Szukaj

Informacje o Mazda 5 I 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: VANy
Kompaktowy van (segment K) produkowany od 2005 roku. W ofercie marki „Piatka” zastąpiła model Premacy, choć pod tą nazwą auto nadal sprzedawane jest w Japonii. Model powstał w wyniku współpracy z Fordem. Model pierwszej generacji wiele elementów dzielił z Focusem C-Max, a jego bliźniaczym modelem był oferowany w Azji Ford i-Max. W 2008 roku Mazda 5 została poddana modernizacji, a od 2010 roku dostępny jest model drugiej generacji. Obie generacje „Piątki” są spokrewnione z mniejszą Mazdą 3. To pierwsze auto na świecie, dla którego papierowa książka serwisowa została zastąpiona cyfrową.
czytaj więcej
Powagosław
Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt. ~Powagosław
Luzacjusz
Choroba uśmiechniętego Peugeota dopadła Mazdę na całego, bo po „Trójce” teraz „Piątkę” upiększono z przodu w sposób, który upodabnia ją do Buttheada z pamiętnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pasek rozrządu i łączony z dwumasowym kołem zamachowym
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Mazda 5 I 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2010
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Jeżdżę samochodem od 7 lat, kupując miało na liczniku 126k (rzeczywiście przed kupnem było ok. 260k - taki mamy klimat), aktualnie przejechałem już nim ok. 140k. Silnik lubi trochę potraktorzyć, zwłaszcza kiedy jest zimno, ale jak się rozgrzeje nie ma problemu z pracą, nawet jak na swój przebieg. W chłodne dni podgrzewacz miał zapewniać szybkie osiągnięcie temperatury przez silnik, ale widocznym skutkiem jego pracy jest ciągnąca się za autem chmura dymu, zwracająca uwagę sąsiednich kierowców. Samo auto przy regularnej wymianie oleju, tankowaniu dobrego paliwa sprawuje się całkiem nieźle. W trakcie jazdy potrafi nim nieco szarpnąć, ale nie wiem czy jest to wina dwumasy czy raczej mojego stylu jazdy. Z DPFem miałem problemy na początku, kiedy jeszcze nie wiedziałem z czym to się je. Aktualnie przejażdżka z obrotami silnika powyżej 2k i nie ma problemu, od 6 lat nie byłem z tym u żadnego mechanika. Fantastyczne są tylne drzwi - zwłaszcza kiedy się ma małe dzieci, ale zimą zdarzyło się też jechać przy niezamkniętych, ponieważ mróz zblokował zamek, który przestał je trzymać, dzięki czemu cały czas jedna ręka na kierownicy - druga zaś trzymała drzwi - mało komfortowa jazda :)
7,6
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Spokojna jazda 90-100 to ok. 5l./100km. Normalnie,czyli 120-140 nie przekroczy 6,5 l. Jazda autostradą 160-170 w cztery osoby i bagaże wyszło mi 7,2 l/100. Prowadzenie w zakrętach - jak po sznurku, w końcu zawieszenie z forda. Silnik 143 km daje radę bez względu na obsadę auta. Dużym plusem jest webasto silnika - ciepły w 100% już po ok 3km.Auto ogólnie rewelacyjne. Przy prędkościach -powyżej 120 km hałas głównie opływającego powietrza i opon- silnika jako tako nie słychać. Auto ogólnie bezawaryjne. Zasuwa jak przyklejone do asfaltu. Praca silnika na wolnych obrotach bardzo płynna i jak na diesla cicha. Miejsca dla 5 osób może i nieco mało (zależy od wzrostu) ale nie brakuje i można spokojnie śmigać nawet w długie trasy.I jeszcze jedno - światła xenonowe - rewelacyjne.
7,2
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Madzia jak na taka mase,gabaryty i 143km pali doskonale.Nie rozumiem komentarzy ze pali 8l w miescie!Kupcie Audi A3 1,9 TDI 105km bedziecie mieli spalanie 6,5 w miescie przy mrozach -20´C!Wiem bo zona mam takie!A jezdzi po Warszawie. Silnik rewelka, uklad jezdny plyta forda...kto nie wie focus jest rewelacyjny w prowadzenu wiec Madzia tez! Szumy w kabinie...to jest VAN!Uwazam ze jest ok. Skrzynia na 4ke troche oporna na zimnym ale tak jest w kazdym aucie.Ogolnie polecam rewelka osiagi,funkcjonalnosc, ceny czesci?Jesli ktos jedzie do jednego sklepu to jego problem.Serwis?Tylko prywatnie!Raz ze sa lepsi i robota lepsza.Polecam!Polecam!Polecam!

Usterki Mazda 5 I

Liczba wpisów: 35
Automatyczna skrzynia biegów przechodzi w tryb awaryjny
  • Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008
  • układ napędowy
  • 143 tys. km
Witam serdecznie. Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 5 2.0 PB Automat 2008 143000 km.Mam taki powtarzajacy się błąd skrzyni która po nagrzaniu czyli około 15 km jazdy przechodzi w tryb awaryjny i nie zmienia biegów powyżej dwójki .Diagnostyka komputerowa pokazuje błąd P0758-FF Przesunięcie elektromagnesu B oraz błąd P0841-FF Czujnik przełącznik ciśnienia płynu skrzyni biegów. Autko jest po wymianie oleju ATF i filtra oraz elektromagnesu B i czujnika ciśnienia oleju. Problem z przechodzeniem w tryb awaryjny jest nadal i jest błąd elektromagnesu B. Czy ktoś miał z tą skrzynią podobny problem ? Znalazłem informacje że często występował problem z TCM .Bardzo proszę o jakąś podpowiedź tym bardziej że po wystudzeniu skrzynia zachowuje się dobrze. Pozdrawiam serdecznie Mariusz
Oczekuje na rozwiązanie
pękająca chlodnica oleju
  • Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008
  • układ chłodzenia
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
w niektórych 2.0 sprzed liftu wyposażonych w chlodnice oleju może ona pękać jest to częste jeżeli silnik często się nie dogrzewa na krótkich przejazdach, było tak w moim przypadku. Pękła chłodnica, silnik poszedł do remontu, mazda tą generacje stworzyła idiotoodporną, zero czujników (ma 3, od oleju, plynu chlodniczego i rozrzadu, przez co mazda odpali nawet jeżeli będzie bez oleju i będzie jechała aż się nie zatrze, w ma tendencje do picia oleju (100/200ml na 1000km to norma, moja wypijała przed awarią litr i dalej jeździła do momentu aż olej nie wlał się do plynu chlodniczego i nie zagotowała, po odczekaniu chwile aby ostygła (musiałem przejechać 100 metrów na stacje) odpaliła od buta i jechala normalnie, oczywiscie nie liczac tego ze chlodzila silnik olejem
Problem z tylnymi szybami
  • Mazda 5 I 1.8 MZR 115KM 85kW 2005-2010
  • inne
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Witam. Posiadam mazde 5 2006 rocznik. Mam problem z tylnymi szybami. Wszystkie cztery są elektryczne. Osobno otwierają się bez problemu. Lecz od strony kierowcy są cztery przyciski a szyby mogę otworzyć tylko przednie tylnych nie. Tak samo kluczykiem. Przytrzymując przycisk na kluczu otwierają się tylko przednie. Tak jest fabrycznie czy jest to problem. Mam jeszcze jeden problem. Z drzwiami. Centralny zamek działa tylko że lewe tylne drzwi sie nie zamykają ani otwierają. Siedząc w środku samochodu widzę że przełącznik drga. Muszę zamykać i otwierać recznie. Trzeci problem. Jak zamykam lub otwieram samochód Centralnym kierunki nie mrugają a na poczatku działały. Jaka jest tego przyczyna? Proszę o jakieś sugestie co moze być przyczyna!
2 komentarze
Mazda 5 I