Szukaj

Informacje o Mitsubishi ASX I SUV 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2010, MItsubishi ASX to pierwszy kompaktowy crossover (segment I) w ofercie japońskiej marki. ASX zajął miejsce obok większego brata Outlandera, uzupełniając tym samym ofertę "uterenowionych" modeli marki. Tak jak Outlander, ASX (którego pierwowzorem był prototyp z roku 2007, noszący nazwę Concept-cX) zaprojektowany został zgodnie z nową filozofią stylistyczną Mitsubishi o nazwie „Jet Fighter”. Nazwa ASX ma być skrótem (zmodyfikowanym) od słów „Active Sports Crossover”. W Stanach Zjednoczonych Mitsubishi ASX jest oferowany pod nazwą Outlander Sport. Między innymi w Kanadzie i Japonii ASX znany jest jako RVR (nie mając przy tym nic wspólnego z produkowanym w latach 1991-2002 - vanem RVR).
czytaj więcej
Powagosław

„Rekinopodobny” wygląd nowych Mitsubishi jest wciąż na tyle świeży, żywotny i drapieżny zarazem, że bezpiecznie można przeszczepiać go na kolejne modele marki. ASX robi znakomite wrażenie i zasługuje na plusy również za ładny tył i całkiem dynamiczny profil.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem trochę jak z oswojonym, znudzonym tygrysem w zoo. Porykuje w klatce, rzuca złowrogie spojrzenia, ale interesuje go tylko to, co przyniosą mu w wiaderku do jedzenia, bo sam nie upolowałby nawet kiełbasy w sklepie mięsnym. ASX też wygląda groźnie (fakt: rekin, nie tygrys), ale to milusi familycar. Choć dość ciekawy, przy okazji.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarka ze zmienną geometrią i z intercoolerem
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 15,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 83,1 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Marcin
Mitsubishi ASX I
SUV 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW
Ogólnie fajne auto, tylko audio, wykończenie i miękkie zawieszenie to dramat. Samochód pomimo powszechnej opinii nie rdzewieje - ma zwykły nalot jak większość innych na podwoziu. Przestronny (jak na te wymiary- wielkość kia ceed hatchback, a ilość miejsca nieporównywalna!) Duży bagażnik. Super światła- xenon o bardzo szerokim zasięgu bocznym- nie potrzeba doświetlania, jest bardzo dobrze. Jak to japończyk usterek przez 1,5 roku żadnych... Napęd 4x4 to Haldex II generacji, więc tani w utrzymaniu, a w śniegu pod ostrą górę (dojazd do domu) daje spokojnie radę w ustawieniu "Auto" jeszcze nie potrzebowałem ustawiać na "Lock", a zima u mnie od połowy Grudnia do Marca (taka ze śniegiem). Fajne auto jeżeli potrzebujesz 4WD i chcesz mieć "święty spokój", z tego co słyszałem DPF sprawia problemy - ale to w zasadzie jak w większości Diesli. Spalanie w mieście to takie 8litrów w trasie to 7 litrów, nie wierzcie w 5 litrów, chyba, że z wiatrem z górki- przód tego auta to taka ścianka działowa niezbyt aerodynamiczna...
4,4
~Marek
Mitsubishi ASX I
SUV 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW
Świetne, niezawodne auto w dobrej cenie. Mamy go w firmie od nowości, pierwsze 150 00 zrobiła pani, która tyle się interesowała, co raz w roku zajechała do ASO. Po 6 latach trzeba było wymienić kilka elementów nadwozia, które złapały luzy lub naturalnie się zużyły (amory, poduszki, wahacze, stabilizatory). Po wymianie i kontroli w 2 rożnych serwisach - igła. Właściciel jednego powiedział, że cieszyłby się, gdyby miał auto w takim stanie. Silnik i napęd to zdecydowane plusy. W najbogatszej wersji Intense Plus jest niemal wszystko, czego można potrzebować. Mi brakuje jedynie przycisków z pamięcią ustawienia fotela kierowcy. Poza tym komplet. W momencie zakupu wyposażenie przebijało niektóre auta premium. Najsłabiej wypada lakier i wyciszenie. Z tym drugim mozna podziałać samemu, z pierwszym trzeba niestety sporo uważać. Plus taki, że po 7latach nie łapie korozji. Nie jest to Passat do zajechania, jeśli ktoś dba o auto i regularnie serwisuje, 250 000 zrobi bez zająknięcia i jakiejkolwiek usterki.
4,2
~Mateusz
Mitsubishi ASX I
SUV 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW
Auto kupiłem nowe, przez rok zrobiłem nim ponad 40 tys. km. Dokładnie sprawdziłem oferty innych producentów, i nadal jestem przekonany, że ASX nie ma konkurencji. Za cenę ok. 85k (Invite) kupiłem dobrze wyposażony samochód, przede wszystkim z rewelacyjnym dieslem 150 km i napędem 4x4. Plusy ASXa to: - b. mocny silnik diesla, świetne osiągi dzięki małej masie. Silnik jest cichy, nie słychać że to diesel. Ten sam silnik montowany jest w najlepszej wersji Outlandera, więc ASX to prawie rakieta. - dobry napęd na 4 koła. Mam też 100% terenówkę czyli L200, więc nie oczekuję cudów, ale do wjechania na plac budowy i jazdę po polach i błotach jest całkiem przydatny. Zwykła osobówka nie dałaby rady. - odpowiednie wymiary wnętrza, nie jest ciasno, fotele wygodne, bagażnik na 4 os. rodzinę i dalszy wyjazd też zda egzamin - przyzwoite spalanie, średnio ok. 6,5l - dużo poduszek pow. (chyba 9) - super widoczność, wysokie zawieszenie - świetnie się prowadzi, nie buja jak terenówka, można nawet poszaleć przy większych prędkościach. Oczywiście ASX ma też minusy, widać że producent oszczędził na kilku elementach, ale cena ponad 20-30 tys. niższa niż inne japońskie SUVy całkowicie usprawiedliwia niedostatki, a są to: - anachroniczny design wnętrza przypominający auta z pocz. XXI w., materiały średniej jakości. Jedyną usterką jaką dotąd zauważyłem jest skrzypiące wnętrze przy ujemnych temperaturach. Gdy jest ciepło nic nie skrzypi. - między 5 a 6 biegiem jest różnica 300 obrotów, 5 biegu w ogóle nie powinno być. Skrzynia działa jednak bardzo precyzyjnie. - miękki lakier - ze względu na złe przełożenie 6 biegu, przy prędkościach pow. 140 jest zbyt głośno. Plusem jest jednak dobre przyspieszenie na 6, więc może o to konstruktorom chodziło. Ogólnie samochód godny polecenia zarówno do miasta jak i na trasę oraz do pracy w terenie. Jak kupować to tylko ze 150 k dieslem, od 2015 r. z niewiadomych przyczyn sprzedają tylko wersje 114 km, a tej bym już nie kupił. Ponadto teraz jest o 20 tys. droższy.
Średnie spalanie dla Mitsubishi ASX I SUV 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW 2010-2013
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Mitsubishi ASX I
SUV 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW
Te raporty spalania co to są rozjeżdzają sie cąłkowiecie z prawdą, nie mowiac juz o deklaracji producenta. wartosci podawane przez kompyter i tyle. w rzeczywistości trzeba do nich dodać minimum 0,5l/100km tak wiec realnie srednio wychodzi 7,3l/100km średnia z 60tys km Auto mało awaryjne. powyżej 2,5tys obr. głośne nawet bardzo. silnik długo sie nagrzewa chyba przez duży grill. do 180km/h idzie jak burza. wygląd super jakość wykończenia dobra przyjemnosc z jazdy dobra koszty utrzymania dobre ksenony - rewelacja ! szczególnie nocą wszystko widać. teraz minusy: skrzynia biegów - słabe przełożenie zawieszenie - bardzo twarde. szczególnie tył jak w wozie drabiniastym bagażnik - za mały jak na potrzeby 3osobowej rodziny.
6,9
Mitsubishi ASX I
SUV 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW
Deklarowane wartosci spalania to bajki. W miescie w lecie auto zlopie 9l/100km, w trasie (bez autostrad) okolo 6,5l/100km, na autostradach powyzej 130km/h spalanie podchodzi pod 9l/100km. W sumie wyniki akceptowalne jak na samochod o takiej bryle, ale nijak sie to ma do danych producenta. Poza tym czeste i drogie przeglady gwarancyjne. Polecam przed zakupem sprawdzic ile kosztuje 3 przeglad i co wchodzi w jego sklad. Bo diagnostyka sluchowa silnika (doslownie) kosztuje w Mitsubishi niemal 1800 zl.
7,2
Mitsubishi ASX I
SUV 1.8 DID MIVEC 150KM 110kW
ekonomiczność? ciężki temat uczciwie i trudny, dlaczego? silnik ok, ekonomiczny, słyszy się opinie że i 4,5 l/100 ktoś miał, w mieście przy swoim stylu jazdy średnio dynamicznym wychodzi 7l/100 na kompie, na trasie wyszło 6,5l/100, na krótszym 20km dystansie od rozgrzania do celu podróży (trasa szybkiego ruchu - miasto) 9,2l/100km, przy tej mocy i elastyczności i napędzie 4x4 włączonym znośnie ale czy rewelacyjnie? części są ponoć drogie, DPF ponad 10tyś zł, reszta nie wiem, ale znając życie koszty części nie sa okazyjne, autko świeże, może się spalanie ułoży, a części na gwarancji nie dobiją kieszeni ubezpieczenie okazyjne dla tej marki i modelu
Mitsubishi ASX I SUV