Szukaj

Informacje o Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Tomek
Mazda 323 VI
F 2.0 DiTD 101KM 74kW
Świetne auto. Poprzednio miałem golfa 3 i również byłem zadowolony. Jednakże mazda zaskoczyła mnie bezawaryjnością i niskim spalaniem. Jeżeli sumiennie wymieniasz części to to auto jest rewelacyjne. Jeśli ktoś twierdzi inaczej to najprawdopodobniej kupił \"dojechany\" bubel albo nie dba o samochód bo nic nie jest wieczne. Auto też ma minusy, największy z nich to... blacha... moja mazda była cała od spodu robiona barankiem, konserwowana i zalana płynem antykorozyjnym, po roku trzeba jechac to poprawki. Ale i tak kocham to auto :)
2,9
~hipek7701
Mazda 323 VI
F 2.0 DiTD 101KM 74kW
3 razy w ciagu 8 miesięcy musiałem ją ciągać na sznurku, bo padało sterowanie pompy wtryskowej(a to wiązka przewodów, innym razem przekaźnik b5b4 itp pierdoły które skutecznie unieruczamiają pojazd). Rdza galopuje po nadwoziu z predkością dzwięku, za to po podwoziu z prędkością światła. W dziesięcio letnim samochodzie podłoga kompletnie zgnita mimo przeprowadzonej dwukrotnie konserwacji(udokumentowane w książce serwisowej).Samochód był z roku 2002 a ja miałem wrażenie że jest conajmniej 10 lat starszy. TRAGEDIA NA CZTERECH KOŁACH.Kultura pracy silnika nie odstaje wiele od kultury pracy koparki lub ciągnika(głośno, wolno i telepie jak by sie auto miało zaraz rozpaść) NIEPOLECAM !!!
4,5
~samecki
Mazda 323 VI
F 2.0 DiTD 101KM 74kW
Auto na mocne 4 z dużym PLUSEM. Jedynie te wypryski rdzy na nadkolach- są odkąd kupiłem auto i przez prawie 3lata może o centymetr się powiekszyły. Silnik bardzo wdzięczny poci się ,ale bezusterkowy. Kupiłem auto z przebiegiem 108kkm teraz ma prawie 200kkm - jestem zadowolony z tego modelu ,ale jak mialbym kupic auto z przebiegiem 180 czy 200 juz pewnie tak pięknie by nie było biorąc pod uwagę moje przebiegi,ale też ważne jak dbasz tak masz. Tak Kupiłbym to auto ponownie ,ale znależć auto z przebiegiem nie większym niż 110-130 tysiecy łatwo nie jest -sam szukałem i fartem znalazłem ,żeby poprzdniemy właścicielowi drugie dziceko się nie urodziło to pewnie do dzis by go nie sprzedał.
Średnie spalanie dla Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW 2000-2003
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Mazda 323 VI
F 2.0 DiTD 101KM 74kW
Co do spalania nie mam zastrzeżeń. Nie jest to w prawdzie DCI z renault, które pali 5 w mieście ale w 7 litrach można się zmieścić, za po wyjechaniu za miasto przy spokojnej jeździe wskazówka prawie nie opada. 4,5 na 100 z klimą to rewelacyjny wynik. Słyszałem wiele razy, że ceny części do japończyków są wysokie. Nie wiem kto to wymyślił ale nie widzę żadnej różnicy pomiędzy częściami do niemców czy francuzów. Poza tym do mazd nie ma potrzeby kupowania części ponieważ poza elementami eksploatacyjnymi (olej, klocki itp) naprawdę rzadko coś się psuje o ile w ogóle...
5,4
Mazda 323 VI
F 2.0 DiTD 101KM 74kW
Jadąc prze Litwę, Łotwę i Estonię, przy prędkości około 80-100km/h, przy włączonej klimie z jednym pasażerem, Mazda spaliła mi 4,49 litra ropy. W Polskich warunkach na trasie spala około 5,1 litra. W cyklu mieszanym przy stosunkowo dynamicznej jeździe spala od 5,5 -6,2 litrów na 100km.W samym mieście od 6,9 - 7,5 litra. W Niemczech na autostradzie jadąc 130-150km/h, przy pełnym obciążeniu auta, spalanie wyszło 5,8litra/100km. Jadąc np, w górskim terenie, z ostrymi wzniesieniami i serpentynami, głównie na IV biegu, spalanie wychodzi w zależności od obciążenia 5,3-6,0 litra na 100km. Zmieniając biegi przy 2100obr/m silnika można w cyklu mieszanym zejść nawet do 4,9 -5,2 litra na 100km, lecz taki styl jazdy nie jest odpowiedni w przypadku tego silnika, gdyż posiada on turbinę ze zmienną geometrią łopatek, która może się zaciąć, od zbyt częstej za spokojnej jazdy.
5,0
Mazda 323 VI
F 2.0 DiTD 101KM 74kW
Przy moim stylu jadzy (pasujący do wersji mojej Mazdy - Dynamic) pali średnio 5,8-6,2l/100km. Jak się wybiorę w dłuższą trasę to mimo że styl jazdy tan sam spalanie schodzi poniżej 5,5l, a jak jeżdżę tylko do szkoły i spowrotem (10km w jedną stronę, 60% miasto 40% trasa) spalanie dochodzi max do 6,5l, dlatego ze spalania jestem bardzo zadowolony :D ceny napraw nie są takie jak wszyscy straszą, drogie części do japończyków to raczej mit, we większości aut europejskich ceny części są dużo droższe. A w Madzi jedyne co trzeba kiedyś naprawić to łączniki stabilizatorów (30zł za sztukę) i na kolejne tysięce kilometrów mamy spokój :) -mierzyłem niedawno spalanie na trasie a4 Krapkowice-Wrocław, 3 osoby z bagażem, prędkość 160-190km/h, parę razy hamowanie do 100km/h przez ciężarówki i od razu znowu gaz w podłogę do wcześniej podanych prędkości, liczyłem się ze spalaniem w okolicach 8-9l/100km, po tankowaniu do pełna okazało się, że spaliła 6,2l/100km!!! Nie chcę już innego auta! :D

Usterki Mazda 323 VI

Liczba wpisów: 24
Wycieki w okolocach pompki paliwa
  • Mazda 323 VI F 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
Po wymianie filtra paliwa zaczęły się problemy z wyciekiem paliwa w okolicach pompki paliwowej. Po rozebraniu pompki okazało się ze jest nieszczelność pomiędzy na filtrze. Po doszczelnieniu papki paliwowej i odpaleniu auta zaczęło zsadzać przewody paliwowe z pompki ( przy zastosowaniu oryginalnych zacisków) Po założeniu uniwersalnych zacisków na pompkę paliwową i dalej przy wlocie na pompę wtryskowa paliwo pocą mi się te metalowe przewody przy wejściu nie wiem przy silniku ( na złączach skręcanych)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zawór przestawiacza kąta wtrysku (diesel).
  • Mazda 323 VI
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 12
W efekcie wady fabrycznej stosunkowo często występuje przesączanie oleju napędowego przez złącze elektryczne zaworka. Olej cieknie powolutku po kablach, przewodach i dostaje się nawet do kabiny pasażerskiej w okolice nóg pasa zera. Po wymianie zaworka problem nigdy nie powraca (wada nie występuje w nowszych modelach), aczkolwiek usuniecie usterki jest kosztowne (cena tej malutkiej części to ok. 1000 zł). Problemu nie wolno bagatelizować - spotykane są poważne powikłania spowodowane długotrwałym działaniem ON na rożne części samochodu (alternator, komputer, izolacje przewodów).
1 komentarz
Włączanie i rozłączanie klimatyzacji
  • Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW 2000-2003
  • inne
Po kupnie autka klima nie chodziła. Okazało się że nieszczelny był układ. Po uszczelnieniu i nabiciu gazu, według wskazania maszyny bo nie mam żadnej naklejki na klimie, teraz klima działa, ale często się rozłącza. Prawdopodobnie jest za dużo gazu nabite. Potrzebna jest mi ilość gazu jaką trzeba nabić do klimy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Mazda 323 VI F