Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Land Rover Freelander

Lata produkcji: 1998 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1996-2014. Pomysł na stworzenie tego modelu narodził się w Land Roverze pod koniec lat 80., po przeprowadzonych badaniach, które dowodziły, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Freelander miał być kompromisem pomiędzy właściwościami off-roadowymi i rodzinnym samochodem miejskim. W 2006 roku powstała druga generacja modelu zbudowana na platformie podłogowej Ford EUCD. W USA auto oferowano pod nazwą LR2. W 2014 roku Freelander został zastąpiony przez model Discovery Sport.

Komentarze redakcji

Powagosław: Niektórzy mówią o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieństwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka została wygładzona i upodobniła auto do całej linii marki. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, pierwszy Freelander był wyjątkowo nudny.
Luzacjusz: Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca.

Freelander II

W odróżnieniu od swojego następcy, który ubrany został w bardzo nowoczesne i dynamiczne szaty, Freelander drugiej generacji pozostał wierny kształtom klasycznej terenówki. Ma więc kanciastą bryłę, duże powierzchnie przeszklone oraz detale, którym daleko od stylistycznego wyrafinowania. Tak skompletowana całość prezentuje się solidnie i wzbudza zaufanie, a elementy typowe dla Land Rovera nadają jej charakterystycznego smaku.

Wysoka pozycja za kółkiem i wspomniane już dokładne przeszklenie karoserii pomagają kierowcy obserwować to, co dzieje się na zewnątrz. Na ergonomię pozytywnie wpływają również zegary łączące prostotę formy ze wzorową czytelnością. Efekt psuje nagromadzenie przycisków, które są na domiar złego dyskusyjnie rozplanowane. Montaż elementów wnętrza jest dokładny, ale nie wszystkie materiały użyte do wykończenia dobrze znoszą próbę czasu. Plus za bogate wyposażenie.

Jeżeli ktoś Land Rovera Freelandera widzi w roli przyjaznego samochodu rodzinnego, ten może być niemile zaskoczony. Bo podczas gdy z przodu jego kabina oferuje dużo wolnego miejsca oraz wygodne fotele, pasażerowie siedzący z tyłu mogą narzekać na deficyt przestrzeni i niedostateczne wyprofilowanie kanapy, z kolei pakującym bagaże będzie doskwierać niewielka pojemność kufra. Płaska podłoga powstająca po złożeniu tylnych siedzeń jest niestety marnym pocieszeniem.

Wiele jest kompaktowych SUV-ów, które górują nad opisywanym modelem zdolnościami pokonywania zakrętów, wiele jest też takich posiadających precyzyjniejszy układ kierowniczy. Ale jednocześnie niewiele jest takich, które górują nad brytyjskim autem skutecznością pochłaniania nierówności, a ze świecą szukać takich, które lepiej sprawdzą się podczas eksplorowania bezdroży. Pod względem własności terenowych Freelander pokazuje klasę.

A czy klasę pokazuje też w dyscyplinie trwałości i niezawodności? Okazuje się, że tak, bo choć wysoka awaryjność poprzednika kładzie się cieniem na wizerunku Land Rovera Freelandera II, bohater naszego opisu jest autem zapewniającym raczej bezproblemową eksploatację. Spora część użytkowników deklaruje, że w serwisie zjawia się tylko podczas przeglądów, zaś pozostali kierowcy narzekają głównie na drobiazgi. Najpopularniejszy silnik - diesel 2.2 TD4 - to udana konstrukcja Peugeota, do której łatwo dostać rozsądnie wycenione części. Inne elementy bywają niestety drogie, a ograniczona popularność modelu utrudnia kupno samochodu i komplikuje jego naprawy.

Freelander I

Kiedy debiutował, fani Land Rovera łapali się za głowę zastanawiając się, jak ich ulubiona marka mogła wypuścić coś tak pseudo-terenowego. Klientom Freelander jednak się spodobał, m.in. za sprawą swojego bardzo atrakcyjnego wyglądu. Auto oferowane było w dwóch odmianach nadwoziowych - rekreacyjnej 3-drzwiowej ze zdejmowaną tylną partią karoserii oraz rodzinnej 5-drzwiowej. Obie nie są niestety wzorami przestronności, do ideału daleko też wykończeniu wnętrza. Face-lifting modelu z 2003 roku przyniósł autu jeszcze ładniejsze nadwozie i nowocześniej urządzoną kabinę.

Silniki nie są najmocniejszą stroną brytyjskiego SUV-a. Bazowy motor 1.8 nie dość, że jest niespecjalnie żwawy, to sporo "pali" i cierpi na uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Jeszcze wyższe zużycie benzyny charakteryzuje silnik 2.5 i choć w zamian zapewnia on niezłe osiągi, trudno uznać to za udany kompromis. Powolne diesle okazują się oszczędne, ale starszy 2.0 TD jest dość awaryjną konstrukcją. Na szosie samochód zachwyca komfortem resorowania, a poza utartymi szlakami swobodnie pokonuje niezbyt wymagające przeszkody.

Land Rover Freelander I. generacji nie jest niestety niezawodną konstrukcją - jego usterkowość jest spora, zwłaszcza w porównaniu do japońskich rywali. Na nadwoziu i podwoziu coraz częściej pojawia się korozja, a instalacja elektryczna potrafi płatać figle, jednak najpoważniejsze są liczne problemy z napędem 4x4 oraz samymi silnikami. Części zamienne do "Landa" mają umiarkowane ceny, ale bywają trudno dostępne. Koszty zakupu auta są niskie, jednak sporo sztuk to byle jak przerobione "angliki".

Dane techniczne Land Rover Freelander

Silniki

Moc silników 98-240 KM

Poj. silników 1 796-3 192 cm3

Prędkość maks. 155-200 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,6-15,2 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Land Rover Freelander

Średnia ocena modelu

na podstawie 266 opinii

3.78

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Układ jezdny

Wady

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (74%)
NIE (26%)

Wybrane oceny kierowców Land Rover Freelander

Ja po prostu kocham to auto i wcale się nie zrażam ironicznymi wypowiedziami zwolenników prawdziwych terenowych Land Roverów i innych ... więcejterenówek . To auto z pewnością nie jest dla nich . Jest to naprawdę fajna , wygodna ,duża osobówka z nieco ponadprzeciętnym prześwitem . Niestety ten wspaniały obraz psuje dosyć duża awaryjność .Problem jest o tyle poważniejszy niż zwykle , że naprawy przeważnie dotyczą bardzo kosztownych podzespołów .Próżno szukać tańszych zamienników , a niektóre elementy (szczególnie w układzie napędowym) są w ogóle nienaprawialne . I tak na przykład częste awarie dotyczą przekładni kątowej - od 4000 do 5500 . Szkoda ! Jest to auto dla tych którzy cenią sobie wygodę podróżowania . Jazda nim nie męczy a wręcz uspakaja . Nie jest ono stworzone dla kierowców z zacięciem sportowym , mimo że na trasie bez specjalnego " żyłowania " można całkiem żwawo przyspieszać .Każdy kierowca będzie w nim wyglądał lepiej niż w jakimkolwiek kompakcie . Ale uwaga ! Jeśli ktoś z was planuje taki zakup proponuję zostawić sobie parę tysiaków na kącie ! ukryj
dodano 13.02.2008 przez
Posiadam dwa takie auta od nowości i okazały się niezawodne. Złe opinie o tym aucie są raczej wynikim zapatrzenia w ... więcejJaponię. Dodam, że mieszkam w terenie górskim i zimą jest rewelacyjny! W terenie też spisuje się bardzo dzielnie i dociera tam gdzie RAV4 itp.może tylko pomarzyć. Napewno nie jest to auto dla 20-letnich napaleńców ,którzy myślą ,że to UAZ i wystawiają opinie o tandetności tego auta. Posiadałem wiele aut terenowych i największym niwypałem okazał się NISSAN PATROL GR, który każdej zimy mimo rewelacyjnych opon tonoł w rozmokłych terenach, taka niespodzianka nie spotkała mnie nigdy ze strony FREELANDERA. Na zakończenie dodam, że opinie zamieszczane na forach są pisane przez ludzi nie znających zupełnie danych technicznych i dysponujących nikłą wiedzą o zasadach jazdy w terenie...Pozdrawiam wszystkich zwolenników jak i przeciwników LR 3lander. ukryj
dodano 25.06.2007 przez
auto prezentuje sie swietnie mimo swoich lat nadal jego sylwetka nie jest przestarzala jak w przypadku innych aut.jest bezpieczny polecam ... więcejrodzinom z dziecmi ale nie za duzymi.warte swojej ceny mimo uzytych do wykonczenia tandetnych tanich plastikow brak podpurki na lokiec.kierownica swietnie lezy w dloni.obsluga przyciskow troche denerwuje bo sa za daleko po co oni sie pchali do tej srodkowej konsoli jak drzwi zoslay puste a jest tam naprawde duzo miejsca do zalozenia wszelkiego rodzaju przyciskow. ukryj
dodano 30.08.2006 przez
Zakup z wyboru. Ciekawe, bezpieczne i nietuzinkowe auto. Układ przeniesienia napędu sprawdza się bardzo dobrze - zwłaszcza, w obecnie panujących ... więcejwarunkach tryb zimowy spisuje się świetnie. W "prawdziwy teren" się nie zapuszczam, ale bardzo często bywam na budowach u moich klientów - dojazd przez błotniste pole to całkiem niezła zabawa :):) Chyba jedyne auto na rynku, w którym można z SUV'a wysiąść w czystych spodniach - progi mają osłonę plastikową w drzwiach i dodatkową uszczelkę między nimi (niby takie proste...) ukryj
dodano 26.12.2010 przez
Zobacz oceny Land Rover Freelander Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Land Rover Freelander

Pb
6,07 - 17,00
Na podstawie 99 raportów spalania
ON
4,83 - 14,37
Na podstawie 173 raportów spalania
LPG
10,07 - 15,67
Na podstawie 20 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Land Rover Freelander

Napisze prawdę o landu pali w mieście 8-9 w trasie do 120-8litrow, piszą prawie wszyscy ze sie psuje-owszem jak to ... więcejauto 15letnie części cała masa na allegro.wiskoza koszt regeneracji z gwarancja 600zl.most 350 zł .robiłem to ponad 4 lata temu i dalej śmiga idealnie, reszta to podzespoły eksploatacji moim zdanie o wiele lepsże niż w autach osobowych.jazda tym autem to naprawdę przyjemność.zima wszyscy topiąc sie w śniegu a Landek spokojnie jedzie, latem zdejmuje dach i mam cabrio naprawdę super sprawa.jak ktoś pisze ze te auto jest do d...to niech znajdzie mi takie fajne auto do 10000! Linia auta moim zdanie jest super mimo wieku nie będę tu pisał o konkurencji ,,Honda crv, opel frontera czy kia sportage ,, poprostu nie maja polotu.landek ma esp i abs a to dużo daje u konkurencji do tej kwoty nie ma szans.Pisze swoją opinie dla tych co szukają auta 4x4, cabrio i jakkolwiek podniesiony, naprawdę nie ma nic lepszego i z czystym sumieniem polecam.Auto nie ma redaktora tylko pytanie po co ma go mieć?to nie jest off road! A w lekkim terenie spokojnie daje radę błoto ,śnieg ,bezdroża-idealny a wszystko to za 8 litrów ropy na 100.Wydaje mi sie ze niektóre opinie dodane są przez osoby które nie maja nawet tego auta lub maja inne typu crv.Pozdrawiam wszystkich użytkowników freelandera! Następny będzie ferdek po lifcie ale już v6 z gazem. ukryj
dodano 22.12.2013 przez
Stale kontroluję spalanie silnika i na razie miło mnie zaskakuje. Zazwyczaj pali niewiele ponad 7 litrów. Przy cięższej jeździe może ... więcejnieznacznie przekroczyć 8. W codziennej jeździe (mam około 30 km do pracy przez miasto i poza miastem) pali pomiędzy 7,2 - 7,5 na 100 km. Stanie w korkach też wydaje się nie mieć zbyt wielkiego wpływu na spalanie. Jeżdżę tym autem w Irlandii i ceny części są bardzo podobne do cen samochodów innych marek z niższej pułki. Serwisuję samochód sam, serwisom tutejszym nie ufam kompletnie, kto tutaj mieszka ten zna renomę tutejszych mechaników;). Silnik jest raczej prostą konstrukcją i nie sprawia kłopotów wykonywanie czynności serwisowych choć pod maską jest trochę ciasno. Awarii nigdy nie miałem. Jeden z mechaników mówł mi, że gdy tego typu sinik (L-series) zaczyna chodzić nierówno należy wyczyścić kostkę przy wtryskiwaczu. podobno zdarza się to nagminnie. Po prostu jeden w wtryskiwaczy ma taki przewód z kostką i wystarczy ją wyczyścić. ukryj
dodano 05.10.2007 przez
Przed kupnem zasięgałem paru opinii na temat głównie spalania tego modelu. Mówili ,że silniki BM-ki 1,8 mają apetyt na paliwo. ... więcejJeżdżę ekonomicznie - nie mam sponsora do tankowania ani tatusia szejka, jeżdżę z rodzinką w miarę zgodnie z przepisami i podane raporty spalania są prawdziwe na zasadzie notatnika. Plusy:Duża dynamika, komfort jazdy, widoczność i bezpieczeństwo i duża dostępność części dobrej jakości, wdzięczny lakier. na minus: brak kontrolki informującej o niskim stanie paliwa,otwieranie szyb przy dźwigni - porażka, słaby promień skrętu, brak dzielonej kanapy w mojej wersji. Ogólnie polecam pasjonatom wygodnej, dynamicznej jazdy. Pamiętajcie - LANDEK ODWDZIĘCZY SIĘ JEŚLI SIĘ O NIEGO DBA!!! Jako auto w teren: 3+ ukryj
dodano 22.10.2012 przez
TRASA 800KM 7L 100-140 KM/H BEZ OSZCZĘDZANIA . PRZY OSZCZĘDNEJ JEŻDZIE OK 90-100 KM/H MOŻNA BARDZO OSZCZĘDNIE OK 6L NA ... więcejTRASIE. W MIEŚCIE MYŚLĘ ŻE OK 8 LITRÓW 2006 ROK NOWY Z SALONU OK 90 TYŚ. PRZEBIEGU BEZ ŻADNEJ NAPRAWY. TYLKO BIEŻĄCE WYMIANY. WIĘC JEŚLI KTOŚ PISZE ,ŻE ZŁOM,CIĄGLE SIĘ PSUJE TO ZNACZY ,ŻE KUPIŁ OD HANDLARZA BEZ SERWISU LUB ANGLIK PO PRZERÓBCE. OD 2004 ROKU Z DISLEM BMW GODNE POLECENIA.OCZYWIŚCIE TRZEBA KUPIĆ OD OSOBY KTÓRA DBAŁA I BYŁA 1WSZYM WŁAŚCICIELEM ALE WTEDY CENY NIE SĄ ATRAKCYJNE A KAŻDY CHCE KUPIĆ BARDZO TANIO WIĘC POWÓD JEST OCZYWISTY. PIĘKNE AUTO DLA CENIĄCYCH DOBRY GUST POZDRAWIAM ukryj
dodano 03.07.2012 przez
Nie jest źle jak na ciężar i konstrukcję samochodu (duże opory powietrza). Kompletnie niezrozumiałe są dane podawane przez producenta. Nigdy ... więcejnie udało mi się zejść ze spalaniem poniżej 8 litrów. Może badano to w próżni i z góry, albo na wyłączonym silniku. Podczas normalnej jazdy w mieście (korki w Warszawie) pali ok 11 litrów. Na trasie w przedziale prędkości 90-100km/h spalanie wynosi średnio 8.3, a przy średniej prędkości 130 to około 9 litrów (mierzone przy umiarkowanym wietrze). Średnie spalanie po 6,000km (40% w mieście) wynosi 9,8 litra ukryj
dodano 30.10.2010 przez
Zobacz raporty spalania Land Rover Freelander Dodaj raport spalania

Publikacje o Land Rover Freelander

Newsy o Land Rover Freelander

Przeczytaj pozostałe 2 newsy o Land Rover Freelander

Generacje Land Rover Freelander

Dealerzy Land Rover

JLR CENTRUM

JLR CENTRUM Land Rover Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Witosa 31

Więcej

JLR CENTRUM

JLR CENTRUM Land Rover Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Waszyngtona 50

Więcej

TEAM MAREK PASIERBSKI SP. Z O.O.

TEAM - MAREK PASIERBSKI Land Rover Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Wrocławska 33d

Więcej

MOTO GABRA

NIEZALEŻNY SALON I SERWIS MARKI LAND ROVER/RANGE ROVER Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 154

Więcej

MOTO GABRA

NIEZALEŻNY SALON I SERWIS MARKI LAND ROVER/RANGE ROVER Kraków

małopolskie, Kraków, Wielicka 87a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Land Rover Freelander

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

540

Przejechany dystans

97 439 zł

Zatankowanego paliwa

20 446 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

93

Wydanych pieniędzy

71 033 zł

Średnie wydatki na auto

3 946 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

96

Wydanych pieniędzy

33 019 zł

Średnie wydatki na auto

1 834 zł

ZOBACZ 18 dzienników kosztów Land Rover Freelander Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Land Rover Freelander

Liczba wpisów: 13
komentarzy(21)
komentarzy(4)
komentarzy(2)
komentarzy(4)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Land Rover Freelander dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Land Rover Freelander

Liczba wpisów: 39
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Land Rover Freelander Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Land Rover Freelander

Liczba wpisów: 11
Witam , samochód który nabyłęm w 2008 roku po 4 latach jazdy postanowiłem zagazazować , jest to chyba jedna z ... więcejmądrzejszych decyzji odnośnie mojego auta spalanie zostało na podobnym poziomie jednak koszty spadły o przeszło połowę , auto regularnie serwisowane i utrzymywane w dobrej kondycji , w aucie założyłem instalacje Lovato Fast renomowanej firmy która posiada wiele certyfikatów , przez 50 tys km nie miałem żadnych problemów . ukryj
dodano 28.07.2015 przez
Naprawdę żadnej różnicy w jeździe na gazie,samochód szybki,zwinny,parametry spalania prawie identyczne jak na benzynie.Instalacja zamontowana profesjonalnie.Na stacji diagnostycznej nie mogli ... więcejuwierzyć,że to nie fabrycznie zamontowana instalacja tylko w warsztacie. ukryj
dodano 18.10.2011 przez
Moja terenówka śmiga na gazie jak trzeba , nie mam żadnych zastrzeżeń , wymieniam filtry co 15 tyś plus Olej ... więcej. Spalanie w granicach 13-15 litrów w zależności od trybu jazdy . ukryj
dodano 27.11.2014 przez
Raz na dwa lata wymiana filtrow i przeglad przez serwis 0 grzebania w instalacji gwarancją niezawodnego działania
dodano 10.04.2013 przez
Autko po założeniu instalacji LPG pracuje zupełnie jak na benzynie. Praktycznie nieodczuwalny spadek moccy.
dodano 19.03.2011 przez
POLECAM WARSZTAT.SOLIDNIE I FACHOWO WYKONANY MONTAŻ .OBSŁUGA SYMPATYCZNA I MIŁA.
dodano 16.03.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Land Rover Freelander

Skarbnica wiedzy o Land Rover Freelander

Ciekawostki
dodano 31.12.2011 przez
Jeden na pięć egzemplarzy Land Rovera Freelandera ma problemy ze skrzynią biegów. Łatwo się domyślić, że nie są to usterki proste ani tanie do usunięcia.…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą