Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mitsubishi ASX

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Model uzupełnił gamę terenowych aut Mitsubishi, zajmując w niej miejsce obok większego Outlandera. Podobnie jak on, ASX, bazujący na prototypie o nazwie Concept-cX z 2007, został zaprojektowany według nowej koncepcji stylistycznej marki nazwanej „Jet Fighter”. Nazwa ASX to zmodyfikowany skrót od „Active Sports Crossover”. Między innymi w Japonii i Kanadzie model oferowany jest pod nazwą RVR (nie ma jednak nic wspólnego z vanem RVR produkowanym w latach 1991-2002). Natomiast w USA ASX znany jest jako Outlander Sport.

Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 150KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 150KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 150KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 150KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 150KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 150KM - galeria redakcyjna - kokpit
Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 150KM - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu

„Miniatura Outlandera” to miano, które pasuje do ASX-a jak ulał. Oba modele spod znaku Mitsubishi zbudowano na niemalże identycznych podzespołach mechanicznych i opatrzono w nadwozie o odmiennych rozmiarach, lecz podobnej stylistyce. Tą ostatnią najłatwiej dostrzec przyglądając się pasom przednim wymienionych modeli – atrapa chłodnicy, reflektory czy maska to elementy, które wyglądają w obu autach właściwie tak samo. Jednak pomimo widocznych gołym okiem podobieństw wizualnych, ogólna bryła nadwozia ASX-a prezentuje się zgoła odmiennie od tej w Outlanderze – bo podczas, gdy ten drugi ma sylwetkę dużego podniesionego kombi, pierwszy cechuje się mocno „nadmuchaną” formą kompaktowego hatchbacka.

ASX bardzo pozytywnie zaskakuje, jeśli chodzi o przestronność wnętrza – pomimo niezbyt pokaźnych rozmiarów zewnętrznych kabina pasażerska oferuje dużą ilość miejsca w obu rzędach. Spora w tym zasługa rozstawu osi, który mierzy dokładnie tyle samo, co w Outlanderze. Rodzinnemu podróżowania sprzyjają ponadto wygodne siedzenia oraz pojemny bagażnik. Ten ostatni można łatwo powiększyć składając tylną kanapę i ciesząc się równą powierzchnią ładunkową.

Kto użytkował wcześniej Outlandera czy Lancera, ten zajmując miejsce kierowcy w ASX-ie poczuje się jak w domu. Kokpit jest więc nudny pod względem stylistycznym i ponury pod względem kolorystycznym (wstawki z aluminium niestety niewiele dają), ale za to bardzo przejrzysty i odpowiednio czytelny. Plastiki wykorzystane do wykończenia tablicy rozdzielczej nie są najwyższych lotów, ale w tej klasie trudno oczekiwać czegoś więcej. Tym bardziej, że wszelkie elementy spasowano z dużą dbałością o szczegóły.

Zawieszenie, które żywcem przeniesiono z większego Outlandera, jest jednym z najmocniejszych atutów ASX-a – gwarantuje bowiem zadziwiająco wysoką skuteczność pokonywania dziur, a mimo to zapewnia odpowiednią stabilność na szybko pokonywanych zakrętach. W odpowiednim prowadzeniu pomaga precyzyjny układ kierowniczy oraz – w droższych wersjach auta – dopracowany napęd czterech kół. Ten ostatni, w połączeniu z dość wysokim prześwitem i krótkimi zwisami nadwozia, przydaje się w lekkim terenie, gdzie zwykłą „osobówką” byśmy nawet nie wjechali.

Wielokrotnie podkreślane w tekście powiązania ASX-a z Outlanderem widać także w cennikach obu modeli. Gdy porównamy wersje z napędem 4WD okaże się, że różnice w kosztach zakupu są naprawdę niewielkie, ale ASX rekompensuje je bogatszym wyposażeniem. Do podobnych wniosków dochodzimy, gdy porównamy opisywany model do produktów konkurencji – cena jest wysoka, lecz tłumaczy ją wysoki standard wyposażenia.

Komentarze redakcji

Powagosław: „Rekinopodobny” wygląd nowych Mitsubishi jest wciąż na tyle świeży, żywotny i drapieżny zarazem, że bezpiecznie można przeszczepiać go na kolejne modele marki. ASX robi znakomite wrażenie i zasługuje na plusy również za ładny tył i całkiem dynamiczny profil.
Luzacjusz: Z tym samochodem trochę jak z oswojonym, znudzonym tygrysem w zoo. Porykuje w klatce, rzuca złowrogie spojrzenia, ale interesuje go tylko to, co przyniosą mu w wiaderku do jedzenia, bo sam nie upolowałby nawet kiełbasy w sklepie mięsnym. ASX też wygląda groźnie (fakt: rekin, nie tygrys), ale to milusi familycar. Choć dość ciekawy, przy okazji.

Wersje nadwozia Mitsubishi ASX

Silniki Mitsubishi ASX

Lista silników:
1.6 (117KM), 1.6 MIVEC (117KM), 1.8 (150KM), 1.8 DID MIVEC (116KM), 1.8 DID MIVEC (150KM), 2.2 DiD (150KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

To smutne, ale najsłabszym ogniwem w gamie silników jest motor benzynowy. Ma 1.6l, 117KM i 154Nm momentu obrotowego. Czyli tak sobie. To jednak nie znaczy, że nie da się nim jeździć – wręcz przeciwnie. Poradzi sobie zarówno w mieście, jak i poza nim, choć z kompletem pasażerów na pokładzie i włączoną „klimą” nie będzie wesoło. Brakuje mu po prostu mocy w dolnym zakresie obrotów i pewnie dlatego nie jest oferowany z napędem na wszystkie koła, bo by się udusił. Tego problemu nie ma za to diesel o pojemności 1.8l. Żeby było ciekawiej, to jest dostępny w dwóch wariantach mocy – 116 oraz 150KM. Oba można brać z czystym sumieniem, bo czują się w tym wozie świetnie. Warto też się zastanowić nad napędem 4x4 – podnosi zużycie paliwa o około 0.2l-0.4l/100km oraz trochę usypia temperament silników, ale cóż – w zimowych zaspach to wynagrodzi.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX - alternatywa dla kombi
 
Nasz test Mitsubishi ASX 1.8 DI-D Intense

Kompaktowe SUV-y są ciekawą alternatywą dla dobrze wyposażonych kombi segmentu C. Posiadają wnętrze o porównywalnej przestronności, ale podwyższona pozycja za kierownicą i napęd na cztery koła dają poczucie bezpieczeństwa. Jak na polskich drogach sprawdza się Mitsubishi ASX z silnikiem 1.8 DI-D?

Mitsubishi ASX - nowy miastowy
 
Nasz test

Czego oczekuje mieszkaniec miasta od swojego auta? Komfortu, dynamiki, prześwitu do pokonywania krawężników i nowoczesnego (ale nie eksperymentalnego) wyglądu. Najlepiej jeszcze, aby wyglądało jak "terenówka" i kosztowało połowę jej ceny. Trudne? Jak wszystko co daje na końcu dobrą sprzedaż....

W ślady większego brata

Mitsubishi zachęcone sukcesem Outlandera stworzyło jego mniejszą odmianę. Crossover ASX także zapowiada się na sukces. W pierwszym miesiącu po wprowadzeniu go na rynek w Japonii zamiast 1500 planowanych samochodów sprzedano ich 5169. Od niedawna samochód jest dostępny także w Polsce.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mitsubishi ASXautoWcentrum - społeczność Mitsubishi ASX

najwyższe oktanyAuta - Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX Krzysiu 67,12

Mitsubishi ASX 60,43

Mitsubishi ASX CZERWONY SZERSZEŃ 46,44

Mitsubishi ASX Brylancik 48,52

Mitsubishi ASX 46,74

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mitsubishi ASX

Czarny_Kotek 30,05

mof87 30,02

rychw 30,12

woogie 30,15

Pleśniak 30,14

roch_27 30,05

jogger63 30,02

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mitsubishi ASX

Impreza OFF ROAD Mitsubishi
Impreza OFF ROAD Mitsubishi Zostaliśmy zaproszeni na imprezę OFF ROAD organizowaną przez salony Mitsubishi w...
Czemu kupiłem ASX z dizlem
Czemu kupiłem ASX z dizlem Od zawsze byłem zwolennikiem silników wysokoprężnych. Moc praktycznie w pełnym z...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mitsubishi ASX

od 67 300 zł do 105 390

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (117 KM): 1.6

 

Diesel (150 KM): 1.8

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Mitsubishi ASX
 

Najpopularniejsza wersja Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX 1.6 117KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
klimatyzacja
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

67 300

Zobacz ofertę Mitsubishi ASX 1.6 117KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Mitsubishi ASX najczęściej porównywane z:

Kia Sorento
2.0 CRDi (150 KM)
Audi Q5
2.0 TFSI hybrid (245 KM)
Nissan X-Trail
2.0 dCi (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd + tapicerka skórzana Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd + tapicerka skórzana
Rocznik: 2013. Przebieg: 6 900 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 116 240 zł 87 900 zł
Zyskujesz: 28 340 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Note ACENTA AUTO PACK Nissan Note ACENTA AUTO PACK
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 55 290 zł 50 400 zł
Zyskujesz: 4 890 zł Zobacz szczegóły »

Używane Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX
1.8 diesel 150 KM
45 000 km, 2010
36 000 PLN
Mitsubishi ASX
1.6 benzyna 117 KM
2013
68 990 PLN
Mitsubishi ASX
1.6 benzyna 117 KM
2013
68 990 PLN
Mitsubishi ASX
1.8 diesel 150 KM
19 200 km, 2012
92 900 PLN

Ocena auta Mitsubishi ASX

Galerie Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX Facelifting 1.8 150KM - galeria redakcyjna Mitsubishi ASX Mitsubishi ASX Facelifting
Zobacz inne galerie Mitsubishi

Mitsubishi ASX

40 komentarzy

34 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~loja~loja

Jle ASX spala benzyny w terenie zabudowanym

~Mike~Mike

1.6 - 56tys. Po ok. 15tys. padła tylna lampa. Wg. serwisu przyczyną była wadliwa żarówka która "robiła zwarcie". Po ok. 40 tys. rozszczelnił się amortyzator. Teraz (ok. 56 tys.) silnik "klekocze" przy zimnym rozruchu (jeszcze nie wiem co jest powodem). Auto eksploatowane standardowo: dom-praca-dom-zakupy itd. W międzyczasie doszły problemy z zapłonem (usunięte przez serwis). Jeżeli dodać do tego koszmarnie miękki lakier (czasami mam wrażenie, że wiatr go rysuje, wypadającą gumę uszczelki bagażnika i inne drobiazgi to potencjalni nabywcy mają chyba powód do zastanowienia. Co z tego,że auto przyjemne, a wszystkie usterki usuwane są w ramach gwarancji? Gwarancja się skończy niebawem i nie mam żadnej pewności, że auto nie zacznie "wywijać" kolejnych numerów i drenować mi portfela.
Reasumując: ja jestem rozczarowany

~max~max

Do: Arkady - rysy na szybie możesz mieć po myjni (najczęściej ręcznej), podobnie z blachami, niestety lakier w nowych autach jest teraz miękki (ekologia i inne gó...)
Ja swoim ASX 1,8 150KW przejechałem ponad 65.000 (większość długie trasy po ponad 200 km) jestem bardzo zadowolony, moim zdaniem auto lepiej spisuje się na trasie jak w mieście. Dobre przyspieszenie na wysokich biegach, małe spalanie. Przy przeglądzie serwis SAM (!) w ramach gwarancji wymienił alternator, stwierdzono że jest za głośny i padły w nim łożyska. Generalnie auto w idealnej konfiguracji cena/jakość.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mitsubishi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
11 453
Przejechany dystans
5 517 227 km
Zatankowanego paliwa
376 037 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 329
Wydanych pieniędzy
533 907 zł
Średnie wydatki na auto
1 194 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 332
Wydanych pieniędzy
825 404 zł
Średnie wydatki na auto
1 847 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mitsubishi (447)

Testy zderzeniowe Mitsubishi ASX

Najnowsze testy zderzeniowe Mitsubishi ASX przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mitsubishi ASX 2WD, 1.8 diesel 'Invite', LHD
2011

Mitsubishi ASX
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mitsubishi

Zużycie paliwa Mitsubishi ASX

Na podstawie 125 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: erykS, dodano: 10.05.2013 15:06

Wartości podane w katalogu reklamowy to jedna wielka brednia, realnie trzeba liczyć 9-10, nie ma co się oszukiwać, wielką wadą jest 5 biegowa skrzynia biegów, oraz brak wygłuszenia, tak na prawdę autem można jechać max 100km/h, potem jazda staje sie niestety bardzo uciążliwa... nie polecam, następnym razem idę do salonu Toyoty :D

pełny raport Mitsubishi SUV Facelifting 1.6

autor: rychw, dodano: 19.03.2013 11:12

Po całym roku eksploatacji i przejechaniu prawie 11 000 kilometrów - kilka tysięcy po autostradzie, kilka tysięcy na trasie ok. 200 km po drogach krajowych i wojewódzkich, reszta (5 razy w tygodniu) 3 km do pracy 3 km z pracy w mieście - spalanie średnie wyniosło 6,14 litra na 100 km. Bardzo dużo zależy od stylu i kultury jazdy. Jestem człowiekiem w średnim wieku, samochód służy mi do w miarę przepisowej jazdy. Zdaję sobie sprawę, że przy bardziej agresywnej jeździe spalanie byłoby od 0,5 do 1,0 litra większe, ale i tak jestem pod wrażeniem - samochód nie jest mały i nie jest lekki.

pełny raport Mitsubishi SUV 1.6 MIVEC

autor: owl, dodano: 28.01.2011 21:50

Duzo pali na zimnym silniku tj. po przejechaniu ok 7 km w miescie spalanie spada do 13.5. Wiec nie jest to malo ale coz korki, ujemne temperatury no i zimny silnik. Niestety moja jazda po miescie tak najczesciej wyglada tzn. ledwie sie silnik rozgrzeje i trzeba wysiadac. W trasie np. Krakow-Zakopane 7.5 ale spowrotem 5.3 (chyba dlatego ze jednak z gorki). Po przejechaniu 660 km w tym 250 po Krakowie wyszlo mi ze po miescie sredio spala 9.2, natomiast w trasie 6.2. Mysle ze jadac autostrada mozna zejsc do 5 litrow.

pełny raport Mitsubishi SUV 1.6 MIVEC

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mitsubishi ASX

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mitsubishi ASX

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mitsubishi ASX