Szukaj

Informacje o Mitsubishi Carisma Sedan 1.8 116KM 85kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do segmentu D produkowany w latach 1995-2004. Jego nazwa powstała z połączenia angielskiego słowa „car” oraz greckiego „kharisma” („boski dar”). Samochód został stworzony we współpracy z Volvo, dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40. Carismę była przeznaczona wyłącznie na rynek europejski, gdzie sprzedano ok. 420 tys. jej egzemplarzy. W 2001 roku auto zostało poddane modernizacji. W ofercie Mitsubishi model został umiejscowiony między Galantem i Lancerem, który zastąpił Carismę po zakończeniu jej produkcji.
czytaj więcej
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1834 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 162 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81,0 x 89,0 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~paw
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 116KM 85kW
Auto sprawowało się wyśmienicie, nigdy nie stanął mi na drodze, jedyna awarią z racji przebiegu to był wysprzęglik (miękki pedał sprzęgła). Auto było sprowadzone oryginalnie z kraju jego produkcji czyli z Holandii, w aucie po zakupie wymieniono: kompletny rozrząd + pompa, nowe opony zimowe i letnie firmy Falken (bardzo dobrze spisywały się) tarcze przód, bębny tył, kocki przód tył, oleje wszyskie, filtry wszystkie, w zawieszeniu sprężyny, amorki, i to co należał juz wyminenić, żeby był spokój na dłóższy czas. Silnik był zdrowy, na autostradzie bez problemy osiągał 205km/h i to chyba było jego max, spokojnie można było go kręcić do odcięcia, u mnie przy 7000obr/min. W zakrętach zero przechyłu, jechał jak po szynach nawet z prędkością 140km/h. W środku beżowa tapicerka, pełna elektryka (4szyby, lusterka, klima, podgrzewane fotele, itp). Miał mały mankament, czasem falowały obroty, ale po wyczyszczeniu przepustnicy i wymianie silniczka krokowego i regeneracji alternatora problem zniknął. Autem przejechałem 35tyś km i pewnego dnia przepuszczałem pieszych na pasach i pewna pani postanowiła zaparkować swoja Toyote Rav4 w moim bagażniku, aż nogi miękkie mi się zrobiły jak zepsuła moja Cari, auto było wspaniałe, można było się w nim zakochać, miał swoje drobne wady, ale to było auto z zacięciem sportowym, a nie limuzyna A8 :) Był troszkę głośny w środku powyżej 3000obr/min, ale to kwestia gustu, ja lubię jak słychać silnik (nie wycie jak w pandzie) tylko po prostu silnik jak przyśpiesza :) Był to lekki egzemplarz warzył jedynie 1070kg a wiec co za tym idzie miał dość przyzwoite osiągi. Bezpieczeństwo bardzo dobre, po kolizji z toyotą która wjechała w nas z prędkością 90km/h nic nam się nie stało, lekkie bóle w plecach, wiec oceniam to bardzo dobrze. Spalanie w mieście 10L kręcąc powyżej 4000obr/min, jeżdżąc do 3000obr mozna było zejść na 8L, na trasie do 100km/h spalenie 8L, powyżej 100km/h różnie od 8-10L. Widoczności bardzo dobra, lusterka duże, słabsza widoczność przy parkowaniu tyłem przez tylną szybę.
4,0
~kedzior
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 116KM 85kW
4+, na 15 lat jakie ma auto bardzo dobrze jeździ, część nie są drogie i ma sporo zamienników (części od Volvo S40/V40). Drobne detale niestety czasem frustrują, ale nie można odmówić Cari niezawodności, bo co bardziej wkurza, ułamany przycisk, czy auto na poboczu w jakieś dziczy i łapanie stopa?
4,4
~raf33
Mitsubishi Carisma
Sedan 1.8 116KM 85kW
Kupiłem samochód jako używany i na początku musiałem zrobić przy nim kilka napraw. Z początku nie byłem do niego nastawiony zbyt dobrze. W tym momencie wiem, że nie zamieniłbym go na inny, ponieważ odpłaca mi niezawodnością, a to jest dla mnie najważniejsze.

Usterki Mitsubishi Carisma

Liczba wpisów: 33
Automatyczne podnoszenie szyb
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2004
  • inne
Po wyjęciu akumulatora szyby nie podnoszą i nie opuszczają się automatycznie tylko trzeba trzymać przycisk żeby opuścić do końca i żeby podnieść. Nie ma możliwości wciśnięcia i opuszczenia "na raz" Samochód "zapomina" o automatycznym opuszczaniu i podnoszeniu szyb po odłączeniu akumulatora. Trzeba opuścić trochę szyby i wciskając kilkanaście razy przycisk do całkowitego zamknięcia szyb, a po całkowitym zamknięciu trzeba przytrzymać podniesiony przycisk ok 1 sek i szyby działają jak należy. Trzeba to zrobić dla każdej szyby osobno
Problem rozwiązany
1 komentarz
wypadająca półoś ze skrzyni biegów
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • układ napędowy
podczas skretu w lewo wypada mi lewa półos ze skrzyni biegów skrzynia(renault)wymieniłem 4 skrzynie podobno wadliwe nawet kupiłem skrzynie z f-my FOKUS która jak sie chwali naprawiaja dobrze skrzynie-bzdura biorą 1500zł i koniec-miałem 3 reklamacje na ich produkty niepolecam obecnie mam 5 ta skrzynie i wymieniam pierścienie i podkładke dystansową które są ze sobą zespawane i to wystarcza na 4 mce ale potem i tak mi wypadnie rama -prosta (była sprawdzana)mechanicy którzy oglądali auto niewidzą jakiejkolwiek przyczyny(auto się nierozchodzi amortyzatory dobre nawet na przeglądzie na szarpakach itd nic niestwierdzono-PROSZE O POMOC NIEMAM JUŻ SIŁY I NIEMAM GDZIE SZUKAĆ POMOCY-auta szkoda mi sprzedawac jest robione dla siebie ok 10tyś włożyłem ppodczas skretu w lewo wypada polos
Problem rozwiązany
5 komentarzy
niechce odpalać po nocy bez pedału gazu
  • Mitsubishi Carisma Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1996-2000
  • silnik
jak odpalam auto każdorazowo muszę wciskać pedał gazu do końca wtedy auto chodzi jakby na dwóch garach ale jak załapie to wskoczy na obroty i już niema problemu trzyma ładnie 900 obr a jak stoje na światłach to schodza do 800 obr. wymieniłem świece ngk kable wysokiego przeczyściłem blosa i silniczek niby to krokowy(przepustnice)z tej smoły do białego prześcieradła cewek nieruszałem-może to one jestem juz głupi ale taka eliminacja usterek jest b. kosztowna zakładając dobry sprzęt a nie tani chłam NIEWCHODZI NA OBROTY nienaprawiłem tak jezdze
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Carisma Sedan