Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mercedes Klasa C

Luksusowy model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1993 roku i uważany za następcę popularnego Mercedesa W201 (zwanego też 190). Do czasu wprowadzenia na rynek Klasy A, C-Klasse był najmniejszym i najtańszym autem w ofercie marki. Samochód ceniony jest nie tylko za jakość wykonania i niezawodność, ale i klasyczną, ponadczasową linię. Wielokrotnie nagradzany (np. Samochód Roku w Ameryce Północnej i trzecie miejsce w tym samym konkursie w Europie w 1994 r.). Obecnie na rynku dostępna jest trzecia generacja modelu.

Generacje Mercedes Klasa C

Mercedes Klasa C W205

Szykując projekt nadwozia klasy C W205, styliści Mercedesa mogli albo wziąć na warsztat wygląd poprzednika i poddać go kuracji odmładzającej, albo skorzystać z wzorca w postaci nowej klasy S i zmniejszyć jej rozmiary. Ku uciesze naszej i chyba wszystkich fanów motoryzacyjnej estetyki, projektanci postawili na drugą opcję. Efekt jest po prostu powalający, bo tak zgrabnej, tak wyważonej, tak wysublimowanej limuzyny klasy średniej nie widzieliśmy od dawien dawna.

Designerskie inspiracje większymi modelami widać jak na dłoni również w środku. I również w przypadku wnętrza nawiązania te zapiszemy zdecydowanie na plus. Listę zalet uzupełnimy prostą obsługą podstawowych funkcji pokładowych, czytelnością zegarów oraz wysoką jakością materiałów wykończeniowych. Spasowanie tych ostatnich mogłoby być nieco lepsze, do zdecydowanej poprawki kwalifikuje się z kolei widoczność, na którą negatywnie wpływają atrakcyjne kształty nadwozia.

W odróżnieniu od popularnych modeli klasy średniej, które zachwycają potęgą przestrzeni, auta segmentu D premium nie są mistrzami wolnego miejsca. Mercedesa klasy C W205 potwierdza tę tezę, bo choć w pierwszym rzędzie siedzeń gwarantuje dużą swobodę ruchów, na tylnej kanapie nie poleca sadzać wyższych osób. Atutami kabiny pasażerskiej są natomiast świetne fotele oraz liczne schowki i uchwyty. Co do bagażnika, w sedanie jest on duży, ale nieforemny, zaś w kombi foremny, ale za ciasny.

Mocną stroną limuzyny spod znaku gwiazdy jest jej zawieszenie. A dokładnie trzy jego rodzaje, bo oprócz standardowego oferowane jest zawieszenie utwardzone i pneumatyczne. Zgodnie z oczekiwaniami, standardowy układ jezdny stanowi kompromis pomiędzy prowadzeniem a komfortem, układ usztywniony pokonuje zakręty jak przyklejony, a zestaw pneumatyczny jest oazą relaksu, której nie znajdziemy u żadnego z rywali. W ślad za zawieszeniem, pozytywne wrażenie robi komunikatywny układ kierowniczy.

Jeżeli chcemy dostać klasę C w konkurencyjnej cenie, powinniśmy brać wersję benzynową. Odmiany wysokoprężne są zdecydowanie droższe niż diesle rywali, a to za sprawą pojemności motoru, która plasuje go w wyższej stawce akcyzy. Wyposażenie seryjne opisywanego Mercedesa jest satysfakcjonujące, jednak prawdziwą furorę robi bogactwo wyposażenia opcjonalnego. Szkopuł w tym, że luksusowe dodatki są koszmarnie drogie.

Mercedes Klasa C W204

Projektując klasę C W203, Mercedes starał się naszkicować ją tak, aby przyciągała młodych nabywców. Prace designerów nie dały spodziewanych efektów, dlatego szkicując następcę, niemiecki producent postanowił pójść trochę inną drogą. Model W204 zaoferował w dwóch odmianach - klasycznej z tradycyjnym grillem i gwiazdą umieszczoną na masce oraz sportowej, którą ozdobiono atrapą chłodnicy z wbudowanym emblematem o pokaźnych rozmiarach. I choć cała reszta nadwozia, o bardzo dostojnej, eleganckiej linii, była w obu wersjach identyczna, podział na dwa warianty chwycił. Auto przeszło pod koniec 2010 roku face-lifting, który najłatwiej dostrzec po wyglądzie reflektorów (złośliwi twierdzą, że przeniesiono je ze Skody Octavii) oraz projekcie wnętrza.

Wspomniany restyling przyniósł kabinie pasażerskiej całkowicie nową tablicę rozdzielczą dopasowaną do standardów ówczesnych produktów spod znaku gwiazdy - zarówno pod względem stylistyki i rozmieszczenia przycisków, jak też jakości materiałów. Najwięcej zmieniło się w tej ostatniej kwestii, bo zamiast plastików niegodnych klasy premium pojawiły się tworzywa wykończeniowe najwyższych lotów. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z egzemplarzem sprzed, czy po modernizacji, narzekać nie sposób na ergonomię obsługi kokpitu, pozycję za “kółkiem” oraz widoczność z miejsca kierowcy. Kręcić nosem można za to na czytelność wskaźników.

Przejdźmy do oceny przestronności wnętrza. W tej dyscyplinie Mercedes klasy C W204 wypada niestety blado, bo gdy porównamy go do najprzestronniejszych modeli klasy średniej, okaże się, że na tylnej kanapie jest ciasno, a pojemność kufra pozostawia nieco do życzenia. Trzeba jednak pamiętać, że mamy do czynienia z modelem reprezentującym segment premium, w którym rodzinne walory wnętrza schodzą na dalszy plan. Znacznie ważniejsza jest wygoda zaoferowana podróżującym w pierwszym rzędzie, a tej nie mamy nic do zarzucenia, bo ani ilość miejsca wygospodarowana z przodu, ani wyprofilowanie foteli nie zasługują na krytykę.

Dużym atutem małej limuzyny Mercedesa jest zachowanie auta w ruchu. Dopracowane podwozie pewnie trzyma się na zakrętach, zapewniając tym samym odpowiednie rezerwy bezpieczeństwa. Prowadzącego cieszy też harmonijnie działający układ kierowniczy, który stanowi udany kompromis pomiędzy bezpośrednim przekazywaniem ruchów kierownicą na koła a stabilnością podczas jazdy na wprost. Jak na produkt spod znaku trójramiennej gwiazdy przystało, zawieszenie skutecznie pochłania nierówności, a wyciszenie kabiny perfekcyjnie odizolowuje podróżnych od tego, co dzieje się na zewnątrz.

Dla potencjalnych nabywców Mercedesa klasy C W204 mamy kilka dobrych i kilka złych wiadomości. Zacznijmy od tych drugich - samochód jest horrendalnie drogi, ma skomplikowaną budowę naszpikowaną nowoczesnymi dodatkami, a sama diagnoza niektórych usterek może być utrudniona. Dobre wiadomości są takie, że auto jest o niebo lepiej wykonane od poprzednika, nie rdzewieje, ma niezawodną elektrykę, trwałe podwozie i dość solidne silniki. Jeśli wybierzemy “benzyniaka” i w porę wymienimy w nim łańcuch rozrządu (który ma tendencje do rozciągania się), powinniśmy jeździć wiecznie. Z dieslami jest już nieco mniej różowo, bo wprawdzie ich użytkownicy zwykle nie narzekają na poważniejsze awarie, jednak przebiegi rosną, a złożona konstrukcja może w przyszłości generować koszty.

Mercedes Klasa C W203

Mimo upływających lat, nadwozie drugiego wcielenia klasy C wciąż prezentuje się atrakcyjnie - zgrabna bryła, eleganckie detale i ponadczasowy styl robią swoje. Podobać może się też wnętrze, które przyjemną dla oka formę łączy z prostotą obsługi i świetnym wykończeniem (materiały, montaż i odporność na zużycie to duży plus). Niezależnie od wersji nadwoziowej, dostajemy od Mercedesa wygodne fotele, a w sedanie i kombi - również wystarczająco przestronną kabinę i przyzwoity kufer.

Spośród szerokiej gamy silnikowej modelu W203 najbardziej poszukiwane są wersje wysokoprężne. I trudno się temu dziwić, bo - poza najsłabszymi odmianami - to dynamiczne i oszczędne, choć (pomijając udany motor 2.7 CDI) nieszczególnie trwałe propozycje. Znacznie lepsze pod tym względem są odmiany benzynowe, ale nawet ta bazowa lubi sobie "wypić". Jak przystało na samochód spod znaku gwiazdy, komfort jazdy jest bardzo wysoki, a frajdę z prowadzenia podnosi napęd na tył (ewentualnie 4x4).

Mercedes C W203 pamięta niestety niechlubne czasy niemieckiego producenta, kiedy z taśm produkcyjnych zjeżdżały auta o mizernym zabezpieczeniu antykorozyjnym. Niestety, "ruda" to niejedyny problem tej popularnej limuzyny - na szereg awarii cierpią silniki diesla, "automaty" nie wytrzymują większych przebiegów, szybkiemu zużyciu ulegają tuleje zawieszenia, a rozbudowana elektronika potrafi uprzykrzać życie defektami wyposażenia. Jeśli jednak znajdziemy zadbany egzemplarz z "benzyniakiem", skrzynią manualną i ograniczoną liczbą elektronicznych dodatków będziemy cieszyć się z rzadkich wizyt w serwisie. To dobrze, bo naprawy do tanich nie należą.

Komentarze redakcji

Powagosław: Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić.
Luzacjusz: Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę.

Silniki Mercedes Klasa C

Mercedes Klasa C W204 - jaki silnik wybrać?

Widać, że to ważny model w ofercie Mercedesa - wybór jest ogromny. Podstawowa jednostka benzynowa ma 156KM i 1.6l. W zupełności wystarcza. Jej dźwięk nie jest ekscytujący, ale przynajmniej pracuje cicho. Ponadto ma mechaniczną sprężarkę, która wstrzykuje w nią moc już od niższych obrotów – dzięki niej autem zdecydowanie łatwiej się jeździ i czuć, że chętnie współpracuje przy każdym naciśnięciu pedału gazu. Jeśli to mało – jest też mocniejsza wersja 1.8l o mocy 184KM. Poszukiwacze mocy powinni zainteresować się najmocniejszymi motorami, żeby poczuć wyraźną różnicę w stosunku do pozostałych – 2.5l ma 204KM, a 3.5l. 306KM. Flagowy silnik od AMG jest z kolei prawdziwą potęgą: ponad 6l i 457KM - to niesamowite, że zmieścił się w tym aucie. Diesle u Mercedesa to obowiązek. Podstawowy 200CDI na dłuższą metę może niektórych zmęczyć, dlatego najlepszym wyborem jest 220CDI o mocy 170KM. Podczas postoju trochę za bardzo się trzęsie, ale w czasie jazdy przyjemnie pracuje i świetnie radzi sobie z autem. Mocniejsze wersje – 350CDI, 300CDI oraz 250CDI to już propozycje dla rozrzutnych. Choć trochę odstraszają ceną, to pod względem pracy nie można im zbyt wiele zarzucić.

Publikacje o Mercedes Klasa C

Mercedes C 220 BlueTEC - "eSka" w miniaturze
 
Nasz test Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic AMG

Nowa odsłona Mercedesa klasy C została upodobniona do flagowej "eSki". Zarówno wizualnie, jak i technicznie. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Samochód sprzedaje się wyśmienicie.

Mercedes Klasa C Kombi - luksus, gwiazda i duży bagażnik
 
Nasz test Mercedes-Benz Klasa C Kombi

Mercedes rozszerza ofertę Klasy C o odmianę kombi. Świeży i ciekawy wizerunek czwartej edycji tego auta w wydaniu sedan, pozwala mieć nadzieję, że kombi również nie zawiedzie oczekiwań klientów. No cóż, sprawdźmy to.

Kryzysowy Mercedes - Mercedes C180 BlueEFFICIENCY
 
Nasz test Mercedes C180 BlueEFFICIENCY, 156 KM

Gruntowny lifting Klasy C przeprowadzony w zeszłym roku, nie był ostatnim słowem Mercedesa. Najlepszym dowodem jest błękitne C180 Kombi model 2013 i pierwszy raport z jazdy wersją z silnikiem 1,6!

Mercedes C180 (W202) - nadal warty uwagi?

Mercedes klasy C to jeden z najspokojniejszy przedstawicieli segmentu D, dzięki czemu jego klasyczna stylistyka długo utrzymuje formę. Samochód zadebiutował niemal 20 lat temu - w 1993 roku, jednak nadal może się podobać. Czy warto go jednak kupić?

Szczypta luksusu, ale czy warta swojej ceny? - Mercedes Klasa C
 
Nasz test

Ponoć bez gwiazdy nie ma jazdy. Możliwe, ale szczególnie jedno jest pewne - w Mercedesie ciężko jest wyglądać źle. I nie dość, że człowiek dobrze prezentuje się w takim aucie, to jeszcze taki samochód można w końcu kupić za dużo mniejsze pieniądze, niż jeszcze kilka lat temu. Do tego nie musi być wielki,...

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Mercedes Klasa C

Mercedes Klasa C na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mercedes Klasa CautoWcentrum - społeczność Mercedes Klasa C

najwyższe oktanyAuta - Mercedes Klasa C

Mercedes Klasa C Czarnula 69,86

Mercedes Klasa C Błyskawica 60,96

Mercedes Klasa C 200 W203 Silver Star 68,05

Mercedes Klasa C 56,46

Mercedes Klasa C Gwiazdka 60,27

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mercedes Klasa C

Reginald911 62,51

Adam08 30,14

viperr92 30,15

Knoppers 87,24

adastra1982 30,15

dawid3266 45,76

Mesiu-zabrze 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mercedes Klasa C

:(
:( niestety ostatnimi czasyma samochód nie rozpieszczał mnie swoją bezawaryjnością....
Pożegnanie
Pożegnanie No i stało się, wczoraj sprzedałem C klasę. Prawie 6 lat była że mną i sprzedawa...
Wiatrak chłodnicy
Wiatrak chłodnicy Wczoraj nawiewy przestały działać. Okazało się, że wiatrak w ogóle się nie kręci...
Cała prawda o moim Mesiu
Cała prawda o moim Mesiu Mercedes C-200 C-klasa 2000r. 2,2 CDI Wersja Elegance z 116 konnym silnikiem bo...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mercedes Klasa C

od 126 300 zł do 398 197

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (156 - 510 KM): 180 BlueEFFICIENCY, 200 BlueEFFICIENCY, AMG 63, AMG 63 S, C 63 AMG, 180, 200, 250, 250 BlueEFFICIENCY, 250 Sport, 300 BlueTEC HYBRID, 350 BlueEFFICIENCY, 400

 

Diesel (136 - 204 KM): 200 BlueTEC, 220 BlueTEC, 220 BlueTEC BlueEFFICIENCY Edition, 220 CDI BlueEFFICIENCY, 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition, 250 BlueTEC, 250 CDI BlueEFFICIENCY, 250 CDI Sport

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: , 7-stopniowa
Katalog nowych aut Mercedes Klasa C
 

Najpopularniejsza wersja Mercedes Klasa C

Mercedes Klasa C 220 CDI BlueEFFICIENCY 170KM - 3 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
szyberdach
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Optic - 7 800
Pakiet Memory - 6 291
Pakiet sportowy AMG - 10 845
Pakiet Optic Plus - 25 968

Cena katalogowa

179 600

Zobacz ofertę Mercedes Klasa C 220 CDI BlueEFFICIENCY 170KM - 3 drzwiowe coupe
 

Mercedes Klasa C najczęściej porównywane z:

Nissan Pulsar
1.2 DIG-T (115 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI Ecotec (163 KM)
Ford Mondeo
1.6 EcoBoost (160 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Mondeo Silver X Ford Mondeo Silver X
Rocznik: 2011. Przebieg: 36 428 km. Silnik: 2.0 107KM .
Cena: 46 900 zł 46 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ambiente Ford Mondeo 2.0 TDCi Ambiente
Rocznik: 2011. Przebieg: 124 815 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 44 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Mercedes Klasa C

Wybrane opinie

Mercedes Klasa C Sedan W203 2.0 (C 200 Kompressor) (163 KM)

Witam serdecznie. Na wstępie mojej wypowiedzi pragnę zapewnić, że nie jestem zwykłym napalonym młodzieńcem, który swoją miłość do tego auta bierze z plakatów powieszonych na ścianie pokoju. Jestem a właściwie Bogu dzięki byłem faktycznym właścicielem tego Merca a swoją opinie traktuję poważnie, bo wiem, że ludzie to czytają a potem podejmują decyzje zakupu auta i potem bardzo żałują.. Tak było też i ze mną. Nie wstydzę się przyznać, że popełniłem błąd, w przeciwieństwie do innych osób wypełniających tą ankietę. Opinie typu- wszystko ok., wszystko super, jeździ jak złoto, Merc jest the best, bo to Merc i już i nie ma jazdy bez gwiazdy, należy włożyć między bajki. Owszem Mercedes był niezawodny, ale te czasy minęły, podobno najnowsza seria modeli Mercedesa jest znacznie lepsza, ale to już inne pieniądze. Mam na myśli W204 czyli następcę opisywanego tu modelu W203 i analogicznie sprawa się ma do pozostałych modeli. Na moją pochwałę zasługują również dwa inne modele Mercedesa Model CL W215...

dodał: andru
Mercedes Klasa C Kombi T203 2.1 (C 220 CDI) (143 KM)

Jak na standard Mercedesa bardzo żle - samochód od nowości ma 20-usterek. Obsługa polskiego przedstawicielstwa zerowa - nie odpowiadają na reklamacje. Pakiet Mobilo Mercedesa gwarantujący samochód zastępczy dla użytkownika jeśli naprawa trwa dłużej niż 2 godziny w praktyce wygląda, że standard masz niemiecki (wg oceny Mercedesa), a czekasz ruski rok - SAMOCHODY ZASTĘPCZE SĄ NIEDOSTĘPNE. Kratka "biznesmena" zabiera 15cm długości bagażnika - za 3000zł jest tak zaprojektowana i zamontowana przez przedstawicielstwo Merca. Szyny i metalowa konstukcja foteli przednich nie osłonięte, sterczy żelaztwo jak w Fiacie 126p.

dodał: skorpion
Mercedes Klasa C Kombi T203 1.8 (C 180 Kompressor) (143 KM)

Miałem wiele dobrych, przeciętnych i słabych aut, przejechałem tysiące km i bardzo lubię samochody. Merc jednak powala na kolana przyjemnością z jazdy. Auto jest bliskie ideału, choć wolałbym większy model. Doskonale teraz rozumiem osoby pozostające wierne tej marce - na co ja czekałem tyle lat? Jeśli ktoś myśłi o kupnie gwiazdy to nie wyciągajcie wniosków po jeździe taksówką na dworzec. Nowe modele to spełnienie snu o idealnym samochodzie. Z konkurencji to tylko BMW (ze względu na silnik) i Volvo (ze względu na komfort). Luksusowe japończyki mimo jakości nie mają "tego czegoś".....

dodał: Jacek
Mercedes Klasa C Sedan W203 1.8 (C 180 Kompressor) (143 KM)

mercedes jest poprostu bezkonkurencyjny, nie chcę już jeździć innymi samochodami. Nawet mój kolega z portugalii twierdzi, że bez gwiazdy nie ma jazdy a solo mercedes es un coche todos otros son solo un medio de transporte... tylko mercedes jest samochodem wszystko inne to środki transportu:)) wcześniej jeździłem nowy Citroenem C5, VW golf V, Passat B6 i muszę powiedzieć, że są to auta nieporównywalne a passat był w tej samej cenie. Jedynym mercedesem, który mnie zawiódł był ML, ale był kilkuletni i produkowany w USA..

dodał: Negowski W.
Mercedes Klasa C Sedan W202 1.8 (121 KM)

kupiony w Niemczech, 2 lata jeżdżę nim w Polsce-żadnych poważnych napraw. Nezawodny, ale komfort nie za specjalny. Od Mercedesa należało by się spodziewać nieco więcej. Fotele nie wygodne za to tapicerka trwała. Ładna sylwetka nie taka toporna jak w większości merców. Porządny samochód z naprawdę małą ilością wad i bardzo trwały. Sztywne zawieszenie prawie jak w aucie sportowym :( za to dobrze trzyma się na zakrętach nawet przy dużej szybkości. Mógłby być żwawszy ale to tylko 1,8. Polecam do spokojnej jazdy. Elegancki.

dodał: Kuzyn

Galerie Mercedes Klasa C

Mercedes klasy C 250 BlueTEC (2014) Mercedes klasy C 300 BlueTEC HYBRID (2014) kombi Mercedes Klasa C 2007 Kombi Mercedes klasa C Coupe 2012 Mercedes Klasa C W204 Kombi Facelifting 180 BlueEFFICIENCY 156KM - galeria redakcyjna Mercedes C 63 AMG Edition 1 kombi (2015) Mercedes klasy C 250 BlueTEC 4MATIC (2014) kombi Mercedes C63 AMG 2012 kombi Mercedes klasy C 200 (2014) kombi Mercedes C 350 W204 sedan Facelifting
Zobacz inne galerie Mercedes

Opinie o instalacji LPG

Mercedes Klasa C

  • 1.
  • 3,25 Mercedes Klasa C W202 2.0 (136KM) 1995r.
    dodał: misiek, 14.01.2009

    Instalacja dobrana i założona w znanym zakładzie na ostrobramskiej w warszawie. od początku z instalacją były same problemy, silnik żle pracował, szarpał, auto paliło za dużo gazu. po weryfikacji w innym zakładzie (po gwarancji) okazało się, że montujący instalację pomylił wtryski, I z IV oraz dołożył za duże cylinderki żeby to jakoś jeździło. po wymianie i naprawie skończył się temat dużego spalania. natomiast okazało się, ze ta instalacja źle współpracuje z silnikiem mercedesa, który ma tzw. "szybki wtrysk". objaw jest taki, ze po dodaniu gazu silnik po pewnej chwili łapie obroty. trzeba się przyzwyczaić lub zmienić instalacje. reasumując nie polecam tej instalacji do silników z szybkim wtryskiem i nie polecam warsztatu egp na ostrobramskiej. zaznaczam, że nie mam pojęcia jak pracuje ta instalacja na innych silnikach.

  • 2.
  • 4,50 Mercedes Klasa C W202 2.0 Kompressor (192KM) 1998r.
    dodał: Damian, 13.09.2011

    Przy pierwszym przeglądzie przy 1000 km instalacja została wyregulowana. Od momentu regulacji wszystko chodzi mi perfekcyjnie. Podliczam każde tankowanie. maksymalne osiągnięte spalanie 15,6 l LPG (szybka trasa 160-200km/h) minimalne osiągnięte spalanie 10,4 l LPG (spokojna trasa do 120 km/h) krótkie trasy do 10 km po mieście (Warszawa) to 12-14 l LPG średnie spalanie na przestrzeni 14000 km to 12,53 l LPG. Pozdrawiam firmę Migaz na Modlińskiej w Warszawie, u nich zakładałem instalację.

  • 3.
  • 4,75 Mercedes Klasa C W202 1.8 (122KM) 1995r.
    dodał: slaaawwweeekkk, 27.06.2011

    Problemów z gazem nie mam żadnych a obawiałem sie gazu bardzo bo to Mercedes a wszyscy twierdza ze te silniki nie lubią gazu. Ja sie z tym nie zgadzam!!! Jeśli sie nie oszczedza i założy dobrą istalacje i tankuje sie na zaufanych stacjach(nie przy budkach na poboczu) i serwisuje go przynajmniej raz na rok To Problemu z Instalacją nie będzie. Nie odczuwam ani dużego spadku mocy ani dłużej różnicy spalania pomiędzy LPG a PB.

  • 4.
  • 4,50 Mercedes Klasa C W202 1.8 (122KM) 1995r.
    dodał: tomek5060, 28.02.2012

    Merolka kupiłem w ubiegłym roku z gazem kme Diego sekwencja, ale naprawdę trafiłem super na dobrze zainstalowaną instalację ale to też Mercedes samo to za siebie mówi.Spalanie gazu to tak 11,6 l/100 km w jeżdzie mieszanej tej zimy a lato to jeszcze nie wiem(zobaczymy)ale jaka prędkość 200km/h na gazie(autostrada),więcej nie da rady jak na 1779cm to zadawalające;leje paliwo odpalam bez problemu i jadę problemów 0 pozdrawiam

  • 5.
  • 4,75 Mercedes Klasa C W202 2.0 T (192KM) 1999r.
    dodał: Rycho, 06.01.2013

    Auto pracuje na gazie poprawnie, lecz różnica jest troszkę odczuwalna. Spalanie uważam jest w normie na trasie ok. 11-12l przy szybkości do 140km/h. Miasto to w zależności od korków 12-14l, a czasami nawet 15. Wtryski mam Hana i reduktor KME Gold do 350Km, świece DENSO TT (Twin Tip). Silnik pracuje poprawnie i bezproblemowo. Gaz zakładałem w Chmielewie u p. Grabowskiego, bardzo solidny i dobry fachowiec.

  • 6.
  • 5,00 Mercedes Klasa C W202 1.8 (122KM) 1999r.
    dodał: stepek, 24.07.2011

    Witam! Mam mercedesa c 180 122 KM. z 99r. Zalozylem inst. gaz. sekf. BRC przy 210 tys. km. teraz mam 230 tys. Ogolnie jestem bardzo zadowolony, silnik pracuje dobrze, jest moze minimalnie slabszy niz na benzynie ale ten spadek mocy sie odczuwa tylko przy gwaltownym ruszaniu a jesli chodzi o spalanie to benzyny spalal mi do 9.5L a gazu spala do 10.5L. Pozdrawiam!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mercedes Klasa C

Mercedes Klasa C

178 komentarzy

144 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Marian~Marian

Do ~pietro: sprawdz przewody podcisnieniowe,najlepiej odlacz przewod podcisnieniowy przed turbo na zaworze elektromagnetycznym i dmuchaj w niego tak sprawdzisz czy przewody podcisnieniowe sa szczelne,zlokalizuj pekniety przewod podcisnieniowy i napraw go,tym samym usuniesz problem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~kris~kris

Do ~pietro: Jeżdzisz bez turbo,padła turbina albo czujnik doładowania turbiny

~Artur~Artur

Co do raportu spalania. Mam mercedesa w204 kombi, cdi200 w automacie. Filtr cząstek stałych też jest.
Na trasie jest ok - minimum 5,7 l/100 przy jedzie do 120km/h, nawet z klimą. Natomiast w mieście - maksimum 12 l. to wg mnie bardzo dużo, nawet stojąc w korkach. Średnie spalanie od kilkunastu tysięcy kilometrów - ok. 9 l.
Pozdrawiam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mercedes

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
10 769
Przejechany dystans
7 407 355 km
Zatankowanego paliwa
381 159 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 631
Wydanych pieniędzy
664 940 zł
Średnie wydatki na auto
1 231 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 653
Wydanych pieniędzy
801 225 zł
Średnie wydatki na auto
1 484 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mercedes (540)

Testy zderzeniowe Mercedes Klasa C

Najnowsze testy zderzeniowe Mercedes Klasa C przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mercedes-Benz C-Class C220 'Avantgarde', LHD
2014

Mercedes Klasa C
Mercedes Benz C220 CDI, LHD
2011

Mercedes Klasa C
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mercedes

Zużycie paliwa Mercedes Klasa C

Na podstawie 953 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mercfan, dodano: 14.05.2012 22:32

Jest to moj pierwszy Merc po jezdzie roznymi TDI (Audi, VW), Mitsubishi, Toyota itd. I nie zmienie na zadne inne auto. Ceny czesci w normie, duzo nieautoryzowanych serwisow. W sumie auto niezawodne i bardzo oszczedne - przy 120 kmh pali nawet 4.8, w miescie 7.5 - 8, w zimie i na krotkich dystansach pod 9.5, no wiadomo. Auto bezawaryjne - jak dotad (mam go 4 lata, zrobilem 60 kkm) jedynie czesci zawieszenia i tyle. Skrzynia automat bardzo ladnie zmienia biegi, plynnie, wie o co chodzi z wyprzedzaniem itd. - z tempomatem wspolgra idealnie. Jedyne co mnie meczy to skrzypiacy fotel kierowcy, no ale nie ma aut idealnych.

pełny raport Mercedes Kombi T203 2.1 (C 220 CDI)

autor: majki, dodano: 11.09.2008 14:19

dosyć ekonomiczny jak to niewysilony dieselek, choć nienajmniejsza pojemność, a w szczególności fakt współpracy z automatem robią swoje. to w końcu także stary typ silnika, z tym, że to daje akurat komfort nieznany posiadaczowi nowoczesnego i ekonomicznego ropniaka z wtryskiem bezpośrednim - brak zmartwień o jakość paliwa:) i ewentualnych kosztownych napraw. mój rekord oszczędności to 5,5 l/100km na autostradzie z prędkością 90 km/h, jednak za miarodajną wielkość minimalnego spalania należy przyjąć ok. 6 l. w mieście potrafi spalić i 8,5l w korkach. zwykle to jednak 7l w trasie i 8 w cyklu miejskim. Sądzę, że w przypadku "manuala" te wielkości byłyby o litr mniejsze. tu dodam jednak, że komfort jazdy z automatem jest tego wart.

pełny raport Mercedes Sedan W202 2.2 D

autor: Przemo1024, dodano: 19.11.2010 06:08

Ten temat jest zależny od użytkownika pojazdu. Stare mądre powiedzenie mówi "JAK DBASZ - TAK MASZ". Systematyczność przeglądów powinna niwelować ewentualne problemy z samochodem sfery technicznej. Nie mniej zdarzają się błędy, czasami oporne do usunięcia wymagające fizycznej ingerencji z strukturę pojazdu. Spalanie zależne od nogi. Mnie ten silnik kusi. O ile na zimnym preferuję spokojny styl jazdy o tyle przy rozgrzanym silniku uwielbiam depnąć w pedał gazu. Spalanie średnie 9.1l/100km przy bardzo stonowanej dynamice jazdy to przyzwoity wynik. Średnie w systemie 50/50 (miasto/trasa) uwzględniając ostrą jazdę to miedzy 10 a 12l/100km. Przypuszczam, że spokojni kierowcy zejdą nawet do średniego 8,5l nawet przy dość sprawnej jeździe w trasie.

pełny raport Mercedes Sedan W203 1.8 (C 200 Kompressor)

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mercedes Klasa C

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mercedes Klasa C

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mercedes Klasa C
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa C W205 220 BlueTEC 170KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mercedes Klasa C, oglądali także