Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Mercedes Klasa E

Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany od 1993 roku. Najpopularniejsza limuzyna w tym segmencie na świecie i najlepiej sprzedające się auto Mercedesa w historii. Dotychczas na rynek trafiło ponad 11 milionów egzemplarzy tej serii. Choć jej debiut datowany jest na rok 1993, gdy Mercedes nazwał tak zmodernizowany model W124, cała linia została zapoczątkowana została już w roku 1947. Według oficjalnej terminologii, od 2009 roku oferowana jest czwarta generacja Klasy E dostępna w wersji sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.

Generacje Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E W212

Wystarczy rzut oka na klasę E, aby przekonać się, dla jakich odbiorców została stworzona. Jej dystyngowany, prestiżowy i stonowany wygląd skierowany jest do statecznych kierowców, którzy klasyczną elegancję przedkładają nad nowoczesną ekstrawagancję, a luksus kojarzą bardziej z dyskrecją niż obnoszeniem się swoim statusem majątkowym. I choć auto dostępne jest w sportowo stylizowanych odmianach, nawet one wystrzegają się zbytniego rozmachu.

Szlachetny wizerunek nadwozia znajduje swoją kontynuację we wnętrzu. Jego szykowny design idzie w parze z absolutnie pierwszoligowymi materiałami wykończeniowymi, zaś czytelnym zegarom towarzyszą logicznie rozmieszczone przyciski obsługi, nie rozpraszające niepotrzebnie kierującego. Ten może liczyć ponadto na łatwość zajęcia optymalnej pozycji za kółkiem oraz naprawdę niezłą widoczność na zewnątrz.

Ani biznesowe podróże, ani rodzinne eskapady nie są straszne Mercedesowi klasy E, bo zarówno pod względem komfortu podróżowania w środku, jak i funkcjonalności auto zachwyca. W kabinie pasażerskiej znajdziemy mnóstwo wolnego miejsca, sporo praktycznych schowków oraz zniewalająco wygodne fotele. Pod klapą bagażnika ujrzymy natomiast przestrzeń pojemną (zwłaszcza w wersji kombi!) i wyposażoną w uprzyjemniające życie rozwiązania.

O tym, że model W212 to podkręcznikowy przykład limuzyny na długie dystanse, świadczy również charakterystyka jego podwozia. Komfortowe nastawy zawieszenia oraz “leniwe” przełożenie układu kierowniczego wprawiają w relaksującą atmosferę, którą dodatkowo podkreśla idealne wyciszenie wnętrza. Standardowe wersje zapewniają stabilną jazdę, ale nie nadają się do dynamicznego pokonywania łuków. Z kolei odmiany AMG to niemal auta torowe.

Jeśli lubicie otaczać się luksusem i cenicie sobie możliwość dokładnego skonfigurowania kupowanego auta, to w Mercedesie klasy E znajdziecie swojego przyjaciela. Dopasowanie silnika, skrzyni biegów, napędu, a przede wszystkim wariantu wyposażenia i listy opcjonalnych dodatków zależy wyłącznie od naszych indywidualnych potrzeb i upodobań. No, prawie wyłącznie, bo dość istotna okazuje się również zasobność naszego portfela…

Mercedes Klasa E W211

Po wpadce z rdzewiejącą "w oczach" klasą E W210, Mercedes bardzo się postarał, żeby następca dzielnie opierał się korozji. Udało się, a przy okazji nadwozie zyskało na nowoczesności i szlachetnym charakterze. Podobnie wystylizowano zresztą wnętrze, a jego reprezentacyjny wizerunek udanie podkreślono genialnymi materiałami, które nawet po setkach tysięcy kilometrów wyglądają jak nowe. Wnętrze okazuje się ponadto oazą komfortu - miejsca jest w bród, siedzenia są nieprawdopodobnie wygodne, wyposażenie okazuje się kompletne, a wyciszenie doskonale izoluje podróżnych od hałasu na zewnątrz. Duży plus za gigantyczny kufer.

Tradycyjnie dla Mercedesa, oferta silnikowa jest bardzo bogata. Z punktu widzenia przeciętnego użytkownika najlepszym wyborem wydaje się 2,7-litrowy, 5-cylindrowy diesel - zapewnia on bardzo dobre osiągi, gwarantuje niewysokie zużycie paliwa, a odpowiednio serwisowany będzie nam służyć długie lata. Amatorom jednostek benzynowych można polecić właściwie wszystkie motory V6 i V8 - spalają niemało, ale to żwawe i niemal niezniszczalne konstrukcje. Rozbudowane zawieszenie zdaje się nie zwracać uwagi na nierówności i jest przy tym stabilne.

Drogo, drożej, Mercedes E W211 - niestety, koszty eksploatacji tego modelu są przeogromne. Trwałość podzespołów mechanicznych okazuje się ponadprzeciętnie wysoka (intensywnie eksploatowane diesle mogą mieć jednak problemy z turbo czy wtryskami), ale dużo troski wymaga bardzo skomplikowana instalacja elektryczna oraz nietypowy układ hamulcowy. Jeśli chodzi o ofertę rynkową, klasa E potrafi być zaskakująco tania, ale tzw. okazje mogą doprowadzić użytkownika do rozpaczy.

Komentarze redakcji

Powagosław: Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.
Luzacjusz: Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

Silniki Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E W212 - jaki silnik wybrać?

Taki samochód z dieslem pod maską jest dobrą inwestycją – zakup się zwróci. Najsłabszą wersję lepiej sobie odpuścić, ale 220CDI o mocy 170KM jest w sam raz - dzięki niej auto staje się naprawdę dynamiczne i oszczędne. Jeśli jesteście w stanie wyłożyć jeszcze więcej, to są też wersje 250CDI, 300CDI oraz 350CDI o mocach 204, 231 i 252KM. Wśród jednostek benzynowych ta najtańsza jest doładowana i oferuje 184KM. Góra 9l/100km i trochę ponad 8 sekund do 100km/h wystarczą do codziennej jazdy. W razie czego są też mocniejsze motory – oferują od 204KM do 408KM w E500. Również tutaj nie mogło zabraknąć wersji AMG. Możecie ją mieć za blisko pół miliona złotych, ale dla 558KM warto – przynajmniej w teorii.

Publikacje o Mercedes Klasa E

Mercedes-Benz E350 BlueTEC - wehikuł czasu dla wybrednych
 
Nasz test Mercedes-Benz E350 BlueTEC 252 KM

Niektórzy twierdzą, że luksus zawsze musi być wiązany z ogromną przestrzenią i niezwykłym rozmachem. Owszem, to się sprawdza gdy mówimy o takich autach jak Rolls-Royce czy Bentley, ale czy to zawsze musi kosztować grube miliony i mieć wymiary małego domu? Nie, czego przykładem może być Mercedes Klasy...

Mercedes E400 Coupe - E-ufemizm czy E-uforia?
 
Nasz test Mercedes E400 Coupe

Obserwując aktualne premiery motoryzacyjne można odnieść wrażenie, że każde nowe auto, które choćby wyglądem nie przypomina dzielnego crossovera, raczej nie ma szans na spektakularny sukces rynkowy.

Mercedes klasy E Kabriolet - nie tylko na lato
 
Nasz test Mercedes E350 BlueTEC

Czy kabriolety sprawdzają się tylko w sezonie letnim, nie są praktyczne i zapewniają mizerny komfort jazdy? Mercedes klasy E z brezentowym dachem bardzo skutecznie walczy ze stereotypami. Wersja E350 BlueTEC obala też mit o braku kompatybilności kabrioletów z silnikami Diesla.

Mercedes Klasa E - odświeżona gwiazda
 
Nasz test Mercedes Klasa E

Nie ma czasu do stracenia - klienci czekają. Dopiero co, na targach w Detroit, Niemcy pokazali odświeżoną E Klasę, a już na początku lutego siedziałem w samolocie lecącym do Barcelony, gdzie mogłem przetestować ten kluczowy dla Mercedesa model na ciepłym i przyczepnym hiszpańskim asfalcie. Przyczepność...

Przegląd rynku nowych samochodów: samochody z LPG za co najmniej 50 tys. zł

Kontynuujemy temat instalacji gazowych w nowych samochodach. Tym razem na tapetę bierzemy auta w podstawowej wersji droższe niż 50 tys. zł. Czy oferta tego typu pojazdów jest duża?

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mercedes Klasa EautoWcentrum - społeczność Mercedes Klasa E

najwyższe oktanyAuta - Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E 240 61,21

Mercedes Klasa E Zielony Profesor 63,48

Mercedes Klasa E 200 Kompressor 63,95

Mercedes Klasa E Niuniek 88,34

Mercedes Klasa E 63,81

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mercedes Klasa E

Bachytek 30,16

ertuditru 30,15

bleszu 30,16

Adam08 30,14

krzysparco 32,00

michal-q 64,90

szuster_2004 50,48

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mercedes Klasa E

Kiedy zastrajkuje chłodnica? W upały!
Kiedy zastrajkuje chłodnica? W upały! Niezapomniany powrót A2 z Warszawy. Upał jak diabli, temperatura zaczęła niebezp...
Wielkie porządki 3
Wielkie porządki 3 Dostałem parę zdjęć przed jutrzejszym odbiorem! Tak, jutrzejszym! Miało być dziś...
Pęknięta szyba.
Pęknięta szyba. Witam! Niestety od dzisiaj szyba czołowa już nie jest oryginalna w moim Mietku....
Małe zmiany, ale przydatne i przyjemne dla oka
Małe zmiany, ale przydatne i przyjemne dla oka Otóż wymieniłem poprzepalane żarówki podświetlające regulatory temperatury, bo j...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mercedes Klasa E

od 174 500 zł do 588 000

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (184 - 585 KM): 200, 200 , 63 AMG, 63 AMG S, 250, 250 , 300 CDI HYBRID, 350, 400, 400 , 500

 

Diesel (136 - 258 KM): 200 BlueTEC, 220 BlueTEC, 250 BlueTEC, 300 Blue TEC, 300 BlueTEC, 350 BlueTEC, 350 BlueTEC 4Matic

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: , 7-stopniowa, 9-stopniowa
Katalog nowych aut Mercedes Klasa E
 

Najpopularniejsza wersja Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E 63 AMG S 585KM - 4 drzwiowy long

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
ESP
klimatyzacja
podgrzewane fotele

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet asystenta parkowania - 3 782
Pakiet kierowcy AMG - 4 234
Pakiet karbonowy - elementy zewnętrzne - 16 654
Pakiet KEYLESS-GO - 6 266
Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy - 12 702

Cena katalogowa

564 000

Zobacz ofertę Mercedes Klasa E 63 AMG S 585KM - 4 drzwiowy long
 

Mercedes Klasa E najczęściej porównywane z:

Skoda Superb
2.0 TDI (190 KM)
Lexus GS
250 (209 KM)
Volvo S60
2.0 D2 DRIVE-E (120 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Skoda Superb Ambition 170KM Skoda Superb Ambition 170KM
Rocznik: 2012. Przebieg: 99 865 km. Silnik: 2.0 125KM .
Cena: 64 900 zł
Volvo V60 Momentum Volvo V60 Momentum
Rocznik: 2011. Przebieg: 98 829 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 74 900 zł

Ocena auta Mercedes Klasa E

  • Średnia ocena
    na podstawie 635 opinii
  • 4,28
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Mercedes Klasa E Sedan 2.2 CDI (143 KM)

w/g mnie jest to przereklamowane auto które bazuje na swojej tradycji z lat 80 i początku 90 gdzie mercedes to faktycznie byla marka slynąca z dobrych silników zwlaszcza diesla i zawieszenia ta e klasa to już niestety tendencja jak u wszystkich europejskich koncernach nie zarabiamy na sprzedaży a na serwisie i częściach to jedyne wytlumaczenie dla awaryjności tego auta ,przejechalem nim w ciągu 12 miesiecy 60 000km i przynajmniej 20000 z lawetą i w porównaniu np do starego modelu audi 100 2.4 diesel (rocznik 1990)któtym przejechalem 415000km to totalna porażka co do nowych aut to a6 2.5 tdi psuje sie jeszcze gorzej a wymiana rozrządu w nim co 60000 to porażka ,mercedes wypada nie najgorzej ale od tej marki wymaga się czegoś wiecej zwlaszze że kosztuje więcej od innych jedyne co sie nie zmienilo to prestiz auta w polsce podjeżdżając mercedesem każdy traktuje cię inaczej zwlaszcza w biznesie ,wiem to z autopsji ponieważ handluje autami i jeżdzilem prawie wszystkimi markami ,e klasa mimo...

dodał: grzegorz gti autohandel handluje samochodami tak więc mam duże porównanie i wiem o co chodzi
Mercedes Klasa E Sedan 2.9 Turbo-D (129 KM)

Samochód zakupiłem w polsce od pierwszego właściciela. W 1997 zapłacił za niego 107 tysięcy marek. Samochód wyposażony był dodatkowo w klimatronik, radio, itd. Przebieg udokumentowany 170. 000 km. Samochód posiadał ks. serwisową oraz do każdej wizyty w serwisie fakturkę. Jestem 100 % pewien że samochód nie miał więcej niż 170 tys km, oraz że był bezwypadkowy. Pomimo nie dużego przebiegu (jak wydawało mi się wówczas) na mercedesa zakup tego samochodu wspominam jako horror. Nie polecam nikomu. Ten samochód nie jest wart pieniędzy które płacicie za niego. Kupiłem Hondę accord kombi z 2005r i zapomniałem o samochodzie. W hondzie nic się nie psuje. Leję tylko paliwo. Pomimo, że jest to dwulitrowa benzyna wychodzi 5 razy taniej od przereklamowanego mercedesa. Jeśli kogoś udało mi się odwieść od zakupu okulara to mój komentarz przyniósł skutek. Podsumowując okulara super silnik i komfort, ale reszta do bani. Mój email: krisigol@interia.pl

dodał: krzysztof
Mercedes Klasa E Sedan W211 2.7 (270 CDI) (177 KM)

Moje auto po przebiegu 52000 km bylo 29 razy w serwisie awarie były bardzo drobne i bardzo poważne które zagrażały życiu.Firma Mercedes nie ptrafi załatwić najmniejszego problemu.Jeżeli zapłaciłeś za auto to teraz masz problem i radz sobie sam !!! Najczęstrzą awarią był brak - spadek mocy auto zatrzymywało się nie patrząc czy jedzie inny użytkownik z przeciwka czy nie ( smierć w oczach kierowcy Mercedesa) jadąc p Polskiej autostradzie auto zamyka się i otwiera na przemioan,elektryczny dach albo się zamknie albo nie ? w samochodzie z tapicerką ze skóry ekspert stwierdził że jest jej zdecydowanie zamało ,elemęty które powinny być ze skóry zostały wykonane z materału skóro PODOBNEGO do wglądu historia pojazdu.Z A N I M K U P I S Z M E R C E D E S A P O M Y ŚL !!! WARUNKI GWARANCJI NIE ZAPEWNIAJĄ UŻYTOWNIKOWI NIC Jeżeli macie Państwo podobne problemy dzwońcie 0600-91-99-35 pomożecie mi i sami sobie

dodał: Adam Sendek adar@adar.wroc.pl
Mercedes Klasa E Sedan 2.2 CDI (143 KM)

Sprowadizłem sobie to ,,cudo" z Belgii gdzie namowił mnie na to znajomy, ktory wynalazł mi to w komiesie mialo kosztowac 11500 euro dałem równa 10.Juz podaczas powrotu do polski zaczoł się cos dławić, klimaq cos nie chodizla zaczeła walic goracym powietrzem .Ja jestem lajkiem ale powiedziano mi że zepsuta jest przepustnic aklimy, pompo wtryskiwacz, trzeb mu zrobić przegląd a wogóle to to jest złom nie samochód.chcialem nim pojechac do Zakopanego ( z Krakowa) to w myslenicach mi padł i juz nie chcial ruszyć , podobno szwankuje komputer Koszt naprawy wyceniono na 10000-15000zl .Nie polecam tego smaochodu zwłaszcza nowego smaochodu, ktory kosztuje bodajże ok 200 tys.

dodał: niezadowolony
Mercedes Klasa E Sedan 2.2 D (75 KM)

Zaskoczony jestem powszechnie panującą opinią o niezawodności, komforcie jazdy i serwisie, która skłoniła mnie do porzucenia rodziny Citroena / 4-ry kolejne samochody/. Tam mimo pewnych kłopotów eksploatacyjnych miałem komfort jazdy na długiej trasie po polskich drogach. Tutaj ani komfortu ani niezawodności. Jazda po autostradasch jest komfortowa nawet na drabiniastym wozie - to mój komentarz jeślichodzi o komfort jazdy. A jeśli producent niewłaściwie skonstruował gniazdo osadzenia świec żarowych to niech nie przerzuca kosztów wymiany na użytkownika.

dodał: izywec
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E W212 Kabriolet Facelifting 350 BlueTEC 252KM - galeria redakcyjna Mercedes Klasa E Kombi Mercedes E 400 (W212) sedan Facelifting Mercedes Klasa E Cabrio Mercedes E 300 BlueTEC HYBRID kombi Facelifting Mercedes E 400 (W212) kombi Facelifting Mercedes Klasa E W212 Sedan 500 BlueEFFICIENCY 408KM - galeria redakcyjna Mercedes Klasa E W124 Sedan - galeria społeczności Mercedes Klasa E 2006 Mercedes klasy E (W212) kombi 2013
Zobacz inne galerie Mercedes

Opinie o instalacji LPG

Mercedes Klasa E

  • 1.
  • 3,00 Mercedes Klasa E W124 2.2 (150KM) 1994r.
    dodał: yasiaq, 20.07.2014

    Instalacja w/g fabrycznego serwisu KME w Zgierzu zainstalowana poprawnie. Regulowana wielokrotnie , ostatni raz przez fabryczny serwis KME . Niestety spalanie to plus 40-60 % co by nie robili. Od strony ekonomicznej jest to porazka. Mam dosyc jazdy po serwisach i szargania nerwow. Na pocieszenie dodam, ze obsluga w firmie KME jest przemila i sprawia wrazenie rzetelnej. Ale efekt jest jaki jest i pomimo odwiedzenia 5 czy 6 serwisow poprawy nie widac.

  • 2.
  • 4,00 Mercedes Klasa E W210 2.4 (170KM) 1998r.
    dodał: noc123, 24.05.2013

    Samochód kupiłem z już założoną instalacją przez tą firmę. Działała przez jakiś czas dobrze, a potem na gazie przestał działać jeden cylinder (na benzynie było OK), a samochód nie miał mocy. W "serwisie" (znajdującym się w przydomowej szopie) nie potrafili wykryć usterki, która była ewidentnie ze strony ich instalacji. Okazało się, że ich wtryski są tak marnej jakości, że po 10 tys. km nadawały się do wywalenia. Nie polecam tej firmy.

  • 3.
  • 3,25 Mercedes Klasa E W124 2.2 (150KM) 1994r.
    dodał: jarbad, 09.05.2014

    Montaz w zakladzie w Uniejowie dieselgaz.eu wtryski keihin reduktor KME red do 250km. Wszystko dziala poprawnie ale spalanie na gazie od 25 do 60-70% wiecej niz na benzynie. Samochod z manualem miescil sie w Warszawie w 11 litrach e95/100km gazu spala miedzy 14.2 a 17 litrow w trasie przy licznikowych 120km h (gps =112) spala 13.6 a na benzynie spalal ponizej 8 litrow. Instalacja dziala dobrze ale ekonomii nie ma zadnej.

  • 4.
  • 2,00 Mercedes Klasa E W211 2.6 V6 (240) (177KM) 2005r.
    dodał: Merol, 17.03.2014

    Witam wszyskich zainteresowanych tm warsztatem moja opinnia jest negatywna z powodu : właściciel to zwykły gbur i jak tylko usłyszał o reklamacji to oczywiście nie miał nawet minuty żeby rozwiązać problem który u mnie się pojawił . Lecz gdy pojawiłem się za pierwszym razem do ustawienia instalacji lpg to z miłą chęcią zainkasował 50zł i nawet nie dał paragonu !!! Nie polecam!!!

  • 5.
  • 5,00 Mercedes Klasa E W211 1.8 (200 Kompressor) (163KM) 2008r.
    dodał: Karol z Leszna, 25.08.2013

    Żadnych problemów,bardzo staranny montaż.Trochę długo bo 2 dni ale było warto.Sekwencja ESGI ,wtryski Master dobrane do auta.Podobno Mercedesy z kompresorem stwarzają kłopoty,ja temu zaprzeczam-wszystko jest ok.Fachowa obsluga,elegancki obiekt.

  • 6.
  • 3,75 Mercedes Klasa E W124 3.2 (220KM) 1995r.
    dodał: werner_beinhart, 27.09.2010

    Instalacja nie została odpowiednio dobrana do mocy silnika. Przy spokojnej jeździe, nie przekraczając 4000 obr/min reduktor daje radę. Ale jak chcę pogonić 220 koni pod maską, przełączam na benzynę.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E

220 komentarzy

167 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~matlo~matlo

Do ~marcin: Prawdopodobnie zawór sterujący turbiną

~TGR~TGR

ty sam jestes V6 ;D

~Piotr~Piotr

Do ~pawel: krotko to motor jest dorzniety, mam tez 220 cdi tez kopci przy redukcji i wyprzedzaniu, ale oleju nie bierze.ma zbyt malo powietrza na niskich obrotach. Stawialbym na turbo, daje za male cisnienie powietrza.tak swoja droga mialem niedawno chevroleta chevy vana 6,2 diesel 155 km i mial 20 lat, przebieg okolo 170 tys ale jak mu nagaz do dechy wcisnolem to nie dymil prawie wogole. Dobry diesel to niepowinien dymic na czarno, a jak dymi to jest wylatany

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mercedes

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
11 785
Przejechany dystans
7 854 179 km
Zatankowanego paliwa
427 794 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 792
Wydanych pieniędzy
734 126 zł
Średnie wydatki na auto
1 228 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 886
Wydanych pieniędzy
865 657 zł
Średnie wydatki na auto
1 448 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mercedes (598)

Testy zderzeniowe Mercedes Klasa E

Najnowsze testy zderzeniowe Mercedes Klasa E przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mercedes Benz E 220 CDI 'Avantgarde', LHD
2009

Mercedes Klasa E
Mercedes Benz E-Class

Mercedes Klasa E
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mercedes

Zużycie paliwa Mercedes Klasa E

Na podstawie 904 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: GWIAZDA , dodano: 21.12.2013 21:36

Witam.Posiadam auto od 3 lat i musze przyznać ,że przy posiadaniu wcześniejszych modeli te auto pomyłka ... awaryjność w każdym tego słowa znaczeniu ...nie ma co się oszukiwać Mercedes-Benz zakończył się na modelu W124,jeżdze mercedesami od 8 lat i cieżko to przyznać ale dla mnie to osobista porażka ( 20 tyś .zł doinwestowane w auto a wiecznie coś się psuje).Jeśli chodzi o spalanie to nie ma co sie czarować auto o wadze 1700kg napędzie na 4 koła ,automat i v6 3,2 to musi wchłaniać. Po mieście 17 litrów przy normalnej jeździe ,przy jeździe emeryta 15,5 l, max po remoncie automatu kazano mi sprawdzić prace skrz.biegów w pełnym zakresie wtedy spalanie wyszło 22 litry i to normalne przy tym silniku. Trasa ok 12 litrów .Na lpg , miasto 18 Litrów ,max 25 litrów,trasa ok 15 litrów. pozdrawiam

pełny raport Mercedes Kombi S210 3.2 4-matic

autor: Slawek1234, dodano: 15.07.2012 01:53

Uscislajac mam raczej lekka noge, 4.95 najnizej jak do tej pory jazda emerycka naprawde sie staralem ale pogonic nie mozna bylo bo fotoradarow jak grzybow po deszczu 300km trasa po poludniu w sobote i musialem przejechac przez dwa spore miasta, czyli ronda i swiatla. 6.2 trasa maksymalnie jak do tej pory predkosci 130-160 hamowania przed fotografem wyprzedzanie, wczesnie rano ale ruch byl spory (330km). jak normalnie jezdze czyli 300km w jedna strone przez tydzien dojazdy do pracy ok 15 km i 300km z powrotem na koniec tygodnia doliczajac wyjazdy do miasta na zakupy 5.7-5.9. Tak to auto naprawde pali, chyba ze jezdzisz wylacznie krotkie trasy w miescie to pewnie ok 7.5. - 8.0 no chyba ze ktos bedzie ciagle zuzlowal silnik ale to wtedy to nie kupuje sie E klasy tylko sportowego japonca. Autko z drugiej reki jeszcze na gwarancji 130 tys na zegarze w manualu na kolach 16 bo takie mialo byc, Przy moich rocznych przebiegach kupowanie fury na kolach 18 to zbyt duzy wydatek na gumy. Autko komfortowe nawet dluga trasa nie meczy, mistrzem zakretow raczej nie jeste ale tak jak wyzej chcesz sie scigac kup inne auto, jak na razie polecam, jezdzi tanio a jak trzeba to te 204 KM naprawde daja rade. Mialem kupic E220 ale trafilo sie to i nie narzekam.

pełny raport Mercedes Limuzyna 250 CDI BlueEFFICIENCY

autor: Jarek, dodano: 27.02.2015 10:18

Minimalne średnie spalanie 5,6 l/100 km osiągnąłem jeden jedyny raz na trasie Hel-Koszalin-Hel przy stosunkowo małym natężeniu ruchu jak zobaczyłem przed powrotem na komputerze, ze jestem na granicy zasięgu a uparłem się aby bez tankowania dojechać do domu. Jechałem spokojnie ale bez przesady. Nie wyłączałem radia ani żadnych innych systemów e tym klimy w trybie auto. Udało się. Na co dzień jeżdżę w miarę spokojnie, ale czasami lubię depnąć przy wyprzedzaniu albo, wstyd się przyznać, by przytrzeć nosa komiwojażerowi w skodzinie z silniczkiem od kosiarki, który szaleje wyprzedzając na trzeciego lub wykorzystując, że się zwolniło w terenie zabudowanym i podobnym agentom. przy automacie nie ma co pisać o ekojeżdzie, jeśli chodzi o biegi.

pełny raport Mercedes Sedan W211 3.2 (320 CDI)

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mercedes Klasa E

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mercedes Klasa E

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Mercedes W210

Początek modelu datuje się na rok 1995, gdy to mercedes pokazał następcę popularnych W 124. Zmieniona została cała zewnętrzna stylistyka, jeśli chodzi o wykończenie zmieniono miedzy innymi światła przednie i tylne, stąd też wzięła się potoczna nazwa modelu czyli okularnik.

Zobacz dane techniczne Mercedes Klasa E
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa E W212 350 BlueTEC 252KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa E W212 350 Blue TEC 252KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mercedes Klasa E, oglądali także