Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Sedan 1.6 90KM 66kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~Ironclad
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.6 90KM 66kW
Wygodny, niezawodny mimo wieku i przebiegu oraz rozsądny, jeśli chodzi o koszty eksploatacji samochód. Kupiony, jak większość moich dotychczasowych wozów - z potrzeby chwili - okazał się wiernym towarzyszem zarówno w mieście, jak i na trasie. Automatyczna skrzynia, która stanowiła dla mnie z początku powód do niepokoju, okazała się wyjątkowo przyjemnym dodatkiem, który czyni jazdę w korkach mniej uciążliwą. Oczywiście - w tej beczce miodu jest całkiem sporo dziegciu, ale przecież nie ma samochodów idealnych...
5,0
~Aspirs
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.6 90KM 66kW
Świetny samochód mimo sedziwego wieku sprawuje się bez najmniejszego zarzutu.Silnik 1.6 90 prosty a zarazem niezawodny brak wycieków oleju mało pali,odpala w największe mrozy.Bardzo dobre wyciszenie i wygodne fotele autko w sam raz dla rodziny.Prowadzenie tego auta to po prostu bajka,bardzo dobra widoczność.Ze skrzynią nie miałem większych problemów.Auto posiadam od 2010 roku i do tej pory nigdy nie zawiódł.Bardzo dobra blacha brak rdzy wbrew opini niektórych. Wygląd jak najbardziej na plus. Zimą szybko się nagrzewa,klima jest więc latem nie ma problemu. Coż mogę więcej napisać o tym aucie jest ono niezawodne a silnik 1.6 bardzo udana konstrukcja. Nie bójcie się Japońskich aut mimo,że Cari składana w Holandi sprawuje się super. Auto spełniło moje oczekiwanie duży plus za mega ekonomiczny i twardy silnik 400 000 i chodzi jak zegarek. Stwierdzam,że to niezawodne dobre ekonomiczne i wygodne auto.Polecam dla rodziny jak i osoby samotnej. Naprawdę dobry wóz.
4,5
~mariusz_skc@o2.pl
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.6 90KM 66kW
samochód oceniam bardzo dobrze.. od silnika poprzez komfort i wygląd.. bezawaryjnośc to jest wielki plus samochodu a do tego zero rdzy to już dużo.. przez 4 lata zrobiłem 80 tys bezawaryjnie prócz tego elektromagnesu w rozruszniku koszt 70zł + szczotki 25zł..aktualnie mam 165tys nakręcone z oryginalnymi przeglądami i nie obawiam się o dalsze tysiące.to nie prawda że każdy mówi że japoński samochód jest drogi w utrzymaniu to tylko głupie mity ceny bardzo podobne do niemieckich części.tylko że japońskie się nie psują jak niemieckie..wiem bo miałem niemca i powiedziałem nigdy więcej.

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Sedan