Szukaj

Informacje o Land Rover Freelander

Lata produkcji: 1998 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1996-2014. Pomysł na stworzenie tego modelu narodził się w Land Roverze pod koniec lat 80., po przeprowadzonych badaniach, które dowodziły, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Freelander miał być kompromisem pomiędzy właściwościami off-roadowymi i rodzinnym samochodem miejskim. W 2006 roku powstała druga generacja modelu zbudowana na platformie podłogowej Ford EUCD. W USA auto oferowano pod nazwą LR2. W 2014 roku Freelander został zastąpiony przez model Discovery Sport.
czytaj więcej
Powagosław
Niektórzy mówią o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieństwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka została wygładzona i upodobniła auto do całej linii marki. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, pierwszy Freelander był wyjątkowo nudny. ~Powagosław
Luzacjusz
Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca. ~Luzacjusz

Land Rover Freelander – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Land Rover Freelander

Liczba ocen: 282
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Koszty utrzymania - Poważne usterki - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~jakulec
Terenowy 2.0 Si4 240KM 177kW
Land Rover Freelander II
Osobiście to jestem zakochany w tym samochodzie - mam terenówkę, auto rodzinne i samochód na co dzień w jednym. Nie za duży, nie za mały, pojemny, wygodny. Pasuje mi osobiście - ale to nie jest samochód dla każdego. Bardzo porządnie jeździ; na asfalcie nie gorszy od wielu osobówek. Dwulitrowy, doładowany silnik daje radę w każdej sytuacji; jeśli ktoś lubi "start ze świateł", to niejednego zadziwi. Nigdy (jak dotąd) się nim nie zakopałem - ani w błocie, ani w śniegu, ani w jakiejś kałuży - zawsze dawał radę wyjechać (przy wyłączonej kontroli trakcji i umiejętnym doborze ustawień. Za te pieniądze wykonanie wnętrza jest niedostateczne: wiele rzeczy w kabinie złapanych w palce - w palcach zostaje (!). Często coś odpada i trzeba mocować - zwłaszcza hebelki od kratek wentylacji. Niedopuszczalne w aucie tego segmentu. Podsumowując: auto dla wielbiciela; SUVa, terenówkę, osobówkę - da się kupić taniej i lepiej. Mnie osobiście to auto bardzo pasuje!
2,4
~Paulina
Standard 1.8 i 16V 117KM 86kW
Land Rover Freelander I
Mam żal do tego samochodu, mój tata skusił się na niego pod wpływem emocji - nie czytając wcześniej opinii, po prostu szukał samochodu i wpadł mu w oko. Za jazdę , wygląd , komfort oceniam wysoko , niestety - spalanie okropne,koszty utrzymania bardzo wysokie, , niezliczona ilość usterek.. wadliwa uszczelka pod głowicą, silnik strasznie awaryjny,, ogólnie taki toporny samochód- niby nie mieliśmy zaniedbanego samochodu,bylo dbane o regularna wymiana oleju i nie kupiliśmy jakiegoś takiego egzemplarza-mimo to padl caly silnik...ogólnie samochód przy niewielkim nawet użytkowaniu wciąż był skarbonka bez dna. Sprzedalismy go z olbrzymią strata po kilku latach użytkowania z dołożyliśmy gigantyczne dużo pieniędzy -a pozostał głównie taki niesmak jak widzę ten model,ze nas tak wykończył - mogliśmy za te pieniądze mieć coś dużo lepszego Wygląd jedynie wygoda, komfort jazdy jak najbardziej polecam, dobrze się ym jeździe, wysoko się siedzi, dobrze widzi
4,1
~Filip
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
Land Rover Freelander I
Auto miałem równy rok i zawiódł mnie jeden JEDYNY raz, kiedy padła turbina. Idealny na dojazdy do szkoły czy pracy, jednak właściwości terenowych praktycznie brak :/ jest mu zdecydowanie bliżej do suva z naprawdę dobrym napędem 4x4, któremu nie straszny śnieg i błoto. Trochę mały dla kogoś z dziećmi, ale dla dwóch osób idealny (po położeniu tylnych siedzeń mamy baaardzo dużo miejsca :) Za całokształt: mocne 4*; pomimo tak złej opinii o tym aucie, moje było bezawaryjne i mogę je szczerze polecić!

Raporty spalania Land Rover Freelander

Liczba raportów: 317
Średnie spalanie dla Land Rover Freelander
8,5 – 13,9
l/100 km
7,4 – 10,4
l/100 km
10,8 – 26,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Soft Top 2.0 Di 98KM 72kW
Land Rover Freelander I
Mam go od października 2015. Spalanie mierzę zawsze tankując pod korek i obliczając liczbe kilometrów przejechanych. W trasie podczas jazdy 80-90km/h bez obciążenia, spalanie nie przekracza 7l (~6,7 dokładnie). Miasto niestety podwyższa spalanie. 1600kg musi jeść żeby się rozpędzać. spalanie przy normalniej jeździe około 9,5-10l. Nigdy go nie "deptałem" więc nie wiem ile pali max. Śmigam na zimówkach Nokiana WRD4 215/65/16. Co do cen części to ludzie! Ponosi was fantazja!.. Owszem Reduktor to koszt niemal 6000pln za nowy (używki nie opłaca się kupować), wisco nieco ponad 2000pln ale legenda głosi że "da się" regenerować. Poza tym ceny części sa raczej porównywalne z autami osobowymi (silnik to zwykła L-seria montowana w Roverach i Hondach. Ale nawet gdyby ceny nie były porównywalne to przecież to jest auto klasy premium. Jak kupujesz Land Rovera to chyba jesteś świadomy co kupujesz. Chcesz mieć tanio? Kup seicento w gazie. Nie rozumiem ludzi kupujących takie auto i narzekających po internetach że drogo.
8,6
Standard 2.0 TD4 112KM 82kW
Land Rover Freelander I
Świetne auto, rewelacyjne napędy, kontrola trakcji. Silnik 2.0 TD4 konstrukcji BMW, ekonomiczny ale ma wrażliwą elektrykę, wymiana sterownika silnika, na poprzednim spalał ok. 12L, na nowym na tej samej mapie ok. 8L, wymiana zaworu sterowania kontem łopatek turbiny. Prosta konstrukcja zawieszenia, wszystko można samemu posprawdzać, wymienić. Troszkę mało pakowny, w wersji HSE wygodne fotele, nagłośnienie. Z czystym sumieniem polecam każdemu, nie jest to demon prędkości ale daje radę na szosach jak i w terenie.
8,4
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
Land Rover Freelander I
Napisze prawdę o landu pali w mieście 8-9 w trasie do 120-8litrow, piszą prawie wszyscy ze sie psuje-owszem jak to auto 15letnie części cała masa na allegro.wiskoza koszt regeneracji z gwarancja 600zl.most 350 zł .robiłem to ponad 4 lata temu i dalej śmiga idealnie, reszta to podzespoły eksploatacji moim zdanie o wiele lepsże niż w autach osobowych.jazda tym autem to naprawdę przyjemność.zima wszyscy topiąc sie w śniegu a Landek spokojnie jedzie, latem zdejmuje dach i mam cabrio naprawdę super sprawa.jak ktoś pisze ze te auto jest do d...to niech znajdzie mi takie fajne auto do 10000! Linia auta moim zdanie jest super mimo wieku nie będę tu pisał o konkurencji ,,Honda crv, opel frontera czy kia sportage ,, poprostu nie maja polotu.landek ma esp i abs a to dużo daje u konkurencji do tej kwoty nie ma szans.Pisze swoją opinie dla tych co szukają auta 4x4, cabrio i jakkolwiek podniesiony, naprawdę nie ma nic lepszego i z czystym sumieniem polecam.Auto nie ma redaktora tylko pytanie po co ma go mieć?to nie jest off road! A w lekkim terenie spokojnie daje radę błoto ,śnieg ,bezdroża-idealny a wszystko to za 8 litrów ropy na 100.Wydaje mi sie ze niektóre opinie dodane są przez osoby które nie maja nawet tego auta lub maja inne typu crv.Pozdrawiam wszystkich użytkowników freelandera! Następny będzie ferdek po lifcie ale już v6 z gazem.

Usterki Land Rover Freelander

Liczba wpisów: 52
przygasanie kontrolek na desce rozdzielczej
  • Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW 1998-2001
  • instalacja elektryczna
co jakiś czas po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON na desce lekko żarzą się kontrolki AKU i OLEJ reszty nie widwć. Silnik kręci ale nie odpala.Po kilku próbach kluczykiem jest ok. Czasami w czasie jazdy po włączeniu któregokolwiek kierunkowskazu przygasają kontrolki auto jedzie normalnie dalej nie działają kierunkowskazy i przerzuca się samo z gazu na benzynę.Po zgaszeniu silnika i po ponownym przekręceniu kluczyka w poz. ZAPŁON są wszystkie kontrolki odpala silnik i wszystko jest ok (do kolejnej losowej próby włączenia kierunkowskazów).Niedawno wymieniałem przekażnik od kierunkowskazów i dalej jest to samo proszę o poradę
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Traci moc.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.0 Di 98KM 72kW 1998-2001
  • układ napędowy
Po odpaleniu silnika wszystko jest ok, problem pojawia się gdy auto rozpędzi się do około 140 km/h i nagle traci moc, zwalnia do około 90km/h, mimo naciskania na gaz (wtedy tylko wskazówka obrotomierza szaleje) cały czas utrzymuje prędkość 90km/h. Czasem, jak się zwolni na chwile do 40km/h, to ponownie odzyskuje moc, po czym sytuacja się powtarza. Pojawił się również problem z hamowaniem, pierwsze naciśnięcie na hamulec działa poprawnie, auto się zatrzymuje, ale po ponownym naciśnięciu hamulce jakby nie działają, dopiero po puszczeniu pedału hamulca i dodaniu gazu znowu pierwsze naciśnięcie działa poprawnie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik traci moc, szarpie przy zmianie biegów, gaśnie.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.5 V6 24V 177KM 130kW 2001-2006
  • silnik
Silnik stracił moc, szarpie przy zmianie biegów, traci przyspieszenie, gaśnie, problemy z odpaleniem na ciepłym i zimnym silniku. Pompa paliwowa i filtry paliwa. Prawdopodobnie są zapchane bądź uszkodzone Pompę paliwa należy rozkręcić (znajduje się ona pod tylnymi siedzeniami), a następnie przeczyścić szmatką i suchą benzyną. Następnie skręcić z powrotem pompę i włożyć ją w taki sam sposób jak wyciągaliśmy :). Jeśli to nie pomoże powinniśmy wymienić tą pompę na nową :( (koszt około 200zł).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Land Rover Freelander