Wszystkie modele

Produkowane

F-Type XF XJ XK

Starsze

E-Type S-Type X-Type XJ8 XJR XJS XK8 XKR
Opony
Części i akcesoria

Galerie

Jaguar X-Type

Model należący do klasy średniej (segment D), pozycjonowany w grupie premium, produkowany od 2001 roku. Debiut Jaguara w tym segmencie i drugi samochód w historii marki dostępny również w wersji kombi (Estate). Pierwszy, oferowany pod szyldem Jaguara (w latach 80. powstał XJS kombi, ale oferowano go pod nazwą Lynx Eventer). Konstrukcyjnie X-Type powiązany jest z Fordem Mondeo, dzieli z nim płytę podłogową i wiele komponentów. Model okazał się również niezłym komercyjnym sukcesem, od debiutu był najlepiej sprzedającym się Jaguarem.

Jaguar X-Type 3.0 V6 231KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Jaguar X-Type 3.0 V6 231KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Jaguar X-Type 3.0 V6 231KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Jaguar X-Type 3.0 V6 231KM - galeria redakcyjna - maska otwarta
Jaguar X-Type 3.0 V6 231KM - galeria redakcyjna - bagażnik
Jaguar X-Type 3.0 V6 231KM - galeria redakcyjna - ekran systemu multimedialnego
Jaguar X-Type 3.0 V6 231KM - galeria redakcyjna - konsola środkowa

Choć rozmiarami nie odbiega od typowych przedstawicieli klasy średniej, X-Type to najprawdziwsza limuzyna, zasługująca na znaczek Jaguara. O tym, z jaką marką mamy do czynienia, świadczy choćby jego wygląd - wyszukany, elegancki i bardzo reprezentacyjny. Ekskluzywny wizerunek nadwozia kontynuuje wnętrze. Jego wyrafinowana stylizacja, połacie luksusowych materiałów, niemal kompletne wyposażenie, komfortowe fotele i wreszcie świetne wyciszenie dbają o odpowiednią atmosferę. W ślad za innymi modelami segmentu D premium, kabina rozpieszcza podróżujących z przodu, ograniczając ilość miejsca z tyłu. Pojemność kufra - przyzwoita.

Aby dotrzymać kroku konkurencji i przyciągnąć do salonów nowych klientów, Jaguar ulokował pod maską X-Type'a silniki wysokoprężne. I choć okazały się one wystarczająco dynamiczne, bardzo elastyczne i rekordowo oszczędne, z biegiem czasu zaczęły ujawniać poważne wady konstrukcyjne. Kto chciałby uniknąć awarii, powinien sięgnąć po któregoś z widlastych "benzyniaków" - wszystkie są trwałe, szybkie i pięknie brzmią, ale sporo "palą" i nie nadają się do zasilania LPG. Zawieszenie "Brytyjczyka" łączy w sobie kapitalne właściwości jezdne i wysoki komfort.

W przypadku większości limuzyn spod znaku drapieżnego kota użytkownicy muszą liczyć się z ogromnymi kosztami eksploatacji. Ale nie w przypadku Jaguara X-Type - dzięki temu, że auto zostało zaprojektowane na podzespołach Forda Mondeo, jego użytkowanie nie powinno być przesadnie kosztowne. Zwłaszcza, że przy regularnym serwisie, samochód nie powinien psuć się niemal w ogóle - oczywiście, jeśli tylko nie kupimy diesla (oba "ropniaki" cierpią na takie problemy jak uszkodzenie układu wtryskowego czy zużycie koła zamachowego).

Komentarze redakcji

Powagosław: Gdy wchodził na rynek reklamowano go hasłem: „Pierwszy Jaguar, który kosztuje jak samochód”. Właśnie na takie kompromisy musi chodzić dziś słynna brytyjska marka po przejęciu przez Forda. Gdyby nie on, po Jaguarze zostałoby tylko wspomnienie. A X-Type wcale nie jest taki zły, jak o nim mówią.
Luzacjusz: Baby-Jag albo, jak kto woli - Forduar. X-Type w wersji kombi? Brr… Zmieńmy temat. Co byście powiedzieli, gdyby na przykład Rolling Stonesi przyjechali do Polski na koncert z okazji otwarcia Tesco w Łomży? Nieprawdopodobne, co? Spokojnie, w dzisiejszych czasach wszystko możliwe.

Wersje nadwozia Jaguar X-Type

Silniki Jaguar X-Type

Lista silników:
2.1 i V6 24V (159KM), 2.5 i V6 24V (197KM), 3.0 i V6 24V (234KM), 2.0 TDi (130KM), 2.2 TD (155KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Choć praktycznie X-Type to Ford Mondeo, to teoretycznie nadal jest Jaguarem. I o to chodzi, bo przynajmniej bardzo stara się nim być. Silniki benzynowe to wyłącznie motory widlaste. Najsłabszy ma 6 cylindrów i 2.5l pojemności. Został zaprojektowany przez człowieka pierwotnego, przetrwał zlodowacenie i trafił m.in. do X-Type – jest sprawdzony, trwały, ma łańcuch rozrządu i prawie 200KM – miewa jednak problemy z termostatem i pompą wody. Taka moc wystarcza, żeby auto osiągnęło 100km/h w około 8 sekund. Jeśli to mało, to jest jeszcze jeden motor, pół litra większy i o 30KM mocniejszy. Podczas przyspieszania pozwala zaoszczędzić 1 sekundę, a przy tym pracuje tak cicho i miło dla ucha jak mniejszy brat. Oba silniki są jednak drogie i dużo palą, a cennik oferty otwierają diesle. Najsłabszy ma 2.0l i 130KM. Konkurencja może pochwalić się lepszymi wynikami z takiej pojemności, ale niewymagającym taka moc i osiągi wystarczą. Przynajmniej motor jest cichy, a powyżej 3-3,5tys. obr./min. zaczyna całkiem ładnie brzmieć, choć niebezpiecznie głośno. Lepszym wyborem będzie mocniejszy 2.2l 155KM, który zdecydowanie bardziej cieszy dynamiką i jak na 155KM, całkiem nieźle radzi sobie z samochodem. Tylko, że za podobną cenę możecie już kupić 200-konną jednostkę benzynową. Wybór jest prosty – osiągi lub spalanie.

Publikacje o Jaguar X-Type

Jaguar X-Type ponownie w AutoCentrum.pl. Tym razem na LPG

Po raz pierwszy w AutoCentrum.pl Jaguar X-Type pojawił się 7 lat temu. Wtedy prezentowaliśmy raport z jazdy. Tym razem to Jaguar X-Type (lata 2001-2009), który został zaadaptowany do jazdy na LPG przez zakład AUTODOCTOR współpracujący z LPGmanią w AutoCentrum.pl. Model pochodzi z 2002 roku, napędzany...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Jaguar X-Type 2.0D

„Powiedzieć znajomym na przyjęciu, że jeździ się Nissanem Almerą, to jak powiedzieć, że ma się wirusa Ebola i właśnie zamierza się kichnąć.” „Kiedy tylko cierpię na bezsenność, rzucam okiem na zdjęcie Toyoty Camry i momentalnie odpadam.” Jeremy Clarkson, współprowadzący Top Gear,...

Czy to wypada ?

Kombi w ekskluzywnym towarzystwie, to duży nietakt. Jaguar postanowił złamać dotychczas obowiązujące prawa.

Z wyższych sfer

Choć jest najmniejszym w arystokratycznej rodzinie, posiada wszystkie cechy większych modeli.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Jaguar X-Type

Społeczność kierowców Jaguar X-TypeautoWcentrum - społeczność Jaguar X-Type

najwyższe oktanyAuta - Jaguar X-Type

Jaguar X-Type Kociak 38,59

Jaguar X-Type Kocur 69,37

Jaguar X-Type 2.0 D Estate 32,16

Jaguar X-Type porno 61,60

Jaguar X-Type Indianapolis 82,30

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Jaguar X-Type

woziek 30,04

mannz 67,65

petercooy 30,06

sienek86 36,26

juhas1989 30,13

Jordi 30,14

piotr170169 30,05

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Jaguar X-Type

Dżaga czeka malowanko
Dżaga czeka malowanko Zapomniałem się pochwalić (nie ma czym...) ktoś jakiś czas temu przerysował mi d...
Lekka poprawa
Lekka poprawa A więc spalanie się już troszkę uspokoiło. Jest na poziomie 15 litrów (da się ju...
...
... Założyłem do mojego auta gaz... pali mi od 15 w górę... przy mojej jeździe? Bieg...
Przegląd
Przegląd Wczoraj chłopcy zrobili generalny przegląd X-a ze względu na to ,iż od jakiegoś ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Jaguar X-Type

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Jaguar X-Type
 

Najpopularniejsza wersja Jaguar X-Type

Jaguar X-Type

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Jaguar X-Type
 

Jaguar X-Type najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Opel Insignia 2.0 CDTi Edition Opel Insignia 2.0 CDTi Edition
Rocznik: 2011. Przebieg: 133 275 km. Silnik: 2.0 96KM .
Cena: 41 800 zł
Hyundai i40 Comfort Hyundai i40 Comfort
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 200 km. Silnik: 1.6 99KM .
Cena: 83 600 zł
Zyskujesz: 13 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Jaguar X-Type

Jaguar X-Type
2.0 diesel 130 KM
244 630 km, 2005
14 600 PLN
Jaguar X-Type
2.0 diesel 130 KM
163 500 km, 2007
27 900 PLN
Jaguar X-Type
3.0 benzyna 231 KM
188 000 km, 2004
24 900 PLN
Jaguar X-Type
2.0 diesel 96 KM
115 800 km, 2005
18 500 PLN

Ocena auta Jaguar X-Type

  • Średnia ocena
    na podstawie 73 opinii
  • 4,21
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Jaguar X-Type Sedan 2.0 TDi (130 KM)

W tym miejscu chciałbym skonfrontować X-Type z Fordem Mondeo na którego płycie podłogowej jest skonstruowany. Jeździłem "Mondziakiem" przez trzy lata, zrobiłem nim 140 tys km i byłem z niego bardzo zadowolony. jednak X-Type to zupełnie inna bajka. jest znaczie bardziej komfortowo i ciszej. W srodku nie ma zadnej części z Forda - chyba poza stacyjką i mechanizmem regulacji pasów. Jakość materiałów w Jaguarze jest o niebo lepsza. W porównaniu z Mondeo, Jaguar jest wyraźnie ciaśniejszy (szczególnie z tyłu) i więcej pali, za to kultura pracy silnika ( w Mondeo miałem ten sam) jest znaczie lepsza w Jaguarze. W Jaguarze przegląd jest droższy o ok. 600zł (przy tym samym silniku) za to dostajemy 3 lata gwarancji bez limitu kilometrów. Ta wrsja silnikowa nie zapewni skoków adrenaliny ale jest wystarczająco dynamiczna. Moim zdaniem, ten samochód jest udanym kompromisem pomiędzy ceną, prestiżem, komfortem i kosztami eksploatacji. Aha! Ma naprawdę niezłe radio!

dodał: frog
Jaguar X-Type Sedan 3.0 i V6 24V (234 KM)

Jestem pierwszym właścicielem mojego X-type. Niestety okazał się strasznie awaryjny. Nikomu nie polecam. Do tego wszystkiego ciasny, niewygodny i bardzo traci na wartości. Serwis Jaguara w Warszawie w którym serwisowałem swój samochód to już wogóle kompletna pomyłka: ceny chore a jakość wykonania usług marna: ciągle musiałem jeździć do nich na poprawki bo jak naprawili jedno, to popsuli drugie, albo rozkładali ręce bo nie potrafili znaleźć przyczyny... tragedia...

dodał: gajer@epf.pl
Jaguar X-Type Sedan 3.0 i V6 24V (234 KM)

Wszystko znakomicie, mam najwyższą wersję, więc nie ma na co narzekać - luksus (dla dwóch osób, to jednak względnie małe auto) do chwili, kiedy... trzeba szybko go zatrzymać. Niestety ja zatrzymałem się na aucie, które stało spory kawałek przede mną. Zaczynając hamowanie nawet przez myśl mi nie przeszło, że tak to się skończy (jeździłem sporo porównywalnie ciężkimi autami: Espace, Vectra, Mondeo, Passat - te zatrzymałbym w porę...).

dodał: T.
Jaguar X-Type Sedan 2.0 TDi (130 KM)

Mógłoby być troszkę lepiej dopracowane wnętrze tego pojazdu. Jakość niektórych materaiłów pozostawia wiele do życzenia. Generalnie w środku jest to auto bardzo konserwatywne. To akurat mi nie przeszkadza, bo to w końcu Jaguar. Jasna tapicerka robi wrażenie, ale jak się temu uważniej przyjrzeć, to niektóre elementy mogłyby być lepiej i staranniej wykonane. Trochę trąci tandetą:))

dodał: Fandango
Jaguar X-Type Sedan 2.5 i V6 24V (197 KM)

Tak naprawde to kupuje sie badge, bo kazdy uzytkownik tego auta moze powiedziec ze ma JAGA! (co jest prawda tylko do pewnego stopnia). Krytycy mowia z pogarda, ze to Mondeo bo bazuje na plycie fordowskiego auta. I to jest to co jest najlepsze Jagu X-type! Samochod prowadzi sie bajecznie, dziedziczac po czesci wlasciwosci Fordow a po czesci dosc dobry ale cholernie glosny, AWD.

dodał: E. Grudnicki
  • Zalety
  • + ergonomia
  • + silnik
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Jaguar X-Type

Jaguar X-Type 3.0 V6 231KM - galeria redakcyjna Jaguar X-Type 2007 Jaguar X-type Sportwagon Jaguar X-Type Sportwagon 2.0D - galeria redakcyjna Jaguar X-Type Kombi 2007 Jaguar X-Type  Sedan - galeria społeczności Jaguar X-Type 3.0 High - galeria redakcyjna Jaguar X-type
Zobacz inne galerie Jaguar

Opinie o instalacji LPG

Jaguar X-Type

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Jaguar X-Type

Jaguar X-Type

32 komentarze

26 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~tomek~tomek

prosze o info.co dzieje sie z mojm 2.5 V6 196KM Bezyna.? spadaja obroty,raz sa bardzo niskie,że aż potrafi zgasnąć np.na skrzyzowaniu, a raz normalne i tak na zmiane. niskie-normalne. nierowno pracjue.pozdrawiam

~pawel~pawel

Witam i na samym początku mam problem z ze swoim kotkiem miałem wypadek i chce zreanimować swoje autko ale prad mi uciekl. Dziala pilot i podswietlenie a brak reszty pomuzcie prosze.

~daroi~daroi

Witam, chcę kupić jaga 2,5 v6 193 km, a że jeżdżę dużo to instalacja gazowa była by dla mnie ekonomiczna, więc proszę o opinie, jaka konkretnie instalacja, i czy w ogóle to gra z tym silnikiem, i co to znaczy porządna instalacja?, dzęieki

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Jaguar

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
308
Przejechany dystans
299 623 km
Zatankowanego paliwa
11 789 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
55
Wydanych pieniędzy
26 164 zł
Średnie wydatki na auto
1 246 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
87
Wydanych pieniędzy
24 902 zł
Średnie wydatki na auto
1 186 zł
Zobacz dzienniki kosztów Jaguar (21)

Testy zderzeniowe Jaguar X-Type

Najnowsze testy zderzeniowe Jaguar X-Type przeprowadzone przez Euro NCAP.

Jaguar X-type

Jaguar X-Type
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Jaguar

Zużycie paliwa Jaguar X-Type

Na podstawie 92 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: KolesX-type, dodano: 23.09.2006 16:00

tutaj mozna ponarzekac ale tylko zalezy to kto jak jezdzi -max 15,5litra min. 7,3litra, srednia ocena -4

pełny raport Jaguar Sedan 2.5 i V6 24V

autor: Andy, dodano: 11.10.2009 20:55

spalanie na przyzwoitym poziomie, serwis porównywalnie drogi jak w Audi, czy VW a nawet ostatnio w Toyocie.

pełny raport Jaguar Sedan 2.0 TDi

autor: x-type, dodano: 24.04.2011 12:15

spalanie super, ceny czesci moglyby byc nizsze(czesto ciezko znalezc zamiennik)

pełny raport Jaguar Sedan 2.0 TDi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Jaguar X-Type

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Jaguar X-Type

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Jaguar X-Type
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Jaguar X-Type, oglądali także