Szukaj

Informacje o Lexus CT Hatchback 5d 200h 136KM 100kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Lexus CT to produkowany od roku 2011 model klasy niższej średniej (segment C, grupa premium). W ofercie dostępna jest tylko jedna wersja hybrydowa CT 200h. W historii marki jest pierwszym samochodem kompaktowym i zarazem najmniejszym w jej katalogu. Powstał na bazie prototypu LF-Ch z roku 2011. W swoim segmencie był również pierwszym samochodem o napędzie hybrydowym. Zaprojektowany został według koncepcji stylistycznej marki Lexus „L-Finesse”. Lexus CT 200h powstał na płycie podłogowej Toyota MC platform, tak jak m.in. Lexusy HS i RX, Toyota Corolla oraz Scion tC, a jego napęd pochodzi od Toyoty Prius.
czytaj więcej
Powagosław
Bez zaskoczenia, ale i rozczarowania. Oczywiste było, że CT będzie wyglądał ciekawiej i efektowniej od większości kompaktów na rynku. Ale jego prototyp był po prostu dziełem sztuki. I tak zamiast idei, jest niezłe jej odwzorowanie. ~Powagosław
Luzacjusz
Urodziwy jak na nieobliczalnego w swoich posunięciach stylistycznych Lexusa. Tylko ta hybrydowa indoktrynacja znów do mnie nie przemawia. Wbrew tej nieznośnej ideologii, świat nie będzie czystszy. Niech, dzięki CT, będzie chociaż ładniejszy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Dodatkowe informacje Faktyczna moc silnika benzynowego 98KM
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

5,0
~irek_bramkarz
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Auto bezawaryjne. Kupiłem o przebiego 92 tys. Testowałem spalanie 4.3 l. przez dwa miesiące , bardzo męczące , 90 % aut wyprzedza , siedzą na zderzaku . Założyłem gaz w cenie 2.200 zł . Jazda 80 % trasa . Grójec-W-wa. Spalanie przez obecny rok to 5.4 benzyzny czyli około 6.5 gazu. Tankuje za około 60 zł i wystarcza mi na około 430 km / latem/. Przjechałem około 40 tyś na samym gazie , Europa i kraj . Żadnych kontrolek typy " silnik " / znany problem aut z gazem/ . A mogę cos o tym napisać bo kilka aut miałem na gaz i róznie było.Samochód regularnie sewisuje w Lexusie oraz u gazownika. Polecam auto. Ogromny minus to nawigacja na terenie polski nie działa info o korkach i wypadkach , a już poza granicami tak.Auto dla kogoś kto szuka spokojnej jazdy , choć są tryby eco normal i sport to ten ostani jest z werwą.
4,4
~Kasia
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Samochód bezawaryjny i mimo wieku cieszący oko. Największym mankamentem jest mało miejsca w środku - dla wysokiej osoby - kierownica ociera się o prawe kolano. Z tyłu bardzo mało miejsca na nogi. Bagażnik płytki, bez progu załadunkowego. Świetny układ kierowniczy i zawieszenie - im szybciej tym lepszy komfort jazdy. Ale na dziurach, na 17' felgach - odczucia niezbyt przyjemne. Tryb Sport - naprawdę daje frajdę z jazdy, elastycznie przyspiesza. Skrętny i idealny do miasta. Gdyby nie brakujące miejsce wewnątrz - nie miałby wad.
4,9
~Mania
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Auto kupilam piecioletnie z 2012 roku, w salonie Lexus w UK, za cene £12K. Super wyposazenie, piekne opony 17', przypiekny lakier, niesamowicie ciche, ergonomiczny i intuicyjny kokpit i wnetrze. Zgrabne i z nutka usportowienia, ale nie agresywne. Z minusow ogolnych - rzuca sie w oczy zdecydowanie gorszej jakosci plastik na poreczach drzwi - tam gdzie sa przyciski do otwierania okien. Dziwne, ze Lexus na tych elementach zechcial zaoszczedzic. Szeczegolnie biorac pod uwage elegancko wykonczony kokpit, siedzenia, szyta skora (sztuczna, rzecz jasna, ale to nie szkodzi), ale te plastiki na drzwiach kompletnie rozczarowuja i zaskakuja wrecz.
Średnie spalanie dla Lexus CT Hatchback 5d 200h 136KM 100kW 2010-2013
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Model F-Sport - fabrycznie obniżone zawieszzenie , felgi 17" opony 225. Spalnie w dużej mierze zależy od sposobu jazdy. Jadąc ultra oszczędnie (wykorzystując baterię, kiedy to tylko możliwe) udało mi się osiągnąć 3.7l/100km w cyklu mieszanym, przy stosunkowo normalnej jeździe 4.8l/100km, bez zwracania uwagi na spalanie (typowo normalna jazda) 5.5l/100km, a na tybie 'sport' przy ostrzejszej jeździe nawet 7.5l/100km. Optymalna prędkość w trasie 85-90km/h, wszystko powyżej powoduje wzrost spalania. Maksymalny dystans pokonany tylko na baterii to 2km (auto 6 lat, 150k km przebiegu). Wg mnie, jazdy hybrydą trzeba się nauczyć, wtedy da się zbliżyć do danych podanych przez producenta.
6,0
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Nie kryję że więcej oczekiwałem po tej hybrydzie w zakresie ograniczenia spalania. Przede wszystkim zasięg na baterii jest słabiutki. Niby 3 km ale w rzeczywistości raczej sporo poniżej tej wartości. Jasne, jeżdżąc uważnie i powoli w mieście można zyskać wartości rzędu 4 L/100 km ale trzeba mieć do tego cierpliwość - system jest tak zestrojony że już naciśnięcie pedału gazu w 1/3 zakresu uruchomi benzynę, a z uruchomionym EV (napęd elektryczny) także trzeba na to uważać (choć zakres dynamiki jest trochę wyższy), a ponadto automatycznie się on deaktywuje najpóźniej powyżej 50 km/h, a z reguły juz przy 40. Ponadto dbałość o spalanie wymaga częstego spoglądania na wskaźniki systemu hybrydowego co odciąga uwagę kierowcy od sytuacji na drodze - niezbyt to bezpieczne. Sądzę że przydałoby się popracować na systemem oszczędnej jazdy by stał się bardziej intuicyjny w użytkowaniu. Na autostradzie auto zużywa paliwo jak normalna benzyna - przy 140 km/h ok 7L/100 km. Koszty serwisowania w ASO nie niskie ale chyba bez przesady - duży przegląd ca. 2500 zł
5,1
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Po przejechaniu 30 tyś. autem kupionym z holandii (p.150tyś km), mogę wydać rzetelną opinię. Spalanie wyniosło w tym okresie 5,1l. Dla tych co mają czas i jeżdżą na dystansach pomiędzy miejscowościami (ładowanie akumulatora) i w miejscowościach np. wioski (rozładowywanie akumulatora), spalanie rzędu 4,4l jest osiągalne, ale to jest już zabawa dla emerytów. Na dojazdy do pracy na zimnym silniku spalanie rzędu 5,5-5,7l. jest bardzo dobrym wynikiem (prędzej jak miałem E87 118d spalanie na dojazdy ok. 7l.). Polecam, lecz jak potrzebujecie torpedy, typu BMW serii 1, to nie jest to auto dla was. Ja jestem bardzo zadowolony.
Lexus CT Hatchback 5d