Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Sedan 1.6 i 16V 103KM 76kW 1999-2003

Lata produkcji: 1999 – 2003
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 141 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,0
~Robert
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.6 i 16V 103KM 76kW
Niektórzy uważają ten model za ubogi lub wręcz "spartański" ale doprawdy liczy się bezproblemowa i bezpieczna jazda. Jak człowiek kupuje z wyboru - z pełną świadomością samochód: twardy (na zakrętach - luksus), na wybojach łeb może odpaść, nie spodziewa się wodotrysków bo ich nie ma, chce pojeździć długo (pod warunkiem, że jest obliczalny - nie jest to bolid wyścigowy), jest bardzo bezpieczny co potwierdzają testy, silnik - ten akurat dobry ale czuły na jakość paliwa. Generalnie je osobiście jestem zadowolony: jeździłem jak każdy pewnie z nas jeszcze maluchem ale też i duuużo lepszymi klasami i nie jestem malkontentem - jest samochodzik okej - pracuję nim.
4,9
~mojojojo
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.6 i 16V 103KM 76kW
Bardzo fajn auto ktore da sie polubic od pierwszego poprowadzenia. Wg mnie mozna je kupic zdecydowanie ponizej jej faktycznej wartosci. Carisma niczym nie ustepuje oslawionym konkurentom typu passat b5 czy audi a4. Miekkie materialy wykonczeniowe, full wyposazenie, dynamiczne silniki, wysoka bezawaryjnosc, wygoda, nic nie skrzypi czy piszczy ...moglbym tak wymieniac jeszcze dlugo. Swietne autko!
4,3
~CarismaTAK
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.6 i 16V 103KM 76kW
Samochód, który nie powali na kolana swoim wyglądem, jakością materiałów użytych do wykończenia wnętrza czy też osiągami silnika. Jednak odpłaci się niezawodną pracą przy stosunkowo małych kosztach obsługi. Usterki, które mi się przytrafiły podczas użytkowania można było usunąć niewielkim kosztem nawet samodzielnie bez większych zdolności manualno-mechanicznych.

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Sedan