Szukaj

Informacje o Honda Civic VII Hatchback 2.0 16V Type R 200KM 147kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nie przypominająca w niczym swoich poprzedników, zmieniona stylistycznie, nie do poznania siódma generacja Hondy Civic zadebiutowała na rynku w 2001 r. Krótki przód auta oraz znacznie wyższa i węższa karoseria sprawiły, że auto oddaliło się znacznie od wcześniej utrwalonego, sportowego charakteru, nawiązując kształtami raczej do rodzinnego minivana. Model przeszedł face-lifting w roku 2004, a rok później zakończono jego produkcję.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 7400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Bartas
Honda Civic VII
Hatchback 2.0 16V Type R 200KM 147kW
Uwaga, mój model jest zmodyfikowany - wydech przelotowy, wcześniejsze uruchamianie VTEC, zimny dolot INJEN, lekkie koło zamachowe TODA, indywidualne strojenie Hondata K-Pro. Łącznie 227 KM i 235 nm. Jeździłem również autem o seryjnej mocy i odczucia co do elastyczności silnika pozostają niezmienne, u mnie są tylko mocniejsze. A poniżej ocena mojego samochodu: Petarda. Jest to najlepszy samochód w klasie (Hot hatch tego rocznika). Tego typu auta szukałem, a nawet tego modelu, wcześniej nawet nim nie jeżdżąc i nie widząc na żywo - nie zawiodłem się.
3,9
~Jądry
Honda Civic VII
Hatchback 2.0 16V Type R 200KM 147kW
Genialny samochód, świetny silnik. U mnie jednak spore odejście od serii, głównie w silniku. 238 koni, różnica względem serii która miała 196 koni spora. Niestety auto ze Szwajcarii więc pierwsze co padło to panewki. Wreszcie auto jest doprowadzone do dobrego stanu i nie ma się już o co martwić. Największy minus to spalanie. Poza tym słabe wygłuszenie. Jednak wszystkie wady znikają gdy zaczyna się tym autem cisnąć. Prawdziwie wolnossący szatan, na dobrej oponie genialnie się prowadzi i można go wrzucać w zakręty. Jest jedno ale. Lift-off-oversteer. Trzeba się do tego przyzwyczaić i nauczyć zapobiegać bo można się zdziwić :)
4,0
~mack88
Honda Civic VII
Hatchback 2.0 16V Type R 200KM 147kW
Samochód ten ma swoje wady (jak każdy zapewne), ale mimo to uwielbiam go. Wg mnie w tej cenie nie kupi się nic lepszego. Wyścigowa charakterystyka silnika + ta skrzynia to super sprawa, jeżeli do tego zrobimy otwarty dolot to mamy też świetny dźwięk. No i uwielbiam jego wygląd, czasem lubię po prostu popatrzeć.
Średnie spalanie dla Honda Civic VII Hatchback 2.0 16V Type R 200KM 147kW 2001-2005
10,6
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Honda Civic VII
Hatchback 2.0 16V Type R 200KM 147kW
Chciałbym, żeby palił średnio 5 l/100km, ale jak chce się trochę szybciej pojeździć to nie ma tak łatwo. Średnio po mieście pali 11 litrów, na trasie raz zszedłem do 6,2 litra, ale to po zatankowaniu jakiegoś magicznego paliwa było, zwykle 7,2 l to minimum, ale mam tendencje do "ecodrivingu" w trasie. Jak się ostro jeździ to 13-14, a można i więcej!
11,3
Honda Civic VII
Hatchback 2.0 16V Type R 200KM 147kW
hondzia musi swoje zjesc. przy srednio dynamicznej jezdzie do 4k rpm, powinno sie miescic w 13l w miescie i 9l na trasie. raz na trasie udalo mi sie spalic 7l, ale niestety to pojedynczy przypadek, bo vtec caly czas kusi.;]
9,9
Honda Civic VII
Hatchback 2.0 16V Type R 200KM 147kW
Srednio pali 10-11 niezaleznie czy miasto czy trasa bo w trasie jest non stop 140 i wyprzedzanie, radość z jazdy. Jak sie dba to można do 200 tys lekko zrobić, ale regul;arnie wymieniac filtry, oleje, itd, oraz zanim sie silnik rozgrzeje nie cisnąc. Na gazie dziele cene benzyny na pół i takie mam koszty, Średnio w miesiacu 2000km, gaz sie już zwrócił, wspaniała sprawa. Polecam, jak sie chce kupic i pojezdzic kilka lat

Usterki Honda Civic VII

Liczba wpisów: 49
Elektryka
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Żarówki, problem ze stykami, palące się często razem z bezpiecznikami, dziś przy -7 otwarła mi się szyba i nie reaguje.. pada śnieg, trzeba było zabezpieczyć na szybko drzwi.. klima przestała działać, podświetlanie pokręteł nawiewu. W wydechu dziura, rdza na karoseri, zwłaszcza tylna klapa.. I zacinająca się przy okazji. Dziś pociągłem za rączkę od przedniej maski, irwała się.. spryskiwacze przestały działać przy najgorszych możliwych warunkach... zawieszenie całe do roboty po 250000km. Trochę się zawiodłem, liczyłem na coś więcej od Japończyka.
Temperatura, obroty
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • silnik
  • 265 tys. km
Z reguły jeżdżę na gazie, problemów z samochodem jest sporo, z niewiadomych mi przyczyn temperatura skacze do czerwoności bez reguły, mogę jechać spokojnie przez 5 minut i się zagrzeje, a mogę jechać 2h i wszystko będzie okej. Dzieje sie to bardzo rzadko, mniej więcej raz na miesiąc. Często musze dolewać też płyn chłodniczy oraz olej. Ostatnio auto na gazie dziwnie wibruje, na postoju czuć to dużo bardziej, falują też wtedy obroty, na benzynie jest okej. Na zimnym silniku przy dodaniu gazu czasem reakcja jest po 2-3 sekundach. Sporadycznie zapali też się check engine z sondy, którą już wymieniałem.
Oczekuje na rozwiązanie
KOROZJA
  • Honda Civic VII Hatchback 2.0 i 16V Type S 160KM 118kW 2004-2005
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Rdza, podwozie i błotniki tylne, reszta zdrowiuteńka bo nie ruszana. Sprowadzony z NIEMIEC 15-latek z przebiegiem 70oookm, zero konserwy, rdzy sporo na podwoziu, szczotka, szlifiera i jazda, zabezpieczenie, konserwacja, podwozie, profile, progi, drzwi maska, klapa. Tylne błotniki robione ale raczej z obtarć. Pomalowane i zabezpieczone na maxa. Będzie spokój parę lat. reszta bez zastrzeżeń, magiel po poprawce wady fabrycznej, stukanie. Wymiana custom ślizg, regulacja docisku listwy. Teraz igła. Jazda niczym nówką.
Honda Civic VII Hatchback