Szukaj

Informacje o Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 128KM 94kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 128 KM (94 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 255 Nm przy 1900-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,2 x 84,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,0
~Paweł Sz.
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 CRDi 128KM 94kW
Przesiadłem się na Hyundaia z dużo większych i lepszych klasowo aut. Podyktowane to było kosztami . Zresztą i30 używana jest jako drugie auto w rodzinie. Oferuje sporo miejsca dla czwórki pasażerów idealne rodzinne miejskie auto. Pakowność na tygodniowy wyjazd w 4 osoby całkiem przyzwoita. W bagażniku mamy pełnowymiarowe koło. Dużo schowków. Przy jakichkolwiek pracach w komorze silnika wszędzie super dostęp a nie poupychane jak to teraz w modzie że szpilki nie wepchamy. Ogólnie fajne jeździdełko , żona już się rozgląda za 2 generacją -teraz kiedy w salonach pojawia się "trójka" ceny powinny nieco spaść.
4,5
~Adam
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 CRDi 128KM 94kW
Przed zakupem samochodu miałem mocne postanowienie: żadnych "Koreańczyków" i żadnego diesla. Po dokładnych oględzinach, odpowiednio długiej jeździe próbnej (po różnych nawierzchniach i bez nawierzchni) oraz zasięgnięciu opinii zaprzyjaźnionego znawcy samochodów z pewną obawą kupiłem "Hultaja". Mam wersję "Sport" - utwardzone zawieszenie, szerokie nisko profilowe opony, wzmocniony układ hamulcowy, itp. Nie spodziewałem się takiego komfortu po usportowionej wersji. Prowadzi się świetnie, jednocześnie pewnie i komfortowo, żadnego zmęczenia jazdą. Dostatecznie szerokie drzwi i przestronne (jak na taki pojazd) wnętrze, zapewniają wygodne wsiadanie i wysiadanie. Ergonomia bardzo dobra. Doceniam możliwość dokładnego ustawienia kierownicy (w dwóch płaszczyznach) i płynną regulację fotela, również na wysokość. Przyzwoity bagażnik, dostatecznie przestronne wnętrze. W miarę użytkowania jestem coraz bardziej zadowolony z wyboru tego samochodu. Z mankamentów: mógłby być cichszy i oszczędniejszy. Po takim małym dieslu 1,6 l spodziewałem się średniego zużycia paliwa do 5,5 l /100 km. Ale aż tak dobrze nie jest, zwłaszcza po włączeniu klimatyzacji. Za to autko ma kopa, nawet na stromych podjazdach bez trudu przyśpiesza. Fabryczne audio spisuje się świetnie na odtwarzaczu CD i USB, natomiast radio gra tak sobie. Jak na razie, żadne usterki się nie przytrafiły, wszystko działa jak nowe. Jeśli dalej tak będzie, to mogę polecić "Hultaja" każdemu.
4,9
~lolo
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 CRDi 128KM 94kW
Autko b. udane , przemyślane. Posiadam 1,6 CRDI 115KM CRDI Hatchback. Żadnych kłopotów eksploatacyjnych. BArdzo rozsądny diesel, cichy , niewiele pali , wystarczająco mocny zestrojony z bardzo dobrze dobranymi przełożeniami 6-biegowej skrzyni biegów. Wszystkie elementy samochodu sprawiają wrażenie bardzo poprawnych, dobre audio. Nie zawiodłem się kompletnie niczym. Przed zakupem bardzo dobrze obejrzałem wszstkie autka z segmentu C (Golf, Focus, 307,308,Astra,...) i co się okazało, że komkurencja już na wstępie jest droższa o przynajmniej 10tys z tym wyposażeniem. Np. Radio Mp3 które tutaj mamy w standardzie w focusie kosztuje extra 1700zł, autoalarm 900.... ale lista jest długa. Z ciekawostek którymi Hyundai jakoś specjalnie się nie chwali, podam kilka rzeczy , które ten samochód posiada: - płaska podłoga po rozłożeniu tylnych siedzeń w wersji Hatchback ( płaską podłogę mają z reguły wielkie kolumbryby typu Mondeo czy Octavia kombii) - Hamulce tarczowe tył / przód - Dmuchawa 8 biegów - skrzynia 6 biegów - kontrolki nie-zapięcia pasów (z pikaniem) - Radio MP3 , tytuły piosenek na wyświetlaczu głównym - Wejście na USB ( podpinasz Pendrive z MP3, bez problemu duże pojemności typu 16GB) - temp. out na wyś. głownym z kontrolką ostrzegawczą gdy 0°C - schowek klimatyzowany - podłokietnik ze schowkiem, schowek w konsoli gł. ..... wsumie lista pozycji, gdzie u konkurencji zapłącisz za te dodatki jest długa. Podsumowywując jednym zdaniem: absolutnie nie żałuję.
Średnie spalanie dla Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 128KM 94kW 2007-2010
5,8
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 CRDi 128KM 94kW
Swój samochód tankuje od początku tylko na stacji SHELL i tylko shell v-power diesel. Jeżdżę głównie w mieście (Kraków). W lecie gdy korki są mniejsze spalanie nie przekracza 6l/100km.Jesienią gdy od października korki są większe spalanie 6,7l/100km. Zimą o litr więcej 7,7l/100 km.Do pracy mam 8 km ale czasami zajmuje mi to godzinę.Na trasie np do Chorwacji 4,8l/100 km. Na autostradzie predkość do około 140km/h.Przy prędkości wyższej niz 150km/h zużycie paliwa gwałtownie rośnie nawet do 7,5l/100. Silnik wspaniale pracuje, dobra dynamika i przyspieszenie. dużo lepsze niż w Toyocie D4D 2.0 i silnikach VW 1,9.rewelacyjna kultura pracy.
4,8
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 CRDi 128KM 94kW
widziałem opinię gościa któremu udało się spalić 9 l/100 km. Nie wiem jak to zrobił. Przy maksymalnym łojeniu jadąc "7" z Gdańska do Wawy wyszło mi 6,7 l i wierzcie mi to była już jazda daleko poza zdrowym rozsądkiem. Udało mi się spalić 9 l ale to było na autostradzie i 180 km/h nie schodziło. Przy jeździe przepisowej schodzicie swobodnie do 4,5 l. Dużo zależy od jakości paliwa, mimo że tankuję tylko na Shell, najczęściej na tej samej stacji to dostają różne paliwa. Na V-power pali jakieś 0,2-0,3 l mniej i znacznie poprawia się elastyczność
5,0
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 CRDi 128KM 94kW
Na razie zrobione dopiero dwa baki do pełna. Robie około 3000km miesięcznie . Trasa do pracy 55km w jedna stronę + trochę po miastach (Katowice, Dąbrowa Górnicza , Oświęcim , Tychy) . Staram się jeździć zgodnie z Ecodriving . Auto spełniło moje oczekiwania , 925km na 44L ON .Pewnie da się lepiej ale za duże korki na moich trasach.

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 72
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 8
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
9 komentarzy
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Radio.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 4
I jeszcze jedna wada która ponoć została odziedziczona po KIA Ceed. Nagle znika radio, tzn nie wyświetla sie na niebiesko panel, tzn wogóle sie nie wyśwetla. Przyciski nie reagują po prostu nic. Znajomy z KIA Ceed poradził mi wyciągnięcie bezpiecznieków z tabicy bezp. znajdującej sie po stronie kierowcy (taka zółta kostka z 2 bezp. 15A w samym środku tablicy). Manewr ten powoduje RESET audio i radio wróciło do życia. Nie mniej jednak jest to fabryczna wada i potwierdził mi to kolega jeżdżacy Ceed-em. Jemy tak poradzili mechanicy z serwisu. Pytanie tylko dlaczego nie ma na to sposobu naprawy. W książce auta nic takiego nie wpisują wiec powinni naprawiac no nie ?
5 komentarzy
Hyundai i30 I Hatchback