Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mitsubishi Pajero Terenowy 2.0 GDI 16V

Samochód terenowy (segment I) produkowany od 1982 roku. Sukces rynkowy marki – Pajero kupiło już prawie 3 miliony ludzi na całym świecie. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp PX33 z 1934 roku. Pierwsza generacja Pajero (z czterech, które powstały) bazowała na prototypach o tej samej nazwie z lat 1973 i 1978. Nazwa Pajero pochodzi od łacińskiego imienia dzikiego Kota Pampa z Ameryki Południowej. W krajach hiszpańskojęzycznych model funkcjonuje pod nazwą Montero, gdyż Pajero to slangowe określenie idioty lub onanisty.

Generacje Mitsubishi Pajero

Pajero IV

Mimo, że nazywany nową generacją, Pajero IV jest niczym innym jak gruntownie zmodernizowaną „trójką”. Powiązania opisywanego modelu z poprzednikiem widać choćby z zewnątrz – co prawda nadwozie zyskało więcej kantów i nowocześnie zaprojektowanych szczegółów, jednak jego ogólna bryła pozostała niezmieniona. W karoserii dominują więc proste formy dające wrażenie dużej solidności konstrukcji. Jednocześnie nie brakuje w niej elementów typowych dla terenówek – m.in. „nadmuchanych” nadkoli i koła zapasowego umieszczonego na klapie bagażnika.

W ocenie przestronności wnętrza duże znaczenie ma wersja nadwoziowa, jaką bierzemy pod uwagę. Bo podczas, gdy 3-drzwiowa odmiana jest ciasnawa z tyłu i oferuje niezbyt duży bagażnik, wersja 5-drzwiowa (wyraźnie dłuższa i z większym rozstawem osi) to prawdziwa królowa przestrzeni. We wnętrzu przedłużonego Pajero dwa pierwsze siedzeń obfitują w wolne miejsce, a w razie sytuacji awaryjnej można skorzystać z trzeciego rzędu umieszczonego w bagażniku. Na co dzień ostatnie „siedzonka” lepiej jednak złożyć (co okazuje się prostą czynnością) i cieszyć się z ogromnej przestrzeni na walizki.

Spoglądając na miejsce pracy kierowcy można odnieść wrażenie, że projektanci dopasowali jego wygląd do stylizacji zewnętrznej. Tablica rozdzielcza prezentuje się bowiem prosto i masywnie, a całość ozdobiona jest eleganckimi akcentami wykończeniowymi. Bardzo pozytywnie zaskakuje jakość wykończenia – zarówno materiały, jak i montaż należy uznać za więcej niż dobre. Nie bez znaczenia jest również ergonomiczne rozmieszczenie przycisków pokładowych oraz przejrzystość wskaźników.

Podczas jazdy utwardzoną drogą da się wyczuć wiek konstrukcji – nadwozie mocno wychyla się na zakrętach, a zawieszenie niezbyt płynnie resoruje dziury informując o nich podróżnych. Za to dzielnością na bezdrożach samochód kładzie na łopatki większość swoich konkurentów. Kąty nadwozia nie są może perfekcyjne, ale zastosowany układ napędowy pozwala zdziałać cuda – jest skomplikowany i sporo w nim elektroniki, ale wspomaga kierowcę w terenie jak żaden inny system tego typu.

Cena to jeden z największych walorów off-roadera od Mitsubishi. Koszty zakupu należy uznać za bardzo korzystne pomimo, że standardowe wyposażenie nie powala na kolana (brakuje w nim m.in. bocznych poduszek powietrznych). Bardzo krótka okazuje się niestety lista wyposażenia opcjonalnego.

Pajero III

Masywna sylwetka, potężne nadkola i terenowe akcenty (nakładki u dołu nadwozia, koło zapasowe umieszczone na tylnej klapie) już z daleka informują o charakterze Pajero. O tym, że mamy do czynienia z rasową terenówką najlepiej świadczy jednak nieco przytłaczająca stylistyka wnętrza. Nieco ogłady dodaje mu przyzwoite wykończenie oraz zwykle bogate wyposażenie. Choć już 3-drzwiowa wersja potrafi zaimponować przestrzenią, prawdziwym kolosem jest odmiana 5d, która na pokład weźmie nawet 7 osób (lub 5 z mnóstwem bagażu).

W kategorii silników opisywane Mitsubishi nie prezentuje się niestety najlepiej. Najsłabszy diesel jest bardzo powolny, a na dodatek rzadko spotykany. Mocniejszy - 3.2 DI-D - zapewnia dobry kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem, jednak jest rekordowo hałaśliwy i zdarzają mu się drogie w usunięciu awarie. Jedyny "benzyniak" - 3.5 GDI - to z kolei bardzo skomplikowana konstrukcja, która sprawia, że jego paliwożernego charakteru nie da się utemperować instalacją LPG. Jak na terenówkę, auto nieźle sprawdza się na szosie, pozostając przy tym prawdziwym "pogromcą bezdroży".

Stosunkowo niskie ceny Mitsubishi Pajero III. generacji wyglądają zachęcająco, ale już koszty obsługi serwisowej mogą powalić na kolana - ceny części zamiennych nie są niestety równie umiarkowane, jak w konkurencyjnych modelach. Pomijając wczesne egzemplarze, które trapiła garść typowych usterek, Pajero to niezawodny samochód. W dieslu 3.2 zdarzają się jednak awarie drogiej pompy wtryskowej, a elementy układu kierowniczego cechują się przeciętną trwałością.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pajero to żywa legenda wśród aut terenowych. Prestiż modelu zbudowały niezliczone zwycięstwa w najtrudniejszych rajdach świata. Cywilny model tylko wygląda jak wyczynowy, ale i tak nie zawodzi.
Luzacjusz: Ostatnie Pajero wygląda jak Range Rover z wyszlifowanymi kantami. Szkoda, że projektanci zapomnieli wyszlifować topornego designu wnętrza. Szkoda, ale ja i tak kupuję tę toporność.

Publikacje o Mitsubishi Pajero

TOP 10| Terenówki na weekendowe wojaże

Tym razem nieskrępowani budżetem szukamy samochodów terenowych, którymi można wyruszyć na weekendową przygodę. Niektóre, z racji swojej wielkości, mogą sprawdzić się również w czasie długiej, wakacyjnej wyprawy, a inne pozwolą na wygodne codzienne użytkowanie. Słowem - duża dowolność, ale napęd na cztery...

Mitsubishi Pajero - mistrz Dakaru i nie tylko
 
Nasz test

Często bywa tak, że wielkie czyny, wielkie dzieła, spektakularne osiągnięcia i przedsięwzięcia są niczym innym, jak tylko dziełem przypadku. Nie inaczej było z najsłynniejszym rajdem terenowym świata, kultowym Paryż - Dakar, który de facto, w późniejszej swej edycji nawet nie zahaczał o tytułowe miasta....

Król pustyni

11-krotny zwycięzca Rajdu Dakar doczekał się kolejnego wcielenia. W miniony czwartek Mitsubishi zaprezentowało po raz pierwszy w Polsce nową wersję słynnego Pajero. Warszawa była miejscem pierwszej, po paryskim salonie samochodowym, europejskiej prezentacji najnowszej ewolucji Pajero.

Król Dakaru - Mitsubishi Pajero

Czy istnieje lepsza reklama samochodu terenowego, niż zwycięstwo w morderczym Rajdzie Dakar? Tak! Jeszcze lepsze jest dziesięć zwycięstw w słynnym pustynnym maratonie. Który samochód może pochwalić się takim osiągnięciem?

Terenowa limuzyna

Legenda Mitsubishi Pajero sięga 1982 roku. Od tego czasu jest ono liderem i wyznacznikiem jakości wśród samochodów terenowych. Przyjrzyjmy się bliżej najnowszemu wcieleniu z silnikiem diesla.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mitsubishi PajeroautoWcentrum - społeczność Mitsubishi Pajero

najwyższe oktanyAuta - Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero Pinin 44,03

Mitsubishi Pajero Czyli Pajero USA 62,47

Mitsubishi Pajero p 50,33

Mitsubishi Pajero 31,03

Mitsubishi Pajero 2.8 TD 63,92

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mitsubishi Pajero

Altare 30,13

darq4ever 30,06

marcinis1 30,00

GRECO 30,06

to-tap 30,01

UniqueSilver 81,64

vasco77 30,13

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mitsubishi Pajero

NOWA ZAWIECHA
NOWA ZAWIECHA Wreszcie jest zawieszenie + 5 cm, drążki i sprężyny LOWELLS, amortyzatory IRONMA...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mitsubishi Pajero

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Mitsubishi Pajero
 

Najpopularniejsza wersja Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Mitsubishi Pajero
 

Mitsubishi Pajero najczęściej porównywane z:

Land Rover Range Rover Sport
3.0 TDV6 (258 KM)
Land Rover Defender
2.2 TD4 (122 KM)
Audi Q7
3.0 TDI DPF (204 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti FX30D S Pre Demonstracyjny Infiniti FX30D S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 238KM, diesel.
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Note ACENTA Nissan Note ACENTA
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 53 290 zł 49 900 zł
Zyskujesz: 3 390 zł Zobacz szczegóły »

Używane Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero
3.2 diesel 165 KM
195 000 km, 2002
28 900 PLN
Mitsubishi Pajero
3.2 diesel 165 KM
221 000 km, 2002
23 990 PLN
Mitsubishi Pajero
2.5 diesel 136 KM
125 000 km, 2006
33 900 PLN
Mitsubishi Pajero
3.5 benzyna 202 KM
265 000 km, 2003
26 900 PLN

Ocena auta Mitsubishi Pajero Terenowy 2.0 GDI 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 9 opinii
  • 4,32
  • Średnia dla segmentu
    Duże SUVy: 4,23

Wybrane opinie

Mitsubishi Pajero Terenowy 2.0 GDI 16V (129 KM)

w tej klasie i cenie dobry zakup, ale wersja niedostepna na razie w Polsce. Dobry w terenie, na szosie niezly - z tym ze krotki i trzeba wlaczac na mokres nawierzchni naped na 4 kola

dodał: woroniecj@wp.pl
Mitsubishi Pajero Terenowy 2.0 GDI 16V (129 KM)

Idealne autko dla dwóch osób, które potrzebują jeździć poza asfaltem. Dobre również do miasta (zwrotne). Niezłe właściwości terenowe. Jedyny minus to mały bagażnik.

dodał: wojsyl
Mitsubishi Pajero Terenowy 2.0 GDI 16V (129 KM)

Za te pieniądze nie nabędziemy tak dobrego auta. Wygodny w mieście, sprawny w terenie. Lekki i mocny. Jeśli nie masz dużej rodziny - doskonały wybór!

dodał: Dominik

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero Pinin Mitsubishi Pajero Sport Mitsubishi Pajero 3.2 DID - galeria redakcyjna Mitsubishi Pajero 2007 Mitsubishi Pajero IV - wersja 3-drzwiowa Mitsubishi Pajero Mitsubishi Pajero Pinin Terenowy - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Mitsubishi

Opinie o instalacji LPG

Mitsubishi Pajero

  • 1.
  • 4,50 Mitsubishi Pajero IV 3.8 MIVEC (250KM) 2008r.
    dodał: Pajero, 08.12.2010

    Instalacja pracuje bardzo poprawnie, do tej pory nie zauważyłem żadnych problemów. Spadek mocy nie jest w ogóle odczuwalny. Spalanie dość wysokie, na benzynie można było zejść do 11.5 l/100km, na gazie nigdy nie uzyskałem wyniku poniżej 16 l/100km. Całość zainstalowana w warsztacie Dretan w Tanowie, miła i kompetentna obsługa, fachowe wykonanie, zdecydowanie polecam

  • 2.
  • 5,00 Mitsubishi Pajero III 3.8 V6 (215KM) 2003r.
    dodał: Volkl, 25.05.2009

    Mitsubishi Pajero/Montro (wersja Kanada) 3.8L. Instalacja BRC Sequent 24 Plug&Go, spalanie na benzynie 14-16 litrow, LPG 16-18 litrow, przejechane 20 tys km i wszystko Ok, silnik pracuje ciczej na gazie. Minimalny spadek mocy. 100 km na benzynie-okolo 60 zl, na gazie-okolo 28 zl. Srednio spalanie na gazie okolo 17 litrow. Polecam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero

29 komentarzy

27 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~piotr~piotr

ile pali mitsubbishi shogun 18 benzyna

~Rafał~Rafał

Witam
Kupiłem Pajero 3,2 w automacie ktoś podpowie jak wymienić alej w skrzyni i filtr .To mój pierwszy automat więc wole zasiegnąć rady
jest może jakeś forum poświęcone Pajero ?

~ten co ma sporta I wie cogadac~ten co ma sporta I wie cogadac

Do ~4Kołowiec: p sie w leb ....gadasz bo cie na nie nie stac haha

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mitsubishi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
12 874
Przejechany dystans
6 049 860 km
Zatankowanego paliwa
421 820 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 442
Wydanych pieniędzy
585 495 zł
Średnie wydatki na auto
1 248 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 528
Wydanych pieniędzy
874 203 zł
Średnie wydatki na auto
1 864 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mitsubishi (469)

Testy zderzeniowe Mitsubishi Pajero

Najnowsze testy zderzeniowe Mitsubishi Pajero przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mitsubishi Pajero Pinin

Mitsubishi Pajero
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mitsubishi

Zużycie paliwa Mitsubishi Pajero Terenowy 2.0 GDI 16V

Na podstawie 8 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Witold, dodano: 22.07.2007 15:50

Zużycie (gaz) rewelacyjne zarówno w mieście jak i w trasie. Przeglądy pogwarancyjne robię poza siecią dealerską. Tak jest lepiej i znacznie taniej. Gdybym robił je u dealera to ocena zdecydowanie spadłaby do "źle".

pełny raport Mitsubishi Terenowy 1.8 i 16V

autor: chrzÂąszcz_B, dodano: 03.09.2010 11:00

Jeśli chodzi o ekonomikę to... :) To terenówka, rekordów spalania nie pobijemy, chyba że te maxymalne :) Prawda jest taka że nie żal tych wlanych litrów bo auto jedzie jak złoto, i to po wszystkim. Przez ostatnie półtora roku zrobiłem ponad 70tyś. km autem które jest dziś pełnoletnie. Nie robiłem w nim nic prócz wymiany płynów i olei. Nie zawiódł mnie. Nigdy.

pełny raport Mitsubishi Standard 3.0 i V6 GLS

autor: MichaÂł (GrandM, dodano: 30.06.2010 21:36

Komputer pokładowy pokazuje mi 13-14 l/100km. Ale z obliczeń na stacji paliw wychodzi mi mniej. Widzę na tej stronie, że pojemność zbiornika paliwa to 71 litrów, kiedy jechałem tą 3,5 litrową benzyną (bez gazu) nad morze to do rezerwy przejechałem 750km, to sami sobie policzcie ile to wychodzi.

pełny raport Mitsubishi Terenowy 3.5 V6 GDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mitsubishi Pajero Terenowy 2.0 GDI 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mitsubishi Pajero Terenowy 2.0 GDI 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Mitsubishi Pajero Pinin Terenowy 2.0 GDI 16V 129KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mitsubishi Pajero, oglądali także