Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Land Rover Freelander

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1996 roku. Pomysł na stworzenie tego modelu narodził się w Land Roverze pod koniec lat 80., po przeprowadzonych badaniach, które dowodziły, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Freelander stanowi kompromis pomiędzy właściwościami off-roadowymi i rodzinnym samochodem miejskim. W 2006 roku powstała druga generacja modelu zbudowana na platformie podłogowej Ford EUCD. W Stanach Zjednoczonych auto oferowane jest pod nazwą LR2.

Generacje Land Rover Freelander

Freelander II

Przygotowując drugie wcielenie swojego przedstawiciela w klasie lekkich SUV-ów, Land Rover postanowił „opakować” go w nadwozie będące stylistycznym pomostem pomiędzy kanciastymi off-roaderami a obłymi autami osobowymi. W efekcie, karoseria prezentuje się z daleka bardzo „kwadratowo”, ale po bliższym przyjrzeniu zyskuje na oryginalności i nowoczesności. Egzemplarze po face-liftingu z 2010 roku rozpoznamy po delikatnie przeprojektowanych reflektorach i lampach tylnych oraz wyżej umieszczonym grillu.

Podobnie jak z zewnątrz, również i wewnątrz Freelander mocno nawiązuje do stylistyki pozostałych modeli ze znaczkiem Land Rovera. Niestety, z podobieństwami wizualnymi idą w parze podobieństwa dotyczące ergonomii. Multum przycisków umieszczonych na konsoli środkowej wymaga oswojenia się z rozplanowaniem kokpitu. Powodów do narzekań nie daje natomiast czytelność zegarów oraz – co warto podkreślić w szczególności – jakość wykończenia.

A jak wnętrze prezentuje się w kwestii obszerności? To zależy… od miejsca siedzenia. Podczas, gdy na przednich fotelach wszyscy powinni poczuć się komfortowo, tylnej kanapy nie należy polecać osobom o długich nogach, zwłaszcza, że sama kanapa została niedostatecznie wyprofilowana. Więcej przestrzeni przydałoby się również w kufrze, który można na szczęście łatwo powiększyć składając tylną kanapę i uzyskując w ten sposób płaską przestrzeń ładunkową.

Wiele jest kompaktowych SUV-ów, które górują nad Freelanderem zdolnością pokonywania zakrętów, wiele jest też takich posiadających precyzyjniejszy układ kierowniczy. Ale jednocześnie niewiele jest takich, które pokonują brytyjskie auto poziomem pochłaniania dziur, a ze świecą szukać takich, które lepiej sprawdzą się podczas eksploatacji w terenie. Oczywiście nie jest to rasowy off-roader, ale odpowiednie kąty miedzy nadwoziem a podłożem, wysoki prześwit i dopracowany układ napędowy (z wieloma elektronicznymi „wspomagaczami”) pozwala zapuścić się na bezdrożach zaskakująco daleko.

Choć, nie licząc roboczego Defendera, Freelander jest najtańszą propozycją w gamie brytyjskiego producenta, jego cena okazuje się bardzo wysoka. Za podobne pieniądze można kupić znacznie większe auto, a sytuację tylko w niewielkim stopniu ratuje standard wyposażenia - w bazowej wersji „E” dostajemy takie elementy jak komplet poduszek powietrznych (przednich, bocznych, kurtynowych i kolanowej kierowcy), zestaw elektronicznych systemów wpływających na bezpieczeństwo czy układ Terrain Response ułatwiający jazdę w terenie.

Freelander I

Kiedy debiutował, fani Land Rovera łapali się za głowę zastanawiając się, jak ich ulubiona marka mogła wypuścić coś tak pseudo-terenowego. Klientom Freelander jednak się spodobał, m.in. za sprawą swojego bardzo atrakcyjnego wyglądu. Auto oferowane było w dwóch odmianach nadwoziowych - rekreacyjnej 3-drzwiowej ze zdejmowaną tylną partią karoserii oraz rodzinnej 5-drzwiowej. Obie nie są niestety wzorami przestronności, do ideału daleko też wykończeniu wnętrza. Face-lifting modelu z 2003 roku przyniósł autu jeszcze ładniejsze nadwozie i nowocześniej urządzoną kabinę.

Silniki nie są najmocniejszą stroną brytyjskiego SUV-a. Bazowy motor 1.8 nie dość, że jest niespecjalnie żwawy, to sporo "pali" i cierpi na uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Jeszcze wyższe zużycie benzyny charakteryzuje silnik 2.5 i choć w zamian zapewnia on niezłe osiągi, trudno uznać to za udany kompromis. Powolne diesle okazują się oszczędne, ale starszy 2.0 TD jest dość awaryjną konstrukcją. Na szosie samochód zachwyca komfortem resorowania, a poza utartymi szlakami swobodnie pokonuje niezbyt wymagające przeszkody.

Land Rover Freelander I. generacji nie jest niestety niezawodną konstrukcją - jego usterkowość jest spora, zwłaszcza w porównaniu do japońskich rywali. Na nadwoziu i podwoziu coraz częściej pojawia się korozja, a instalacja elektryczna potrafi płatać figle, jednak najpoważniejsze są liczne problemy z napędem 4x4 oraz samymi silnikami. Części zamienne do "Landa" mają umiarkowane ceny, ale bywają trudno dostępne. Koszty zakupu auta są niskie, jednak sporo sztuk to byle jak przerobione "angliki".

Komentarze redakcji

Powagosław: Niektórzy mówią o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieństwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka została wygładzona i upodobniła auto do całej linii marki. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, pierwszy Freelander był wyjątkowo nudny.
Luzacjusz: Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca.

Silniki Land Rover Freelander

Land Rover Freelander II - jaki silnik wybrać?

Najlepiej na samym początku zastanowić się jak chcecie jeździć. Jeśli szybko, to zostaje tylko benzynowy motor 2.0 240KM. Chętnie wchodzi na obroty i pozwala bez problemu wyprzedzić większość aut. Z kolei przy delikatnym traktowaniu potrafi niewiele spalić. Jednak jeśli priorytetem jest oszczędność, to lepiej postawić na diesla 2.2 TD4. Już wariant o mocy 150KM wystarcza do codziennej jazdy, ale z masą auta znacznie lepiej radzi sobie wersja 190-konna. To taki złoty środek - tylko trochę drogi...

Publikacje o Land Rover Freelander

Pionier gatunku - Land Rover Freelander (1997-2006)
 
Nasz test

Przez lata Land Rover pracował na wizerunek producenta samochodów terenowych z prawdziwego zdarzenia. Sporym zaskoczeniem dla fanów marki była premiera modelu Freelander. Pierwszy europejski SUV ujrzał światło dzienne w 1997 roku. Samochód wygląda atrakcyjnie, jednak przyjemność posiadania pioniera segmentu...

Freelander - rynkowa okazja?
 
Nasz test

Zaszalałem i postanowiłem zrobić sondaż. Co takiego mają w sobie auta terenowe, że mimo wszystko ludzie je lubią? Wiele można usłyszeć - bo fajnie się w nich wygląda, są bezpieczne, zabijają kompleksy... Z tych bardziej wyszukanych - bo można zaszyć się nimi w jakiś rozkopany zaułek i spłodzić sobie...

Limitowane 500 sztuk Land Rovera Freelandera 2 SD4 Sport

Słowo "limitowana edycja" dobrze działa na kupujących - mogą mieć coś co nie jest produkowane w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy. Coś wyjątkowego. Właśnie dlatego producenci samochodów z taką łatwością wypuszczają kolejne specjalne edycje swoich samochodów różniące się drobiazgami. Postąpił...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Land Rover Freelander

Land Rover Freelander na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Land Rover FreelanderautoWcentrum - społeczność Land Rover Freelander

najwyższe oktanyAuta - Land Rover Freelander

Land Rover Freelander LANDEK 49,54

Land Rover Freelander 60,70

Land Rover Freelander 75,74

Land Rover Freelander Landek 33,02

Land Rover Freelander 32,58

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Land Rover Freelander

adamski72 30,14

robertw1968 40,47

RS2009 30,13

Jacobman 30,10

JanCek 75,89

xxdrifterslupskxx 30,10

xkrisx 30,14

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Land Rover Freelander

Wymiana Tapicerki
Wymiana Tapicerki Witam! Dziś wstawiłem skórzaną tapicerke do mojego Landziaka. Idealnie sie skomp...
Remoncik silnika
Remoncik silnika Wymiana kopułki, palca, drążków kierowniczych, poduszek silnikowych, drążki kont...
wymiana filtra oleju
wymiana filtra oleju Dzisiaj wymieniłam filtr oleju no i oczywiście olej (filtr + olej ok 150 PLN) ja...
Koncepcja
Koncepcja Witam! Salon Land Rovera podsunął mi koncepcje wstawienia całego przodu od La...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Land Rover Freelander

od 162 800 zł do 245 700

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (240 KM): 2.0 Si4

 

Diesel (150 - 190 KM): 2.2 SD4, 2.2 TD4, 2.2 eD4

Skrzynie biegów

automatyczna: 6-stopniowa

 

manualna: 6-biegowa
Katalog nowych aut Land Rover Freelander
 

Najpopularniejsza wersja Land Rover Freelander

Land Rover Freelander 2.0 Si4 240KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

klimatyzacja
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet HSE Lux - 6 330
Pakiet Cold Climate - 3 780
Pakiet dla palących - 130

Cena katalogowa

214 600

Zobacz ofertę Land Rover Freelander 2.0 Si4 240KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Land Rover Freelander najczęściej porównywane z:

Skoda Yeti
1.6 TDI (105 KM)
Volvo XC60
2.5 T5 (254 KM)
Nissan Qashqai
1.5 dCi (110 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
1.8 benzyna
175 000 km, 2001
11 500 PLN
Land Rover Freelander
2.0 diesel 112 KM
113 000 km, 2004
22 000 PLN
Land Rover Freelander
2.5 benzyna 174 KM
160 600 km, 2001
10 490 PLN
Land Rover Freelander
2.2 diesel 160 KM
220 000 km, 2007
48 500 PLN

Ocena auta Land Rover Freelander

Wybrane opinie

Land Rover Freelander Standard 2.0 Di (98 KM)

Ja po prostu kocham to auto i wcale się nie zrażam ironicznymi wypowiedziami zwolenników prawdziwych terenowych Land Roverów i innych terenówek . To auto z pewnością nie jest dla nich . Jest to naprawdę fajna , wygodna ,duża osobówka z nieco ponadprzeciętnym prześwitem . Niestety ten wspaniały obraz psuje dosyć duża awaryjność .Problem jest o tyle poważniejszy niż zwykle , że naprawy przeważnie dotyczą bardzo kosztownych podzespołów .Próżno szukać tańszych zamienników , a niektóre elementy (szczególnie w układzie napędowym) są w ogóle nienaprawialne . I tak na przykład częste awarie dotyczą przekładni kątowej - od 4000 do 5500 . Szkoda ! Jest to auto dla tych którzy cenią sobie wygodę podróżowania . Jazda nim nie męczy a wręcz uspakaja . Nie jest ono stworzone dla kierowców z zacięciem sportowym , mimo że na trasie bez specjalnego " żyłowania " można całkiem żwawo przyspieszać .Każdy kierowca będzie w nim wyglądał lepiej niż w jakimkolwiek kompakcie . Ale uwaga ! Jeśli ktoś z was planuje...

dodał: logobankplus@wp.pl
Land Rover Freelander Hard Top 1.8 i 16V (117 KM)

w pierwszych 2ch miesiacach wymiana tylnego zawieszenia konsumpcja 12 litrow na 100km.ustawienie zaplonu wczasie servisu 5000 km wymiana wszyskich injections naprawa okna-elektrucznosc,wymiana przewodu do wspomagania przeciekajacy przewod obiegu chlodzenia naprawa hamulca recznego-samochod kiedys odjechal mi sam kiedy zatrzsnalem drzwi.zepsuty sunroof-urzywalem go tyko kilka razy. Zacinajacy sie bieg wsteczny.Szybkie zuzywanie sie opon. Kupilem ten samochod z powodu ladnej lini i firmy Land Rover. Bardzo mi sie podobal,nigdy nie uzywalem go off road. Jestem pewny ze kupilem niedopracowany prototyp. Za glupote snobizmu zaplacilem.W ciagu czterech lat zrobilem 40000 km Sprzedalem go za polowe ceny -wygladal jak nowka.Nigdy wiecej nie kupie i nikomu nie polecam tego angielskiego dziadostwa. Zapomnialem dodac o zepsutej klimatyzacji-arogancji w stacjach servisu podejrzewam ze psuja tam te samochody te niedouki.

dodał: ziajka@xtra.co.nz
Land Rover Freelander Standard 2.0 TD4 (112 KM)

Posiadam dwa takie auta od nowości i okazały się niezawodne. Złe opinie o tym aucie są raczej wynikim zapatrzenia w Japonię. Dodam, że mieszkam w terenie górskim i zimą jest rewelacyjny! W terenie też spisuje się bardzo dzielnie i dociera tam gdzie RAV4 itp.może tylko pomarzyć. Napewno nie jest to auto dla 20-letnich napaleńców ,którzy myślą ,że to UAZ i wystawiają opinie o tandetności tego auta. Posiadałem wiele aut terenowych i największym niwypałem okazał się NISSAN PATROL GR, który każdej zimy mimo rewelacyjnych opon tonoł w rozmokłych terenach, taka niespodzianka nie spotkała mnie nigdy ze strony FREELANDERA. Na zakończenie dodam, że opinie zamieszczane na forach są pisane przez ludzi nie znających zupełnie danych technicznych i dysponujących nikłą wiedzą o zasadach jazdy w terenie...Pozdrawiam wszystkich zwolenników jak i przeciwników LR 3lander.

dodał: GÓRAL
Land Rover Freelander Standard 1.8 i 16V (120 KM)

auto prezentuje sie swietnie mimo swoich lat nadal jego sylwetka nie jest przestarzala jak w przypadku innych aut.jest bezpieczny polecam rodzinom z dziecmi ale nie za duzymi.warte swojej ceny mimo uzytych do wykonczenia tandetnych tanich plastikow brak podpurki na lokiec.kierownica swietnie lezy w dloni.obsluga przyciskow troche denerwuje bo sa za daleko po co oni sie pchali do tej srodkowej konsoli jak drzwi zoslay puste a jest tam naprawde duzo miejsca do zalozenia wszelkiego rodzaju przyciskow.

dodał: bykownia@op.pl
Land Rover Freelander Standard 2.0 TD4 (112 KM)

auto kupiłem w salonie jestem bardzo zadowolony,pomimo tak małego przebiegu.Jeżdziłem zimą po zaśnieżonych drogach spisuje się idealnie.Kontrola trakcji pozwala mu wyjechać z dużej zaspy.W styczniu będzie miał 2-lata i trchę będzie mi szkoda się z nim rozstać.Ale czas na disco3.Jeśli planujesz zakup Freelandera z 2005r,serwisowanego,z przebiegiem 8000km to napisz mazurolgum@neostrada.pl

dodał: Janusz M

Galerie Land Rover Freelander

Land Rover Freelander 2011 Land Rover Freelander II Facelifting Land Rover Freelander SD4 Sport Limited Edition Land Rover Freelander II Land Rover Freelander 2004 Land Rover Freelander 2002
Zobacz inne galerie Land Rover

Opinie o instalacji LPG

Land Rover Freelander

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Land Rover Freelander

Land Rover Freelander

122 komentarze

94 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~john~john

ja milem ten sam problem z lampka TCS wymienilem czujnik stopu i problem znikl koszt 50 zl sam wymienisz

~robert~robert

witam w moim landrowerze podczas ostrego manewru w lewo i ponownie na tor jazdy zapala się TC w kółeczku pochylnia na kolor pomarańczowy niewiem o co idzie

~kowal~kowal

Witam posiadam freelandera 1.8 120 km z 2001 europejczyk i choć zaraz po zakupie musiałem regenerować reduktor to i tak uwielbiam to auto które jest już nastym z koleii.Nie jest to terenówka ale do lasu wjedzie po delikatnych bezdrożach też przejadzie .Wysoko się siedzi jest wygodnie.Myślę ,że następnym autem też będzie freelander tylko młodszy.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Land Rover

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
901
Przejechany dystans
492 854 km
Zatankowanego paliwa
38 475 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
168
Wydanych pieniędzy
121 707 zł
Średnie wydatki na auto
3 289 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
161
Wydanych pieniędzy
51 550 zł
Średnie wydatki na auto
1 393 zł
Zobacz dzienniki kosztów Land Rover (37)

Testy zderzeniowe Land Rover Freelander

Najnowsze testy zderzeniowe Land Rover Freelander przeprowadzone przez Euro NCAP.

Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
2007

Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Land Rover

Zużycie paliwa Land Rover Freelander

Na podstawie 282 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Hiszpan, dodano: 30.10.2010 08:33

Nie jest źle jak na ciężar i konstrukcję samochodu (duże opory powietrza). Kompletnie niezrozumiałe są dane podawane przez producenta. Nigdy nie udało mi się zejść ze spalaniem poniżej 8 litrów. Może badano to w próżni i z góry, albo na wyłączonym silniku. Podczas normalnej jazdy w mieście (korki w Warszawie) pali ok 11 litrów. Na trasie w przedziale prędkości 90-100km/h spalanie wynosi średnio 8.3, a przy średniej prędkości 130 to około 9 litrów (mierzone przy umiarkowanym wietrze). Średnie spalanie po 6,000km (40% w mieście) wynosi 9,8 litra

pełny raport Land Rover Terenowy 2.2 TD4

autor: leo, dodano: 27.01.2010 13:14

Spalanie stabilne od 9 do 12 litrów. Przy jeździe "emeryta" nawet można zminimalizować spalanie do 8l. Przy dynamicznej szybkiej jeździe z rwanym wyprzedzaniem i wysokimi obrotami można jednak osiągnąć wynik 14 do 15l/100km.

pełny raport Land Rover Standard 2.5 V6 24V

autor: Kris, dodano: 02.02.2014 22:57

Silnik TD4 spalanie myślę że super.średnio nie całe 8L.Fajne Auto, pod warunkiem że kupi się Europejską zadbaną wersję.Wada-sprzęgło hydrauliczne.-To jakaś masakra i koszt wysoki, ale zrobisz i masz na długo, tylko nie wstawiać tanich podrób bo, to darmowa robota.Ogólnie polecam, super Autko.Wszędzie wjedzie.

pełny raport Land Rover Soft Top 2.0 TD4

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Land Rover Freelander

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Land Rover Freelander

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Land Rover Freelander

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Land Rover Freelander, oglądali także