Szukaj

Informacje o Honda Civic V Hatchback 1.5 i 16V 90KM 66kW 1991-1995

Lata produkcji: 1991 – 1995
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w 1991 roku, piąta generacja Hondy Civic miała tym razem sylwetkę o kształcie lekko zaokrąglonego klina. Auto zachowało wygląd kompakta, mimo mniejszych okien i większego rozstawu kół. Honda Civic podbiła rynek w USA, choć na Starym Kontynencie był krytykowany za twarde zawieszenie i mały bagażnik. Ofertę modelu w roku 1993 poszerzono o wersję coupe, a dwa lata później produkcję Civica zakończono.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1493 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 119 Nm przy 4700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~dj-napster
Honda Civic V
Hatchback 1.5 i 16V 90KM 66kW
Więcej o moim egzemplarzu na www.EG4.glt.pl ;] Ja trafiłem zadbaną, silnik pomimo że pochodzi z początku produkcji czyli z 1991 roku, spisuje się REWELACYJNIE. Oleju ubyło mi póki co około 0.5L/5000km czyli niewiele jak na taki silnik w tym wieku i tak żwawy, czasami nie miała ze mną lekko. Ja miałem D15B2 czyli 90KM ale został przekonwertowany na silnik D15B7 101KM czyli wtrysk wielopunktowy dzięki czemu auto pali mniej i ma większą moc. Silnik ten można dalej przerobić na VTEC zmieniając głowicę/sterownik/kol.ssący/i kilka małych pierdółek(koszt około 1500zł). POLECAM SILNIKI NA WTRYSKU, GAŹNIK NIE JEST ZŁY ALE RAZIŁ BYM SOBIE GO NA STARCIE DAROWAĆ. MINIMUM TO SILNIK O OZNACZENIU "D15B2". Ten model Hondy doskonale się prowadzi, trzyma w zakrętach. Przy 140km/h jedzie się bardzo pewnie, wyższe prędkości również zaskakują solidnością prowadzenia. Co do skrzyni wszystko zależy od tego kiedy wymieniany był olej i jaki olej. Przy zalaniu MTF Honda, skrzynia będzie pracowała ładnie. Wentylacja dobra, mocny wentylator i rozbudowane funkcje nawiewów. Świetna rzeczą w tym samochodzie jest to że przełączanie pomiędzy funkcjami nawiewów jest realizowane elektrycznie, wciskamy przycisk a wewnątrz kokpitu silniczki ustawiają żądany nawiew:] tego nie było w Fieście którą wcześniej jeździłem;] do tego niektóre modele posiadały seryjnie klimatyzację i można ją zamontować do każdego modelu! koszt klimatyzacji 600-900zł Z przodu dużo miejsca, jestem wysoki (185cm) a siedzenie nie jest do końca odsunięte, jeżdżę wygodnie siedząc a nawet prawie leżąc:]. Tylna kanapa całkiem w porządku jak na tak małe auto, jak wiadomo to jest mały samochód i nie kupuje się go po to aby z tyłu wozić regularnie pasażerów(od tego jest wersja sedan 4 drzwiowa). Bagażnik niewielki ale ja większego nie wymagam, składam tylną kanapę i mieści się cały pełnowymiarowy rower górski(bez odkręcania czegokolwiek przy tym rowerze)!!!. Tylna kanapa dzielona:]. Co do spalania, na początku miałem filtr stożkowy K&N który zlikwidowałem zastępując go seryjnym, i bardzo ale to BARDZO MIŁO JESTEM ZASKOCZONY:] na trasie da się zejść bez najmniejszych problemów do 5.5L/100km przy prędkościach 40-120, jadąc ciągle 100km/h było by jeszcze mniej. Pomimo że czasem przycisnę sobie i "pościgam" się troszkę na drodze to spalanie jest niewielkie jak na fabryczne 101KM z silnika 1.5 bez VTEC'a. W mieście nie jeżdżę dużo więc się nie wypowiem ale cykl mieszany to maksymalnie około 6.5L/100km Bardzo dobry samochód za te pieniądze, dobrze wyposażony(elektryka), nie które wersje miały takie udogodnienia jak np.: ABS, 2xAirbag, klimatyzacja, tempomat, spryskiwacze lamp, bumper pole, podgrzewane fotele, podgrzewane lusterka i wiele innych seryjnych udogodnień w roku 1991. Należy wziąć po uwagę również to, że te Civic V generacji były wyposażane 19 lat temu również w silniki o pojemności zaledwie 1.6 i mocy 170KM!!! (silnik B16A), tak więc widać że HONDA potrafi;] W tym samochodzie zaskoczyło mnie wiele rzeczy, począwszy od mocy silnika 1.5, przez komfort prowadzenia tak małego samochodu, skończywszy na udogodnieniach elektrycznych i pięknym wyglądzie. Moje wyposażenie w civic EG4 to: elektr. szyby, elektr. lusterka, elektr. szyberdach, elektr. regulacja wys. świateł, wspomaganie, centralny zamek, alarm, regulacja wys. kierownicy, podłokietnik oryginalny seryjny, i inne małe drobniejsze PLUSY o których nie wspomniałem. P.S. i jeszcze raz mówię: NIE KUPUJCIE GAŹNIKA CZYLI SILNIKA 1.3, KUPUJCIE 1.5 BO SPALI MNIEJ I LEPIEJ JEDZIE.
2,9
~edek
Honda Civic V
Hatchback 1.5 i 16V 90KM 66kW
Takiego psującego badziewia jeszcze nie miałem. Po przejechaniu paruset kilometrów od jego kupna silnik zaczął okropnie kopcić na granatowo. Naprawa go kosztowałaby więcej niż wymiana silnika, tak więc zdecydowałem się go wymienić. Po tejże wymianie pojeździłem nim jeszcze troche, ale zaczął brać płyn z chłodnicy i w związku z tym podnosiła się niemiłosiernie temperatura. Okazało się, że jest potrzebna wymiana uszczelki pod głowicą oraz pompy wodnej z które jak się okazało też ostro ciekło. Już myślałem, że to koniec poważnych awarii, bo ileż można... niestety los nie okazał się zbyt łaskawy. Honda zaczęła kopcić na biało. Mechanicy doszli do wniosku, że głowica jest lekko pęknięta i potrzebny jest jej szlif. I właśnie teraz przebiega ta naprawa. Jak tylko honda stanie na koła, sprzedaje ją i już nigdy więcej tego wraka nie chcę widzieć na oczy.
4,4
~KLimEK
Honda Civic V
Hatchback 1.5 i 16V 90KM 66kW
Samochód godny polecenia dla osoby młodej szukającej samochodu o charakterze sportowym i które naprawdę fajnie, wysoko się kręci na obroty (Jak to Japoniec). Jeżeli się dba to nie zawiedzie i dowiezie cię gdzie będzie trzeba :-)).
Średnie spalanie dla Honda Civic V Hatchback 1.5 i 16V 90KM 66kW 1991-1995
7,2
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Honda Civic V
Hatchback 1.5 i 16V 90KM 66kW
Jeżeli ktoś jeździ rozważnie to spalanie jest na poziomie 7-8L/100 ale przy agresywniejszej jeździe potrafi spalić ponad 11 litrów. Co do cen części. Oryginalne (nowe) potrafią swoje kosztować ale zamienniki np firmy 555 są naprawdę tanie. Co do cen usług warsztatowych się nie wypowiem gdyż wszystko przy samochodzie robię sam. Nie trzeba być inżynierem magistrem, doktorem habilitowanym i byłym pracownikiem NASA żeby np. nie poradzić sobie z wymianą łożyska czy sprzęgła. Wystarczy książka i podstawowe narzędzia oraz chęci do pracy.
7,3
Honda Civic V
Hatchback 1.5 i 16V 90KM 66kW
Jestem pod wielkim wrażeniem, po kilku naprawach jakie przeszły mój samochód spalanie uległo znacznej poprawie. Wystarczyło wymienić filtry świece wymienić tuleje na wachaczach (także przez to więcej palił potrzebowało więcej mocy do napędu) i oto spalanie jakie odnotowałem... Minimalne średnie spalanie jakie zanotowałem tutaj to jazda w miare dynamiczna kilka razy kręcąc pod czerwoną kreskę w trasie 80-140 km/h (np tam 80 powrót 140) zatankowałem do pełna i obliczyłem że na 45 L zrobiłem 685 km w cyklu mieszanym ze 150 km w mieście, 200 dynamicznej bardzo trasy i 300 w miare ekonomicznej (do 120) wyszło że spaliła 6.57 L, dla mnie super mógłbym zapewne zejść do jakiś 6,1-6,3L. W trasie minimalnego nie znam przypuszczam że to bd ok 5,5-6,0 L Polecam ten silnik gdy w dobrym stanie Ps. Koła to R15 190
8,1
Honda Civic V
Hatchback 1.5 i 16V 90KM 66kW
Super auto dla początkujących , chociaż miałem okazje jeździć wieloma autami to civic daje największą frajdę . Czytam opinie niektórych użytkowników i jestem w szoku . Zero jakiś skomplikowanych rzeczy w tym aucie . Co do brania oleju każdy silnik bierze olej, jeden w większym stopniu drugi mniej , moja bierze 1L na 10000km czyli norma.Ceny części dość wysokie w zależności o marki ale ludzie to japoniec , tu sie nic nie psuje prawie , czasem jakaś pierdoła zmęczona 20 letnim użytkowaniem.20 letni golf w porównaniu z hondą to gnój nie auto.Mam stożek , kolektor 4-2-1 , brak katalizatora i spalanie jak spokojnie jeżdżę na LPG 7L/100km , śmiech . Mam gdzieś oszczędne diesle itp . Polecam to autko , można fajowo pękać kawalerke :) i nie prosić ciągle ojca o kase na paliwo :)

Usterki Honda Civic V

Liczba wpisów: 26
Duże spalanie, rada jak tego uniknąć.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
D13b2 to silnik z gaźnikiem, nie umiejętne operowanie biegami i gazem przyczynia się do spalania nawet 10l/100km. musimy przestrzegać kilku zasad: Pierwsza najważniejsza!! nigdy nie jedziemy poniżej 2krpm. nawet jeśli nie mamy zamiaru przyspieszać i normalnie by się chciało wbić wyższy bieg to nie róbmy tego! wyjątkiem że już jedziemy na dwójce, wtedy nie zbijamy na 1 Druga. od razu po ruszeniu na drugi bieg! Trzecia. rozpędzamy się na 3 albo 4 biegu. na 5 nie warto! Czwarta. Bieg wyższy wrzucamy przy 3500rpm. przyspieszamy z gazem wciśnietym na 3/4 (doskonale czuć większy opór na pedale ponad 3/4 kiedy jest wciśnięty, pedał gazu zachowuje się jakby był dwustopniowy. Piąta. od razu ruszamy! to nie stary diesel, że się go rozgrzewa. Ja dzięki tym zasadom przy na prawde dynamicznej jeździe tankowałem 6,5 litra na sto w cyklu mieszanym.
6 komentarzy
Ubywa plyn chłodzący.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • silnik
Witam mam kłopot z ubywaniem płynu chłodzącego,samochód odpala normalnie i płyn napewno nie dostaje się do oleju.A to już się działo gdy ją kupiłem tylko bardzo powoli a teraz ostatnio już więcej ubywa, na 1000 km gdzieś 1 litr,a i samochód się nie przegrzewa,jak się nagrzeje to trzyma normalną temperature.Prosze o pomoc .
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Światła stopu nie działają.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • instalacja elektryczna
posiadam honde civic 5 gen z 1994 r działają wszystkie światła oprócz świateł stopu. po naciśnięciu na pedał hamulca nie ma żadnej reakcji świateł stopu. jak można naprawic ten problem? dodam że bezpieczniki są wporządku. proszę o szybką pomoc. po naciśnięciu na pedał hamulca nie reagują światła stopu,nie wiem co jest grane gdyż mam ten samochód od niedawna.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Honda Civic V Hatchback