsze sie jeżdziło vw, a moim poprzednim autkiem był opel astra gsi 16v z motorem 2000cm 16v (oj działo sie działo za kierownicą)!!! Troche sceptycznie podchodziłem do forda ale musze przyznać ze jestem mile zaskoczony! Mondziak świetnie się trzyma drogi pali mi w miescie do 10l ale na pełnej klimie a na trasie zeszłem nawet do 6,2l/100km!! Dynamika na wysokim poziomie a szczególnei po zamontowaniu storzkowego filtra!! Na standardowym filtrze jechałem maksymalnie 220km/h (ja mam ten 115konny silnik 280nm). Wymieniłem 3 razy klocki z przodu i raz z tyłu i inne obowiązkowe rzeczy rzecz jasna taż! Nie miałem żadnych poważnych awarii! Natomiast drobnymi są: padła mi pompka do spryskiwaczy (230zł)a ostatnio zaczoł mi sie palic bezpiecznik od wycieraczek a gdy w końcu przestał to nie mam już możliwości serowania czasowego!! Domyślam sie że jest to czyjnik obrotów silniczka wycieraczek ale za chinny nie moge (nie umiem) rozebarc podszybia (3 godziny sie męczyłem...

dodał: astrateam90@poczta.onet.pl
Ford Mondeo Sedan 2.0 TDCi (130 KM)

Od miesiąca jeżdżę nowym Mondeo 2.0 TDCi 130 KM. Za 95 tys. mam pełne wyposażenie (w tym ESP. ksenony, IDV, wszystkie poduszki). Jedyna wada samochodu to: gdzie by nim pojechać. Samochód za szybki na polskie drogi. Mimo 6-biegowej skrzyni biegów, nawet w trasie często jeździ się na 4-tym biegu. Spowodowane jest to tym, że trudno dostosować się do innych użytkowników drogi, którzy jadą zazwyczaj taką prędkością, że albo jedzie się za nimi na wysokich obrotach na 3-cim biegu, albo na niskich na 4-tym biegu. Po włączeniu 3-go biegu przy ruszaniu spod sygnalizatora inne pojazdy nieprawdopodobnie szybko oddalają się we wstecznych lusterkach. Na trasie z Warszawy do Łodzi nikt mnie nie wyprzedził, ja wyprzedziłem wszystkich. Jeśli chodzi o dynamikę jazdy przy dużych prędkościach (powyżej 130 km/h) auto bezkonkurencyjne (konkurencja tylko ze strony aut z górnej półki np. niektórych mercedesów i audi lub samochodów wybitnie sportowych). Przy 190 km/h samochód bezpiecznie się prowadzi, jest na tyle...

dodał: Rafał
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V (110 KM)

Mam już dość spore doświadczenie z autami tej klasy i większymi (VW Passat, Peugeot 406, Opel Vectra, Chrysler Voyager) i jak dotąd Mondeo wypada najlepiej. Każde z tych aut miało swoje zalety, ale żadne nie miało ich tylu naraz i nie dawało takiej przyjemności i frajdy z jazdy. Zawiodłem się zwłaszcza na VW Passacie (dostałem go jako auto służbowe, więc nie miałem wyboru), przez wielu uznawanym za lidera w tej klasie. Zawieszenie miał za miękkie, wnętrze za czarne, dużo palił, był znacznie głośniejszy niż Mondeo, a silnik 1.8T (skądinąd bardzo dynamiczny) wytrzymał 85 tys. km, po czym podziękował za współpracę (rozpadła się turbosprężarka). Przed zakupem zasięgnąłem opinii co do trwałości wśród innych innych użytkowników Mondeo - ich auta przejechały niejednokrotnie po 150 - 200 tys. km, i poza drobiazgami w rodzaju przepalonych żarówek czy piszczących hamulców, jeżdżą od przeglądu do przeglądu. Zużycie paliwa utrzymuje się na tym samym poziomie, nic nie trzeszczy, z czasem zużywają się...

dodał: nedwed1@wp.pl
Ford Mondeo Kombi 2.0 i 16V (136 KM)

Mówi się Ford - gówno wort. To przysłowie nie ma zastosowania do mojego Forda. Trochę za dużo pali i te łożyska z tyłu trochę kosztują. To jedyne mankamenty tego auta. Mam porównanie z innymi markami i uważam, że np. VW jest bezawaryjny bo nie posiada nawet wspomagania (niektóre modele). Wstyd, żeby IV miała korby do odsuwania szyb. Najprostrze modele MK1 miały wspomaganie i chociaż jedną poduszkę, central zamek itp. Mojemu brakuje skóry, tempomatu, komputera pokładowego i klimy automatycznej (ma zwykłą) za cenę 15 tys w lipcu2004r podczas gdy Golfy III bez wyposażenia były po 20-25 tys. Uważam, że to są niedocenione samochody przez głupie zabobony i bezpodstawne przekonania. Z czystym sumieniem polecam tylko bezwypadkowe egzemplarze tego modelu. MK2 różni się od MK1 nie tylko stylizacją wnętrza i wyglądem zewnętrzym ale i silnikiem. Do gazu lepsze są MK1 ponieważ mają hydrauliczne popychacze a nie jak w MK2 płytki, które trzeba regulować co 130 tys km. Świece silniki tolerują tylko markowe...

dodał: maciek-m@wp.pl
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi (130 KM)

TDCI to bardzo wrażliwy silnik, więc trzeba o niego szczególnie dbać. Przede wszystkim kupić samochód ,który jeździł tylko za granicą (gwarancja ,że złej jakości paliwo nie zepsuło nam wtrysków), w Polsce tankować na sprawdzonych stacjach BP, Orlen;mozna też dodawać co 5000 km preparat do czyszczenia wtrysków(dostępny na stacjach) i dbać o turbinę - poczytajcie sobie o tym w internecie. JAKO IEKAWOSTKA: przez pomyłkę zatankowałem mu 30l benzyny 98 (na orlenie znaczki benzyny 98 verva i oleju verva sa bardzo podobne) i miał minieJ więcej pół na pół benzyny i oleju i jechał , bardzo osłabł i trochę przerywał ale JECHAŁ !!!!! Po spaleniu benzyny i dolaniu mu na maxa oleju wszystko wrócił do normy - szybki, zrywny jak zawsze. Mechanik powiedział ,że nic się nie powinno dziać. Więc kochani dbajcie o swoje samochody a potem wystawiajcie im niskie oceny albo kupcie sobie trabanta

dodał: robiz@vp.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Mondeo

Ford Mondeo 2005 Ford Mondeo ST220 Ford Mondeo V Kombi Ford Mondeo V - galeria redakcyjna Ford Mondeo IV Kombi 2.0 TDCi 140KM - galeria redakcyjna Ford Mondeo - galeria redakcyjna Ford Mondeo III Sedan - galeria społeczności Ford Vignale Mondeo Kombi (2015) Ford Mondeo II Hatchback - galeria społeczności Ford Mondeo Hatchback 2011
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Mondeo

  • 1.
  • 3,25 Ford Mondeo I 2.0 i 16V (136KM) 1993r.
    dodał: Dzemek, 02.02.2012

    Autko naprawdę ładnie jeździ na gazie jak i na benzynie,czasami coś potrafi zawieść :) raz na rok trzeba przeczyścić styki bezpieczników instalacji bo w innym wypadku instalacja się wyłącza zaczynają mrugać wszystkie kontrolki na przemian na przełączniku lpg-benzyna albo wcale nie świecą,w tedy na szczęście zostaje nam benzyna i bezproblemowo dojeżdżamy do domu. W tym całym przebiegu ok 180000 km raz wymieniałem parownik koszt 450 zł butle lpg koszt 350 zł przewód główny od zasilania (tankowania lpg) gdyż został zmiażdżony tylnym odbojem obok sprężyny przez złą instalację montażową ,koszt wymiany 150 zł, i do tego przebiegu wymieniany był 3 razy filterek gazy lpg. Autko wciąż dobrze pomyka na lpg i benzynie.Nie falują mi obroty jak to bywa w wielu przypadkach samochodów ,przy ostrej jeździe przy wyrzuceniu auta na luz czasem lubi zgasnąć ale przy normalnej nic takiego się nie dzieje i jest OK.

  • 2.
  • 5,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (125KM) 2003r.
    dodał: jano, 29.04.2010

    Auto kupilem nie dawno. teraz ma na liczniku 108.000km. Gaz byl instalowany kdy mial 60.000km. Ja z nim narazie zrobilem 3.500km. Kdy go kupilem, szarpal na gazie. Bylo trzeba wymienic swiece i kable do swiec. Poprzedni wlasciciel o niego bardzo nie dbal. Od tej pory nie mam z gazem problem. Jezdzi bardzo dobrze. Spalanie na trasie miedzy 9 i 10 litrow gazu na 100km. Po przeliczeniu na benzyne to wychodzi do 5 litrow. Na odcinku Wieliczka - centrum Krakowa(16km) spali do 12 l gazu. W samym miescie by chyba bylo i 14l/100km. Do tego trzeba doliczyc benzyne bo zanim sie nie nagrzeje do 20-30 stopni to jedzie na benzynie. Ale to narazie niewiem ile wychodzi. Jestem zadowolony z instalacji gazowej, bo mam duze mocne auto i jezdze za tanio.

  • 3.
  • 5,00 Ford Mondeo II 2.5 i 24V (170KM) 1998r.
    dodał: MIROSŁAW.A, 17.08.2013

    WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW (BECZKA).WSZYSTKICH AUT NIE PAMIĘTAM WSZAK MINĘŁO OD PIERWSZEGO MONTAŻU PONAD 20 LAT ALE NIE WYOBRAŻMA SOBIE POWIERZENIA AUTA INNEMU WARSZTATOWI.WIELE OSOB TAM WYSŁAŁEM I KAŻDY JEST DO DZIASIAJ ZADOWOLANY , Z NASTĘPNYM AUTEM WRACA DO TEGO ZAKŁADU.POLECAM WSZYSTKIM!!!

  • 4.
  • 4,50 Ford Mondeo II 1.6 i 16V (90KM) 1997r.
    dodał: hans, 30.09.2009

    W kilka tys. km po zamontowaniu LPG doszło do "wydmuchania" uszczelki spod głowicy (podobno norma dla aut zagazowanych z przebiegiem ponad 100kkm); poza tym żadnych problemów. Ważne: okresowa wymiana filtrów oraz smarowanie wtryskiwaczy LPG (Penetrus lub podobny środek) - bez tego ryzyko awarii (zatarcia) wtryskiwaczy. Różnica w mocy zauważalna lub nie w zależności od jakości LPG. Spalanie poniżej 10l/100km, w trasie przy spokojnej jeździe można było zejść poniżej 8l/100km.

  • 5.
  • 4,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (110KM) 2001r.
    dodał: raphael, 06.08.2012

    Witam, samochód kupiłem zagranicą bez instalacji gazowej przejechane 110tyś zamontowałem instalacje 4 generacji starownik STAG 4 wtryski Valtek 4 + Smarowanie gniazd zaworowych fordowi nie zaszkodzi.Instalacja działa bez zarzutu samochód spala w cyklu mieszanym 9litr, najważniejsze to wymiana filtra fazy lotnej i ciekłej wymieniam co 10tyś.Prosta sprawa samemu można wymienić cena filtrów to 18zł. Polecam tylko trzeba dbać Jak dbasz tak masz :)

  • 6.
  • 2,50 Ford Mondeo IV 2.0 Duratec (145KM) 2007r.
    dodał: KOWAL, 13.03.2012

    witam miałem nieprzyjemność zakładać gaz w lublinie na lubartowskiej generalnie partacze oszuści i ludzie nie znający się na montażu,nie umieją usunąć usterek jeżeli ktoś chce montować gaz tej firmy to tylko w Warszawie na ul.chełmżyńskiej tam tez została poprawiona instalacja po centrali w lublinie człowiek z chełmżyńskiej w sposób fachowy i profesjonalny zdjagnozował i usuną usterkę w moim aucie SZCZERZE ODRADZAM MONTAŻ W LUBLINIE

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Mondeo

Ford Mondeo

832 komentarze

553 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

emesceemesce

Przymierzam się do zakupu MK4 w kombi z silnikiem 2.2 TDCI 175 KM i skrzynią manualną, ale zastanawiły mnie raporty spalania jakie tu znalazłem. Jak to jest że 4 cyl. diesel na CR II generacji dzwigający nieco ponad 1,5 tony spala aż 10 w mieście a 7,5 w trasie??? Toć moje obecne E39 530d touring w automacie ważące ponad 1,8t tyle spala! Czy ludzie jeździć nie umieją czy faktycznie ta jednostaka jest aż taka łapczywa na ON?

~henry~henry

93 to raczej przetop a nie naprawa

~rucio~rucio

witam miałem mondziaka 1,8 diesel 98rok super jezdziłem nim 5 lat nic się nie działo taka prawda jak dbasz tak masz

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
67 643
Przejechany dystans
42 952 511 km
Zatankowanego paliwa
2 313 804 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 272
Wydanych pieniędzy
3 571 021 zł
Średnie wydatki na auto
1 376 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 823
Wydanych pieniędzy
4 857 168 zł
Średnie wydatki na auto
1 872 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 595)

Testy zderzeniowe Ford Mondeo

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Mondeo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Mondeo 2.0 diesel 'Trend/Wagon', LHD
2014

Ford Mondeo
Ford Mondeo

Ford Mondeo
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Mondeo

Na podstawie 3675 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kyluzacz@gmail., dodano: 07.10.2010 19:39

Miło się samochodzikiem śmiga. Po mieście pali przyzwoicie około 6-7l w zimie o litr więcej. Warto dbać o świeczki i o olej. Ja leje mobila 10w-40. Przy jeździe tgz. EKO. można spalić na trasie okuło 4,5-4,9l. Ale nie polecam. Chamowanie silnikiem na commonrailu to porażka po pierwsze zaciera się pompa po drugie wtryski się zapiekają. no ale wtedy ma sie 4,5l na setke. 2 sprawa to nie lac żadnych verv ulitmatów i innych super paliw bo to też niszczy pompę( Pompa delphi lubi sie łuszczyć a to zabija wtryski). Najlepsza zwykła ropa z statoila albo co tam kto woli. Kopcic po kopci pare razy na trasie dac buta na przeczyszczenie i to wszytsko żadnych specyfików do baku. Dbać o olej i filtry + świeczki i bedzie jeździł długo dłogo. A jak ktoś twierdzi że ford gówno wort. to znaczy że nigdy w zyciu nie miał do czynienia z fordem albo dostał zajezdzony model w ostateczności nie potrafi jezdzic dieslem na commonrailu. Sam jestem po wymianie najpierw pompa + wtryski koszt 10k zł( lalem tylko ultimate) petem wtrysk zgubił kod ( 400 zł czyszczenie i program). Pozdrawam

pełny raport Ford Kombi 2.0 TDCi

autor: marecki, dodano: 05.11.2013 19:22

Na wstępie zaznaczam, iż spalanie ocenione z wadą sterowania turbiny tzn. dużo, dużo koni miał mniej, pod górkę nie wjeżdżał a jedynie się wtaczał i prędkość malała co się wiąże ze zwiększonym zużyciem paliwa. I tak oto po przejechaniu zaledwie 800 km tym autem, bo jestem nowym jego użytkownikiem mogę stwierdzić spalanie na takim poziomie jak napisałem tj. na długiej trasie tzn. 100 km w niedzielę ... wyszło 6,5 litra przy 90 km/h minimalne dodawanie gazu ... przy dłużej trasie podczas listopadowych świąt tj. ok. 400 km trasa 95 % miasto 5% - 7,1 na bidę udało się zejść ale to samo ... 80 , 90 max 100 km/h ... w mieście powyżej 10 zdecydowanie tj. 11,5 mniej .. Autko jest już po naprawie sterowania takie idzie jak burza :D po wymianie wszystkich filtrów, oleju, płynów także liczę już na spalanie bardziej korzystne ... tj przy takiej jeździe na trasie zejść poniżej 6 a w mieście max 9 litrów ... Mam nadzieję, że się uda :)

pełny raport Ford Hatchback 2.0 TDDi

autor: Hrabia Mondeo, dodano: 21.03.2009 12:30

ZALETY - Z klimą czy bez pali tyle samo. Jazda do 2200 obr/min czy do 3400 obr/min pali tyle samo . V6 ciagna paliwo dopiero od 3500-4000 obr/min ale wtedy wgniata w fotel i tak do 7000 obr...efekt jak przy turbinie- polecam = cudownie mruczy- w koncu to kociak;P.BARDZO wytrzymały silnik z racji ze jest na łańcuchu rozrządu (minimalnie głośniejsza praca silnika, ale stabilna) więc nawet jesli jakis pasek nam strzeli to jedziemy dalej. Wygoda na poziomie mercedesa s klasy lub minimum bmw 5.Jest ogromy w srodku. Mozna ladowac do srodka wiele towaru(kombi) a spalanie prawie nie wzrasta.Silnik wogóle nie jest obciążony, wiec pojezdzi dluzej. Zawieszenie jest wielowahaczowe wiec prowadzi sie cudownie. Ceny części ogólnie tanie jak na taki silnik-masa zamienników. Wady - gnijące nadkola(srednio raz na 7 lat trzeba pomalowac), pękające tylne zderzaki ale za to dobrze rezonuja male zderzenia. z powyzszego widac ze ma wiecej plusow niz minusow. Chcąc jezdzic oszczednie nie przekraczaj 2500-3000 obr, jesli chcesz miec wygodne auto w smiesznie niskiej cenie z zapasem MOCY pod maską - dokonałes już wyboru ...

pełny raport Ford Kombi 2.5 i 24V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford Mondeo

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Mondeo

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Ford Mondeo I

Następca popularnej Sierry cieszy się sporą popularnością i stał się flagowym samochodem koncernu Ford. W rok po premierze zyskał tytuł auta roku 1994, co silnie umocniło pozycje Mondeo na rynku. W prezentowanej formie był produkowany do roku 1996, gdy to dokonano liftingu - popularny Mondeo I został...

Zobacz dane techniczne Ford Mondeo
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Mondeo, oglądali także