Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Mondeo

Model klasy średniej (segment D) produkowany od 1993 roku, wprowadzony do oferty Forda w miejsce Sierry. Nazwa Mondeo pochodzi z łacińskiego słowa „mondus” oznaczającego świat (franc. „monde”, wł. „mondo”). Po wycofaniu modelu Scorpio w 1992 roku, Mondeo stał się flagowym produktem marki w Europie. Od 2014 roku dostępna jest piąta generacja Mondeo. Choć model od początku był pomyślany jako auto globalne Forda, w USA oferowany jest pod innymi nazwami. Obecnie jako Ford Fusion (jednak z ujednoliconym, globalnym designem), a wcześniej m.in. jako Ford Contour i Mercury Mystique.

Generacje Ford Mondeo

  • Wybierz generację: Ford Mondeo V (2014 - teraz)
    Ford Mondeo V
    Ford Mondeo V Sedan - widok z przodu Ford Mondeo V Sedan - widok z przodu Ford Mondeo V Sedan - widok z przodu Ford Mondeo V Sedan - pełny panel przedni Ford Mondeo V Sedan - kokpit Ford Mondeo V Sedan - kokpit

    Ford Mondeo V

    Piąta, najnowsza i obecnie produkowana generacja, wprowadzona na rynek w 2014 roku. Debiut Mondeo V poprzedziła w 2011 roku prezentacja prototypu o nazwie Ford Evos concept. Na części zastosowanych w nim rozwiązań stylistycznych bazuje wersja produkcyjna...

    więcej o Ford Mondeo V

  • Wybierz generację: Ford Mondeo IV (2007 - teraz)
    Ford Mondeo IV
    Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - bagażnik Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - bagażnik Ford Mondeo 2.5T 2007 - galeria redakcyjna - kierownica

    Ford Mondeo IV

    Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2014. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp Ford Iosis z 2006 roku. Mondeo IV zbudowano na platformie podłogowej EUCD opracowanej przez Forda we współpracy z Volvo (bazują na niej również m. in....

    więcej o Ford Mondeo IV

  • Wybierz generację: Ford Mondeo III (2001 - 2007)
    Ford Mondeo III
    Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - lewy bok Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - widok z przodu Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - schowek przedni otwarty Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - konsola środkowa Ford Mondeo 3.0 Titanium - galeria redakcyjna - kierownica

    Ford Mondeo III

    Trzecia generacja Mondeo trafiła do sprzedaży jesienią 2000 roku. Auto było dużo większe od swoich poprzedników, diametralnie zmieniła się również jego sylwetka pełna ostrych, zdecydowanych linii. Przy jej projektowaniu Ford częściowo skorzystał z koncepcji...

    więcej o Ford Mondeo III

  • Wybierz generację: Ford Mondeo II (1996 - 2001)
    Ford Mondeo II

    Ford Mondeo II

    Model pojawił się na rynku w 1996 roku. Był gruntownie zmodernizowaną wersją Mondeo I. W porównaniu do swojego poprzednika, zyskał znacznie atrakcyjniejszą, łatwo rozpoznawalną sylwetkę z charakterystycznym kształtem przednich świateł. Model okrzyknięty...

    więcej o Ford Mondeo II

  • Wybierz generację: Ford Mondeo I (1993 - 1996)
    Ford Mondeo I

    Ford Mondeo I

    Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1993 roku jako następca Forda Sierry w Europie, Forda Telstara w Azji oraz Forda Tempo i Mercury Topaz w Ameryce Północnej (tam Mondeo sprzedawano pod nazwami Ford Contour i Mercury Milan). Prace nad Mondeo trwały...

    więcej o Ford Mondeo I

Jak na rodzinne auto klasy średniej przystało, Mondeo ma bardzo harmonijną sylwetkę nadwozia, odpowiednie łączącą elegancję z dynamicznymi akcentami. Karoseria nie należy może do tych, które przyciągają wzrok przechodniów, ale jej subtelny charakter jeszcze długo będzie się podobać. Grill z jedną listwą ozdobną i dodatkowe światła przednie do jazdy dziennej to wyróżniki odmiany po liftingu.

Słusznych rozmiarów nadwozie przełożyło się na gigantyczną wręcz przestrzeń w kabinie. Każdy z podróżujących zapewnioną ma dużą swobodę ruchów oraz wygodne siedzenie. Rodzinne przeznaczenie wnętrza podkreśla bagażnik – imponuje on pojemnością i jest bardzo ustawny, a jego pełne wykorzystanie ułatwia nisko poprowadzony próg załadunku i wysoka ładowność.

Podczas, gdy obszerność wnętrza to absolutna czołówka w klasie, pod względem jakości wykończenia do perfekcji trochę brakuje. Montaż nie budzi żadnych zastrzeżeń, ale użyte tworzywa mogłyby być lepsze. Delikatne poprawki przydałyby się także w kwestii rozplanowania przycisków – umiejscowienie niektórych z nich wymaga przyzwyczajenia. Dobrze, choć nie idealnie, prezentuje się też czytelność wskaźników.

Absolutnie żadnych niedoskonałości nie ma za to układ jezdny. Pomimo rodzinnego wizerunku i niemałych rozmiarów nadwozia, zawieszenie wyśmienicie sprawdza się na zakrętach, zapewniając zaskakująco wysoką stabilność. Do agresywnego pokonywania łuków zachęca również dopracowany układ kierowniczy. Co ważne, wyśmienite własności trakcyjne nie odbiły się zanadto na poziomie resorowania.

Za swoją rodzinną propozycję, Ford każe płacić znaczne sumy pieniędzy, ale najbliższa konkurencja wcale nie jest tańsza. Przyzwoicie prezentuje się wyposażenie seryjne, które obejmuje system ESP, komplet poduszek powietrznych (wraz z kolanową kierowcy), jak również klimatyzację sterowaną ręcznie. Satysfakcjonująco długa okazuje się lista opcjonalnych dodatków – znajdziemy w niej m.in. nawigację satelitarną, tempomat, czujniki parkowania i reflektory ksenonowe.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie.
Luzacjusz: Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być.

Silniki Ford Mondeo

Ford Mondeo IV - jaki silnik wybrać?

Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.

Publikacje o Ford Mondeo

Nowy Ford Mondeo - Spóźniony bohater
 
Nasz test Nowy Ford Mondeo

Europejscy klienci wyglądający nowej odsłony Mondeo, mieli pełne prawo nabawić się nerwicy żołądka. I nie ma się tu czemu dziwić - w końcu Ford kazał im czekać z wypiekami na twarzy aż dwa lata, zanim amerykański brat bliźniak Fusiona trafił do naszych salonów. Czy nowe Mondeo będzie w stanie ukoić ich...

Mondial de l'Automobile 2014 - Ford w ofensywie

Stoisko Forda na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Paryżu jest jednym z niewielu, na którym zobaczymy tak szeroką gamę nowych lub mocno odświeżonych modeli. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Pewna inwestycja - Ford Mondeo IV
 
Nasz test Ford Mondeo 1.6 EcoBoost, 160 KM

Wciąż prezentuje się atrakcyjnie, ma przestronne wnętrze, świetnie jeździ, a turbodoładowany silnik EcoBoost o mocy 160 KM zapewnia przyzwoite osiągi i niewielkie spalanie. Ford Mondeo kombi jest mocny w każdej kategorii, chociaż nie jest najtańszą propozycją.

Ford Mondeo II - pierwszy newedgedesigner...

Jeśli chodzi o stosunek oferowanej przestrzeni do wartości rynkowej to Mondeo drugiej generacji nie ma sobie równych. Naprawdę za niewielkie pieniądze można nabyć całkiem spory kawałek auta, które nie dość, że zaskakuje przyjemnym prowadzeniem, to też odpowiednio serwisowane nie powinno przysparzać nazbyt...

Ford Mondeo III (2001-2007) - limuzyna za rozsądne pieniądze
 
Nasz test

Przed laty elegancka limuzyna i marzenie wielu kierowców. Obecnie przystępny cenowo samochód o przestronnym wnętrzu, różnorodnych silnikach oraz dobrych właściwościach jezdnych.

Przeczytaj pozostałe 3 artykuły o Ford Mondeo

Ford Mondeo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford MondeoautoWcentrum - społeczność Ford Mondeo

najwyższe oktanyAuta - Ford Mondeo

Ford Mondeo Ghia 74,34

Ford Mondeo Biała Locha 70,46

Ford Mondeo Szybki duży i czarny 90,71

Ford Mondeo 73,52

Ford Mondeo 74,92

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Mondeo

RWalentynowicz 81,90

Matziey 81,00

truszek 83,59

guliwers 77,57

Laasi 90,12

BENEK1270 94,80

Spiller 93,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Mondeo

Test bojowy i spot w Gdańsku
Test bojowy i spot w Gdańsku Witajcie :) Dawno nic nie pisałem, bo nie było czasu, okazji i tematu. T...
a może by tak zamienić ?
a może by tak zamienić ? na Hondę Accord? właśnie są promocje wyprzedażowe i chyba ostatnia okazja na ten...
2013
2013 45484 przybyło na zegarze w 2013... Najwiecej km w historii ale paradoksalnie na...
Krytyczna pomyłka
Krytyczna pomyłka Witajcie Chciałbym opisać tutaj pewną przygodę, która mogła być tragiczna w s...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Mondeo

od 72 700 zł do 117 350

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (160 - 240 KM): 1.6 EcoBoost, 2.0 EcoBoost

 

Diesel (115 - 200 KM): 1.6 Duratorq TDCi, 2.0 Duratorq TDCi DPF, 2.2 Duratorq TDCI DPF, 2.2 Duratorq TDCi DPF

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford Mondeo
 

Najpopularniejsza wersja Ford Mondeo

Ford Mondeo 2.0 EcoBoost 240KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania
szyberdach
podgrzewane fotele
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Audio Business Audiophile 3 - 10 700
X 1 - 4 450
X - 9 750
Titanium X 1 - 4 950
Titanium X - 9 450
Stylizacyjny - 6 200
Siedzenia - 2 600
Safety 3 - 13 850
Safety 3 - 13 450
Safety 2 - 9 450
Safety 2 - 9 050
Safety 1 - 3 900
Premium X 1 - 7 450
Individual - 14 100
Driver Assistance 4 - 13 600
Driver Assistance 4 - 13 200
Driver Assistance 3 - 8 900
Driver Assistance 3 - 8 500
Driver Assistance 2 - 4 100
Drive Assistance 1 - 2 800
Driver Assistance 1 - 2 400
Audio Business Audiopile 4 - 11 500
Audio Business audiophile 4 - 9 400
Audio Business 4 - 7 600
Audio Business 4 - 9 200
Audio Business 1 - 4 700
Premium X - 12 550
Summer - 3 200
Comfort 1 - 2 650
Audio Business Audiphile 3 - 8 600
Audio Business Audiophile - 7 100
Audi Business 3 - 8 400
Audio Business 3 - 6 300
Winter 3 - 6 100
Winter 3 - 5 400
Winter 2 - 5 800
Winter 2 - 5 100
Cargo - 1 300
Bezpieczne dziecko - 1 300
Bezpieczne dziecko - 400
Winter 1 A - 1 600
Winter 1B - 2 700

Cena katalogowa

115 150

Zobacz ofertę Ford Mondeo 2.0 EcoBoost 240KM - 5 drzwiowe kombi
 

Ford Mondeo najczęściej porównywane z:

Audi A4
2.0 TDI (177 KM)
Opel Cascada
2.0 CDTi (165 KM)
Hyundai i40
1.7 CRDi LOW (115 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Mondeo Gold X Ford Mondeo Gold X
Rocznik: 2011. Przebieg: 101 671 km. Silnik: 2.0 107KM .
Cena: 90 000 zł 42 900 zł
Zyskujesz: 47 100 zł Zobacz szczegóły »
Ford Mondeo Gold X Ford Mondeo Gold X
Rocznik: 2011. Przebieg: 91 258 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 95 000 zł 48 900 zł
Zyskujesz: 46 100 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Mondeo

Ford Mondeo
2.0 benzyna 145 KM
132 000 km, 2008
35 600 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 140 KM
159 400 km, 2007
28 900 PLN
Ford Mondeo
1.8 benzyna 125 KM
174 000 km, 2001
10 900 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 130 KM
184 000 km, 2003
11 800 PLN

Ocena auta Ford Mondeo

  • Średnia ocena
    na podstawie 3158 opinii
  • 4,17
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Ford Mondeo Kombi 2.0i (130 KM)

Aukto fajne! W mojej rodzine zawsze sie jeżdziło vw, a moim poprzednim autkiem był opel astra gsi 16v z motorem 2000cm 16v (oj działo sie działo za kierownicą)!!! Troche sceptycznie podchodziłem do forda ale musze przyznać ze jestem mile zaskoczony! Mondziak świetnie się trzyma drogi pali mi w miescie do 10l ale na pełnej klimie a na trasie zeszłem nawet do 6,2l/100km!! Dynamika na wysokim poziomie a szczególnei po zamontowaniu storzkowego filtra!! Na standardowym filtrze jechałem maksymalnie 220km/h (ja mam ten 115konny silnik 280nm). Wymieniłem 3 razy klocki z przodu i raz z tyłu i inne obowiązkowe rzeczy rzecz jasna taż! Nie miałem żadnych poważnych awarii! Natomiast drobnymi są: padła mi pompka do spryskiwaczy (230zł)a ostatnio zaczoł mi sie palic bezpiecznik od wycieraczek a gdy w końcu przestał to nie mam już możliwości serowania czasowego!! Domyślam sie że jest to czyjnik obrotów silniczka wycieraczek ale za chinny nie moge (nie umiem) rozebarc podszybia (3 godziny sie męczyłem...

dodał: astrateam90@poczta.onet.pl
Ford Mondeo Sedan 2.0 TDCi (130 KM)

Od miesiąca jeżdżę nowym Mondeo 2.0 TDCi 130 KM. Za 95 tys. mam pełne wyposażenie (w tym ESP. ksenony, IDV, wszystkie poduszki). Jedyna wada samochodu to: gdzie by nim pojechać. Samochód za szybki na polskie drogi. Mimo 6-biegowej skrzyni biegów, nawet w trasie często jeździ się na 4-tym biegu. Spowodowane jest to tym, że trudno dostosować się do innych użytkowników drogi, którzy jadą zazwyczaj taką prędkością, że albo jedzie się za nimi na wysokich obrotach na 3-cim biegu, albo na niskich na 4-tym biegu. Po włączeniu 3-go biegu przy ruszaniu spod sygnalizatora inne pojazdy nieprawdopodobnie szybko oddalają się we wstecznych lusterkach. Na trasie z Warszawy do Łodzi nikt mnie nie wyprzedził, ja wyprzedziłem wszystkich. Jeśli chodzi o dynamikę jazdy przy dużych prędkościach (powyżej 130 km/h) auto bezkonkurencyjne (konkurencja tylko ze strony aut z górnej półki np. niektórych mercedesów i audi lub samochodów wybitnie sportowych). Przy 190 km/h samochód bezpiecznie się prowadzi, jest na tyle...

dodał: Rafał
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V (110 KM)

Mam już dość spore doświadczenie z autami tej klasy i większymi (VW Passat, Peugeot 406, Opel Vectra, Chrysler Voyager) i jak dotąd Mondeo wypada najlepiej. Każde z tych aut miało swoje zalety, ale żadne nie miało ich tylu naraz i nie dawało takiej przyjemności i frajdy z jazdy. Zawiodłem się zwłaszcza na VW Passacie (dostałem go jako auto służbowe, więc nie miałem wyboru), przez wielu uznawanym za lidera w tej klasie. Zawieszenie miał za miękkie, wnętrze za czarne, dużo palił, był znacznie głośniejszy niż Mondeo, a silnik 1.8T (skądinąd bardzo dynamiczny) wytrzymał 85 tys. km, po czym podziękował za współpracę (rozpadła się turbosprężarka). Przed zakupem zasięgnąłem opinii co do trwałości wśród innych innych użytkowników Mondeo - ich auta przejechały niejednokrotnie po 150 - 200 tys. km, i poza drobiazgami w rodzaju przepalonych żarówek czy piszczących hamulców, jeżdżą od przeglądu do przeglądu. Zużycie paliwa utrzymuje się na tym samym poziomie, nic nie trzeszczy, z czasem zużywają się...

dodał: nedwed1@wp.pl
Ford Mondeo Kombi 2.0 i 16V (136 KM)

Mówi się Ford - gówno wort. To przysłowie nie ma zastosowania do mojego Forda. Trochę za dużo pali i te łożyska z tyłu trochę kosztują. To jedyne mankamenty tego auta. Mam porównanie z innymi markami i uważam, że np. VW jest bezawaryjny bo nie posiada nawet wspomagania (niektóre modele). Wstyd, żeby IV miała korby do odsuwania szyb. Najprostrze modele MK1 miały wspomaganie i chociaż jedną poduszkę, central zamek itp. Mojemu brakuje skóry, tempomatu, komputera pokładowego i klimy automatycznej (ma zwykłą) za cenę 15 tys w lipcu2004r podczas gdy Golfy III bez wyposażenia były po 20-25 tys. Uważam, że to są niedocenione samochody przez głupie zabobony i bezpodstawne przekonania. Z czystym sumieniem polecam tylko bezwypadkowe egzemplarze tego modelu. MK2 różni się od MK1 nie tylko stylizacją wnętrza i wyglądem zewnętrzym ale i silnikiem. Do gazu lepsze są MK1 ponieważ mają hydrauliczne popychacze a nie jak w MK2 płytki, które trzeba regulować co 130 tys km. Świece silniki tolerują tylko markowe...

dodał: maciek-m@wp.pl
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi (130 KM)

TDCI to bardzo wrażliwy silnik, więc trzeba o niego szczególnie dbać. Przede wszystkim kupić samochód ,który jeździł tylko za granicą (gwarancja ,że złej jakości paliwo nie zepsuło nam wtrysków), w Polsce tankować na sprawdzonych stacjach BP, Orlen;mozna też dodawać co 5000 km preparat do czyszczenia wtrysków(dostępny na stacjach) i dbać o turbinę - poczytajcie sobie o tym w internecie. JAKO IEKAWOSTKA: przez pomyłkę zatankowałem mu 30l benzyny 98 (na orlenie znaczki benzyny 98 verva i oleju verva sa bardzo podobne) i miał minieJ więcej pół na pół benzyny i oleju i jechał , bardzo osłabł i trochę przerywał ale JECHAŁ !!!!! Po spaleniu benzyny i dolaniu mu na maxa oleju wszystko wrócił do normy - szybki, zrywny jak zawsze. Mechanik powiedział ,że nic się nie powinno dziać. Więc kochani dbajcie o swoje samochody a potem wystawiajcie im niskie oceny albo kupcie sobie trabanta

dodał: robiz@vp.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Mondeo

Ford Mondeo IV Sedan - galeria społeczności Ford Mondeo Hatchback 2011 Ford Mondeo V Liftback Ford Mondeo Vignale Concept (2013) Ford Mondeo II Kombi - galeria społeczności Ford Mondeo - galeria redakcyjna Ford Mondeo IV Facelifting - galeria redakcyjna Ford Mondeo 2007 Kombi Ford Mondeo 2001 Kombi Ford Mondeo Sedan 2011
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Mondeo

  • 1.
  • 3,25 Ford Mondeo I 2.0 i 16V (136KM) 1993r.
    dodał: Dzemek, 02.02.2012

    Autko naprawdę ładnie jeździ na gazie jak i na benzynie,czasami coś potrafi zawieść :) raz na rok trzeba przeczyścić styki bezpieczników instalacji bo w innym wypadku instalacja się wyłącza zaczynają mrugać wszystkie kontrolki na przemian na przełączniku lpg-benzyna albo wcale nie świecą,w tedy na szczęście zostaje nam benzyna i bezproblemowo dojeżdżamy do domu. W tym całym przebiegu ok 180000 km raz wymieniałem parownik koszt 450 zł butle lpg koszt 350 zł przewód główny od zasilania (tankowania lpg) gdyż został zmiażdżony tylnym odbojem obok sprężyny przez złą instalację montażową ,koszt wymiany 150 zł, i do tego przebiegu wymieniany był 3 razy filterek gazy lpg. Autko wciąż dobrze pomyka na lpg i benzynie.Nie falują mi obroty jak to bywa w wielu przypadkach samochodów ,przy ostrej jeździe przy wyrzuceniu auta na luz czasem lubi zgasnąć ale przy normalnej nic takiego się nie dzieje i jest OK.

  • 2.
  • 5,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (125KM) 2003r.
    dodał: jano, 29.04.2010

    Auto kupilem nie dawno. teraz ma na liczniku 108.000km. Gaz byl instalowany kdy mial 60.000km. Ja z nim narazie zrobilem 3.500km. Kdy go kupilem, szarpal na gazie. Bylo trzeba wymienic swiece i kable do swiec. Poprzedni wlasciciel o niego bardzo nie dbal. Od tej pory nie mam z gazem problem. Jezdzi bardzo dobrze. Spalanie na trasie miedzy 9 i 10 litrow gazu na 100km. Po przeliczeniu na benzyne to wychodzi do 5 litrow. Na odcinku Wieliczka - centrum Krakowa(16km) spali do 12 l gazu. W samym miescie by chyba bylo i 14l/100km. Do tego trzeba doliczyc benzyne bo zanim sie nie nagrzeje do 20-30 stopni to jedzie na benzynie. Ale to narazie niewiem ile wychodzi. Jestem zadowolony z instalacji gazowej, bo mam duze mocne auto i jezdze za tanio.

  • 3.
  • 5,00 Ford Mondeo II 2.5 i 24V (170KM) 1998r.
    dodał: MIROSŁAW.A, 17.08.2013

    WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW (BECZKA).WSZYSTKICH AUT NIE PAMIĘTAM WSZAK MINĘŁO OD PIERWSZEGO MONTAŻU PONAD 20 LAT ALE NIE WYOBRAŻMA SOBIE POWIERZENIA AUTA INNEMU WARSZTATOWI.WIELE OSOB TAM WYSŁAŁEM I KAŻDY JEST DO DZIASIAJ ZADOWOLANY , Z NASTĘPNYM AUTEM WRACA DO TEGO ZAKŁADU.POLECAM WSZYSTKIM!!!

  • 4.
  • 4,50 Ford Mondeo II 1.6 i 16V (90KM) 1997r.
    dodał: hans, 30.09.2009

    W kilka tys. km po zamontowaniu LPG doszło do "wydmuchania" uszczelki spod głowicy (podobno norma dla aut zagazowanych z przebiegiem ponad 100kkm); poza tym żadnych problemów. Ważne: okresowa wymiana filtrów oraz smarowanie wtryskiwaczy LPG (Penetrus lub podobny środek) - bez tego ryzyko awarii (zatarcia) wtryskiwaczy. Różnica w mocy zauważalna lub nie w zależności od jakości LPG. Spalanie poniżej 10l/100km, w trasie przy spokojnej jeździe można było zejść poniżej 8l/100km.

  • 5.
  • 4,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (110KM) 2001r.
    dodał: raphael, 06.08.2012

    Witam, samochód kupiłem zagranicą bez instalacji gazowej przejechane 110tyś zamontowałem instalacje 4 generacji starownik STAG 4 wtryski Valtek 4 + Smarowanie gniazd zaworowych fordowi nie zaszkodzi.Instalacja działa bez zarzutu samochód spala w cyklu mieszanym 9litr, najważniejsze to wymiana filtra fazy lotnej i ciekłej wymieniam co 10tyś.Prosta sprawa samemu można wymienić cena filtrów to 18zł. Polecam tylko trzeba dbać Jak dbasz tak masz :)

  • 6.
  • 2,50 Ford Mondeo IV 2.0 Duratec (145KM) 2007r.
    dodał: KOWAL, 13.03.2012

    witam miałem nieprzyjemność zakładać gaz w lublinie na lubartowskiej generalnie partacze oszuści i ludzie nie znający się na montażu,nie umieją usunąć usterek jeżeli ktoś chce montować gaz tej firmy to tylko w Warszawie na ul.chełmżyńskiej tam tez została poprawiona instalacja po centrali w lublinie człowiek z chełmżyńskiej w sposób fachowy i profesjonalny zdjagnozował i usuną usterkę w moim aucie SZCZERZE ODRADZAM MONTAŻ W LUBLINIE

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Mondeo

Ford Mondeo

832 komentarze

553 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

emesceemesce

Przymierzam się do zakupu MK4 w kombi z silnikiem 2.2 TDCI 175 KM i skrzynią manualną, ale zastanawiły mnie raporty spalania jakie tu znalazłem. Jak to jest że 4 cyl. diesel na CR II generacji dzwigający nieco ponad 1,5 tony spala aż 10 w mieście a 7,5 w trasie??? Toć moje obecne E39 530d touring w automacie ważące ponad 1,8t tyle spala! Czy ludzie jeździć nie umieją czy faktycznie ta jednostaka jest aż taka łapczywa na ON?

~henry~henry

93 to raczej przetop a nie naprawa

~rucio~rucio

witam miałem mondziaka 1,8 diesel 98rok super jezdziłem nim 5 lat nic się nie działo taka prawda jak dbasz tak masz

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
60 817
Przejechany dystans
41 678 171 km
Zatankowanego paliwa
2 075 669 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 564
Wydanych pieniędzy
3 262 374 zł
Średnie wydatki na auto
1 386 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 048
Wydanych pieniędzy
4 388 278 zł
Średnie wydatki na auto
1 865 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 353)

Testy zderzeniowe Ford Mondeo

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Mondeo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Mondeo

Ford Mondeo
2007

Ford Mondeo

Ford Mondeo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Mondeo

Na podstawie 3598 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Broda83, dodano: 03.11.2010 21:30

5,9 litra - 30 km odcinek między miastem a wlotem na autostrade (nie przekraczając 1800obr/min wówczas mam prędkość 90 km/h płynna zmiana biegów, delikatne przyśpieszanie i dość do przodu przedwidywanie sytuacji na drodze aby nie musieć naciskać non stop hamulca, czasem coś wyprzedzić jakąś zawalidrogę, następnie odcinek 25 kilometrów po autostradzie z prędkością 100km/h prawym pasem spokojnie na tempomacie lecę (nie mam regularnych godzin pracy więc staram się oszczędnie) i od 30km do 50km w mieście (kilkanaście razy gaszenie i odpalanie auta, staram się nie przekraczać 1500 obr/min 1600 obr/min aby turbina działała sobie tylko na swojej jałowej prędkości - przez częste gaszenie auta staram się aby jej nie uszkodzić). i uwierzcie idzie oszczędnie takim autem jeździć. na jednym baku (55l) przejeżdżam w ten sposob w granicach 770-800km. 7,5 litra spalał mi gdy więcej jeździłem po mieście i przy normalnej jeździe, częstsze hamowanie i raptowniejsze przyśpieszanie. ale to może ze dwa razy przez te dwa lata mi tyle spalił. 5,2 litra udało mi się podczas wakacji osiągnąć, wyjazd na wakacje w cztery osoby z bagażnikiem naprawdę bardzo załadowanym, ale nic nie wystawało ponad plandeką. jazda nocą, drogi puste prędkość cały czas 110 km/h - równomierna jazda 6,0 litra - spalanie w cyklu mieszanym (powiedzmy wypad weekendowy w góry) przy prędkości 120km/h 130km/h na ekspresówce, normalna jazda na drodze dwukierunkowej z dość częstym wyprzedzaniem i wchodzeniem przez to na wyższe obroty. 6,5 litra spala przy 160 km/h przy normalnej jeździe np 400km po autostradzie (oczywiście w Polsce to nie realne) reasumując wszystko wychodzi w granicy 6,2-6,5l/100km tyle mnie ta moja maszyna pali

pełny raport Ford Kombi 2.0 TDCi

autor: piotruś2807, dodano: 28.12.2011 19:19

U mnie jest nie najlepiej, przestrzegam przed firmą Czakram Jacek Okoński i jego filiami szczególnie Autotest w Krakowie montujące LPG. Spalanie w trasie jest całkiem, całkiem bo 9.5 l, ale miasto to makabra 15 llll !!!! przy silniku 1.8 125 KM. Pan z Autotest w Krakowie nie umie sobie z tym poradzić, a firma Czakram odpowiadająca za instalacje BRC w Polsce umywa ręce, twierdząc że to osoba która zamontowała instalację jest odpowiedzialna i powinna to naprawić. Koło się zamyka, każdy jest nie winny. Benzyny w proporcji do LPG : miasto 10 l benzyny - 15 l LPG !!! trasa 7 l benzyny - 9.5 trasa. Odradzam firmę Czakram i jego filię w Krakowie Autotest, jedna wielka porażka !!! Jeśli zamontujecie tam LPG to może się okazać, że jazda będzie was kosztowała więcej jak na benzynie, a stracicie 2700 zł (tyle kosztowała instalacja BRC sequent 24. Jeśli ktoś umie poprawić taką instalację to proszę o kontakt bobek2801@o2.pl

pełny raport Ford Hatchback 1.8 16V

autor: Łukasz, dodano: 15.10.2012 10:00

Witam. Nie moge wyjść z podziwu o opowieściach że ten samochód pali po 17-18 litró na 100km. Jedyne co mi przychodzi di głowy to usterka albo ktow wie...wyścig na OSie. A tak poważnie samochód mam już 3 lata i przelciałem nim sporo km. Rekord spalania minmalnego to 6,4 wg. wskazań komputera, trasa około 100 km ale jazna naprawde stała prędkość 90-100 km i żadnych mocnych jazd. Natomiast najwyższyw wwynik 13 to po mieście w zimie. W lecie minimum w miescie 10 - mi udało sie zejśc do 10,2 w mieście ale to dlatego że to male miastto i mało korków. W dużym miesice zapewne to 12 weźmie. Natomaist jako ciekawostek podam że byłem nim 2 razy na chorwacji, wyjazd o 3 w nocy i o godzinie 14:30 byłem na campingu pod Zadarem, 160km/h nie schodziło licznika, klima - 2 osoby + pełny bagażnik - spalanie na całości trasy wraz z wycieczkami na miesjcu - 8,9 l na 100 km. Kolega ma diesla 2.0 Tdci 115 koni Mondeo MK3 - jazda autostradowa powyzej 160 - mówi mi że mniej niż 8 niema szans. Niecała litra różnicy a koszty eksplatacji diesla o wiele wyższe...koła dwumasowe, wtryskiwacze itp.

pełny raport Ford Kombi 2.5 i 24V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford Mondeo

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Mondeo

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Ford Mondeo I

Następca popularnej Sierry cieszy się sporą popularnością i stał się flagowym samochodem koncernu Ford. W rok po premierze zyskał tytuł auta roku 1994, co silnie umocniło pozycje Mondeo na rynku. W prezentowanej formie był produkowany do roku 1996, gdy to dokonano liftingu - popularny Mondeo I został...

Zobacz dane techniczne Ford Mondeo
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Mondeo, oglądali także