Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.0 V6 CRD

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - kokpit
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 6.4 V8 468KM - galeria redakcyjna - kierownica

Generacje Jeep Grand Cherokee

Grand Cherokee IV

Projektanci czwartej odsłony Jeepa Grand Cherokee nie mieli łatwego zadania - musieli stworzyć samochód, który będzie jednocześnie kontynuował tradycję poprzedników i prezentował się nowocześnie, a ponadto łączył agresywny charakter z eleganckim wizerunkiem. Styliści podołali jednak wyzwaniu, tworząc luksusową terenówkę w oryginalnym, świeżym, budzącym respekt i pożądanie opakowaniu. W 2013 roku auto zaliczyło face-lifting.

Na wysokości zadania stanął również zespół odpowiadający za projekt i wykończenie kokpitu. Bo choć niektóre plastiki mogłyby być ładniejsze i lepiej zmontowane, ogół sprawia bardzo dobre wrażenie. Wprowadzone w ramach liftingu elektroniczne zegary budzą obawy o czytelność, na szczęście rzeczywistość je rozwiewa. Pochwalić należy prostą obsługę tablicy rozdzielczej oraz łatwość zajęcia wygodnej pozycji za kierownicą.

Bohater naszego opisu nie zawodzi także wtedy, gdy zaczniemy przyglądać się praktyczności jego wnętrza. Kabinę pasażerską cechują duża ilość przestrzeni w obu rzędach siedzeń, wystarczająca liczba skrytek i uchwytów, jak również niezłe fotele. Przestrzeń bagażowa nie jest rekordowo pojemna, ale ułatwia transport ładunków za pomocą kilku funkcjonalnych dodatków oraz płaskiej podłogi, która powstaje po złożeniu kanapy.

Jeśli sądzicie, że Jeep Grand Cherokee IV jest jedną z wielu terenówek, która pod bojowym surdutem kryje technikę nadającą się tylko do asfaltowej jazdy, to jesteście w błędzie. Amerykańska terenówka czuje się na bezdrożach jak ryba w wodzie. Na zwykłych drogach jeździ już nieco gorzej, bo choć z jednej strony oferuje wysoki komfort podróżowania, z drugiej kompletnie nie nadaje się do dynamicznego pokonywania łuków.

Wśród najróżniejszych odmian flagowego modelu Jeepa bardzo korzystne oferty prezentują bazowe wersje. Są bowiem nie tylko tańsze od aut konkurencji, ale okazują się jednocześnie bardzo dobrze wyposażone. Kiedy zdecydujemy się na mocniejszy silnik lub lepsze wyposażenie, różnica w stosunku do rywali się zaciera. Nie dotyczy to jednak topowego wariantu SRT8, który wśród najmocniejszych terenówek świata wyróżnia się dobrą ceną.

Grand Cherokee III

Grand Cherokee to prawdziwy macho na kołach - gigantyczne gabaryty, niewielkie powierzchnie szyb, masywne nadkola oraz agresywne detale budzą respekt i sugerują ustąpić mu pierwszeństwa. Niestety, wielka karoseria wcale nie oznacza wielkiego wnętrza - z tyłu wygodnie będzie tylko dzieciom, co w tym segmencie aut trzeba uznać za lekkie nieporozumienie. Typowo dla modeli o amerykańskim rodowodzie, wyposażenie jest na ogół bardzo bogate, ale tworzywa użyte do wykończenia wnętrza pozostawiają wiele do życzenia.

Jeśli komuś zależy na umiarkowanym spalaniu, wybór silnika dla Jeepa Grand Cherokee III. generacji jest prosty - to zapożyczony z Mercedesa motor 3.0 CRD, który zapewnia udany kompromis pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa i jest przy tym bardzo trwały. Problemów z usterkowością nie mają też benzynowe silniki V6 i V8, ale ich spalanie potrafi zjeżyć włos na głowie (na szczęście, zwykle dobrze znoszą zasilanie LPG). Na szosie auto punktuje komfortem resorowania, ale nie zachęca do szybkiego pokonywania zakrętów, z kolei w terenie wydaje się nie do zatrzymania.

Układ napędowy trapią drobne wycieki, automatyczne przekładnie czasem nie wytrzymują współpracy z potężnymi silnikami, tarcze hamulcowe są podatne na zwichrowanie, a elektryka potrafi "wariować", jednak Grand Cherokee WH to pod względem niezawodności dopracowany samochód. O niskich kosztach utrzymania trzeba jednak zapomnieć, bo naprawy słono kosztują. Niskie są ceny aut na rynku wtórnym, choć trzeba pamiętać, że dużo egzemplarzy sprowadzono z USA po poważnych "dzwonach".

Komentarze redakcji

Powagosław: Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.
Luzacjusz: Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

Silniki Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee III - jaki silnik wybrać?

Na początek dobra wiadomość dla oszczędnych i bogatych – jest diesel. Widlasty, 3-litrowy, liczący 218KM. Moment obrotowy to ponad 500Nm, dlatego w razie czego potrafi wcisnąć w fotel. W praktyce dynamika nie jest powalająca, ale nie ma co narzekać – ten motor to dobry wybór i wielu w zupełności wystarczy. Cała reszta silników to duże „benzyny” – wszystkie są paliwożerne i z reguły niezbyt mocne. Jednostka 3.7l liczy tylko 210KM, czyli mniej od diesla. Do tego jej moment obrotowy ma się nijak do wersji wysokoprężnej, dlatego jest trochę bardziej ospała, ale za to dobrze wyciszona i ładnie brzmi. Wizytówka Jeepa to widlaste „ósemki”, najmniejsza ma 4.7l i 238KM. Jak na taką pojemność jest trochę mułowata, ale spory moment obrotowy ratuje sytuację. Wyżej znajduje się 5.7 HEMI 326KM i coś dla koneserów – wersja SRT-8 z ośmiocylindrowym 6.1l o konkretnej mocy 420KM. Tym już można pojechać na autostradzie – cała reszta motorów na zabawy w terenie zupełnie wystarczy.

Publikacje o Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD - bliżej Europy
 
Nasz test Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD 250 KM

Jeep to legenda. W trakcie ostatnich 70. lat wiele się jednak zmieniło i pierwotnie hardkorowe terenówki znacznie się ucywilizowały. Czy aby na pewno? Ile tej budowanej przez dekady legendy pozostało w dzisiejszych modelach? Przekonamy się, jeżdżąc Jeepem Grand Cherokee.

Toyota Land Cruiser V8 i Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - męski świat
 
Nasz test Toyota Land Cruiser V8 & Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

Żyjemy w czasach, w których kobieta z brodą, gender oraz każde inne wybryki ludzkiej osobowości nikogo już nie dziwią. Różnicę pomiędzy kobietami, a mężczyznami coraz bardziej się zacierają, a co gorsza w tych kluczowych zmianach główną rolę grają faceci. Faceci, którzy stają się mało męscy i zniewieściali....

Jeep Grand Cherokee SRT8 - bezkompromisowy brutal
 
Nasz test Jeep Grand Cherokee SRT8 6.4 V8 HEMI

Świetne osiągi, grzmiący wydech, ogromne zapotrzebowanie na paliwo, twarde zawieszenie oraz majestatyczny wygląd. Jeep Grand Cherokee we flagowej wersji SRT8 mógłby robić za wzorzec bezkompromisowego samochodu.

Jeep Grand Cherokee WJ - lepsze frytki czy ziemniaki?
 
Nasz test Jeep Grand Cherokee WJ – lepsze frytki czy ziemniaki?

Amerykanie są niesamowici. W fastfoodach są w stanie dojrzeć witaminy, na ich drogach spokojnie mógłby wylądować Airbus A380, a domy mieszkalne potrafią postawić w kilka dni. I to często bez użycia cegieł - bo wystarczą im ściany z "tektury". Koncepcja samochodu też jest inna niż w Europe....

Jeep Grand Cherokee - amerykański sen, europejski rynek
 
Nasz test Jeep Grand Cherokee Overland Summit 3.0 V6 CRD

Jeep Grand Cherokee to samochód, który jest jedną z ikon amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego. Na początku tego roku, na targach w Detroit, zaprezentowano jego odświeżoną wersję. Czy po tej kuracji odmładzającej Grand Cherokee wciąż może zapuścić się w głęboki teren, czy stał się typowo miejskim...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Jeep Grand CherokeeautoWcentrum - społeczność Jeep Grand Cherokee

najwyższe oktanyAuta - Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee 91,93

Jeep Grand Cherokee Maleńki 51,69

Jeep Grand Cherokee 46,91

Jeep Grand Cherokee traper 57,66

Jeep Grand Cherokee Jeepek 51,59

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Jeep Grand Cherokee

koberek 30,11

andik35 30,13

OCET75 30,02

Jeepniety 30,12

MariuszRLS 30,07

marioponi1974 44,87

tfurca 30,08

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Jeep Grand Cherokee

Mocny na przeglądzie
Mocny na przeglądzie Witam :) Dziś Mocny trafił na Stacje Kontroli Pojazdów by przejść przegląd :)...
W drodze do świetności cz. II
W drodze do świetności  cz. II Witam :) i z racji tego że za oknem u nas zawierucha i na dodatek jeszcze sypie ...
Za drugim razem
Za drugim razem Witam :) Czytają wczoraj wpis "ArizonacarWawa" i słuchając tego brzemienia :) ...
W drodze do świetności
W drodze do świetności Witam :) Od kilku dni zacząłem prace przy Mocnym by przywrócić mu dawną świetno...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Jeep Grand Cherokee

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Jeep Grand Cherokee
 

Najpopularniejsza wersja Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Jeep Grand Cherokee
 

Jeep Grand Cherokee najczęściej porównywane z:

Lexus RX
450h (299 KM)
Land Rover Discovery Sport
2.2 SD4 (190 KM)
Land Rover Discovery Sport
2.0 Si4 (240 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Toyota Land Cruiser 120 X Toyota Land Cruiser 120 X
Rocznik: 2008. Przebieg: 141 707 km. Silnik: 3.0 128KM .
Cena: 84 900 zł
Nissan Pathfinder 2,5D 190[KM] 5DR LE Nissan Pathfinder 2,5D 190[KM] 5DR LE
Rocznik: 2014. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 161 900 zł
Zyskujesz: 50 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee
4.7 benzyna 228 KM
215 000 km, 1999
14 500 PLN
Jeep Cherokee
4.0 benzyna 131 KM
203 000 km, 1998
19 900 PLN
Jeep Cherokee
2.8 diesel
95 000 km, 2006
38 900 PLN
Jeep Grand Cherokee
5.7 benzyna 335 KM
126 000 km, 2008
55 999 PLN

Ocena auta Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.0 V6 CRD

Galerie Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD - galeria redakcyjna Jeep Grand Cherokee IV Facelifting Jeep Grand Cherokee SRT8 Jeep Grand Cherokee IV SRT Facelifting Jeep Grand Cherokee Concept Jeep Grand Cherokee Altitude Jeep Grand Cherokee - galeria redakcyjna Jeep Grand Cherokee 2009 Jeep Grand Cherokee SRT8 Limited Edition Jeep Grand Cherokee
Zobacz inne galerie Jeep

Opinie o instalacji LPG

Jeep Grand Cherokee

  • 1.
  • 5,00 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2005r.
    dodał: Juice, 09.02.2011

    Mam u siebie kompletna instalacje BRC i jestem zachwycony:) wszystko zalezy od tego jak wystrojona jest instalacja, trzeba to zrobic umiejetnie aby V-ósemka rowno pracowala! Samochod chodzi i brzmi niesamowicie, 5.7 litra to prawdziwy smok dla benzyny wiec nie pozostaje nic innego jak montaz porzadnej instalacji gazowej. Wszystkim zajeli sie spece z Energy Gaz Polska w Warszawie. Co najlepsze moj Cherokee nie byl pierwszy u nich do zagazowania, podobno przede mna juz kilka takich robili:) polecam serdecznie

  • 2.
  • 4,25 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2006r.
    dodał: Paweł, 06.10.2009

    Przez 1,5 roku przejechałem 30tys., strata w mocy ok 10-15% ale przy V8 nie jest tak odczuwalna. Instalacja wymagała tylko regulacji po pierwszym tys.km., od tamtej pory nie mam zastrzeżeń. Do normalnej codziennej jazdy polecan gaz ( oszczędność ok.50% )ale jak chcemy poszaleć lepiej przełączy na bęzynkę - silnik lepiej wkręca się na obroty i skrzynia szybciej zmienia biegi.

  • 3.
  • 5,00 Jeep Grand Cherokee II 4.7 i V8 (235KM) 2002r.
    dodał: Bałazy, 26.12.2014

    LR Bardzo dobre , oryginalna sprawdzona instalacja , nie posiadam z nią problemów od 3 Lat , spalanie w zależności od ,,ciężkości nogi " Nie odczuwam różnicy w spalaniu Lpg a Benzyny ! Lepiej nie ryzykować z niesprawdzonymi instalacjami w których instalatorzy obiecują cuda a potem ciągłe ustawiania i poprawki .

  • 4.
  • 5,00 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 29.05.2011

    jestem bardzo zadowolony, auto użytkowałem już zarówno przy -20C jak i przy +25C, żadnych problemów z pracą silnika, warsztat? ...serwis 100% profesjonalny, ...przy przeglądzie zerowym bez próśb upgradowano soft na najnowszy, Robert Gryko właściciel bardzo sympatyczny gość, polecam, instalację również

  • 5.
  • 4,50 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2007r.
    dodał: Waldek, 03.09.2009

    Jestem bardzo zadowolony z tego systemu. Skorzystałem ze strony www.prinsautogas.pl gdzie doradzają warsztat w którym można zamontować tę instalację. Monataż odbył się ponad rok temu i byłem na tzw. przeglądzie zerowym i po przejechaniu kazdych 40 tys. km. Nie ma zadnej róznicy w komforcie jazdy.

  • 6.
  • 5,00 Jeep Grand Cherokee III 6.1 HEMI V8 (430KM) 2008r.
    dodał: marek, 24.05.2010

    nie chciałem wierzyć że będzie działać ! a działa i to super ! pierwszy samochód na LPG zawsze jeździłem dieslem od teraz tylko LPG montowane w IRENE kobylnica k. Słupska ! POLECAM PRZY OKAZJI OKAZAŁO SIĘ, ŻE OBSŁUGUJĄ SAMOCHODY MARKI CHRYSLER JEEP DODGE NA POZIOMIE SERWISOWYM !

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

174 komentarze

133 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~12~12

Do ~Tedi 221: Jak ty napisał pomusczie? Gdzie ty szkolił się, ee ? Palant nauczyciel twoj był? czu ty?

~WJ 4,7~WJ 4,7

Jak Ci nie pasuja mosty w aucie terenowym to trzeba bylo kupic Tico.

~Damian~Damian

Witam dopiero co kupiłem jeepa grand cherokee 4.7 quadra drive i chciał bym się dowiedzieć jak prawidłowo załanczać napędy.moje gg z góry dzięki 175138

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Jeep

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
1 215
Przejechany dystans
341 080 km
Zatankowanego paliwa
62 579 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
249
Wydanych pieniędzy
112 608 zł
Średnie wydatki na auto
1 942 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
482
Wydanych pieniędzy
158 691 zł
Średnie wydatki na auto
2 736 zł
Zobacz dzienniki kosztów Jeep (58)

Testy zderzeniowe Jeep Grand Cherokee

Najnowsze testy zderzeniowe Jeep Grand Cherokee przeprowadzone przez Euro NCAP.

Jeep Grand Cherokee, 3.0 diesel 'Limited', LHD
2011

Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Jeep

Zużycie paliwa Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.0 V6 CRD


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: gregbun, dodano: 18.09.2011 12:32

prosty w budowie i naprawach-wiekszosc wymian wykonasz sam o ile nie jestes łajzą z dwiema lewymi łapami i masz troche smykałki i cie to bawi no ale np sama wymiana płynów-olej dobrej jakosci w silniku co 8 tys(ponad 6 litrów),specjalny olej do skrzyni(7 litrów) co 30 tys,olej w reduktorze (1,5 litra-tez nie byle co),olej w mostach ok 4-5 litrów do obu ze specjalnym dodatkiem!-taka zabawa kosztuje-wymiana samych płynów +filtrów które opisałem powyżej to wydatek grubo pow 1 tys zł(z własna robocizną) a w jeepie nie warto oszczedzac na płynach i terminie wymian bo ci sie zaraz cos rozpierd...

pełny raport Jeep Terenowy 4.7 i V8

autor: jeep grand cher, dodano: 28.02.2013 13:16

Jeep Grand Cherokee 3.6 v6 samochód super się prowadzi choć skrzynia powinna posiadać 6 biegów bo jazda na trasie powyżej 160 wiąże się z dużym spalaniem, optymalna prędkość to do 110 km czyli tak jak jeździ się po amerykańskich autostradach. Moje auto przerobione jest na LPG spalanie jest trochę większe niż PB95 ale wszystko w normie oszczędza się ok 40% -45% kasy. Sama instalacja kosztowała 4000zł (butla 85L w kole plus 2 reduktory po 200koni więc jest zapas mocy, wtryski hana na adapterach, więc zmiana mieszanki z benzyny na gaz jest nieodczuwalna plus brak różnicy w mocy) śmiało mogę polecić takie rozwiązanie (trzeba pamiętać że zmniejszy nam się powierzchnia bagażnika bo będziemy tam trzymać kolo ale jak ustawimy je w pionie to w niczym nie przeszkadza. Samochód godny polecenie, w przyszłości zobaczy jak będzie z naprawami teraz mam zrobione 40 tyś i wszystko jest ok. na koniec dodam że auto jeździ w warszawie zazwyczaj krótkie odcinki a spalanie które podałem to przy temperaturach około -5 więc samochód potrzebuje się rozgrzać w lato jest lepiej.

pełny raport Jeep Terenowy 3.6 V6

autor: Big.........., dodano: 15.07.2009 11:41

Witam kolege DEDEK jestem szczesliwym posiadaczem jeepa srt8 i srednio zawsze jak jade autostrada obwodnica do miasta i zpowrotem(mieszkam w danii to mam gdzie poszalec na haghwayach:D) to zawsze licze ze 20l musi miec po miescie czyli swiatła korki stanie jazda 5km/h masakra z wlaczona klima i wypasnym bitem 30l wychlupta ale jak teraz jechalem na chorwacje na wakacje to przy 150(tak relaksacyjnie) to zadowolił sie 16litrami wiec mysle ze to nie az tak duzo biorac pod uwage to ze przy wdepnieciu w podloge kazdy spitalal na prawy pas:) mam sciagniete odciecie przy 245!!! i na zegarach dochodzi do 290 ale na gps mi pokazało ze było 269 co i tak uwazam za swietny wynik KLYDRA wazy a 2 potem dziala juz aerodynamika i jak sobie pociagniesz tak z 30 minut srednio 200 i wiecej to nie ma OPCJI zeby bylo mniej niz 25 POZDRAWIAM KUPUJCIE TO AUTO moze nie zachwyca jakoscia PLASTIKÓW ale za Cayenne w tym roku NP: turbo lub turbo s tzreba dac 2 razy tyle

pełny raport Jeep Terenowy 6.1 HEMI V8
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.0 V6 CRD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.0 V6 CRD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Jeep Grand Cherokee IV Terenowy 3.0 V6 CRD 190KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Jeep Grand Cherokee, oglądali także