Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mercedes Klasa E

Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany od 1993 roku. Najpopularniejsza limuzyna w tym segmencie na świecie i najlepiej sprzedające się auto Mercedesa w historii. Dotychczas na rynek trafiło ponad 11 milionów egzemplarzy tej serii. Choć jej debiut datowany jest na rok 1993, gdy Mercedes nazwał tak zmodernizowany model W124, cała linia została zapoczątkowana została już w roku 1947. Według oficjalnej terminologii, od 2009 roku oferowana jest czwarta generacja Klasy E dostępna w wersji sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.

Generacje Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E W212

Nabywcy limuzyn klasy wyższej nie oczekują od swoich aut fajerwerków stylistycznych – stawiają na stonowane kształty nadające całości bardzo prestiżowego charakteru. Doskonale wiedzą o tym styliści Mercedesa – projektując topowe modele odkładają oni na bok swoje designerskie fantazje, skupiając się na nadaniu tradycyjnej formie nieco nowoczesnego „sznytu”. Tak też została zaprojektowana klasa E W212. Dzięki temu, zarówno w nadwoziu sedan, jak i kombi ujmuje ona elegancką stylizacją subtelnie przyozdobioną nowoczesnymi detalami (w postaci np. diod LED umieszczonych w przednim zderzaku).

Stylowy wygląd pozbawiony zbędnych udziwnień charakteryzuje również wnętrze. Przed kierowcą rozpościera się elegancki kokpit, w którym czołowe miejsce zajmują okrągłe zegary o klasycznej, bardzo czytelnej formie. Pomimo, że prowadzącego otacza całe mnóstwo klawiszy i przełączników, obsługa nie sprawia większych problemów. Jak na samochód tego pokroju przystało, jakość tworzyw wykończeniowych to klasa sama w sobie.

Kabina pasażerska klasy E zachęca do pokonywania długich dystansów. Podróż uprzyjemniają zarówno bardzo wygodne fotele, jak i znakomite wyciszenie wnętrza oraz duża ilość przestrzeni dla pasażerów. Wręcz gigantyczną ilość miejsca wygospodarowano za to na walizki – bagażnik „połknie” mnóstwo pakunków, zwłaszcza, gdy złożymy tylne siedzenia uzyskując w ten sposób równą powierzchnię ładunkową.

Układ jezdny limuzyny Mercedesa nastawiony został na spokojne podróżowanie. Samochód przyzwoicie sprawdza się na łukach gwarantując odpowiednią stabilność, jednak szybkie manewry sprawiają, że wyczuwalne stają się przechyły nadwozia i delikatna nadsterowność (nie dotyczy modeli z napędem na cztery koła 4Matic). Na szczęście, sytuację cały czas kontrolują nowoczesne systemy bezpieczeństwa, których zainstalowano naprawdę dużo. Jak na Mercedesa przystało, resorowanie nierówności jest po prostu perfekcyjne.

Zarówno dopracowanie konstrukcyjne, jak i poziom wykończenia doskonale świadczą o klasie opisywanego modelu. Jeszcze skuteczniej robi to jednak cena. Całe szczęście, że wysokie koszty zakupu idą w parze z bogatym wyposażeniem – w serii oprócz kompletu airbagów, pełnej „elektryki” i automatycznej klimatyzacji otrzymujemy jeszcze takie „luksusy” jak elementy wykończeniowe wnętrza z drewna eukaliptusowego czy system Pre-Safe, którego zaawansowana konstrukcja minimalizuje skutki wykrytej kolizji.

Mercedes Klasa E W211

Po wpadce z rdzewiejącą "w oczach" klasą E W210, Mercedes bardzo się postarał, żeby następca dzielnie opierał się korozji. Udało się, a przy okazji nadwozie zyskało na nowoczesności i szlachetnym charakterze. Podobnie wystylizowano zresztą wnętrze, a jego reprezentacyjny wizerunek udanie podkreślono genialnymi materiałami, które nawet po setkach tysięcy kilometrów wyglądają jak nowe. Wnętrze okazuje się ponadto oazą komfortu - miejsca jest w bród, siedzenia są nieprawdopodobnie wygodne, wyposażenie okazuje się kompletne, a wyciszenie doskonale izoluje podróżnych od hałasu na zewnątrz. Duży plus za gigantyczny kufer.

Tradycyjnie dla Mercedesa, oferta silnikowa jest bardzo bogata. Z punktu widzenia przeciętnego użytkownika najlepszym wyborem wydaje się 2,7-litrowy, 5-cylindrowy diesel - zapewnia on bardzo dobre osiągi, gwarantuje niewysokie zużycie paliwa, a odpowiednio serwisowany będzie nam służyć długie lata. Amatorom jednostek benzynowych można polecić właściwie wszystkie motory V6 i V8 - spalają niemało, ale to żwawe i niemal niezniszczalne konstrukcje. Rozbudowane zawieszenie zdaje się nie zwracać uwagi na nierówności i jest przy tym stabilne.

Drogo, drożej, Mercedes E W211 - niestety, koszty eksploatacji tego modelu są przeogromne. Trwałość podzespołów mechanicznych okazuje się ponadprzeciętnie wysoka (intensywnie eksploatowane diesle mogą mieć jednak problemy z turbo czy wtryskami), ale dużo troski wymaga bardzo skomplikowana instalacja elektryczna oraz nietypowy układ hamulcowy. Jeśli chodzi o ofertę rynkową, klasa E potrafi być zaskakująco tania, ale tzw. okazje mogą doprowadzić użytkownika do rozpaczy.

Komentarze redakcji

Powagosław: Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.
Luzacjusz: Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

Silniki Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E W212 - jaki silnik wybrać?

Taki samochód z dieslem pod maską jest dobrą inwestycją – zakup się zwróci. Najsłabszą wersję lepiej sobie odpuścić, ale 220CDI o mocy 170KM jest w sam raz - dzięki niej auto staje się naprawdę dynamiczne i oszczędne. Jeśli jesteście w stanie wyłożyć jeszcze więcej, to są też wersje 250CDI, 300CDI oraz 350CDI o mocach 204, 231 i 252KM. Wśród jednostek benzynowych ta najtańsza jest doładowana i oferuje 184KM. Góra 9l/100km i trochę ponad 8 sekund do 100km/h wystarczą do codziennej jazdy. W razie czego są też mocniejsze motory – oferują od 204KM do 408KM w E500. Również tutaj nie mogło zabraknąć wersji AMG. Możecie ją mieć za blisko pół miliona złotych, ale dla 558KM warto – przynajmniej w teorii.

Publikacje o Mercedes Klasa E

Mercedes-Benz E350 BlueTEC - wehikuł czasu dla wybrednych
 
Nasz test Mercedes-Benz E350 BlueTEC 252 KM

Niektórzy twierdzą, że luksus zawsze musi być wiązany z ogromną przestrzenią i niezwykłym rozmachem. Owszem, to się sprawdza gdy mówimy o takich autach jak Rolls-Royce czy Bentley, ale czy to zawsze musi kosztować grube miliony i mieć wymiary małego domu? Nie, czego przykładem może być Mercedes Klasy...

Mercedes E400 Coupe - E-ufemizm czy E-uforia?
 
Nasz test Mercedes E400 Coupe

Obserwując aktualne premiery motoryzacyjne można odnieść wrażenie, że każde nowe auto, które choćby wyglądem nie przypomina dzielnego crossovera, raczej nie ma szans na spektakularny sukces rynkowy.

Mercedes klasy E Kabriolet - nie tylko na lato
 
Nasz test Mercedes E350 BlueTEC

Czy kabriolety sprawdzają się tylko w sezonie letnim, nie są praktyczne i zapewniają mizerny komfort jazdy? Mercedes klasy E z brezentowym dachem bardzo skutecznie walczy ze stereotypami. Wersja E350 BlueTEC obala też mit o braku kompatybilności kabrioletów z silnikami Diesla.

Mercedes Klasa E - odświeżona gwiazda
 
Nasz test Mercedes Klasa E

Nie ma czasu do stracenia - klienci czekają. Dopiero co, na targach w Detroit, Niemcy pokazali odświeżoną E Klasę, a już na początku lutego siedziałem w samolocie lecącym do Barcelony, gdzie mogłem przetestować ten kluczowy dla Mercedesa model na ciepłym i przyczepnym hiszpańskim asfalcie. Przyczepność...

Przegląd rynku nowych samochodów: samochody z LPG za co najmniej 50 tys. zł

Kontynuujemy temat instalacji gazowych w nowych samochodach. Tym razem na tapetę bierzemy auta w podstawowej wersji droższe niż 50 tys. zł. Czy oferta tego typu pojazdów jest duża?

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mercedes Klasa EautoWcentrum - społeczność Mercedes Klasa E

najwyższe oktanyAuta - Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E Czarna Suka 66,51

Mercedes Klasa E Niuniek 88,45

Mercedes Klasa E W 210 69,23

Mercedes Klasa E Cacuszko 67,93

Mercedes Klasa E Avantgar'dzik 73,87

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mercedes Klasa E

morales87 42,53

d5awd 30,16

Davin 30,15

Freeze 31,39

BIZONIK5 30,31

joperson 71,05

Tadekmaj 30,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mercedes Klasa E

Wielkie porządki 3
Wielkie porządki 3 Dostałem parę zdjęć przed jutrzejszym odbiorem! Tak, jutrzejszym! Miało być dziś...
Małe zmiany, ale przydatne i przyjemne dla oka
Małe zmiany, ale przydatne i przyjemne dla oka Otóż wymieniłem poprzepalane żarówki podświetlające regulatory temperatury, bo j...
Sezon rozpoczęty letnim obuwiem
Sezon rozpoczęty letnim obuwiem Po długich namysłach i wybieraniu niuniek dostał nowe buciki: Fulda Sport Contro...
Wypad ze znajomym po samochód
Wypad ze znajomym po samochód W sobotę 3 sierpnia wiozłem kolegę pod Birmingham po samochód, była to moja pier...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mercedes Klasa E

od 177 500 zł do 951 356

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (184 - 585 KM): 200, 200 , 250, 250 , 300 , 350, 400, 400 , 63 AMG, 63 AMG S, 500

 

Diesel (136 - 252 KM): 200 BlueTEC, 220 BlueTEC, 220 CDI, 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition, 250 BlueTEC, 300 Blue TEC, 350 Blue TEC, 350 BlueTEC

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: , 7-stopniowa
Katalog nowych aut Mercedes Klasa E
 

Najpopularniejsza wersja Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E 63 AMG S 585KM - 4 drzwiowy long

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
ESP
klimatyzacja
podgrzewane fotele

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet asystenta parkowania - 3 782
Pakiet kierowcy AMG - 4 234
Pakiet karbonowy - elementy zewnętrzne - 16 654
Pakiet KEYLESS-GO - 6 266
Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy - 12 702
Pakiet zabezpieczenia pojazdu - 0
Pakiet foteli wielokonturowych - 2 936
Pakiet pamięci dla foteli przednich - 7 057
Pakiet bezpieczeństwa dla pasażerów kanapy tylnej - 2 145
Pakiet AMG Night - 4 234

Cena katalogowa

564 700

Zobacz ofertę Mercedes Klasa E 63 AMG S 585KM - 4 drzwiowy long
 

Mercedes Klasa E najczęściej porównywane z:

Skoda Superb
2.0 TDI CR DPF (140 KM)
Volvo V60
2.0 D4 DRIVE-E (181 KM)
Skoda Superb
1.6 TDI CR DPF (105 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Mercedes Klasa E

  • Średnia ocena
    na podstawie 635 opinii
  • 4,28
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Mercedes Klasa E Sedan 2.2 CDI (143 KM)

w/g mnie jest to przereklamowane auto które bazuje na swojej tradycji z lat 80 i początku 90 gdzie mercedes to faktycznie byla marka slynąca z dobrych silników zwlaszcza diesla i zawieszenia ta e klasa to już niestety tendencja jak u wszystkich europejskich koncernach nie zarabiamy na sprzedaży a na serwisie i częściach to jedyne wytlumaczenie dla awaryjności tego auta ,przejechalem nim w ciągu 12 miesiecy 60 000km i przynajmniej 20000 z lawetą i w porównaniu np do starego modelu audi 100 2.4 diesel (rocznik 1990)któtym przejechalem 415000km to totalna porażka co do nowych aut to a6 2.5 tdi psuje sie jeszcze gorzej a wymiana rozrządu w nim co 60000 to porażka ,mercedes wypada nie najgorzej ale od tej marki wymaga się czegoś wiecej zwlaszze że kosztuje więcej od innych jedyne co sie nie zmienilo to prestiz auta w polsce podjeżdżając mercedesem każdy traktuje cię inaczej zwlaszcza w biznesie ,wiem to z autopsji ponieważ handluje autami i jeżdzilem prawie wszystkimi markami ,e klasa mimo...

dodał: grzegorz gti autohandel handluje samochodami tak więc mam duże porównanie i wiem o co chodzi
Mercedes Klasa E Sedan 2.9 Turbo-D (129 KM)

Samochód zakupiłem w polsce od pierwszego właściciela. W 1997 zapłacił za niego 107 tysięcy marek. Samochód wyposażony był dodatkowo w klimatronik, radio, itd. Przebieg udokumentowany 170. 000 km. Samochód posiadał ks. serwisową oraz do każdej wizyty w serwisie fakturkę. Jestem 100 % pewien że samochód nie miał więcej niż 170 tys km, oraz że był bezwypadkowy. Pomimo nie dużego przebiegu (jak wydawało mi się wówczas) na mercedesa zakup tego samochodu wspominam jako horror. Nie polecam nikomu. Ten samochód nie jest wart pieniędzy które płacicie za niego. Kupiłem Hondę accord kombi z 2005r i zapomniałem o samochodzie. W hondzie nic się nie psuje. Leję tylko paliwo. Pomimo, że jest to dwulitrowa benzyna wychodzi 5 razy taniej od przereklamowanego mercedesa. Jeśli kogoś udało mi się odwieść od zakupu okulara to mój komentarz przyniósł skutek. Podsumowując okulara super silnik i komfort, ale reszta do bani. Mój email: krisigol@interia.pl

dodał: krzysztof
Mercedes Klasa E Sedan W211 2.7 (270 CDI) (177 KM)

Moje auto po przebiegu 52000 km bylo 29 razy w serwisie awarie były bardzo drobne i bardzo poważne które zagrażały życiu.Firma Mercedes nie ptrafi załatwić najmniejszego problemu.Jeżeli zapłaciłeś za auto to teraz masz problem i radz sobie sam !!! Najczęstrzą awarią był brak - spadek mocy auto zatrzymywało się nie patrząc czy jedzie inny użytkownik z przeciwka czy nie ( smierć w oczach kierowcy Mercedesa) jadąc p Polskiej autostradzie auto zamyka się i otwiera na przemioan,elektryczny dach albo się zamknie albo nie ? w samochodzie z tapicerką ze skóry ekspert stwierdził że jest jej zdecydowanie zamało ,elemęty które powinny być ze skóry zostały wykonane z materału skóro PODOBNEGO do wglądu historia pojazdu.Z A N I M K U P I S Z M E R C E D E S A P O M Y ŚL !!! WARUNKI GWARANCJI NIE ZAPEWNIAJĄ UŻYTOWNIKOWI NIC Jeżeli macie Państwo podobne problemy dzwońcie 0600-91-99-35 pomożecie mi i sami sobie

dodał: Adam Sendek adar@adar.wroc.pl
Mercedes Klasa E Sedan 2.2 CDI (143 KM)

Sprowadizłem sobie to ,,cudo" z Belgii gdzie namowił mnie na to znajomy, ktory wynalazł mi to w komiesie mialo kosztowac 11500 euro dałem równa 10.Juz podaczas powrotu do polski zaczoł się cos dławić, klimaq cos nie chodizla zaczeła walic goracym powietrzem .Ja jestem lajkiem ale powiedziano mi że zepsuta jest przepustnic aklimy, pompo wtryskiwacz, trzeb mu zrobić przegląd a wogóle to to jest złom nie samochód.chcialem nim pojechac do Zakopanego ( z Krakowa) to w myslenicach mi padł i juz nie chcial ruszyć , podobno szwankuje komputer Koszt naprawy wyceniono na 10000-15000zl .Nie polecam tego smaochodu zwłaszcza nowego smaochodu, ktory kosztuje bodajże ok 200 tys.

dodał: niezadowolony
Mercedes Klasa E Sedan 2.2 D (75 KM)

Zaskoczony jestem powszechnie panującą opinią o niezawodności, komforcie jazdy i serwisie, która skłoniła mnie do porzucenia rodziny Citroena / 4-ry kolejne samochody/. Tam mimo pewnych kłopotów eksploatacyjnych miałem komfort jazdy na długiej trasie po polskich drogach. Tutaj ani komfortu ani niezawodności. Jazda po autostradasch jest komfortowa nawet na drabiniastym wozie - to mój komentarz jeślichodzi o komfort jazdy. A jeśli producent niewłaściwie skonstruował gniazdo osadzenia świec żarowych to niech nie przerzuca kosztów wymiany na użytkownika.

dodał: izywec
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Mercedes Klasa E

Mercedes E 400 L Hybrid (V 212) Mercedes Klasa E W212 Kabriolet Facelifting 350 BlueTEC 252KM - galeria redakcyjna Mercedes Klasa E Kombi Mercedes Klasa E 1991 Cabrio Mercedes E 63 AMG (W212) sedan Facelifting Mercedes E 400 (W212) kombi Facelifting Mercedes Klasa E S211 Kombi 3.2 4 Matic 224KM - galeria redakcyjna Mercedes E 200 Natural Gas Drive (2013) Mercedes E 300 BlueTEC HYBRID Mercedes E 350 CDI 4MATIC W212 kombi
Zobacz inne galerie Mercedes

Opinie o instalacji LPG

Mercedes Klasa E

  • 1.
  • 3,00 Mercedes Klasa E W124 2.2 (150KM) 1994r.
    dodał: yasiaq, 20.07.2014

    Instalacja w/g fabrycznego serwisu KME w Zgierzu zainstalowana poprawnie. Regulowana wielokrotnie , ostatni raz przez fabryczny serwis KME . Niestety spalanie to plus 40-60 % co by nie robili. Od strony ekonomicznej jest to porazka. Mam dosyc jazdy po serwisach i szargania nerwow. Na pocieszenie dodam, ze obsluga w firmie KME jest przemila i sprawia wrazenie rzetelnej. Ale efekt jest jaki jest i pomimo odwiedzenia 5 czy 6 serwisow poprawy nie widac.

  • 2.
  • 4,00 Mercedes Klasa E W210 2.4 (170KM) 1998r.
    dodał: noc123, 24.05.2013

    Samochód kupiłem z już założoną instalacją przez tą firmę. Działała przez jakiś czas dobrze, a potem na gazie przestał działać jeden cylinder (na benzynie było OK), a samochód nie miał mocy. W "serwisie" (znajdującym się w przydomowej szopie) nie potrafili wykryć usterki, która była ewidentnie ze strony ich instalacji. Okazało się, że ich wtryski są tak marnej jakości, że po 10 tys. km nadawały się do wywalenia. Nie polecam tej firmy.

  • 3.
  • 3,25 Mercedes Klasa E W124 2.2 (150KM) 1994r.
    dodał: jarbad, 09.05.2014

    Montaz w zakladzie w Uniejowie dieselgaz.eu wtryski keihin reduktor KME red do 250km. Wszystko dziala poprawnie ale spalanie na gazie od 25 do 60-70% wiecej niz na benzynie. Samochod z manualem miescil sie w Warszawie w 11 litrach e95/100km gazu spala miedzy 14.2 a 17 litrow w trasie przy licznikowych 120km h (gps =112) spala 13.6 a na benzynie spalal ponizej 8 litrow. Instalacja dziala dobrze ale ekonomii nie ma zadnej.

  • 4.
  • 2,00 Mercedes Klasa E W211 2.6 V6 (240) (177KM) 2005r.
    dodał: Merol, 17.03.2014

    Witam wszyskich zainteresowanych tm warsztatem moja opinnia jest negatywna z powodu : właściciel to zwykły gbur i jak tylko usłyszał o reklamacji to oczywiście nie miał nawet minuty żeby rozwiązać problem który u mnie się pojawił . Lecz gdy pojawiłem się za pierwszym razem do ustawienia instalacji lpg to z miłą chęcią zainkasował 50zł i nawet nie dał paragonu !!! Nie polecam!!!

  • 5.
  • 5,00 Mercedes Klasa E W211 1.8 (200 Kompressor) (163KM) 2008r.
    dodał: Karol z Leszna, 25.08.2013

    Żadnych problemów,bardzo staranny montaż.Trochę długo bo 2 dni ale było warto.Sekwencja ESGI ,wtryski Master dobrane do auta.Podobno Mercedesy z kompresorem stwarzają kłopoty,ja temu zaprzeczam-wszystko jest ok.Fachowa obsluga,elegancki obiekt.

  • 6.
  • 3,75 Mercedes Klasa E W124 3.2 (220KM) 1995r.
    dodał: werner_beinhart, 27.09.2010

    Instalacja nie została odpowiednio dobrana do mocy silnika. Przy spokojnej jeździe, nie przekraczając 4000 obr/min reduktor daje radę. Ale jak chcę pogonić 220 koni pod maską, przełączam na benzynę.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mercedes Klasa E

Mercedes Klasa E

220 komentarzy

167 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~matlo~matlo

Do ~marcin: Prawdopodobnie zawór sterujący turbiną

~TGR~TGR

ty sam jestes V6 ;D

~Piotr~Piotr

Do ~pawel: krotko to motor jest dorzniety, mam tez 220 cdi tez kopci przy redukcji i wyprzedzaniu, ale oleju nie bierze.ma zbyt malo powietrza na niskich obrotach. Stawialbym na turbo, daje za male cisnienie powietrza.tak swoja droga mialem niedawno chevroleta chevy vana 6,2 diesel 155 km i mial 20 lat, przebieg okolo 170 tys ale jak mu nagaz do dechy wcisnolem to nie dymil prawie wogole. Dobry diesel to niepowinien dymic na czarno, a jak dymi to jest wylatany

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mercedes

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
10 638
Przejechany dystans
7 592 942 km
Zatankowanego paliwa
376 219 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 614
Wydanych pieniędzy
658 782 zł
Średnie wydatki na auto
1 234 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 606
Wydanych pieniędzy
769 338 zł
Średnie wydatki na auto
1 441 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mercedes (534)

Testy zderzeniowe Mercedes Klasa E

Najnowsze testy zderzeniowe Mercedes Klasa E przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mercedes Benz E 220 CDI 'Avantgarde', LHD
2009

Mercedes Klasa E
Mercedes Benz E-Class

Mercedes Klasa E
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mercedes

Zużycie paliwa Mercedes Klasa E

Na podstawie 873 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: S210 2.0 Kompre, dodano: 17.03.2011 18:07

Ekonomia? Przypomnijmy: rzędowy 4-cylindrowy silnik, wspomagany kompresorem, w którym wirnik napędzany jest paskiem podłączonym do wału karbowego(nie gazami wylotowymi tj. spalinami, tak jak to powszechnie występuje w turbosprężarkach) o mocy 186KM i momencie obrotowym na poziomie 280Nm zużywa: miasto(8-max.10 l benzyny/12-max. 16 l gazu/100km). Na trasie należy odjąć 2l benzyny/gazu w zależności od sposobów jazdy. Masa tanich części zamiennych, oraz brak problemów z ich dostępnością sprawia, że auto załuguje na 5 gwiazdek.

pełny raport Mercedes Kombi S210 2.0 Kompressor

autor: Gienek, dodano: 10.02.2012 16:00

Witam! Jestem posiadaczem tego auta od dwóch lat. Robię bardzo duże przebiegi. Auto kupiłem z przebiegiem około 320 tys km. Do tej pory teraz ma 410 tys. Jeżdżę dość agresywnie. Auto ma bardzo wysoki moment bo aż 470 Nm W aucie wymieniłem kilka rzeczy i w sumie naprawy jak na te auto nie są wcale wysokie. Wcześniej jeździłem audi A6 i BMW E39 i tam części są o niebo droższe, ale za to Audi BMW nie rdzewieje, a W210 strasznie. Przykładowe ceny komplet tarcz i klocków p+t BOSCH około 900zł oryginalny przepływomierz pierburg 270zł komplet filtrów (olej, powietrze paliwo, kabinowy) 155zł więc tragedii nie ma. Dużym plusem jest przestrzeń i bezpieczeństwo na minus wyżej wspomniana rdza, nie ma co myśleć, że skoro jest gdzieś rdza to właściciel nie dbał- one po prostu tak mają i jest to normą dla W210. Spalanie jakie można zanotować. Miasto około 10 trasa około 7 mieszana jazda 8,3 Spalanie przy dynamicznej jeździe miasto 13 trasa 8,9 mieszana 10,5 Dynamiczna jazda to dla mnie ciągłe wyprzedzanie no i jak by nie było nie stosowanie się do przepisów... Minimalne spalanie jakie osiągnąłem to 5.9 jadąc 90-100 na tempomacie. W styczniu jechałem nad Bałtyk 400 km średnia prędkość około 120-150 w aucie 4 osoby plus bagaże spalanie 8,1- wynik z tankowania a nie z tego co pokazuje komputer. Plusem też jest to, że jeżeli dba się o to auto to spokojnie pojedzie 500 000 bez jakichkolwiek problemów, lecz nie jest już tak trwały jak stare W123, czy W124któe robiły po 1 mln km bez problemów

pełny raport Mercedes Kombi S210 3.2 CDI

autor: Andy, dodano: 29.08.2011 22:00

Nie wiem czy trafił mi się tak wyjątkowo oszczędny egzemplarz czy inni mają kosmiczne cięzkie nogi i brak umiejętnosci oszczędnej jazdy. Mój Miecio ma aktualnie przebieg 175 tys km, jak go kupiłem miał 120tys km. Jadąc w spokojnie w długą trasę nigdy nie przekroczył 8,5 litra, ale jezeli się chce poczuć Hołowczycem - nie ma problemu, ciśniesz gaz i inni oglądają znikający punkt, przy takiej zabawie 200km/h potrafi pożreć 14-15l/100km. Nic na tym świecie nie ma za darmo :) W mieście dyszka zaspakaja jego apetyt. Najniższy wynik jaki udało mi się uzyskac to 8l/100km przy prędkości 90-110 km/h

pełny raport Mercedes Sedan 2.8

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mercedes Klasa E

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mercedes Klasa E

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Mercedes W210

Początek modelu datuje się na rok 1995, gdy to mercedes pokazał następcę popularnych W 124. Zmieniona została cała zewnętrzna stylistyka, jeśli chodzi o wykończenie zmieniono miedzy innymi światła przednie i tylne, stąd też wzięła się potoczna nazwa modelu czyli okularnik.

Zobacz dane techniczne Mercedes Klasa E
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa E W212 350 BlueTEC 252KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mercedes Klasa E W212 350 Blue TEC 252KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mercedes Klasa E, oglądali także