Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson

Lata produkcji: 2004 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz

Hyundai Tucson – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Hyundai Tucson

Cena od: 129 400 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Hyundai Tucson

Liczba ocen: 408
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Slawek
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Oceniam N Line. Generalnie jest bardzo dobrze wyposażony i świetnie się prezentuje. Dosyć sztywno zawieszony. Jak na tą klasę przestrzeń jest ogromna. Po wyciągnięciu zbędnej półki z bagażnika oraz tego nieszczęsnego styropianu bagażnik staje się już ogromny. W wersji n line listwy lakierowane na drzwiach wygladaja zle bo sie faluja na zaczepach. Szkoda bo psuje to wyglad na prawde swietnie narysowanego samochodu. Z drugiej strony widziałem takie mankamenty w samochodach znacznie droższych. W tej podstawowej wersji w cylku mieszanym spalanie nie jest wcale duze. Jak jezdze z zona 6-7 jak sam koło 11-tu i czasem wiecej.
4,7
~n1qq
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Tuscon IV 1.6 T-GDI 150km 2023 wersja N-LINE Shadow Grey. Ładniejszego Auta w tej kategorii cenowej nie widziałem. Czuć wzrok przechodniów i irytację sąsiadów. Wygląd agresywny ale zarazem elegancki. Silnik podstawowy, ale nie przeszkadza to w dynamicznej jeździe po mieście, szybkiej na trasie czy wyprzedzaniu bez stresu. Środek równie piękny co na zewnątrz jednakże postaram się skupić trochę na negatywach. Irytujące jest brak świateł LED oświetlającej kabinę oraz zahaczanie kolanem kierowcy panelu na środku osobom powyżej 1,85cm. Brudzi się też panel czarny w połysku. Kolejny mały problem to konieczność podłączenia się pod ANDROID AUTO przez kabel, nie ma opcji przez bluetooth. Jednak wszystko inne działa przez bluetooth. Nawigacja oryginalna Hyundai działa tak samo jak w każdym innej marce czyli miernie. Mapy są niezaktualizowane. Duży problem to spalanie, na oszczędnej jeździe (bardzo się starając) średnie spalanie to 7,5-8L/100km zaś przy normalnej jeździe to około 9L, zaś dynamiczna jazda to jakieś 10-10,5L, nie najlepiej, z drugiej strony nikt nie kupuje auta za 150tyś aby oszczędzać na tankowaniu. Podobno w rocznikach 2021 były problemy z stukaniem w tylnym prawym kole, ale aktualnych rocznikach tego problemu nie ma. Tak samo żadnych problemów z filtrami. To chyba tyle z negatywów, większość z nich są mało istotne, także jeżeli nikomu nic z tych rzeczy nie przeszkadza to gratuluje, Hyundai Tucson to auto którego szukasz! Nie chce mi się rozwijać o pozytywach, ale ogólnie to piękne Auto z zewnątrz jak i wewnątrz, z mocnym silnikiem jak na podstawę, lepszej ceny do jakości nie znajdziesz. Gwarancja na 5 lat, serwis 3 lata za darmo, czuję, że autko szybko się nie zestarzeje. Pozdrawiam!
4,3
~Z
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Świetny samochód, Mega wygodne, przestronne, dobrze wyposażone, absolutnie niezawodne i trwałe auto. Pięknie wygląda i świetnie się prowadzi, bardzo komfortowy. Silnik wystarczająco mocny, choć szału nie ma. Wkurzająca obsługa tempomatu (zamienia się na ogranicznik - nie wiem jak?). Fotel kierowcy za wysoko osadzony, ja jestem wysoki i bym chętnie zniżył, ale można tylko... wyżej. Świetna tapicerka - skóra się chowa. niezły sprzęt audio i nawigacja. Kuriozum - brak czujnika martwego pola w takim wyposażeniu!!! I na koniec- bardzo niskie spalanie przy ekonomicznej jeździe. Powyżej 140km/h żłopie już sporo.(N Line). Pięknie wygląda i świetnie się prowadzi, bardzo komfortowy. Silnik wystarczająco mocny, choć szału nie ma. Wkurzająca obsługa tempomatu (zamienia się na ogranicznik - nie wiem jak?). Fotel kierowcy za wysoko osadzony, ja jestem wysoki i bym chętnie zniżył, ale można tylko... wyżej. Świetna tapicerka - skóra się chowa. niezły sprzęt audio i nawigacja. Kuriozum - brak czujnika martwego pola w takim wyposażeniu!!! I na koniec- bardzo niskie spalanie przy ekonomicznej jeździe. Powyżej 140km/h żłopie już sporo.

Raporty spalania Hyundai Tucson

Liczba raportów: 580
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson
7,1 – 11,3
l/100 km
6,2 – 10,0
l/100 km
8,6 – 15,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Hyundai Tucson III
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Automat, N-line, opony 245/45/19, jazda zimą spokojna w trybie codziennym mieszanym, czasem trasa 300km, z korzystaniem z tempomatu, wynik po przejechaniu 2,5tys km. Licznik samochodowy wskazuje zawyżone zużycie o jakieś 0,5-0,6l. Średnie zużycie na wskazaniach paska zużycia zawyża a sam wynik należałoby odczytywać z mocnym opóźnieniem (np. pierwsze 2km zimą na zimnym silniku to 22l, po kolejnych dwóch jest już 14 - 12...). Przy jeździe mocno dynamicznej średnia będzie wynosiła 10l (testowane na 50km).
9,8
Hyundai Tucson III
SUV 2.0 CRDI 185KM 136kW
Przebieg 89.000km, automat, naped 4WD, jazda 40% autostrada, 60% miasto a i tak ciezko zejsc ze spalaniem ponizej 10L/100km. Silnik zadbany, olej/filtry zmieniane co roku, zadnych usterek i bledow a i tak przy spokojnej jezdzie duzo za duze spalanie w porownaniu do danych producenta.
6,0
Hyundai Tucson IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Witajcie. Średnie minimalne spalanie to średni wynik z 5000km z jazdy 90% miasto, sporadycznie autostrada, głównie dojazdy do pracy. Na trasie auto pali zdecydowanie więcej, mniej więcej 6-7l/100km i jest to wynik z jazdy w lecie. Minimalne spalanie to wynik jazdy z prędkością 70-80km/h na poziomym terenie poza miastem. Średnie maksymalne zużycie paliwa to wynik osiągnięty na autostradzie z prędkością ok. 140km/h. W zimie wyniki te są niestety nie do osiągnięcia. Pozdrawiam.

Usterki Hyundai Tucson

Liczba wpisów: 61
Problem z filtrem cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych nowych Tucsonów (na pewno od 2021)
  • Hyundai Tucson IV
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 212
Nie 17
Nie ma rzetelnej instrukcji serwisu filtra GPF, który jest wymagany przez system w sytuacjach nieokreślonych (generalnie wadliwe rozwiązania w tym zakresie). Np. w moim - pierwszy raz samochód zasygnalizował potrzebę serwisu tego filtra po 900 kilometrach od zakupu a po raz kolejny - po kolejnych 700 kilometrach. Procedura wypalania samodzielnego jest nieskuteczna. Problem pojawia się w wielu samochodach - użytkownicy opisują swoje problemy na forach i grupach na FB (łatwo znaleźć): https://www.facebook.com/groups/470159254367932/posts/692284205488768 https://www.facebook.com/groups/1046557149172457/posts/1271541926673977/ www.facebook.com/groups/629971641641118/ https://hyundaitucson.info/problem-filtrem-czastek-stalych-gpf-kilku-tysiacach-t1809-190.html
83 komentarze
brak mocy na 3 cylindrze
  • Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 GDi 132KM 97kW 2018-2020
  • układ wtryskowy
  • 16 tys. km
w czasie jazdy w wiekszosci wrzucaniu biegu z 3 na 4 silnik dostaje dran faluje i wlacza sie czek i silnik traci moc . jak sie okazało po podłaczeniu pod komputer brak mocy na 3 cylindrze . wymieniłem swiece sam bo gwarancja tego nie obejmuje i nadal objawy byly takie same to juz ASO wymieniło cewke ale to nic nie dalo a teraz beda rozbierac rozrzad juz nie mam sily bo nowe auto a co jakis czas silnik w czasie jazdy traci moc i faluje . jak wylacze auto na 10 min usterka nie wraca po wlaczeniu silnika czek sie nie wlacza ale za jakis czas znowu sie pojawia jak ktos ma cos podobnego to prosze o kontak 669 547 365
Problem rozwiązany
4 komentarze
Skrzynia biegów
  • Hyundai Tucson III
  • układ napędowy
  • 77 tys. km
Witam rok temu wymieniałem synchronizatory skrzyni biegów! Teraz podczas jazdy na 4 biegu pojawił się jakiś dziwny dźwięk (takie trykanie) najprawdopodobniej ze skrzyni. Im więcej gazu dodaje tym głośniej to słychać. Co to może być za problem?
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
4,3
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 i 16V 141KM 104kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Niestety kiepska opinia. Samochód miał instalację zamontowaną w salonie regularnie serwisowaną. Przy około 70 tys. zaczęło się niewielkie telepanie na wolnych obrotach. Wymiana przewodów do świec nie pomogła. Przy 80 tys. kontrolka silnika zaczęła sygnalizować wypadanie zapłonów na 3 cylindrze. Wymiana cewek, znowu przewodów (wszystko oryginał), świec, nawet wtrysku gazu...
5,0
Hyundai Tucson I
SUV 2.0 i 16V 141KM 104kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 106 tys. km
użytkowana przez: 88 tys. km
Przede wszystkim przy montażu kierowałem się niezawodnością instalacji i wybrałem polskiego zenita z agcentrum. do zestawu mam wtryskiwacze hercules, numer jeden na rynku. reduktor z KM. Montaż na najwyższym poziomie. silnik pracuje prawidłowo, bez szarpania etc.
5,0
Hyundai Tucson I
SUV Facelifting 2.0i CVVT 141KM 104kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 33 tys. km
użytkowana przez: 51 tys. km
Dużo jeżdżę, więc się szybko zwrócił montaż. Mam instalację blue box z reduktorem kme silver, wtryskiwaczami hercules na przewodach north fighter. zbiornik mam 55/630. użytkuję od dawna, to moje kolejne auto na lpg. spalanie korzystne. serwis przeglądowy. jestem zadowolony z instalacji i z warsztatu. dostałem pierwsze tankowanie gratis przy montażu, choć to dawno temu było....
Hyundai Tucson