Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford Puma

Lata produkcji: 1997 - 2002
Segment: Auta sportowe
Mały samochód sportowy (segment G; choć auto bywa też pozycjonowane w segmencie B) produkowany w latach 1997-2002. Konstrukcyjnie Puma była spokrewniona z Fordem Fiesta. Stylistycznie stanowiła kontynuację fordowskiej koncepcji „New Edge”, którą zapoczątkował model Ka. Puma została dobrze przyjęta na rynku, również przez ekspertów, czego dowodem były nagrody, m.in. samochodu roku wg „Top Gear” (1998) oraz najlepszego samochodu sportowego roku 2001 wg „What Car”. Po zakończeniu produkcji, model nie doczekał się swojego następcy. Częściowo na bazie Pumy powstał natomiast Ford StreetKa.

Komentarze redakcji

Powagosław: Przyjemne, oryginalne, sportowe auto, które powstało z bardzo typowej, miejskiej Fiesty, nie mającej zbyt wiele wspólnego ze sportową jazdą. Agresywna sylwetka do dziś robi wrażenie.
Luzacjusz: Ponoć kobiety uważają Forda Pumę za najseksowniejszy samochód na świecie. Założę się, że te same kobiety wybrałyby Krzysztofa Ibisza najseksowniejszym facetem globu. Wniosek pierwszy - trudno zrozumieć kobiety. Wniosek drugi - Puma jest fajna, ale jakoś zajeżdża mi tanim spojlerem.

Dane techniczne Ford Puma

Silniki

Moc silników 90-157 KM

Poj. silników 1 388-1 679 cm3

Prędkość maks. 180-203 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,2-11,9 s

zobacz dane techniczne

Oceny Ford Puma

Średnia ocena modelu

na podstawie 140 opinii

4.13

Średnia dla segmentu: Auta sportowe 4.20

Zalety

+ Silnik

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (90%)
NIE (10%)

Wybrane oceny kierowców Ford Puma

Jak już pisałem auto zupełnie technicznie nie przystosowane do tak dużej mocy silnika auto złożona z najmniejszych najsłabszych rzeczy z ... więcejEscorta, KA, Fiesty czy Foki 1,4 ford zbyt szybko chciał zrobić bardzo bolesną konkurencja dla Tigry i skutki są takie jak widać. Najbardziej nie dopracowane auto FORDa co widać po tym że nawet nie mieli czasu zrobić deski rozdzielczej tylko przełożyli wszystko z fiesty. Auto dla młodej panny z dużym portfelem na serwisy, to będzie zadowolona. ukryj
dodano 22.06.2008 przez
Autko polecam mlodym zadnym przygody ludzia,ktorzy za nieduze pieniadze i przy nieduzych kosztach chca poczuc sie jak w sportowym aucie.Lubisz ... więcejwysoki poziom adrenaliny i nudzi cie patrzenie na funkcjonalnosc,chcesz sie wyrozniac z tlumu "praktycznych" samochodow.Puma jest dla Ciebie.Nie kupisz jej po to by miec rodzinny samochod z bagaznikiem i nudnym dieslem pod maska ale po to by dokopac kolesiowi w dresie (w swej e30) na swiatlach,by poczuc jak po redukcji biegu twoj kotek zmienia sie w tygrysa i niczym przyklejony do asfaltu znika za zakretem.Czujesz ze zyjesz !!!Mam 30 lat i jezdzilem wieloma samochodami,zrobilem ponad milion kilometrow (naprawde) ale to male autko daje mi duza frajde z jazdy, moze nie jest mega wygodne czy bezawaryje ale gdy wracam znudzony kolejnym dniem w zwyczajnej pracy naciskam gaz i budze sie do zycia.Polecam ukryj
dodano 09.03.2009 przez
w tej klasie cenowej: JEDYNY WŁAŚCIWY WYBÓR DLA KIEROWCY LUBIĄCEGO CIESZYĆ SIE JAZDĄ ,jeden właściwy silnik: 1.7 VCT ,praktycznie bez ... więcejkonkurencji: TIGRA jest mniejsza, starsza i nie tak dobra technicznie , MEGANE COUPE - nie rzuca sie w oczy ani w środku ani na zewnatrz , AUDI TT COUPE -pewnie że lepsze ale dwukrotnie droższe. PUMA z zewnatrz zachwyca i ... dotrzymuje obietnicy podczas jazdy! ukryj
dodano 17.04.2003 przez
to samochod dla pieknej i troche szalonej kobiety,sprawdza sie w kazdych warunkach, bezusterkowy, szybki, dynamiczny, ja sie zakochalam w swojej ... więcejpumie ukryj
dodano 17.04.2003 przez
Zobacz oceny Ford Puma Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Ford Puma

Pb
5,20 - 11,73
Na podstawie 134 raportów spalania
LPG
6,93 - 10,23
Na podstawie 16 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Ford Puma

PUMKE MAM OD 2 MIESIECY.AUTKO KUPIONE ZONIE NA DOJAZDY DO PRACY(DOM-PRACA-DOM=70KM GŁÓWNIE TRASA).NIE UKRYWAM ZE CHODZILO MI O NISKIE SPALANIE ... więcejDLATEGO TEZ KUPIŁEM 1.4 . OCZYWISCIE ZAŁOZONA SEKWENCJA I CO DO SPALANIA TO SREDNIO AUTKO ZONIE PALI 7.5-max8L LPG PREDKOSC 100km/h przez 20km kolejne 15km predkość 60-80 gorsza nawierzchnia) CIEKAWOSTKA;) DZIS POKONALEM TRASE 207km I Z CIEKAWOSCI BYŁA TO JAZDA MAX EKO PREDKOSC MAX 100km/h PRZEZ 30km RESZTA NAJCZESCIEJ 70-85km/h OCZYWISCIE HAMOWANE SILNIKIEM JAK NAJMNIEJ UZYWANY HAMULEC ,UTRZYMYWANIE STALEJ PREDKOSCI itp itd OCZYWISCIE TANKOWANE NA STARCIE I NA KOŃCU NA TEJ SAMEJ STACJI ORLEN WYNIK 5.56L LPG ZASKOCZYLO MNIE TO BARDZO FAKT PISTOLET NA KONCU NIE WYPIŁ ALE WIDAC BYLO ZE JUZ BARDZO ZWOLNIŁ I PRACOWNIK ORLENU PRZERWAŁ(A W PRZYPADKU ZAMONTOWANIA BUTLI POD AUTEM W MIEJSCU KOLA ZAPASOWEGO PODOBNO PISTOLET NIE ZAWSZE WYBIJE) MIMO TO PRZYJMUJAC ZE AUTO SPALILO 6L LPG I TAK UWAZAM ZA WYNIK REWELACYJNY POZATYM CZESCI JAK DLA MNIE BARDZO TANIE PRZYJEMNIE SIE JEZDZI JAK NA TAK MALE AUTO FAJNIE TRZYMA SIE DROGI NIEZLE TŁUMI BARDZO ŁADNIE WYKONANE WNETRZE(OCZYWISCIE JAK NA SWOJA KLASE) MIŁE AKCENTY W POSTACI BIAŁYCH ZEGARÓW ALUMINIOWYCH WSTAWEK I GRĄZKA ZMIANY BIEGÓW- SKRZYNIA SUPER -SWIETNIE PRACUJE KROTKO Z LEKKIM OPOREM BARDZO FAJNIE A WADY ? TEZ SA ROZCZAROWALO MNIE TO ZE NIE CZUC TYCH 90KONI.... MOZE DLATEGO ZE JA UZYWAM DUZO MOCNIEJSZEGO AUTA WIDOCZNOSC - SŁABIUTKA MI TO NIE WADZI NO ALE .... I JESZCZE JEDNA WADA.... KOROZJA WYDAJE MI SIE ZE TO NAJSŁABSZA STRONA TEGO AUTA. MAJAC NA UWADZE TO ZE MIALEM DOCZYNIENIA Z CLIO II , 206, PUNTEM II - CZYLI AUTAMI ZA PODOBNE PIENIADZE PUME BARDZO POLECAM - I TEN JEJ WYGLĄD..... :) ukryj
dodano 12.04.2010 przez
PUMKE MAM OD 2 MIESIECY.AUTKO KUPIONE ZONIE NA DOJAZDY DO PRACY(DOM-PRACA-DOM=70KM GŁÓWNIE TRASA).NIE UKRYWAM ZE CHODZILO MI O NISKIE SPALANIE ... więcejDLATEGO TEZ KUPIŁEM 1.4 . OCZYWISCIE ZAŁOZONA SEKWENCJA I CO DO SPALANIA TO SREDNIO AUTKO ZONIE PALI 7.5-max8L LPG PREDKOSC 100km/h przez 20km kolejne 15km predkość 60-80 gorsza nawierzchnia) CIEKAWOSTKA;) DZIS POKONALEM TRASE 207km I Z CIEKAWOSCI BYŁA TO JAZDA MAX EKO PREDKOSC MAX 100km/h PRZEZ 30km RESZTA NAJCZESCIEJ 70-85km/h OCZYWISCIE HAMOWANE SILNIKIEM JAK NAJMNIEJ UZYWANY HAMULEC ,UTRZYMYWANIE STALEJ PREDKOSCI itp itd OCZYWISCIE TANKOWANE NA STARCIE I NA KOŃCU NA TEJ SAMEJ STACJI ORLEN WYNIK 5.56L LPG ZASKOCZYLO MNIE TO BARDZO FAKT PISTOLET NA KONCU NIE WYPIŁ ALE WIDAC BYLO ZE JUZ BARDZO ZWOLNIŁ I PRACOWNIK ORLENU PRZERWAŁ(A W PRZYPADKU ZAMONTOWANIA BUTLI POD AUTEM W MIEJSCU KOLA ZAPASOWEGO PODOBNO PISTOLET NIE ZAWSZE WYBIJE) MIMO TO PRZYJMUJAC ZE AUTO SPALILO 6L LPG I TAK UWAZAM ZA WYNIK REWELACYJNY POZATYM CZESCI JAK DLA MNIE BARDZO TANIE PRZYJEMNIE SIE JEZDZI JAK NA TAK MALE AUTO FAJNIE TRZYMA SIE DROGI NIEZLE TŁUMI BARDZO ŁADNIE WYKONANE WNETRZE(OCZYWISCIE JAK NA SWOJA KLASE) MIŁE AKCENTY W POSTACI BIAŁYCH ZEGARÓW ALUMINIOWYCH WSTAWEK I GRĄZKA ZMIANY BIEGÓW- SKRZYNIA SUPER -SWIETNIE PRACUJE KROTKO Z LEKKIM OPOREM BARDZO FAJNIE A WADY ? TEZ SA ROZCZAROWALO MNIE TO ZE NIE CZUC TYCH 90KONI.... MOZE DLATEGO ZE JA UZYWAM DUZO MOCNIEJSZEGO AUTA WIDOCZNOSC - SŁABIUTKA MI TO NIE WADZI NO ALE .... I JESZCZE JEDNA WADA.... KOROZJA WYDAJE MI SIE ZE TO NAJSŁABSZA STRONA TEGO AUTA. MAJAC NA UWADZE TO ZE MIALEM DOCZYNIENIA Z CLIO II , 206, PUNTEM II - CZYLI AUTAMI ZA PODOBNE PIENIADZE PUME BARDZO POLECAM - I TEN JEJ WYGLĄD..... :) ukryj
dodano 12.04.2010 przez
Elastyczność silnika i krótkie przełożenia skrzyni nie za bardzo pozwalają na oszczędną jazdę ciągłe zmiany biegów przy 2,5 3 tyś ... więcejco w mieście wychodzi sporym zużyciem paliwa. Co do awaryjności to auto zupełnie niewypał zbyt duży i mocny silnik do zupełnie nieprzystosowanej reszty. Kto lubi przycisnąć to go koszty załamią hamulce istne dno stanowczo za małe zwłaszcza z tyłu bębny 180mm śmiechu warte dla auta z przyspieszeniem 0-100 8,5, z ścierają się jak z plastiku. Sprzęgło jak się nie założy Sasch to długo nie pojeździ się bo jest malutkie i pochodzi z foki 1,4 75km jakaś pomyłka. Po za tym ciągłe problemy z elektryką. A nie mówiąc że ten silnik jest tak wielki że coś w tym aucie naprawić to koszmar łatwiej wyciągnąć silnik i w tedy w nim grzebać, mechanikom na sam widok pumy już się robi słabo. ukryj
dodano 22.06.2008 przez
Posiadam autko już od 2 lat autko niezawodne mój egzemplarz nie jest awaryjny jestem bardzo zadowolony z posiadania pumy klei ... więcejsię drogi no 125KM robi swoje;)Rozważającym zakup tego auta proponuję przemyśleć jednak zakup ponieważ ma też i wady należy pamiętać że puma to sportowe auto więc w mieście lubi zjeść paliwa zawieszenie jest według mnie bardzo twarde (akurat mi się podoba)co do hamulców ja odrazu wstawiłem zestaw brembo i nie żałuje no i najważniejsza kwestia auto 1.7 125KM ma definitywnie zbyt słabe sprzęgło co do mocy co skutkuje szybszym zużyciem tego elementu(sprzęgło LUK to koszt około 1200pln)podsumowując polecam autko daje wiele frajdy z jazdy jeżeli trafi się zadbany egzemplarz nie katowany z niewytłuczonym zawieszeniem z całą pewnością dostarczać będzie wspaniałych doznań.Pozdrawiam ukryj
dodano 29.06.2013 przez
Na trasie jadąc 100 i trzymając obroty deko poniżej 3000rpm wychodzi 6. Normalnie jeżdżąc 50/50 miasto trasa 7-7,5. Najwięcej zimą ... więcejzjada w mieście 10. Może spalała by mniej, ale seryjne 195/50 R15 na to mu nie pozwalają, aczkolwiek świetnie dają bezpieczne odczucie jazdy samochodem jak po szynach. W aucie zakochuje się każdy kto choć raz dozna przyjemności pokierowania nim. Świetnie wygłuszone wnętrze, przejrzystość widzenia zza kierownicy i bardzo sprawnie działające ogrzewanie są wielkimi plusami auta. Z minusów jest tylko i wyłącznie korodujące podwozie i nadkola. Receptą na to są chlapacze, w które auto nie zostało wyposażone. Polecam :) ukryj
dodano 09.04.2014 przez
Zobacz raporty spalania Ford Puma Dodaj raport spalania

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Sp. z o.o.

pomorskie, Gdynia, Owsiana 13

Więcej

AUTO MOTIVE

AUTO MOTIVE Ford Tarnów

małopolskie, Tarnów, Krakowska 13

Więcej

AUTO SKAR Sp. z o.o.

AUTO-SKAR FORD Kielce

świętokrzyskie, Kielce, Radomska 164

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS Ford Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS O/CHORZÓW Ford Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Ford Puma

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

465

Przejechany dystans

53 898 zł

Zatankowanego paliwa

12 847 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

58

Wydanych pieniędzy

14 117 zł

Średnie wydatki na auto

882 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

98

Wydanych pieniędzy

16 653 zł

Średnie wydatki na auto

1 041 zł

ZOBACZ 16 dzienników kosztów Ford Puma Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford Puma

Liczba wpisów: 7
komentarzy(0)
komentarzy(2)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(2)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford Puma dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Ford Puma

Liczba wpisów: 3
Instalacja zamontowana w 2004 r, ma juz ponad 5 lat, przejechane 100 000km. Na dzień dzisiejszy silnik w stanie idealnym, ... więcejw instalacji regularnie co 15 000km wymianieniane filtry. Najmniejszych problemów. ukryj
dodano 22.11.2009 przez
Jestem bardzo zadowolony. Dynamika pozostała na poziomie benzyny i na gazie pracuje w całym zakresie obrotów.
dodano 05.04.2009 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Puma