Szukaj

Informacje o Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: VANy
Po niemal 16 latach od wycofania z produkcji Hondy Jazz pierwszej generacji (która była europejską wersją Hondy City) japoński koncern w 2002 roku wypuścił na rynek druga generację auta. Honda Jazz drugiej generacji, zastępując w ofercie Hondy model Logo, nie nawiązuje w najmniejszym stopniu do poprzedników. Ten najmniejszy w ofercie Hondy model jest ceniony za funkcjonalność i atrakcyjną sylwetkę. Na niektórych rynkach (Chiny, Japonia, Ameryka Północna i Południowa) oferowany jest pod nazwą Fit. Jazz II odniósł rynkowy sukces, co pokazują liczby – 2 mln sprzedanych egzemplarzy modelu od czasu uruchomienia produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Designerzy Hondy długo szukali pomysłu na ten samochód. A wystarczyło tylko popatrzeć na coś, co z powodzeniem zastosowano dawno choćby w modelu Civic. Czasem najciemniej pod latarnią. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak śpiewał Tymon Tymański: „Jazzu nikt nie kuma”. Tak właśnie było z poprzednią generacją – trudno było zrozumieć, co to za samochód i po co on komu. Dziś jest lepiej, to taki „modern jazz”, całkiem zgrabny. Umówmy się, że kumamy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1339 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 83 KM (61 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 119 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 80 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Bercik
Honda Jazz II
Hatchback 5d 1.4 83KM 61kW
Bardzo praktyczny samochodzik do krążenia po mieście, ma bardzo fajnie zestrojone zawieszenie, bez większych nagłych awarii u mnie. Jeżdżę już nim 5 lat - kupiony z przebiegiem 144tys km, aktualne 193 tys. km, auto w nr skończyło już 18 lat. Klima jeszcze działa dobrze, ale są liczne mikro nieszczelności, więc pytanie kiedy padnie, bo generalny remont jest dosyć drogi. Na autostradzie jest za glośny na dłuższe przejażdżki. Z nagłych awarii to tylko była regeneracja padniętej stacyjki 250zł - wykręcałem i montowałem sam. Rudy lubi Jazz - trzeba pilnować nadkoli i krawędzi drzwi - u mnie były robione, poza tym przewody hamulcowe (bardziej profilaktyczne na wszelki wypadek bo oryginalne były całkiem dobre jeszcze - ale to było zalecenie diagnosty). Wymiana żarówek z przodu to mega dramat, trzeba uszczelnić dach od tyłu bo ma wadę fabryczną i przecieka.
4,6
~Konrad
Honda Jazz II
Hatchback 5d 1.4 83KM 61kW
Po 9 latach użytkowania myślę, że jestem w stanie rzetelnie ocenić samochód, generalnie daję 5 gwiazdek. Poza drobnymi usterkami typu silniczek-pompka do płynu spryskiwaczy i sterowania szybami brak poważnych awarii. Współpraca z instalacją LPG doskonała. Spalanie LPG max 8 litów przy rozsądnej jeździe. Przy prędkości 150 około 12-13 litrów LPG. Przy prędkościach 90-100 km nawet w okolicach 6 litrów LPG. Miejsca w środku auta na prawdę zaskakująco dużo. Układ jezdny, skrzynia biegów, bagażnik, widoczność, ergonomia, łatwość manewrowania i parkowania w mieście więcej niż dobra. Wyciszenie dobre do około100 km/h, powyżej tej granicy nieco za głośno ale w końcu to raczej miejskie auto.
4,4
~Siemensol
Honda Jazz II
Hatchback 5d 1.4 83KM 61kW
Kupiłem to auto głównie dla żony żeby uczyła się jeździć. Szukaliśmy auta w automacie i honda się trafiła lokalnie w dobrej cenie. Mieszkamy w Szkocji. Auto jest małe, łatwe w parkowaniu, łatwe w obsłudze. Większość serwisowania jestem w stanie zrobić sam. Np ustawienie zaworów które jest wymagane. Skrzynia automat więc auto pali trochę więcej. Latem kręci się w okolicach 7/8 w jeździe mieszanej a zima jeśli robię bardzo krótkie przejazdy i jest to głównie na ssaniu to może i 10 połknąć. Skrzynia "zmienia" biegi gładko. Jeśli można nazwać to zmianą bo w sumie jest bezstopniowa podobno. Za to można sobie pomoc podczas hamowania przełączając na taki ala Manual. Największy minus w automacie jest lekkie szarpanie podczas ruszania jak się rozgrzeje. Spowodowane jest to podobno fabrycznie złym jakościowo sprzęgłem które jeśli nie wymieniasz regularnie oleju w skrzyni, pokrywa się szkliwem i zaczyna lekko się uslizgiwac. Nie chcę mi się tego naprawiać bo tutaj koszt przekracza wartość mojego auta. Autko jest mega pojemne jak na rozmiar. Bardzo funkcjonalne ustawianie foteli tylnych. Szybko się nagrzewa, jest ciche i fajnie się tym autkiem jeździ. Usterka która powoduje dostawanie się wody do bagażnika jest prosta w usunięciu. Największy mankament moim zdaniem to słaba blacha. Ja swoją trochę zabezpieczałem tak jak mogłem hameraitem. Nadkola trzeba koniecznie od wewnątrz zabezpieczać albo będą zgnite na wylot w krótkim tempie. Drzwi pod uszczelkami również dobrze jest zabezpieczyć. A tak poza tym jak narazie bezawaryjnie od 2 lat.
Średnie spalanie dla Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW 2002-2008
6,3
l/100 km
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Honda Jazz II
Hatchback 5d 1.4 83KM 61kW
Po przejechaniu 14 tysiecy kilometrów w zimie i w lecie mogę powiedzieć, że autko sprawuje się świetnie. Przy obciążeniu 3 osób i jeździe mieszanej miasto/droga pozamiejska/autostrada spalanie oscyluje w granicach 6-6,4litra, przy płynnej jeździe mieszanej, przy obciążeniu jednej osoby i nie przekraczaniu 120km/h przeważnie wychodzi 5,7-5,8l/100km. Przy czym nie widzę wpływu klimatyzacji na zużycie paliwa. Auto jest w dobrym stanie technicznym, dbam o stan opon i właściwe ciśnienie. Uzywam tylko bezołowiowej 95 oktanów.
7,5
Honda Jazz II
Hatchback 5d 1.4 83KM 61kW
Auto w wersji sport wiec najbogatsza i najcieższa wersja. Wydaje mi sie ze mam krotsza skrzynie biegow niz zwykle wersje przy 110km/h mam ok 3700rpm. Super zbiera sie od poczatku ale na autostradzie brakuje 6 biegu. Autem jezdze w Anglii od 8 miesiecy zrobilem juz prawie 5tys km i od samego poczatku prowadze dziennik spalania. Zaznacze ze najczesciej jezdze bardzo krotkie odcinki 2-3km nawet 6 razy dziennie przez co moje spalanie bedzie znacznie wyzsze niz u innych . W moim przypadku komputer zaniza o okolo 0.3-0.4 litra. Zawsze tankowalem tylko na shellu raz zwykla 95 ale czesciej v-power 95. Roznice w dynamice czuje nawet jak roszam z parkingu to na tej drugiej wystarczy ze puszcze tylko sprzeglo i ladnie sam rusza na tej zwyklej musze troszke gazu dodac by nie zgasl. Robilem juz kilka porownac rowniez na moim poprzednik aucie(nissan primera 2.0) i za kazdym razem tego v-power 95 spala mi okolo 10% wiecej (no i ta cena ok 8% drozej) mowa tu o stacjach w UK. Wracajac jednak do konkretow to przy tych 110km/h komputer pokazuje okolo 6.5l/100 ale juz przy 80/90km/h jest to 5 litrow. W miescie jak sie robi ponizej 3km bedzie 9l ponizej 2km nawet i z 10 o 1km nie wspomne 15+ chyba. Wynik 8.64 to moje srednie spalanie z prawie 5000km z czego 500km to autostrada i drugie 500km to drogi wojewodzkie reszta tylko miasto.
7,3
Honda Jazz II
Hatchback 5d 1.4 83KM 61kW
Mam honde jazz 1.4dsi w wersji sport(anglik) Komputer zaniza mi spalanie nawet o pół litra więc w raporcie podaje realne spod dystrybutora. Ciagle jeżdzę krótkie odcinki na niedogrzanym silniku ale praktycznie 2,5km bez świateł jadac na 3 lub 4 biegu nie przekraczajac 2tys obrotow. Zeby uzyskać 5.5litra w trasie to piąty bieg i w okolicach 80km/h (2,5tys obrotów) jeżdząc do 120km/h nie powinnismy przekroczyć 6,5 litra. Klima zabiera od 0,5 do nawet jednego litra wiecej jak są upały. Nie wiem jak u innych ale po zmianie paliwa z shell vpower nitro+ na shell fuel saver robie faktycznie dłuższe przebiegi. Ale zaraz po zatankowaniu odczułem spadek mocy potem juz sie przyzwyczaiłem.

Usterki Honda Jazz II

Liczba wpisów: 28
Silniki
  • Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW 2002-2008
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Dzień dobry mam pytanie bo w niedzielę w tamtym tygodniu zaświeciła mi się kontrolka silnik a puźniej zgaś do jechałem na miejsce się nie świecił a jak wracałem do domu to sie zaświeciła i nie zgasła ale samochód normalnie chodził nie szarpał ani nie przerwał puźniej sprawdziłem błąd to mi sie po301 i po302 sprawdziłem to pisało że świece zapłonowe albo pojedyncza cewka wymieniłem świece zapłonowe i to samo a teraz się nie świeci ale sprawdziłem błąd to P1 351 i P1 352 i P1 353 co to może byś jak jest zimny to sie nie świeci a jak się zagzeje to się swieci
3 komentarze
Szarpanie.
  • Honda Jazz II 1.4 83KM 61kW 2002-2008
  • silnik
dzien dobry - znalazlem sie na tej stronce bo szukam pomocy w rozwiazaniu problemu z moja Honda Jazz - mianowicie: po odpaleniu samochodu normalnie samochod ma wyzsze obroty (ssanie) gdy juz silnik sie nagrzeje przy ruszaniu bez dodania gazu samochod szarpie i czasem nawet gasnie - i tak na kazdym biegu gdy sciagne noge z gazu zaczyna nim szrpac.na biegu jalowym wyglada to tak jakby co sekunde silnik sam delikatnie dodawal sobie gazu - ogulnie to mam wrazenie ze silnik jakby sobie sam dodawal gazu co chwile leciutko - czy to silniczek krokowy? ale wtedy to chyba ssanie na zimnym silniku nie dzialaloby poprawnie - bede wdzieczny za wskazowki - Honda Jazz 1.4 iDsl 2003 rok pozdrawiam dodam ze nie ma zednych lampek ostrzegawczych na desce - zadne bledy sie nie swieca
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Zapalenie się lampki kontrolnej silnika
  • Honda Jazz II 1.2 78KM 57kW 2002-2008
  • silnik
Kupiłam honde Jazz 2003 rok 120 tyś przebieg nic się nie działo z nim aż do teraz Najpierw zapaliła się lampka silnika pojechałam do serwisu wymienili świece i wyregulowali zawory - miało byc dobrze ale zdążyłam wyjechac z serwisu znowu zapaliła się lampka Spalanie z 6,5 wzrosło do 7,5 szrpanie przy wolniejszych obrotach trzesie Może miał ktoś takie problemy bo z tego co mi powiedzieli w serwisie to moze to być wypadanie cylindrów ; niskie ciśnienie paliwa ; cewka zapłonowa albo przytkane wtryskiwacz W serwisie powiedziano że to są świece i regulacja zaworów ale niestety to nie to
Problem rozwiązany
4 komentarze
Honda Jazz II