Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Jeep Wrangler

Samochód terenowy (segment I), najbardziej kultowy model Jeepa i jedna z najpopularniejszych i najbardziej wytrzymałych terenówek na świecie. Wrangler kontynuuje tradycję znanego z drugiej wojny światowej Willysa. W porównaniu do sędziwego poprzednika, model przez ponad 60 lat niewiele zmienił swój wygląd. Powstały trzy generacje Wranglera, oznaczone symbolami: YJ, TJ oraz najnowsza, dostępna na rynku od 2006 roku JK. Dzięki swojej stylistyce i off-roadowym właściwościom, samochód stał się motoryzacyjną ikoną popkultury.

Generacje Jeep Wrangler

Wrangler należy do elitarnego grona samochodów, które dzielnie bronią się przed upływającym czasem i nie poddają się coraz to nowym trendom w dziedzinie designu. Dzięki temu auto obrosło legendą i mimo, że jego stylistyka jest doskonale znana, to wciąż zwraca naszą uwagę własnym, niepowtarzalnym charakterem. I miejmy nadzieję, że styliści również w kolejnych generacjach auta zachowają takie elementy jak kanciasta bryła nadwozia, wydatne nadkola, proste światła, 7-częściowy grill czy zawiasy drzwi umieszczone na zewnątrz.

Nawiązań do poprzednich Wranglerów można dopatrzyć się także wewnątrz, choć są już one znaczne mniej liczne niż w przypadku nadwozia. Tyczy się to zwłaszcza modelu po liftingu, który otrzymał całkowicie przeprojektowany kokpit z nowocześniejszymi zegarami, konsolą środkową czy boczkami drzwi. Przyglądając się miejscu pracy kierowcy w aspektach praktycznych pochwalić trzeba jego ergonomię obsługi, czytelność wskaźników, jak i staranność montażu. Pochwały nie należą się niestety jakości tworzyw wykończeniowych i widoczności.

Mając na uwadze prosty charakter całego Wranglera, zaskakuje wygoda, jaką auto zapewnia podróżującym na przednich miejscach. Zasiadając na jednym z foteli możemy cieszyć się z udanie wyprofilowanego siedzenia o wystarczająco szerokiej regulacji, a przede wszystkim z pokaźnej ilości przestrzeni. Na tylnej kanapie nie będzie już niestety tak komfortowo, choć ciasnoty tam raczej nie zaznamy. Jeśli chodzi o bagażnik, jego pojemność sporo różni się w zależności od wersji nadwoziowej - bo podczas, gdy model 3d oferuje większy schowek, do 5d zapakujemy naprawdę dużo. Zapakowanie się na dłuższy wyjazd utrudnia wąski otwór załadunkowy kufra oraz zaskakująco niska ładowność auta.

Testując zachowanie Wranglera podczas jazdy łatwo dojść do wniosku, że to samochód dla twardziela i to przez duże "T". Podczas przejazdu dziurawą drogą auto nieprzyjemnie podskakuje, podczas dynamicznego pokonywania zakrętów przechyla się, podczas szybkich manewrów informuje o nieprecyzyjnym układzie kierowniczym, zaś podczas hamowania mocno nurkuje. Ale, gdy Jeepem postanowimy ruszyć w teren, będziemy wręcz wniebowzięci - konstrukcja ramowa, proste zawieszenie, układ napędowy silniejszy niż w niejednym traktorze, a także i doskonałe kąty nadwozia pozwalają pokonać niemal wszystko, co znajdzie się pod kołami. W tej kwestii auto nie ma sobie równych.

To, że mamy do czynienia z klasycznie zaprojektowanym samochodem wcale nie oznacza, że jakiekolwiek wyposażenie jest mu właściwie obce - w droższych wersjach do dyspozycji są takie "luksusy" jak automatyczna klimatyzacja, nawigacja GPS czy system audio sygnowany przez Infinity. Ceny amerykańskiej terenówki nie wyglądają zachęcająco, ale jej bezpośredni rywale wcale nie chcą kosztować mniej.

Komentarze redakcji

Powagosław: Spadkobierca legendarnego Willysa pozostał prawdziwą terenówką. Nie bulwarowym SUV-em, który może mieć problem z dojechaniem na działkę. Wrangler jest stworzony do jazdy na bezdrożach, na asfalcie jest mało praktyczny i jeszcze mniej wygodny. Ale właśnie na tym polega jego fenomen. Wóz kultowy, klasyka gatunku.
Luzacjusz: Jeśli nazwa Wrangler wciąż kojarzy ci się z obcisłymi jeansami ze skórzaną naszywką na pupie, to może czas zacząć nosić spódnicę. Nawet Jola Rutowicz wie, że chodzi o samochód. Taki podobny do traktora. Jedyny w swoim rodzaju. Jola też chce takiego. Różowego.

Silniki Jeep Wrangler

Jeep Wrangler III - jaki silnik wybrać?

Wybór jest prosty - jeśli osiągi mają być naprawdę dobre, to lepiej od razu ustawić się w kolejce po benzynowy motor 3.6 284KM. Do oszczędności mu daleko, ale przynajmniej paliwożerność wynagrodzi dźwiękiem. Z kolei, jeśli ważniejsze jest zużycie paliwa, to w ofercie jest jeszcze 200-konny diesel. Męczy się trochę w tym aucie, ale przynajmniej oszczędzi portfel.

Publikacje o Jeep Wrangler

Jeep Wrangler - ikona offroadu

Pod jednym względem jesteśmy szczególnie okropni - prędzej czy później wszystko nam się nudzi. Dlatego zmieniamy kolory ścian, telefony, samochody, a w skrajnych przypadkach też żony i mężów. Skoro tak, to jakim cudem od bagatela 73 lat ciągle kupujemy bądź co bądź to samo auto - Jeepa Wranglera?

TOP 10| Terenówki na weekendowe wojaże

Tym razem nieskrępowani budżetem szukamy samochodów terenowych, którymi można wyruszyć na weekendową przygodę. Niektóre, z racji swojej wielkości, mogą sprawdzić się również w czasie długiej, wakacyjnej wyprawy, a inne pozwolą na wygodne codzienne użytkowanie. Słowem - duża dowolność, ale napęd na cztery...

Tak ma być! - Jeep Wrangler Unlimited 2.8 CRD Arctic
 
Nasz test Jeep Wrangler Unlimited 2.8 CRD Arctic

Efektem konfliktów zbrojnych jest wojna, w efekcie której prędzej czy później następuje pokój. Niestety, a może na szczęście, nie jest on jedyną "pozytywna" cechą wojny. Działania wojenne są bowiem poligonem doświadczalnym dla wynalazków i wynalazców. Czasem ich przydatność trwa niewiele dłużej...

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon - Twardziel w starym stylu
 
Nasz test

Kilka miesięcy temu Maciek Majewski miał okazję przeczołgać krótką wersję Jeepa Wranglera Rubicon po piachu. Ja wsiadłem do bardziej rodzinnej wersji Unlimited, żeby walczyć ze śniegiem i snowboardowymi deskami.

Przekroczyć Rubikon - Jeep Wrangler Rubicon
 
Nasz test

Nie będąc nigdy specjalnym fanem off-roadu i nie mając wcześniej za wiele do czynienia z jazdą w terenie, z lekkim zaciekawieniem lecz bez przesadnej atencji zasiadłem za kierownicą Wranglera. W 49 roku p.n.e. Gajusz Juliusz Cezar wypowiedział słynne: "Kości zostały rzucone". Słowa te oznaczają...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Jeep Wrangler

Jeep Wrangler na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Jeep WranglerautoWcentrum - społeczność Jeep Wrangler

najwyższe oktanyAuta - Jeep Wrangler

Jeep Wrangler  -  smietnik  ;) 84,63

Jeep Wrangler 32,19

Jeep Wrangler YJ 64,89

Jeep Wrangler 81,21

Jeep Wrangler Dyliżans 56,86

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Jeep Wrangler

SEBBAX 30,16

CarForceOnePl 30,10

batagur 30,12

jeepey 30,12

kulka1200 30,07

autoholic 30,13

jeep2 30,18

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Jeep Wrangler

pewnie zastanawiacie sie ile pali ;)
pewnie zastanawiacie sie ile pali  ;) a pali to to jakies 20 l lpg na 100km niekoniecznie po asfalcie :)...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Jeep Wrangler

od 149 900 zł do 214 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (284 KM): 3.6 V6 Pentastar

 

Diesel (200 KM): 2.8 CRD, 2.8 DOHC I-4 Turbo CRD

Skrzynie biegów

automatyczna: 5-stopniowa

 

Katalog nowych aut Jeep Wrangler
 

Najpopularniejsza wersja Jeep Wrangler

Jeep Wrangler 2.8 DOHC I-4 Turbo CRD 200KM - 4 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
klimatyzacja
tempomat

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Wzmocnione hamulce HD - 3 000
Pakiet Europool 6 - 8 500
Pakiet Europool 4 - 6 000
Pakiet WINTER & SOUND - 3 100
Pakiet Elektryczny - 3 000

Cena katalogowa

165 900

Zobacz ofertę Jeep Wrangler 2.8 DOHC I-4 Turbo CRD 200KM - 4 drzwiowy terenowy
 

Jeep Wrangler najczęściej porównywane z:

Opel Mokka
1.6 Ecotec (115 KM)
Peugeot 2008
1.2 PureTech (82 KM)
Audi Q3
2.0 TFSI (220 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Mitsubishi ASX 1,6 117KM Invite NAVI Mitsubishi ASX 1,6 117KM Invite NAVI
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 86KM .
Cena: 72 990 zł
Zyskujesz: 12 300 zł Zobacz szczegóły »
Mitsubishi ASX ASX 2WD 1,6L 117[KM] 5DR INVITE NAVI PY'15 Mitsubishi ASX ASX 2WD 1,6L 117[KM] 5DR INVITE NAVI PY'15
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 86KM .
Cena: 75 290 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Jeep Wrangler

Jeep Wrangler
2.8 diesel 200 KM
2013
191 500 PLN
Jeep Wrangler
2.8 diesel 200 KM
2013
159 380 PLN
Jeep Wrangler
2.8 diesel 200 KM
2013
158 949 PLN
Jeep Wrangler
2.8 diesel 200 KM
2013
151 639 PLN

Ocena auta Jeep Wrangler

  • Średnia ocena
    na podstawie 45 opinii
  • 4,04
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Jeep Wrangler Terenowy 2.5 i (121 KM)

Bardzo wytrzymaly samochodzik(takze rajdy), silnik 2,5mimo reduktora to troche za malo jak na klase extream..., jednak na szosie prowadzi sie dosc przyjemnie. W moim modelu mam problem z ukladem kierowniczym, a dokladniej z przewodem ktory doprowadza olej do wspomagania.Tlumaczyc to mozna dosc ostra(naprawde)eksplatacja, jednak fakt pozostaje faktem. Mimo wymiany calej rurki musze uszczelnic cala strefa, moze to pomoze. Minusem Wranglera jest dosc wysoki koszt czesci zamiennych, np. po rajdzie musialem wymienic sprzeglo za ponad 2tys zl, nie mowiac juz o wspomnianym wyzej problemnie z ukladem kierowniczym. Podczas rajdu mialem mala krakse, samochod kory wyciagalem z calym impetem rabnal mnie w tyl, naszczescie duza czesc zamortyzowalo kolo... koszt naprawy - uszkodzen jest naprawde niewiele to ponad 6,5 tys zl. naszczescie istnieje takie cos jak ubezpieczenie. No ale reasumujac to przyjemnosc z jazdy i podwyszszony poziom adrenaliny gwarantowane!!!(w serwisie takze)

dodał: Janek
Jeep Wrangler Terenowy 4.0 i (184 KM)

Co tu mówić trzeba mieć nie pokolei w głowie żeby go kupić.Jest niezbył ładny i przestarzały. Spalasz 2 dychy na 100, Dzieciaki mają ciasno, pies na kolanach Żony, wieje, huczy wiatr od 50km/h i w koleinach tańczysz, wymijają Cię Cieniasy, i generalnie wszyscy którzy Wrangów nie mają Cię za wiejskiego dupka śniącego sen o Ameryce. Trudno , może tak jest, Ameryki nie lubię, Wranga będę miał do końca Życia. A miałem ze 30 samochodów. Jest The best.

dodał: slawomirm@jld.com.pl
Jeep Wrangler Terenowy 2.5 i (121 KM)

Jest to samochód dla ludzi lubiących jazdę w terenie ,a nie po asfalcie, nie nadaje sie na jedyny samochód w rodzinie, JEEP Wrangler jest dużą zabawką dla dużych chłopców którą naprawde trudno się znudzić , nadaje się do jazdy ekstremalnej po małych przeróbkach, do turystycznej w wersji JEEP+przyczepka

dodał: krzysztof.milewski@bze.com.pl
Jeep Wrangler Terenowy 4.0 i (183 KM)

To nie jest zbyt rodzinne autko( ja dokupilem zonie kangoo), pomimo to nie znam nic wspolczesnie produkowanego mogacego dawac tyle frajdy przy nie zawsze normalnej jezdzie. Inni uzytkownicy drog maja respekt i zadko pchaja sie pod przednie rurki.

dodał: krism
Jeep Wrangler Terenowy 4.0 i (192 KM)

Ogólnie bardzo fajny samochód. Godny polecenia nie tylko w teren ale i na szosy. Polecam!! Jedyna wada to spalanie:P Ale z czegoś trzeba być zadowolonym: mocny silnik, albo małe spalanie :P

dodał: Marcin
  • Zalety
  • + silnik
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Jeep Wrangler

Jeep Wrangler Moab Jeep Wrangler III Unlimited Facelifting 2.8 DOHC I-4 Turbo CRD 200KM - galeria redakcyjna Jeep Wrangler Rubicon Rocks Star (2015) Jeep Wrangler 2007 Jeep Wrangler Dragon Concept Jeep Wrangler 2011 Jeep Wrangler Mojave Jeep Wrangler JK Unlimited Facelifting 2.8 DOHC I-4 Turbo CRD 200KM - galeria redakcyjna Jeep Wrangler 2007 Unlimited Jeep Wrangler Unlimited Polar (2014)
Zobacz inne galerie Jeep

Opinie o instalacji LPG

Jeep Wrangler

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Jeep Wrangler

Jeep Wrangler

13 komentarzy

12 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Zeus~Zeus

lysyzotulic, ale głupoty piszesz. Rubicon jest drogi jak cholera. Jeden z najdroższych, a nie najtańszych i na pewno nie jedyny 4x4. Bardziej się opłaca kupić zwykłego Wranglera i go jeszcze lepiej doposażyć za zaoszczędzone pieniądze. Ani nie najtańszy, ani nie jedyny 4x4, ani nie jedyny na sztywnych mostach.

~lysyzotulic~lysyzotulic

komentarz.. przydatne dla potencjalnych nabywców jeepa wranglera .
wrangler rubicon to jedyny samochód seryjnie produkowany 4x4 najtańszy na rynku i pewnie ostatni z ręczna dźwignią reduktora ( nie wspominam tu i LR bo ceny nowego sa lekko stresujace no i awaryjność LR nijak ma się do ceny) Wrangler doskonale sprawdza się jako zabawka dla dużych chłopców a zabieranie rodziny na dalekie trasy to już na pewno cios w plecy dla kierowcy , zwłaszcza ,że rodzinka zazwyczaj siedzi ( kolebie się )na tylnym siedzeniu pozdrawiam

~Kris~Kris

Kocham Wranglera!!!!!!!!!!!!!!1

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Jeep

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
1 012
Przejechany dystans
310 430 km
Zatankowanego paliwa
55 520 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
228
Wydanych pieniędzy
100 497 zł
Średnie wydatki na auto
1 703 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
433
Wydanych pieniędzy
137 034 zł
Średnie wydatki na auto
2 323 zł
Zobacz dzienniki kosztów Jeep (59)

Zużycie paliwa Jeep Wrangler

Na podstawie 39 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Magic, dodano: 10.05.2010 18:09

Jeep Wrangler Unlimited 2.8 CRD, skrzynia automatyczna 5biegów+nadbieg Auto użytkuje w warunkach miejskich, na trasie oraz w terenie. Średnia jaka mi wychodzi przy tego typu jeździe to 12.5 - 13.5 litrów na 100km. W trasie Gdynia-Warszawa-Kielce-Zakopane auto zużyło nie mniej niż 10 litrów, przy 4 osobach i pełnym bagażniku. Acz kol wiek temu autu nie robi, czy jeździ nim jedna osoba, czy pełen komplet z bagażem - to samo tyczy się prędkości maksymalnej (170km/h).

pełny raport Jeep Terenowy 2.8 CRD

autor: wiktor@kittinc., dodano: 14.06.2013 06:19

Jest całkiem znośny na dłuższych odcinkach trasy lub w ich przewadze. Średnie maksymalne spalanie jest podane w przewadze bardzo krótkiego odcinka codziennego dojazdu do pracy, więc silnik nawet nie zdąży osiągnąć swojej temperatury pracy. Jednak nie spalanie się liczy. Kupując Jeep Wrangler tak naprawdę decydujesz się na styl życia. Jeżeli szukasz oszczędności i taniego środka komunikacji i chcesz tylko się komuś przypododbać to od razu odpuść sobie. Wsiadając do Jeepa przenosisz się do innego świata. Czujesz ze siedzisz za kierownicą solidnego samochodu z mocnym silnikiem i wiesz ze w każdych warunkach (błoto, deszcz, śnieg, zalane drogi) możesz zjechać z szarej wstążki i pokonać przeszkody, przy których zwykły użytkownik dróg i większości SUVów zostawiłby swoje autko na poboczu.

pełny raport Jeep Unlimited Facelifting 3.6 V6

autor: baca, dodano: 30.07.2010 11:07

Potrafi spalić najmniej przy super oszczędnej jeździe 13l, ale przy ostrej jeździe ponad 20 litrów. Mało pali w korkach w Warszawie, nie wiele więcej niż na trasie bo lekki. Ale przy wciskaniu gazu, ściganiu się na światłach ze sportowymi pali ponad 20 litrów. Nie ścigam się już ;] Wrangler Tj 2,5 benzyna

pełny raport Jeep Terenowy 2.5 i

Diagnozy usterek

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Jeep Wrangler

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Jeep Wrangler

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Jeep Wrangler
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Jeep Wrangler, oglądali także