Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Jaguar X-Type

Lata produkcji: 2001 - teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D, grupa premium) produkowany w latach 2001-2009. Był to pierwszy samochód Jaguara w tym segmencie i drugi w historii marki dostępny również w wersji kombi (Estate): co prawda w latach 80. powstał XJS kombi, ale oferowano go pod nazwą Lynx Eventer. Konstrukcyjnie X-Type był oparty na rozwiązaniach Forda Mondeo III, z którym dzielił płytę podłogową i wiele komponentów. Model okazał się również niezłym komercyjnym sukcesem, od debiutu był najlepiej sprzedającym się Jaguarem. W 2015 roku jego następcą został model XE.

Komentarze redakcji

Powagosław: Gdy wchodził na rynek reklamowano go hasłem: „Pierwszy Jaguar, który kosztuje jak samochód”. Właśnie na takie kompromisy musi chodzić dziś słynna brytyjska marka po przejęciu przez Forda. Gdyby nie on, po Jaguarze zostałoby tylko wspomnienie. A X-Type wcale nie jest taki zły, jak o nim mówią.
Luzacjusz: Baby-Jag albo, jak kto woli - Forduar. X-Type w wersji kombi? Brr… Zmieńmy temat. Co byście powiedzieli, gdyby na przykład Rolling Stonesi przyjechali do Polski na koncert z okazji otwarcia Tesco w Łomży? Nieprawdopodobne, co? Spokojnie, w dzisiejszych czasach wszystko możliwe.

Choć rozmiarami nie odbiega od typowych przedstawicieli klasy średniej, X-Type to najprawdziwsza limuzyna, zasługująca na znaczek Jaguara. O tym, z jaką marką mamy do czynienia, świadczy choćby jego wygląd - wyszukany, elegancki i bardzo reprezentacyjny. Ekskluzywny wizerunek nadwozia kontynuuje wnętrze. Jego wyrafinowana stylizacja, połacie luksusowych materiałów, niemal kompletne wyposażenie, komfortowe fotele i wreszcie świetne wyciszenie dbają o odpowiednią atmosferę. W ślad za innymi modelami segmentu D premium, kabina rozpieszcza podróżujących z przodu, ograniczając ilość miejsca z tyłu. Pojemność kufra - przyzwoita.

Aby dotrzymać kroku konkurencji i przyciągnąć do salonów nowych klientów, Jaguar ulokował pod maską X-Type'a silniki wysokoprężne. I choć okazały się one wystarczająco dynamiczne, bardzo elastyczne i rekordowo oszczędne, z biegiem czasu zaczęły ujawniać poważne wady konstrukcyjne. Kto chciałby uniknąć awarii, powinien sięgnąć po któregoś z widlastych "benzyniaków" - wszystkie są trwałe, szybkie i pięknie brzmią, ale sporo "palą" i nie nadają się do zasilania LPG. Zawieszenie "Brytyjczyka" łączy w sobie kapitalne właściwości jezdne i wysoki komfort.

W przypadku większości limuzyn spod znaku drapieżnego kota użytkownicy muszą liczyć się z ogromnymi kosztami eksploatacji. Ale nie w przypadku Jaguara X-Type - dzięki temu, że auto zostało zaprojektowane na podzespołach Forda Mondeo, jego użytkowanie nie powinno być przesadnie kosztowne. Zwłaszcza, że przy regularnym serwisie, samochód nie powinien psuć się niemal w ogóle - oczywiście, jeśli tylko nie kupimy diesla (oba "ropniaki" cierpią na takie problemy jak uszkodzenie układu wtryskowego czy zużycie koła zamachowego).

Dane techniczne Jaguar X-Type

Silniki

Moc silników 130-234 KM

Poj. silników 1 998-2 968 cm3

Prędkość maks. 201-232 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,8-10,2 s

zobacz dane techniczne

Oceny Jaguar X-Type

Średnia ocena modelu

na podstawie 77 opinii

4.25

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Silnik

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (91%)
NIE (9%)

Wybrane oceny kierowców Jaguar X-Type

W tym miejscu chciałbym skonfrontować X-Type z Fordem Mondeo na którego płycie podłogowej jest skonstruowany. Jeździłem "Mondziakiem" przez trzy lata, ... więcejzrobiłem nim 140 tys km i byłem z niego bardzo zadowolony. jednak X-Type to zupełnie inna bajka. jest znaczie bardziej komfortowo i ciszej. W srodku nie ma zadnej części z Forda - chyba poza stacyjką i mechanizmem regulacji pasów. Jakość materiałów w Jaguarze jest o niebo lepsza. W porównaniu z Mondeo, Jaguar jest wyraźnie ciaśniejszy (szczególnie z tyłu) i więcej pali, za to kultura pracy silnika ( w Mondeo miałem ten sam) jest znaczie lepsza w Jaguarze. W Jaguarze przegląd jest droższy o ok. 600zł (przy tym samym silniku) za to dostajemy 3 lata gwarancji bez limitu kilometrów. Ta wrsja silnikowa nie zapewni skoków adrenaliny ale jest wystarczająco dynamiczna. Moim zdaniem, ten samochód jest udanym kompromisem pomiędzy ceną, prestiżem, komfortem i kosztami eksploatacji. Aha! Ma naprawdę niezłe radio! ukryj
dodano 20.12.2006 przez
Jestem pierwszym właścicielem mojego X-type. Niestety okazał się strasznie awaryjny. Nikomu nie polecam. Do tego wszystkiego ciasny, niewygodny i bardzo ... więcejtraci na wartości. Serwis Jaguara w Warszawie w którym serwisowałem swój samochód to już wogóle kompletna pomyłka: ceny chore a jakość wykonania usług marna: ciągle musiałem jeździć do nich na poprawki bo jak naprawili jedno, to popsuli drugie, albo rozkładali ręce bo nie potrafili znaleźć przyczyny... tragedia... ukryj
dodano 12.02.2008 przez
Jest to samochód, który posiada wszystkie szczegóły identyfikacyjne, jak na Jaguara przystało - design grilla, jak w modelu XJ, materiały ... więcejwykończeniowe wnętrza dobrej jakości, odporne na zużycie, system audio, który daje przyjemność ze słuchania muzyki, satysfakcjonyjący 450l bagażnik, wygodę podrózowania i bezpieczeństwo (potężne profile ramy oraz syst. poduszek powietrznych) ukryj
dodano 10.12.2009 przez
jaguar x-type sczegolnie w czarnym kolorze (taki mam) wyglada przepieknie..nie mozna do niczego sie przyczepic jest poprostu piekny i zadne ... więcejpassaty merce i audi nie moga mu pod tym wzgledem podskoczyc..mimo uwag ze to ford kooperacja z mondeo sie oplacila bo auto przejelo to co w mondeo najlepsze czyli zawieszenie i znakomity silnik z common rail,pomimo paru niedociagniec typu fordowska stacyjka czy podsufitka, silnik idealny do tego auta sprawia wraznie mocniejszego niz jest w rzeczywisotsci..auto prowadzi sie jak po torach, super zawieszenie i tanie czesci bo to od forda..generalnie znakomte auto o zjawiskowym wygladzie.. ukryj
dodano 10.07.2009 przez
Zobacz oceny Jaguar X-Type Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Jaguar X-Type

Pb
5,97 - 17,17
Na podstawie 45 raportów spalania
ON
5,37 - 12,27
Na podstawie 39 raportów spalania
LPG
10,67 - 17,33
Na podstawie 8 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Jaguar X-Type

Bez gazu to fantazja. Z gazem to problemy. Jednak Ideologię trzeba włożyć pomiędzy książki i poskromić LPG. Trasa spokojna jazda ok ... więcej10,5L - Bydgoszcz - Berlin Trasa szybka do 160km/h - 13,5 Mieszany - ok 16l Miasto - do 20L Tak jak w BMW z silnikiem TDS wcześniej czy później nie zapala na zimnym bo siada pompa tak te silniki zawsze mają problemy z gazem. Są czujniki ciśnienia na listwie i żadne emulatory rady nie dadzą nawet te robione na zamówienie przez BRC. Wcześniej czy później jest problem z pracą na benzynie i rosnącym spalaniem. Stosowanie reseterów to tylko działanie szkodzące w dłuższej perspektywie bo Ecu rozkalibruje się. Rada? Reset kompa i pełen cykl na benzynie ok 500-600km aby nauczyć pompę paliwa wydatku i ECU. Rada Istotna: Po 3 latach jazdy okazuje się że rozwiązaniem problemów lpg jest mechaniczny powrót paliwa by komputer benzynowy nie zgłupiał gdy ciągle dostaje info z listwy że ciśnienie rośnie więc powoli powoli z biegiem setek km zwalnia obroty pompy oraz skład mieszanki benzyny. ukryj
dodano 27.10.2013 przez
Hej Jestem Posiadaczem tez Jaga i tez musze przyznac ze to nie jest 100% i t nie jest to samo,niby ... więcejjest to autko prestizowe i ladne i podoba mi sie ale za duzo mieszańca w nim jest.Plyta podlogowa jest od mondeo stv 2.2 wiec nie narzekam,cala elektyka to nie stety tez ford i to nie jest plus,silnik jest zapozyczony od rowera ktory zostal troche udoskonalony,ale nie za wiele,a wnetzre chyba nie kazdy wie ze jest od volvo =) główny stilista wolwo od wnetzr projektowal je.Wiec co nam z jaga zostaje blachówa i oczywiscie znaczek ^^Ale szczerze mówiac nie przejmuje sie tym bo naprawde bardzo dobrze mi sie tym autkiem jezdzi niby to skladak,ale dobrys kładak =)jestem młodym posiadaczem jaguara bo mam 23 lata i to nie prawda ze te autko nie pasuje do młodych ludzi tylko starszych to bezsens.Ja jestem zadowolony z tego aytka mam go rok i jedynei amortyzatory stylu wymienialem,ale byly od nowosci.a tak to leje i jezdze =)) Pozdrowienia ukryj
dodano 30.10.2008 przez
Jezdze jaguarem x-type od 3 lat super autko oprocz wymian oleju i jednej malej naprawy 9wymiana pierscienia od ... więcejabsu zardzewial i pekl ze starosci koszt wymiany 250 zl) nie mialem z nim zadnych problemow.mam teraz duzy problem bo rodzina mi sie powiekszyla i zastanawiam sie czy to auto zmienic niezbyt jest funkcjonalne jako ,,famili car,, ze wzglendu na mala ilos miejsca na tylnych siedzeniach i w bagazniku (bo mam problem ze wlozeniem wozka dla dziecka)ale nie wydaje ze zamienilbym na jaga kombi bo to juz nie ten samochod nie pasuje ta wersja do marki i nie podoba mi sie wiec chyba bede dalej nim jezdzil ukryj
dodano 17.10.2009 przez
Spalanie podaje realne a nie z komputera. Miasto realne spalanie a jezdze glownie poza korkami w Warszawie (codziennie ok 35 ... więcejkm)nie jest mniejsze niz 7,5 i wieksze niz 8,6 L (srednie roczne zużycie to ok 8,3 L). Na trasie najczesciej 6,6 litra, chociaz uzyskalem i 5,9 na 400km trasie kiedys w 2 osoby i bagaz ale tez 7,2 L przy pelnym zaladowanym samochodzie. Nie wiem skad sie biorą niektórym wartosci typu 6,0-6,5 L w miescie jak rowniez 5L na trasie (chyba ze ktos jezdzi 80km/h). Dodam moze jeszcze ze srednie spalanie na dystansie ponad 20tys km to obecnie 7,5L/100km (70-80% miasto) ukryj
dodano 21.09.2011 przez
Witam! Od kilku miesięcy jestem posiadaczem tego niesamowitego pojazdu. Spalanie przy oszczędnej jeździe na autostradzie -180km/h to jakieś 7 litrów ,zaś ... więcejprzy 130km/h to 6 a czasem 5.5.Miasto 6.5 ,przy włączonej klimie i dość dynamicznej jeździe 7.5l/100. Samochodem się świetnie jeździ,wygodny jednakże mały. Z przodu jest mnóstwo miejsca, za to z tyłu go brak. Beżowa skóra ,wymaga częstego mycia i dbania o nią - co wiąże się z kosztami zakupu różnego typu preparatów. Części są śmiesznie tanie -blacharskie z anglików, mechaniczne z forda :) Pozdrawiam ukryj
dodano 27.12.2010 przez
Zobacz raporty spalania Jaguar X-Type Dodaj raport spalania

Publikacje o Jaguar X-Type

Dealerzy Jaguar

JLR CENTRUM

JLR CENTRUM Jaguar Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Waszyngtona 50

Więcej

TEAM MAREK PASIERBSKI SP. Z O.O.

TEAM - MAREK PASIERBSKI Jaguar Wroclaw/Dlugoleka

dolnośląskie, Wrocław/Długołęka, Wroclawska 33d

Więcej

JLR CENTRUM

JLR CENTRUM Jaguar Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Witosa 31

Więcej

MOTO GABRA

NIEZALEŻNY SALON I SERWIS MARKI JAGUAR Kraków

małopolskie, Kraków, Wielicka 87A

Więcej

VITRES

VITRES Jaguar Katowice

śląskie, Katowice, Lubiny 10c

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Jaguar X-Type

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

167

Przejechany dystans

25 605 zł

Zatankowanego paliwa

6 032 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

45

Wydanych pieniędzy

19 597 zł

Średnie wydatki na auto

1 507 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

70

Wydanych pieniędzy

19 438 zł

Średnie wydatki na auto

1 495 zł

ZOBACZ 13 dzienników kosztów Jaguar X-Type Załóż dziennik kosztów

Autodiagnoza Jaguar X-Type

Liczba wpisów: 6
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Jaguar X-Type Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Jaguar X-Type

Liczba wpisów: 7
Zainwestowałem sporo kasy w instalacje Lovato Fast , ale się opłaciło spalanie auto jest na dobrym poziomie przez przejechane 25 ... więcejtyś km nie miałem żadnych problemów oby tak dalej chociaż 100 tyś przejechać , jeśli chodzi o instalacje nie mam zastrzeżeń poza ceną jednak jak na razie obiecana jakoś jest więc to mnie cieszy , dobrze że nie zakładałem jakiś polecanych składanych wynalazków , bo pewnie musiał bym cały czas ustawiać, a tak mam święty spokój . ukryj
dodano 23.07.2015 przez
Zakładałem że z Instalacją gazową wiążą się częste wymiany różnych części , lecz jestem miło rozczarowany samochód działa znakomicie nie ... więcejmam żadnych problemów wszystko działa jak najlepiej , spalanie jak na taki motor bardzo przyzwoite około 13-15 litrów w zależności od stylu jazdy. ukryj
dodano 23.11.2014 przez
Instalacja wykonana prawidłowo, samochód pokonuje duże przebiegi, nie mam żadnych zastrzeżeń co do działania instalacji.
dodano 27.01.2014 przez
Montaż instalacji w warsztacie MASCAR Sebastian Wolak w Radomiu na ul. Gołębiowskiej - polecam
dodano 26.02.2015 przez
NIE ŻAŁUJĘ , ŻE ZDECYDOWAŁEM SIĘ NA GAZ
dodano 16.12.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Jaguar X-Type

Skarbnica wiedzy o Jaguar X-Type

Ciekawostki
dodano 10.10.2012 przez
W 2004 roku Jaguar X-TYPE Estate został wybrany przez Brytyjczyków najlepszym samochodem roku dostępnym na tamtym rynku.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą