Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa S W126 Sedan 3.0 SE,SEL KAT. 180KM 132kW 1986-1991

Lata produkcji: 1986 – 1991
Segment: Auta luksusowe
Klasa S produkowana jest od roku 1972. To luksusowa limuzyna klasy wyższej (segment F) i jednocześnie flagowy model niemieckiej marki. To właśnie w tym momencie nazwa „Klasa S” oficjalnie znalazła się w nomenklaturze marki (używana była wcześniej w języku potocznym). Za protoplastów Klasy S uważane są serie „Ponton” (W180 i W128), „Fintail” (W111 i W112) oraz W108. W swojej segmencie Mercedes Klasa S jest najpopularniejszym samochodem na świecie – do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 3 mln aut spośród dotychczasowych sześciu generacji modelu. Klasa S stała się także jedynym jak dotąd Mercedesem, który został nagrodzony tytułem Europejskiego Samochodu Roku (w roku 1974).
czytaj więcej
Powagosław
To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam. ~Luzacjusz
Produkowany od 1986 do 1991 roku
Pojemność skokowa 2962 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 255 Nm przy 4400 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,2 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88,5 x 80,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~t885631935@o2.pl
Mercedes Klasa S W126
Sedan 3.0 SE,SEL KAT. 180KM 132kW
Ten samochód ma tylko jedną wadę. Jest za duży, zbyt masywny. Czarny. W białej poleasingowej corolli ze śladami op nalepkach na drzwiach czułem się normalnie. Leszcz jak każdy inny. W w-126 jakoś czuję, że wszyscy patrzą. To nie złudzenie. Tu nie wywiniesz jakiegoś głupiego numeru i pozostaniesz niezauważony. Czujesz się jak w eleganckim garniturze. Dostojnie, odpowiedzialnie i płynnie. Ten samochód jest do sprzedania. W Warszawie. Nie piszę ceny, to nie bazar, ale niedrogo. Poniżej innych w-126. Piszcie na maila, jest w nim również numer telefonu. Dzwońcie. Żadnego mielenia kołami przy ruszaniu, czy wyścigów spod świateł. Można, ale w wykonaniu w-126 jest to co najmniej żenujące.
4,7
~Witek
Mercedes Klasa S W126
Sedan 3.0 SE,SEL KAT. 180KM 132kW
Wspaniały samochód z duszą, doskonały element kolekcji, czy jako drugi lub trzeci samochód w rodzinie. Ma klasę, ponadczasową bryłę i komfort. Odstaje pod względem nowinek technicznych od współczesnych limuzyn, ale bije je o kilka długości pod względem przyjemności z podróżowania.
4,9
~Grzesiek
Mercedes Klasa S W126
Sedan 3.0 SE,SEL KAT. 180KM 132kW
Wspaniały, dostojny, kochany członek rodziny. Nigdy się go nie pozbędę, bo go kocham. Uwielbiam sunąć nim przez miasto. Właściwie to być wiezionym - takie mam wrażenie siedząc za kółkiem. Tym samochodem nie wypada szarżować, bo to jak biegnący biskup, no po prostu coś tu nie gra :) Doskonałe auto, jedno z najlepszych w historii i najlepsze jakie miałem (kilkanaście Mercedesów z lat 70, 80 i 90).
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa S W126 Sedan 3.0 SE,SEL KAT. 180KM 132kW 1986-1991
12,5
l/100 km
15,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

19,9
Mercedes Klasa S W126
Sedan 3.0 SE,SEL KAT. 180KM 132kW
20 lpg po mieście, nie sprawdzałem na długich trasach, zresztą i tak naleam do pełna jak przejeżdżam obok shella. Wydaje mi się że jakbym nie kombinował, zawsze pali 20. W zasadzie przy pozostałych zaletach to drobiazg. Za to części są tanie i rzadko coś się kupuje. Klocki hamulcowe 130 zł komplet co pół roku. Pozostałe elementy, takie jak amortyzatory, pasek klinowy są solidne i można na długo o nich zapomnieć. Pasek ma ponad 2 metry, jest szeroki jak do spodni i kosztuje 180 zł. Alternator nowy 420 zł. Toż to nie opłaca się regenerować. Na jakięś piski i szmery z okolic silnika po jakinś czasie przestałem zwracać uwagę. Pierwsze dni po kupieniu tępo patrzyłem na silnik i zastanawiałem się czy się nie rozpadnie. Ponieważ jakoś się nie rozpadł, maskę otwieram przy okazji nalewania płynu do spryskiwacza. Wlew płynu powinien być gdzieś bardziej na wierzchu. Maska jest cholernie ciężka i długa. Co prawda nie wymaga ustawiania podpórki i po szarpnięciu sama leci do góry i tak zostaje, ale jakoś nie lubię szamotać się z tym kawałem blachy.
10,3
Mercedes Klasa S W126
Sedan 3.0 SE,SEL KAT. 180KM 132kW
To nie Tico, tu się inwestuje w komfort, realizuje marzenia. Dlatego jeśli ktoś kieruje się przy zakupie wyłącznie tym kryterium, powinien sobie odpuścić. Chyba, że to np. trzecie auto w rodzinie i służy to niedzielnych wypadów. Co tu dużo mówić, trzeba się nastawić na spalanie rzędu 9-13 l/100 km, a po zakupie - na pakiet "serwisowy" celem doprowadzenia tego samochodu do perfekcji.
11,8
Mercedes Klasa S W126
Sedan 3.0 SE,SEL KAT. 180KM 132kW
16 l to przez zabawy w zime i tylny napęd :)trochę śmieszne podane są te raporty spalania 20 litrów to chyba z 8 przyczepami ;).Zaznaczę ze to mój drugi w126 i raczej go nie oszczędzam mieszkając w Warszawie,i wynik powyżej 16 l na 100 to albo matematyka słaba albo silnik ma dziury ;)
Mercedes Klasa S W126 Sedan