Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mercedes Klasa C

Luksusowy model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1993 roku i uważany za następcę popularnego Mercedesa W201 (zwanego też 190). Do czasu wprowadzenia na rynek Klasy A, C-Klasse był najmniejszym i najtańszym autem w ofercie marki. Samochód ceniony jest nie tylko za jakość wykonania i niezawodność, ale i klasyczną, ponadczasową linię. Wielokrotnie nagradzany (np. Samochód Roku w Ameryce Północnej i trzecie miejsce w tym samym konkursie w Europie w 1994 r.). Obecnie na rynku dostępna jest trzecia generacja modelu.

Generacje Mercedes Klasa C

Mercedes Klasa C W205

Szykując projekt nadwozia klasy C W205, styliści Mercedesa mogli albo wziąć na warsztat wygląd poprzednika i poddać go kuracji odmładzającej, albo skorzystać z wzorca w postaci nowej klasy S i zmniejszyć jej rozmiary. Ku uciesze naszej i chyba wszystkich fanów motoryzacyjnej estetyki, projektanci postawili na drugą opcję. Efekt jest po prostu powalający, bo tak zgrabnej, tak wyważonej, tak wysublimowanej limuzyny klasy średniej nie widzieliśmy od dawien dawna.

Designerskie inspiracje większymi modelami widać jak na dłoni również w środku. I również w przypadku wnętrza nawiązania te zapiszemy zdecydowanie na plus. Listę zalet uzupełnimy prostą obsługą podstawowych funkcji pokładowych, czytelnością zegarów oraz wysoką jakością materiałów wykończeniowych. Spasowanie tych ostatnich mogłoby być nieco lepsze, do zdecydowanej poprawki kwalifikuje się z kolei widoczność, na którą negatywnie wpływają atrakcyjne kształty nadwozia.

W odróżnieniu od popularnych modeli klasy średniej, które zachwycają potęgą przestrzeni, auta segmentu D premium nie są mistrzami wolnego miejsca. Mercedesa klasy C W205 potwierdza tę tezę, bo choć w pierwszym rzędzie siedzeń gwarantuje dużą swobodę ruchów, na tylnej kanapie nie poleca sadzać wyższych osób. Atutami kabiny pasażerskiej są natomiast świetne fotele oraz liczne schowki i uchwyty. Co do bagażnika, w sedanie jest on duży, ale nieforemny, zaś w kombi foremny, ale za ciasny.

Mocną stroną limuzyny spod znaku gwiazdy jest jej zawieszenie. A dokładnie trzy jego rodzaje, bo oprócz standardowego oferowane jest zawieszenie utwardzone i pneumatyczne. Zgodnie z oczekiwaniami, standardowy układ jezdny stanowi kompromis pomiędzy prowadzeniem a komfortem, układ usztywniony pokonuje zakręty jak przyklejony, a zestaw pneumatyczny jest oazą relaksu, której nie znajdziemy u żadnego z rywali. W ślad za zawieszeniem, pozytywne wrażenie robi komunikatywny układ kierowniczy.

Jeżeli chcemy dostać klasę C w konkurencyjnej cenie, powinniśmy brać wersję benzynową. Odmiany wysokoprężne są zdecydowanie droższe niż diesle rywali, a to za sprawą pojemności motoru, która plasuje go w wyższej stawce akcyzy. Wyposażenie seryjne opisywanego Mercedesa jest satysfakcjonujące, jednak prawdziwą furorę robi bogactwo wyposażenia opcjonalnego. Szkopuł w tym, że luksusowe dodatki są koszmarnie drogie.

Mercedes Klasa C W204

Projektując klasę C W203, Mercedes starał się naszkicować ją tak, aby przyciągała młodych nabywców. Prace designerów nie dały spodziewanych efektów, dlatego szkicując następcę, niemiecki producent postanowił pójść trochę inną drogą. Model W204 zaoferował w dwóch odmianach - klasycznej z tradycyjnym grillem i gwiazdą umieszczoną na masce oraz sportowej, którą ozdobiono atrapą chłodnicy z wbudowanym emblematem o pokaźnych rozmiarach. I choć cała reszta nadwozia, o bardzo dostojnej, eleganckiej linii, była w obu wersjach identyczna, podział na dwa warianty chwycił. Auto przeszło pod koniec 2010 roku face-lifting, który najłatwiej dostrzec po wyglądzie reflektorów (złośliwi twierdzą, że przeniesiono je ze Skody Octavii) oraz projekcie wnętrza.

Wspomniany restyling przyniósł kabinie pasażerskiej całkowicie nową tablicę rozdzielczą dopasowaną do standardów ówczesnych produktów spod znaku gwiazdy - zarówno pod względem stylistyki i rozmieszczenia przycisków, jak też jakości materiałów. Najwięcej zmieniło się w tej ostatniej kwestii, bo zamiast plastików niegodnych klasy premium pojawiły się tworzywa wykończeniowe najwyższych lotów. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z egzemplarzem sprzed, czy po modernizacji, narzekać nie sposób na ergonomię obsługi kokpitu, pozycję za “kółkiem” oraz widoczność z miejsca kierowcy. Kręcić nosem można za to na czytelność wskaźników.

Przejdźmy do oceny przestronności wnętrza. W tej dyscyplinie Mercedes klasy C W204 wypada niestety blado, bo gdy porównamy go do najprzestronniejszych modeli klasy średniej, okaże się, że na tylnej kanapie jest ciasno, a pojemność kufra pozostawia nieco do życzenia. Trzeba jednak pamiętać, że mamy do czynienia z modelem reprezentującym segment premium, w którym rodzinne walory wnętrza schodzą na dalszy plan. Znacznie ważniejsza jest wygoda zaoferowana podróżującym w pierwszym rzędzie, a tej nie mamy nic do zarzucenia, bo ani ilość miejsca wygospodarowana z przodu, ani wyprofilowanie foteli nie zasługują na krytykę.

Dużym atutem małej limuzyny Mercedesa jest zachowanie auta w ruchu. Dopracowane podwozie pewnie trzyma się na zakrętach, zapewniając tym samym odpowiednie rezerwy bezpieczeństwa. Prowadzącego cieszy też harmonijnie działający układ kierowniczy, który stanowi udany kompromis pomiędzy bezpośrednim przekazywaniem ruchów kierownicą na koła a stabilnością podczas jazdy na wprost. Jak na produkt spod znaku trójramiennej gwiazdy przystało, zawieszenie skutecznie pochłania nierówności, a wyciszenie kabiny perfekcyjnie odizolowuje podróżnych od tego, co dzieje się na zewnątrz.

Dla potencjalnych nabywców Mercedesa klasy C W204 mamy kilka dobrych i kilka złych wiadomości. Zacznijmy od tych drugich - samochód jest horrendalnie drogi, ma skomplikowaną budowę naszpikowaną nowoczesnymi dodatkami, a sama diagnoza niektórych usterek może być utrudniona. Dobre wiadomości są takie, że auto jest o niebo lepiej wykonane od poprzednika, nie rdzewieje, ma niezawodną elektrykę, trwałe podwozie i dość solidne silniki. Jeśli wybierzemy “benzyniaka” i w porę wymienimy w nim łańcuch rozrządu (który ma tendencje do rozciągania się), powinniśmy jeździć wiecznie. Z dieslami jest już nieco mniej różowo, bo wprawdzie ich użytkownicy zwykle nie narzekają na poważniejsze awarie, jednak przebiegi rosną, a złożona konstrukcja może w przyszłości generować koszty.

Mercedes Klasa C W203

Mimo upływających lat, nadwozie drugiego wcielenia klasy C wciąż prezentuje się atrakcyjnie - zgrabna bryła, eleganckie detale i ponadczasowy styl robią swoje. Podobać może się też wnętrze, które przyjemną dla oka formę łączy z prostotą obsługi i świetnym wykończeniem (materiały, montaż i odporność na zużycie to duży plus). Niezależnie od wersji nadwoziowej, dostajemy od Mercedesa wygodne fotele, a w sedanie i kombi - również wystarczająco przestronną kabinę i przyzwoity kufer.

Spośród szerokiej gamy silnikowej modelu W203 najbardziej poszukiwane są wersje wysokoprężne. I trudno się temu dziwić, bo - poza najsłabszymi odmianami - to dynamiczne i oszczędne, choć (pomijając udany motor 2.7 CDI) nieszczególnie trwałe propozycje. Znacznie lepsze pod tym względem są odmiany benzynowe, ale nawet ta bazowa lubi sobie "wypić". Jak przystało na samochód spod znaku gwiazdy, komfort jazdy jest bardzo wysoki, a frajdę z prowadzenia podnosi napęd na tył (ewentualnie 4x4).

Mercedes C W203 pamięta niestety niechlubne czasy niemieckiego producenta, kiedy z taśm produkcyjnych zjeżdżały auta o mizernym zabezpieczeniu antykorozyjnym. Niestety, "ruda" to niejedyny problem tej popularnej limuzyny - na szereg awarii cierpią silniki diesla, "automaty" nie wytrzymują większych przebiegów, szybkiemu zużyciu ulegają tuleje zawieszenia, a rozbudowana elektronika potrafi uprzykrzać życie defektami wyposażenia. Jeśli jednak znajdziemy zadbany egzemplarz z "benzyniakiem", skrzynią manualną i ograniczoną liczbą elektronicznych dodatków będziemy cieszyć się z rzadkich wizyt w serwisie. To dobrze, bo naprawy do tanich nie należą.

Komentarze redakcji

Powagosław: Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić.
Luzacjusz: Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę.

Silniki Mercedes Klasa C

Mercedes Klasa C W204 - jaki silnik wybrać?

Widać, że to ważny model w ofercie Mercedesa - wybór jest ogromny. Podstawowa jednostka benzynowa ma 156KM i 1.6l. W zupełności wystarcza. Jej dźwięk nie jest ekscytujący, ale przynajmniej pracuje cicho. Ponadto ma mechaniczną sprężarkę, która wstrzykuje w nią moc już od niższych obrotów – dzięki niej autem zdecydowanie łatwiej się jeździ i czuć, że chętnie współpracuje przy każdym naciśnięciu pedału gazu. Jeśli to mało – jest też mocniejsza wersja 1.8l o mocy 184KM. Poszukiwacze mocy powinni zainteresować się najmocniejszymi motorami, żeby poczuć wyraźną różnicę w stosunku do pozostałych – 2.5l ma 204KM, a 3.5l. 306KM. Flagowy silnik od AMG jest z kolei prawdziwą potęgą: ponad 6l i 457KM - to niesamowite, że zmieścił się w tym aucie. Diesle u Mercedesa to obowiązek. Podstawowy 200CDI na dłuższą metę może niektórych zmęczyć, dlatego najlepszym wyborem jest 220CDI o mocy 170KM. Podczas postoju trochę za bardzo się trzęsie, ale w czasie jazdy przyjemnie pracuje i świetnie radzi sobie z autem. Mocniejsze wersje – 350CDI, 300CDI oraz 250CDI to już propozycje dla rozrzutnych. Choć trochę odstraszają ceną, to pod względem pracy nie można im zbyt wiele zarzucić.

Publikacje o Mercedes Klasa C

Mercedes C 220 BlueTEC - "eSka" w miniaturze
 
Nasz test Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic AMG

Nowa odsłona Mercedesa klasy C została upodobniona do flagowej "eSki". Zarówno wizualnie, jak i technicznie. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Samochód sprzedaje się wyśmienicie.

Mercedes Klasa C Kombi - luksus, gwiazda i duży bagażnik
 
Nasz test Mercedes-Benz Klasa C Kombi

Mercedes rozszerza ofertę Klasy C o odmianę kombi. Świeży i ciekawy wizerunek czwartej edycji tego auta w wydaniu sedan, pozwala mieć nadzieję, że kombi również nie zawiedzie oczekiwań klientów. No cóż, sprawdźmy to.

Kryzysowy Mercedes - Mercedes C180 BlueEFFICIENCY
 
Nasz test Mercedes C180 BlueEFFICIENCY, 156 KM

Gruntowny lifting Klasy C przeprowadzony w zeszłym roku, nie był ostatnim słowem Mercedesa. Najlepszym dowodem jest błękitne C180 Kombi model 2013 i pierwszy raport z jazdy wersją z silnikiem 1,6!

Mercedes C180 (W202) - nadal warty uwagi?

Mercedes klasy C to jeden z najspokojniejszy przedstawicieli segmentu D, dzięki czemu jego klasyczna stylistyka długo utrzymuje formę. Samochód zadebiutował niemal 20 lat temu - w 1993 roku, jednak nadal może się podobać. Czy warto go jednak kupić?

Szczypta luksusu, ale czy warta swojej ceny? - Mercedes Klasa C
 
Nasz test

Ponoć bez gwiazdy nie ma jazdy. Możliwe, ale szczególnie jedno jest pewne - w Mercedesie ciężko jest wyglądać źle. I nie dość, że człowiek dobrze prezentuje się w takim aucie, to jeszcze taki samochód można w końcu kupić za dużo mniejsze pieniądze, niż jeszcze kilka lat temu. Do tego nie musi być wielki,...

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Mercedes Klasa C

Mercedes Klasa C na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mercedes Klasa CautoWcentrum - społeczność Mercedes Klasa C

najwyższe oktanyAuta - Mercedes Klasa C

Mercedes Klasa C Kompressor 69,26

Mercedes Klasa C Mieczysław 62,99

Mercedes Klasa C :D 55,46

Mercedes Klasa C Okruszek 82,28

Mercedes Klasa C Czarna Wdowa 91,55

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mercedes Klasa C

Enerkom 30,13

darola 30,15

Justice 37,96

Mesiu-zabrze 30,16

Mrozo18 30,13

andik35 30,13

bleszu 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mercedes Klasa C

Pierwsze wrażenia, pierwsze wymiany
Pierwsze wrażenia, pierwsze wymiany Witam serdecznie w pierwszym wpisie dziennika pokładowego "nowego". Cóż imię moż...
Pożegnanie
Pożegnanie No i stało się, wczoraj sprzedałem C klasę. Prawie 6 lat była że mną i sprzedawa...
Hamulce przód i jaja z cześciami
Hamulce przód i jaja z cześciami Postanowiłem wymienić tarcze i klocki hamulcowe z przodu. Na rzut oka nic im nie...
spalanie
spalanie wiec tak....do pracy mam 6km tylko miasto w jedna stronę lubię na światłach mu d...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mercedes Klasa C

od 128 500 zł do 407 000

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (156 - 510 KM): 180, 200, 250, 300 BlueTEC HYBRID, 300, 400, 450 AMG, AMG 63, AMG 63 S

 

Diesel (136 - 204 KM): 200 BlueTEC, 220 BlueTEC, 220 BlueTEC BlueEFFICIENCY Edition, 250 BlueTEC

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: , 7-stopniowa
Katalog nowych aut Mercedes Klasa C
 

Najpopularniejsza wersja Mercedes Klasa C

Mercedes Klasa C 180 156KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
ESP
niezależne ogrzewanie
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet designo 2 - 15 447
AVANTGARDE - elementy wewnętrzne - 4 451
AVANTGARDE Exterieur - 5 498
Pakiet KEYLESS-GO - 4 712
Pakiet Exclusive - elementy wewnętrzne - 6 545

Cena katalogowa

128 500

Zobacz ofertę Mercedes Klasa C 180 156KM - 4 drzwiowy sedan
 

Mercedes Klasa C najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (110 KM)
Mazda 6
2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP (150 KM)
Audi A4
2.0 TDI clean diesel (190 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Toyota Avensis 2.0 D4-D Toyota Avensis 2.0 D4-D
Rocznik: 2011. Przebieg: 140 207 km. Silnik: 2.0 93KM .
Cena: 48 900 zł
Infiniti Q50 Premium A/T Infiniti Q50 Premium A/T
Rocznik: 2014. Przebieg: 18 000 km. Silnik: 2.2 125KM .
Cena: 167 900 zł
Zyskujesz: 51 100 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Mercedes Klasa C

Wybrane opinie

Mercedes Klasa C Sedan W203 2.0 (C 200 Kompressor) (163 KM)

Witam serdecznie. Na wstępie mojej wypowiedzi pragnę zapewnić, że nie jestem zwykłym napalonym młodzieńcem, który swoją miłość do tego auta bierze z plakatów powieszonych na ścianie pokoju. Jestem a właściwie Bogu dzięki byłem faktycznym właścicielem tego Merca a swoją opinie traktuję poważnie, bo wiem, że ludzie to czytają a potem podejmują decyzje zakupu auta i potem bardzo żałują.. Tak było też i ze mną. Nie wstydzę się przyznać, że popełniłem błąd, w przeciwieństwie do innych osób wypełniających tą ankietę. Opinie typu- wszystko ok., wszystko super, jeździ jak złoto, Merc jest the best, bo to Merc i już i nie ma jazdy bez gwiazdy, należy włożyć między bajki. Owszem Mercedes był niezawodny, ale te czasy minęły, podobno najnowsza seria modeli Mercedesa jest znacznie lepsza, ale to już inne pieniądze. Mam na myśli W204 czyli następcę opisywanego tu modelu W203 i analogicznie sprawa się ma do pozostałych modeli. Na moją pochwałę zasługują również dwa inne modele Mercedesa Model CL W215...

dodał: andru
Mercedes Klasa C Kombi T203 2.1 (C 220 CDI) (143 KM)

Jak na standard Mercedesa bardzo żle - samochód od nowości ma 20-usterek. Obsługa polskiego przedstawicielstwa zerowa - nie odpowiadają na reklamacje. Pakiet Mobilo Mercedesa gwarantujący samochód zastępczy dla użytkownika jeśli naprawa trwa dłużej niż 2 godziny w praktyce wygląda, że standard masz niemiecki (wg oceny Mercedesa), a czekasz ruski rok - SAMOCHODY ZASTĘPCZE SĄ NIEDOSTĘPNE. Kratka "biznesmena" zabiera 15cm długości bagażnika - za 3000zł jest tak zaprojektowana i zamontowana przez przedstawicielstwo Merca. Szyny i metalowa konstukcja foteli przednich nie osłonięte, sterczy żelaztwo jak w Fiacie 126p.

dodał: skorpion
Mercedes Klasa C Kombi T203 1.8 (C 180 Kompressor) (143 KM)

Miałem wiele dobrych, przeciętnych i słabych aut, przejechałem tysiące km i bardzo lubię samochody. Merc jednak powala na kolana przyjemnością z jazdy. Auto jest bliskie ideału, choć wolałbym większy model. Doskonale teraz rozumiem osoby pozostające wierne tej marce - na co ja czekałem tyle lat? Jeśli ktoś myśłi o kupnie gwiazdy to nie wyciągajcie wniosków po jeździe taksówką na dworzec. Nowe modele to spełnienie snu o idealnym samochodzie. Z konkurencji to tylko BMW (ze względu na silnik) i Volvo (ze względu na komfort). Luksusowe japończyki mimo jakości nie mają "tego czegoś".....

dodał: Jacek
Mercedes Klasa C Sedan W203 1.8 (C 180 Kompressor) (143 KM)

mercedes jest poprostu bezkonkurencyjny, nie chcę już jeździć innymi samochodami. Nawet mój kolega z portugalii twierdzi, że bez gwiazdy nie ma jazdy a solo mercedes es un coche todos otros son solo un medio de transporte... tylko mercedes jest samochodem wszystko inne to środki transportu:)) wcześniej jeździłem nowy Citroenem C5, VW golf V, Passat B6 i muszę powiedzieć, że są to auta nieporównywalne a passat był w tej samej cenie. Jedynym mercedesem, który mnie zawiódł był ML, ale był kilkuletni i produkowany w USA..

dodał: Negowski W.
Mercedes Klasa C Sedan W202 1.8 (121 KM)

kupiony w Niemczech, 2 lata jeżdżę nim w Polsce-żadnych poważnych napraw. Nezawodny, ale komfort nie za specjalny. Od Mercedesa należało by się spodziewać nieco więcej. Fotele nie wygodne za to tapicerka trwała. Ładna sylwetka nie taka toporna jak w większości merców. Porządny samochód z naprawdę małą ilością wad i bardzo trwały. Sztywne zawieszenie prawie jak w aucie sportowym :( za to dobrze trzyma się na zakrętach nawet przy dużej szybkości. Mógłby być żwawszy ale to tylko 1,8. Polecam do spokojnej jazdy. Elegancki.

dodał: Kuzyn

Galerie Mercedes Klasa C

Mercedes Klasa C W204 Facelifting Mercedes C 63 AMG Edition 1 sedan (2015) Mercedes klasy C 200 (2014) kombi Mercedes Klasa C W204 Sedan 220 CDI 170KM - galeria redakcyjna Mercedes Klasa C180K SportCoupé - galeria redakcyjna Mercedes klasy C 450 AMG 4MATIC sedan (2016) Mercedes Klasa C W203 Coupe - galeria społeczności Mercedes C63 AMG Coupe Black Series Safety Car Mercedes C63 AMG Coupe Black Series Mercedes C 63 AMG Edition 1 kombi (2015)
Zobacz inne galerie Mercedes

Opinie o instalacji LPG

Mercedes Klasa C

  • 1.
  • 3,25 Mercedes Klasa C W202 2.0 (136KM) 1995r.
    dodał: misiek, 14.01.2009

    Instalacja dobrana i założona w znanym zakładzie na ostrobramskiej w warszawie. od początku z instalacją były same problemy, silnik żle pracował, szarpał, auto paliło za dużo gazu. po weryfikacji w innym zakładzie (po gwarancji) okazało się, że montujący instalację pomylił wtryski, I z IV oraz dołożył za duże cylinderki żeby to jakoś jeździło. po wymianie i naprawie skończył się temat dużego spalania. natomiast okazało się, ze ta instalacja źle współpracuje z silnikiem mercedesa, który ma tzw. "szybki wtrysk". objaw jest taki, ze po dodaniu gazu silnik po pewnej chwili łapie obroty. trzeba się przyzwyczaić lub zmienić instalacje. reasumując nie polecam tej instalacji do silników z szybkim wtryskiem i nie polecam warsztatu egp na ostrobramskiej. zaznaczam, że nie mam pojęcia jak pracuje ta instalacja na innych silnikach.

  • 2.
  • 4,50 Mercedes Klasa C W202 2.0 Kompressor (192KM) 1998r.
    dodał: Damian, 13.09.2011

    Przy pierwszym przeglądzie przy 1000 km instalacja została wyregulowana. Od momentu regulacji wszystko chodzi mi perfekcyjnie. Podliczam każde tankowanie. maksymalne osiągnięte spalanie 15,6 l LPG (szybka trasa 160-200km/h) minimalne osiągnięte spalanie 10,4 l LPG (spokojna trasa do 120 km/h) krótkie trasy do 10 km po mieście (Warszawa) to 12-14 l LPG średnie spalanie na przestrzeni 14000 km to 12,53 l LPG. Pozdrawiam firmę Migaz na Modlińskiej w Warszawie, u nich zakładałem instalację.

  • 3.
  • 4,75 Mercedes Klasa C W202 1.8 (122KM) 1995r.
    dodał: slaaawwweeekkk, 27.06.2011

    Problemów z gazem nie mam żadnych a obawiałem sie gazu bardzo bo to Mercedes a wszyscy twierdza ze te silniki nie lubią gazu. Ja sie z tym nie zgadzam!!! Jeśli sie nie oszczedza i założy dobrą istalacje i tankuje sie na zaufanych stacjach(nie przy budkach na poboczu) i serwisuje go przynajmniej raz na rok To Problemu z Instalacją nie będzie. Nie odczuwam ani dużego spadku mocy ani dłużej różnicy spalania pomiędzy LPG a PB.

  • 4.
  • 4,50 Mercedes Klasa C W202 1.8 (122KM) 1995r.
    dodał: tomek5060, 28.02.2012

    Merolka kupiłem w ubiegłym roku z gazem kme Diego sekwencja, ale naprawdę trafiłem super na dobrze zainstalowaną instalację ale to też Mercedes samo to za siebie mówi.Spalanie gazu to tak 11,6 l/100 km w jeżdzie mieszanej tej zimy a lato to jeszcze nie wiem(zobaczymy)ale jaka prędkość 200km/h na gazie(autostrada),więcej nie da rady jak na 1779cm to zadawalające;leje paliwo odpalam bez problemu i jadę problemów 0 pozdrawiam

  • 5.
  • 4,75 Mercedes Klasa C W202 2.0 T (192KM) 1999r.
    dodał: Rycho, 06.01.2013

    Auto pracuje na gazie poprawnie, lecz różnica jest troszkę odczuwalna. Spalanie uważam jest w normie na trasie ok. 11-12l przy szybkości do 140km/h. Miasto to w zależności od korków 12-14l, a czasami nawet 15. Wtryski mam Hana i reduktor KME Gold do 350Km, świece DENSO TT (Twin Tip). Silnik pracuje poprawnie i bezproblemowo. Gaz zakładałem w Chmielewie u p. Grabowskiego, bardzo solidny i dobry fachowiec.

  • 6.
  • 5,00 Mercedes Klasa C W203 2.0 (C 200 Kompressor) (163KM) 2001r.
    dodał: Franek, 29.12.2014

    Nie odczuwam żadnej różnicy pomiędzy benzyną a gazem auto świetnie się prowadzi, instalacja warta uwagi i polecenia jak dobrze pamiętam włoskiej firmy która od lat specjalizuję się w instalacjach do aut , samochód spala w granicach 10 - 12 litrów gazu w zależności od jazdy, od początku założenia a mija już dwa lata nie miałem z nią żadncyh problemów dokonywałem tylko wymiany okresowe płynów.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mercedes Klasa C

Mercedes Klasa C

178 komentarzy

144 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Marian~Marian

Do ~pietro: sprawdz przewody podcisnieniowe,najlepiej odlacz przewod podcisnieniowy przed turbo na zaworze elektromagnetycznym i dmuchaj w niego tak sprawdzisz czy przewody podcisnieniowe sa szczelne,zlokalizuj pekniety przewod podcisnieniowy i napraw go,tym samym usuniesz problem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~kris~kris

Do ~pietro: Jeżdzisz bez turbo,padła turbina albo czujnik doładowania turbiny

~Artur~Artur

Co do raportu spalania. Mam mercedesa w204 kombi, cdi200 w automacie. Filtr cząstek stałych też jest.
Na trasie jest ok - minimum 5,7 l/100 przy jedzie do 120km/h, nawet z klimą. Natomiast w mieście - maksimum 12 l. to wg mnie bardzo dużo, nawet stojąc w korkach. Średnie spalanie od kilkunastu tysięcy kilometrów - ok. 9 l.
Pozdrawiam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mercedes

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
11 591
Przejechany dystans
7 777 913 km
Zatankowanego paliwa
419 003 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 769
Wydanych pieniędzy
721 609 zł
Średnie wydatki na auto
1 231 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 850
Wydanych pieniędzy
856 721 zł
Średnie wydatki na auto
1 462 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mercedes (586)

Testy zderzeniowe Mercedes Klasa C

Najnowsze testy zderzeniowe Mercedes Klasa C przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mercedes-Benz C-Class C220 'Avantgarde', LHD
2014

Mercedes Klasa C
Mercedes Benz C220 CDI, LHD
2011

Mercedes Klasa C
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mercedes

Zużycie paliwa Mercedes Klasa C

Na podstawie 978 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: wciarko, dodano: 15.08.2011 17:24

Samochod cudowny i bardzo bezpieczny na trasie. Dla mnie najwazniejsze jest przyspieszenie podczas wyprzedzania. Na trasie rzadko kiedy redukuje bieg przy tym manewrze, co najwyzej uruchomi kompressor, no chyba ze jest jakas niebezpieczna sytuacja na drodze, to wtedy zredukuje na 4., 3. lub nawet 2. (przy 70-80kmh), ale wtedy lepiej trzymac sie mocno kierownicy i oprzec glowe o zaglowek, zeby nie nadwyrezyc miesni... :P Spalanie miasto/trasa 50/50 przy jezdzie jak emeryt to 12.5L/100km. Przy normalnej jezdzie, gdzie jestem troszke szybszy spod swiatel od reszty, spokojnie miesci sie w 14.0L/100km. Pewnego razu, gdy mi sie spieszylo, ale staralem sie trzymac w ograniczeniach predkosci, wyszly wlasnie te 23.0L/100km. Wiadomo, to nie jest taksowka i jak mocniej sie mu wcisnie, to bez najmniejszych oporow wciagnie 35.0L/100km. Najmniej spalil na trasie, gdy go kupilem - rowne 9.0L/100km. Jazda do 110kmh i jechalem sam. Teraz trasa w 3 osoby z pelnym bagaznikiem, 700km, trzymalem sie 130kmh z wyprzedzaniem do 170kmh. Srednia predkosc wg. komputera to 103kmh i spalanie wyszlo 11.7L/100km. Co najciekawsze spalanie wg. komputera pokrywa sie idealnie z wyliczeniami kalkulatora! Serdecznie polecam ten samochod fanom Mercedesa! Bardzo wygodny i luksusowo wyposazony jak to wypada na AMG, a ze to jeszcze kombi, to juz w ogole ideal... A radosc z dzwieku i wyprzedzania - bezcenne! "AMG to prawdziwy Mercedes, wszystkie inne to taksowki" :P

pełny raport Mercedes Kombi T203 3.2 V6 (C 32 AMG)

autor: SportCoupe, dodano: 14.06.2009 09:38

Stojąc dłuższy czas w korkach (1-2 bieg) spalanie wynosi 12-13 litrów, ale średnio w spokojnej jeździe miejskiej (Warszawa), w dużych korkach i czasem "przelotach" przez puste miasto spala 10,5 litra (zbadane na kilku bakach z kalkulatorkiem). Podczas wyjazdu Warszawa-Wiedeń-Warszawa (~2000km) spalił średnio 7,5 litra (w trasie jechałem ciągle na tempomacie z prędkością 120-140km/h zwalniając przy ograniczeniach do 50-70. W Wiedniu i małych miastach po drodze stałem czasem w małych korkach. Niskie spalanie w trasie tylko dzięki 6 biegowi.

pełny raport Mercedes Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor)

autor: OmO, dodano: 18.12.2007 14:37

Minimalne spalanie na trasie - Poznan Bulgaria (Burgas) 4500 km, 3 osoby + bagaz na 2 tygodnie; predkosci na autostradach do 140-150 km. Teraz pali mi ponad 7 (ostatnio 7,3), ale wiekszosc trasy to miasto = korki, no i zalozylem felgi od S-klasy W140 i oponki 215. Przydałby się większy zryw przynajmniej na starcie. Auto na starcie ma sile, ale nie ma odejscia. Auto nie gasnie jak sie nie doda gazu ruszajac, nawet podczas holowania :) Auto super, zrobilem sam 70 tys km, w sumie auto ma juz 350 tys i nigdy nic nie wiadomo, ale poki co nie zapowiada sie jakikolwiek problem z mechanika.

pełny raport Mercedes Sedan W202 2.2 D

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mercedes Klasa C

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mercedes Klasa C

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mercedes Klasa C
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa C W205 220 BlueTEC 170KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mercedes Klasa C, oglądali także