Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W202 Kombi T202 2.2 D 95KM 70kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Samochód który zapoczątkował rodzinę Klasy C był oznaczony symbolem W202. Produkowany był w latach 1993-2000, zastępując w katalogu producenta udanego i popularnego Mercedesa W201 (znanego też jako 190). Przyrównując do poprzednika, pierwsza generacja Mercedesa Klasy C charakteryzowała się opływowymi, bardziej proporcjonalnymi kształtami, a także smuklejszą sylwetką. Pierwszej modernizacji modelu dokonano roku 1995. Drugą modernizację Klasa C przeszła dwa lata później. Zmieniono osłonę chłodnicy i zderzaki, klosze tylnych lamp zostały przyciemnione i dodano bogatsze wyposażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2155 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3100 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,2
~melquides78@o2.pl
Mercedes Klasa C W202
Kombi T202 2.2 D 95KM 70kW
Pierwszy i ostatni Mercedes ! Jeżdżę średnio (ok. 35 - 40 tys rocznie) jeżdżę średnio szybko, z autami nie obchodzę się jak z jajkiem, ale robię regularne przeglądy (olej max. co 10 tys.) i jak coś stuka to konsultuję to u mechanika. Przy wyborze części sugeruję się raczej jakością. Auto sprowadziłem od pierwszego właściciela z pełną dokumentacją serwisową i niestety stosunek jakości do ponoszonych kosztów jest fatalny ! Eksploatacja 35 tys, (wliczony zakup 2 kompletów opon na felgi stalowe i regularne wymiany olejów) kosztowała mnie co najmniej 10 tys zł. Myślałem ,że to już koniec , ale przy ustawianiu zbieżności wyszło przegniłe zawieszenie, które groziło urwaniem koła. Auto bardzo drogie w utrzymaniu, masa wadliwych i kosztownych drobiazgów typu np. wycieraczka,której nikt nie potrafi naprawić - koszt naprawy 1500 zł (silnik i ramię) która permanentnie się blokowała, nowa do tego modelu to koszt 2500 zł. , wymiana sprężyn , amortyzatorów, problemy z elektroniką, itp itd. No i ogólnie beznadziejne blachy, mój Mercedes jest nieco bardziej skorodowany niż mój Matiz z tego samego rocznika, oczywiście można poszpachlować i polakierować, ale czy warto? Matizem przejechałem w ciągu 8 miesięcy 25 tys , a ogólnie rok eksploatacji kosztował mnie ok 2,5 tys...Jakościowo nie dorównuje choćby Fiatowi Marei Weekend... No po prostu porażka !
4,0
~zbycho
Mercedes Klasa C W202
Kombi T202 2.2 D 95KM 70kW
MUŁ AUDI BYŁO SZYBSZE 115km tdi ALE ZA TO MAM SAMOCHÓD ŁADNY Niezawodny i trwały nie WIEM CO TAKIEGO JEST W MERCEDESIE ZE LUDZIE WIDZĄC CIE NA DRODZE W MEROLU CZUJĄ do ciebie RESPEKT .Kocham tą markę teraz wiem dlaczego mercedes to potega mam tempomat właczam na krajowej i sunę do pracy podoba mi się wygląd przyspieszenie wystarczy dla mnie tylko blachy minie wkurzają są słabe (rdza) prowadzenie jest najlepsze teraz tylko merol jak syn bedzie kupować nie długo auto to za 5tys kupimy W124 2.0 D manual
4,5
~gościu
Mercedes Klasa C W202
Kombi T202 2.2 D 95KM 70kW
Świetne auto a wersja kombi po prostu super! Małe spalanie ergonomia, wygoda, komfort jazdy super! Jestem pozytywnie zaskoczony. Mój poprzedni mercedes był parę lat starszy ale to był jeden z najlepszych modeli w historii. Mimo, że nie spodziewałem się po c klasie za wiele to muszę przyznać że mogę go szczerze polecić każdemu kto lubi wygodnie i tanio podróżować.
Problem z odpaleniem
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.8 193KM 142kW 1993-2000
  • silnik
  • 240 tys. km
Od 2 miesięcy mam problem z samochodem, mechanicy oraz elektrycy rozkładają ręce. Wymieniono czujnik położenia wału, świece, cewki, przewody zapłonowe, samochód był także mierzony komputerem i wykazuje błąd czujnika położenia wału. Dodam że przewód od czujnika położenia wału także jest wymieniony, ponieważ stary kruszył się po zgięciu, reszta instalacji była mierzona i nie ma z nią problemów. Auto dalej kręci ale nie odpala, brak iskry. Po wyjęciu czujnika położenia wału z gniazda i przyłożeniu klucza auto nagle dostaje iskrę. Niestety gdy czujnik znajduje sie w gnieździe auto znowu nie wytwarza iskry. Auto jest z rocznika 94
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik - obroty falują przez pierwsze minuty pracy silnika , bardzo krótkie ssanie na zimnym
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 2.2 150KM 110kW 1993-2000
  • silnik
Może ktoś miał już taki problem , prosił bym o pomoc . Gdy rano odpalam silnik po paro czy paronasto godzinnej przerwie w jeździe , silnik odpala bez problemu , lecz nie wchodzi jak zwykle w wyższe obroty ok 1500 -1700 i potem spokojnie schodzi po paru minutach , lecpz dusi się , strasznie nim szarpie na 1000 - 1100 obrotach przez cały czas aż do temperatury ok 80 st potem schodzi na 750 obr i też go trzepie aż wreszcie po ok 20 min gdy ma 85 st i po przejechaniu 5 , 10 km dopiero się uspokaja i pracuje w miarę stabilnie . Nawet gdy silnik nie pracuje przez ok 10 minut może nawet przerwa jest krótsza , też nierówne obroty powracają , Tak jest od 2 dni , gdy po diagnozie komputerowej na stacji w autoryzowanym warsztacie samochodowym okazało się że przepływomierz jest do wymiany . Wymieniłem na nowy , i znowu jest problem , Słyszałem że to może być , mieć jakiś związek z sąd lambda ...Może ktoś miał już taki przypadek , Do Mercedesa się nie mogę dostać , autem jeżdżę codziennie i nim zarabiam , poza tym takie rzeczy sam mogę wymienić , kwestia tylko diagnozy , bo części drogie , a po zamontowaniu nie chcą już wymienić ...Dziękuję z góry za pomoc , może ktoś już coś takiego przerabiał w swojej praktyce...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak skasować "serwis"?
  • Mercedes Klasa C W202 Sedan W202 1.8 122KM 90kW 1993-2000
Być może wielu z Was wie, ale jednak napiszę. Aby sprawdzić ile przejechaliśmy od ostatniego serwisu należy 2x w ciągu sekundy nacisnąć "0" na liczniku. Często po przekroczeniu 15000 km. przy odpalaniu samochodu pokazuje nam się klucz i ilość przejechanych kilometrów. Aby skasować wartość do fabrycznych 15000 km robimy tak: -wkładamy klucz do stacyjki i przekręcamy na zapłon w pozycję 2 -wciskamy "0" na liczniku 2 razy w ciągu 1s. -przekręcamy zapłon na pozycję 1 -wciskamy zero i trzymając je przekręcamy kluczyk w pozycję 2, NIE puszczamy przycisku "0" przez ok 10 sekund, aż do momentu sygnału dźwiękowego i pokazaniu się 15000km. Od tej pory "serwis" będzie się cofał wraz z przebytymi kilometrami. Odliczanie "serwisu" jest cofane co 1000km więc nie dziwić się jeżeli po przejechaniu od 0-999km dalej na "serwis" mamy 15000km. Podsumowując bardzo dobre przy przeglądach i wymianie. Jednak w praktyce większość robi przegląd wraz z wymianami płynów eksploatacyjnych co 10000. Jeżeli zależy nam na zawartości 10000km na "serwis" to konieczne jest podłączenie samochodu pod komputer.
Problem rozwiązany
Mercedes Klasa C W202 Kombi T202