Szukaj

Informacje o Kia Optima

Lata produkcji: 2011 – 2019
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D) produkowany od 2000 roku, w Europie dostępny od 2011 roku. Wcześniej na rynku europejskim samochód była oferowany jako Kia Magentis i dopiero trzecia generacja Optimy, pod właściwą nazwą, trafiła do Europy. Auto początkowo było przemianowaną wersją Hyundaia Sonata. Koncepcja stylistyczna modelu, kontynuowana do dziś, powstała w 2009 roku, po faceliftingu Optimy II, za który odpowiadał Peter Schreyer, główny designer marki Kia. Od 2015 roku dostępna jest czwarta generacja Optimy. To najlepiej sprzedający się model Kii w Stanach Zjednoczonych.
czytaj więcej
Powagosław
Optima, choć rodowód ma koreański, a jej główną areną jest Ameryka, bardzo szybko przejęła współczesną niemiecką filozofię budowania samochodów. Gdy już coś się udaje, a ten model bez wątpienia udanym jest, kolejne generacje ewoluują dyskretnie i powoli. ~Powagosław
Luzacjusz
Optymalny, pardon – optimalny sedan klasy średniej. W Ameryce dał szkołę wszystkich Dodge’om i Chryslerom. W Europie konkurencja (jeszcze) nie strzela sobie takich samobójów. Ale Optima to dziś dla niej godny, choć niedoceniany rywal. +1 ~Luzacjusz

Kia Optima – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Kia Optima

Liczba ocen: 89
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Krzysztof
Kia Optima II
Sedan Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW
Tutaj trzeba zaznaczyć że auto nowe z salonu po rabatach kosztowało w 2019 w wersji M poniżej 100 tys. zł, a w segmencie D to był wynik nie o pobicia. Samochód z bardzo dobrym zawieszeniem wielowahaczowym, silnik 1.6 T-GDI z automatem przyspiesza dużo lepiej niż np hybrydowy napęd Toyoty corolli z wyższą mocą. Rozważałem właśnie zakup Toyoty kiedy przez przypadek odkryłem że za te samie pieniądze można mieć Optimę. Toyota nie ma nawet podejścia, a mówimy tutaj o tej samej wartości finansowej przy zakupie. Wyciszenie i zabezpieczenie antykorozyjne też o 2 klasy wyżej. Toyota ma na pewno niższe spalanie w mieście, jednak w trasie jest to samo- ok 7 litrów beż żadnego oszczędzania. Jedyne uwagi to do skrzyni kiedy jest zimna i silnik też nie rozgrzany potrafi delikatnie zaszarpać. Ogrom miejsca w środku naprawdę robi wrażenie, no i klasyczne zegary, normalna deska rozdzielcza bez tabletów itp, bardzo fajna kierownica. Pod względem awaryjności przez 4 lata użytkowania i 50 tys. przebiegu absolutnie zero problemów. To dziś nie jest standardem i wiem to po nowych autach służbowych
4,1
~Łukasz
Kia Optima II
Kombi Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW
Optimę musiałem wziąć nową w leasing ze względów optymalizacji podatkowej. Do tamtej pory jeździłem Lexusem RX350 III gen z 2009 roku. Na tamtą chwilę na rynku w cenie ok 110 tys zł Optima dawała najwięcej w wersji XL: asystent pasa, grzane fotele, grzana kierownica, automat 7 st. W aucie do tej pory nie dzieje się nic poważniejszego. A to raz komputer się przywiesił (wizyta w aso) albo zwariował czujnik ciśnienia. Ale to są rzeczy usuwane od ręki w 5 min. Nie ukrywam, że przesiadka z o 10 lat starszego luksusowego SUV-a do Optimy niestety działała raczej na niekorzyść salonowej Optimy, ale wiadomo nie ten poziom wykończenia itd. Natomiast pochwalić trzeba silnik (1.6 gdi) który zbiera to autko bardzo ładnie. Mocy nie brakuje nawet przy 150-170 km/h. Moja biała perła prezentuje się naprawdę świetnie, chociaż przedliftowy grill (diamenciki) był moim zdaniem o niebo ładniejszy od tych pionowych linii. Na co mógłbym ponarzekać? fotele - strasznie niewygodne ze względu na braku możliwości uniesienia przodu fotela do góry (wersja z elekt, ustaw.) po 100 km mam wrażenie, że cały ciężar ciała spoczywa na kości ogonowej co powoduje dyskomfort. Lexem potrafiłem na raz łyknąć 600 km i nie czułem zmęczenia, a tu niestety. Wyciszenie - większość uważa, że jest ok, dla mnie jednak jest za głośno w tym aucie przy 140 km/h trzeba już głośno mówić. Brzmienie silnika jest takie hmm, małolitrarzowe ;-) ale tak to jest jak się jeździ kilka lat v6. Poza tym fajne rodzinne auto z dużym bagażnikiem.
4,9
~Nowy
Kia Optima I
Sedan 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
Samochód posiadam rok zakupiony w salonie Kia. Pierwszy właściciel, który zostawił go w rozliczeniu. Nigdy nie planowałem jeździć "koreańczykiem". Głównym zamysłem było audi i volkswagen. Kiedy zobaczyłem go na ogłoszeniu i w salonie wyglądem z zewnątrz jak i w środku przebijał "niemca". Nie sądziłem, że koreańczycy tak dorównają niemieckim samochodom kiedykolwiek. Z wyglądu ma agresywny wygląd i piękna stylistykę, która przykuwa wzrok na ulicy i każdy mnie pyta co to za samochód, chociaż w moim miejscu zamieszkania takich optim można policzyć na palcach jednej dłoni. W środku pięknie wykończony.Auto z pełną odpowiedzialnością mogę polecić jeśli chodzi o wygląd, dynamikę, jak i spalanie. Warte pieniędzy i zainteresowania. Zależy kto co lubi, ale frajdy z jazdy duża jeśli ktoś lubi przycisnąć, bo jest z czego wydusić to przyspieszenie.

Raporty spalania Kia Optima

Liczba raportów: 146
Średnie spalanie dla Kia Optima
4,4 – 11,0
l/100 km
5,9 – 7,3
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Kia Optima II
Kombi Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW
Srednia za 5kkm, głównie jazda po mieście: Średnia z komputera ok. 10.6l/100, ta sama średnia ale mierzona z dystrybutora na stacji i licznika kilometrów równe 11.0l/100km. Nigdy nie udało mi się długotrwale zejść poniżej 7l/100km. Ekonomiczna jazda po wsiach (długotrwale ok 100km/h, hamowanie po wjeździe w obszar zabudowany, spokojne rozpędzanie): ok 7.5l/100. Jazda po pustej autostradzie (tempomat 150km/h): ok 10l. Krótka jazda po mieście od zimnego silnika na dystansie 8km: 13.5l/100km. Bardzo zależne od stylu jazdy: szybkości ruszania i prędkości.
7,0
Kia Optima I
Sedan 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
spalanie średnie z 5 lat między 6 a 7 litrów, Zimą 3 km dojazdu wyjdzie 8 a latem trasa nad morze wyjdzie 5. Kia z roku 2012, teraz przebieg 220tys , auto używam 5 lat, zrobiłem 90 tys, wymiana klocki, tarcze olej filtry, na serwis nie jeżdżę, robię sam, ceny części przyzwoite. Z awarii jakie były to np. poluzowała się nakrętka odpowietrznika wysprzęglika (serwis: 500- wysprzęglik, 600 robocizna) zrobiłem sam za 20 zł, wyciągany i czyszczony egr i dpf, zawiesił się czujnik cisnienia doładowania (sterowanie turbiną) był brak mocy do 3000 obr i tryb awaryjny, WD40 psiknięte do czujnika załatwiło sprawę. Ogólnie jeździ się i się nie dokłada. Może i metody druciarza ale ja nie będę na samochód pracował. Roczne koszty utrzymania to przegląd, OC, AC, plus 300 (olej i filtr). Uwaga w kolektorze dolotowym są klapki wirowe, ja już wyciągnąłem bo widać było pęknięcia na niektórych, nie trzeba nic grzebać w sterowniku czy komputerze, żadnych błędów nie wyrzuciła, jedynie z dołu obrotów jest jak by delikatnie zmulona ale jest to praktycznie niezauważalne, trwa ułamek sekundy. Przy tym przebiegu słychać już łańcuch i szklanki zaworowe, trzeba będzie to wymienić. Z elektrycznych to nie działa tempomat i bluetooth i świeci na desce jakby ESP (auto w poślizgu), nic z tym nie robię, może się sama naprawi. Blacharka w skali do 5 to takie naciągane 3. Łatwo rysuje się lakier i jest podatny na odpryski, ptasie odchody potrafią wypalić go do blachy, pod maską na pasie przednim purchawy rdzy (pojawiły się jak miała 7 lat). Ogólnie drugi raz mimo pewnych wad kupiłbym to auto bo przede wszystkim koszty eksploatacji nie wybiegają poza podstawowe koszty związane z obsługą eksploatacyjną a te 320 Nm jednak jest i daje frajdę z jazdy mimo że to tylko 1.7
10,6
Kia Optima II
Sedan 2.0 163KM 120kW
W trasie na drogach krajowych jadąc spokojnie bez problemu 7,5, przy bardziej dynamicznej jeździe rośnie o litr. Na ekspresówkach jadąc 120 km/h około 8-8,5 litrów. Na autostradzie przy 140 km/h około 9-9,5, przy 160 km/h 10-10,5. Tempomat podnosi mocno spalanie w trasie, na każdym wzniesieniu (często niepotrzebnie) redukuje bieg. W gęstym ruchu miejskim samochód pali dużo, poniżej 12 litrów nigdy nie udało się zejść pomimo spokojnej jazdy. Średnia wyłącznie z dojazdów do pracy przez miasto to 12,5 litrów, więc niemało. Wersja XL z oponami szerokości 235, skrzynia automatyczna też swoje w spalaniu bierze. Jeśli ktoś patrzy na spalanie to trzeba szukać wersji L lub M (mają węższe koła) i z ręczną skrzynią
Kia Optima