Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.0 V6 CRD

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - kokpit
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - kierownica

Generacje Jeep Grand Cherokee

Grand Cherokee IV

Projektując czwarte wcielenie swojej luksusowej terenówki, Jeep postanowił zrezygnować z linii stylistycznych poprzednika i zwrócić się ku tradycji reprezentowanej przez wcześniejsze generacje. Nadwozie bijące wręcz w oczy agresywnymi elementami designerskimi zostało wiec zastąpione sylwetką cechującą się przede wszystkim elegancją. Nie oznacza to jednak, że wygląd zewnętrzny nowego Grand Cherokee nie robi już wrażenia – za sprawą pokaźnych rozmiarów, wyraźnych przetłoczeń i ostrych kantów, karoseria wyróżnia Jeepa w tłumie innych aut.

Stylistyczna metamorfoza nadwozie jest jednak niczym w porównaniu do przełomu jakościowego, jaki przeszło wykończenie wnętrza. Plastiki rażące w oczy taniochą ustąpiły miejsca wysokogatunkowym tworzywom miłym w dotyku, a jakość montażu z kiepskiej „awansowała” na perfekcyjną. Całość elegancko wystylizowano i rozsądnie rozplanowano, dzięki czemu obsługa przycisków pokładowych nie jest nazbyt kłopotliwa. Przyzwyczajenia wymaga jednak posługiwanie się wielofunkcyjną dźwignią wycieraczek.

A jak Grand Cherokee wypada pod względem obszerności wnętrza? Podczas, gdy kabina pasażerska oferuje i przestrzeń, i wygodne fotele, część bagażowa nie zachwyca – zarówno ze względu na pojemność, jak i wysokość progu załadunku. Do minusów wnętrza należy również zaliczyć widoczność ograniczoną przez stosunkowo wąskie okna boczne i małą szybę tylną.

Zachowanie się podczas jazdy to mocna strona amerykańskiej terenówki. Na zakrętach Grand Cherokee prowadzi się nadzwyczaj pewnie, układ kierowniczy daje świetne wyczucie auta, a komfort jazdy jest wysoki. I jakby tego było mało, samochód może pochwalić się znakomitymi własnościami terenowymi, dzięki którym na bezdrożach rozkłada większość swoich rywali na łopatki. Zasługa w tym zarówno samego napędu na cztery koła o zaawansowanej konstrukcji, jak i elektronicznych systemów wspomagających.

Dla kupujących samochód pokroju Grand Cherokee, wysokie koszty zakupu nie powinny być (niemiłą) niespodzianką. Flagowy model spod znaku Jeepa ceniony jest bardzo wysoko, jednak porównanie do konkurencji wypada dla niego bardzo korzystnie. Zwłaszcza, gdy zerkniemy na standard wyposażenia – siedem poduszek powietrznych, multum różnego rodzaju elektronicznych układów i czujników, a także biksenonowe reflektory i 2-strefowa klimatyzacja sterowana automatycznie to elementy, które nabywcy opisywanego modelu otrzymują bez dopłaty.

Grand Cherokee III

Grand Cherokee to prawdziwy macho na kołach - gigantyczne gabaryty, niewielkie powierzchnie szyb, masywne nadkola oraz agresywne detale budzą respekt i sugerują ustąpić mu pierwszeństwa. Niestety, wielka karoseria wcale nie oznacza wielkiego wnętrza - z tyłu wygodnie będzie tylko dzieciom, co w tym segmencie aut trzeba uznać za lekkie nieporozumienie. Typowo dla modeli o amerykańskim rodowodzie, wyposażenie jest na ogół bardzo bogate, ale tworzywa użyte do wykończenia wnętrza pozostawiają wiele do życzenia.

Jeśli komuś zależy na umiarkowanym spalaniu, wybór silnika dla Jeepa Grand Cherokee III. generacji jest prosty - to zapożyczony z Mercedesa motor 3.0 CRD, który zapewnia udany kompromis pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa i jest przy tym bardzo trwały. Problemów z usterkowością nie mają też benzynowe silniki V6 i V8, ale ich spalanie potrafi zjeżyć włos na głowie (na szczęście, zwykle dobrze znoszą zasilanie LPG). Na szosie auto punktuje komfortem resorowania, ale nie zachęca do szybkiego pokonywania zakrętów, z kolei w terenie wydaje się nie do zatrzymania.

Układ napędowy trapią drobne wycieki, automatyczne przekładnie czasem nie wytrzymują współpracy z potężnymi silnikami, tarcze hamulcowe są podatne na zwichrowanie, a elektryka potrafi "wariować", jednak Grand Cherokee WH to pod względem niezawodności dopracowany samochód. O niskich kosztach utrzymania trzeba jednak zapomnieć, bo naprawy słono kosztują. Niskie są ceny aut na rynku wtórnym, choć trzeba pamiętać, że dużo egzemplarzy sprowadzono z USA po poważnych "dzwonach".

Komentarze redakcji

Powagosław: Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.
Luzacjusz: Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

Silniki Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee III - jaki silnik wybrać?

Na początek dobra wiadomość dla oszczędnych i bogatych – jest diesel. Widlasty, 3-litrowy, liczący 218KM. Moment obrotowy to ponad 500Nm, dlatego w razie czego potrafi wcisnąć w fotel. W praktyce dynamika nie jest powalająca, ale nie ma co narzekać – ten motor to dobry wybór i wielu w zupełności wystarczy. Cała reszta silników to duże „benzyny” – wszystkie są paliwożerne i z reguły niezbyt mocne. Jednostka 3.7l liczy tylko 210KM, czyli mniej od diesla. Do tego jej moment obrotowy ma się nijak do wersji wysokoprężnej, dlatego jest trochę bardziej ospała, ale za to dobrze wyciszona i ładnie brzmi. Wizytówka Jeepa to widlaste „ósemki”, najmniejsza ma 4.7l i 238KM. Jak na taką pojemność jest trochę mułowata, ale spory moment obrotowy ratuje sytuację. Wyżej znajduje się 5.7 HEMI 326KM i coś dla koneserów – wersja SRT-8 z ośmiocylindrowym 6.1l o konkretnej mocy 420KM. Tym już można pojechać na autostradzie – cała reszta motorów na zabawy w terenie zupełnie wystarczy.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee WJ - lepsze frytki czy ziemniaki?
 
Nasz test Jeep Grand Cherokee WJ – lepsze frytki czy ziemniaki?

Amerykanie są niesamowici. W fastfoodach są w stanie dojrzeć witaminy, na ich drogach spokojnie mógłby wylądować Airbus A380, a domy mieszkalne potrafią postawić w kilka dni. I to często bez użycia cegieł - bo wystarczą im ściany z "tektury". Koncepcja samochodu też jest inna niż w Europe....

Jeep Grand Cherokee - amerykański sen, europejski rynek
 
Nasz test Jeep Grand Cherokee Overland Summit 3.0 V6 CRD

Jeep Grand Cherokee to samochód, który jest jedną z ikon amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego. Na początku tego roku, na targach w Detroit, zaprezentowano jego odświeżoną wersję. Czy po tej kuracji odmładzającej Grand Cherokee wciąż może zapuścić się w głęboki teren, czy stał się typowo miejskim...

Jeep Grand Cherokee - odświeżony lider

Jesteśmy Europejczykami i to co europejskie, jest naszym zdaniem najlepsze. Owszem, w wielu przypadkach porównanie amerykańskiej motoryzacji spod znaku GM do wielkiej niemieckiej trójcy w postaci Audi, BMW i Mercedesa jest dość niewygodne i w większości przypadków nawet niesprawiedliwe, ale ostatnio...

Jeep Grand Cherokee SRT8 - nic nie udaje
 
Nasz test Jeep Grand Cherokee SRT8 6.4 l, V8, 468 KM

Kilka lat temu, kiedy jeden dolar amerykański kosztował dwa złote polskie, na nasz rynek napłynęła (dosłownie i w przenośni) wielka ilość samochodów z USA. Jednym z najchętniej wybieranych modeli był oczywiście amerykański terenowy klasyk: Jeep Grand Cherokee poprzedniej generacji.

Jeep Grand Cherokee SRT8 - najmocniejszy w historii

Zaprezentowany w ubiegłym roku Jeep Grand Cherokee SRT8 trafia w końcu do polskich salonów. Sprzedaż zapewne nie będzie duża, ale patrząc na stosunek ceny do mocy, najmocniejszy Jeep w historii wcale nie jest taki drogi, jak się początkowo wydaje.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Jeep Grand CherokeeautoWcentrum - społeczność Jeep Grand Cherokee

najwyższe oktanyAuta - Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee tarpan 69,57

Jeep Grand Cherokee Blank Szyroki 49,59

Jeep Grand Cherokee 66,68

Jeep Grand Cherokee Mocny 83,65

Jeep Grand Cherokee 60,96

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Jeep Grand Cherokee

pablojeep 30,00

Tanaab 30,15

andik35 51,29

kzysiu 30,13

fonnes 30,10

SRTALLBLACK 30,04

debrek3 39,36

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Jeep Grand Cherokee

Obrysówki
Obrysówki Witam :) Odkąd Mocny znalazł się w moich rękach co dziennie no bez przesady ...
W drodze do świetności cz. II
W drodze do świetności  cz. II Witam :) i z racji tego że za oknem u nas zawierucha i na dodatek jeszcze sypie ...
Kolejny przegląd i na tym nie koniec
Kolejny przegląd i na tym nie koniec Witam :) ostatnio wpis o Jeepie dałem w motoblogu ale za pozwoleniem Zachara i w...
W drodze do świetności
W drodze do świetności Witam :) Od kilku dni zacząłem prace przy Mocnym by przywrócić mu dawną świetno...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Jeep Grand Cherokee

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Jeep Grand Cherokee
 

Najpopularniejsza wersja Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Jeep Grand Cherokee
 

Jeep Grand Cherokee najczęściej porównywane z:

Toyota Land Cruiser
3.0 D-4D PowerBoost (225 KM)
Toyota Land Cruiser
4.0 V6 Dual VVT-i (280 KM)
Toyota Land Cruiser V8
4.5 D-4D PowerBoost (318 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Pajero Pajero Sport 4WD INTENSE PLUS A/T Demonstracyjny Mitsubishi Pajero Pajero Sport 4WD INTENSE PLUS A/T
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 150 km. Silnik: 2.5 178KM, diesel.
Cena: 162 240 zł 132 900 zł
Zyskujesz: 29 340 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti FX30D S Premium Demonstracyjny Infiniti FX30D S Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 3.0 238KM, diesel.
Cena: 308 835 zł 249 000 zł
Zyskujesz: 59 835 zł Zobacz szczegóły »

Używane Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee
4.7 benzyna 228 KM
215 000 km, 1999
14 500 PLN
Jeep Cherokee
4.0 benzyna 131 KM
203 000 km, 1998
19 900 PLN
Jeep Cherokee
2.8 diesel
95 000 km, 2006
38 900 PLN
Jeep Grand Cherokee
5.7 benzyna 335 KM
126 000 km, 2008
55 999 PLN

Ocena auta Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.0 V6 CRD

Galerie Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee IV Facelifting (2014) - wersja europejska Jeep Grand Cherokee I - galeria społeczności Jeep Grand Cherokee IV 3.0 V6 CRD 241KM - galeria redakcyjna Jeep Grand Cherokee 2001 Jeep Grand Cherokee SRT8 Jeep Grand Cherokee II - galeria społeczności Jeep Grand Cherokee Concept Jeep Grand Cherokee SRT8 2012 Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Jeep

Opinie o instalacji LPG

Jeep Grand Cherokee

  • 1.
  • 5,00 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2005r.
    dodał: Juice, 09.02.2011

    Mam u siebie kompletna instalacje BRC i jestem zachwycony:) wszystko zalezy od tego jak wystrojona jest instalacja, trzeba to zrobic umiejetnie aby V-ósemka rowno pracowala! Samochod chodzi i brzmi niesamowicie, 5.7 litra to prawdziwy smok dla benzyny wiec nie pozostaje nic innego jak montaz porzadnej instalacji gazowej. Wszystkim zajeli sie spece z Energy Gaz Polska w Warszawie. Co najlepsze moj Cherokee nie byl pierwszy u nich do zagazowania, podobno przede mna juz kilka takich robili:) polecam serdecznie

  • 2.
  • 4,25 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2006r.
    dodał: Paweł, 06.10.2009

    Przez 1,5 roku przejechałem 30tys., strata w mocy ok 10-15% ale przy V8 nie jest tak odczuwalna. Instalacja wymagała tylko regulacji po pierwszym tys.km., od tamtej pory nie mam zastrzeżeń. Do normalnej codziennej jazdy polecan gaz ( oszczędność ok.50% )ale jak chcemy poszaleć lepiej przełączy na bęzynkę - silnik lepiej wkręca się na obroty i skrzynia szybciej zmienia biegi.

  • 3.
  • 5,00 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 29.05.2011

    jestem bardzo zadowolony, auto użytkowałem już zarówno przy -20C jak i przy +25C, żadnych problemów z pracą silnika, warsztat? ...serwis 100% profesjonalny, ...przy przeglądzie zerowym bez próśb upgradowano soft na najnowszy, Robert Gryko właściciel bardzo sympatyczny gość, polecam, instalację również

  • 4.
  • 4,50 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2007r.
    dodał: Waldek, 03.09.2009

    Jestem bardzo zadowolony z tego systemu. Skorzystałem ze strony www.prinsautogas.pl gdzie doradzają warsztat w którym można zamontować tę instalację. Monataż odbył się ponad rok temu i byłem na tzw. przeglądzie zerowym i po przejechaniu kazdych 40 tys. km. Nie ma zadnej róznicy w komforcie jazdy.

  • 5.
  • 5,00 Jeep Grand Cherokee III 6.1 HEMI V8 (430KM) 2008r.
    dodał: marek, 24.05.2010

    nie chciałem wierzyć że będzie działać ! a działa i to super ! pierwszy samochód na LPG zawsze jeździłem dieslem od teraz tylko LPG montowane w IRENE kobylnica k. Słupska ! POLECAM PRZY OKAZJI OKAZAŁO SIĘ, ŻE OBSŁUGUJĄ SAMOCHODY MARKI CHRYSLER JEEP DODGE NA POZIOMIE SERWISOWYM !

  • 6.
  • 4,50 Jeep Grand Cherokee IV 5.7 V8 HEMI (352KM) 2010r.
    dodał: Jarek B., 03.02.2014

    to mój 3 Jeep Hemi montowany w Polsce w Energy Gaz Polska w Warszawie. Polecam Piotrka Zatchij, to chyba właściciel tego warsztatu. Fachowiec, ale zabiegany trzeba sie z nim umówić, bo ludzie na nim biegają. Jestem na tak i kolejna instalacja też będzie w tej firmie.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

173 komentarze

132 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~WJ 4,7~WJ 4,7

Jak Ci nie pasuja mosty w aucie terenowym to trzeba bylo kupic Tico.

~Damian~Damian

Witam dopiero co kupiłem jeepa grand cherokee 4.7 quadra drive i chciał bym się dowiedzieć jak prawidłowo załanczać napędy.moje gg z góry dzięki 175138

BorsalinoBorsalino

Grand Cherokee 98-04 który silnik nie jest Vortec? (Benzynowy)

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Jeep

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
998
Przejechany dystans
264 964 km
Zatankowanego paliwa
52 764 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
213
Wydanych pieniędzy
92 128 zł
Średnie wydatki na auto
1 919 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
417
Wydanych pieniędzy
137 857 zł
Średnie wydatki na auto
2 872 zł
Zobacz dzienniki kosztów Jeep (48)

Testy zderzeniowe Jeep Grand Cherokee

Najnowsze testy zderzeniowe Jeep Grand Cherokee przeprowadzone przez Euro NCAP.

Jeep Grand Cherokee, 3.0 diesel 'Limited', LHD
2011

Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Jeep

Zużycie paliwa Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.0 V6 CRD


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: marcin łysy, dodano: 21.10.2011 12:49

ludzie nie piszcie bzdur bo przez takich zaniżających kupiłem tego żłopa!!! a spalanie nawet po chipie nie spadło. Bardzo ciężko sprzedać auto nawet jak jest utrzymane technicznie idealnie, co nie mało kosztuje. Diagnostyka samodzielna tego auta jest niemożliwa ze względu na brak interfejsów w rozsądnej cenie. Fajne auto dla ludzi z wypchanym portfelem kasą.

pełny raport Jeep Terenowy 2.7 CDRi

autor: nikt, dodano: 10.08.2007 21:33

Super autko, stare ale super:)V8 mruczy ze az ciarki przechodza...pali...hmm....jak ktos chce jeżdzić amerykanska legenda:V8 to wie ile pali a jak nie wie to pewnie ma lanosa w gazie...do jeepa przesiadłwm sie z beemki, 3,5 litra, 211KM..beemka ciagnela lepiej, paliła ciut mniej ale tak nie ryczała i nie patrzyłem z gory prawie na wszystkich..co tu duzo gadac, auto fascynujece:)

pełny raport Jeep Terenowy 5.2 i V8 4WD

autor: PT, dodano: 10.11.2009 12:54

Spalanie dochodzące do 25 l/100 km w mieście (Wawa) i z łatwością przekraczające 11 l / 100 km w trasie może budzić zgrozę, ale jest na to lekarstwo - LPG. Skutek - koszty zbliżone do benzynowej osobówki z silnikiem 1.6 - 2.0. Ceny części porównywalne ze zwykłymi, cywilizowanymi samochodami, dostępność dość dobra, także zamienników i części używanych. Awaryjność utrzymuje się na rozsądnym, w miarę niskim poziomie, choć zasada "dbam, to mam" obowiązuje tu w 100%, tym bardziej, że te auta często są używane poza asfaltem. Wymiany olejów są dość częste (silnik co 10-12 kkm, skrzynia, reduktor i mosty co 40-50 kkm), a objętościowo trochę ich wchodzi, więc koszty okresowych przeglądów są większe, niż w nowoczesnej osobówce. Choć nie ma tu tragedii, to jednak Jeep nie jest autem dla dusigrosza lub "druciarza" i prędzej czy później zemści się on na takim właścicielu.

pełny raport Jeep Terenowy 4.0 i
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.0 V6 CRD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.0 V6 CRD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 3.0 V6 CRD 190KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Jeep Grand Cherokee, oglądali także