Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.0 V6 CRD

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - kokpit
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - kierownica

Generacje Jeep Grand Cherokee

Grand Cherokee IV

Projektanci czwartej odsłony Jeepa Grand Cherokee nie mieli łatwego zadania - musieli stworzyć samochód, który będzie jednocześnie kontynuował tradycję poprzedników i prezentował się nowocześnie, a ponadto łączył agresywny charakter z eleganckim wizerunkiem. Styliści podołali jednak wyzwaniu, tworząc luksusową terenówkę w oryginalnym, świeżym, budzącym respekt i pożądanie opakowaniu. W 2013 roku auto zaliczyło face-lifting.

Na wysokości zadania stanął również zespół odpowiadający za projekt i wykończenie kokpitu. Bo choć niektóre plastiki mogłyby być ładniejsze i lepiej zmontowane, ogół sprawia bardzo dobre wrażenie. Wprowadzone w ramach liftingu elektroniczne zegary budzą obawy o czytelność, na szczęście rzeczywistość je rozwiewa. Pochwalić należy prostą obsługę tablicy rozdzielczej oraz łatwość zajęcia wygodnej pozycji za kierownicą.

Bohater naszego opisu nie zawodzi także wtedy, gdy zaczniemy przyglądać się praktyczności jego wnętrza. Kabinę pasażerską cechują duża ilość przestrzeni w obu rzędach siedzeń, wystarczająca liczba skrytek i uchwytów, jak również niezłe fotele. Przestrzeń bagażowa nie jest rekordowo pojemna, ale ułatwia transport ładunków za pomocą kilku funkcjonalnych dodatków oraz płaskiej podłogi, która powstaje po złożeniu kanapy.

Jeśli sądzicie, że Jeep Grand Cherokee IV jest jedną z wielu terenówek, która pod bojowym surdutem kryje technikę nadającą się tylko do asfaltowej jazdy, to jesteście w błędzie. Amerykańska terenówka czuje się na bezdrożach jak ryba w wodzie. Na zwykłych drogach jeździ już nieco gorzej, bo choć z jednej strony oferuje wysoki komfort podróżowania, z drugiej kompletnie nie nadaje się do dynamicznego pokonywania łuków.

Wśród najróżniejszych odmian flagowego modelu Jeepa bardzo korzystne oferty prezentują bazowe wersje. Są bowiem nie tylko tańsze od aut konkurencji, ale okazują się jednocześnie bardzo dobrze wyposażone. Kiedy zdecydujemy się na mocniejszy silnik lub lepsze wyposażenie, różnica w stosunku do rywali się zaciera. Nie dotyczy to jednak topowego wariantu SRT8, który wśród najmocniejszych terenówek świata wyróżnia się dobrą ceną.

Grand Cherokee III

Grand Cherokee to prawdziwy macho na kołach - gigantyczne gabaryty, niewielkie powierzchnie szyb, masywne nadkola oraz agresywne detale budzą respekt i sugerują ustąpić mu pierwszeństwa. Niestety, wielka karoseria wcale nie oznacza wielkiego wnętrza - z tyłu wygodnie będzie tylko dzieciom, co w tym segmencie aut trzeba uznać za lekkie nieporozumienie. Typowo dla modeli o amerykańskim rodowodzie, wyposażenie jest na ogół bardzo bogate, ale tworzywa użyte do wykończenia wnętrza pozostawiają wiele do życzenia.

Jeśli komuś zależy na umiarkowanym spalaniu, wybór silnika dla Jeepa Grand Cherokee III. generacji jest prosty - to zapożyczony z Mercedesa motor 3.0 CRD, który zapewnia udany kompromis pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa i jest przy tym bardzo trwały. Problemów z usterkowością nie mają też benzynowe silniki V6 i V8, ale ich spalanie potrafi zjeżyć włos na głowie (na szczęście, zwykle dobrze znoszą zasilanie LPG). Na szosie auto punktuje komfortem resorowania, ale nie zachęca do szybkiego pokonywania zakrętów, z kolei w terenie wydaje się nie do zatrzymania.

Układ napędowy trapią drobne wycieki, automatyczne przekładnie czasem nie wytrzymują współpracy z potężnymi silnikami, tarcze hamulcowe są podatne na zwichrowanie, a elektryka potrafi "wariować", jednak Grand Cherokee WH to pod względem niezawodności dopracowany samochód. O niskich kosztach utrzymania trzeba jednak zapomnieć, bo naprawy słono kosztują. Niskie są ceny aut na rynku wtórnym, choć trzeba pamiętać, że dużo egzemplarzy sprowadzono z USA po poważnych "dzwonach".

Komentarze redakcji

Powagosław: Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.
Luzacjusz: Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

Silniki Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee III - jaki silnik wybrać?

Na początek dobra wiadomość dla oszczędnych i bogatych – jest diesel. Widlasty, 3-litrowy, liczący 218KM. Moment obrotowy to ponad 500Nm, dlatego w razie czego potrafi wcisnąć w fotel. W praktyce dynamika nie jest powalająca, ale nie ma co narzekać – ten motor to dobry wybór i wielu w zupełności wystarczy. Cała reszta silników to duże „benzyny” – wszystkie są paliwożerne i z reguły niezbyt mocne. Jednostka 3.7l liczy tylko 210KM, czyli mniej od diesla. Do tego jej moment obrotowy ma się nijak do wersji wysokoprężnej, dlatego jest trochę bardziej ospała, ale za to dobrze wyciszona i ładnie brzmi. Wizytówka Jeepa to widlaste „ósemki”, najmniejsza ma 4.7l i 238KM. Jak na taką pojemność jest trochę mułowata, ale spory moment obrotowy ratuje sytuację. Wyżej znajduje się 5.7 HEMI 326KM i coś dla koneserów – wersja SRT-8 z ośmiocylindrowym 6.1l o konkretnej mocy 420KM. Tym już można pojechać na autostradzie – cała reszta motorów na zabawy w terenie zupełnie wystarczy.

Publikacje o Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD - bliżej Europy
 
Nasz test Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD 250 KM

Jeep to legenda. W trakcie ostatnich 70. lat wiele się jednak zmieniło i pierwotnie hardkorowe terenówki znacznie się ucywilizowały. Czy aby na pewno? Ile tej budowanej przez dekady legendy pozostało w dzisiejszych modelach? Przekonamy się, jeżdżąc Jeepem Grand Cherokee.

Toyota Land Cruiser V8 i Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - męski świat
 
Nasz test Toyota Land Cruiser V8 & Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

Żyjemy w czasach, w których kobieta z brodą, gender oraz każde inne wybryki ludzkiej osobowości nikogo już nie dziwią. Różnicę pomiędzy kobietami, a mężczyznami coraz bardziej się zacierają, a co gorsza w tych kluczowych zmianach główną rolę grają faceci. Faceci, którzy stają się mało męscy i zniewieściali....

Jeep Grand Cherokee SRT8 - bezkompromisowy brutal
 
Nasz test Jeep Grand Cherokee SRT8 6.4 V8 HEMI

Świetne osiągi, grzmiący wydech, ogromne zapotrzebowanie na paliwo, twarde zawieszenie oraz majestatyczny wygląd. Jeep Grand Cherokee we flagowej wersji SRT8 mógłby robić za wzorzec bezkompromisowego samochodu.

Jeep Grand Cherokee WJ - lepsze frytki czy ziemniaki?
 
Nasz test Jeep Grand Cherokee WJ – lepsze frytki czy ziemniaki?

Amerykanie są niesamowici. W fastfoodach są w stanie dojrzeć witaminy, na ich drogach spokojnie mógłby wylądować Airbus A380, a domy mieszkalne potrafią postawić w kilka dni. I to często bez użycia cegieł - bo wystarczą im ściany z "tektury". Koncepcja samochodu też jest inna niż w Europe....

Jeep Grand Cherokee - amerykański sen, europejski rynek
 
Nasz test Jeep Grand Cherokee Overland Summit 3.0 V6 CRD

Jeep Grand Cherokee to samochód, który jest jedną z ikon amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego. Na początku tego roku, na targach w Detroit, zaprezentowano jego odświeżoną wersję. Czy po tej kuracji odmładzającej Grand Cherokee wciąż może zapuścić się w głęboki teren, czy stał się typowo miejskim...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Jeep Grand CherokeeautoWcentrum - społeczność Jeep Grand Cherokee

najwyższe oktanyAuta - Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee 91,93

Jeep Grand Cherokee Jeepek 51,59

Jeep Grand Cherokee 46,91

Jeep Grand Cherokee Limted 4x4 69,55

Jeep Grand Cherokee  bez nazwy 60,54

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Jeep Grand Cherokee

kumex 30,10

Auto_Freek 30,11

Apertus 48,06

Lokii 30,03

kzysiu 30,13

OCET75 30,02

siena20 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Jeep Grand Cherokee

Kolejny przegląd i na tym nie koniec
Kolejny przegląd i na tym nie koniec Witam :) ostatnio wpis o Jeepie dałem w motoblogu ale za pozwoleniem Zachara i w...
Mocny na przeglądzie
Mocny na przeglądzie Witam :) Dziś Mocny trafił na Stacje Kontroli Pojazdów by przejść przegląd :)...
Awaria-diagnoza-naprawa
Awaria-diagnoza-naprawa Czołem Niestety sprawa nie była tak prosta jak w tytule, choć awaria trywialna,...
"GP" ma nowe uszy...
Cześć koledzy i koleżanki :) Jak już część z Was wie, jestem fanem off-roadu i ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Jeep Grand Cherokee

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Jeep Grand Cherokee
 

Najpopularniejsza wersja Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Jeep Grand Cherokee
 

Jeep Grand Cherokee najczęściej porównywane z:

Volvo XC90
2.0 T6 (320 KM)
Mercedes Klasa G
G 65 AMG (612 KM)
Land Rover Discovery Sport
2.2 SD4 (190 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Pathfinder 2,5D 190[KM] 5DR LE Nissan Pathfinder 2,5D 190[KM] 5DR LE
Rocznik: 2014. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 161 900 zł
Zyskujesz: 50 400 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Murano Premium Nissan Murano Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 179 900 zł
Zyskujesz: 46 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee
4.7 benzyna 228 KM
215 000 km, 1999
14 500 PLN
Jeep Cherokee
4.0 benzyna 131 KM
203 000 km, 1998
19 900 PLN
Jeep Cherokee
2.8 diesel
95 000 km, 2006
38 900 PLN
Jeep Grand Cherokee
5.7 benzyna 335 KM
126 000 km, 2008
55 999 PLN

Ocena auta Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.0 V6 CRD

Galerie Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee IV SRT8 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna Jeep Grand Cherokee IV Facelifting 3.0 V6 CRD 250KM - galeria redakcyjna (2) Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD - galeria redakcyjna Jeep Grand Cherokee IV Facelifting (2014) Overland Jeep Grand Cherokee SRT8 Jeep Grand Cherokee 2009 Jeep Grand Cherokee IV 3.0 V6 CRD 241KM - galeria redakcyjna Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee IV Facelifting 3.0 V6 CRD 250KM - galeria redakcyjna Jeep Grand Cherokee IV Facelifting (2014) Summit
Zobacz inne galerie Jeep

Opinie o instalacji LPG

Jeep Grand Cherokee

  • 1.
  • 5,00 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2005r.
    dodał: Juice, 09.02.2011

    Mam u siebie kompletna instalacje BRC i jestem zachwycony:) wszystko zalezy od tego jak wystrojona jest instalacja, trzeba to zrobic umiejetnie aby V-ósemka rowno pracowala! Samochod chodzi i brzmi niesamowicie, 5.7 litra to prawdziwy smok dla benzyny wiec nie pozostaje nic innego jak montaz porzadnej instalacji gazowej. Wszystkim zajeli sie spece z Energy Gaz Polska w Warszawie. Co najlepsze moj Cherokee nie byl pierwszy u nich do zagazowania, podobno przede mna juz kilka takich robili:) polecam serdecznie

  • 2.
  • 4,25 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2006r.
    dodał: Paweł, 06.10.2009

    Przez 1,5 roku przejechałem 30tys., strata w mocy ok 10-15% ale przy V8 nie jest tak odczuwalna. Instalacja wymagała tylko regulacji po pierwszym tys.km., od tamtej pory nie mam zastrzeżeń. Do normalnej codziennej jazdy polecan gaz ( oszczędność ok.50% )ale jak chcemy poszaleć lepiej przełączy na bęzynkę - silnik lepiej wkręca się na obroty i skrzynia szybciej zmienia biegi.

  • 3.
  • 5,00 Jeep Grand Cherokee II 4.7 i V8 (235KM) 2002r.
    dodał: Bałazy, 26.12.2014

    LR Bardzo dobre , oryginalna sprawdzona instalacja , nie posiadam z nią problemów od 3 Lat , spalanie w zależności od ,,ciężkości nogi " Nie odczuwam różnicy w spalaniu Lpg a Benzyny ! Lepiej nie ryzykować z niesprawdzonymi instalacjami w których instalatorzy obiecują cuda a potem ciągłe ustawiania i poprawki .

  • 4.
  • 5,00 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 29.05.2011

    jestem bardzo zadowolony, auto użytkowałem już zarówno przy -20C jak i przy +25C, żadnych problemów z pracą silnika, warsztat? ...serwis 100% profesjonalny, ...przy przeglądzie zerowym bez próśb upgradowano soft na najnowszy, Robert Gryko właściciel bardzo sympatyczny gość, polecam, instalację również

  • 5.
  • 4,50 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2007r.
    dodał: Waldek, 03.09.2009

    Jestem bardzo zadowolony z tego systemu. Skorzystałem ze strony www.prinsautogas.pl gdzie doradzają warsztat w którym można zamontować tę instalację. Monataż odbył się ponad rok temu i byłem na tzw. przeglądzie zerowym i po przejechaniu kazdych 40 tys. km. Nie ma zadnej róznicy w komforcie jazdy.

  • 6.
  • 5,00 Jeep Grand Cherokee III 6.1 HEMI V8 (430KM) 2008r.
    dodał: marek, 24.05.2010

    nie chciałem wierzyć że będzie działać ! a działa i to super ! pierwszy samochód na LPG zawsze jeździłem dieslem od teraz tylko LPG montowane w IRENE kobylnica k. Słupska ! POLECAM PRZY OKAZJI OKAZAŁO SIĘ, ŻE OBSŁUGUJĄ SAMOCHODY MARKI CHRYSLER JEEP DODGE NA POZIOMIE SERWISOWYM !

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

174 komentarze

133 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~12~12

Do ~Tedi 221: Jak ty napisał pomusczie? Gdzie ty szkolił się, ee ? Palant nauczyciel twoj był? czu ty?

~WJ 4,7~WJ 4,7

Jak Ci nie pasuja mosty w aucie terenowym to trzeba bylo kupic Tico.

~Damian~Damian

Witam dopiero co kupiłem jeepa grand cherokee 4.7 quadra drive i chciał bym się dowiedzieć jak prawidłowo załanczać napędy.moje gg z góry dzięki 175138

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Jeep

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
1 012
Przejechany dystans
310 430 km
Zatankowanego paliwa
55 520 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
228
Wydanych pieniędzy
100 497 zł
Średnie wydatki na auto
1 703 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
433
Wydanych pieniędzy
137 034 zł
Średnie wydatki na auto
2 323 zł
Zobacz dzienniki kosztów Jeep (59)

Testy zderzeniowe Jeep Grand Cherokee

Najnowsze testy zderzeniowe Jeep Grand Cherokee przeprowadzone przez Euro NCAP.

Jeep Grand Cherokee, 3.0 diesel 'Limited', LHD
2011

Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Jeep

Zużycie paliwa Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.0 V6 CRD


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Mike, dodano: 29.01.2012 16:35

Taki silnik musi swoje wypic, ale nie jest tragicznie jesli nie przekracza sie 2000obrotow srednio 16-17. Jak mocno dziurawa droga i jedzie sie na dwojce caly czas to 20-24 pociagnie. W ciezszym terenie to mysle ze da rade i 26-28 ale nie probowalem. W trasie predkosc do 130 - 14 litrow. Oczywiscie jak sie depcze przy wyprzedzaniu i cisnie do 180 to okolo 20tu. Ogolnie autko ujdzie mialem gorsze mialem lepsze :). Zastanawiam sie nad zamiana na Infiniti FX lub Lexusa RX

pełny raport Jeep Terenowy 4.7 i V8

autor: Jeepnięty, dodano: 31.07.2014 12:05

... Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 wersja LIMITED ... Rewelacyjny bulgot silnika 5,2 V8. Niezły bandyta jeżeli chodzi o jazdę w terenie, przy odpowiednich oponach. Co do spalania, jeżeli łudzisz się, że podawane wcześniej spalania na poziomie średnio 16-18 litrów LPG są realne to raczej nie myśl o zakupie tego auta. W mieście pali jak nic 22-25 litrów LPG, dodam że bez większych korków. W prawdziwych korkach w większych miastach zapewne wyjdzie i 30 litrów. Na trasie przy 110 km/h spala 18-20 litrów LPG. Przy prędkościach wyższych niż 120 km/h zaczynają już mocno huczeć opony i mosty, więc jazda staje się mocno męcząca. Koszty utrzymania/eksploatacji są dosyć wysokie. Polecam się zastanowić czy naprawdę stać kogoś na zakup. Inną sprawą jest fakt, jak wiele frajdy z jazdy daje taka fura. Praktycznie każdy zwraca na niego uwagę, zarówno kobiety jak i faceci. Przy dojeździe pod wiejską dyskotekę w remizie, lepiej wcześniej pozamykać okna, bo laski same wskakuję przez otwarte szyby, już ze zdjętymi majtkami ;) Krótko podsumowując: 1. Wady - spalanie, to wiadome - wysokie koszty utrzymania - niektóre podzespoły są trudno dostępne - miękkie, tapczanowe fotele, której źle trzymają w zakrętach (zwłaszcza skórzane) 2. Zalety + kultowy, szpanerski wóz. Dobry na podryw, albo żeby wzbudzić zazdrośc sąsiada + krawężniki dla niego nie istnieją + naprawdę duża frajda z jazdy, nie do zatrzymania w śniegu lub w terenie + jakość wykonania wnętrza. Jeżeli tylko ktoś dbał o środek to naprawdę auto z tamtych lat może zaszokować wykonaniem + klimatyzacja automatyczna oraz manualna. Jest możliwość ustawienia klimy ręcznie, albo aby działała automatycznie jak klimatronic, wcześniej w żadnych aucie się z tym nie spotkałem. + po drogach leśnych, gruntowych, szutrowych, itp. jazdę określił bym jako dosłownie bezstresową. Nie martwisz się że zahaczysz podwoziem Biorąc pod uwagę wszelkie za i przeciw szczerze polecam tego prawdziwego Jeep-a.

pełny raport Jeep Terenowy 5.2 i V8 Limited

autor: fazi88, dodano: 20.05.2015 10:22

Auto sprowadziłem bez przebiegu z USA za pół kwoty salonowej. Spalanie średnie na dystansie 2500 km to 15,5 L/100km. Przy tym siniku, napędach, wielkości (kiosk ruchu na kołach), masie auta i radości z jazdy (360KM) wychodzi relatywnie lepiej niż jakikolwiek diesel. Można kupić Passata lub Superba TDI 2.0 za podobną kwotę - no proszę Was... . A jak trzeba będzie to się założy LPG i będzie jeszcze taniej.

pełny raport Jeep Terenowy Facelifting 5.7 V8 HEMI
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.0 V6 CRD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.0 V6 CRD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 3.0 V6 CRD 190KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Jeep Grand Cherokee, oglądali także