Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mercedes Klasa E

Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany od 1993 roku. Najpopularniejsza limuzyna w tym segmencie na świecie i najlepiej sprzedające się auto Mercedesa w historii. Dotychczas na rynek trafiło ponad 11 milionów egzemplarzy tej serii. Choć jej debiut datowany jest na rok 1993, gdy Mercedes nazwał tak zmodernizowany model W124, cała linia została zapoczątkowana została już w roku 1947. Według oficjalnej terminologii, od 2009 roku oferowana jest czwarta generacja Klasy E dostępna w wersji sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.

Generacje Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E W212

Nabywcy limuzyn klasy wyższej nie oczekują od swoich aut fajerwerków stylistycznych – stawiają na stonowane kształty nadające całości bardzo prestiżowego charakteru. Doskonale wiedzą o tym styliści Mercedesa – projektując topowe modele odkładają oni na bok swoje designerskie fantazje, skupiając się na nadaniu tradycyjnej formie nieco nowoczesnego „sznytu”. Tak też została zaprojektowana klasa E W212. Dzięki temu, zarówno w nadwoziu sedan, jak i kombi ujmuje ona elegancką stylizacją subtelnie przyozdobioną nowoczesnymi detalami (w postaci np. diod LED umieszczonych w przednim zderzaku).

Stylowy wygląd pozbawiony zbędnych udziwnień charakteryzuje również wnętrze. Przed kierowcą rozpościera się elegancki kokpit, w którym czołowe miejsce zajmują okrągłe zegary o klasycznej, bardzo czytelnej formie. Pomimo, że prowadzącego otacza całe mnóstwo klawiszy i przełączników, obsługa nie sprawia większych problemów. Jak na samochód tego pokroju przystało, jakość tworzyw wykończeniowych to klasa sama w sobie.

Kabina pasażerska klasy E zachęca do pokonywania długich dystansów. Podróż uprzyjemniają zarówno bardzo wygodne fotele, jak i znakomite wyciszenie wnętrza oraz duża ilość przestrzeni dla pasażerów. Wręcz gigantyczną ilość miejsca wygospodarowano za to na walizki – bagażnik „połknie” mnóstwo pakunków, zwłaszcza, gdy złożymy tylne siedzenia uzyskując w ten sposób równą powierzchnię ładunkową.

Układ jezdny limuzyny Mercedesa nastawiony został na spokojne podróżowanie. Samochód przyzwoicie sprawdza się na łukach gwarantując odpowiednią stabilność, jednak szybkie manewry sprawiają, że wyczuwalne stają się przechyły nadwozia i delikatna nadsterowność (nie dotyczy modeli z napędem na cztery koła 4Matic). Na szczęście, sytuację cały czas kontrolują nowoczesne systemy bezpieczeństwa, których zainstalowano naprawdę dużo. Jak na Mercedesa przystało, resorowanie nierówności jest po prostu perfekcyjne.

Zarówno dopracowanie konstrukcyjne, jak i poziom wykończenia doskonale świadczą o klasie opisywanego modelu. Jeszcze skuteczniej robi to jednak cena. Całe szczęście, że wysokie koszty zakupu idą w parze z bogatym wyposażeniem – w serii oprócz kompletu airbagów, pełnej „elektryki” i automatycznej klimatyzacji otrzymujemy jeszcze takie „luksusy” jak elementy wykończeniowe wnętrza z drewna eukaliptusowego czy system Pre-Safe, którego zaawansowana konstrukcja minimalizuje skutki wykrytej kolizji.

Mercedes Klasa E W211

Po wpadce z rdzewiejącą "w oczach" klasą E W210, Mercedes bardzo się postarał, żeby następca dzielnie opierał się korozji. Udało się, a przy okazji nadwozie zyskało na nowoczesności i szlachetnym charakterze. Podobnie wystylizowano zresztą wnętrze, a jego reprezentacyjny wizerunek udanie podkreślono genialnymi materiałami, które nawet po setkach tysięcy kilometrów wyglądają jak nowe. Wnętrze okazuje się ponadto oazą komfortu - miejsca jest w bród, siedzenia są nieprawdopodobnie wygodne, wyposażenie okazuje się kompletne, a wyciszenie doskonale izoluje podróżnych od hałasu na zewnątrz. Duży plus za gigantyczny kufer.

Tradycyjnie dla Mercedesa, oferta silnikowa jest bardzo bogata. Z punktu widzenia przeciętnego użytkownika najlepszym wyborem wydaje się 2,7-litrowy, 5-cylindrowy diesel - zapewnia on bardzo dobre osiągi, gwarantuje niewysokie zużycie paliwa, a odpowiednio serwisowany będzie nam służyć długie lata. Amatorom jednostek benzynowych można polecić właściwie wszystkie motory V6 i V8 - spalają niemało, ale to żwawe i niemal niezniszczalne konstrukcje. Rozbudowane zawieszenie zdaje się nie zwracać uwagi na nierówności i jest przy tym stabilne.

Drogo, drożej, Mercedes E W211 - niestety, koszty eksploatacji tego modelu są przeogromne. Trwałość podzespołów mechanicznych okazuje się ponadprzeciętnie wysoka (intensywnie eksploatowane diesle mogą mieć jednak problemy z turbo czy wtryskami), ale dużo troski wymaga bardzo skomplikowana instalacja elektryczna oraz nietypowy układ hamulcowy. Jeśli chodzi o ofertę rynkową, klasa E potrafi być zaskakująco tania, ale tzw. okazje mogą doprowadzić użytkownika do rozpaczy.

Komentarze redakcji

Powagosław: Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.
Luzacjusz: Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

Silniki Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E W212 - jaki silnik wybrać?

Taki samochód z dieslem pod maską jest dobrą inwestycją – zakup się zwróci. Najsłabszą wersję lepiej sobie odpuścić, ale 220CDI o mocy 170KM jest w sam raz - dzięki niej auto staje się naprawdę dynamiczne i oszczędne. Jeśli jesteście w stanie wyłożyć jeszcze więcej, to są też wersje 250CDI, 300CDI oraz 350CDI o mocach 204, 231 i 252KM. Wśród jednostek benzynowych ta najtańsza jest doładowana i oferuje 184KM. Góra 9l/100km i trochę ponad 8 sekund do 100km/h wystarczą do codziennej jazdy. W razie czego są też mocniejsze motory – oferują od 204KM do 408KM w E500. Również tutaj nie mogło zabraknąć wersji AMG. Możecie ją mieć za blisko pół miliona złotych, ale dla 558KM warto – przynajmniej w teorii.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Mercedes Klasa E

Mercedes klasy E Kabriolet - nie tylko na lato
 
Nasz test Mercedes E350 BlueTEC

Czy kabriolety sprawdzają się tylko w sezonie letnim, nie są praktyczne i zapewniają mizerny komfort jazdy? Mercedes klasy E z brezentowym dachem bardzo skutecznie walczy ze stereotypami. Wersja E350 BlueTEC obala też mit o braku kompatybilności kabrioletów z silnikami Diesla.

Mercedes Klasa E - odświeżona gwiazda
 
Nasz test Mercedes Klasa E

Nie ma czasu do stracenia - klienci czekają. Dopiero co, na targach w Detroit, Niemcy pokazali odświeżoną E Klasę, a już na początku lutego siedziałem w samolocie lecącym do Barcelony, gdzie mogłem przetestować ten kluczowy dla Mercedesa model na ciepłym i przyczepnym hiszpańskim asfalcie. Przyczepność...

Przegląd rynku nowych samochodów: samochody z LPG za co najmniej 50 tys. zł

Kontynuujemy temat instalacji gazowych w nowych samochodach. Tym razem na tapetę bierzemy auta w podstawowej wersji droższe niż 50 tys. zł. Czy oferta tego typu pojazdów jest duża?

Świat wielkich kombi - nowa Skoda Superb czy używany Mercedes klasy E?

Ich wspólnym mianownikiem są zbliżone ceny zakupu oraz przepastne bagażniki. Superb Combi oferuje 633 litry, natomiast w przypadku Mercedesa klasy E Touring do dyspozycji jest niebagatelne 690 litrów. Czy 87 tysięcy złotych warto zainwestować w fabrycznie nowy samochód? A może postawić na używane auto...

E500 4Matic - demon w przebraniu Mercedesa?
 
Nasz test

Jaki charakter mają trzy, główne marki Premium na naszym rynku? BMW produkuje auta usportowione, Audi stara się spodobać wszystkim, ale póki co chciałoby, żeby ludzie w końcu rozróżniali nowe modele od starych, a Mercedes? Do niego przylgnęła opinia wersalki na kołach. Czy oby na pewno?

Przeczytaj pozostałe 3 artykuły o Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mercedes Klasa EautoWcentrum - społeczność Mercedes Klasa E

najwyższe oktanyAuta - Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E E290d combi 76,19

Mercedes Klasa E 61,87

Mercedes Klasa E 320 Avantgarde 65,99

Mercedes Klasa E 200 Kompressor 63,95

Mercedes Klasa E 320 74,07

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mercedes Klasa E

werner_beinhart 64,72

BIZONIK5 48,79

rafkol5 30,29

Jordi 30,14

zbyszekruba 30,15

gandi1200 87,21

bini83 72,47

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mercedes Klasa E

Ciepło nadciąga!
Ciepło nadciąga! Mimo wczorajszej wieczornej jazdy ze Swarzędza do Batorowa - czyli przez cały Po...
Małe zmiany, ale przydatne i przyjemne dla oka
Małe zmiany, ale przydatne i przyjemne dla oka Otóż wymieniłem poprzepalane żarówki podświetlające regulatory temperatury, bo j...
Wymiana wykładziny bagażnika
Wymiana wykładziny bagażnika W weekend wreszcie się zebrałem w sobie i założyłem od dawna zalegającą beżową t...
50 urodziny Klubu Mercedes-Benz Republiki Czeskiej
50 urodziny Klubu Mercedes-Benz Republiki Czeskiej 23. maja wyruszyliśmy w 5 aut do Pragi, zaproszeni przez kolegów z Czech na uroc...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mercedes Klasa E

od 177 000 zł do 577 200

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (184 - 585 KM): 200, 200 , 250, 250 , 300 , 300 CDI HYBRID, 350, 350 , 400, 400 , 63 AMG, 63 AMG S, 500

 

Diesel (136 - 252 KM): 200 CDI, 220 BlueTEC, 220 CDI, 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition, 250 CDI, 300 Blue TEC, 350 Blue TEC, 350 BlueTEC

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: , 7-stopniowa
Katalog nowych aut Mercedes Klasa E
 

Najpopularniejsza wersja Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E 63 AMG S 585KM - 4 drzwiowy long

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
ESP
klimatyzacja
podgrzewane fotele

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet asystenta parkowania - 3 782
Pakiet kierowcy AMG - 4 234
Pakiet karbonowy - elementy zewnętrzne - 16 654
Pakiet KEYLESS-GO - 6 266
Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy - 12 702
Pakiet zabezpieczenia pojazdu - 0
Pakiet foteli wielokonturowych - 2 936
Pakiet pamięci dla foteli przednich - 7 057
Pakiet bezpieczeństwa dla pasażerów kanapy tylnej - 2 145
Pakiet AMG Night - 4 234

Cena katalogowa

564 700

Zobacz ofertę Mercedes Klasa E 63 AMG S 585KM - 4 drzwiowy long
 

Mercedes Klasa E najczęściej porównywane z:

Volvo V60
1.6 T3 (150 KM)
Volvo V60
2.4 D4 (181 KM)
Skoda Superb
1.6 TDI CR DPF (105 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd + tapicerka skórzana Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd + tapicerka skórzana
Rocznik: 2013. Przebieg: 6 900 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 116 240 zł 87 900 zł
Zyskujesz: 28 340 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Note ACENTA Demonstracyjny Nissan Note ACENTA
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 000 km. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 52 790 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 8 890 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Mercedes Klasa E

  • Średnia ocena
    na podstawie 635 opinii
  • 4,28
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Mercedes Klasa E Sedan 2.2 CDI (143 KM)

w/g mnie jest to przereklamowane auto które bazuje na swojej tradycji z lat 80 i początku 90 gdzie mercedes to faktycznie byla marka slynąca z dobrych silników zwlaszcza diesla i zawieszenia ta e klasa to już niestety tendencja jak u wszystkich europejskich koncernach nie zarabiamy na sprzedaży a na serwisie i częściach to jedyne wytlumaczenie dla awaryjności tego auta ,przejechalem nim w ciągu 12 miesiecy 60 000km i przynajmniej 20000 z lawetą i w porównaniu np do starego modelu audi 100 2.4 diesel (rocznik 1990)któtym przejechalem 415000km to totalna porażka co do nowych aut to a6 2.5 tdi psuje sie jeszcze gorzej a wymiana rozrządu w nim co 60000 to porażka ,mercedes wypada nie najgorzej ale od tej marki wymaga się czegoś wiecej zwlaszze że kosztuje więcej od innych jedyne co sie nie zmienilo to prestiz auta w polsce podjeżdżając mercedesem każdy traktuje cię inaczej zwlaszcza w biznesie ,wiem to z autopsji ponieważ handluje autami i jeżdzilem prawie wszystkimi markami ,e klasa mimo...

dodał: grzegorz gti autohandel handluje samochodami tak więc mam duże porównanie i wiem o co chodzi
Mercedes Klasa E Sedan 2.9 Turbo-D (129 KM)

Samochód zakupiłem w polsce od pierwszego właściciela. W 1997 zapłacił za niego 107 tysięcy marek. Samochód wyposażony był dodatkowo w klimatronik, radio, itd. Przebieg udokumentowany 170. 000 km. Samochód posiadał ks. serwisową oraz do każdej wizyty w serwisie fakturkę. Jestem 100 % pewien że samochód nie miał więcej niż 170 tys km, oraz że był bezwypadkowy. Pomimo nie dużego przebiegu (jak wydawało mi się wówczas) na mercedesa zakup tego samochodu wspominam jako horror. Nie polecam nikomu. Ten samochód nie jest wart pieniędzy które płacicie za niego. Kupiłem Hondę accord kombi z 2005r i zapomniałem o samochodzie. W hondzie nic się nie psuje. Leję tylko paliwo. Pomimo, że jest to dwulitrowa benzyna wychodzi 5 razy taniej od przereklamowanego mercedesa. Jeśli kogoś udało mi się odwieść od zakupu okulara to mój komentarz przyniósł skutek. Podsumowując okulara super silnik i komfort, ale reszta do bani. Mój email: krisigol@interia.pl

dodał: krzysztof
Mercedes Klasa E Sedan W211 2.7 (270 CDI) (177 KM)

Moje auto po przebiegu 52000 km bylo 29 razy w serwisie awarie były bardzo drobne i bardzo poważne które zagrażały życiu.Firma Mercedes nie ptrafi załatwić najmniejszego problemu.Jeżeli zapłaciłeś za auto to teraz masz problem i radz sobie sam !!! Najczęstrzą awarią był brak - spadek mocy auto zatrzymywało się nie patrząc czy jedzie inny użytkownik z przeciwka czy nie ( smierć w oczach kierowcy Mercedesa) jadąc p Polskiej autostradzie auto zamyka się i otwiera na przemioan,elektryczny dach albo się zamknie albo nie ? w samochodzie z tapicerką ze skóry ekspert stwierdził że jest jej zdecydowanie zamało ,elemęty które powinny być ze skóry zostały wykonane z materału skóro PODOBNEGO do wglądu historia pojazdu.Z A N I M K U P I S Z M E R C E D E S A P O M Y ŚL !!! WARUNKI GWARANCJI NIE ZAPEWNIAJĄ UŻYTOWNIKOWI NIC Jeżeli macie Państwo podobne problemy dzwońcie 0600-91-99-35 pomożecie mi i sami sobie

dodał: Adam Sendek adar@adar.wroc.pl
Mercedes Klasa E Sedan 2.2 CDI (143 KM)

Sprowadizłem sobie to ,,cudo" z Belgii gdzie namowił mnie na to znajomy, ktory wynalazł mi to w komiesie mialo kosztowac 11500 euro dałem równa 10.Juz podaczas powrotu do polski zaczoł się cos dławić, klimaq cos nie chodizla zaczeła walic goracym powietrzem .Ja jestem lajkiem ale powiedziano mi że zepsuta jest przepustnic aklimy, pompo wtryskiwacz, trzeb mu zrobić przegląd a wogóle to to jest złom nie samochód.chcialem nim pojechac do Zakopanego ( z Krakowa) to w myslenicach mi padł i juz nie chcial ruszyć , podobno szwankuje komputer Koszt naprawy wyceniono na 10000-15000zl .Nie polecam tego smaochodu zwłaszcza nowego smaochodu, ktory kosztuje bodajże ok 200 tys.

dodał: niezadowolony
Mercedes Klasa E Sedan 2.2 D (75 KM)

Zaskoczony jestem powszechnie panującą opinią o niezawodności, komforcie jazdy i serwisie, która skłoniła mnie do porzucenia rodziny Citroena / 4-ry kolejne samochody/. Tam mimo pewnych kłopotów eksploatacyjnych miałem komfort jazdy na długiej trasie po polskich drogach. Tutaj ani komfortu ani niezawodności. Jazda po autostradasch jest komfortowa nawet na drabiniastym wozie - to mój komentarz jeślichodzi o komfort jazdy. A jeśli producent niewłaściwie skonstruował gniazdo osadzenia świec żarowych to niech nie przerzuca kosztów wymiany na użytkownika.

dodał: izywec
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E 55 AMG Mercedes E 200 Natural Gas Drive (2013) Mercedes E 500 W212 kombi Mercedes klasy E (W212) kombi 2013 Mercedes E 400 L Hybrid (V 212) Mercedes E 500 (W212) sedan Facelifting Mercedes Klasa E W212 Facelifting - galeria redakcyjna Mercedes Klasa E W212 Mercedes Klasa E W212 Sedan 500 BlueEFFICIENCY 408KM - galeria redakcyjna Mercedes E 250 CDI W212 kombi
Zobacz inne galerie Mercedes

Opinie o instalacji LPG

Mercedes Klasa E

  • 1.
  • 4,00 Mercedes Klasa E W210 2.4 (170KM) 1998r.
    dodał: noc123, 24.05.2013

    Samochód kupiłem z już założoną instalacją przez tą firmę. Działała przez jakiś czas dobrze, a potem na gazie przestał działać jeden cylinder (na benzynie było OK), a samochód nie miał mocy. W "serwisie" (znajdującym się w przydomowej szopie) nie potrafili wykryć usterki, która była ewidentnie ze strony ich instalacji. Okazało się, że ich wtryski są tak marnej jakości, że po 10 tys. km nadawały się do wywalenia. Nie polecam tej firmy.

  • 2.
  • 2,00 Mercedes Klasa E W211 2.6 V6 (240) (177KM) 2005r.
    dodał: Merol, 17.03.2014

    Witam wszyskich zainteresowanych tm warsztatem moja opinnia jest negatywna z powodu : właściciel to zwykły gbur i jak tylko usłyszał o reklamacji to oczywiście nie miał nawet minuty żeby rozwiązać problem który u mnie się pojawił . Lecz gdy pojawiłem się za pierwszym razem do ustawienia instalacji lpg to z miłą chęcią zainkasował 50zł i nawet nie dał paragonu !!! Nie polecam!!!

  • 3.
  • 5,00 Mercedes Klasa E W211 1.8 (200 Kompressor) (163KM) 2008r.
    dodał: Karol z Leszna, 25.08.2013

    Żadnych problemów,bardzo staranny montaż.Trochę długo bo 2 dni ale było warto.Sekwencja ESGI ,wtryski Master dobrane do auta.Podobno Mercedesy z kompresorem stwarzają kłopoty,ja temu zaprzeczam-wszystko jest ok.Fachowa obsluga,elegancki obiekt.

  • 4.
  • 3,75 Mercedes Klasa E W124 3.2 (220KM) 1995r.
    dodał: werner_beinhart, 27.09.2010

    Instalacja nie została odpowiednio dobrana do mocy silnika. Przy spokojnej jeździe, nie przekraczając 4000 obr/min reduktor daje radę. Ale jak chcę pogonić 220 koni pod maską, przełączam na benzynę.

  • 5.
  • 5,00 Mercedes Klasa E W210 3.2 (224KM) 1998r.
    dodał: mlody, 13.08.2010

    Warsztat bardzo rzetelny i slowny wyrobil sie w okreslonym terminie bez zadnego problemu. instalacja wykonana bardzo starannie i czysto cena bardzo przystepna. Goraco polecam!!!

  • 6.
  • 5,00 Mercedes Klasa E W210 2.0 Kompressor (186KM) 2000r.
    dodał: kompressor, 22.05.2011

    To już drugi mój mercedes zagazowany w firmie Auto Center Gaz, autko śmiga rewelacyjnie, spalanie przyzwoite, silnik pracuje równiutko i nie odczuwam żadnej straty mocy.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E

220 komentarzy

167 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~matlo~matlo

Do ~marcin: Prawdopodobnie zawór sterujący turbiną

~TGR~TGR

ty sam jestes V6 ;D

~Piotr~Piotr

Do ~pawel: krotko to motor jest dorzniety, mam tez 220 cdi tez kopci przy redukcji i wyprzedzaniu, ale oleju nie bierze.ma zbyt malo powietrza na niskich obrotach. Stawialbym na turbo, daje za male cisnienie powietrza.tak swoja droga mialem niedawno chevroleta chevy vana 6,2 diesel 155 km i mial 20 lat, przebieg okolo 170 tys ale jak mu nagaz do dechy wcisnolem to nie dymil prawie wogole. Dobry diesel to niepowinien dymic na czarno, a jak dymi to jest wylatany

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mercedes

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
9 182
Przejechany dystans
6 899 595 km
Zatankowanego paliwa
318 082 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 476
Wydanych pieniędzy
603 495 zł
Średnie wydatki na auto
1 255 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 317
Wydanych pieniędzy
685 832 zł
Średnie wydatki na auto
1 426 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mercedes (481)

Testy zderzeniowe Mercedes Klasa E

Najnowsze testy zderzeniowe Mercedes Klasa E przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mercedes Benz E 220 CDI 'Avantgarde', LHD
2009

Mercedes Klasa E
Mercedes Benz E-Class

Mercedes Klasa E
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mercedes

Zużycie paliwa Mercedes Klasa E

Na podstawie 841 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pitolec, dodano: 04.05.2013 22:16

tu jest rewelka biorac pod uwage pojemnosc silnika i jego wiek...oraz mase auta. w miescie nie przekracza 8 litrow w lecie i 10 w ziemie, w automacie pewnie litr wiecej. srednie spalanie nie wiecej jak 7 litrow i to bez spuszczania sie... trasa 150km/h - ok. 7 litrow. 100km/h - ponizej 5 litrow. 120-140km/h niecale 6 litrow . i przy tej predkosci ( ok.130km/h) wyszlo mnie taniej jadac przez cale niemcy niz kolega ktory jechal za mna bmw e39 523 170hp na sekwencyjnej instalce gazowej. przy predkosciach zedu 180km/h okolo 10 litrow. jak na auto tej klasy ,pojemnosc silnika i mase auta od jakiegos czasu nawet nie licze juz tego spalania poprostu leje do pelna i rura... ceny napraw sa smieszne, 4 lata eksploatacji ponad 100tys.km i raz wymienilem klocki z przodu. koszt klockow z robocizna ok 100zł. najtansze auto w utrzymaniu jakie mialem, tansze od poloneza...

pełny raport Mercedes Sedan 2.9 Turbo-D

autor: meten, dodano: 20.07.2010 14:11

Kiedyś na oryginalnych kołach 15 calowych z zimówkami przy jeździe do 110 km/h spalił mi około 9 litrów ... poza zimą 17 calowe koła więc naprawdę ciężko zejść poniżej 10 l na 100 - między 130-160km/h to już 12-13 litrów - 160-200km/h to okolice 15 l - w warszawie zimą krótki dystans do pracy i spowrotem(ok. 3km i stanie po drodze na 2 światłach )to około 21 l na setkę!!! - normalna jazda po mieście to okolice 13 - 16 litrów... tyle pali i tak ma być :))) Poza tym świetne nietuzinkowe autko wyróżniające się z tłumu - bezawaryjne pod warunkiem ze kupimy zadbany egzemplarz (coraz ciężej z tym :) - zadbane egzemplarze nie tracą na cenie, a nawet mam wrażenie, że powoli drożeją - mój model to E 320 COUPE SPORTLINE Z MANUALEM MCLAREN ( jedynka do tyłu )

pełny raport Mercedes Coupe 3.2

autor: Emil.86, dodano: 27.01.2013 19:58

Auto użytkowane jako TAXI głownie miasto. Spalanie w sezonie letnim oscyluje w okolicach 8L w mieście w zimowym zamykam się w 10L na trasach przy normalnych prędkościach bez problemu uzyskamy 6L. Nie oszukujmy się jest to mercedes - ceny części nawet zamiennych mogą powalić nie jednego fana forda czy fiata chodź czasem zdarzają się perełki. Przykładowe ceny nowych części: wahacz prawy górny 300-wymiana 120, automat rozrusznika 70-wymiana 50, regulator napięcia 230-wymiana 100, zawór temperatury ORYGINAŁ MERCEDESA 98-wymiana 30.

pełny raport Mercedes Sedan W211 2.1 (220 CDI)

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mercedes Klasa E

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mercedes Klasa E

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Mercedes W210

Początek modelu datuje się na rok 1995, gdy to mercedes pokazał następcę popularnych W 124. Zmieniona została cała zewnętrzna stylistyka, jeśli chodzi o wykończenie zmieniono miedzy innymi światła przednie i tylne, stąd też wzięła się potoczna nazwa modelu czyli okularnik.

Zobacz dane techniczne Mercedes Klasa E
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa E W212 350 BlueTEC 252KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mercedes Klasa E, oglądali także