Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford Mondeo

Lata produkcji: 1993 - teraz
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D) produkowany od 1993 roku, wprowadzony do oferty Forda w miejsce Sierry. Nazwa Mondeo pochodzi z łacińskiego słowa „mondus” oznaczającego świat (franc. „monde”, wł. „mondo”). Po wycofaniu modelu Scorpio w 1992 roku, Mondeo stał się flagowym produktem marki w Europie. Od 2014 roku dostępna jest piąta generacja Mondeo. Choć model od początku był pomyślany jako auto globalne Forda, w USA oferowany jest pod innymi nazwami. Obecnie jako Ford Fusion (jednak z ujednoliconym, globalnym designem), a wcześniej m.in. jako Ford Contour i Mercury Mystique.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie.
Luzacjusz: Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być.

Mondeo V

Niby nowy, a jednak stary. Niby stary, a jednak nowy. Design piątej odsłony Forda Mondeo wywołuje swoisty dysonans poznawczy. Bo choć z jednej strony łatwo dostrzec, że mamy do czynienia ze świeżą konstrukcją, jednocześnie całość sprawia wrażenie doskonale znanego projektu. To efekt połączenia zupełnie nowego, drapieżnego pasa przedniego z lekko odmłodzonymi, stonowanymi kształtami pozostałych partii nadwozia.

Mieszanych odczuć dostarcza miejsce pracy kierowcy. Kokpit prezentuje się nowocześnie, wiele materiałów jest ładnych i miłych w dotyku, a na staranność montażu nie można szczególnie narzekać. Z drugiej jednak strony jakość multimediów kuleje, część plastików wygląda wręcz tandetnie, a gdzieniegdzie da się zauważyć niedokładne spasowanie tworzyw. Plus należy się dobrej widoczności na zewnątrz, minus zaś - zawiłej obsłudze urządzeń pokładowych.

Co zaskakujące, Ford Mondeo V jest w środku odrobinę ciaśniejszy od swojego poprzednika. To sprawia, że pod względem obszerności wnętrza auto nie może aspirować do miana lidera segmentu. Mimo to w obu rzędach siedzeń oferuje sporo wolnej przestrzeni, a jedynie pojemnością kufra wyróżnia się na tle rywali in minus. W zamian daje podróżnym bardzo wygodne fotele oraz niespotykany w tej klasie poziom wyciszenia.

Swoje największe zalety propozycja spod znaku błękitnego owalu odkrywa podczas jazdy. To wtedy na jaw wychodzi perfekcyjne zestrojenie podwozia, które świetne właściwości trakcyjne splata z doskonałym komfortem. Na radość z prowadzenia pozytywny wpływ ma również kapitalny układ kierowniczy, będący wzorem precyzyjnego działania. Krótko mówiąc, Mondeo jest niezmiennie jedną z najlepiej jeżdżących limuzyn klasy średniej.

Jeśli szukacie najtańszego auta w segmencie, to zajrzyjcie do konkurencji. Jeśli rozglądacie się za najlepiej wyposażonym modelem, to również powinniście prześwietlić oferty rywali. Jeżeli natomiast chcecie dostać samochód, który cenę skalkulowaną na średnim poziomie łączy z adekwatnym poziomem wyposażenia, to trafiliście w dziesiątkę. Na klientów Forda czeka dodatkowo długa lista opcji, zwłaszcza tych podnoszących bezpieczeństwo.

Mondeo IV

Choć w “Casino Royale” jeździł nim sam James Bond, Mondeo czwartej generacji nie jest autem, które prezentowałoby najwyższy poziom prestiżu i klasy. Mimo to jego stylistyki trudno nie pochwalić - samochód wygląda harmonijnie, jest elegancki i ma w sobie nutkę dynamiki, a pomimo upływu lat nadal potrafi cieszyć oko. Egzemplarze po liftingu z 2010 roku rozpoznamy po grillu z jedną listwą ozdobną i dodatkowych światłach do jazdy dziennej.

Złego słowa nie da się powiedzieć także o projekcie deski rozdzielczej. Nieco gorzej mają się sprawy z jej wykonaniem, bo choć większość plastików wygląda dobrze, niektóre źle znoszą próbę czasu, zaś montaż poszczególnych elementów bywa niedokładny. Za kierownicą siedzi się wygodnie, widoczność nie pozostawia wiele do życzenia, nie wszystkim przypadną natomiast do gustu trochę przeładowana klawiszami konsola środkowa i opcjonalne częściowo cyfrowe zegary.

Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z sedanem, liftbackiem czy kombi, Ford Mondeo IV to samochód oferujący wręcz gigantyczną przestrzeń w kabinie pasażerskiej i bagażniku. Pod tym względem auto deklasuje większą część konkurentów. W odmianach 5-drzwiowych możemy liczyć na bezproblemowy dostęp do kufra, a tym samym możliwość łatwego zapakowania bagaży. Dodając do tego wygodne siedzenia, otrzymujemy propozycję idealną na rodzinne wojaże.

Niech nie zmyli Was jednak familijny charakter karoserii, bo ku uciesze kierowcy, opisywany Ford daje mnóstwo przyjemności z prowadzenia. Także w tej kwestii model spod znaku błękitnego owalu zostawia większość rywali w tyle, gwarantując wyśmienitą stabilność podczas pokonywania zakrętów i niebywałą precyzję działania układu kierowniczego. Co bardzo ważne, mimo doskonałych właściwości jezdnych komfort resorowania stoi na naprawdę dobrym poziomie.

Rozglądając się za używanym Fordem Mondeo, łatwo trafić na egzemplarz z bogatym wyposażeniem, a jeszcze łatwiej na auto... mające za sobą służbę flotową. Znakomitą większość ofert stanowią diesle, z których najlepszą propozycją jest trwały motor 2.0 TDCi (mniejsza 1,8-litrowa jednostka nie ma wprawdzie filtra DPF, ale cierpi na niską żywotność dwumasowego koła). Wolnossące benzyniaki to niezawodne konstrukcje, z kolei turbodoładowane silniki EcoBoost są zbyt młode, by wystawić im opinię. Mondeo może narazić na sporo drobnych awarii, na szczęście ceny części i popularność modelu obniżają koszty napraw. Same auta również okazują się atrakcyjnie wycenione.

Dane techniczne Ford Mondeo

Silniki

Moc silników 88-240 KM

Poj. silników 1 560-2 967 cm3

Prędkość maks. 176-245 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,5-13,8 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Ford Mondeo

Średnia ocena modelu

na podstawie 3305 opinii

4.16

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Ford Mondeo

Zanim kupiłem Mondeo Silver X 2,0 dokładnie przestudiowałem prasę motoryzacyjną i niniejszy portal szukając opinii innych kierowców i mam jeden ... więcejgeneralny wniosek: nie można wystawić całkowicie obiektywnej oceny swojego samochodu, gdyż na jej wyrobienie ma wpływ zbyt wiele czynników co czyni ją zawsze subiektywną. Przeglądając opinie zauważyłe, że piszący (o wszystkich markach nie tylko o Fordzie) dzielą się na dwie główne grupy: ludzi totalnie wszystko krytykujących (zwykle szczycących się niezliczonymi doświadczeniami z samochodami wszystkich marek i modeli) oraz kierowców super entuzjastycznie nastawionych do swojego nowego nabytku. Niestety żadna z tych dwóch grup nie jest dobra dla kogoś kto po prostu chce kupić dobry dla niego samochód. Co więc zrobić ? Otóż znaleźć opinię kierowcy który ma takie same doświadczenie i oczekiwania wobec samochodu co my. Dla mnie (osoby która miała w życiu przed Mondeo tylko 2 samochody w tym jednego sprowadzanego i jednego nowego z salonu Focusa I z 2002 roku) Ford Mondeo to udany samochód wart polecenia i zakupu - nie jest to jednak idealny samochód bo takie nie istnieją... ukryj
dodano 01.01.2010 przez
Auto mam od nowości. Odebrane we wrześniu 2007 wersja Titanium w kolorze Panter Black. W tamtym czasie przykuwało uwagę na ... więcejdrodze. Dziś po przejechaniu 280 000 km mogę powiedzieć,że to był bardzo dobry wybór modelu i marki. Wcześniej miałem też mondeo MK I i to też był dobry,ale kupiony jako używany i jak to w aucie z rynku wtórnego... Ale nie o tym. Auto przeszło 4 usterki tzw. fabryczne gwarancyjne. Pierwsza to wymiana wiązki w drzwiach kierowcy (problem z zamknięciem szyb)- wymieniono bez problemów. Druga usterka to wymiana przedniej szyby -"rozwarstwiła się". Trzecia to wymiana tylnej szyby ( tu jest ciekawiej bo w 2008 roku wprowadzono rynienki przy uszczelce tak aby nie spływała woda do bagażnika po otwarciu klapy) - wymieniono więc szybę wraz z uszczelką. Czwarta usterka to wymiana reflektora biksenonowego ze względu na zabrudzenie. I to koniec usterek spowodowanych błędami producenta. Czy to dużo - uważam,że nie. Dziś chłodno patrze na auto i sądzę,że opinia jest obiektywna. Trwałość: 200 000 km wymiana amortyzatorów ze względu na komfort prowadzenia (miałem sprzedać auto a zostało do dziś). 210 000 km padły końcówki drążków kierowniczych. 260 000 km padły drążki kierownicze i rozrusznik dokonał żywota (zregenerowałem), wymieniłem też łączniki stabilizatora tył oraz wahacze wleczone i ustalające. 278 000 km wymiana koła dwumasowego (zestaw kompletny Sachsa jako alternatywa dla oryginału). Na dzień dzisiejszy korozji brak i kilka rys na lakierze. ukryj
dodano 27.04.2014 przez
Przesiadłem się na MK3 z vectry A więc uważam ,że to są dwie epoki,jak dla mnie mondeo MK3 jest rewelacyjnym ... więcejautem,bez zastrzeżeń...jeżeli tak dalej będzie to na pewno następnym moim autem będzie MK4 ukryj
dodano 23.11.2009 przez
bardzo dobrze pare negatywnych rzeczy mozna sie dopatrzyc ale jestem wybredny a aut idealnych nie bedzie wszsytko zalezy od gustu ... więcejna poczatku przed zakupem mondeusza myslalem o tymm aucie nienajlepiej ze to dziadostwo ale jak pierwszy raz wsiadlem to sie zakochalem niestety auto sprzedaje bo niemozna jesdzic dluzej niz rok jednym autem uwazam ze moja opinia moze byc uznana za bardzo wiarygodna poniewaz czesto zmieniam samochody do kazdego pozostaje sentyment ale portal ten powstal miedzy innymi do pokazania wam zalet i wad danego samochodu, nie jestem osoba taka jak poolowa uzytkownikow chodzi mi o przyslowiowego wujka henia co se kupuje auto raz na 15 lat ii sie madrzy jakie to ono jest fajne a innym nie jezdzil a swoje zachwala najbardziejj bo jest jego, ja probuje zawsze moje ooceny przedstawiac mozliwie obiektywnie o mondeo mozna w roznych opiniach wyczytac rozne rzeczy negatywne i pozytywne zadnych nie bede negowal poniewaz najlepsza opinia byla by od jednej osooby co by miala przynajmniej 4 mondea to wtedy by bylo dobre porownanie. mojemu autu stawiam miedzyinnymi tak dobra opinie poniewaz ono jest w idealnym stanie u poprzedniego wlasciciela stalo ciagle w garazu ukryj
dodano 18.09.2009 przez
Zobacz oceny Ford Mondeo Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Ford Mondeo

Pb
5,40 - 17,00
Na podstawie 1284 raportów spalania
ON
4,57 - 11,87
Na podstawie 1874 raportów spalania
LPG
6,90 - 17,17
Na podstawie 513 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Ford Mondeo

W tym temacie nikt mnie nie zagnie, bo autem przeleciałem już 30tys.km w ciagu 8,5 miesięca i za każdym razem ... więcejsprawdzałem spalanie przy danych prędkościach i przy danych warunkach. Nie mam też kompleksu spalania, jak to mają w znacznej części posiadacze diesli, zaniżając wartości. Na wstępie zaznaczam, że wartości to NIE spalanie chwilowe (!); jest to średnie spalanie na trasie minimum 120km (miasto ok. 70km), a w większości powyżej kilkuset (jeżdżę regularnie za granicę), najczęściej z pełnym bagażnikiem i 4 osobami na pokładzie. Ponadto zimą i latem splanie jest podobne, bo latem silnik dodatkowo obciąża klima. Wersja Titanium (dodatkowe obiciążenie z racji wyposażenia), manual - 6 biegów, równiutkie 320Nm od 1450-4800obr/min (diesle maja przeważnie 320Nm miedzy 1900-3000obr.min), miekkie turbo tylko dla wyrównania wykresu momentu obrobowego, bijące 1/3 ciśnienia nowoczesnego diesla, więc nie czuć w ogóle turbodziury. Tak więc, miasto przeważnie 13,5l/100km przy średnim natężeniu ruch i odcinkach minimum 5km. Więcej, niż 14,3l/100km jeszcze nie widziałm (korki - Wrocław). Po 2km przeważnie silnik jest już w pełni nagrzany, więc spalanie zauważalnie spada do podanej wartości. Trasę podzelić można na krajową i autostradę. Na krajówkach, jak się leci 90-100km/h, to 7,5l/100km nie jest żadnym wyczynem. Mój rekord na krajówce to 6,3l/100km, a wielokrotnie powtórzyłem wynik poniżej 7l/100km przy dużym natężeniu ruchu, w którym bez sensu było wyprzedzać. Dynamiczne przemieszczanie się z prędkościami 130km/h i nieodłącznym wyprzedzaniem na pełnym gwizdku to już 8,5-9,0l/100km. Na autostradzie to już różnie. Podróżowanie po średnich górkach z prędkością docelową 130km/h - ok. 7,7-8,5l/100km, 160km/h - 9,5-10,5, 180km/h - 12,5l/100km, 200km/h - 13,2-14l(15l - góry i pod mocny wiatr)/100km. Po płaskim terenie przy 200km/h i przy jeździe pod lekki wiatr średnie spalanie przeważnie w okolicach 12,5l/100km. Wyniki są wg komputera, a ten ma uchyb max. +/-0,2l/100km, co też wielokrotnie sprawdziłem. V-max to 255km/h na paliwie Pb100+. 200km/h to okolice 4000obr/min na 6-tym biegu. Z awarii póki co tylko urwany pasek od alternatora 4000km po wymianie (Continental). Stan licznika - ok. 200´000km. W trybier serwisowym mam zanotowane średnie splanie od nowości auta - 9,4l/100km. Czy jest oszczędny? Dziwne pytanie, jak się kupuje zaturbione auto z 220KM... ukryj
dodano 15.01.2014 przez
Auto nadaje się głównie na jazdę poza miejską - wygodne, przestronne, pojemne, dość dynamiczne, w mieście zaś sobie nie radzi ... więcej- kieszeń wyczyści solidnie. Jeżdżę bardzo ekonomicznie (wyprzedzam jedynie Lki, kapeluszników, wystraszone kobitki i inne typowe spowalniacze), na niskich obrotach, biegi zmieniane przy 2300-2600 obrotów, staram się jeździć w granicach dopuszczalnych prędkości czasem przekraczając je góra o 10-30km. W cyklu mieszanym z większą przewagą na miasto zimą przy takim stylu pali mi 12.4-12.8, latem 10.5-11, przy przewadze jazdy poza miejskiej wygląda to znacznie lepiej 7.7-8.5. Jeśli chodzi o awaryjność i naprawy, to jak na razie nic poważnego nie było, wszystko w ramach normalnej amortyzacji, raz mi strzeliła sprężyna od amortyzatora przód pasażer, sporą wadą są blachy, które to lubią poddawać się rdzy, szczególnie od strony kierowcy belki pod drzwiami i nadkola. Mondki mają dość nieprzyjemną wymianę reflektorów bądź ich szkieł, trzeba odkręcać zderzak, który bez kilku sprytniejszych kluczy może przyprawić o epilepsję ;) Auto jest też trochę przy niskie, przydało by mu się 3-4cm zawieszenia wyżej, ale to są indywidualne preferencje i zależą od miejsca jazdy, u mnie nierzadko bezdroża leśne. Poza tym, przynajmniej moja sztuka, to igła, pali na dotyk, nie grzeje się, wręcz trochę za długo się silnik nagrzewa, przez co też mam takie spalanie w mieście, często jeżdżę krótkie odcinki na zimnym silniku. Obecnie myślę nad zmianą na coś znacznie ekonomiczniejszego, gdybym miał gaz, może bym sobie odpuścił, samochód urzeka, łatwo się do niego przywiązać. Osoby zastanawiające się nad tą wersją powinny więcej jeździć za miastem, bądź od razu zagazować, bagażnik jest bardzo pojemny, więc to nie problem, gorzej z kosztem takiej imprezy ;) Pozdrawiam wszystkich mondziaków. ukryj
dodano 03.05.2010 przez
Przy płynnej jeździe na trasie z prędkością około 100 km/h pali niecałe 9//100 km (lato, bez bagażnika dachowego, 4 osoby ... więcej+ bagaż, szerokość opony: 235) W zimie z 600 litrowym boxem na dachu i zapakowanym bagażnikiem spalił 10,7 l/100 km (W-wa – Zakopane – W-wa) (szerokość opony : 215) W mieście pali około 13-14 litrów przy delikatnym traktowaniu (odcinki po 18 km, w szczycie, tylko kierowca, średnia prędkość 19 km/h), przy jeździe poza szczytem pali 11-12 litrów. Przy ciężkiej nodze na wyświetlaczu może pojawić się wynik ponad 15 l/100 km. Wersja „ciężka”: titanium x. + sporo dodatków zwiększających wagę. Ten zassany od Volvo silnik jest bardzo elastyczny – turbo jest „miękkie”, z maksymalnym ciśnieniem doładowania zaledwie 0,65 bara. Daje to brak turbodziury i ponad 320 Nm momentu dostępne od 1500 obr/min. Spokojnie można jeździć w niskim zakresie obrotów, ciesząc się niemal bezgłośną pracą silnika oraz mniejszym apetytem na paliwo. W razie potrzeby można kręcić do ponad 5 tys obrotów – wtedy wyprzedzanie w trasie to czysta przyjemność – szybko i bezpiecznie. A przy okazji z dwóch rur wydobywa się piękny gang. Silnik ten jest przystosowany do spalania paliwa 91-98 oktanów (ma czujnik spalania stukowego), a przy paliwie 98 oktanowym daje kilkanaście koni więcej. Jakby komu było mało (np. holuje przyczepę) jest dostępny chip BSR, który w prosty, choć nietani (3500 zł) sposób podnosi osiągi do 258 KM i 393Nm Zawieszenie auta pozwala w pełni wykorzystać możliwości motoru i daje dużo frajdy z jazdy, choć nawet w trybie comfort jest dość twarde. Silnik 2,5T do doskonały wybór do osób, które cenią sobie wysoki komfort i ponadprzeciętne osiągi, a nie robią dużych rocznych przebiegów. ukryj
dodano 14.05.2010 przez
5,9 litra - 30 km odcinek między miastem a wlotem na autostrade (nie przekraczając 1800obr/min wówczas mam prędkość 90 km/h ... więcejpłynna zmiana biegów, delikatne przyśpieszanie i dość do przodu przedwidywanie sytuacji na drodze aby nie musieć naciskać non stop hamulca, czasem coś wyprzedzić jakąś zawalidrogę, następnie odcinek 25 kilometrów po autostradzie z prędkością 100km/h prawym pasem spokojnie na tempomacie lecę (nie mam regularnych godzin pracy więc staram się oszczędnie) i od 30km do 50km w mieście (kilkanaście razy gaszenie i odpalanie auta, staram się nie przekraczać 1500 obr/min 1600 obr/min aby turbina działała sobie tylko na swojej jałowej prędkości - przez częste gaszenie auta staram się aby jej nie uszkodzić). i uwierzcie idzie oszczędnie takim autem jeździć. na jednym baku (55l) przejeżdżam w ten sposob w granicach 770-800km. 7,5 litra spalał mi gdy więcej jeździłem po mieście i przy normalnej jeździe, częstsze hamowanie i raptowniejsze przyśpieszanie. ale to może ze dwa razy przez te dwa lata mi tyle spalił. 5,2 litra udało mi się podczas wakacji osiągnąć, wyjazd na wakacje w cztery osoby z bagażnikiem naprawdę bardzo załadowanym, ale nic nie wystawało ponad plandeką. jazda nocą, drogi puste prędkość cały czas 110 km/h - równomierna jazda 6,0 litra - spalanie w cyklu mieszanym (powiedzmy wypad weekendowy w góry) przy prędkości 120km/h 130km/h na ekspresówce, normalna jazda na drodze dwukierunkowej z dość częstym wyprzedzaniem i wchodzeniem przez to na wyższe obroty. 6,5 litra spala przy 160 km/h przy normalnej jeździe np 400km po autostradzie (oczywiście w Polsce to nie realne) reasumując wszystko wychodzi w granicy 6,2-6,5l/100km tyle mnie ta moja maszyna pali ukryj
dodano 03.11.2010 przez
Witam serdecznie, jeżdżę Mondeo od czerwca 2013r. Styl jazdy dynamiczny bez zbędnego pierd*** się. Mogę opisać 2 różne sytuacje ... więcejpodczas której badałem spalanie. 1. Wyjazd nad morze 2. Podróż do Warszawy 1. Wyjazd w 4 osoby + bagażnik pełen szpargałów. Pierwsze 90km do Torunia z mojej miejscowości spalanie 5,5l/100km, jazda praktycznie pustymi drogami(godzina ok 4-5 rano) prędkość 110-120km/h. Wjazd na autostradę jazd ana tempomacie 140km/h przez do samego Gdańska, później obwodnica trójmiasta i droga na półwysep. Lekki 10min korek w Gdyni i potem w miarę płynnie do samej Jastarni. Spalanie ostateczne spalanie 6l/100km, jazda bez włączonej klimy. Powrót z nad morza godziny szczytu 14-20, godzinne stanie w korku w Gdyni, na zewnątrz upał, klimatyzacja całą drogę ustawiona na 19-20 stopni, autostrada tempomat 140-150km/h, korki na zjeździe z autostrady ok.30 min, włocławek korek ok. 15min, średnie spalanie 6,5l/100km. Więc myslę, że niezły wynik, jazda po trasie 100-120km/h. 2 przypadek wyjazd do Warszawy, spokojna jazda z prędkością 110km/h ok.70km do autostrady, 40km autostrady 130-140km/h, ok. 15km w samej Warszawie z samego rana. Pokonane łącznie 130km. Powrót identycznie, średnie spalanie 5,7l/100km. Ogólnie rzecz biorąc jeśli ktoś nie gniecie pedału gazu, jeździ płynnie i dynamicznie bez zbędnego przeciągania na biegach to uważam, że realne jest osiągnięcie 5,5l/100km. Oczywiście wszystko zależy od warunków itd.. Podróż do Warszawy robiłem teraz w grudniu 2013r. przy temp ok. 4st. Jechaliśmy we dwójkę bez zbędnego balastu. Pozdrawiam serdecznie może komuś mój wywód się przyda. ukryj
dodano 16.12.2013 przez
Zobacz raporty spalania Ford Mondeo Dodaj raport spalania

Publikacje o Ford Mondeo

Przeczytaj pozostałe 31 publikacje o Ford Mondeo

Newsy o Ford Mondeo

Przeczytaj pozostałe 14 newsów o Ford Mondeo

Generacje Ford Mondeo

Nowe Ford Mondeo

nowe Ford Mondeo
Ford Mondeo
ceny od 95 800 zł do 136 800

Ford Mondeo V Hatchback 1.5 EcoBoost 160KM od 2014

w pakiecie Ambiente Plus

w cenie katalogowej brutto

95 800 zł

Wyposażenie standardowe
układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
Koło zapasowe – dojazdowe
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet SilverX (2 990 zł)
Pakiet dla palących (80 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet SilverX (2 990 zł)
Pakiet dla palących (80 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 48 oferty Ford Mondeo

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Sp. z o.o.

pomorskie, Gdynia, Owsiana 13

Więcej

AUTO MOTIVE

AUTO MOTIVE Ford Tarnów

małopolskie, Tarnów, Krakowska 13

Więcej

AUTO SKAR Sp. z o.o.

AUTO-SKAR FORD Kielce

świętokrzyskie, Kielce, Radomska 164

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS Ford Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS O/CHORZÓW Ford Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Ford Mondeo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

21 015

Przejechany dystans

3 381 524 zł

Zatankowanego paliwa

770 291 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

3 387

Wydanych pieniędzy

1 440 547 zł

Średnie wydatki na auto

1 763 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

5 170

Wydanych pieniędzy

1 681 794 zł

Średnie wydatki na auto

2 058 zł

ZOBACZ 817 dzienników kosztów Ford Mondeo Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford Mondeo

Liczba wpisów: 107
komentarzy(78)
komentarzy(25)
komentarzy(7)
komentarzy(20)
komentarzy(23)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford Mondeo dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Ford Mondeo

Liczba wpisów: 151
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Ford Mondeo Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Ford Mondeo

Liczba wpisów: 96
Autko naprawdę ładnie jeździ na gazie jak i na benzynie,czasami coś potrafi zawieść :) raz na rok trzeba przeczyścić styki ... więcejbezpieczników instalacji bo w innym wypadku instalacja się wyłącza zaczynają mrugać wszystkie kontrolki na przemian na przełączniku lpg-benzyna albo wcale nie świecą,w tedy na szczęście zostaje nam benzyna i bezproblemowo dojeżdżamy do domu. W tym całym przebiegu ok 180000 km raz wymieniałem parownik koszt 450 zł butle lpg koszt 350 zł przewód główny od zasilania (tankowania lpg) gdyż został zmiażdżony tylnym odbojem obok sprężyny przez złą instalację montażową ,koszt wymiany 150 zł, i do tego przebiegu wymieniany był 3 razy filterek gazy lpg. Autko wciąż dobrze pomyka na lpg i benzynie.Nie falują mi obroty jak to bywa w wielu przypadkach samochodów ,przy ostrej jeździe przy wyrzuceniu auta na luz czasem lubi zgasnąć ale przy normalnej nic takiego się nie dzieje i jest OK. ukryj
dodano 02.02.2012 przez
Auto kupilem nie dawno. teraz ma na liczniku 108.000km. Gaz byl instalowany kdy mial 60.000km. Ja z nim narazie zrobilem ... więcej3.500km. Kdy go kupilem, szarpal na gazie. Bylo trzeba wymienic swiece i kable do swiec. Poprzedni wlasciciel o niego bardzo nie dbal. Od tej pory nie mam z gazem problem. Jezdzi bardzo dobrze. Spalanie na trasie miedzy 9 i 10 litrow gazu na 100km. Po przeliczeniu na benzyne to wychodzi do 5 litrow. Na odcinku Wieliczka - centrum Krakowa(16km) spali do 12 l gazu. W samym miescie by chyba bylo i 14l/100km. Do tego trzeba doliczyc benzyne bo zanim sie nie nagrzeje do 20-30 stopni to jedzie na benzynie. Ale to narazie niewiem ile wychodzi. Jestem zadowolony z instalacji gazowej, bo mam duze mocne auto i jezdze za tanio. ukryj
dodano 29.04.2010 przez
WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( ... więcejFORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW (BECZKA).WSZYSTKICH AUT NIE PAMIĘTAM WSZAK MINĘŁO OD PIERWSZEGO MONTAŻU PONAD 20 LAT ALE NIE WYOBRAŻMA SOBIE POWIERZENIA AUTA INNEMU WARSZTATOWI.WIELE OSOB TAM WYSŁAŁEM I KAŻDY JEST DO DZIASIAJ ZADOWOLANY , Z NASTĘPNYM AUTEM WRACA DO TEGO ZAKŁADU.POLECAM WSZYSTKIM!!! ukryj
dodano 17.08.2013 przez
W kilka tys. km po zamontowaniu LPG doszło do "wydmuchania" uszczelki spod głowicy (podobno norma dla aut zagazowanych z przebiegiem ... więcejponad 100kkm); poza tym żadnych problemów. Ważne: okresowa wymiana filtrów oraz smarowanie wtryskiwaczy LPG (Penetrus lub podobny środek) - bez tego ryzyko awarii (zatarcia) wtryskiwaczy. Różnica w mocy zauważalna lub nie w zależności od jakości LPG. Spalanie poniżej 10l/100km, w trasie przy spokojnej jeździe można było zejść poniżej 8l/100km. ukryj
dodano 30.09.2009 przez
Witam, samochód kupiłem zagranicą bez instalacji gazowej przejechane 110tyś zamontowałem instalacje 4 generacji starownik STAG 4 wtryski Valtek 4 + ... więcejSmarowanie gniazd zaworowych fordowi nie zaszkodzi.Instalacja działa bez zarzutu samochód spala w cyklu mieszanym 9litr, najważniejsze to wymiana filtra fazy lotnej i ciekłej wymieniam co 10tyś.Prosta sprawa samemu można wymienić cena filtrów to 18zł. Polecam tylko trzeba dbać Jak dbasz tak masz :) ukryj
dodano 06.08.2012 przez
witam miałem nieprzyjemność zakładać gaz w lublinie na lubartowskiej generalnie partacze oszuści i ludzie nie znający się na montażu,nie umieją ... więcejusunąć usterek jeżeli ktoś chce montować gaz tej firmy to tylko w Warszawie na ul.chełmżyńskiej tam tez została poprawiona instalacja po centrali w lublinie człowiek z chełmżyńskiej w sposób fachowy i profesjonalny zdjagnozował i usuną usterkę w moim aucie SZCZERZE ODRADZAM MONTAŻ W LUBLINIE ukryj
dodano 13.03.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Mondeo

Skarbnica wiedzy o Ford Mondeo

Ciekawostki
dodano 16.12.2011 przez
Ford Mondeo zdobył tytuł Samochodu Roku w roku 1994 i był drugi w tym samym konkursie w roku 2000 ulegając jedynie mocnej Alfie Romeo 147.…
dodano 09.08.2011 przez
Nazwa Mondeo pochodzi z łaciny od słowa mundus, które oznacza świat
dodano 25.07.2011 przez
1. Najlepiej weź do pomocy kogoś kto ma taki samochód. 2. Sprawdź czy nie ma wycieków ? 3. Ustal kto nim jeździł (młody cz starszy)…
Sposoby wykonania czynności
dodano 25.07.2011 przez
Opis zjawiska: ========== Nie można wyciągnąć lewego lub prawego tylnego pasa bezpieczeństwa. Rozwiązanie problemu: ================= 1. Zatrzasnąć (docisnąć) mocno oparcie tylnych foteli. lub 2. Ustawić…
dodano 25.07.2011 przez
Nie zawsze winne są typowe elementy (łączniki, amortyzatory). Dość typowym objawem jest obijanie się luźnych linek hamulca ręcznego o plastikowe osłony podwozia i o wahacz.…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą