Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 100KM 74kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Układ jezdny - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

1,3
~złomnik
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Awaryjny samochód z nawet ładną linią nadwozia.Same minusy praktycznie niestety tylko silnik tu jest Japoński-skrzynia to wynalazek renault a zawieszenie od nieudanego volvo.Auto posiadam od przeszło dwóch lat zakupiłem go w idealnym stanie(przynajmniej tak mi się wydawało).Najczęstsze problemy jakie mam z moją Carismą to zgrzyty w skrzyni raz już wymieniałem całą skrzynię.Silnik paliwożerny,lubi wypić i mało dynamiczny potrafi spalić nawet 13 litrów LPG!!Naprawdę nie mam jakiejś ciężkiej nogi a ten samochód i tak dużo spala LPG!Zresztą to auto niestety zle znosi gaz zakupiłem go bez lpg,jednak rok temu zdecydowałem się,że założę gaz do mojej carismy i tu zaczynają sie schody-co chwilę jakieś przebicia,wycieki oleju,falowanie obrotów silnik zamienił się w trupa po zainstalowaniu LPG!!!!Korozja tak mocno atakuje moją carismę,że już dałem sobie spokój z zaprawkami auto strasznie koroduje czego po carismie bym się kiedyś nie spodziewał!.Auto jak wspomniałem wyżej ma wiele wad kolejną z nich jest twarde niewygodne i awaryjne zawieszenie samochód koszmarnie się prowadzi na każdej dziurze mam terapię wstrząsową.U mechanika jestem z moją carismą średnio raz na tydzień z większą bądz mniejszą awarią.Podsumowując nigdy już nie kupie żadnego Holendra ani Japońca produkowanego tam to pomyłka.Samochód jest nie wart 1000 złotych bo same problemy z nim są.NIE POLECAM!!!
1,4
~effgotel
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Z tego samochodu, mimo jego wad, byłbym zadowolony, gdyby się tak nie psuł. Niezawodność MItsubishi to mit poprzedniej epoki - było, minęło. Nie ma się co dziwić, że tak często zmieniają właścicieli. Ktoś kupuje wymarzony samochód, użera się z nim – wkładając fortunę, a potem sprzedaje złoma kolejnemu naiwniakowi i tak w kółko. W tym czasie koncern wzbija fortunę na częściach i serwisie. O opinię marki dbają masy, sponsorowanych przez , dziennikarskich klakierów. Wygłaszają oni swoje, ociekające wazeliną, peany pochwalne, w które kiedyś wierzyłem. Do tego stopnia, że kupiłem tak brzydki i pospolity samochód, którym się wstyd gdziekolwiek pokazać - jeśli akurat nie stoi w warsztacie. Ten model ma swoich miłośników i żadne racjonalne argumenty do nich nie przemawiają. Kochają swoje Carismy miłością ślepą. Obiektywnie muszę przyznać, że jest to auto przeciętne. Przeciętnie się prowadzi, przeciętnie wygląda, przeciętnie się psuj. Samochód dla fana marki. Nie daje przyjemności z jazdy, nie daje przyjemności na stacji benzynowej. Ma swoje zalety, np. można poznać przez niego wiele osób (czyt. mechaników). Bardzo dobrze służy do lansowania się pod remizą. Auto dla osób które nie zwracają uwagi na: - prowadzenie się auta - koszmarnie wykończone wnętrze ( piszczące plastiki i elementy środka pokryte jakąś farbą która od samego patrzenia już się rysuje) - lubią przepłacić za towar Jakość Mitsu to mit bardzo zawiodłem się na tym samochodzie i tej marce.Samochód z oryginalnym przebiegem i bez przeszłości wypadkowej nie powinien się tak sprawować. Skarbonka,zawsze się coś psuło. Pozbyłem się szrota kupiłem Toyote Corolle i póki co nie mam żadnych problemów.
2,7
~Taksobie
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Carisma ze 100 konnym silnikiem to nienajlepszy wybór.Silnik 1,6 nie zapewnia dobrych osiągów(mało elastyczny)nie jest zbyt szybki.Przy przbiegu 280 tys założyłem instalację gazową.Było dobrze,ale obecnie przebieg 320 tys i zaczyna brać olej!Także często świeci się kontrolka silnika(to pewnie przez gaz).Nie polecam Carismy 1,6.Zawieszenie masakra,już wiele osób opisywało więć napisze tylko,że końcówki drążków,wahacze bardzosłabej jakości(co 5.000 zawsze się coś dzieje z zawieszeniem.).To samo dotyczy skrzyni od Renault rolki w wybieraku są plastikowe,wsteczny często odmawia posłuszeństwa,zdarzaja się też zgrzyty w skrzyni.Nie jest to auto niezawodne wręcz przeciwnie bardzo nieudany \"eksperyment\"francusko-japoński.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 100KM 74kW 1997-2000
8,1
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 100KM 74kW
porównując do innych aut jakie miałem(a bylo ich 9) to najbardziej ekonomiczne auto jakie miałem, biorąc pod uwagę wielkość wagę i moc. Maluch palił mi tyle samo w mieście, micra 1.0 też a na trasie, micra paliła 6,5 przy prędkości 90 a carisma tyle pali przy 120. Mój rekord to 6.5 w miescie liczone na pelnym baku, jestem kierowcą w pizzeri więc silnik nigdy nie stygnie. Moc wystarczy do notmalnej jazdy, za miastem jeżdzę 100-110, na autostradzie 130, bo wtedy spalanie jest ok, ale i przy 160 nie ma tragedi. Świetne autko polecam.
9,1
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Myślałem że będzie spalał znacznie więcej ale daje rade przy spokojnej jeździe w mieście z ogrzewaniem albo klimą pali 8,5 średnio, na trasie jak się nie szarżuje to do 7,9 można zjechać ale jak się ponad 160km/h goni to łyka jak alkoholik.
7,9
Mitsubishi Carisma
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Sprawy spalania - zupełnie dobre. Do życzenia pozostaje kompetencja " fachowców " z serwisu. Mało staranny serwis - potrafią nie wychwycić wszystkich mankamentów " eksploatacyjnych'. Mała dostępność podstawowych akcesoriów. Na pasek klinowy w Słupsku trzeba było czekać ok. 3-4 dni , aż ściągną z Warszawy.

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Hatchback