Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Jeep Wrangler

Samochód terenowy (segment I), najbardziej kultowy model Jeepa i jedna z najpopularniejszych i najbardziej wytrzymałych terenówek na świecie. Wrangler kontynuuje tradycję znanego z drugiej wojny światowej Willysa. W porównaniu do sędziwego poprzednika, model przez ponad 60 lat niewiele zmienił swój wygląd. Powstały trzy generacje Wranglera, oznaczone symbolami: YJ, TJ oraz najnowsza, dostępna na rynku od 2006 roku JK. Dzięki swojej stylistyce i off-roadowym właściwościom, samochód stał się motoryzacyjną ikoną popkultury.

Generacje Jeep Wrangler

Wrangler należy do elitarnego grona samochodów, które dzielnie bronią się przed upływającym czasem i nie poddają się coraz to nowym trendom w dziedzinie designu. Dzięki temu auto obrosło legendą i mimo, że jego stylistyka jest doskonale znana, to wciąż zwraca naszą uwagę własnym, niepowtarzalnym charakterem. I miejmy nadzieję, że styliści również w kolejnych generacjach auta zachowają takie elementy jak kanciasta bryła nadwozia, wydatne nadkola, proste światła, 7-częściowy grill czy zawiasy drzwi umieszczone na zewnątrz.

Nawiązań do poprzednich Wranglerów można dopatrzyć się także wewnątrz, choć są już one znaczne mniej liczne niż w przypadku nadwozia. Tyczy się to zwłaszcza modelu po liftingu, który otrzymał całkowicie przeprojektowany kokpit z nowocześniejszymi zegarami, konsolą środkową czy boczkami drzwi. Przyglądając się miejscu pracy kierowcy w aspektach praktycznych pochwalić trzeba jego ergonomię obsługi, czytelność wskaźników, jak i staranność montażu. Pochwały nie należą się niestety jakości tworzyw wykończeniowych i widoczności.

Mając na uwadze prosty charakter całego Wranglera, zaskakuje wygoda, jaką auto zapewnia podróżującym na przednich miejscach. Zasiadając na jednym z foteli możemy cieszyć się z udanie wyprofilowanego siedzenia o wystarczająco szerokiej regulacji, a przede wszystkim z pokaźnej ilości przestrzeni. Na tylnej kanapie nie będzie już niestety tak komfortowo, choć ciasnoty tam raczej nie zaznamy. Jeśli chodzi o bagażnik, jego pojemność sporo różni się w zależności od wersji nadwoziowej - bo podczas, gdy model 3d oferuje większy schowek, do 5d zapakujemy naprawdę dużo. Zapakowanie się na dłuższy wyjazd utrudnia wąski otwór załadunkowy kufra oraz zaskakująco niska ładowność auta.

Testując zachowanie Wranglera podczas jazdy łatwo dojść do wniosku, że to samochód dla twardziela i to przez duże "T". Podczas przejazdu dziurawą drogą auto nieprzyjemnie podskakuje, podczas dynamicznego pokonywania zakrętów przechyla się, podczas szybkich manewrów informuje o nieprecyzyjnym układzie kierowniczym, zaś podczas hamowania mocno nurkuje. Ale, gdy Jeepem postanowimy ruszyć w teren, będziemy wręcz wniebowzięci - konstrukcja ramowa, proste zawieszenie, układ napędowy silniejszy niż w niejednym traktorze, a także i doskonałe kąty nadwozia pozwalają pokonać niemal wszystko, co znajdzie się pod kołami. W tej kwestii auto nie ma sobie równych.

To, że mamy do czynienia z klasycznie zaprojektowanym samochodem wcale nie oznacza, że jakiekolwiek wyposażenie jest mu właściwie obce - w droższych wersjach do dyspozycji są takie "luksusy" jak automatyczna klimatyzacja, nawigacja GPS czy system audio sygnowany przez Infinity. Ceny amerykańskiej terenówki nie wyglądają zachęcająco, ale jej bezpośredni rywale wcale nie chcą kosztować mniej.

Komentarze redakcji

Powagosław: Spadkobierca legendarnego Willysa pozostał prawdziwą terenówką. Nie bulwarowym SUV-em, który może mieć problem z dojechaniem na działkę. Wrangler jest stworzony do jazdy na bezdrożach, na asfalcie jest mało praktyczny i jeszcze mniej wygodny. Ale właśnie na tym polega jego fenomen. Wóz kultowy, klasyka gatunku.
Luzacjusz: Jeśli nazwa Wrangler wciąż kojarzy ci się z obcisłymi jeansami ze skórzaną naszywką na pupie, to może czas zacząć nosić spódnicę. Nawet Jola Rutowicz wie, że chodzi o samochód. Taki podobny do traktora. Jedyny w swoim rodzaju. Jola też chce takiego. Różowego.

Silniki Jeep Wrangler

Jeep Wrangler III - jaki silnik wybrać?

Wybór jest prosty - jeśli osiągi mają być naprawdę dobre, to lepiej od razu ustawić się w kolejce po benzynowy motor 3.6 284KM. Do oszczędności mu daleko, ale przynajmniej paliwożerność wynagrodzi dźwiękiem. Z kolei, jeśli ważniejsze jest zużycie paliwa, to w ofercie jest jeszcze 200-konny diesel. Męczy się trochę w tym aucie, ale przynajmniej oszczędzi portfel.

Publikacje o Jeep Wrangler

Jeep Wrangler - ikona offroadu

Pod jednym względem jesteśmy szczególnie okropni - prędzej czy później wszystko nam się nudzi. Dlatego zmieniamy kolory ścian, telefony, samochody, a w skrajnych przypadkach też żony i mężów. Skoro tak, to jakim cudem od bagatela 73 lat ciągle kupujemy bądź co bądź to samo auto - Jeepa Wranglera?

TOP 10| Terenówki na weekendowe wojaże

Tym razem nieskrępowani budżetem szukamy samochodów terenowych, którymi można wyruszyć na weekendową przygodę. Niektóre, z racji swojej wielkości, mogą sprawdzić się również w czasie długiej, wakacyjnej wyprawy, a inne pozwolą na wygodne codzienne użytkowanie. Słowem - duża dowolność, ale napęd na cztery...

Tak ma być! - Jeep Wrangler Unlimited 2.8 CRD Arctic
 
Nasz test Jeep Wrangler Unlimited 2.8 CRD Arctic

Efektem konfliktów zbrojnych jest wojna, w efekcie której prędzej czy później następuje pokój. Niestety, a może na szczęście, nie jest on jedyną "pozytywna" cechą wojny. Działania wojenne są bowiem poligonem doświadczalnym dla wynalazków i wynalazców. Czasem ich przydatność trwa niewiele dłużej...

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon - Twardziel w starym stylu
 
Nasz test

Kilka miesięcy temu Maciek Majewski miał okazję przeczołgać krótką wersję Jeepa Wranglera Rubicon po piachu. Ja wsiadłem do bardziej rodzinnej wersji Unlimited, żeby walczyć ze śniegiem i snowboardowymi deskami.

Przekroczyć Rubikon - Jeep Wrangler Rubicon
 
Nasz test

Nie będąc nigdy specjalnym fanem off-roadu i nie mając wcześniej za wiele do czynienia z jazdą w terenie, z lekkim zaciekawieniem lecz bez przesadnej atencji zasiadłem za kierownicą Wranglera. W 49 roku p.n.e. Gajusz Juliusz Cezar wypowiedział słynne: "Kości zostały rzucone". Słowa te oznaczają...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Jeep Wrangler

Jeep Wrangler na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Jeep WranglerautoWcentrum - społeczność Jeep Wrangler

najwyższe oktanyAuta - Jeep Wrangler

Jeep Wrangler Lodówka 76,84

Jeep Wrangler 32,22

Jeep Wrangler 60,39

Jeep Wrangler El Papito 70,87

Jeep Wrangler yj 68,22

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Jeep Wrangler

vasco77 30,20

andik35 30,13

batagur 30,12

CarForceOnePl 30,10

autoholic 30,10

SEBBAX 30,16

jeepey 30,12

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Jeep Wrangler

pewnie zastanawiacie sie ile pali ;)
pewnie zastanawiacie sie ile pali  ;) a pali to to jakies 20 l lpg na 100km niekoniecznie po asfalcie :)...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Jeep Wrangler

od 142 400 zł do 188 100

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (284 KM): 3.6 V6

 

Diesel (200 KM): 2.8 DOHC I-4 Turbo CRD

Skrzynie biegów

automatyczna: 5-stopniowa

 

Katalog nowych aut Jeep Wrangler
 

Najpopularniejsza wersja Jeep Wrangler

Jeep Wrangler 2.8 DOHC I-4 Turbo CRD 200KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
klimatyzacja
system nawigacji

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Elektryczny - 3 071

Cena katalogowa

188 100

Zobacz ofertę Jeep Wrangler 2.8 DOHC I-4 Turbo CRD 200KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Jeep Wrangler najczęściej porównywane z:

Volvo XC60
2.4 D4 (181 KM)
Skoda Yeti
2.0 TDI (110 KM)
Kia Sportage
2.0 CRDi (136 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Juke ACENTA 1.2 115KM Nissan Juke ACENTA 1.2 115KM
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 72 600 zł 63 900 zł
Zyskujesz: 8 700 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki Jimny Elegance A/T Suzuki Jimny Elegance A/T
Rocznik: 2013. Silnik: 1.3 62KM .
Cena: 70 890 zł 60 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Jeep Wrangler

Jeep Wrangler
2.8 diesel 200 KM
2013
191 500 PLN
Jeep Wrangler
2.8 diesel 200 KM
2013
159 380 PLN
Jeep Wrangler
2.8 diesel 200 KM
2013
158 949 PLN
Jeep Wrangler
2.8 diesel 200 KM
2013
151 639 PLN

Ocena auta Jeep Wrangler

  • Średnia ocena
    na podstawie 45 opinii
  • 4,04
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Jeep Wrangler Terenowy 2.5 i (121 KM)

Bardzo wytrzymaly samochodzik(takze rajdy), silnik 2,5mimo reduktora to troche za malo jak na klase extream..., jednak na szosie prowadzi sie dosc przyjemnie. W moim modelu mam problem z ukladem kierowniczym, a dokladniej z przewodem ktory doprowadza olej do wspomagania.Tlumaczyc to mozna dosc ostra(naprawde)eksplatacja, jednak fakt pozostaje faktem. Mimo wymiany calej rurki musze uszczelnic cala strefa, moze to pomoze. Minusem Wranglera jest dosc wysoki koszt czesci zamiennych, np. po rajdzie musialem wymienic sprzeglo za ponad 2tys zl, nie mowiac juz o wspomnianym wyzej problemnie z ukladem kierowniczym. Podczas rajdu mialem mala krakse, samochod kory wyciagalem z calym impetem rabnal mnie w tyl, naszczescie duza czesc zamortyzowalo kolo... koszt naprawy - uszkodzen jest naprawde niewiele to ponad 6,5 tys zl. naszczescie istnieje takie cos jak ubezpieczenie. No ale reasumujac to przyjemnosc z jazdy i podwyszszony poziom adrenaliny gwarantowane!!!(w serwisie takze)

dodał: Janek
Jeep Wrangler Terenowy 4.0 i (184 KM)

Co tu mówić trzeba mieć nie pokolei w głowie żeby go kupić.Jest niezbył ładny i przestarzały. Spalasz 2 dychy na 100, Dzieciaki mają ciasno, pies na kolanach Żony, wieje, huczy wiatr od 50km/h i w koleinach tańczysz, wymijają Cię Cieniasy, i generalnie wszyscy którzy Wrangów nie mają Cię za wiejskiego dupka śniącego sen o Ameryce. Trudno , może tak jest, Ameryki nie lubię, Wranga będę miał do końca Życia. A miałem ze 30 samochodów. Jest The best.

dodał: slawomirm@jld.com.pl
Jeep Wrangler Terenowy 2.5 i (121 KM)

Jest to samochód dla ludzi lubiących jazdę w terenie ,a nie po asfalcie, nie nadaje sie na jedyny samochód w rodzinie, JEEP Wrangler jest dużą zabawką dla dużych chłopców którą naprawde trudno się znudzić , nadaje się do jazdy ekstremalnej po małych przeróbkach, do turystycznej w wersji JEEP+przyczepka

dodał: krzysztof.milewski@bze.com.pl
Jeep Wrangler Terenowy 4.0 i (183 KM)

To nie jest zbyt rodzinne autko( ja dokupilem zonie kangoo), pomimo to nie znam nic wspolczesnie produkowanego mogacego dawac tyle frajdy przy nie zawsze normalnej jezdzie. Inni uzytkownicy drog maja respekt i zadko pchaja sie pod przednie rurki.

dodał: krism
Jeep Wrangler Terenowy 4.0 i (192 KM)

Ogólnie bardzo fajny samochód. Godny polecenia nie tylko w teren ale i na szosy. Polecam!! Jedyna wada to spalanie:P Ale z czegoś trzeba być zadowolonym: mocny silnik, albo małe spalanie :P

dodał: Marcin
  • Zalety
  • + silnik
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Jeep Wrangler

Jeep Wrangler Altitude Jeep Wrangler 2011 - wersja 3-drzwiowa Jeep Wrangler Mojave Jeep Wrangler Moab Jeep Wrangler 2011 Jeep Wrangler Unlimited Polar (2014) Jeep Wrangler Willys Wheeler Edition (2014) Jeep Wrangler III Unlimited Facelifting 2.8 DOHC I-4 Turbo CRD 200KM - galeria redakcyjna Jeep Wrangler JK Unlimited Facelifting 2.8 DOHC I-4 Turbo CRD 200KM - galeria redakcyjna Jeep Wrangler 2007
Zobacz inne galerie Jeep

Opinie o instalacji LPG

Jeep Wrangler

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Jeep Wrangler

Jeep Wrangler

13 komentarzy

12 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Zeus~Zeus

lysyzotulic, ale głupoty piszesz. Rubicon jest drogi jak cholera. Jeden z najdroższych, a nie najtańszych i na pewno nie jedyny 4x4. Bardziej się opłaca kupić zwykłego Wranglera i go jeszcze lepiej doposażyć za zaoszczędzone pieniądze. Ani nie najtańszy, ani nie jedyny 4x4, ani nie jedyny na sztywnych mostach.

~lysyzotulic~lysyzotulic

komentarz.. przydatne dla potencjalnych nabywców jeepa wranglera .
wrangler rubicon to jedyny samochód seryjnie produkowany 4x4 najtańszy na rynku i pewnie ostatni z ręczna dźwignią reduktora ( nie wspominam tu i LR bo ceny nowego sa lekko stresujace no i awaryjność LR nijak ma się do ceny) Wrangler doskonale sprawdza się jako zabawka dla dużych chłopców a zabieranie rodziny na dalekie trasy to już na pewno cios w plecy dla kierowcy , zwłaszcza ,że rodzinka zazwyczaj siedzi ( kolebie się )na tylnym siedzeniu pozdrawiam

~Kris~Kris

Kocham Wranglera!!!!!!!!!!!!!!1

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Jeep

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
1 119
Przejechany dystans
298 260 km
Zatankowanego paliwa
57 622 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
242
Wydanych pieniędzy
108 997 zł
Średnie wydatki na auto
1 946 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
461
Wydanych pieniędzy
159 482 zł
Średnie wydatki na auto
2 848 zł
Zobacz dzienniki kosztów Jeep (56)

Zużycie paliwa Jeep Wrangler

Na podstawie 39 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: cb_radiowiec, dodano: 08.01.2012 14:02

Liczyłe sie z tym. Średnio pali na trasie ok 10,5, w mieście mniej jeżdzę więc trudno mi powiedzieć dokładnie- cos kolo 13 pewnie. W tereni pali tyle ile wlejesz

pełny raport Jeep Unlimited 2.8 CRD

autor: tatek, dodano: 28.03.2010 17:50

To bardzo drogie auto w utrzymaniu. Części zamiennych jak na lekarstwo a oryginalne kosztują majątek. Ponadto trzeba koniecznie znaleźć w okolicy mechanika znającego się na Jeepie, bowiem jazda z każdym drobiazgiem do ASO to pewne bankructwo.

pełny raport Jeep Terenowy 2.8 CRD

autor: kulka1200, dodano: 25.10.2009 14:07

pali 20l.lpg na 100 km. czyli tyle co przecietny plaskacz benzyny na 100 w przeliczeniu na zl. czyli jest spoko ;)

pełny raport Jeep Terenowy 4.0 i

Diagnozy usterek

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Jeep Wrangler

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Jeep Wrangler

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Jeep Wrangler
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Jeep Wrangler, oglądali także