Szukaj

Informacje o Mazda 5 I 2.3 16V 155KM 114kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: VANy
Kompaktowy van (segment K) produkowany od 2005 roku. W ofercie marki „Piatka” zastąpiła model Premacy, choć pod tą nazwą auto nadal sprzedawane jest w Japonii. Model powstał w wyniku współpracy z Fordem. Model pierwszej generacji wiele elementów dzielił z Focusem C-Max, a jego bliźniaczym modelem był oferowany w Azji Ford i-Max. W 2008 roku Mazda 5 została poddana modernizacji, a od 2010 roku dostępny jest model drugiej generacji. Obie generacje „Piątki” są spokrewnione z mniejszą Mazdą 3. To pierwsze auto na świecie, dla którego papierowa książka serwisowa została zastąpiona cyfrową.
czytaj więcej
Powagosław
Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt. ~Powagosław
Luzacjusz
Choroba uśmiechniętego Peugeota dopadła Mazdę na całego, bo po „Trójce” teraz „Piątkę” upiększono z przodu w sposób, który upodabnia ją do Buttheada z pamiętnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2260 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4500 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87 x 94 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Układ jezdny - Widoczność

Usterki Mazda 5 I

Liczba wpisów: 35
Automatyczna skrzynia biegów przechodzi w tryb awaryjny
  • Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008
  • układ napędowy
  • 143 tys. km
Witam serdecznie. Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 5 2.0 PB Automat 2008 143000 km.Mam taki powtarzajacy się błąd skrzyni która po nagrzaniu czyli około 15 km jazdy przechodzi w tryb awaryjny i nie zmienia biegów powyżej dwójki .Diagnostyka komputerowa pokazuje błąd P0758-FF Przesunięcie elektromagnesu B oraz błąd P0841-FF Czujnik przełącznik ciśnienia płynu skrzyni biegów. Autko jest po wymianie oleju ATF i filtra oraz elektromagnesu B i czujnika ciśnienia oleju. Problem z przechodzeniem w tryb awaryjny jest nadal i jest błąd elektromagnesu B. Czy ktoś miał z tą skrzynią podobny problem ? Znalazłem informacje że często występował problem z TCM .Bardzo proszę o jakąś podpowiedź tym bardziej że po wystudzeniu skrzynia zachowuje się dobrze. Pozdrawiam serdecznie Mariusz
Oczekuje na rozwiązanie
pękająca chlodnica oleju
  • Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008
  • układ chłodzenia
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
w niektórych 2.0 sprzed liftu wyposażonych w chlodnice oleju może ona pękać jest to częste jeżeli silnik często się nie dogrzewa na krótkich przejazdach, było tak w moim przypadku. Pękła chłodnica, silnik poszedł do remontu, mazda tą generacje stworzyła idiotoodporną, zero czujników (ma 3, od oleju, plynu chlodniczego i rozrzadu, przez co mazda odpali nawet jeżeli będzie bez oleju i będzie jechała aż się nie zatrze, w ma tendencje do picia oleju (100/200ml na 1000km to norma, moja wypijała przed awarią litr i dalej jeździła do momentu aż olej nie wlał się do plynu chlodniczego i nie zagotowała, po odczekaniu chwile aby ostygła (musiałem przejechać 100 metrów na stacje) odpaliła od buta i jechala normalnie, oczywiscie nie liczac tego ze chlodzila silnik olejem
Problem z tylnymi szybami
  • Mazda 5 I 1.8 MZR 115KM 85kW 2005-2010
  • inne
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Witam. Posiadam mazde 5 2006 rocznik. Mam problem z tylnymi szybami. Wszystkie cztery są elektryczne. Osobno otwierają się bez problemu. Lecz od strony kierowcy są cztery przyciski a szyby mogę otworzyć tylko przednie tylnych nie. Tak samo kluczykiem. Przytrzymując przycisk na kluczu otwierają się tylko przednie. Tak jest fabrycznie czy jest to problem. Mam jeszcze jeden problem. Z drzwiami. Centralny zamek działa tylko że lewe tylne drzwi sie nie zamykają ani otwierają. Siedząc w środku samochodu widzę że przełącznik drga. Muszę zamykać i otwierać recznie. Trzeci problem. Jak zamykam lub otwieram samochód Centralnym kierunki nie mrugają a na poczatku działały. Jaka jest tego przyczyna? Proszę o jakieś sugestie co moze być przyczyna!
2 komentarze
Mazda 5 I