Szukaj

Informacje o Nissan Almera II Hatchback 2.2 Di 110KM 81kW 2000-2006

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Drugi i ostatni zarazem model Almery debiutował w roku 2000. W porównaniu ze swoim poprzednikiem, charakteryzował się zaokrąglonymi liniami nadwozia i nieco agresywniejszym przodem. Almera II również sprzedawała się nieźle, co zachęciło szefów Nissana do poddania jej kolejnej modernizacji. Doszło do niej w roku 2003. Choć trzy lata później model został wycofany z produkcji i zastąpiony Nissanem Tiidią, do dziś sprzedawany jest na Ukrainie i Rosji oraz w Ameryce Północnej jako Nissan Almera Classic.
czytaj więcej
Produkowany od 2000 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2184 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 238 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,3
~nope
Nissan Almera II
Hatchback 2.2 Di 110KM 81kW
To moje pierwsze auto. Przez 3 miesiące zostały wymienione głównie części eksploatacyjne (tuleje, tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe), plus akumulator. Jednak po wymianie tarcz i klocków hamulcowych był problem z jazdą. Auto zwalniało, jechało jakby na hamulcu (tłoczek się zablokował?), nie był w stanie przejechać nawet kilkuset metrów. . Tarcze były aż czerwone od próby jazdy.. Powrót do domu lawetą, a na drugi dzieńjak gdyby nigdy nic jechał.. Mechanik nic nie stwierdził. Aż strach było jeździć. Przy przejeżdżaniu przez progi było wrażenie, że auto zaraz złamie się w pół. Nie polecam tego auta.
3,9
~Marcin G-ce
Nissan Almera II
Hatchback 2.2 Di 110KM 81kW
Witam, posiadam Niska 6 lat, zakupiłem go z przebiegiem 130 000 km, jak każdy samochód ma swoje minusy, tzn. Pojawiająca się rdza na tylnej klapie, nadkolach, ale ma już swoje lata (14 lat) więc ma prawo, w porównaniu do nowych modeli i tak wypada bardzo dobrze. Jest troche mało miejsca z tyłu, turbo dziura, hałas przy prędkościach większych niż 100km/h. Ale nie ma co mówić o wadach bo zalety je przysłaniają. W przeciągu 6 lat użytkowania oprócz okresowych wymian oleju i filtra przy silniku nie robiłem nic, na rdzę wydałem 2000 zł, a zawieszenie pochłonęło może 800 zł. O rzeczach typu klocki, tarcze nie będe wspominał bo to eksploatacja. przejechałem prawie 90 000, i mogę ten samochód polecić z czystym sumieniem. Z ciężką nogą ciężko przekroczyć 7l/100 km. Dla rodzinki 2+1 po dokupieniu bagażnika na dach spełnia swoja rolę w 100%. Ciężko mi się bedzię z nim rozstać... :(
4,4
~AndrzejR
Nissan Almera II
Hatchback 2.2 Di 110KM 81kW
Bardzo udany samochód - niezawodny i z małym apetytem na paliwo. Bez aspiracji sportowych, chociaż przyspieszenie ma całkiem przyzwoite i super wygląd. Najlepszy jest silnik made in Japan. Bezawaryjny, wysoka \"kultura pracy\" moc zupełnie wystarczająca jak na bardzo ciężki samochód (w dowodzie 1380kg!). Spalanie jest wyjątkowo małe, pomimo dużej wagi auta i dużej pojemności silnika. Niestety masa silnika powoduje wyraźną podsterowność. Na codzień się tego nie zauważa, ale np. zimą prawie wszystkie poślizgi bierze przednimi kołami, bardzo trudno zarzucić mu tył, nawet specjalnie się starając (bez ręcznego).
Średnie spalanie dla Nissan Almera II Hatchback 2.2 Di 110KM 81kW 2000-2006
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Nissan Almera II
Hatchback 2.2 Di 110KM 81kW
Wbrew powszechnej opinii silnik należy do tych bardziej oszczędnych. Samochód posiadam od bodajże marca tego roku. Pierwszy miesiąc krótkie 6 km trasy i dynamiczna jazda po mieście- spalania wtedy nie liczyłem ale powiedzmy że około 7-8l/100km. Po czasie około miesiąca wybrałem się na trasę około 1300km a dokładniej okolice Krakowa- Holandia okolice Groningen a następnie po 8h postoju pojechałem do Holandia Tilburg. Jazda była dynamiczna i szybka(zazwyczaj maksymalna prędkość na danym odcinku drogi), ukształtowanie terenu zazwyczaj równe, mnóstwo korków- A4 w Polsce 30 km od Krakowa a następnie zapchane autostrady w Niemczech co wymuszało na mnie ciągłe przyspieszanie i hamowanie. Nawet pomimo takiej jazdy spalanie wyszło super 4.5- zapewne gdyby jechać 100km/h za tirem to 3.5 nie byłoby problemem- mi natomiast się niestety spieszyło. Teraz drugi pomiar spalania- warunki zbliżone normalnemu użytkowaniu samochodu. Mieszkam koło Bredy(Holandia)- mnóstwo autostrad- chcesz jechać do sklepu musisz autostradą- chcesz jechać do roboty musisz autostradą. I tak odcinki głównie po 40 km jazda dynamiczna i powiedzmy że 70% trasa a reszta miasto. Całkowity dystans ~860km(niezapisałem nigdzie przed wyzerowaniem licznika, wiem że wartość pomiędzy 860 a 900km) średnie spalanie 5.5-6l/100km. Jak na dynamiczną jazdę po autostradach i w mieście jest to naprawdę dobry wynik. Krótko mówiąc polecam, silnik jest oszczędny i jest czym jechać. Miałem okazję jeździć Mercedesem W124 250D(2.5 litrowy wolnossący diesel) i jest przepaść- w almerze jest większa moc i znacznie mniejsze spalanie.
5,6
Nissan Almera II
Hatchback 2.2 Di 110KM 81kW
Witam.Chętnie podzielę się moimi wynikami.Posiadam 2,2 Di z 2001 roku i nie wiem czemu nie mogę inaczej zaznaczyć w opcjach, ale mniejsza z tym. Na wstępie zaznaczam że jeżdżę raczej spokojnie, tzn w trasie 90/100km/h max. Nie cisnę zbyt często. Ostatnio zrobiłem przy okazji długiej trasy 2 eksperymenty. Pierwszy, wyjeżdżając za Warszawę, zatankowałem sobie kanister na równe 5 litrów i 2 litry do butelki.Faktycznie nie powinno się jeździć do ostatniej kropli ale zbyt bardzo mnie to kusiło. Tak więc po wyjechaniu za wawe skończyło mi się paliwo.Dolałem równe 5 litrów i przejechałem za nich 97 km ze średnią prędkością 80-90km/h. Po czym dolałem 2 litry z butli które pozwoliły mi dojechac do stacji. Tak więc spalanie rewelka. Drugim eksperymentem była trasa Warszawa-Kamień pomorski tam i z powrotem. Z racji tego iż mam stację vis a vis bloku, również i tym razem poczekałem przy stacji aż łyknie mi ostatnią kroplę, po czym zatankowałem do pełna (portfel aż jęknął;) ale weszło 61 litrów (pod korek) Podróż to 90% trasa i 10% miasto...przejechałem równe 1180km na jednym tankowaniu, zanim zaczął się krztusić.Jak łatwo policzyć spalił 5,1/100km. Jak dla mnie rewelka. W mieście spala w zimie 6-,6,5,w korkach i bardziej dynamicznej jeździe.Ja naprawdę polecam ten silnik, auto jest rewelacyjne.Zmieniam olej i części eksploatacyjne i jeżdżę,jedyną usterką był potencjometr pedału gazu, naprawa plus cześć z allegro zamknęła się w 180zł.Owszem zimny silnik klekocze mocno ale rozgrzany jest naprawdę cichy.Naprawdę polecam.Jeżeli macie jakieś pytania zapraszam pod adres mailowy.Pozdrawiam.
6,8
Nissan Almera II
Hatchback 2.2 Di 110KM 81kW
Silnik 2,2 DI, nie DCI jak w opisie, nie wiem dlaczego brak możliwości wyboru silnika DI przy wersji hatchback. Ludzie którzy piszę o spalaniu rzędu 6 litrów w mieście łżą, trzy osoby znajome plus ja 4-y z takimi silnikami i minimalne spalanie, prędkość 110 i jazda na "kolędnika" z klima 4,3 na odcinku 300km, średnio w trasie 5,4, a norma w mieście to 8-8,5. Części drogie mało zamienników, bezawaryjność wynagradza, wolę zrobić raz na 3 lata za 400 pln niż co miesiąc po 50 pln. Polecam w 100% 2,2 di made in japan, tylko uwaga na pompę vp44.

Usterki Nissan Almera II

Liczba wpisów: 37
Pomarańczowa lampka silnika
  • Nissan Almera II Hatchback 1.8 114KM 84kW 2000-2002
  • silnik
Cały dzień jeździłem, trochę stałem w korku, ale bez problemu dojechałem do domu. Rano wstałem, odpalilem samochód i pomarańczowa lampka silnika już nie zgasła. Jeździlem potem cały dzień, nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika. Lampka pali sie nadal. Jak uruchamiałem silnik, wydaje mi się, że jak piewszy raz zakręcił to jakoś słabiej. Może to tylko było złudzenie. Spalanie również bez zmian, czyli OKej. Może ktoś ma jakiś pomysł. Przeczytałem kilka wcześniejszych opisywanych podobnych usterek w tym samochodzie ale żadna nie pasuje do moich, oprócz tego, że pomarańczowa lampka się cały czas pali. czujnik położenia wału korbowego?, sonda lambda? świece? czy zawilgocenie przewodów, kostek, czujników?, Dodatkowe pytanie, czy jak łańcuch jest do wymiany to może się również zapalić ta żółta lamka? dziękuję z góry za pomoc, Bartek nie znana 50000 km
Problem rozwiązany
4 komentarze
Ropa w oleju
  • Nissan Almera II Hatchback 2.2 Di 110KM 81kW 2000-2006
  • silnik
Witam!!Niedawno nabyłem nissana almera z 2001r. silnik 2.2 dCi. Do tej pory użytkowałem go bardzo mało silnik pracował równo bez zastrzeżeń, lecz gdy wyjechałem w trasę i przejechał jakieś 100km na wysokich obrotach w pewnym momencie pojawiła się chmura dymu, nie mogłem go zgasić więc go zadusiłem, z rury wydechowej wypluł ogromną ilość oleju z ropą. W silniku nie ma grama czystego oleju tylko wymieszany z ropą. Od tej pory chodzi równiutko na niskich obrotach a na wysokich dzieje się to samo. Proszę o pomoc co to może być. Czy przyczyną usterki może być głowica, wtryski, turbosprężarka
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Nie chce jechać.
  • Nissan Almera II Hatchback 2.2 Di 110KM 81kW 2000-2006
  • układ wtryskowy
Wyświetla się błąd P1275, gość wymienił mi jednostkę regulującą paliwo, był spokój przez około 3 miesiące i znowu to, samo auto po gwałtownym dodaniu gazu nie ma ochoty dalej jechać a czasem zapali się kontrolka trybu awaryjnego. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu auto zachowuje się normalnie i nie jest to jakąś regułą że np. przy jakiś tam obrotach czy coś takiego ma się tak akurat stać. U różnych elektryków powiedziano mi co innego np. wtrysk, turbo , pompa i jeszcze coś tam. Nie wątpię w niczyje umiejętności tylko chce mieć pewność co kupić by było ok. nissan almera 2003 rok 2.2dci pompa DENSO Dzięki wielkie za pomoc!
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Nissan Almera II Hatchback