Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 3199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 224 KM (165 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 315 Nm przy 3000-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 18
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89,9 x 84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje maksymalna prędkość obrotowa: 6300 obr./min
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4MATIC
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Radek
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
Użytkuje mercedesa od 5 lat . Kupiłem z przebiegiem 111500 km . Na dzień dzisiejszy wymieniłem tylko trójnik z ogrzewania ( mały elektrozawór który puszcza płyn do nagrzewnicy ) , czujnik położenia wału i tyle .Coś odzywa sie z tylu przy zawieszeniu ale to drobnica . Czytałem wiele na temat tego modelu przed zakupem i miałem małe obawy co do awaryjności szczególnie elektroniki . Teraz z perspektywy czasu mogę śmiało powiedzieć że auto jest bezawaryjne mimo wielu opinii . Wniosek jest jeden , jeżeli kupuje się auto od handlarza który cofnoł licznik o 200 tyś. km , brak histori urzytkowania , do tego za niewygórowane pieniądze to niech się nikt nie dziwi że samochód ma wiele awari . Przed zakupem porównywałem ceny/ przebieg na zachodnich portalach internetowych i wniosek był taki że w Niemczech z oryginalnym przebiegiem samochód był droższy niż w Polsce a gdzie jeszcze akcyza i cała reszta opłat plus zysk handlarza ? Mój miał dwóch właścicieli , kupiony w polskim salonie .
4,8
~tomek
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
Wspaniały samochód, ale tylko wtedy gdy się kupi egzemplarz w przyzwoitym stanie,, a nie trupa za 15000zł. W miarę zadbane egzemplarze zaczynają się powyżej 20000zł, ale będą miały przebieg w okolicach 400000km (to nie dużo jeśli auto było serwisowane). Tego auta w dobrym stanie nikt nie sprzedaje za grosze.
5,0
~Wojtek
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
Jeżdże tym autkiem 4 lata i jak na razie rewelacja,silnik mocny i jak na taką moc oszczędny,komfort po prostu bajka.Przez 4 lata jedynie co wymieniłem to końcówkę drążka kierowniczego,ale wiadomo Polskie drogi
W 211 350 B automat
  • Mercedes Klasa E W211
  • silnik
  • 190 tys. km
Cześć Jeżdżę Mercedesem E Klasa W 211 3,5 bezyna, od jakiegoś czasu mam następujące objawy, nie zależnie od tego, czy pracuje na benzynie czy na gazie, silnik po rozgrzaniu zaczyna nie równo pracować, jest duży problem z przyspieszaniem, gdy dodaje gazu autem szarpie, nie równo pracuję, przy każdej prędkości, zostały wymienione świece , brak poprawy, problem z upływem kilometrów tylko się pogłębił, komputer nie wskazuje żadnych błędów, czy ktoś miał taki problem?? Bardzo proszę o pomoc, Pozdrawiam Maciek
Problem rozwiązany
1 komentarz
silnik nie ma mocy
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.1 (200 CDI) 122KM 90kW 2002-2006
  • silnik
silnik po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu sie traci moc obroty tylko do 3000 na 1 biegu 3000 a 2,3,4 bieg 2000 5 do 3000. Po wyłączeniu samochodu jest ok ale gdy przejade kawałek a wszczegulności gdy zatrzymuje się na światłach w mieście włancza mu sie mulenie. Nadmieniam iż wymieniłem turbine i nic to nie dało. Na autostradzie gdy jade szybko i obroty są powyżej 3000 mode jecha dużo kilometrów. modół sterujący turbiną po prawej stronie została wymieniona cała turbina z modółem sterującym ale usterka nie znikła
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Rdza w ukladzie chlodzenia
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW 2002-2006
  • układ chłodzenia
  • 285 tys. km
Niedawno nabylem auto po przejechaniu 200km przy predkosci 180-200km /h auto sie zagotowalo ubylo ok 4l plynu w ulkladzie chlodniczym pojawila sie rdza Przejechalem kolejne 300km trasy po dolaniu wody duzo syfu w ukladzie . W czym szukac problemu . Nie mam informacji ile samochod mogl stac nieuzytkowany
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 4
5,0
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 227 tys. km
użytkowana przez: 16 tys. km
Instalacja dobrana perfekcyjnie. Nie odczuwam zmiany z benzyny na gaz. Warsztat bardzo pomocny. Właściciel sam przyjął mój samochód i dobrał odpowiednią instalację tak abym w pełni cieszył się jazdą. Nie jest to moje pierwsze auto na gaz ale w tym przypadku był najlepiej zamontowany. Po montażu wymieniałem łańcuch rozrządu. Mechanik który mi to robił powiedział że jeszcze...
3,8
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Witam wszystkich.Slowem wstępu Mercedes w 211 3.2 V6 rok 2005.Załozona instalacja LPG Stag 4,reduktor do 300 KM,wstyskiwacze Baraccuda.Auto pracuje bardzo poprawnie,jezdzi,przyspiesza bez zarzutu,uwazam ze ten silnik M112 mercedesa nadaje się do współpracy z LPG-polecam.Co do ekonomicznośći...jazda po mieście to spalnie na poziomie 15-16 l,na trasie przy 120-140 km/h to...
4,5
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Ze swojej strony jak najbardziej polecam firmę Auto Mix. Zamontowałem instalację gazową do swojego Mercedesa półtorej roku temu i wszystko chodzi bez najmniejszych problemów. Po wyznaczonym czasie umówiłem się na przegląd instalacji i również wszystko poszło sprawnie i z bardzo miłą obsługą. Polecam
Mercedes Klasa E W211 Sedan W211