Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Jeep Grand Cherokee

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

Generacje Jeep Grand Cherokee

Grand Cherokee IV

Projektując czwarte wcielenie swojej luksusowej terenówki, Jeep postanowił zrezygnować z linii stylistycznych poprzednika i zwrócić się ku tradycji reprezentowanej przez wcześniejsze generacje. Nadwozie bijące wręcz w oczy agresywnymi elementami designerskimi zostało wiec zastąpione sylwetką cechującą się przede wszystkim elegancją. Nie oznacza to jednak, że wygląd zewnętrzny nowego Grand Cherokee nie robi już wrażenia – za sprawą pokaźnych rozmiarów, wyraźnych przetłoczeń i ostrych kantów, karoseria wyróżnia Jeepa w tłumie innych aut.

Stylistyczna metamorfoza nadwozie jest jednak niczym w porównaniu do przełomu jakościowego, jaki przeszło wykończenie wnętrza. Plastiki rażące w oczy taniochą ustąpiły miejsca wysokogatunkowym tworzywom miłym w dotyku, a jakość montażu z kiepskiej „awansowała” na perfekcyjną. Całość elegancko wystylizowano i rozsądnie rozplanowano, dzięki czemu obsługa przycisków pokładowych nie jest nazbyt kłopotliwa. Przyzwyczajenia wymaga jednak posługiwanie się wielofunkcyjną dźwignią wycieraczek.

A jak Grand Cherokee wypada pod względem obszerności wnętrza? Podczas, gdy kabina pasażerska oferuje i przestrzeń, i wygodne fotele, część bagażowa nie zachwyca – zarówno ze względu na pojemność, jak i wysokość progu załadunku. Do minusów wnętrza należy również zaliczyć widoczność ograniczoną przez stosunkowo wąskie okna boczne i małą szybę tylną.

Zachowanie się podczas jazdy to mocna strona amerykańskiej terenówki. Na zakrętach Grand Cherokee prowadzi się nadzwyczaj pewnie, układ kierowniczy daje świetne wyczucie auta, a komfort jazdy jest wysoki. I jakby tego było mało, samochód może pochwalić się znakomitymi własnościami terenowymi, dzięki którym na bezdrożach rozkłada większość swoich rywali na łopatki. Zasługa w tym zarówno samego napędu na cztery koła o zaawansowanej konstrukcji, jak i elektronicznych systemów wspomagających.

Dla kupujących samochód pokroju Grand Cherokee, wysokie koszty zakupu nie powinny być (niemiłą) niespodzianką. Flagowy model spod znaku Jeepa ceniony jest bardzo wysoko, jednak porównanie do konkurencji wypada dla niego bardzo korzystnie. Zwłaszcza, gdy zerkniemy na standard wyposażenia – siedem poduszek powietrznych, multum różnego rodzaju elektronicznych układów i czujników, a także biksenonowe reflektory i 2-strefowa klimatyzacja sterowana automatycznie to elementy, które nabywcy opisywanego modelu otrzymują bez dopłaty.

Grand Cherokee III

Grand Cherokee to prawdziwy macho na kołach - gigantyczne gabaryty, niewielkie powierzchnie szyb, masywne nadkola oraz agresywne detale budzą respekt i sugerują ustąpić mu pierwszeństwa. Niestety, wielka karoseria wcale nie oznacza wielkiego wnętrza - z tyłu wygodnie będzie tylko dzieciom, co w tym segmencie aut trzeba uznać za lekkie nieporozumienie. Typowo dla modeli o amerykańskim rodowodzie, wyposażenie jest na ogół bardzo bogate, ale tworzywa użyte do wykończenia wnętrza pozostawiają wiele do życzenia.

Jeśli komuś zależy na umiarkowanym spalaniu, wybór silnika dla Jeepa Grand Cherokee III. generacji jest prosty - to zapożyczony z Mercedesa motor 3.0 CRD, który zapewnia udany kompromis pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa i jest przy tym bardzo trwały. Problemów z usterkowością nie mają też benzynowe silniki V6 i V8, ale ich spalanie potrafi zjeżyć włos na głowie (na szczęście, zwykle dobrze znoszą zasilanie LPG). Na szosie auto punktuje komfortem resorowania, ale nie zachęca do szybkiego pokonywania zakrętów, z kolei w terenie wydaje się nie do zatrzymania.

Układ napędowy trapią drobne wycieki, automatyczne przekładnie czasem nie wytrzymują współpracy z potężnymi silnikami, tarcze hamulcowe są podatne na zwichrowanie, a elektryka potrafi "wariować", jednak Grand Cherokee WH to pod względem niezawodności dopracowany samochód. O niskich kosztach utrzymania trzeba jednak zapomnieć, bo naprawy słono kosztują. Niskie są ceny aut na rynku wtórnym, choć trzeba pamiętać, że dużo egzemplarzy sprowadzono z USA po poważnych "dzwonach".

Komentarze redakcji

Powagosław: Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.
Luzacjusz: Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

Silniki Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee III - jaki silnik wybrać?

Na początek dobra wiadomość dla oszczędnych i bogatych – jest diesel. Widlasty, 3-litrowy, liczący 218KM. Moment obrotowy to ponad 500Nm, dlatego w razie czego potrafi wcisnąć w fotel. W praktyce dynamika nie jest powalająca, ale nie ma co narzekać – ten motor to dobry wybór i wielu w zupełności wystarczy. Cała reszta silników to duże „benzyny” – wszystkie są paliwożerne i z reguły niezbyt mocne. Jednostka 3.7l liczy tylko 210KM, czyli mniej od diesla. Do tego jej moment obrotowy ma się nijak do wersji wysokoprężnej, dlatego jest trochę bardziej ospała, ale za to dobrze wyciszona i ładnie brzmi. Wizytówka Jeepa to widlaste „ósemki”, najmniejsza ma 4.7l i 238KM. Jak na taką pojemność jest trochę mułowata, ale spory moment obrotowy ratuje sytuację. Wyżej znajduje się 5.7 HEMI 326KM i coś dla koneserów – wersja SRT-8 z ośmiocylindrowym 6.1l o konkretnej mocy 420KM. Tym już można pojechać na autostradzie – cała reszta motorów na zabawy w terenie zupełnie wystarczy.

Publikacje o Jeep Grand Cherokee

Toyota Land Cruiser V8 i Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - męski świat
 
Nasz test Toyota Land Cruiser V8 & Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

Żyjemy w czasach, w których kobieta z brodą, gender oraz każde inne wybryki ludzkiej osobowości nikogo już nie dziwią. Różnicę pomiędzy kobietami, a mężczyznami coraz bardziej się zacierają, a co gorsza w tych kluczowych zmianach główną rolę grają faceci. Faceci, którzy stają się mało męscy i zniewieściali....

Jeep Grand Cherokee SRT8 - bezkompromisowy brutal
 
Nasz test Jeep Grand Cherokee SRT8 6.4 V8 HEMI

Świetne osiągi, grzmiący wydech, ogromne zapotrzebowanie na paliwo, twarde zawieszenie oraz majestatyczny wygląd. Jeep Grand Cherokee we flagowej wersji SRT8 mógłby robić za wzorzec bezkompromisowego samochodu.

Jeep Grand Cherokee WJ - lepsze frytki czy ziemniaki?
 
Nasz test Jeep Grand Cherokee WJ – lepsze frytki czy ziemniaki?

Amerykanie są niesamowici. W fastfoodach są w stanie dojrzeć witaminy, na ich drogach spokojnie mógłby wylądować Airbus A380, a domy mieszkalne potrafią postawić w kilka dni. I to często bez użycia cegieł - bo wystarczą im ściany z "tektury". Koncepcja samochodu też jest inna niż w Europe....

Jeep Grand Cherokee - amerykański sen, europejski rynek
 
Nasz test Jeep Grand Cherokee Overland Summit 3.0 V6 CRD

Jeep Grand Cherokee to samochód, który jest jedną z ikon amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego. Na początku tego roku, na targach w Detroit, zaprezentowano jego odświeżoną wersję. Czy po tej kuracji odmładzającej Grand Cherokee wciąż może zapuścić się w głęboki teren, czy stał się typowo miejskim...

Jeep Grand Cherokee - odświeżony lider

Jesteśmy Europejczykami i to co europejskie, jest naszym zdaniem najlepsze. Owszem, w wielu przypadkach porównanie amerykańskiej motoryzacji spod znaku GM do wielkiej niemieckiej trójcy w postaci Audi, BMW i Mercedesa jest dość niewygodne i w większości przypadków nawet niesprawiedliwe, ale ostatnio...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Jeep Grand CherokeeautoWcentrum - społeczność Jeep Grand Cherokee

najwyższe oktanyAuta - Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee 46,91

Jeep Grand Cherokee  bez nazwy 60,54

Jeep Grand Cherokee 46,32

Jeep Grand Cherokee Overland 4.7 HO 70,66

Jeep Grand Cherokee 47,87

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Jeep Grand Cherokee

kajwis 30,13

matti5d 96,57

andik35 30,05

mismis1 33,81

tfurca 30,08

kzysiu 30,13

skorup 30,02

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Jeep Grand Cherokee

i po rudej...
i po rudej... joł.. W dniu 13.03.2012 Jeep trafił do blacharza z objawami infekcji rudej w pr...
"GP" ma nowe uszy...
Cześć koledzy i koleżanki :) Jak już część z Was wie, jestem fanem off-roadu i ...
Przegląd rejestracyjny i... 4x4
Przegląd rejestracyjny i... 4x4 Dziś jest ten dzień. Skończyła się ważność dowodu rejestracyjnego, więc po p...
Mocny miał dzwona
Mocny miał dzwona Jestem w garażu co dopiero wróciłem z Sandomingo telefon :) wyciągam go z kiesze...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Jeep Grand Cherokee

od 215 500 zł do 338 500

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (286 - 468 KM): 3.6 V6, 5.7 V8 HEMI, 6.4 V8

 

Diesel (190 - 250 KM): 3.0 V6 CRD

Skrzynie biegów

automatyczna: 8-stopniowa

 

Katalog nowych aut Jeep Grand Cherokee
 

Najpopularniejsza wersja Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD 250KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

alufelgi
radio / CD
klimatyzacja
skórzana tapicerka
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Entertainment - 7 500

Cena katalogowa

289 900

Zobacz ofertę Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD 250KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Jeep Grand Cherokee najczęściej porównywane z:

Lexus NX
200t (238 KM)
Audi Q7
4.2 TDI DPF (340 KM)
Lexus RX
350 (277 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Mitsubishi Pajero 3.2 200KM INSTYLE ! WyprzedaĹź rocznika 2014! Mitsubishi Pajero 3.2 200KM INSTYLE ! WyprzedaĹź rocznika 2014!
Rocznik: 2014. Silnik: 3.2 148KM .
Cena: 233 990 zł 190 090 zł
Zyskujesz: 43 900 zł Zobacz szczegóły »
Hyundai Santa Fe Executive Hyundai Santa Fe Executive
Rocznik: 2014. Silnik: 2.2 145KM .
Cena: 198 600 zł 198 600 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee
4.7 benzyna 228 KM
215 000 km, 1999
14 500 PLN
Jeep Cherokee
4.0 benzyna 131 KM
203 000 km, 1998
19 900 PLN
Jeep Cherokee
2.8 diesel
95 000 km, 2006
38 900 PLN
Jeep Grand Cherokee
5.7 benzyna 335 KM
126 000 km, 2008
55 999 PLN

Ocena auta Jeep Grand Cherokee

  • Średnia ocena
    na podstawie 381 opinii
  • 4,13
  • Średnia dla segmentu
    Duże SUVy: 4,23

Wybrane opinie

Jeep Grand Cherokee Terenowy 5.9 i V8 (241 KM)

To auto ma klasę. Nie każdy nim będzie jeździł. To smok. Ktoś kto wozi się taką furką musi ją kochać, musi zaakceptować styl Jeepa. Był taki czas, że przypadkowi ludzie rzucali się na Jeepa ale on już nie wróci. Powód spalanie , bujanie na koleinach, gangsterski image, czy wyjące mosty niekiedy już po 40 tkm. Taki jest Jeep. Ma charakter, którego na próżno szukać w toyocie, nissanie, ML-u itp. Jeep is the only one. Jadąc ML czy Toyotą mogą cię brać za nowobogackiego bambra odwożącego dzieciaki (wnuki) do przedszkola. To właśnie takie bambry rzuciły się na Jeepy WJ w latach 1999 - 02 przeklinając je później na czym świat stoi. Bo Jeep kosztuje kochani. Więc zastanów się dwa razy czy nie lepiej za zaoszczędzone pieniądze nie wybudować sobie PIRAMIDY. :-)). To się nazywa naturalna selekcja.

dodał: J@nuszek
Jeep Grand Cherokee Terenowy 3.7 i V6 4WD (210 KM)

Kupilem auto z USA (samochod pokazowy) po naprawde bardzo niewielkiej kolizji (porysowany lakier, itp.) i to wystarczylo by cena spadla o 30% w dol do tej z salonu. Tym niemniej, trzeba bardzo uwazac, latwo sie naciac na "skoszone", "zalane" i dachowane Jeep´y, sam wydalem w 3 dni 1500 PLN i "przeciagnalem" przez rame w warsztacie 5 Jeep´ow. Tylko jeden okazal sie naprawde w stanie idealnym i go kupilem. Reszta to zlom, choc ceny podobne albo nawet wyzsze. Dodatkowy atut to respekt jaki to auto budzi - zarowno w wariatach ktorzy pchaja sie na trzeciego z naprzeciwka, tam gdzie nie ma na to miejsca, jak i na miescie, przy zmianie pasow i dynamice jazdy - nawet szybciej jadace osobowki (choc nie musza) wpuszczaja mnie na pas przed soba, bo boja sie kolizji z takim "czolgiem" :-)

dodał: Jendrek (jendrek23@hotmail.com)
Jeep Grand Cherokee Terenowy 4.7 i V8 (220 KM)

Wszystko Ok, jednak zawieszenie zestrojone bardziej w teren niż na asfalt. Wkurzają mnie mosty które są zbyt głośne, na oryginalnych felach za szybko pojawiają się odpryski lakieru, fatalne tarcze hamulcowe, które powyginały się po przejechaniu 15 000 km. Oczywiście w serwicie mają do tego modelu wentylowane to znaczy że mój przypadek nie jest odosobniony. Polecam natomiast nowy model bo to całkowicie inna bajka. JEST REWELACYJNY. Zaraz widać że Mercedes maszał w nim palce. Ciche mosty, rewelacyje zawieszenie, rewelacyjne hamulce oraz rewelacyjny silnik 3.0 diesel. POLECAM!!!

dodał: flyjacki
Jeep Grand Cherokee Terenowy 4.7 i V8 (235 KM)

Wystawiam ocenę bardzo dobrą. Co prawda swój samochód kupiłem w stanie właściwie nowym. Nabyłem go w Luksemburgu od 1 właściciela z niewielkim przebiegiem (77 tys km). Specyfika tego kraju powoduje, iż nieznane są Luksemburczykom nasze problemy z autami. Tam nikt liczników nie przekręca ani nie rzeźbi w samochodach co u nas jest częste. Każde auto jest tam prawidłowo serwisowane - bo nie ma innej mozliwości (wysokie koszta robocizny powodują, iż samochód, ktory się psuje zbyt często lub uległ nawet pozornie niewielkiemu wypadkowi - jest zwyczajnie złomowany).

dodał: Piotr Kopczyński (scantel@post.pl)
Jeep Grand Cherokee Terenowy 5.2 i V8 4WD (220 KM)

klasyczny kształt , klasyczna terenówka z USA , wersaj która mamy to ORVIS , zielona kolor , złote napisy , dwu kolorowe skóry jasna kawa z mlekiem i zieleń + drewno , jasno kawowa dywaniki itd , hemi to już inna bajk chrom skóra jasna beżowa , nikolowane felgi 18 calowe , czarny kolor + niklowane lusterka , dvd nawigacja itd , ale dziadek Orvis i tak na cos w sobie czego nie ma ten najnowszy model . Tato ma VOLVO XC 90 to fajn tam jest tylko silnik V8 4,4 !!! (jak to przeczyt to koniec z niedzielnymi obiadkami u Rodziców )

dodał: MAciej
  • Zalety
  • + silnik
  • + widoczność
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee 2009 Jeep Grand Cherokee I - galeria społeczności Jeep Grand Cherokee 2001 Jeep Grand Cherokee IV Facelifting SRT8 6.4 V8 HEMI 468KM - galeria redakcyjna Jeep Grand Cherokee SRT8 Limited Edition Jeep Grand Cherokee IV Facelifting Jeep Grand Cherokee IV Facelifting (2014) Overland Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD - galeria redakcyjna Jeep Grand Cherokee IV Facelifting 3.0 V6 CRD 250KM - galeria redakcyjna Jeep Grand Cherokee S
Zobacz inne galerie Jeep

Opinie o instalacji LPG

Jeep Grand Cherokee

  • 1.
  • 5,00 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2005r.
    dodał: Juice, 09.02.2011

    Mam u siebie kompletna instalacje BRC i jestem zachwycony:) wszystko zalezy od tego jak wystrojona jest instalacja, trzeba to zrobic umiejetnie aby V-ósemka rowno pracowala! Samochod chodzi i brzmi niesamowicie, 5.7 litra to prawdziwy smok dla benzyny wiec nie pozostaje nic innego jak montaz porzadnej instalacji gazowej. Wszystkim zajeli sie spece z Energy Gaz Polska w Warszawie. Co najlepsze moj Cherokee nie byl pierwszy u nich do zagazowania, podobno przede mna juz kilka takich robili:) polecam serdecznie

  • 2.
  • 4,25 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2006r.
    dodał: Paweł, 06.10.2009

    Przez 1,5 roku przejechałem 30tys., strata w mocy ok 10-15% ale przy V8 nie jest tak odczuwalna. Instalacja wymagała tylko regulacji po pierwszym tys.km., od tamtej pory nie mam zastrzeżeń. Do normalnej codziennej jazdy polecan gaz ( oszczędność ok.50% )ale jak chcemy poszaleć lepiej przełączy na bęzynkę - silnik lepiej wkręca się na obroty i skrzynia szybciej zmienia biegi.

  • 3.
  • 5,00 Jeep Grand Cherokee II 4.7 i V8 (235KM) 2002r.
    dodał: Bałazy, 26.12.2014

    LR Bardzo dobre , oryginalna sprawdzona instalacja , nie posiadam z nią problemów od 3 Lat , spalanie w zależności od ,,ciężkości nogi " Nie odczuwam różnicy w spalaniu Lpg a Benzyny ! Lepiej nie ryzykować z niesprawdzonymi instalacjami w których instalatorzy obiecują cuda a potem ciągłe ustawiania i poprawki .

  • 4.
  • 5,00 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 29.05.2011

    jestem bardzo zadowolony, auto użytkowałem już zarówno przy -20C jak i przy +25C, żadnych problemów z pracą silnika, warsztat? ...serwis 100% profesjonalny, ...przy przeglądzie zerowym bez próśb upgradowano soft na najnowszy, Robert Gryko właściciel bardzo sympatyczny gość, polecam, instalację również

  • 5.
  • 4,50 Jeep Grand Cherokee III 5.7 i V8 4WD (326KM) 2007r.
    dodał: Waldek, 03.09.2009

    Jestem bardzo zadowolony z tego systemu. Skorzystałem ze strony www.prinsautogas.pl gdzie doradzają warsztat w którym można zamontować tę instalację. Monataż odbył się ponad rok temu i byłem na tzw. przeglądzie zerowym i po przejechaniu kazdych 40 tys. km. Nie ma zadnej róznicy w komforcie jazdy.

  • 6.
  • 5,00 Jeep Grand Cherokee III 6.1 HEMI V8 (430KM) 2008r.
    dodał: marek, 24.05.2010

    nie chciałem wierzyć że będzie działać ! a działa i to super ! pierwszy samochód na LPG zawsze jeździłem dieslem od teraz tylko LPG montowane w IRENE kobylnica k. Słupska ! POLECAM PRZY OKAZJI OKAZAŁO SIĘ, ŻE OBSŁUGUJĄ SAMOCHODY MARKI CHRYSLER JEEP DODGE NA POZIOMIE SERWISOWYM !

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

174 komentarze

133 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~12~12

Do ~Tedi 221: Jak ty napisał pomusczie? Gdzie ty szkolił się, ee ? Palant nauczyciel twoj był? czu ty?

~WJ 4,7~WJ 4,7

Jak Ci nie pasuja mosty w aucie terenowym to trzeba bylo kupic Tico.

~Damian~Damian

Witam dopiero co kupiłem jeepa grand cherokee 4.7 quadra drive i chciał bym się dowiedzieć jak prawidłowo załanczać napędy.moje gg z góry dzięki 175138

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Jeep

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
1 156
Przejechany dystans
312 292 km
Zatankowanego paliwa
59 390 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
244
Wydanych pieniędzy
110 502 zł
Średnie wydatki na auto
1 939 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
466
Wydanych pieniędzy
160 185 zł
Średnie wydatki na auto
2 810 zł
Zobacz dzienniki kosztów Jeep (57)

Testy zderzeniowe Jeep Grand Cherokee

Najnowsze testy zderzeniowe Jeep Grand Cherokee przeprowadzone przez Euro NCAP.

Jeep Grand Cherokee, 3.0 diesel 'Limited', LHD
2011

Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Jeep

Zużycie paliwa Jeep Grand Cherokee

Na podstawie 428 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: maciek, dodano: 07.05.2010 07:09

auto o przebiegu 50 tys km po wymianie wszelkich mozliwych olejow,filtrow etc. Jeep pali mozliwie tylko wtedy jak porusza sie z jakakolwiek predkoscia nie stojac w korkach.Jazda typu stop&go to minimum 23l pb /100km.Jeep notuje spadek zuzycia paliwa w miescie w godzinach 7pm-8am co jest bardzo zauwazalne.Waznym elementem jest pojecie miasto poniewaz roznica pomiedzy konkretnymi miastami jest dosc spora czyli np. moj w warszawie pali mniej niz w bialymstoku(wiecej swiatel!!) a nie mowiac o "miastach" typu brody wielkie gdzie pali 12.5 litra. Wymienilem olej na elf sxr 5w30 ktory mial byc paliwooszczedny lecz jedyna korzyscia z niego jest bardziej cicha i stala praca silnika w porownaniu do amerykanskich oleji klasy 5w30 ,olej w automacie podrasowalem lejac mu atf +4 z nowej receptury 2009 firmy ravenol.de ktora to posiada wiecej dodatkow uszlachetniajacych co przelozylo sie na idealna prace skrzyni biegow- zmienia biegi bez odglosow.Filtry(oleju,powietrza,skrzyni biegow) mam firmy mann a swiece ngk pzfr6f-11. Srednio na paliwo do tego jeepa wydaje 1200-1600zl miesiecznie czyli minimum jeden zbiornik 78 litrow na tydzien.Czy to duzo???? ludzie wykorzystujacy auto do pracy zazwyczaj tankuja zbiornik co kilka dni wiec tu jeep jest w normie.Napewno nie jest to auto dla ludzi oszczednych bo jego utrzymanie kosztuje znacznie wiecej niz bmw czy mercedesa.Przerobka na gaz??!! gaz niszczy silnik na dluzsza meta wiec pozdrawiam uzytkownikow lpg z usmiechem na twarzy.

pełny raport Jeep Terenowy 3.7 i V6 4WD

autor: mixtronic, dodano: 27.08.2010 10:56

Auto niesamowite!! Mam RAM´a SRT10 i mogę powiedzieć, że Jeep pali DUUUŻO mniej. Fabryczny Jeep palił o 3-4l więcej, ale po wymianie wydechów na borla, filtr CAI K&N i przeprogramowaniu komputera przez diablosport spalanie spadło o pare litrów. Aktualnie spalanie wynosi w cyklu 5 dni miasto 2 dni trasa - 15,5l/100km. Podczas wyścigów spala ok. 24-25 (czyli o 10l mniej od RAMA). Przyspieszenie 4s. Prędkość max jeszcze nie zmierzona. Biorąc pod uwagę przyspieszenie i trakcję auta spalanie jest bardzo niskie. POLECAM ! ! ! !

pełny raport Jeep Terenowy 6.1 HEMI V8

autor: interma1978@o2., dodano: 06.03.2008 15:48

Używam to auto od ponad pół roku, przebyłem ok 12 tys. km.głównie w ruchu mieszanym. Kilka lat wcześniej miałem taki sam model i był w podobny sposób użytkowany. Tamten zużywał odpowiednio 18 i 22 litry a na trasie udało mi się wyżebrać 13. I tutaj może uchylę nieco rąbka tajemnicy, czym różnią się te auta. Otóż aktualnie posiadam model z manualną skrzynią i myślę że głównie w tym tkwi przyczyna tak niskiego zużycia paliwa, które to zaskoczyło mnie i zaskoczy niejednego z użytkowników. Przyznam że trzeba przestawić się na delikatne operowanie pedałem gazu i sprzęgła, ale jak się chce to jest dużą przyjemnością nadepnąć temu diabłu na ogon.

pełny raport Jeep Terenowy 4.0 i 4WD
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Jeep Grand Cherokee

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Jeep Grand Cherokee

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Jeep Grand Cherokee
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Jeep Grand Cherokee IV 6.4 V8 468KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Jeep Grand Cherokee, oglądali także