Szukaj

Informacje o Ford Puma II

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Auta sportowe
Mały samochód sportowy (segment G; choć auto bywa też pozycjonowane w segmencie B) produkowany w latach 1997-2002. Konstrukcyjnie Puma była spokrewniona z Fordem Fiesta. Stylistycznie stanowiła kontynuację fordowskiej koncepcji „New Edge”, którą zapoczątkował model Ka. Puma została dobrze przyjęta na rynku, również przez ekspertów, czego dowodem były nagrody, m.in. samochodu roku wg „Top Gear” (1998) oraz najlepszego samochodu sportowego roku 2001 wg „What Car”. Po zakończeniu produkcji, model nie doczekał się swojego następcy. Częściowo na bazie Pumy powstał natomiast Ford StreetKa.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemne, oryginalne, sportowe auto, które powstało z bardzo typowej, miejskiej Fiesty, nie mającej zbyt wiele wspólnego ze sportową jazdą. Agresywna sylwetka do dziś robi wrażenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Ponoć kobiety uważają Forda Pumę za najseksowniejszy samochód na świecie. Założę się, że te same kobiety wybrałyby Krzysztofa Ibisza najseksowniejszym facetem globu. Wniosek pierwszy - trudno zrozumieć kobiety. Wniosek drugi - Puma jest fajna, ale jakoś zajeżdża mi tanim spojlerem. ~Luzacjusz

Ford Puma II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Ford Puma

Cena od: 107 300 PLN

Oceny Ford Puma II

Liczba ocen: 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Marek191
Ford Puma II
Crossover 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Witam Moj poprzedni samochod to FF MK2 Kombi 1.8 TDCi 115 KM przebieg 253 000 Jestem szczesliwym posiadaczem PUMY 1.0 125KM Titanium od kilku dni. Jest to moj juz 4 samochod marki FORD ! Ma dodatkowo Pakiet Technology oraz Winter. Cena zakupu bardzo atrakcyjna 85 000 - po rabatach( katalogowo ok. 97 000). Samochod zaskakujaco praktyczny: dobra widocznosc, spory i praktyczny bagaznik 456 L !( jak na tak maly samochod), dobrze wyciszony, z jedrnym typowo Fordowskim zawieszeniem. Brak niedorobek, wszystko dziala jak nalezy, zero problemow uzytkowych 5 lat/100 000km gwarancji fabrycznej. Samochod zwrotny oraz dzielnie pokonuje krawezniki , wieksze nierownosci na polnych drogach, ma stosunkowo twarde zawieszenie ( dla mnie to akurat atut) Dla 2 osob plus bagaze na wakacje idealne rozwiazanie, nie czuc na drodze ze sie jedzie malym autem = poczucie bezpieczenstwa. Plusy: Masaz foteli, podgrzewana szyba+kierownica+siedzenia. Super system SYNC 3.4 : nawigacja, Android Auto, Ford Pass z LTE itp. Dobra jakosc wykonania jak na ta klase i cene samochodu. Standardowe swiatla przednie LED - bajka: mocne i rownowiernie oswietlaja jasnym strumieniem + doswietlanie zakretow ( tez sw. LED przeciwmgielne) Dobra jakosc kamery cofania rowniez w nocy. Mysle ze za ta cene trudno znalezc cos lepszego, ogladalem Seata Arona, Nissana Juke (2020), Renault Captur (2020) i generalnie najbardziej spojne autko z mala iloscia blyskotek, lakieru fortepianowego i z bogatym wyposazeniem, zaskakujace praktycznoscia i wygoda na dlugich trasach
4,4
~Igor Jeleński
Ford Puma II
Crossover 1.0 EcoBoost mHEV 155KM 114kW
Samochód kupiony dla pracującego i sporo jeżdżącego "singla". Co prawda za cenę 110k zł można było kupić wiele innych i większych samochodów, tylko czy większy pojazd rzeczywiście byłby mi potrzebny i czy inne samochody dają ten fantastyczny "fun" z jazdy?. Po wielu jazdach testowych innymi modelami (nowy C5 Aircross, nowy Ranault Captur, Kia Xceed, Mazda CX-3) na placu boju została został nowy Ford Puma St-Line X. Jak ktoś lubi trochę ostrzej pojeździć, to jest to samochód dla niego. Jak ceni sobie komfort "poduszkowca", to musi szukać innego pojazdu. 155km plus wspomagane silnikiem elektrycznym robi swoje i w trybie Sport niewielka, lekka Puma "rwie asfalt", przy czym świetne, sprężyste zawieszenie nie powoduje syndromu "deski do prasowania" i jeździ się całkiem komfortowo jak na usportowiony samochód. Wykonanie samochodu w wersji St-Line X więcej niż przyzwoite z bardzo wygodnymi fotelami kierowcy i pasażera. Z tyłu miejsca raczej mało, wystarczająco dla niezbyt wyrośniętych pociech, ale cztery dorosłe osoby to już wyzwanie dla kubatury wnętrza Pumy. Pojazd bogato wyposażony i o ile osobiście uważam, że przytomnej głowy w prowadzeniu nic nie zastąpi, to takie dodatki jak automatyczna zmiana świateł, adaptacyjny tempomat czy automatyczne awaryjne hamowanie uważam za sensowne i przydatne. Natomiast autentycznie cenię sobie elektryczną klapę bagażnika, która w tym segmencie jest rzadkością. To powód dla którego odpadł Renault Captur. W bagażniku sprytny, 80-litrowy pojemnik w podłodze, o którym już napisano chyba wszystko w reklamach, ale rzeczywiście od razu znalazłem dla niego zastosowanie. Wożę w nim narzędzia serwisowe i dzięki temu bagażnik mam pusty. Naprawdę fajna sprawa. Jazda tym modelem to uciecha. Puma jest szybka, bardzo zwinna, bardzo dynamiczna i fenomenalnie trzyma się drogi. Na kierownicy bardzo dobrze czuć to , co się dzieje pod kołami. W zakrętach Puma jest bardzo stabilna, ESP działa delikatnie i nie zaskakuje kierowcy. Zerwać przyczepność jest raczej trudno, a jeśli już tak się stanie, to Puma jest w tym przewidywalna. Jak każdy samochód Puma nie jest bez wad. Wyciszenie nie jest najlepsze. Renault Megane IV partnerki jest cichszy. O miejscu z tyłu już pisałem, nie jest go za wiele. Trochę mało podręcznych schowków, a uchwyty na butelki w środkowej konsoli są za nisko, choć z drugiej strony zmniejsza to ryzyko zahaczenia o butelkę przy zmianie biegów. Ręczny hamulec postojowy to już trochę zabytek, choć może ma to jakiś sens biorąc pod uwagę sportowy charakter tego pojazdu. Generalnie bardzo lubię ten samochód, daje radość z jazdy zdecydowanie większą niż wiele innych modeli. "Zaangażowanym" kierowcom polecam :)
4,5
~Adam
Ford Puma II
Crossover ST 1.5 EcoBoost 200KM 147kW
Niesamowity samochód, trzeba się przejechać za kierownicą żeby poczuć jego kunszt. Układ kierowniczy top, zawieszenie super wyważone, samochód typowo sportowy, ale nadający się do codziennej jazdy. Fotele Recaro komfortowe z super trzymaniem bocznym. Świetne nagłośnienie bang&olufsen. Hamulce wymagają przyzwyczajenia bo łapią dość szybko, ale za to są bardzo mocne. Wydech i silnik bardzo dobrze brzmią. Z pewnością mogę polecić ten samochód.

Raporty spalania Ford Puma II

Liczba raportów: 16
Średnie spalanie dla Ford Puma II
5,9 – 8,5
l/100 km
4,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Ford Puma II
Crossover ST 1.5 EcoBoost 200KM 147kW
Forda Pumę ST mam od roku, przejechałem ponad 30 000 km. Spalanie ustabilizowało mi się na poziomie 8l/100 km i jeśli tej wartości nie przekroczę uważam tydzień za spokojny ;) Bywało, że średnie spalanie wskazywało wartość 9,5l, ale był to wynik bardziej dynamicznego poruszania się po drodze. A poruszam się głównie drogami ekspresowymi i bocznymi, totalnie nie wiem jak spalanie wypada w mieście. Zdarzyło mi się kilka razy zrobić próbę na zmniejszenie spalania - tempomat ustawiony na 100 km/h, droga ekspresowa. Wynik oscylował gdzieś w okolicach 6-6,5l/100 km, ale niebezpieczeństwo zaśnięcia jest tak wysokie, że można sprowadzić niebezpieczeństwo na siebie i innych użytkowników drogi ;)
6,3
Ford Puma II
Crossover 1.0 EcoBoost mHEV 155KM 114kW
Realne średnie spalanie z 10 000 km wyszło 6.8 l/100km, głownie trasy 120 kmh, mierzone przy dystrybutorze. Komputer czasami zaniża a czasami zawyża o ok. 0.1-0.5 l/100km (ogólnie całkiem dokładny jest komputer). W mieście na krótkim dystansie potrafi spalić 10 l/100km. Trasa 1800 km do Holandii i z powrotem jadąc zgodnie z limitami prędkości (130 kmh na autobanach) wyszło 6.0 l/100 km. Rezerwa zapala się przy ok 3.5L paliwa pozostałego w baku.
4,5
Ford Puma II
Crossover 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Puma ecobost 1,0 silnik 125 wg mnie ten wskaźnik zaniża wyniki pomiar wg korka wykazuje zużycie o około 0,2L/100km większe. Na autostradzie wskaźnik pokazał 4,3L. Po mieście odcinki po 25 Km wychodzi mi 4,6. Pomiar wg starej metody na zbiornik po korek wychodzi jakieś 4,8L.
Ford Puma II