Szukaj

Informacje o Lexus NX I

Lata produkcji: 2014 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2014, luksusowy kompaktowy crossover SUV klasy premium (segment I). Lexus NX jest najmniejszym crossoverem japońskiej marki. Jego pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany o rok wcześniej, prototyp noszący nazwę LF-NX. Samochód zarówno w wersji studyjnej, jak i produkcyjnej zaprojektował Japończyk Nobuyuki Tomatsu. W przeciwieństwie do paru innych SUV-ów japońskiej marki (jak chociażby RX), jest całkowicie nową konstrukcją i nie ma odpowiednika w katalogu Toyoty, z którym łączyłyby go więzi pokrewieństwa. Lexus NX to także pierwszy model Lexusa oferowany z silnikiem z turbodoładowaniem.
czytaj więcej
Powagosław
Lexus znalazł formułę, według której jest w stanie skutecznie rywalizować w tym segmencie ze statecznymi liderami pokroju BMW X3 czy Audi Q5. NX to taka delikatna równowaga pomiędzy elegancją, drapieżnością i totalnym koncepcyjnym szaleństwem. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie daje po oczach jak prototyp, ale hej - prototyp wyglądał jak pojazd Batmana z serii Nolana! Ten też ma w sobie coś z filmów science-fiction. Świetny. SUV Lexusa numer 1. ~Luzacjusz

Lexus NX I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Lexus NX I

Liczba ocen: 78
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Adam
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Z czystym sumieniem daję 5 gwiazdek za całokształt; Po pierwsze - niezawodność - rocznie robię ok. 45-50 tys km, samochód NIGDY nie zawiódł, od 2 lat, czyli odkąd go mam, nie doświadczyłem żadnej, nawet najmniejszej usterki. Po drugie - komfort; zawieszenie skrojone idealnie na nasze "cudowne" drogi, wybiera nierowności wzorowo, a cały układ jezdny pozwala na pewne prowadzenie. Świetnie wyprofilowane fotele pozwalają połykać kolejne kilometry, a super wyciszenie dodatkowo poprawia komfort jazdy. Wygląd - kwestia gustu; jak dla mnie jeden z najładniejszych SUV-ów. Spalanie jak na ten gabaryt - rewelacja - 6.2 l/100 km z ostatnich kilku tys km. Dynamika jak najbardziej akceptowalna, a jak ktoś się wjeździ w hybrydę, to nie wyje.
4,1
~Roken1983
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Kupione w Polskim salonie w 2017 roku, jestem pierwszym właścicielem. Auto zdecydowanie do miasta i podmiejskich dojazdów niż na dłuższą trasę, gdzie wypada średnio bo wieziemy ze sobą ciężkie baterie, co odbija się odczuwalnie na ekonomii. Jeżeli chodzi o komfort jest dobrze, ale przy 140 km/h robi się jak na mój gust za głośno - przynajmniej na standardy klasy bądź, co bądź premium. Rzecz do której po 6 latach nadal nie mogę się przyzwyczaić to skrzynia eCVT, która przy dynamicznej jeździe wkręca się na obroty i wyje... no, ale to już jest taka specyfika bezstopniowych skrzyń. Sam układ napędowy to bajka do spokojnej i rozsądnej jazdy. Ma świetną kulturę pracy i można jeździć ekonomicznie, auto nie jest demonem prędkości, ale jeżeli zajdzie taka potrzeba oferuje przyzwoitą dynamikę zwłaszcza w trybie SPORT. Jeżeli chodzi o samo prowadzenie, cóż to SUV, środek ciężkości mamy wysoko a auto jest z typu tych "miękkich" przez co, szybciej pokonywane zakręty daję lekkie poczucie niepewności, znów wraca tutaj przeznaczenie auta - czyli spokojna i płynna jazda w komforcie, wtedy auto bryluje jednak, jeżeli ktoś lubi przycisnąć a szuka Lexusa to są znacznie lepsze modele do wyboru niż ten. Najwięcej zastrzeżeń mam do blacharki, fakt to Japończyk, ale jednak z segmentu premium, auto jest garażowane a po 6 latach na kancie drzwi kierowcy pojawiło się małe ognisko rdzy, również emblematy modelu jak na 6 lat zaczynają mieć odpryski... słabo. Widoczność jest niezła, chociaż w tym aucie siądziemy mocno opakowani, jest masywne i napompowane z zewnątrz, ale wewnątrz się tej przestrzeni tak bardzo nie czuje. Fakt, że mam 190 cm wzrostu a więc w wielu autach mam podobne wrażenia :) Masakrą jest bagażnik, który jest zaskakująco mały i ma wysoki próg załadunku. Za to samo wnętrze, cóż to na pewno kwestia gustu, ale mi się bardzo podoba. Wszystko jest świetnie ze sobą spasowane, nic nie trzeszczy, skrzypi czy popiskuje i po tylu latach użytkowania praktycznie codziennie nadal nie widać w nim poważnych śladów zużycia np. nic nie jest powycierane, wszystkie przyciski, pokrętła itp., działają tak samo od nowości. Skóry też są w świetnym stanie chociaż musze przyznać, że o nie dbam fundując autu 3-4 razy w roku porządne czyszczenie z pielęgnacją. Tutaj czuć, że to Lexus. Jeżeli chodzi o awaryjność przez 6 lat jest absolutnie bezawaryjny! Wszystko, co w nim robię to wymiana oleju, co 10k km, raz zrobiłem wymianę płynów w skrzyni po 100k km, mimo, że Lexus twierdzi, że nie trzeba to moim zdaniem jednak warto. Rutynowy serwis, co roku z odnowieniem gwarancji na baterie, raz wymiana tarcz i klocków, mimo, że to Lexus koszty serwisu są niskie. Dwa lata temu trzeba było wymienić pompę płynów układu chłodzącego bo był w niej lekki wyciek, serwis kurtuazyjnie wziął na siebie koszty robocizny ja musiałem tylko zapłacić za część około 600 pln... i tyle. Auto absolutnie bezproblemowe i bezawaryjne, zresztą był to jeden z głównych powodów, dla których zdecydowałem się na jego zakup. Podsumowując, świetne auto do miasta i okolic podmiejskich, nieco gorsze na długą trasę ze względu na spalanie za to jedziemy bardzo komfortowo. Świetne hamulce, auto staje dęba! Świetne audio. porządna klimatyzacja, wygoda dla pasażerów. Tanie w utrzymaniu i bezawaryjne. Odnośnie spalania bo jeszcze o tym nie pisałem, można jeździć oszczędnie (miasto na poziomie 8,3l/100 to moja średnia), ale z ciężką nogą spali tyle ile mu wlejmy, robiłem parę tras przez Niemcy, gdzie leciałem z zamkniętym licznikiem, co oznaczało skoki od stacji do stacji zaskakująco często - potrafi wypić :) Czy kupił bym go jeszcze raz? Tak.
4,7
~Leex
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Wybór NX-a był w pełni świadomy. Wcześniej był Prius, Auris HSD i CHR. Zmieniając auto, nie wyobrażałem sobie czegoś innego niż hybryda. Nie jest to fura dla kogoś kto jeździ z cegłą na pedale gazu. Na dynamicznie pokonywane trasy to też średnie rozwiązanie. Będzie za to idealnym wyborem na miasto i okolice dla rozsądnego kierowcy. W takich warunkach jest niesamowicie komfortowy i cichy. Pomimo, że od premiery minęło osiem lat auto wygląda niezmiennie świeżo. Toyota ma nowszej generacji napęd hybrydowy. Choć na pierwszy rzut oka to to samo. I pali wyraźniej mniej paliwa. Zastosowane wewnątrz materiały są świetnej jakości. Po siedmiu latach wszystko wyglada znakomicie. Zero śladów zużycia. Jedynie kierownica trochę się świeci.

Raporty spalania Lexus NX I

Liczba raportów: 127
Średnie spalanie dla Lexus NX I
7,9 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Lexus NX I
SUV Facelifting 300h 197KM 145kW
Posiadam nowego NX (rocznik 2020). Pracuje w Warszawie i w Łodzi. Dwa dni tu i trzy tam. Albo na odwrót. Co bym nie robił , dosłownie co bym nie robił to niemalże z dokładnością do 10km przejeżdżam 610-630 km na 42-43 litrach. (7-7,5L/100) Na autostradzie tempomat i ustawione 145km/h w mieście do 70k/h. Nie wiem jak ten samochód moze spalić powyżej 10L. Naprawdę nie wiem. Nie sądziłem ,że to powiem ale to chyba troling konkurencji. Ja nie umiem go zmusić do innego spalania. Raz jeździłem tylko po wsiach około 70kmh i palił mi około 5L/100 . Albo tak mi sie zdawało.:) Ale mojej średniej jestem pewien. Trochę chybotliwy jest. Drugi mój Lexus to LS460. Ten ma super trakcyjność. NIgdy nie używałem trybu sport. Drażniący jest.
10,6
Lexus NX I
SUV Facelifting 300 238KM 175kW
Układ napędowy nastawiony na komfort, nie na oszczędność. Mam wrażenie, że skrzynia dobiera przełożenia tak, by było przede wszystkim cicho i przyjemnie, a nie oszczędnie - i wydaje się to zgodne z filozofią tego modelu. Oszczędni mają dla siebie hybrydę. Wersja bez Stop/Start - więc spalanie w mieście mocno wzrasta przy staniu w korkach, wydaje mi się, że na postoju zimą silnik spala ok 2,5l / h, to bardzo dużo i wynika prawdopodobnie z norm emisji spalin. Jeżeli dużo stoi się w korkach średnie spalanie błyskawicznie szybuje w górę. Spokojna jazda po Wrocławiu 11l, przy typowych Wrocławskich korkach średnie spalanie zimą ok 13-15l, miasto bez korków w czasach koronawirusa - ok 9,5l. Samochód bardzo nie lubi powolnego toczenie się z prędkościami do 40 km/h , wtedy spalanie wzrasta do ok. 16l, co wynika prawdopodobnie ze strat na skrzyni biegów. Bardzo spokojna trasa 70-90km/h 7,5l, 80-90km/h 8,5l, przepisowa jazda autostradami i ekspresówkami 10,5-11l, przy 140km/h ok 11-12l, szybka jazda autostradą do 140-180km/h 15l. Auto wrażliwe na opory powietrza, jazda pod silny wiatr 170-190km/h to nawet 18l. Trasa ok. 1100 km z Wrocławia w Dolomity "w miarę" przepisowo to średnie spalanie na poziomie 10l, przy czym ok 1000km autostradami i 100km drogami górskimi we Włoszech. Duża zaletą samochodu jest napęd AWD. Przy starcie nawet na śliskiej nawierzchni szybko odpycha się z 4 kół, na suchej przy starcie nawet z wyłączonym ESP ciężko o jakikolwiek uślizg kół. Napęd sprawdza się zimą, podjazd pod górkę w 30-40cm śniegu to żaden problem. Duża zaletą jest możliwość załączenia AWD na sztywno do 40km/h, pozwala to na hamowanie silnikiem w górach z wykorzystaniem wszystkich 4 kół.
9,3
Lexus NX I
SUV 200t 238KM 175kW
przejechałem ponad 100kkm. Samochód zużywa bardzo dużo paliwa w ruchu miejskim, w korkach gdy stoi( troszkę więcej dynamiki i zużycie to około 14. Przy wolnej jeździe pali mało. Przy szybkiej dużo. Jadąc autostradą(w Niemczech) z prędkości od minimum 140 do 180 zużył około 11,5l.

Usterki Lexus NX I

Liczba wpisów: 5
Duże ubytki płynu chłodnicy silne dymienie z rury wdechowej zanik ogrzewania.
  • Lexus NX I SUV 300h 197KM 145kW 2014-2017
  • układ wydechowy
  • 44 tys. km
W 2017 r. zakupiłem LEXUSA NX 300h. Był to z kolei trzeci LRXUS z poprzednich byłem zadowolony, były bezawaryjne. W ostatnim po roku eksploatacji w okresie jesiennym nastąpiło ogromne dymienie z rury wydechowej, oraz zanikło ogrzewanie kabiny. Po wizycie w serwisie stwierdzono uszkodzenie chłodniczki spalin, którą wymieniono. W następnym okresie jesiennym sytuacja się powtórzyła, na domiar złego tłumik środkowy uległ wewnętrznemu rozpadnięciu. Obecnie w okresie letnim występowały ubytki płynu który co około 400 km uzupełniałem, a wczoraj zauważyłem znowu duże dymienie z rury wydechowej. Serwis Lexus ma znowu wymienić chłodnicę spalin oraz uszkodzoną rurę wydechową. Do chwili obecnej nieznana jest przyczyna powstawania tej usterki. Byłbym wdzięczny za informację jak pozbyć się tej usterki raz na zawsze. Z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Bagaznik
  • Lexus NX I
  • inne
  • 72 tys. km
Mam lexusa NX 200 t f sport 2015 Bagażnik po naciśnięciu przycisku otwierania otwiera się i podnosi troszeczkę do góry i się zatrzymuje i nic nie mogę zrobić. Co może być przyczyną i gdzie szukać rozwiązania?
Oczekuje na rozwiązanie
Bateria hybrydowa
  • Lexus NX I SUV Facelifting 300h 197KM 145kW 2018-2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
2 razy wymieniana bateria w salonie lexus jeszcze na gwarancji. Po okresie gwarancji znowu padła bateria. Auto ma check engine jest w trybie eco. Koszt wymiany baterii nie opłacalny w przypadku auta używanego. Pierwsza bateria wytrzymała 3 lata, druga padła w rok. Auto ma przez to masę błędów, słaba moc. Ogólnie nie wypal
2 komentarze
Lexus NX I