Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Hyundai i10

Lata produkcji: 2008 - teraz
Segment: Auta najmniejsze
Miejski samochód segmentu A produkowany od 2008 roku. W ofercie koreańskiej marki i10 zastąpił model Atos. Od początku jest technicznie spokrewniony z Kią Picanto. Był jednym z pierwszych aut Hyundaia z nowym nazewnictwem (złożenie litery „i” oraz liczby dwucyfrowej). Model został zaprojektowany w europejskim biurze designu Hyundaia w Niemczech. Nagrodzony tytułami Samochodu Roku 2008 przez m. in. magazyny „AutoCar”, „Overdrive” oraz „BS Motoring”. W 2013 roku na rynku debiutowała druga generacja i10.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pierwszej generacji udało się zaistnieć na rynku, druga ma walczyć o status lidera albo przynajmniej jednej z czołowych sił w segmencie małych samochodów. Paradoksalnie, to drugie może być łatwiejsze, bo Hyundai ma już w Europie swoją renomę, a i10 wygląda na dobrze skrojony produkt.
Luzacjusz: Jest lepiej niż było, jest nawet lepiej od pierwowzoru, którym dla i10 jest Kia Picanto. W sumie, wszyscy dziś mogą powiedzieć, że Hyundaiowi znów wyszedł samochód wizualnie ciekawszy niż można się było spodziewać. W Fiacie i Volkswagenie też tak mówią.

i10 II

Europejczycy lubią wybredzać, więc nawet kupując samochód klasy A, chcą dostać coś, co będzie budzić zazdrość u sąsiada. Mając to na uwadze, Hyundai przyłożył się do wystylizowania drugiej odsłony i10. W rezultacie stworzył auto, które za sprawą zgrabnej linii, interesujących detali oraz rozsądnej dawki nowoczesności potrafi wyróżnić się na parkingu. Zwłaszcza, jeśli ozdobimy je którymś z jaskrawych lakierów.

W środku koreański “maluch” prezentuje już się mniej finezyjnie, choć nadal pozostaje miły dla oka. Niezbyt miłe w dotyku są natomiast materiały użyte do wykończenia wnętrza - okazują się twarde, ale na szczęście nie wieją “taniochą” i zostały solidnie poskładane. Miejsce pracy kierowcy trzeba uznać za dopracowane w dyscyplinie ergonomii, bo ani rozmieszczenie przycisków, ani czytelność zegarów nie budzą zastrzeżeń.

Zajęcie miejsca za “kółkiem” Hyundaia i10 ułatwia wysoko zamontowany fotel z szerokim zakresem regulacji. Przednie siedzenia okazują się obszerne i należycie wyprofilowane, co w połączeniu z wystarczającą ilością przestrzeni w pierwszym rzędzie zachęca do podróży. Z tyłu pochwalić możemy wygodną kanapę, skrytykować natomiast przeciętną ilość miejsca na nogi. W kabinie pasażerskiej znalazło się sporo miejsca na drobiazgi, a pod pokrywą bagażnika - bardzo pojemny kufer.

Podczas jazdy bohater naszego opisu potrafi zaskoczyć, na szczęście w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Trakcja podczas pokonywania zakrętów, praca układu kierowniczego i komfort resorowania każą zastanowić się, czy przypadkiem nie jedziemy autem pozycjonowanym oczko wyżej. O dojrzałości konstrukcji znakomicie świadczy wyciszenie wnętrza - trudno o samochód tej klasy, który byłby równie przyjemny dla ucha.

Do przedstawionej wyżej beczki miodu musimy niestety dodać łyżkę dziegciu. Mieszczą się w niej cyfry, jakie oglądamy w cenniku - Hyundai i10 II. generacji okazuje się jednym z najdroższych modeli segmentu A. Po części wynika to z chęci uniknięcia wewnętrznej konkurencji z Kią Picanto, a po części z niezłego wyposażenia seryjnego. Kupujących ucieszyć powinna długa gwarancja fabryczna.

i10 I

O stylistyce Hyundaia i10 I. generacji trudno się wielce rozpisywać. Wygląd zewnętrzny charakteryzują bowiem proste kształty, detale nadwozia pozbawione jakichkolwiek ekstrawagancji oraz gabaryty typowe dla aut tej klasy. Za ich sprawą koreański samochód nie wyróżnia się z tłumu, ale ma ponadczasowy charakter. Nieskomplikowana forma czy znaczna wysokość mają również inne zalety.

Te ujawniają się po zajrzeniu do kabiny pasażerskiej. Spore powierzchnie przeszklone zagwarantowały odpowiednią widoczność, a prosta bryła nadwozia pozwoliła na wygospodarowanie niemałej przestrzeni dla podróżnych. Podczas gdy z przodu miejsca jest po prostu dużo, przestrzenią zaoferowaną na tylnej kanapie auto deklasuje sporą część konkurentów. Ci są jednak lepsi w ocenie pojemności bagażnika.

Stonowany wygląd wnętrza, obfitujący w krągłości, okazuje się przyjemny dla oka. Prosta faktura zegarów gwarantuje jej perfekcyjną czytelność, a odpowiednie rozplanowanie przycisków ułatwia ich obsługę. Na tym jednak atuty wnętrza się nie kończą. Kabinę wykończono materiałami bardzo dobrej jakości (oczywiście jak na tę klasę), wszystko solidnie zmontowano, a podróżnym zaoferowano znakomite fotele - i wygodne, i odpowiednio podpierające ciała na zakrętach.

Jeśli już o zakrętach mowa, zawieszenie Hyundaia i10 I sprawuje się na nich całkiem przyzwoicie. Nie bez znaczenia jest również niezły komfort resorowania. Duże pochwały należą się skuteczności hamulców, zaś krytykę skierować trzeba ku charakterystyce działania układu kierowniczego.

Na domiar złego wspomniana przekładania kierownicza oraz jej elektryczne wspomaganie okazują się zawodne, a ich awarie niestety nie należą do tanich w naprawie. Na szczęście to właściwie jedyna znacząca usterka na liście powtarzalnych dolegliwości koreańskiego “malucha” - poza nią trzeba liczyć się z niezbyt poważnymi defektami elektryki, problemami z załączaniem niektórych biegów w skrzyni manualnej, jak również miękkim lakierem. Pomijając łączniki stabilizatora, trwałe są elementy zawieszenia, a próbę czasu dobrze znoszą też silniki. Auta dostępne na rynku nie są drogie, sporo z nich jest w świetnym stanie, wystrzegać trzeba się jednak egzemplarzy z początku produkcji, które trapiły tzw. choroby wieku dziecięcego.

Dane techniczne Hyundai i10

Silniki

Moc silników 66-87 KM

Poj. silników 998-1 248 cm3

Prędkość maks. 152-175 km/h

Przyspieszenia 0-100 12,2-16,8 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Hyundai i10

Średnia ocena modelu

na podstawie 58 opinii

4.17

Średnia dla segmentu: Auta najmniejsze 3.76

Zalety

+ Widoczność

+ Ergonomia

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (77%)
NIE (23%)

Wybrane oceny kierowców Hyundai i10

Za te pieniądze to dobry wybór jak na klasę A+. Przy małej długości: ok 3,5 m co ułatwia parkowanie, duży ... więcejbagażnik ponad 200 l. Dobre własności jezdne i ładne nowoczesne wnętrze z dobrze rozplanowanymi wskaźnikami i wystarczającą ilością miejsca dla wszystkich. ukryj
dodano 24.10.2010 przez
Dobre, małe auto. Na trasę też się nadaje bo wewnątrz jest sporo miejsca. Bagażnik też spory (wejdą dwa turystyczne plecaki, ... więcej3 śpiwory i namiot). ukryj
dodano 05.07.2011 przez
Oprócz za wysokiego spalania, auto miło zaskoczyło, idealne do miasta, parkowanie, zawracanie, wsiadanie i wysiadanie wygodne - auto wysokie. Silnik ... więcej1,2 wystarczający, zaliczyłem nim sam 2 tys km w trasie, do 140 km/100 można jechać, nic się nie dzieje. Mam jeszcze seata cordobę, sam wolę jeżdzic I10, wyżej siedzę, lepiej widzę i wszędzie się nim wcisnę. Od kiedy mamy to auto, żona nie chce jeżdzic cordobą. ukryj
dodano 29.05.2011 przez
Zobacz oceny Hyundai i10 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Hyundai i10

Pb
4,57 - 8,37
Na podstawie 84 raportów spalania
ON
3,87 - 4,87
Na podstawie 3 raportów spalania
LPG
6,60 - 8,33
Na podstawie 3 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Hyundai i10

tragedia życiowa, stary eskorcina cabrio mojej zony z 89roku z silnikiem 1,6 na gazniku bez elektoniki spala podobne ilości co ... więcejto i 10 które jej zakupiłem, myśle że przy jeżdzie do 2500 obrotów eskotrt zejdzie poniżej spalania i10 co jest grane? zdaje sobie sprawe i zdawałem sobie jak kupowałem i10 że hiundaj montuje nieco przestarzałe konstrukcyjnie silniki(miałem ze 20lat temu Ponego, ale nie było takiego dramatu - palił sporo ale nie tak jak to i10 byłem moim i10 już w serwisie aby sprawdzili czy tam może gdzieś nie wycieka benzyna czy może jakaśświeca nie działa, albo hamulce trzymają? sprawdzili oddali i powiedzieli że jes ok i że to normalne spalanie tego auta dodali że teraz pali 8.5 litra bo est na dotarciu, ale po 15 tysiącach !!!!!!!!!!!!!! jak się dotrze ma spalac 8 i ze tak ich informuja kieci , dodam że auto kupiłem w salonie i poinformowano mnie ze jest dotarte i nie wymaga docierania zbieram silną grupę pod wezwaniem do pójścia do hiundaja i poproszenie o zabranie odemnie tej furki i zwrot kasy- dla mnie jest popsuta ukryj
dodano 20.02.2011 przez
Przejechalem i10 juz ok 2 tys km, ma w tej chwili 15 tys km. i powiem ze ze to auto ... więcejto KLĄTWA ktorej nie warto kupowac, zle sie prowadzi, strach wjezdzac w zakrety, skreca gdzie chce, skrzynia wolna jak muł, silnik jedzie dopiero od 3 tys obrotów;/ !!?? miałem ibize, a3, pande, golfa i jeszcze kilka innych i gorszym autem nie jezdziłem. Spalanie na trasie 7,5L !!! obroty od 2.5 do 3.5 tys., hamulce słabe gorsze jak w traktorze. Masakra Panda jest o 1000% lepsza i pali o 2 litry mniej w trasie. srednie spalanie 90% trasa to tylko 7.5L. z klima, tyle to moze spalic 1.8 140KM a nie czocha 1.1 69KM. Jedynie wygodny jest fotel i nic wiecej, auto to delikatny chinski szmelc. Szkoda kasy, na takiego bubla 1.1. lepiej dołożyc 4 tys i kupic cokolowiek innego ale nie i10!!! pozdrawiam uzytkowników i10. i zycze wam bezawaryjnej jazdy i bezpiecznej jazdy :) polecam auto dla kapeluszników którzy robia 20km miesiecznie :) Szmelc szmelc.. :) ukryj
dodano 06.08.2012 przez
Witam - moje auto to HYUNDAI i10 rocznik grudzień 2012 - kupiony w styczniu 2013. Do dnia dzisiejszego (22.04.2014r.) jestem ogólnie ... więcejzadowolony - jednak co do zapewnień przez producenta o jego super ekonomiczności to coś się chyba nie zgadza. Zejść poniżej 7,00 litrów na 100 km w cyklu miejskim to jest NIEMOŻLIWE. Wiem że wielki wpływ na to mają nasze kochane światła na skrzyżowaniach - a przede wszystkim ich brak synchronizacji oraz brak tzw. TIMERÓW czasu do załączenia zielonego światła. Ogólnie wydaje mi się że gdyby było mniej zatrzymań i ruszań na światłach spalanie średnie na 100 km. na pewno by zmalało - może nawet do tych wartości które wskazuje producent. Po 9 tys. km. wymieniono prawy przedni łącznik stabilizatora (trochę zaczął klekotać). Po za tym przegląd OK - świeży olej i zobaczymy co będzie po następnym roku - na razie jest lepiej jak dobrze. Pozdrawiam wszystkich użytkowników i10. (I innych aut też :) ). ukryj
dodano 22.04.2014 przez
Witam. Hyundai bardzo dobrze sie sprawuje. Załozylismy do niego instalacje gazowa firmy BRC z systemem lubryfikacji i jezdzi sie wprost ... więcejrewelacyjnie. Auto nie szarpie ani nie ma z nim problemow. Oczywiscie auto w momencie zalozenia instalacji stracilo gwarancje. Jezdze nim dwa lata juz i od tego zcasu ani razu sie nie zepsul. w zime kiedy z rana przydusil mroz do -31 na w gdansku na kokoszkach to pod firma odpalil jako jeden z nielicznych. No ale co nowe to nowe. Maksymalne spalanie odnosilo sie do trasy gdzie wskazowka obrotomierza nie schodzila ponizej 4500 obrotow. Gdansk-wroclaw caly czas ile fabryka dala :) Auto ma zalozony gaz dopiero od niedawna z 1200 km temu. A serwisowi podziekowalem za takiinteres. bo tlumaczenie ze glowice sa slabe do gazu to marne pieprzenie. w dzisiejszych czasach z autem mozna zrobic wszystko a serwis to ogranicza. Pozdrawiam ukryj
dodano 14.07.2012 przez
Autem jezdziełem w firmie, nie miało lekko, paliło 8 litrów gdy robiłem z 200 kilometrów z predkoscia 160km/h cały czas ... więcej5000 obrotów na 5 biegu, przy normalnej jezdzie pali jakies od 6 do 6,5 litra na setke w trybie mieszanym, przy spokojnej jezdzie zejdzie nawet do 5. Autko małe zgrabne jak dla mnie jedzac w trase za waskie, do 120km/h jazda nim nie sprawia problemów. Powyzej tej predkosci trzeba je trzymac w pasie (jest waskie wysokie i na cienkich oponkach) zaczyna sie robic bardzo glosno. Przy 160 jest taki huk że radia nie słychać. Miejsca w sodku dla kierowcy jest naprawde sporo, mam 190cm wzrostu i nie narzekałem na jego brak. Auto polecam dla osób chcacych tanio przemieszczac sie po mieście, albo w niedalekie trasy. Taka ciekawostka auto ze wzgledu na swoja mała mase przyspiesza jak wieksze auta ze 100 konnymi silnikami.silnikami. ukryj
dodano 21.09.2012 przez
Zobacz raporty spalania Hyundai i10 Dodaj raport spalania

Publikacje o Hyundai i10

Przeczytaj pozostałe 9 publikacje o Hyundai i10

Newsy o Hyundai i10

Przeczytaj pozostałe 8 newsów o Hyundai i10

Generacje Hyundai i10

2013 - teraz
2008 - 2013

Nowe Hyundai i10

nowe Hyundai i10
Hyundai i10
ceny od 37 800 zł do 49 300

Hyundai i10 II Hatchback 1.25 MPI 87KM od 2015

w pakiecie ACCESS

w cenie katalogowej brutto

39 800 zł

Wyposażenie standardowe
Półka nad przestrzenią bagażową
ESP+VSM
Rozmiar obręczy kół 5,5 J x 14"
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet (4 500 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet (4 500 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 9 oferty Hyundai i10

Dealerzy Hyundai

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI Hyundai Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Franciszka Hynka 2A

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Hyundai Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

BEDNARCZYK Hyundai

Hyundai Bedanrczyk Zabrze

śląskie, Zabrze, Sikorskiego 118

Więcej

P.M. Auto Gdańsk Sp. z o.o.

AUTO GDAŃSK Hyundai Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Gen.J.Hallera 132

Więcej

GEZET

GEZET Hyundai Gorzów Wlkp.

lubuskie, Gorzów Wlkp., Koniawska 12a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Hyundai i10

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

610

Przejechany dystans

67 419 zł

Zatankowanego paliwa

13 159 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

20

Wydanych pieniędzy

5 939 zł

Średnie wydatki na auto

270 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

172

Wydanych pieniędzy

36 312 zł

Średnie wydatki na auto

1 651 zł

ZOBACZ 22 dzienniki kosztów Hyundai i10 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Hyundai i10

Liczba wpisów: 12
komentarzy(1)
komentarzy(14)
komentarzy(1)
komentarzy(8)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Hyundai i10 dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Hyundai i10

Ciekawostki
dodano 20.11.2011 przez
Od 2011 roku (model Hatchback Facelifting) nad licznikiem przejechanych kilometrów umieszczono wskaźnik 'Eco', który za pomocą cyfry i strzałki sugeruje optymalną zmianę biegu. Świetna rzecz…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą