Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Hyundai i30

Lata produkcji: 2007 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2007 roku. Następca Hyundaia Elantra. Pierwszy model koreańskiej marki z oznaczeniem literowo-cyfrowym w nazwie. Technicznie i konstrukcyjnie powiązany z Kią Cee’d – powstaje na tej samej platformie podłogowej. W Wielkiej Brytanii i30 zastąpił zarówno Elantrę, jak i Accenta. W USA wersja kombi i30 oferowana jest pod nazwą Elantra Touring. Model został nagrodzony tytułem Samochodu Roku 2008 w Australii oraz najlepszym autem rodzinnym według magazynu „Stuff”. Od 2011 roku na rynku dostępna jest druga generacja i30.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze.
Luzacjusz: Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa.

Hyundai i30 II

Kiedy na świat przyszło fenomenalnie wystylizowane i40 było już wiadomo, że druga generacja jego mniejszego brata - modelu i30 - będzie jednym z najciekawiej zaprojektowanych aut swojej klasy. I rzeczywiście - Koreańczycy stanęli na wysokości zadania tworząc samochód, który swoim designem pełnym dynamizmu i charakteru posyła wielu swoich kompaktowych rywali na łopatki. Wąskie okna, ostre przetłoczenia czy finezyjne detale (w postaci np. świateł) świadczą o tym, że Hyundai dokonał ogromnego postępu w dziedzinie designu, a jego dawne wiejące nudą produkty mogą posłużyć do historycznych opowieści przy kominku.

Część z Was pamięta z pewnością głośne video, w którym Martin Winterkorn (szef Volkswagena) ogląda Hyundaia i30 na targach we Frankfurcie i jest pod wrażeniem jakości, z jaką został wykonany. Jakość tę reprezentuje choćby staranność, z jaką wykonano wnętrze - nie dość, że zastosowane materiały zasługują na duży plus, to jeszcze wszystkie elementy kokpitu zostały ze sobą perfekcyjnie spasowane. Na tym jednak nie koniec zalet. Miejsce pracy kierowcy zaprasza do siebie wygodną pozycją za "kółkiem", nieskomplikowaną obsługą wszelkich elementów pokładowych, czytelnymi wskaźnikami oraz świetną widocznością na zewnątrz.

Głodnych kolejnych zalet zapraszamy do przyjrzenia się wnętrzu i30 z miarką w ręku. Jego wymiary okazują się bowiem bardzo pokaźne - podczas, gdy ilością miejsca z przodu auto plasuje się w czołówce segmentu, w kwestii przestronności na tylnej kanapie nie ma sobie równych. Wysoka nota należy się też pojemności bagażnika, który na dodatek okazuje się bardzo ustawny. To wszystko w połączeniu z odpowiednią funkcjonalnością wnętrza (obecność wielu schowków i skrytek, brak "schodka" po złożeniu tylnej kanapy) oraz wygodą siedzeń daje nam obraz kabiny idealnej na potrzeby rodziny.

Hyundai i30 II to auto bardzo dopracowane pod względem konstrukcyjnym, jednak w kwestii zachowania się podczas jazdy wymaga delikatnych usprawnień. Bo choć zarówno jakość resorowania, jak i stabilność pokonywania zakrętów stoją na dobrym poziomie, do liderów klasy C w kategorii "zestrojenie zawieszenia" trochę brakuje. Na domiar złego, przyjemność z prowadzenia psuje nieszczególnie komunikatywny układ kierowniczy, który nie daje kierowcy odpowiedniego czucia tego, co dzieje się z przednimi kołami.

Złego słowa nie da się za to powiedzieć o ofercie rynkowej modelu i30. Podobnie jak poprzednik, również model drugiej generacji przyciąga do siebie atrakcyjnymi cenami zakupu - nawet po doposażeniu koszty zakupu nie powinny wywołać zawrotów głowy. Warto zresztą pokusić się o nieco droższe wersje, bowiem w tej podstawowej brak klimatyzacji, tylnych szyb sterowanych elektrycznie czy choćby ładnie wykończonego wieńca kierownicy. Mając na uwadze przyszłą eksploatację, klienci docenić powinni nieczęste przeglądy oraz - przede wszystkim - bardzo dobrą gwarancję.

Hyundai i30 I

W odróżnieniu od następcy, Hyundai i30 I. generacji prezentuje się z zewnątrz bardzo skromnie. Stonowane kształty ma zarówno sama bryła nadwozia, jak i poszczególne detale. Nierzucająca się w oczy stylistyka spodoba się z pewnością osobom ceniącym konserwatywny i ponadczasowy styl. Modele po face-liftingu z 2010 roku rozpoznamy po inaczej ukształtowanym zderzaku przednim oraz zmienionej listwie ozdobnej grilla.

Jak nietrudno odgadnąć, bez udziwnień wystylizowano również wnętrze koreańskiego auta. Dzięki temu kierowca nie ma problemu z odczytaniem wskazań zegarów, trudności nie sprawia też obsługa wszelkich urządzeń pokładowych. Użytkownika i30 ucieszy również znakomita widoczność, zmartwić mogą z kolei niedostatki w wykończeniu wnętrza.

W kwestii przestronności kabiny pasażerskiej auto nie ma się czego wstydzić przed rywalami. Podczas gdy ilość miejsca wygospodarowanego z przodu plasuje się na średnim poziomie, przestrzenią zaoferowaną pasażerom tylnych siedzeń i30 bije na głowę konkurencję. Rywale przewyższają jednak “Koreańczyka”, gdy porównamy pojemności bagażników. A szkoda, bo pod względem ładowności Hyundai stanowi ścisłą czołówkę segmentu.

Układ jezdny i30 nie wyróżnia się niczym szczególnym - jest poprawny, ale w żadnej kwestii nie góruje nad konkurentami. Podwozie zapewnia bezpieczne i dość wygodne podróżowanie, ale szybkie manewry obnażają niedoskonałości układu kierowniczego. Zastosowany układ hamulcowy to wzór... nie do naśladowania.

Co prawda, początkowe egzemplarze Hyundaia i30 miewały sporo problemów, jednak Koreańczycy sukcesywnie poprawiali swój produkt i dziś niezawodność tego modelu trzeba ocenić wysoko. Nerwy psują właścicielom głównie drobiazgi - często przepalające się żarówki, stukające zawieszenie, “świrująca” elektryka wnętrza czy drobne oznaki korozji. Te ostatnie mogą się jednak przerodzić w spore kłopoty, co warto mieć na uwadze podczas kupna. Ceny modelu na rynku wtórnym są atrakcyjne, ale ceny części - już nie zawsze.

Dane techniczne Hyundai i30

Silniki

Moc silników 90-143 KM

Poj. silników 1 396-1 991 cm3

Prędkość maks. 170-205 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,3-14,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Hyundai i30

Średnia ocena modelu

na podstawie 497 opinii

4.32

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (81%)
NIE (19%)

Wybrane oceny kierowców Hyundai i30

Nowoczesny wygląd, masę dodatków, za które w innych markach trzeba słono płacić, wykończenie do którego nie ma się jak przyczepić, ... więcejcicha i dynamiczna praca silnika oraz sporo miejsca wewnątrz i w bagażniku to podstawowe plusy. Minusy, to hałas opon (firmowych) i wpadki z ergonomią (radio). O gwarancji 5 lat nie piszę, bo nie tym się kierowałem. Liczę się z tym, że to jest jedna wielka ściema marketingowa. ukryj
dodano 06.11.2012 przez
Samochód jak na razie - podkreślam cały czas, ponieważ to raptem 5 000km, a tozdecydowanie za mało by obiektywnie ocenić ... więcejsamochód - bardzo dobrze. Oczywiście każdemu nie dogodzi, jednak nowy i30 prezentuje się znakomitą stylistyką, której próżno szukać u konkurencji. Ponadto przestrzeń wewnątrz - przód/tył - jest wystarczająca na bardzo wygodną jazdę w 4 osoby dorosłe, w 5 osób jechałem raz po mieści i to krótko jednak nikt nie narzekał na brak miejsca. 4 osoby dorosłe plus pełny bagażnik nie sprawia problemów podczas jazdy, silnik dobrze sobie radzi z przyśpieszeniem. Przed zakupem miałem możliwośc wypróbować nowego i30 z silnikiem 120KM i przyznam że dużej różnicy nie widzę. Koniec końców polecam ten samochód, nie jest on doskonały pod każdym względem jednak sprawi przyjemność z jazdy każdemu kto nie czepia się np. koloru podświetlania zegarów itp. dla mnie to bez znaczenia (bez popadania w skrajonść oczywiście). ukryj
dodano 14.01.2013 przez
Oceniany przez mnie model to Hyundai i30 z siknikiem bezynowym 1.4 (90koni) 5-dzwiowy kupiony w najtanszej podstawowej wersji Classic w ... więcejkolorza bialym z doplata za pakiet komfort (multifuncyjna kierownica, podlokietnik z przodu, czujniki cofania z przodu i z tylu. Plusy: + atrakcyjna cena za nowoczesny samochod + swiatla LED do jazdy dziennej bez doplaty + ladne reflektory przednie imitujace xenony + klimatyzacja, radio, elektrycznie podnoszone szyby z przodu w standardzie bez doplaty, + elegancje, nowoczesne wnetrze (podobne do forda focusa), czarna tapicerka i obicia foteli, + podswietlenie kokpitu w kolorze niebieskim o regulowanej jasnosci + komputer pokazujacy aktualne spalanie itp w standardzie + 5 lat gwarancji + wg mnie na prawde przyzwoity komfort jazdy + dobra widocznosc w lusterkach bocznych + silnik pozwala na ekonomiczna jazdem kosztem dynamiki Minusy: - sylwetka nie kazdemu sie podoba (mi nie podoba sie za bardzo tyl samochodu) - silnik 1.4 (byla to glowna watpliwosc przy zakupie tego samochodu). Silnik ten jest w pelni wystarczajacy do jazdy po miescie, takze do krotkich wypadow weekendowych. Nie polecam go osobom podrozujacym wiele. W porownaniu z np. 2-litrowymi silnikami diesla, temu brakuje dynamiki - zwlasza kiedy samochod juz sie dobrze pozna i chce sie wykorzystywac wszystkie jego mozliwosci. Samochod do zdecydowanie spokojnej i ekonomicznej jazdy. Brak dynamiki daje pewien niedosyt i odbiera frajde z jazdy. Podczas przyspieszania niestety nie wciska w fotel. ukryj
dodano 19.10.2012 przez
Fatalna jakość lakieru, zbyt miękki, cały czas nowe rysy a to boli. Kiepskie wyciszenie przy autostradowej prędkości. Denerwujące tłuczenie kamyków ... więcejo nadkola, słyszalny w kabinie szum opon. Źle spasowane klapy i drzwi nie domykają się przy lekkim zamknięciu, potrzeba użyć siły. Silnik paliwożerny w mieście a gazu Hyundai nie zezwala założyć. Nie można normalnie zatankować bo odbija cały czas pistolet. Radio nie działa po wyciągnięciu kluczyka. Brak przyjemności z jazdy tym autem z tym silnikiem. Kto wymyślił patent ze składaniem tylnej kanapy, niby fajnie bo podłogę mamy płaską po złożeniu ... ale duży zonk bo trzeba ściągnąć zagłówki i wsadzić je w takie zaczepy aby się nie majtały i tracimy na to ze 2 minuty. Brak jakichkolwiek uchwytów na kubki dla pasażerów, brak podłokietnika na tylnej kanapie w aucie tej klasy mógłby być, brak bocznych schowków w bagażniku a miejsce na nie jest! oraz gniazdka 12V (bo po co robić jak dwa są z przodu). Podłokietnik niewygodny bo za krótki wystarczyło zrobić go wysuwanego a komfort by się zwiększył. Mało schowków a aucie w zasadzie 2 są tylko i w podłokietniku trzeci. Totalnie nieprzydatna regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy bo za nisko. Od razu odpadł plastik osłaniający szyny przedniego fotela i już zawsze wypada jak go ktoś trąci nogą. Kiepskie mocowanie przednich dywaników nawet oryginalne nie pasują idealnie ukryj
dodano 19.07.2010 przez
Zobacz oceny Hyundai i30 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Hyundai i30

Pb
5,17 - 12,17
Na podstawie 366 raportów spalania
ON
4,27 - 9,00
Na podstawie 248 raportów spalania
LPG
6,67 - 11,80
Na podstawie 14 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Hyundai i30

Powiem tak... spalanie jakie wypisują tu ludzie jest bardzo zróżnicowane z różnych względów ponieważ każdy inaczej jeździ i mieszka w ... więcejinnym mieście jednak nie podaje różnych czynników ja postaram się podać dane jakie uzyskuje przy jakiej jeździe i na jakich obszarach:) Tankuje na stacji nestle (gdzie moim zdaniem paliwo jest dobrej jakości ponieważ miałem parę prób tankowania na innych stacjach które nie służyły autu)Zacznę od najwyżej zanotowanego spalania 8l/100 km idzie uzyskać jadąc ze stałą prędkością 180 km/h, jednak w polskich warunkach jest to ciężkie do wykonania ponieważ zawsze zawsze przyjdzie jakiś zakręt na którym trzeba zwolnic bądź też ktoś zacznie wyprzedzać co spowoduje iż musimy zwolnic do danej prędkości i potem znowu zacząc długą drogę do rozpędzenia auta do tej prędkości tak więc wstawiłem 7.5 bo zawsze da się schamowac silnikiem i z podanych wcześniej 8 robi się 7.5 l/100km. O spalaniu w korku niech się wypowiedzą ludzie którzy mieszkają w większych miastach, ja staram się zawsze tak zaplanować swoje wyjazdy aby ominąć takowe lecz wiadomo nie zawsze jest to możliwe. Spalanie najniższe odnotowałem jadąc sam z prędkością 80-90 km/h na odcinku około 200 km. Jednak pokonując w cztery osoby na pokładzie trasę Wieluń - Wrocław i wracając Wrocław - Wieluń jadąc przeciętnie około 90-100km/h odnotowałem spalanie 4.1. Jeżdząc codziennie z Tychów do Katowic w godzinach 6-7 rano powrót 15-16 średnie spalanie wynosi 4.6 oczywiście jadąc zgodnie z przepisami. Jednak pokonując tą samą trasę z prędkościami rzędu 120-125 km/h (2500 obr/min) spalanie jakie uzyskamy oscyluję w granicach 5 l /100km. Jednak jadąc z Tychów do Bytomia jadąc zgodnie z przepisami uzyskamy spalanie rzędu 4.2 l/100km. Spalanie o jakim zapomniałem napisać to spalanie auta butując go cały czas oscyluję w granicach 12 l/100 km jednak wątpię aby ktoś kto kupuje takie auto miał takie zamiary tym bardziej iż cały czas jeździć się tak nie da ponieważ w końcu wyjedzie się na trasę i nie wiadomo jakby się starać spalanie spadnie:) Na koniec dodam iż auto jedzie od 1500 obr/min w górę więc po co kręcić do 4 tys jak zmieniając bieg przy 2,5 tys obr/min w zupełności wystarczy nam przyśpieszenie, a jak ktoś chce rajdowych wrażeń to może pomyśleć o jakimś innym aucie:) I oczywiście gdzie się da staram się hamować silnikiem:)co również wpływania na spalnie auta:) "bo jazda autem to nie tylko gaz, hamulec" ukryj
dodano 07.10.2010 przez
Samochód z wypożyczalni. Jechałem na trasie Lublin (Czechów) - Radom - Kielce - Tarnowskie Góry - Wrocław i z powrotem. ... więcejZrobiłem łącznie 1180,70 km (568,70 km w tamtą stronę i 612 z powrotem - musiałem zahaczyć o szpital przy Truchmana w Chorzowie). Tankowałem dwa razy. Najpierw we Wrocławiu - do pełna weszło 51,79 l, czyli średnie spalanie na tym odcinku ukształtowało się na poziomie 9,11 l. Dopuszczam jednak, że auto po wzięciu z wypożyczalni nie było zatankowane całkowicie do pełna, choć wskaźnik na desce rozdzielczej pokazywał maksymalną liczbę kresek. Drugi raz tankowałem w Lublinie - do pełna weszło 41,08, czyli średnie spalanie na tym odcinku ukształtowało się na poziomie 6,71 l. Pierwszy odcinek został pokonany bardzo dynamicznie na całej trasie, z redukowaniem biegów i szybkimi przyśpieszeniami, na autostradzie bardzo regularnie z maksymalną prędkością (ok. 190 km/h). Z powrotem były dużo gorsze warunki atmosferyczne, więc i styl jazdy znacznie spokojnieszy. Średnio jechałem pewnie z 10 km/h mniej niż przewidywały przepisy w danych miejscach. Zawsze starałem się stosować ecodriving (hamowanie silnikiem tam gdzie to możliwe i nie nadwyrężanie dynamicznego przyspieszania tam, gdzie zaraz trzeba by było hamować). Samochód bardzo interesujący, dobrze się jeździ, dobre wyposażenie (kierownica wielofunkcyjna + bluetooth, usb, aux - świetna sprawa). Silnik bardzo elastyczny, sprawnie przyspiesza zarówno do 100 km/h jak i powyżej tej prędkości. Zastosowanie 6 biegów spowodowało duże skrócenie pozostałych 5, więc jest to chyba tylko zabieg marketingowy. Przy 100 km/h już w zasadzie trzeba tą 6 włączać. Jedyna wada, jaką dostrzegłem, to bardzo słabe wyciszenie. Być może to wina opon (Dębica Frigo II). Jednak, jeżeli nawet, to pewnie nie tylko, bo auto jest o wiele zbyt głośne już od mniej więcej 100 km/h. Prywatnie jeżdzę BMW E46 318i 143 KM wyposażonym w średnim standardzie, gdzie lekki dyskomfort na tym polu zaczyna być odczuwalny dopiero od, mniej więcej, 140 km/h. ukryj
dodano 13.02.2015 przez
Samochód z wypożyczalni. Jechałem na trasie Lublin (Czechów) - Radom - Kielce - Tarnowskie Góry - Wrocław i z powrotem. ... więcejZrobiłem łącznie 1180,70 km (568,70 km w tamtą stronę i 612 z powrotem - musiałem zahaczyć o szpital przy Truchmana w Chorzowie). Tankowałem dwa razy. Najpierw we Wrocławiu - do pełna weszło 51,79 l, czyli średnie spalanie na tym odcinku ukształtowało się na poziomie 9,11 l. Dopuszczam jednak, że auto po wzięciu z wypożyczalni nie było zatankowane całkowicie do pełna, choć wskaźnik na desce rozdzielczej pokazywał maksymalną liczbę kresek. Drugi raz tankowałem w Lublinie - do pełna weszło 41,08, czyli średnie spalanie na tym odcinku ukształtowało się na poziomie 6,71 l. Pierwszy odcinek został pokonany bardzo dynamicznie na całej trasie, z redukowaniem biegów i szybkimi przyśpieszeniami, na autostradzie bardzo regularnie z maksymalną prędkością (ok. 190 km/h). Z powrotem były dużo gorsze warunki atmosferyczne, więc i styl jazdy znacznie spokojnieszy. Średnio jechałem pewnie z 10 km/h mniej niż przewidywały przepisy w danych miejscach. Zawsze starałem się stosować ecodriving (hamowanie silnikiem tam gdzie to możliwe i nie nadwyrężanie dynamicznego przyspieszania tam, gdzie zaraz trzeba by było hamować). Samochód bardzo interesujący, dobrze się jeździ, dobre wyposażenie (kierownica wielofunkcyjna + bluetooth, usb, aux - świetna sprawa). Silnik bardzo elastyczny, sprawnie przyspiesza zarówno do 100 km/h jak i powyżej tej prędkości. Zastosowanie 6 biegów spowodowało duże skrócenie pozostałych 5, więc jest to chyba tylko zabieg marketingowy. Przy 100 km/h już w zasadzie trzeba tą 6 włączać. Jedyna wada, jaką dostrzegłem, to bardzo słabe wyciszenie. Być może to wina opon (Dębica Frigo II). Jednak, jeżeli nawet, to pewnie nie tylko, bo auto jest o wiele zbyt głośne już od mniej więcej 100 km/h. Prywatnie jeżdzę BMW E46 318i 143 KM wyposażonym w średnim standardzie, gdzie lekki dyskomfort na tym polu zaczyna być odczuwalny dopiero od, mniej więcej, 140 km/h. ukryj
dodano 13.02.2015 przez
Witam wszystkich, którzy poruszają się i30, bądź planują jego kupno. Ja osobiście jeżdżę tym modelem od sierpnia 2008 i jestem ... więcejzadowolonym użytkownikiem. Ceny ASO faktycznie dość wysokie, ale brak usterek to rekompensuje. Wymiana drążka stabilizatora przy przebiegu 55000 serwis(09.2009) uznana jako naprawa gwarancyjna na koszt ASO. Kolejny przegląd 95000 (03.2010) drążek stabilizatora, klocki przód i tył, przetoczenie tarcz i oczywiście jak przy poprzednich przeglądach standardowo płyny i filtry. Moim zdaniem Hyundai się postarał. Nowoczesny design, elastyczny silnik, wykończenie wnętrza na przyzwoitym poziomie, ergonomia, komfort oraz dobre właściwości trakcyjne, choć trochę twarde zawieszenie, ale za to dobrze się trzyma drogi. Jedyny mankament to oryginalne opony KUMHO 185/65/R15. Po jednym sezonie nadają się tylko na tył. Miękka mieszanka doskonale ´przykleja´ się do asfaltu, ale niestety ginie w oka mgnieniu. Oponki wystarczył mi na okres od 20 sierpnia do 10 listopada. Co do spalania to jest nieźle. 80% kilometrów to trasa. Przy prędkościach 140-160km/h spalanie ok 8,1L/100km, 110-140km/h spalanie 7,4L/100km, 90-110km/h spalanie ok 6,3L/100km. Jak na wstępie jestem zadowolonym użytkownikiem i osobiście też wybrałbym i30. Pozdrawiam Arek ukryj
dodano 03.04.2010 przez
wpisałem dane na podstawie spalania mierzonego paliwem tankowanym. Wskazania "komputera" są zaniżone o 0,5-0,6 l/100km. Minimalne spalanie 5,69 l/100km zanotowałem ... więcejna trasie 2x110 km (tam i z powrotem), w samochodzie 3 osoby, ciut bagażu, trasa S7 okolice Radomia-Bodzentyn, pierwsza trasa nowego samochodu. W trasie dłuższej notowałem wyniki na poziomie 6,2-6,3 l/100km - z tym że na autostradzie prędkość 120-130km/godz, ekspresowe - 100 km/godz, jazda spokojna, ale bez unikania wyprzedzania. W terenie zabudowanym ok. 60 km/godz wg licznika, który jak wiadomo nieco zawyża wskazania prędkości (u mnie o 5km/godz), przy tej prędkości spokojnie jadę na 5 biegu, "szóstkę" można wrzucić przy ok. 68 km/godz. Prowadzę arkusz excela spalania wg tankowań (ta sama stacja, ten sam dystrybutor). Średnia spalania z 4476km wynosi 6,525 l/100km. Silnik 100KM jest niezły, pracuje cicho, nawet przy 180km/godz. Poziom hałasu w zasadzie nie wzrasta od prędkości 130km/godz. W trasie silnik jest trochę za słaby, ale jest w miarę elastyczny, jednak sprawne wyprzedzanie raczej tylko na 3 lub 4 biegu: > 4 tys obr/min. Rzeczywiste przyspieszenie 0-100km/godz jest lepsze niż podaje fabryka - wynosi ok. 12 sek. ukryj
dodano 12.07.2013 przez
Zobacz raporty spalania Hyundai i30 Dodaj raport spalania

Publikacje o Hyundai i30

Przeczytaj pozostałe 16 publikacje o Hyundai i30

Newsy o Hyundai i30

Przeczytaj pozostałe 13 newsów o Hyundai i30

Generacje Hyundai i30

2012 - teraz
2007 - 2012

Nowe Hyundai i30

nowe Hyundai i30
Hyundai i30
ceny od 52 400 zł do 95 400

Hyundai i30 II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 2012-2015

w pakiecie COMFORT

w cenie katalogowej brutto

72 800 zł

Wyposażenie standardowe
HAC - system kontroli podjazdu
Przednie światła przeciwmgielne
Centralny schowek na okulary nad głową
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Multimedia (2 999 zł)
Pakiet Brasil (999 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Multimedia (2 999 zł)
Pakiet Brasil (999 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 88 oferty Hyundai i30

Dealerzy Hyundai

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI Hyundai Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Franciszka Hynka 2A

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Hyundai Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

BEDNARCZYK Hyundai

Hyundai Bedanrczyk Zabrze

śląskie, Zabrze, Sikorskiego 118

Więcej

P.M. Auto Gdańsk Sp. z o.o.

AUTO GDAŃSK Hyundai Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Gen.J.Hallera 132

Więcej

GEZET

GEZET Hyundai Gorzów Wlkp.

lubuskie, Gorzów Wlkp., Koniawska 12a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Hyundai i30

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

3 977

Przejechany dystans

702 754 zł

Zatankowanego paliwa

141 366 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

254

Wydanych pieniędzy

82 706 zł

Średnie wydatki na auto

689 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 323

Wydanych pieniędzy

401 234 zł

Średnie wydatki na auto

3 344 zł

ZOBACZ 120 dzienników kosztów Hyundai i30 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Hyundai i30

Liczba wpisów: 40
komentarzy(40)
komentarzy(19)
komentarzy(40)
komentarzy(7)
komentarzy(6)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Hyundai i30 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Hyundai i30

Liczba wpisów: 14
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Hyundai i30 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Hyundai i30

Liczba wpisów: 16
I30 CW 9000 na Gazie razem z benzyną 45000.Do tej pory było wszystko OK. PO tym czasie zaświeciła się kontrolka ... więcejsilnika.Stoi w serwisie, diagnoza: ciśnienie na 4 cylindrze tylko 5 atm. 1 cyl,12 atm,2 cyl,11,5 atm, 3 cyl 10,5 atm. Czym dalej od 1cyl tym słabsze ciśnienie.Okazało się że po wlaniu trochę oleju do cylindra ciśnienie wzrosło do normalnego, czyli do 12 atm.Oznaczało by to że padły pierścienie na 4 tym cyl. Tylko dlaczego po tak małym przebiegu ukryj
dodano 10.09.2013 przez
Jestem bardzo zadowolony z mojej decyzji.Firma na medal. Przed montażem pytałem w serwisie i mimo że mi odradzali zabudowę do ... więcejmojego samochodu zdecydowałem się jednak na montaż w AUTO MIX-ie. Wszystko jest w najlepszym porządeczku. Poprzednie auto Opel Vectra B 1,8 16V montowałem u nich 10 lat temu i zrobiłem na instalacji ponad 200 tyś km i również byłem zadowolony stąd moja decyzja mimo że serwis z Rybnika mi odradzał. Jeszcze raz bardzo polecam!!! ukryj
dodano 07.02.2014 przez
Wszystko poszło sprawnie i szybko,samochód nie traci na mocy,nie odczuwam różnicy pomiędzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie.Bardzo dobrze ... więcejdobrane komponenty.Z resztą to już mój trzeci samochód montowany w tej firmie na przestrzeni 4 lat.Wiedzą jak dobrać części i jak je zamontować.Spalanie prawie takie samo jak na benzynie.Bardzo dobra estetyka montażu. ukryj
dodano 13.05.2015 przez
Bardzo dobrze pracuje na gazie,jestem po przeglądzie po 10000km i nie mam zastrzeżeń.Spalanie prawie jak na benzynie,nie szarpie,nie gaśnie.Założona bardzo ... więcejprofesjonalnie.Firma solidna,wszystko jest tak jak obiecali. ukryj
dodano 04.04.2014 przez
Polecam montaż gazu w tym samochodzie, szczególnie w firmowym warsztacie producenta sterowników STAG w Białymstoku, którzy mają gotowe zestawy do ... więcejhyundaia. Wszystko idealnie zamontowane i działa. ukryj
dodano 19.09.2013 przez
Instalację dobierałem taką, jak się fabrycznie montuje w hyundaiach, czyli BRC. Chodziło wyłącznie o dobry montaż i odpowiednią regulacją. Udało ... więcejsię, od 2 lat nic się nie dzieje. ukryj
dodano 16.07.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Hyundai i30