Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Mercedes Klasa C

Lata produkcji: 1993 - teraz
Segment: Klasa średnia
Luksusowy model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1993 roku i uważany za następcę popularnego Mercedesa W201 (zwanego też 190). Do czasu wprowadzenia na rynek Klasy A, C-Klasse był najmniejszym i najtańszym autem w ofercie marki. Samochód ceniony jest nie tylko za jakość wykonania i niezawodność, ale i klasyczną, ponadczasową linię. Wielokrotnie nagradzany (np. Samochód Roku w Ameryce Północnej i trzecie miejsce w tym samym konkursie w Europie w 1994 r.). Obecnie na rynku dostępna jest trzecia generacja modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić.
Luzacjusz: Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę.

Mercedes Klasa C W205

Szykując projekt nadwozia klasy C W205, styliści Mercedesa mogli albo wziąć na warsztat wygląd poprzednika i poddać go kuracji odmładzającej, albo skorzystać z wzorca w postaci nowej klasy S i zmniejszyć jej rozmiary. Ku uciesze naszej i chyba wszystkich fanów motoryzacyjnej estetyki, projektanci postawili na drugą opcję. Efekt jest po prostu powalający, bo tak zgrabnej, tak wyważonej, tak wysublimowanej limuzyny klasy średniej nie widzieliśmy od dawien dawna.

Designerskie inspiracje większymi modelami widać jak na dłoni również w środku. I również w przypadku wnętrza nawiązania te zapiszemy zdecydowanie na plus. Listę zalet uzupełnimy prostą obsługą podstawowych funkcji pokładowych, czytelnością zegarów oraz wysoką jakością materiałów wykończeniowych. Spasowanie tych ostatnich mogłoby być nieco lepsze, do zdecydowanej poprawki kwalifikuje się z kolei widoczność, na którą negatywnie wpływają atrakcyjne kształty nadwozia.

W odróżnieniu od popularnych modeli klasy średniej, które zachwycają potęgą przestrzeni, auta segmentu D premium nie są mistrzami wolnego miejsca. Mercedesa klasy C W205 potwierdza tę tezę, bo choć w pierwszym rzędzie siedzeń gwarantuje dużą swobodę ruchów, na tylnej kanapie nie poleca sadzać wyższych osób. Atutami kabiny pasażerskiej są natomiast świetne fotele oraz liczne schowki i uchwyty. Co do bagażnika, w sedanie jest on duży, ale nieforemny, zaś w kombi foremny, ale za ciasny.

Mocną stroną limuzyny spod znaku gwiazdy jest jej zawieszenie. A dokładnie trzy jego rodzaje, bo oprócz standardowego oferowane jest zawieszenie utwardzone i pneumatyczne. Zgodnie z oczekiwaniami, standardowy układ jezdny stanowi kompromis pomiędzy prowadzeniem a komfortem, układ usztywniony pokonuje zakręty jak przyklejony, a zestaw pneumatyczny jest oazą relaksu, której nie znajdziemy u żadnego z rywali. W ślad za zawieszeniem, pozytywne wrażenie robi komunikatywny układ kierowniczy.

Jeżeli chcemy dostać klasę C w konkurencyjnej cenie, powinniśmy brać wersję benzynową. Odmiany wysokoprężne są zdecydowanie droższe niż diesle rywali, a to za sprawą pojemności motoru, która plasuje go w wyższej stawce akcyzy. Wyposażenie seryjne opisywanego Mercedesa jest satysfakcjonujące, jednak prawdziwą furorę robi bogactwo wyposażenia opcjonalnego. Szkopuł w tym, że luksusowe dodatki są koszmarnie drogie.

Mercedes Klasa C W204

Projektując klasę C W203, Mercedes starał się naszkicować ją tak, aby przyciągała młodych nabywców. Prace designerów nie dały spodziewanych efektów, dlatego szkicując następcę, niemiecki producent postanowił pójść trochę inną drogą. Model W204 zaoferował w dwóch odmianach - klasycznej z tradycyjnym grillem i gwiazdą umieszczoną na masce oraz sportowej, którą ozdobiono atrapą chłodnicy z wbudowanym emblematem o pokaźnych rozmiarach. I choć cała reszta nadwozia, o bardzo dostojnej, eleganckiej linii, była w obu wersjach identyczna, podział na dwa warianty chwycił. Auto przeszło pod koniec 2010 roku face-lifting, który najłatwiej dostrzec po wyglądzie reflektorów (złośliwi twierdzą, że przeniesiono je ze Skody Octavii) oraz projekcie wnętrza.

Wspomniany restyling przyniósł kabinie pasażerskiej całkowicie nową tablicę rozdzielczą dopasowaną do standardów ówczesnych produktów spod znaku gwiazdy - zarówno pod względem stylistyki i rozmieszczenia przycisków, jak też jakości materiałów. Najwięcej zmieniło się w tej ostatniej kwestii, bo zamiast plastików niegodnych klasy premium pojawiły się tworzywa wykończeniowe najwyższych lotów. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z egzemplarzem sprzed, czy po modernizacji, narzekać nie sposób na ergonomię obsługi kokpitu, pozycję za “kółkiem” oraz widoczność z miejsca kierowcy. Kręcić nosem można za to na czytelność wskaźników.

Przejdźmy do oceny przestronności wnętrza. W tej dyscyplinie Mercedes klasy C W204 wypada niestety blado, bo gdy porównamy go do najprzestronniejszych modeli klasy średniej, okaże się, że na tylnej kanapie jest ciasno, a pojemność kufra pozostawia nieco do życzenia. Trzeba jednak pamiętać, że mamy do czynienia z modelem reprezentującym segment premium, w którym rodzinne walory wnętrza schodzą na dalszy plan. Znacznie ważniejsza jest wygoda zaoferowana podróżującym w pierwszym rzędzie, a tej nie mamy nic do zarzucenia, bo ani ilość miejsca wygospodarowana z przodu, ani wyprofilowanie foteli nie zasługują na krytykę.

Dużym atutem małej limuzyny Mercedesa jest zachowanie auta w ruchu. Dopracowane podwozie pewnie trzyma się na zakrętach, zapewniając tym samym odpowiednie rezerwy bezpieczeństwa. Prowadzącego cieszy też harmonijnie działający układ kierowniczy, który stanowi udany kompromis pomiędzy bezpośrednim przekazywaniem ruchów kierownicą na koła a stabilnością podczas jazdy na wprost. Jak na produkt spod znaku trójramiennej gwiazdy przystało, zawieszenie skutecznie pochłania nierówności, a wyciszenie kabiny perfekcyjnie odizolowuje podróżnych od tego, co dzieje się na zewnątrz.

Dla potencjalnych nabywców Mercedesa klasy C W204 mamy kilka dobrych i kilka złych wiadomości. Zacznijmy od tych drugich - samochód jest horrendalnie drogi, ma skomplikowaną budowę naszpikowaną nowoczesnymi dodatkami, a sama diagnoza niektórych usterek może być utrudniona. Dobre wiadomości są takie, że auto jest o niebo lepiej wykonane od poprzednika, nie rdzewieje, ma niezawodną elektrykę, trwałe podwozie i dość solidne silniki. Jeśli wybierzemy “benzyniaka” i w porę wymienimy w nim łańcuch rozrządu (który ma tendencje do rozciągania się), powinniśmy jeździć wiecznie. Z dieslami jest już nieco mniej różowo, bo wprawdzie ich użytkownicy zwykle nie narzekają na poważniejsze awarie, jednak przebiegi rosną, a złożona konstrukcja może w przyszłości generować koszty.

Mercedes Klasa C W203

Mimo upływających lat, nadwozie drugiego wcielenia klasy C wciąż prezentuje się atrakcyjnie - zgrabna bryła, eleganckie detale i ponadczasowy styl robią swoje. Podobać może się też wnętrze, które przyjemną dla oka formę łączy z prostotą obsługi i świetnym wykończeniem (materiały, montaż i odporność na zużycie to duży plus). Niezależnie od wersji nadwoziowej, dostajemy od Mercedesa wygodne fotele, a w sedanie i kombi - również wystarczająco przestronną kabinę i przyzwoity kufer.

Spośród szerokiej gamy silnikowej modelu W203 najbardziej poszukiwane są wersje wysokoprężne. I trudno się temu dziwić, bo - poza najsłabszymi odmianami - to dynamiczne i oszczędne, choć (pomijając udany motor 2.7 CDI) nieszczególnie trwałe propozycje. Znacznie lepsze pod tym względem są odmiany benzynowe, ale nawet ta bazowa lubi sobie "wypić". Jak przystało na samochód spod znaku gwiazdy, komfort jazdy jest bardzo wysoki, a frajdę z prowadzenia podnosi napęd na tył (ewentualnie 4x4).

Mercedes C W203 pamięta niestety niechlubne czasy niemieckiego producenta, kiedy z taśm produkcyjnych zjeżdżały auta o mizernym zabezpieczeniu antykorozyjnym. Niestety, "ruda" to niejedyny problem tej popularnej limuzyny - na szereg awarii cierpią silniki diesla, "automaty" nie wytrzymują większych przebiegów, szybkiemu zużyciu ulegają tuleje zawieszenia, a rozbudowana elektronika potrafi uprzykrzać życie defektami wyposażenia. Jeśli jednak znajdziemy zadbany egzemplarz z "benzyniakiem", skrzynią manualną i ograniczoną liczbą elektronicznych dodatków będziemy cieszyć się z rzadkich wizyt w serwisie. To dobrze, bo naprawy do tanich nie należą.

Dane techniczne Mercedes Klasa C

Silniki

Moc silników 75-510 KM

Poj. silników 1 595-6 208 cm3

Prędkość maks. 160-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,1-21,1 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Mercedes Klasa C

Średnia ocena modelu

na podstawie 765 opinii

4.25

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

+ Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (85%)
NIE (15%)

Wybrane oceny kierowców Mercedes Klasa C

Jak na standard Mercedesa bardzo żle - samochód od nowości ma 20-usterek. Obsługa polskiego przedstawicielstwa zerowa - nie odpowiadają ... więcejna reklamacje. Pakiet Mobilo Mercedesa gwarantujący samochód zastępczy dla użytkownika jeśli naprawa trwa dłużej niż 2 godziny w praktyce wygląda, że standard masz niemiecki (wg oceny Mercedesa), a czekasz ruski rok - SAMOCHODY ZASTĘPCZE SĄ NIEDOSTĘPNE. Kratka "biznesmena" zabiera 15cm długości bagażnika - za 3000zł jest tak zaprojektowana i zamontowana przez przedstawicielstwo Merca. Szyny i metalowa konstukcja foteli przednich nie osłonięte, sterczy żelaztwo jak w Fiacie 126p. ukryj
dodano 03.05.2004 przez
Wkurza mnie tylko jedno. Wysoka rata leasingowa :) Reszta zachwyca. Na prawdę samochód marzenie. Przeczytaj moją recenzję i obejrzyj moje ... więcejfilmy, którymi staram się pokazać możliwie wszystko: https://www.youtube.com/watch?v=Hcdr0Lrcqbc Mam nadzieję, że za rok, dwa będę mógł nadal powiedzieć to samo. ukryj
dodano 30.09.2014 przez
Zaskakująco niska kultura jakości jak na niemieckie auto. Poprzednia Skoda Superb nie psuła się nigdy w porównaniu do mesia. Straszliwe ... więcejserwisy - makabra! Umówienie się w poniedziałek na termin w piątek nie jest możliwe. Więc jak się coś zepsuje, to jeździsz Toyotą swojej żony. Przez tydzień. Żona ciosa kołki na Twoim łbie, a serwis mówi, że zresetował komputer i auto znowu jeździ. Przez jakieś 100 km. Potem znowu jeżdzisz przez tydzień Toyotą, żona ciosa, a oni komputer resetują. Rondo debili. ukryj
dodano 17.11.2009 przez
elegancja + komfort + niezawodność + ...... = MERCEDES JEST to konserwatywny niemiecki samochód dla każego (kobiety bedą zadowolone ze ... więcejspokoju oraz łatwości parkowania i zwrotności samochodu)- (mężczyźni z pracy silnika oraz nie zawodności i wymiarów wnętrza) a stacje benzynowe beda zadowolone bo bedzie trzeba często tam zagladać średnio co 500 km :-) jeżdziłem wielomqa samochodami ale mercedes to jednak mercedes. może byś stary ale zawsze każdym chyli czoła nad tą marka. DLA MNEI REWELACJA i nie chciałbym innego samochodu a tym bardziej jak załoze LPG :-D. BRAK MI ORIENTACJI CO DO CENY cześci bo nic jeszcze sie nie popsulo w tym samochodzie ukryj
dodano 04.01.2010 przez
Zobacz oceny Mercedes Klasa C Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Mercedes Klasa C

Pb
5,73 - 16,33
Na podstawie 368 raportów spalania
ON
4,77 - 12,00
Na podstawie 479 raportów spalania
LPG
6,63 - 16,33
Na podstawie 140 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Mercedes Klasa C

Samochod cudowny i bardzo bezpieczny na trasie. Dla mnie najwazniejsze jest przyspieszenie podczas wyprzedzania. Na trasie rzadko kiedy redukuje bieg ... więcejprzy tym manewrze, co najwyzej uruchomi kompressor, no chyba ze jest jakas niebezpieczna sytuacja na drodze, to wtedy zredukuje na 4., 3. lub nawet 2. (przy 70-80kmh), ale wtedy lepiej trzymac sie mocno kierownicy i oprzec glowe o zaglowek, zeby nie nadwyrezyc miesni... :P Spalanie miasto/trasa 50/50 przy jezdzie jak emeryt to 12.5L/100km. Przy normalnej jezdzie, gdzie jestem troszke szybszy spod swiatel od reszty, spokojnie miesci sie w 14.0L/100km. Pewnego razu, gdy mi sie spieszylo, ale staralem sie trzymac w ograniczeniach predkosci, wyszly wlasnie te 23.0L/100km. Wiadomo, to nie jest taksowka i jak mocniej sie mu wcisnie, to bez najmniejszych oporow wciagnie 35.0L/100km. Najmniej spalil na trasie, gdy go kupilem - rowne 9.0L/100km. Jazda do 110kmh i jechalem sam. Teraz trasa w 3 osoby z pelnym bagaznikiem, 700km, trzymalem sie 130kmh z wyprzedzaniem do 170kmh. Srednia predkosc wg. komputera to 103kmh i spalanie wyszlo 11.7L/100km. Co najciekawsze spalanie wg. komputera pokrywa sie idealnie z wyliczeniami kalkulatora! Serdecznie polecam ten samochod fanom Mercedesa! Bardzo wygodny i luksusowo wyposazony jak to wypada na AMG, a ze to jeszcze kombi, to juz w ogole ideal... A radosc z dzwieku i wyprzedzania - bezcenne! "AMG to prawdziwy Mercedes, wszystkie inne to taksowki" :P ukryj
dodano 15.08.2011 przez
Średnie spalanie liczone (aplikacja Fuelio - polecam) na podstawie danych z 17 tankowań, na dystansie 2737 km. Instalacja najprostsza (niesekwencyjna), założona ... więcejjuż 10 lat temu - nie sprawia żadnych problemów. Co do mojego stylu jazdy: jestem kierowcą młodym, lubię czasami przycisnąć, aczkolwiek prawie wcale nie wpływa to na spalanie. Chociaż trzeba dodać, że sam silnik jest mało dynamiczny. Staram się jak najczęściej hamować silnikiem co też wpływa na spalanie, zwłaszcza przy jeździe po mieście. Najczęstszy wynik uzyskiwany po tankowaniu to od 9 do 9,5 (l/100km) - przy znacznej przewadze jazdy w cyklu miejskim (aczkolwiek po małym, 20-tys. mieście, w którym korki raczej nie występują), zatem przy obecnych cenach jest to ~25 zł za przejechanie 100 km (~0,25 gr/km) - wynik bardzo zadowalający. Najniższe spalanie dałoby się jeszcze poprawić, bo uzyskane było przy spokojnej jeździe krajówką (90km/h max., ograniczenia do 70 lub 60 co parę km). Jadąc autostradą w miarę równo przy prędkości 120 km/h (szybciej jest zbyt głośno i nieprzyjemnie) auto spala średnio 11-11,5 l na 100 km. Samochód nie posiada klimatyzacji. Ogólnie nie polecam tego silnika osobom, które lubią jeździć dynamicznie, chociaż do jego ekonomii nie można się przyczepić. Niemniej jednak model ten polecam, choć warto rozejrzeć się za większymi silnikami - jak najbardziej również z instalacją LPG. ukryj
dodano 08.09.2014 przez
bardzo duzo przejechalem kilometrow mercem i spalanie raczej zadowolające nie jest. po Poznaniu jeżdżąc normalnie nie spalił mi mniej niż ... więcej13.5 litra gazu,a że instalacja sekwencyjna do tego trzeba doliczyc 1.5-2.0 litry benzyny na odpalanie.dodam,iz zawsze robę regularne wymiany swiec filtrow i wszystkich olejów oraz regularny serwis instalacji gazowej. na trasie do chorwacji auto przy pełnym obciążeniu oraz bagażniku dachowym na klimatronicu przy prędkościach srednich 140-170km/h pali w granicach 17 litrów gazu. Pomijam fakt spalanie,ale do tej wersji silnika brak zamienników praktycznie 99% czesci trzeba kupowac w serwisie,a mankament jaki mnie spotkał spowodował,iz całkowicie zniechęciłem sie do tej wersji mercedesa tzn wyciagniecie sie LANCUCHOW ROZRZADU. tak jest jest to ponoc wada tych c163km w silniku 1.8 a ze są dwa łancuchy koszt naprawy po przestawieniu sie rozrzadu i uszkodzeniu glowicy w granicach 10tys zl. i nie w serwisie!!! w serwisie około 15tys. dodam,iz komfort podróżowania jest doskonały i ze jest to moj którys z rzedu mercedes i jako jedyny tak fatalnie kiepski. dodam,ze auto kupilem od pierwszego wlasciciela,ktory zakupil merca w salonie w polsce i do konca go serwisowal,tymbardziej,dziwne usterki. kolejne auto napewno Mercedes,ale nawet za darmo nie w203!!! nie polecam ukryj
dodano 19.12.2010 przez
Moze inne maja podobnie, ale moj Mercyk przy jezdzie autostrada (120km/h) i w miare nie zatloczonymi drogami (Niemcy) (70-100 km/h) ... więcejpali ponizej 5 litrow (od 4,6 do 4,9). Srednia z przejechanych 35 tys. (to co powyzej-50% i miasto-50%), wg. wskazan komputera pokladowego wynosi 5,3. Musze dodac, ze jezdze bardzo spokojnie, nie naduzywajac hamulcow. Chyba nie mozna narzekac tymbardziej, ze tankowany jest w Austrii, gdzie cena litra oleju wynosi obenie okolo 93 centow. A poza tym sama jazda, to DUZA PRZYJEMNOSC (cdi 200). Nie moge podzielic sie uwagami nt. serwisu, bo tam jeszcze nie bylem i mam nadzieje, ze pierwszy raz zajade dopiero na rutynowy przeglad. Ale jedna ciekawostka sie podziele: gdy kupowalem samochod, zazyczylem sobie od razu do niego komplet zimowek na alufelgach. Zapakowali oczywiscie wszystko ladnie, dodali w pudelku komplet srub, wszystkto pieknie. Zawoze jesienia to wszystko do wymiany (ale juz nie do tego salonu Mercedesa, gdzie byl kupowany), a tu pan mi mowi, ze sruby maja zla srednice! I wszystko to dzialo sie na poludniu Niemiec. Wszystkim posiadaczom samochodu z gwiazda zycze rownie milych wrazen (ale tych z jazdy, nie z warsztatu). ukryj
dodano 04.03.2009 przez
2,0D (1994r) jak dla mnie to bardzo fajny ślinki. Słyszałem bardzo wiele opinii na temat tego silnika, że wolny, nie ... więcejda się nim wyprzedzić, że brakuje mu mocy i pali dużo. Ja mam go 1,5 roku i co mogę o nim powiedzieć, że jak miałbym wybór czy kupić taki sam silnik czy inny (mocniejszy) to bez wahania jeszcze raz bym wybrał 2,0D. Co prawda to nadmiarem mocy to on nie dysponuję, ale w zupełności wystarczy. Ostatnio robiłem trasę ok 800km w obie strony i nie przeszkadzało mi że auto ma tylko 75KM. Jechałem normalnie tak do 110 Km/h max i wyszło mi spalania 5,4l a jak jeździ się ekonomicznie to na całym baku 1000km to nie problem (cykl mieszany). Jazda w cztery osoby też nie stanowi problemu, ja jeżdżę normalnie, nie muszę pierwszy ze świateł startować, ani nie wyprzedzam na trzeciego bo mi się spieszy. Ja osobiście polecam ten silnik, oszczędny, mało problematyczny, łatwy w naprawie. To nowe auta z technologią Common rail palą więcej, więc chyba na starego mietka to całkiem dobry wynik końcowy. ukryj
dodano 20.08.2013 przez
Zobacz raporty spalania Mercedes Klasa C Dodaj raport spalania

Publikacje o Mercedes Klasa C

Przeczytaj pozostałe 20 publikacje o Mercedes Klasa C

Newsy o Mercedes Klasa C

Przeczytaj pozostałe 49 newsów o Mercedes Klasa C

Testy zderzeniowe Mercedes Klasa C Euro NCAP

Mercedes-Benz C-Class C220 'Avantgarde', LHD
Mercedes-Benz C-Class C220 'Avantgarde', LHD
2014
Zobacz szczegóły
Mercedes Benz C220 CDI, LHD
Mercedes Benz C220 CDI, LHD
2011
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mercedes

Generacje Mercedes Klasa C

Nowe Mercedes Klasa C

nowe Mercedes Klasa C
Mercedes Klasa C
ceny od 128 500 zł do 407 000

Mercedes Klasa C W205 Limuzyna 180 156KM od 2013

w pakiecie Standard

w cenie katalogowej brutto

128 500 zł

Wyposażenie standardowe
Klamki w kolorze nadwozia
Zaczep na torby
3. światło stop w technologii LED
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet AIR-BALANCE (1 754 zł)
AVANTGARDE Exterieur (5 498 zł)
Pakiet komfortowych siedzeń (1 047 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet AIR-BALANCE (1 754 zł)
AVANTGARDE Exterieur (5 498 zł)
Pakiet komfortowych siedzeń (1 047 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 30 oferty Mercedes Klasa C

Dealerzy Mercedes

Duda-Watin S.A.

Duda-Watin S.A. Mercedes Poznań

wielkopolskie, Poznań, Ptasia 4

Więcej

Mercedes-Benz Grupa Wróbel

Autoryzowany Dealer marki Mercedes-Benz oddział Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Klecińska 155

Więcej

MERCEDES-BENZ SOSNOWIEC

Mercedes-Benz Sosnowiec Sp. z o.o.

śląskie, Sosnowiec, Gottlieba Daimlera 1

Więcej

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

Auto-Studio Sp. z o.o. Mercedes Łódź

łódzkie, Łódź, Rokicińska 78

Więcej

AUTO IDEA SP. Z O.O.

AUTO IDEA SP. Z O.O. Mercedes Białystok

podlaskie, Białystok, Narodowych Sił Zbrojnych 9

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Mercedes Klasa C

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 299

Przejechany dystans

312 019 zł

Zatankowanego paliwa

81 271 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

349

Wydanych pieniędzy

131 478 zł

Średnie wydatki na auto

1 096 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

415

Wydanych pieniędzy

124 937 zł

Średnie wydatki na auto

1 041 zł

ZOBACZ 120 dzienników kosztów Mercedes Klasa C Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Mercedes Klasa C

Liczba wpisów: 20
komentarzy(17)
komentarzy(13)
komentarzy(6)
komentarzy(7)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Mercedes Klasa C dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Mercedes Klasa C

Liczba wpisów: 55
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Mercedes Klasa C Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Mercedes Klasa C

Liczba wpisów: 35
Instalacja dobrana i założona w znanym zakładzie na ostrobramskiej w warszawie. od początku z instalacją były same problemy, silnik żle ... więcejpracował, szarpał, auto paliło za dużo gazu. po weryfikacji w innym zakładzie (po gwarancji) okazało się, że montujący instalację pomylił wtryski, I z IV oraz dołożył za duże cylinderki żeby to jakoś jeździło. po wymianie i naprawie skończył się temat dużego spalania. natomiast okazało się, ze ta instalacja źle współpracuje z silnikiem mercedesa, który ma tzw. "szybki wtrysk". objaw jest taki, ze po dodaniu gazu silnik po pewnej chwili łapie obroty. trzeba się przyzwyczaić lub zmienić instalacje. reasumując nie polecam tej instalacji do silników z szybkim wtryskiem i nie polecam warsztatu egp na ostrobramskiej. zaznaczam, że nie mam pojęcia jak pracuje ta instalacja na innych silnikach. ukryj
dodano 14.01.2009 przez
Przy pierwszym przeglądzie przy 1000 km instalacja została wyregulowana. Od momentu regulacji wszystko chodzi mi perfekcyjnie. Podliczam każde tankowanie. maksymalne ... więcejosiągnięte spalanie 15,6 l LPG (szybka trasa 160-200km/h) minimalne osiągnięte spalanie 10,4 l LPG (spokojna trasa do 120 km/h) krótkie trasy do 10 km po mieście (Warszawa) to 12-14 l LPG średnie spalanie na przestrzeni 14000 km to 12,53 l LPG. Pozdrawiam firmę Migaz na Modlińskiej w Warszawie, u nich zakładałem instalację. ukryj
dodano 13.09.2011 przez
Problemów z gazem nie mam żadnych a obawiałem sie gazu bardzo bo to Mercedes a wszyscy twierdza ze te silniki ... więcejnie lubią gazu. Ja sie z tym nie zgadzam!!! Jeśli sie nie oszczedza i założy dobrą istalacje i tankuje sie na zaufanych stacjach(nie przy budkach na poboczu) i serwisuje go przynajmniej raz na rok To Problemu z Instalacją nie będzie. Nie odczuwam ani dużego spadku mocy ani dłużej różnicy spalania pomiędzy LPG a PB. ukryj
dodano 27.06.2011 przez
Merolka kupiłem w ubiegłym roku z gazem kme Diego sekwencja, ale naprawdę trafiłem super na dobrze zainstalowaną instalację ale to ... więcejteż Mercedes samo to za siebie mówi.Spalanie gazu to tak 11,6 l/100 km w jeżdzie mieszanej tej zimy a lato to jeszcze nie wiem(zobaczymy)ale jaka prędkość 200km/h na gazie(autostrada),więcej nie da rady jak na 1779cm to zadawalające;leje paliwo odpalam bez problemu i jadę problemów 0 pozdrawiam ukryj
dodano 28.02.2012 przez
Auto pracuje na gazie poprawnie, lecz różnica jest troszkę odczuwalna. Spalanie uważam jest w normie na trasie ok. 11-12l przy ... więcejszybkości do 140km/h. Miasto to w zależności od korków 12-14l, a czasami nawet 15. Wtryski mam Hana i reduktor KME Gold do 350Km, świece DENSO TT (Twin Tip). Silnik pracuje poprawnie i bezproblemowo. Gaz zakładałem w Chmielewie u p. Grabowskiego, bardzo solidny i dobry fachowiec. ukryj
dodano 06.01.2013 przez
Nie odczuwam żadnej różnicy pomiędzy benzyną a gazem auto świetnie się prowadzi, instalacja warta uwagi i polecenia jak dobrze pamiętam ... więcejwłoskiej firmy która od lat specjalizuję się w instalacjach do aut , samochód spala w granicach 10 - 12 litrów gazu w zależności od jazdy, od początku założenia a mija już dwa lata nie miałem z nią żadncyh problemów dokonywałem tylko wymiany okresowe płynów. ukryj
dodano 29.12.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mercedes Klasa C

Skarbnica wiedzy o Mercedes Klasa C

Ciekawostki
dodano 25.01.2012 przez
Świetne sztywne zawieszenie, całość obniżona o 25mm (w porównaniu do wersji classic), auto perfekcyjnie przechodzi przez zakręty.
Sposoby wykonania czynności
dodano 19.07.2015 przez
Jak sprawdzić poziom oleju w silniku jeśli nie mogę zlokalizować bagnetu do jego pomiaru
dodano 07.06.2013 przez
Między skrzynią biegów a silnikiem jest cylinder sprzęgła. Można wykonać samemu blaszkę i kontrolować stan zużycia.
dodano 07.06.2013 przez
Być może wielu z Was wie, ale jednak napiszę. Aby sprawdzić ile przejechaliśmy od ostatniego serwisu należy 2x w ciągu sekundy nacisnąć "0" na liczniku.…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą