Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mercedes Klasa E

Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany od 1993 roku. Najpopularniejsza limuzyna w tym segmencie na świecie i najlepiej sprzedające się auto Mercedesa w historii. Dotychczas na rynek trafiło ponad 11 milionów egzemplarzy tej serii. Choć jej debiut datowany jest na rok 1993, gdy Mercedes nazwał tak zmodernizowany model W124, cała linia została zapoczątkowana została już w roku 1947. Według oficjalnej terminologii, od 2009 roku oferowana jest czwarta generacja Klasy E dostępna w wersji sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.

Generacje Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E W212

Nabywcy limuzyn klasy wyższej nie oczekują od swoich aut fajerwerków stylistycznych – stawiają na stonowane kształty nadające całości bardzo prestiżowego charakteru. Doskonale wiedzą o tym styliści Mercedesa – projektując topowe modele odkładają oni na bok swoje designerskie fantazje, skupiając się na nadaniu tradycyjnej formie nieco nowoczesnego „sznytu”. Tak też została zaprojektowana klasa E W212. Dzięki temu, zarówno w nadwoziu sedan, jak i kombi ujmuje ona elegancką stylizacją subtelnie przyozdobioną nowoczesnymi detalami (w postaci np. diod LED umieszczonych w przednim zderzaku).

Stylowy wygląd pozbawiony zbędnych udziwnień charakteryzuje również wnętrze. Przed kierowcą rozpościera się elegancki kokpit, w którym czołowe miejsce zajmują okrągłe zegary o klasycznej, bardzo czytelnej formie. Pomimo, że prowadzącego otacza całe mnóstwo klawiszy i przełączników, obsługa nie sprawia większych problemów. Jak na samochód tego pokroju przystało, jakość tworzyw wykończeniowych to klasa sama w sobie.

Kabina pasażerska klasy E zachęca do pokonywania długich dystansów. Podróż uprzyjemniają zarówno bardzo wygodne fotele, jak i znakomite wyciszenie wnętrza oraz duża ilość przestrzeni dla pasażerów. Wręcz gigantyczną ilość miejsca wygospodarowano za to na walizki – bagażnik „połknie” mnóstwo pakunków, zwłaszcza, gdy złożymy tylne siedzenia uzyskując w ten sposób równą powierzchnię ładunkową.

Układ jezdny limuzyny Mercedesa nastawiony został na spokojne podróżowanie. Samochód przyzwoicie sprawdza się na łukach gwarantując odpowiednią stabilność, jednak szybkie manewry sprawiają, że wyczuwalne stają się przechyły nadwozia i delikatna nadsterowność (nie dotyczy modeli z napędem na cztery koła 4Matic). Na szczęście, sytuację cały czas kontrolują nowoczesne systemy bezpieczeństwa, których zainstalowano naprawdę dużo. Jak na Mercedesa przystało, resorowanie nierówności jest po prostu perfekcyjne.

Zarówno dopracowanie konstrukcyjne, jak i poziom wykończenia doskonale świadczą o klasie opisywanego modelu. Jeszcze skuteczniej robi to jednak cena. Całe szczęście, że wysokie koszty zakupu idą w parze z bogatym wyposażeniem – w serii oprócz kompletu airbagów, pełnej „elektryki” i automatycznej klimatyzacji otrzymujemy jeszcze takie „luksusy” jak elementy wykończeniowe wnętrza z drewna eukaliptusowego czy system Pre-Safe, którego zaawansowana konstrukcja minimalizuje skutki wykrytej kolizji.

Mercedes Klasa E W211

Po wpadce z rdzewiejącą "w oczach" klasą E W210, Mercedes bardzo się postarał, żeby następca dzielnie opierał się korozji. Udało się, a przy okazji nadwozie zyskało na nowoczesności i szlachetnym charakterze. Podobnie wystylizowano zresztą wnętrze, a jego reprezentacyjny wizerunek udanie podkreślono genialnymi materiałami, które nawet po setkach tysięcy kilometrów wyglądają jak nowe. Wnętrze okazuje się ponadto oazą komfortu - miejsca jest w bród, siedzenia są nieprawdopodobnie wygodne, wyposażenie okazuje się kompletne, a wyciszenie doskonale izoluje podróżnych od hałasu na zewnątrz. Duży plus za gigantyczny kufer.

Tradycyjnie dla Mercedesa, oferta silnikowa jest bardzo bogata. Z punktu widzenia przeciętnego użytkownika najlepszym wyborem wydaje się 2,7-litrowy, 5-cylindrowy diesel - zapewnia on bardzo dobre osiągi, gwarantuje niewysokie zużycie paliwa, a odpowiednio serwisowany będzie nam służyć długie lata. Amatorom jednostek benzynowych można polecić właściwie wszystkie motory V6 i V8 - spalają niemało, ale to żwawe i niemal niezniszczalne konstrukcje. Rozbudowane zawieszenie zdaje się nie zwracać uwagi na nierówności i jest przy tym stabilne.

Drogo, drożej, Mercedes E W211 - niestety, koszty eksploatacji tego modelu są przeogromne. Trwałość podzespołów mechanicznych okazuje się ponadprzeciętnie wysoka (intensywnie eksploatowane diesle mogą mieć jednak problemy z turbo czy wtryskami), ale dużo troski wymaga bardzo skomplikowana instalacja elektryczna oraz nietypowy układ hamulcowy. Jeśli chodzi o ofertę rynkową, klasa E potrafi być zaskakująco tania, ale tzw. okazje mogą doprowadzić użytkownika do rozpaczy.

Komentarze redakcji

Powagosław: Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.
Luzacjusz: Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

Silniki Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E W212 - jaki silnik wybrać?

Taki samochód z dieslem pod maską jest dobrą inwestycją – zakup się zwróci. Najsłabszą wersję lepiej sobie odpuścić, ale 220CDI o mocy 170KM jest w sam raz - dzięki niej auto staje się naprawdę dynamiczne i oszczędne. Jeśli jesteście w stanie wyłożyć jeszcze więcej, to są też wersje 250CDI, 300CDI oraz 350CDI o mocach 204, 231 i 252KM. Wśród jednostek benzynowych ta najtańsza jest doładowana i oferuje 184KM. Góra 9l/100km i trochę ponad 8 sekund do 100km/h wystarczą do codziennej jazdy. W razie czego są też mocniejsze motory – oferują od 204KM do 408KM w E500. Również tutaj nie mogło zabraknąć wersji AMG. Możecie ją mieć za blisko pół miliona złotych, ale dla 558KM warto – przynajmniej w teorii.

Publikacje o Mercedes Klasa E

Mercedes E400 Coupe - E-ufemizm czy E-uforia?
 
Nasz test Mercedes E400 Coupe

Obserwując aktualne premiery motoryzacyjne można odnieść wrażenie, że każde nowe auto, które choćby wyglądem nie przypomina dzielnego crossovera, raczej nie ma szans na spektakularny sukces rynkowy.

Mercedes klasy E Kabriolet - nie tylko na lato
 
Nasz test Mercedes E350 BlueTEC

Czy kabriolety sprawdzają się tylko w sezonie letnim, nie są praktyczne i zapewniają mizerny komfort jazdy? Mercedes klasy E z brezentowym dachem bardzo skutecznie walczy ze stereotypami. Wersja E350 BlueTEC obala też mit o braku kompatybilności kabrioletów z silnikami Diesla.

Mercedes Klasa E - odświeżona gwiazda
 
Nasz test Mercedes Klasa E

Nie ma czasu do stracenia - klienci czekają. Dopiero co, na targach w Detroit, Niemcy pokazali odświeżoną E Klasę, a już na początku lutego siedziałem w samolocie lecącym do Barcelony, gdzie mogłem przetestować ten kluczowy dla Mercedesa model na ciepłym i przyczepnym hiszpańskim asfalcie. Przyczepność...

Przegląd rynku nowych samochodów: samochody z LPG za co najmniej 50 tys. zł

Kontynuujemy temat instalacji gazowych w nowych samochodach. Tym razem na tapetę bierzemy auta w podstawowej wersji droższe niż 50 tys. zł. Czy oferta tego typu pojazdów jest duża?

Świat wielkich kombi - nowa Skoda Superb czy używany Mercedes klasy E?

Ich wspólnym mianownikiem są zbliżone ceny zakupu oraz przepastne bagażniki. Superb Combi oferuje 633 litry, natomiast w przypadku Mercedesa klasy E Touring do dyspozycji jest niebagatelne 690 litrów. Czy 87 tysięcy złotych warto zainwestować w fabrycznie nowy samochód? A może postawić na używane auto...

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mercedes Klasa EautoWcentrum - społeczność Mercedes Klasa E

najwyższe oktanyAuta - Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E Niuniek 88,04

Mercedes Klasa E 320 74,07

Mercedes Klasa E E55 AMG 620KM 67,08

Mercedes Klasa E 220 CDI 68,21

Mercedes Klasa E 200 Kompressor 63,95

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mercedes Klasa E

d5awd 30,16

dawid3266 61,36

maxem 65,31

morales87 58,89

tomaszek355 45,19

joperson 81,97

Homon_ 46,42

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mercedes Klasa E

Małe zmiany, ale przydatne i przyjemne dla oka
Małe zmiany, ale przydatne i przyjemne dla oka Otóż wymieniłem poprzepalane żarówki podświetlające regulatory temperatury, bo j...
Wypad ze znajomym po samochód
Wypad ze znajomym po samochód W sobotę 3 sierpnia wiozłem kolegę pod Birmingham po samochód, była to moja pier...
Wymiana wentylatora chłodnicy
Wymiana wentylatora chłodnicy Tak więc :) Po kilku tygodniach użytkowania samochodu w ciepły dzień wyskoczył...
Dlaczego te atuko, a nie inne??...
Dlaczego te atuko, a nie inne??... Ze względu na duże koszty jazdy dieslem. Zostałem zmuszony na zmianę autka z rop...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mercedes Klasa E

od 177 000 zł do 577 200

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (184 - 585 KM): 200, 200 , 250, 250 , 300 , 300 CDI HYBRID, 350, 350 , 400, 400 , 63 AMG, 63 AMG S, 500

 

Diesel (136 - 252 KM): 200 CDI, 220 BlueTEC, 220 CDI, 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition, 250 CDI, 300 Blue TEC, 350 Blue TEC, 350 BlueTEC

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: , 7-stopniowa
Katalog nowych aut Mercedes Klasa E
 

Najpopularniejsza wersja Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E 63 AMG S 585KM - 4 drzwiowy long

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
ESP
klimatyzacja
podgrzewane fotele

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet asystenta parkowania - 3 782
Pakiet kierowcy AMG - 4 234
Pakiet karbonowy - elementy zewnętrzne - 16 654
Pakiet KEYLESS-GO - 6 266
Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy - 12 702
Pakiet zabezpieczenia pojazdu - 0
Pakiet foteli wielokonturowych - 2 936
Pakiet pamięci dla foteli przednich - 7 057
Pakiet bezpieczeństwa dla pasażerów kanapy tylnej - 2 145
Pakiet AMG Night - 4 234

Cena katalogowa

564 700

Zobacz ofertę Mercedes Klasa E 63 AMG S 585KM - 4 drzwiowy long
 

Mercedes Klasa E najczęściej porównywane z:

Audi A6
3.0 TDI (245 KM)
Jaguar XF
2.0 (240 KM)
Lexus GS
350 (317 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai ix35 Comfort Demonstracyjny Hyundai ix35 Comfort
Rocznik: 2014. Przebieg: 2 000 km. Silnik: 1.6 135KM, benzynowy.
Cena: 82 200 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 8 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 170 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 47 890 zł 37 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Mercedes Klasa E

  • Średnia ocena
    na podstawie 635 opinii
  • 4,28
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Mercedes Klasa E Sedan 2.2 CDI (143 KM)

w/g mnie jest to przereklamowane auto które bazuje na swojej tradycji z lat 80 i początku 90 gdzie mercedes to faktycznie byla marka slynąca z dobrych silników zwlaszcza diesla i zawieszenia ta e klasa to już niestety tendencja jak u wszystkich europejskich koncernach nie zarabiamy na sprzedaży a na serwisie i częściach to jedyne wytlumaczenie dla awaryjności tego auta ,przejechalem nim w ciągu 12 miesiecy 60 000km i przynajmniej 20000 z lawetą i w porównaniu np do starego modelu audi 100 2.4 diesel (rocznik 1990)któtym przejechalem 415000km to totalna porażka co do nowych aut to a6 2.5 tdi psuje sie jeszcze gorzej a wymiana rozrządu w nim co 60000 to porażka ,mercedes wypada nie najgorzej ale od tej marki wymaga się czegoś wiecej zwlaszze że kosztuje więcej od innych jedyne co sie nie zmienilo to prestiz auta w polsce podjeżdżając mercedesem każdy traktuje cię inaczej zwlaszcza w biznesie ,wiem to z autopsji ponieważ handluje autami i jeżdzilem prawie wszystkimi markami ,e klasa mimo...

dodał: grzegorz gti autohandel handluje samochodami tak więc mam duże porównanie i wiem o co chodzi
Mercedes Klasa E Sedan 2.9 Turbo-D (129 KM)

Samochód zakupiłem w polsce od pierwszego właściciela. W 1997 zapłacił za niego 107 tysięcy marek. Samochód wyposażony był dodatkowo w klimatronik, radio, itd. Przebieg udokumentowany 170. 000 km. Samochód posiadał ks. serwisową oraz do każdej wizyty w serwisie fakturkę. Jestem 100 % pewien że samochód nie miał więcej niż 170 tys km, oraz że był bezwypadkowy. Pomimo nie dużego przebiegu (jak wydawało mi się wówczas) na mercedesa zakup tego samochodu wspominam jako horror. Nie polecam nikomu. Ten samochód nie jest wart pieniędzy które płacicie za niego. Kupiłem Hondę accord kombi z 2005r i zapomniałem o samochodzie. W hondzie nic się nie psuje. Leję tylko paliwo. Pomimo, że jest to dwulitrowa benzyna wychodzi 5 razy taniej od przereklamowanego mercedesa. Jeśli kogoś udało mi się odwieść od zakupu okulara to mój komentarz przyniósł skutek. Podsumowując okulara super silnik i komfort, ale reszta do bani. Mój email: krisigol@interia.pl

dodał: krzysztof
Mercedes Klasa E Sedan W211 2.7 (270 CDI) (177 KM)

Moje auto po przebiegu 52000 km bylo 29 razy w serwisie awarie były bardzo drobne i bardzo poważne które zagrażały życiu.Firma Mercedes nie ptrafi załatwić najmniejszego problemu.Jeżeli zapłaciłeś za auto to teraz masz problem i radz sobie sam !!! Najczęstrzą awarią był brak - spadek mocy auto zatrzymywało się nie patrząc czy jedzie inny użytkownik z przeciwka czy nie ( smierć w oczach kierowcy Mercedesa) jadąc p Polskiej autostradzie auto zamyka się i otwiera na przemioan,elektryczny dach albo się zamknie albo nie ? w samochodzie z tapicerką ze skóry ekspert stwierdził że jest jej zdecydowanie zamało ,elemęty które powinny być ze skóry zostały wykonane z materału skóro PODOBNEGO do wglądu historia pojazdu.Z A N I M K U P I S Z M E R C E D E S A P O M Y ŚL !!! WARUNKI GWARANCJI NIE ZAPEWNIAJĄ UŻYTOWNIKOWI NIC Jeżeli macie Państwo podobne problemy dzwońcie 0600-91-99-35 pomożecie mi i sami sobie

dodał: Adam Sendek adar@adar.wroc.pl
Mercedes Klasa E Sedan 2.2 CDI (143 KM)

Sprowadizłem sobie to ,,cudo" z Belgii gdzie namowił mnie na to znajomy, ktory wynalazł mi to w komiesie mialo kosztowac 11500 euro dałem równa 10.Juz podaczas powrotu do polski zaczoł się cos dławić, klimaq cos nie chodizla zaczeła walic goracym powietrzem .Ja jestem lajkiem ale powiedziano mi że zepsuta jest przepustnic aklimy, pompo wtryskiwacz, trzeb mu zrobić przegląd a wogóle to to jest złom nie samochód.chcialem nim pojechac do Zakopanego ( z Krakowa) to w myslenicach mi padł i juz nie chcial ruszyć , podobno szwankuje komputer Koszt naprawy wyceniono na 10000-15000zl .Nie polecam tego smaochodu zwłaszcza nowego smaochodu, ktory kosztuje bodajże ok 200 tys.

dodał: niezadowolony
Mercedes Klasa E Sedan 2.2 D (75 KM)

Zaskoczony jestem powszechnie panującą opinią o niezawodności, komforcie jazdy i serwisie, która skłoniła mnie do porzucenia rodziny Citroena / 4-ry kolejne samochody/. Tam mimo pewnych kłopotów eksploatacyjnych miałem komfort jazdy na długiej trasie po polskich drogach. Tutaj ani komfortu ani niezawodności. Jazda po autostradasch jest komfortowa nawet na drabiniastym wozie - to mój komentarz jeślichodzi o komfort jazdy. A jeśli producent niewłaściwie skonstruował gniazdo osadzenia świec żarowych to niech nie przerzuca kosztów wymiany na użytkownika.

dodał: izywec
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E 400 Coupe (W212 Facelifting) 333KM - galeria redakcyjna Mercedes E 250 kombi Facelifting Mercedes E 500 Coupe Facelifting Mercedes Klasa E Kombi Mercedes E 300 BlueTEC HYBRID Facelifting Mercedes E 350 Cabrio Facelifting Mercedes E63 AMG 2012 Mercedes Klasa E W212 Mercedes E 300 BlueTEC HYBRID Mercedes Klasa E 63 AMG Kombi
Zobacz inne galerie Mercedes

Opinie o instalacji LPG

Mercedes Klasa E

  • 1.
  • 3,00 Mercedes Klasa E W124 2.2 (150KM) 1994r.
    dodał: yasiaq, 20.07.2014

    Instalacja w/g fabrycznego serwisu KME w Zgierzu zainstalowana poprawnie. Regulowana wielokrotnie , ostatni raz przez fabryczny serwis KME . Niestety spalanie to plus 40-60 % co by nie robili. Od strony ekonomicznej jest to porazka. Mam dosyc jazdy po serwisach i szargania nerwow. Na pocieszenie dodam, ze obsluga w firmie KME jest przemila i sprawia wrazenie rzetelnej. Ale efekt jest jaki jest i pomimo odwiedzenia 5 czy 6 serwisow poprawy nie widac.

  • 2.
  • 4,00 Mercedes Klasa E W210 2.4 (170KM) 1998r.
    dodał: noc123, 24.05.2013

    Samochód kupiłem z już założoną instalacją przez tą firmę. Działała przez jakiś czas dobrze, a potem na gazie przestał działać jeden cylinder (na benzynie było OK), a samochód nie miał mocy. W "serwisie" (znajdującym się w przydomowej szopie) nie potrafili wykryć usterki, która była ewidentnie ze strony ich instalacji. Okazało się, że ich wtryski są tak marnej jakości, że po 10 tys. km nadawały się do wywalenia. Nie polecam tej firmy.

  • 3.
  • 3,25 Mercedes Klasa E W124 2.2 (150KM) 1994r.
    dodał: jarbad, 09.05.2014

    Montaz w zakladzie w Uniejowie dieselgaz.eu wtryski keihin reduktor KME red do 250km. Wszystko dziala poprawnie ale spalanie na gazie od 25 do 60-70% wiecej niz na benzynie. Samochod z manualem miescil sie w Warszawie w 11 litrach e95/100km gazu spala miedzy 14.2 a 17 litrow w trasie przy licznikowych 120km h (gps =112) spala 13.6 a na benzynie spalal ponizej 8 litrow. Instalacja dziala dobrze ale ekonomii nie ma zadnej.

  • 4.
  • 2,00 Mercedes Klasa E W211 2.6 V6 (240) (177KM) 2005r.
    dodał: Merol, 17.03.2014

    Witam wszyskich zainteresowanych tm warsztatem moja opinnia jest negatywna z powodu : właściciel to zwykły gbur i jak tylko usłyszał o reklamacji to oczywiście nie miał nawet minuty żeby rozwiązać problem który u mnie się pojawił . Lecz gdy pojawiłem się za pierwszym razem do ustawienia instalacji lpg to z miłą chęcią zainkasował 50zł i nawet nie dał paragonu !!! Nie polecam!!!

  • 5.
  • 5,00 Mercedes Klasa E W211 1.8 (200 Kompressor) (163KM) 2008r.
    dodał: Karol z Leszna, 25.08.2013

    Żadnych problemów,bardzo staranny montaż.Trochę długo bo 2 dni ale było warto.Sekwencja ESGI ,wtryski Master dobrane do auta.Podobno Mercedesy z kompresorem stwarzają kłopoty,ja temu zaprzeczam-wszystko jest ok.Fachowa obsluga,elegancki obiekt.

  • 6.
  • 3,75 Mercedes Klasa E W124 3.2 (220KM) 1995r.
    dodał: werner_beinhart, 27.09.2010

    Instalacja nie została odpowiednio dobrana do mocy silnika. Przy spokojnej jeździe, nie przekraczając 4000 obr/min reduktor daje radę. Ale jak chcę pogonić 220 koni pod maską, przełączam na benzynę.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E

220 komentarzy

167 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~matlo~matlo

Do ~marcin: Prawdopodobnie zawór sterujący turbiną

~TGR~TGR

ty sam jestes V6 ;D

~Piotr~Piotr

Do ~pawel: krotko to motor jest dorzniety, mam tez 220 cdi tez kopci przy redukcji i wyprzedzaniu, ale oleju nie bierze.ma zbyt malo powietrza na niskich obrotach. Stawialbym na turbo, daje za male cisnienie powietrza.tak swoja droga mialem niedawno chevroleta chevy vana 6,2 diesel 155 km i mial 20 lat, przebieg okolo 170 tys ale jak mu nagaz do dechy wcisnolem to nie dymil prawie wogole. Dobry diesel to niepowinien dymic na czarno, a jak dymi to jest wylatany

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mercedes

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
9 966
Przejechany dystans
7 233 288 km
Zatankowanego paliwa
346 780 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 543
Wydanych pieniędzy
631 664 zł
Średnie wydatki na auto
1 239 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 436
Wydanych pieniędzy
712 473 zł
Średnie wydatki na auto
1 397 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mercedes (510)

Testy zderzeniowe Mercedes Klasa E

Najnowsze testy zderzeniowe Mercedes Klasa E przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mercedes Benz E 220 CDI 'Avantgarde', LHD
2009

Mercedes Klasa E
Mercedes Benz E-Class

Mercedes Klasa E
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mercedes

Zużycie paliwa Mercedes Klasa E

Na podstawie 864 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kozak, dodano: 28.12.2011 14:27

Wszystko zależy od stylu jazdy. Trzeba delikatnie obchodzić się z pedałem przyspiesznika. Unikać gwałtownego ruszania i ciągłego hamowania. Wtedy można utrzymać zużycie 8.5L/100km. Najmniej spalił mi 7.9, najwięcej 10.5 (zima). Średnio utrzymuje się w przedziale od 8.2 do 8.9. Zimą rośnie o ok. 1 litr. Typowe auto autostradowe, przy stałych nawet dużych prędkościach pali mało, jak na taka budę. W mieście natomiast jest już znacznie gorzej. W korkach dużych miast poniżej 10 raczej się nie zejdzie. Części eksploatacyjne (bo tylko to robiłem) wyjątkowo tanie.

pełny raport Mercedes Sedan 3.0 Turbo-D

autor: August, dodano: 23.10.2011 11:00

Witam!Na wstępie napiszę jak to jest ze spalaniem. Trasa tempomat i prędkość do 100km/h spalanie6.1 we dwie osoby 6,4. Jadąc normalnie to jest do 130-140 z wyprzedzaniem 7,3. To auto lubi się dobrze zagrzać im dalej jedziemy tym silnik mniej nam spala. Miasto 80 tys mieszkańców korki w sumie nie takie jak w wawie to spalanie 10. Przed zakupem warto podpytać sprzedającego o takie rzeczy jak olej w skrzyni, czy był wymieniany i kiedy. Dobrze jak sprzedający ma rachunki na naprawy których rzekomo dokonał bo mimo tego, że auto jest tanie w utrzymaniu to potrafi sprawić kosztowną niespodziankę. komplet hamulców tarcze klocki płyn wszystko ATE to około 950-1000zł. Oryginalne amortyzatory i sprezyny na przod 980zł. Zamienniki tanie, lecz nie używam bo oryginały też nie drogie. Unikać egzemplarzy na 18 calowych felgach bo bankowo będziemy mieli zawieszenie do wymiany. Proszę nie dziwić się rdzy na tym aucie, praktycznie 90% egzemplarzy ją ma i albo właściciel zreperował i pomalował, albo jeżdżą tak jak jest. Układ paliwowy czuły na złą jakość paliwa ale i tak trwalszy niż w Audi.

pełny raport Mercedes Kombi S210 3.2 CDI

autor: daniel_rammstei, dodano: 10.04.2011 20:29

Spalanie jak na takie osiągi bardzo zadowalające! Auto z bardzo elastycznym silnikiem. Przy jeździe mieszanej 65% miasto 35% trasa spalanie około 8,5 litra- nie patrzę na to co pokazuje mi komputer(wyliczam ilość przejechanych km na ilość zatankowanego paliwa) W trasie można zejść spokojnie poniżej 7 litrów przy pustym aucie i włączonym tempomacie, ale kto na autostradzie będzie jechał powoli takim autem? Nie licząc czułego układu paliwowego, który nie lubi badziewnego paliwa (jak każdy nowszy DIESEL) auto bardzo tanie w utrzymaniu i w sumie bez awaryjne jeżeli kupi się w miarę zadbany egzemplarz! Pozdrawiam

pełny raport Mercedes Kombi S210 3.2 CDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mercedes Klasa E

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mercedes Klasa E

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Mercedes W210

Początek modelu datuje się na rok 1995, gdy to mercedes pokazał następcę popularnych W 124. Zmieniona została cała zewnętrzna stylistyka, jeśli chodzi o wykończenie zmieniono miedzy innymi światła przednie i tylne, stąd też wzięła się potoczna nazwa modelu czyli okularnik.

Zobacz dane techniczne Mercedes Klasa E
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa E W212 350 BlueTEC 252KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mercedes Klasa E, oglądali także