Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Sedan 1.6 100KM 74kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

1,5
~Aneta Wojak
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.6 100KM 74kW
nie polecam tegoż samochodu.Kupiłam go w 2010r,na początku było ok,po jakimś miesiącu zaczęły się zgrzyty w skrzyni biegów,potem musiałam wymienić całą skrzynię.Teraz występują tez co rusz kłopoty z tulejkami wybieraka,są teflonowe bardzo nietrwałe! Silnik to przestarzała technologia głośne zawory co jakieś 20 tys KM trzeba je ustwiać.Co mnie denerwowało w tym aucie to słabe wyciszenie przy 160KM jak na lotnisku dosłownie! Miałam zainstalowany gaz w carismie i zdarzały się wycieki oleju i falowanie obrotów.Carisma nie jest zbyt komfortowym autem widocznośc też była marna. Na tylnich błotnikach wychodziły pęcherze. Może to nie był jakiś największy złom,ale w twj cenie miałam do wyboru tez Homde,i mazdę żałowałam potem,że ich nie kupiłam carisma jest wykonana ze słabych materiałów.Deska rozdzielcza jest nudna do bólu w carismie,smutne i skrzypiące plastiki.Moim obecnym autem jest BMW E39 z 1997 i jestem bardziej zadowolona niż z carismy,ale wiadomo BMW jest lepszym samochodem.Z wad carismy to dodam jeszcze słaby lakier rysy łatwo powstawały odpryski na lakierze tez.Zalet jakiś wielkich nie dostrzegłam,dosyć duże spalanie jak na 1.6 i toporne kształty. Gdyby nie te wszystkie wyżej wymienione wady carisma byłaby ok,dla mnie niestety tak jest,że samochód okazuje się skarbonką bez dna tak było w przypadku mojej carismy władowałam ok 8 tys złotych w utrzymanie przez dwa lata. Nikomu nie polecam Carismy to kłopotliwe auto cena może zachęcać,natomiast koszty utrzymanie tego auta plus dużo awarii oraz drogie części.... Za tą kasę co dałam za Carisme kupiłabym pewnie coś dużo lepszego no niestety skusiłam się na Carisme i pożałowałam.BMW E39 jak najbardziej polecam,Carisme odradzam no trudno to nie Japończyk tylko Holender ze skrzynią Laguny.
5,0
~TRZY DIAMENTY !
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.6 100KM 74kW
Bardzo solidny samochód pomimo produkcji u \"Holendrów\".Wykonanie na najwyższym poziomie wszystko dopracowane do perfekcji w tym samochodzie. Wyposażenie bardzo bogate wersja GLX,podgrzewane lusterka,elektr szyby.Z auta jestem bardzo zadowolony.Przed zakupem Carismy rozważałem tez Mazdę,ale postawiłem na Mitsubishi i nie żałuję.Carisma idealnie spełnia swoją rolę. Niby tylko 100 koni,ale auto ma niezłego kopa i spala naprawdę mało spalanie trasa 6,5l/100km w mieście 8,5-10l/100km. Motor 1,6 4G92 MPI od Lancera w Carismie to majstersztyk zero problemów. Dużo miejsca w środku i bardzo wygodne fotele,widoczność w porównaniu z Golfem III jak w dostawczym aucie:) Ale Golfa do Misia nie porównuje bo Misiek jest lepszym autkiem. Sylwetka jak na temte lata wcale się nie zestarzała świetnie się prezentuje lakier metalic i felgi \'17\"po nawoskowaniu robi wrażenie. Wielki plus za ładowny bagażnik w Cari w golfie było o wiele wiele gożej. Ta skrzynia renault spisuje się okej,tak samo zawieszenie zapożyczone z blizniaczego modelu Volvo-idealne. Samochód tani w utrzymaniu bezkolizyjny i mega ekonomiczny silnik od Lancera 1,6 bogate wyposażenie ładny Design i wygoda plus świetne prowadzenie jak dla mnie to auto rewelacyjne. W tej klasie carisma nie ma sobie równych. Jeśli szukasz drogi internauto auta niezawodengo i ekonomicznego to carisma takim właśnie autem jest. Obiektywnie patrząc auto niemalże pozbawione wad,PRAWDZIWY DIAMENT WŚRÓD AUT>GORĄCO POLECAM MISIA>:)
1,2
~FUCK CARISMA!
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.6 100KM 74kW
Carisma to największe gówno jakie kiedykolwiek powstało.Miałem przez dwa lata Carismę 1.6 100km w sedanie to bagażnik tak płytki i niepojemny jak w CC,rdza brała wszędzie silnik to taka padlina,że przy przebiegu 330 tys wał wyszedł bokiem.Skrzynia to już woogule a wyposażenie żenada.A prowadziło się to jak taczki.Parodia Samochodu dla debili i wieśniaków bo teraz to praktycznie każdego stac na to auto staje się powoli wieśwagenem.Przesiadłem się do Galanta 2.5 GDI z 1999 bo nie zamierzam stać się obiektem pośmiewiska.

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Sedan