Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mitsubishi ASX

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Model uzupełnił gamę terenowych aut Mitsubishi, zajmując w niej miejsce obok większego Outlandera. Podobnie jak on, ASX, bazujący na prototypie o nazwie Concept-cX z 2007, został zaprojektowany według nowej koncepcji stylistycznej marki nazwanej „Jet Fighter”. Nazwa ASX to zmodyfikowany skrót od „Active Sports Crossover”. Między innymi w Japonii i Kanadzie model oferowany jest pod nazwą RVR (nie ma jednak nic wspólnego z vanem RVR produkowanym w latach 1991-2002). Natomiast w USA ASX znany jest jako Outlander Sport.

Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 - galeria redakcyjna (3) - widok z przodu
Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 - galeria redakcyjna (3) - prawy bok
Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 - galeria redakcyjna (3) - widok z tyłu
Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 - galeria redakcyjna (3) - widok z przodu
Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 - galeria redakcyjna (3) - kokpit
Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 - galeria redakcyjna (3) - fotel kierowcy, widok z przodu
Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 - galeria redakcyjna (3) - zestaw wskaźników

Zachęcone sukcesami kompaktowych crossoverów, Mitsubishi postanowiło wystawić do walki w tym segmencie własnego reprezentanta. Zamiast budować auto od podstaw, Japończycy wzięli na warsztat ciepło przyjętego Outlandera II, spuścili z niego nieco powietrza i w końcu pokazali światu ASX-a. Samochód nie ukrywa swoich powiązań z większym modelem, ma jednak bardziej zwartą, a przy tym równie bojową i agresywnie narysowaną sylwetkę.

Użytkownicy Lancera czy wspomnianego już Outlandera poczują się we wnętrzu ASX-a jak w domu. W praktyce oznacza to, że otaczający kierowcę kokpit nie zachywca finezją kształtów, ani też różnorodnością kolorystyczą, ale w zamian proponuje wzorowo czytelne wskaźniki oraz logicznie rozplanowane elementy obsługi. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są niskiej jakości, za to staranność montażu stoi na wysokim poziomie. Plus za dobrą widoczność.

Choć niewielki na zewnątrz, Mitsubishi ASX okazuje się całkiem przestronny w środku. To zasługa pokaźnego rozstawu osi, który przekłada się na dużą ilość miejsca w pierwszym rzędzie siedzeń, przyzwoitą ilość przestrzeni z tyłu oraz pojemny bagażnik. Umieszczone z przodu fotele okazują się wygodne, miejsc na drobiazgi w kabinie pasażerskiej nie brakuje, zaś transport większych ładunków ułatwia niemal płaska podłoga powstająca po złożeniu kanapy.

Jeszcze kilka lat temu pod względem zachowania w ruchu japoński crossover mógłby być wzorem, jednak konkurencja poszła naprzód i dziś model spod znaku trzech diamentów jeździ jak typowy średniak. Jest wystarczająco komfortowy, wystarczająco stabilny i ma wystarczająco precyzyjny układ kierowniczy, ale nic ponadto. Pozytywnie zaskakuje z kolei zwrotnością oraz możliwościami konfiguracji działania opcjonalnego napędu 4x4.

Jeśli podczas kupna samochodu szczególnie istotna jest dla Was kwota zakupu, Mitsubishi ASX może okazać się doskonałą ofertą. Bazowa wersja modelu jest jedną z najtańszych propozycji w segmencie, a bogatsze odmiany wykazują się dobrą relacją ceny do wyposażenia. Nabywca ma niestety niewielkie pole manewru przy doborze opcjonalnych dodatków, bo poza z góry ustalonymi pakietami wyposażenia w ofercie jest skromniutka lista opcji.

Komentarze redakcji

Powagosław: „Rekinopodobny” wygląd nowych Mitsubishi jest wciąż na tyle świeży, żywotny i drapieżny zarazem, że bezpiecznie można przeszczepiać go na kolejne modele marki. ASX robi znakomite wrażenie i zasługuje na plusy również za ładny tył i całkiem dynamiczny profil.
Luzacjusz: Z tym samochodem trochę jak z oswojonym, znudzonym tygrysem w zoo. Porykuje w klatce, rzuca złowrogie spojrzenia, ale interesuje go tylko to, co przyniosą mu w wiaderku do jedzenia, bo sam nie upolowałby nawet kiełbasy w sklepie mięsnym. ASX też wygląda groźnie (fakt: rekin, nie tygrys), ale to milusi familycar. Choć dość ciekawy, przy okazji.

Wersje nadwozia Mitsubishi ASX

Silniki Mitsubishi ASX

Lista silników:
1.6 (117KM), 1.6 MIVEC (117KM), 1.8 (150KM), 1.8 DID MIVEC (116KM), 1.8 DID MIVEC (150KM), 2.2 DiD (150KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

To smutne, ale najsłabszym ogniwem w gamie silników jest motor benzynowy. Ma 1.6l, 117KM i 154Nm momentu obrotowego. Czyli tak sobie. To jednak nie znaczy, że nie da się nim jeździć – wręcz przeciwnie. Poradzi sobie zarówno w mieście, jak i poza nim, choć z kompletem pasażerów na pokładzie i włączoną „klimą” nie będzie wesoło. Brakuje mu po prostu mocy w dolnym zakresie obrotów i pewnie dlatego nie jest oferowany z napędem na wszystkie koła, bo by się udusił. Tego problemu nie ma za to diesel o pojemności 1.8l. Żeby było ciekawiej, to jest dostępny w dwóch wariantach mocy – 116 oraz 150KM. Oba można brać z czystym sumieniem, bo czują się w tym wozie świetnie. Warto też się zastanowić nad napędem 4x4 – podnosi zużycie paliwa o około 0.2l-0.4l/100km oraz trochę usypia temperament silników, ale cóż – w zimowych zaspach to wynagrodzi.

Publikacje o Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX 1.8 DID Fischer Edition - z nartami w standardzie
 
Nasz test

Z badań wynika, że wśród użytkowników samochodów marki Mitsubishi nie brakuje zapalonych narciarzy. Koncern postanowił wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. We współpracy z firmą Fischer - renomowanym wytwórcą sprzętu narciarskiego, stworzono limitowaną wersję Mitsubishi ASX.

Mitsubishi ASX - dla wymagającego mieszczucha
 
Nasz test Mitsubishi ASX

Moda na małe crossovery nie przemija i dziś niemal każdy liczący się producent ma w swojej ofercie podwyższoną wersję takiego auta. Jednak większość kupowanych crossoverów napędzana jest tylko na jedną oś. To podważa ich przydatność poza asfaltem. A czy "miejska terenówka" z napędem na cztery...

Mitsubishi ASX - alternatywa dla kombi
 
Nasz test Mitsubishi ASX 1.8 DI-D Intense

Kompaktowe SUV-y są ciekawą alternatywą dla dobrze wyposażonych kombi segmentu C. Posiadają wnętrze o porównywalnej przestronności, ale podwyższona pozycja za kierownicą i napęd na cztery koła dają poczucie bezpieczeństwa. Jak na polskich drogach sprawdza się Mitsubishi ASX z silnikiem 1.8 DI-D?

Mitsubishi ASX - nowy miastowy
 
Nasz test

Czego oczekuje mieszkaniec miasta od swojego auta? Komfortu, dynamiki, prześwitu do pokonywania krawężników i nowoczesnego (ale nie eksperymentalnego) wyglądu. Najlepiej jeszcze, aby wyglądało jak "terenówka" i kosztowało połowę jej ceny. Trudne? Jak wszystko co daje na końcu dobrą sprzedaż....

W ślady większego brata

Mitsubishi zachęcone sukcesem Outlandera stworzyło jego mniejszą odmianę. Crossover ASX także zapowiada się na sukces. W pierwszym miesiącu po wprowadzeniu go na rynek w Japonii zamiast 1500 planowanych samochodów sprzedano ich 5169. Od niedawna samochód jest dostępny także w Polsce.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mitsubishi ASXautoWcentrum - społeczność Mitsubishi ASX

najwyższe oktanyAuta - Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX Brylancik 48,50

Mitsubishi ASX 55,81

Mitsubishi ASX CZERWONY SZERSZEŃ 45,14

Mitsubishi ASX 46,71

Mitsubishi ASX Krzysiu 67,35

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mitsubishi ASX

mof87 30,02

Pleśniak 30,05

jogger63 30,09

rychw 30,12

Czarny_Kotek 30,05

woogie 30,19

roch_27 30,12

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mitsubishi ASX

Czemu kupiłem ASX z dizlem
Czemu kupiłem ASX z dizlem Od zawsze byłem zwolennikiem silników wysokoprężnych. Moc praktycznie w pełnym z...
Impreza OFF ROAD Mitsubishi
Impreza OFF ROAD Mitsubishi Zostaliśmy zaproszeni na imprezę OFF ROAD organizowaną przez salony Mitsubishi w...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mitsubishi ASX

od 61 900 zł do 109 390

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (117 KM): 1.6

 

Diesel (150 KM): 1.8

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Mitsubishi ASX
 

Najpopularniejsza wersja Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX 1.6 117KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
klimatyzacja
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

61 900

Zobacz ofertę Mitsubishi ASX 1.6 117KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Mitsubishi ASX najczęściej porównywane z:

Toyota RAV4
Valvematic 150 (152 KM)
Subaru Forester
2.0D (147 KM)
Honda CR-V
2.0 i-VTEC (155 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Mitsubishi ASX 1,6 117KM Invite NAVI Mitsubishi ASX 1,6 117KM Invite NAVI
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 86KM .
Cena: 75 290 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »
Mitsubishi ASX 1,6 117KM Invite NAVI Mitsubishi ASX 1,6 117KM Invite NAVI
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 86KM .
Cena: 75 290 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX
1.8 diesel 150 KM
45 000 km, 2010
36 000 PLN
Mitsubishi ASX
1.6 benzyna 117 KM
2013
68 990 PLN
Mitsubishi ASX
1.6 benzyna 117 KM
2013
68 990 PLN
Mitsubishi ASX
1.8 diesel 150 KM
19 200 km, 2012
92 900 PLN

Ocena auta Mitsubishi ASX

Galerie Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 150KM - galeria redakcyjna Mitsubishi ASX Facelifting Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 150KM - galeria redakcyjna (2) Mitsubishi ASX Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 150KM - galeria redakcyjna (3)
Zobacz inne galerie Mitsubishi

Mitsubishi ASX

42 komentarze

36 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

tomi4sattomi4sat

ASX posiadam od 2010 (1.8 150KM ASG 2WD)
Kolo pasowe silnika wytrzymuje tylko 60 tys km - to duzy koszt (zwlaszcza po gwarancji na 125 tys km)
W trakcie gwarancji padla tez pompa chlodzenia - co mnie skutecznie zatrzymalo - podobno jakis gryzon pogryzl pasek klinowy
Poza tym jestem zadowolony, choc teraz jezdzac XC60 czuje roznice...

-tko

~Olek~Olek

Ja z problemem który tu nie był poruszony. Mam samochód który ma jak większość trzy i pół roku . Jestem drugim właścicielem ale historia samochodu pewna na 100%/ najbliższa rodzina/. Przebieg 60 000 -normalny, ale to nie istotne.Jest to benzyna 1,6 l jeżdzi się b. przyjemnie co przyznaje wiekszość piszących tu użytkowników. Myjąc samochód bardziej ze zdumieniem niz złościa zauwazyłem typową bąbelkową perforację lakieru o powierzchni pudełka zapałek w "futrynie" tylnych drzwi. Co jest? po mniej niż 4 latach? Jak w moim pierwszym małym fiaciku. Mam jeszcze gwarancję , ale jeszcze nie byłem u dilera. Czy kogoś spotkało coś takiego? Czy cos uzyskam ,ale co mogę ?

~loja~loja

Jle ASX spala benzyny w terenie zabudowanym

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mitsubishi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
14 271
Przejechany dystans
6 730 964 km
Zatankowanego paliwa
470 615 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 569
Wydanych pieniędzy
653 682 zł
Średnie wydatki na auto
1 289 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 746
Wydanych pieniędzy
925 525 zł
Średnie wydatki na auto
1 825 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mitsubishi (507)

Testy zderzeniowe Mitsubishi ASX

Najnowsze testy zderzeniowe Mitsubishi ASX przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mitsubishi ASX 2WD, 1.8 diesel 'Invite', LHD
2011

Mitsubishi ASX
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mitsubishi

Zużycie paliwa Mitsubishi ASX

Na podstawie 145 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Marcin, dodano: 29.08.2010 10:42

Jeżeli chodzi o spalanie - wydaje się że będzie dobrze, można otrzymać niskie wyniki spalania. Jak się naciśnie spalanie rośnie. Trzy lata pełnej gwarancji + przegląd co rok lub 20.000 km każą myśleć optymistycznie o kosztach eksploatacyjnych.

pełny raport Mitsubishi SUV 1.6 MIVEC

autor: witold, dodano: 07.07.2011 20:04

ekonomiczność? ciężki temat uczciwie i trudny, dlaczego? silnik ok, ekonomiczny, słyszy się opinie że i 4,5 l/100 ktoś miał, w mieście przy swoim stylu jazdy średnio dynamicznym wychodzi 7l/100 na kompie, na trasie wyszło 6,5l/100, na krótszym 20km dystansie od rozgrzania do celu podróży (trasa szybkiego ruchu - miasto) 9,2l/100km, przy tej mocy i elastyczności i napędzie 4x4 włączonym znośnie ale czy rewelacyjnie? części są ponoć drogie, DPF ponad 10tyś zł, reszta nie wiem, ale znając życie koszty części nie sa okazyjne, autko świeże, może się spalanie ułoży, a części na gwarancji nie dobiją kieszeni ubezpieczenie okazyjne dla tej marki i modelu

pełny raport Mitsubishi SUV 1.8 DID MIVEC

autor: john, dodano: 26.01.2011 21:22

byłem zaskoczony spalanie dość wysokie szczerze to jak bym nie jezdzil to 600 km na jednym baku w cyklu mieszanym robie moim zdaniem powinien byc bardzej ekonomiczny niewiem jak poprzednim komentatorom wyszły te dane o 5 czy 6 litrach moim zdaniem poniżej 8 nie zejdzie no chyba że cały czas 90 po autostradzie

pełny raport Mitsubishi SUV 1.6 MIVEC

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mitsubishi ASX

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mitsubishi ASX

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mitsubishi ASX