Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Nissan Almera

Lata produkcji: 1995 - 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1995-2006. Jego poprzednikiem był bardzo sprawdzony Nissan Sunny, zaś następcą został Nissan Tiida. Almera stała się europejskim odpowiednikiem modeli: Pulsar, Sentra i Bluebird. Na Starym Kontynencie zyskał rzeszę klientów, jednak pod względem popularności nigdy nie dorównał kompaktowym gigantom takim, jak Volkswagen Golf, czy Opel Astra. W trakcie 11-letniej kariery Almery powstały dwie generacje tego modelu.

Komentarze redakcji

Przygotowując drugą odsłonę Almery, styliści Nissana poczynili znaczne postępy względem poprzednika - pomijając wersję Tino, nadwozie prezentuje się naprawdę nieźle. Designerom kokpitu można już co nieco zarzucić, ale znacznie ważniejsze jest, że otoczenie kierowcy jest bardzo czytelne, banalnie proste w obsłudze, solidnie zmontowane i wykonane z przyzwoitych, odpornych na zużycie materiałów. Na podróżnych czekają też wygodne fotele i mnóstwo schowków, szkoda tylko, że przestronność kabiny i pojemność kufra są ledwie przeciętne.

Najgodniejszym polecenia silnikiem dla Almery wydaje się diesel 2.2 Di, bo choć to leciwy i dość paliwożerny motor, oferuje wystarczające osiągi i jest wręcz pancerną konstrukcją. Niestety, oferowany był tylko zagranicą. Jeśli chodzi o pozostałe silniki, te benzynowe zużywają z czasem "hektolitry" oleju, a diesle z serii dCi bywają awaryjne i są kosztowne w obsłudze. Zawieszenie Almery zostało zestrojone dość sztywno, co owocuje dobrymi właściwościami jezdnymi, ale i niskim komfortem.

Solidna japońska robota? Przykro nam, to już przeszłość. Produkowany w Europie Nissan Almera II. generacji pod względem niezawodności wygląda przeciętnie - poza wspomnianymi problemami z "benzyniakami" oraz dieslami konstrukcji Renault, użytkownicy muszą też liczyć się m.in. z korozją nadwozia, podwozia, a nawet profili zamkniętych. Zawieszenie czy układ elektryczny są na szczęście wytrzymałe, a ceny części - zazwyczaj niewygórowane. Do zakupu japońskiego kompaktu zachęca oferta rynkowa - ceny aut są dość niskie, a przede wszystkim łatwo o zadbany egzemplarz.

Dane techniczne Nissan Almera

Silniki

Moc silników 75-143 KM

Poj. silników 1 392-2 184 cm3

Prędkość maks. 156-210 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,2-16,8 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Nissan Almera

Średnia ocena modelu

na podstawie 1419 opinii

4.12

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (85%)
NIE (15%)

Wybrane oceny kierowców Nissan Almera

Bardzo dobre auto. Głównym atutem autka jest japoński diesel 2.2Di 110KM, który przy małym spalaniu paliwa zapewnia ponad przeciętne osiągi. ... więcejAutko nadaje się dla samotnej osoby jak i dla niewielkiej rodziny. U mnie w rodzinie jeździ nim Żona. ukryj
dodano 01.02.2012 przez
Ogolnie bardzo przyjemny w uzytkowaniu samochod, niezawdodny, poreczny, bezpieczny i w miare (jak na kompakt) funkcjonalny. Na uwage zwraca bogate ... więcejwyposazenie standartowe; 4x airbag, ABS, klima, elektryka, CD-audio, Aha - Nissanow Almera jest stosunkowo malo na naszych drogach co powduje brak popytu na czesci zamienne do sprowadzanych uszkodzonych modeli z zagranicy a co za tym idzie male zainteresowanie zlodziei. Podczas 4 letniego uzytkowania nigdy nie mialem zadnego wlamania ani widocznych sladow proby kradziezy. Samochod zostawialem w roznych miejscach i bylem prawie pewny ze bedzie bezpieczny. Bezcenne poczucie spokoju, ktorego nie maja moi znajomi posiadajacy popularne marki niemieckie lub francuskie. ukryj
dodano 27.04.2010 przez
zależy co kto lubi. tym autem nie da się jeździć dynamicznie, wyprzedzanie niekiedy przyprawia o dreszcze, ale za to jest ... więcejoszczędne i niezawodne! nie jest to skarbonka na kółkach, ja wymieniam tylko to co trzeba i jeżdżę. jednak jego największym minusem jest karoseria!! ja rozumiem auto ma 13 lat, ale żeby mimo dobrego zabezpieczenia przez poprzedniego właściciela, progi praktycznie całe się rozleciały przy takim roczniku to trochę przesada! nadkola miałem również dobrze zabezpieczone a już zaczynają puchnąć.. wiadomo oceniałem auto którym ja jeżdżę, z takim rocznikiem, przebiegiem i silnikiem. mogę go polecić ludziom którzy spokojnie chcą sie przemieszczać z punktu A do B bo na pewno ich nie zawiedzie. ale ja zamieniam na coś z dynamiczniejszym silnikiem, oszczędność oszczędnością ale przyjemność z jazdy też musi być! (tu jej nie za wiele..) ukryj
dodano 25.06.2009 przez
Auto na rynku wtórnym nie kosztuje wiele,a jeśli znajdziecie pojazd salonowy z udokumentowanym przebiegiem i wykazem napraw które były robione ... więcejto można znaleźć auto zadbane,dosyć pojemne a przede wszystkim w miare ekonomiczne które napewno ma mniejszą usterkowość od konkurencji w tym samym przedziale cenowym ukryj
dodano 03.02.2010 przez
Zobacz oceny Nissan Almera Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Nissan Almera

Pb
4,73 - 11,50
Na podstawie 760 raportów spalania
ON
4,13 - 10,17
Na podstawie 309 raportów spalania
LPG
6,30 - 12,67
Na podstawie 123 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Nissan Almera

Ponieważ auto otrzymałem po kimś w rodzinie więc sądziłem, że wszystko jest ok w kwestii napraw. I zdziwiłem się bo ... więcejspalanie w mieście i na trasie nie schodziło poniżej 9,5l. Jak się okazało w zeszłym miesiącu winna była pierwsza sonda lambda i miernik paliwa. Obie części wymieniłem w serwisie Nissana i od tego momentu wszelkie problemy z przyspieszaniem jak również za wysokim spalaniem ustały. Koszt tej naprawy to około 1250 zł. Ponieważ najpierw trzeba było postawić diagnozę, a podłączenie do komputera to 170zł. Wcześniej chciałem wmontować radio w miejsce nad regulacją nawiewu( ponieważ wcześniej miałem pod nim) i potrzebny jest odpowiedni plastik, za który w Nissanie zapłaciłem 270zł. Również wymiana żarówek jest droga, bo o ile z tyłu można zrobić to samemy, o tyle z przodu jest bardzo ciasno i po przeczytaniu opinii w netcie postanowiłem wymienić w serwisie nissana i sama wymiana to 33zł + koszt żarówki (światła mijania) około 25zł. Również tłumik się przedziurawił i buczał, ale z tym musiałem pojechać do normalnej naprawy tłumików ponieważ tłumika końcowego do Almery nie było ani w magazynie w Warszawie, ani Amsterdamie!! i trzeba byłoby ściągać z Japonii. Spawanie 30zł wyniosło, ale ostatecznie po paru dniach postanowiłem wymienić rurę i tłumik końcowy (zamiennik, ale jakiś podobno oryginalny) i zapłaciłem ok 400zł. Już nim dostałem swoją almerę to niestety miała niedziałającą tylną wycieraczkę, ale ponieważ do wymiany jest cały silniczek, a jego koszt to 800zł to odpuściłem sobie. Ogólnie uważam, że naprawy są znośne ponieważ to wszystko jest robione po 7 latach jazdy. A wcześniej jedyna wizyta w serwisie była na przeglądach. Dałem ocenę 3 nie ze względu na almerę, bo jej dałbym 4, ale ze względu na koszty serwisu, bo w Nissanie są one mocno przesadzone. ukryj
dodano 10.12.2007 przez
Witam.Chętnie podzielę się moimi wynikami.Posiadam 2,2 Di z 2001 roku i nie wiem czemu nie mogę inaczej zaznaczyć w opcjach, ... więcejale mniejsza z tym. Na wstępie zaznaczam że jeżdżę raczej spokojnie, tzn w trasie 90/100km/h max. Nie cisnę zbyt często. Ostatnio zrobiłem przy okazji długiej trasy 2 eksperymenty. Pierwszy, wyjeżdżając za Warszawę, zatankowałem sobie kanister na równe 5 litrów i 2 litry do butelki.Faktycznie nie powinno się jeździć do ostatniej kropli ale zbyt bardzo mnie to kusiło. Tak więc po wyjechaniu za wawe skończyło mi się paliwo.Dolałem równe 5 litrów i przejechałem za nich 97 km ze średnią prędkością 80-90km/h. Po czym dolałem 2 litry z butli które pozwoliły mi dojechac do stacji. Tak więc spalanie rewelka. Drugim eksperymentem była trasa Warszawa-Kamień pomorski tam i z powrotem. Z racji tego iż mam stację vis a vis bloku, również i tym razem poczekałem przy stacji aż łyknie mi ostatnią kroplę, po czym zatankowałem do pełna (portfel aż jęknął;) ale weszło 61 litrów (pod korek) Podróż to 90% trasa i 10% miasto...przejechałem równe 1180km na jednym tankowaniu, zanim zaczął się krztusić.Jak łatwo policzyć spalił 5,1/100km. Jak dla mnie rewelka. W mieście spala w zimie 6-,6,5,w korkach i bardziej dynamicznej jeździe.Ja naprawdę polecam ten silnik, auto jest rewelacyjne.Zmieniam olej i części eksploatacyjne i jeżdżę,jedyną usterką był potencjometr pedału gazu, naprawa plus cześć z allegro zamknęła się w 180zł.Owszem zimny silnik klekocze mocno ale rozgrzany jest naprawdę cichy.Naprawdę polecam.Jeżeli macie jakieś pytania zapraszam pod adres mailowy.Pozdrawiam. ukryj
dodano 28.02.2012 przez
Witam wszystkich. Autko kupiłem 3 miesiące temu. Jeśli chodzi o naprawy to musiałem zrobić: paski rozrządu (550 zł. z robocizną ... więcej), tarcze i klocki tył 250 zł. z robocizną ), filtry i płyny ( ok. 150 zł. z robocizną ), tarcze i klocki przód ( 250 zł. z robocizną ), przeguby zewnętrzne ( 220 zł. z robocizną ), napicie i odgrzybienie klimy ( 150 zł. ). Teraz spalanie : postanowiłem sprawdzić ile spala moja almerka. Dolewałem pod sam korek ale z kanistra i jak był pełny to ujeżdzałem kilkadziesiąt metrów i dolewałem znowy żeby powietrze wyszło ( tak ok. trzech razy aż bak był full pełny ) Maksymalne spalanie to 6.4 w zimie przy jeżdźie na odcinkach ok. 10 km. i dogrzewaniu silnika. Minimalne spalanie teraz na trasie 400 km. prędkości ok. 110-120 km/h czasem 100 km. z klimatyzacją na odcinku ok. 100km. Wyprzedzałem i jechałem w miarę dynamicznie - 4.66l./100km. Ogólnie średnie spalanie w cyklu mieszanym gdy temp. jest dodatnia nie powinno przekraczać 6l./100km. Samochód ogólnie wygodny i komfortowy dla kierowcy jak również dla pasażerów z tyłu. Jego minusami są : słabsze wyciszenie przy większych prędkościach, bardzo słaba dynamika przy jeździe pod górę nieodczuwalna na terenie o małym nachyleniu, pojawiająca się rdza na progach. Reszta to same plusy. Ogólnie polecam autko bo warto. Zaznaczę jeszcze że mój styl jazdy jest normalny i nie zajeżdzam silnika. ukryj
dodano 04.04.2010 przez
Eksploatacja auta w moim przypadku to jakieś 90% miasto, 10% trasa. Średnio wychodzi 6l na 100km. W zeszłym roku jechałem ... więcejna wczasy, trasa w sumie 800km. Przejechana na jednym tankowaniu, 3 osoby plus masa bagażu plus klimatyzacja włączona non stop. Prędkości nie przekraczające 100km/h, płynna jazda. Spalanie wyszło wtedy równe 5.3l, co uważam za świetny wynik, jak na takie warunki. Przy dynamicznej, miejskiej jeździe, z klimatyzacją, potrafi wypić 7l. Raz tylko uzyskałem spalanie na poziomie 9l, ale tego nie liczę, bo to była autostrada i prędkości około 160km/h (czyli jazda z gazem prawie w podłodze). Po 4 latach eksploatacji nie żałuję zakupu, przejechanie 100km to koszt raptem 30zł, ceny paliwa nie biją po kieszeni. Spory zasięg na jednym baku (w przeciwieństwie do LPG). Fakt, jest to diesel, kulturą pracy nie grzeszy, czuć wibracje i klekot - ale coś za coś. Fajne auto dla świeżego kierowcy, który będzie musiał liczyć się z kosztami paliwa. I jeszcze jedno - tym autem trzeba nauczyć się jeździć. Po tym, jak je kupiłem, byłem w szoku, że to taki muł. Teraz już tak nie powiem, jak się zmienia biegi przy odpowiednich obrotach, czyli około 3000, to widać, że jednak ma siłę jechać i nie jest zawalidrogą. Jazda na niskich obrotach jest niezbyt przyjemna pod względem dynamiki. ukryj
dodano 04.02.2013 przez
Tutaj duży plus, zużycie paliwa mniejsze niż w podobnych autach niemieckich, francuskich o włoskich nie wspominając. Do tego auto bardziej ... więcejzrywne od nich, jedynie Alfy są "problemem" dla Almery, ale i palą sporo więcej. Ceny napraw nie szokują, wiele osób żyje jeszcze przekonaniem z lat '90, że części do japończyków są drogie i trudno dostępne, co jest dużym błędem. Części ogólnodostępne, jeśli nie od ręki to na drugi dzień, ceny też zbytnio nie szokują nawet w porównaniu z częściami do "króla kompaktów" z tego okresu czyli Golfa3, na jego korzyść przemawia jedynie fakt, że sporo jest firm "rzemieślniczych" które produkują zamienniki do niego, ale z jakością takich części bywa z reguły równie nisko jak z ceną. Oryginalne części, albo zamienniki uznanych firm kosztują podobnie, różnice są bardzo niewielkie, poza tym jedne części są tańsze do Golfa niż do Almery ale inne potrafią być droższe. Materiały eksploatacyjne typu filtry, klocki, tarcze, elementy zawieszenia nie są drogie i jest spory wybór (klocki TRW na przód kupiłem za 150zł, na tył za 70zł, tarcze na tył ATE 90zł/komplet). Poza tym sporo jest części używanych. ukryj
dodano 17.09.2011 przez
Zobacz raporty spalania Nissan Almera Dodaj raport spalania

Generacje Nissan Almera

Dealerzy Nissan

PACIFIC CARS Sp. z o.o.

PACIFIC CARS Nissan Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

AUTO ŁÓDŹ

AUTO ŁÓDŹ Nissan Łódź

łódzkie, Łódź, Brzezińska 28

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Poznań

wielkopolskie, Poznań, Tymienieckiego 38

Więcej

AUTO SALON POLODY SP.J.

POLODY Nissan Przeźmierowo

wielkopolskie, Przeźmierowo, Rynkowa 160

Więcej

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o.

BUDMAT AUTO 2 Sp. z o.o. Nissan Ciechanów

mazowieckie, Ciechanów, Sońska 2

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Nissan Almera

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

5 932

Przejechany dystans

803 725 zł

Zatankowanego paliwa

186 682 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

875

Wydanych pieniędzy

239 025 zł

Średnie wydatki na auto

1 149 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 429

Wydanych pieniędzy

278 599 zł

Średnie wydatki na auto

1 339 zł

ZOBACZ 208 dzienników kosztów Nissan Almera Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Nissan Almera

Liczba wpisów: 17
komentarzy(9)
komentarzy(1)
komentarzy(9)
komentarzy(10)
komentarzy(3)
komentarzy(4)
Zobacz inne typowe słabe punkty Nissan Almera dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Nissan Almera

Liczba wpisów: 64
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Nissan Almera Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Nissan Almera

Liczba wpisów: 29
sugerowano do tego silnika instalacjê 2 gen, ale ze wzglêdu na du¿e przebiegi i wrodzon± niechêæ do ma³o wyrafinowanych rozwi±zañ ... więcejtechnicznych wybra³em 4 gen i jestem zadowolony na 1000% :) spalanie w trasie 7-7,5 l/100 km lpg, miasto 8-8,5. ¿adnych uci±¿liwo¶ci ze strony wspó³pracy silnik-instalka, ¿adnych efektów ubocznych, mikroskopijny spadek mocy :) dwa razy by³em zmuszony do wymiany czujnika ci¶nienia gazu/temperatury na gwarancji, za darmo bez problemu, raz w warsztacie w którym zamontowano instalkê, raz w innej filii czakramu - bez problemowo. Z tego co wiem ten model czujnika który by³ w mojej instalce zosta³ wyeliminowany z sequentów w pó¼niejszym czasie. Instalka zosta³a zamontowana w "Auto-gaz Piotr Pokrzywa" w Lublinie na Spó³dzielczo¶ci pracy przy CMT. Samochód przejecha³ w dwa lata bezproblemowo 80 tys na gazie i zosta³ w rodzinie... ukryj
dodano 14.11.2008 przez
Na gazie silnik pracuje zdecydowanie poprawnie. Spadek mocy zauważalny jest przy naprawde dynamicznej, sportowej jeździe. Ale kto chce tak jeździć, ... więcejnie zakłada takiej instalacji :) Jest to spadek niewielki, nie ma najmniejszego wpływu na wyprzedzanie przy prędkościach do 150km/h - szybciej nie jeżdżę, więc nie wiem, jak dalej się zachowuje. Spalanie, oczywiście wzrosło, choć nieznacznie. Zlitrażowałem Nissana na benzynie w lecie. Przy spokojnej jeździe, 7,5l/100km-8,5l/100km, gdy wciśniemy gaz trochę mocniej, to przy tych 150km/h może łykąć około 9,5l/100km nawet do 10l/100km. Na gazie pali od 8l/100km do 10l/100km. Jest to pierwsze 10 000 km przejechane na gazie, więc nic się nie psuje, autko chodzi jak należy. Założone przez dobrego fachowca, jeżeli ktoś jest zainteresowany namiarami do niego, proszę do mnie napisać. Nie jestem pewny co do producenta instalacji, ale jest to chyba ELPIGAZ... ukryj
dodano 06.03.2010 przez
Nissan ALMERA 1.8 16V ,2004r,116KM. Zamontowana instalacja to LPG TECH 224, wtryski DRAGON,reduktor 150KM ,zbiornik w kole a zawór do ... więcejtankowania pod klapk± wlewu benzyny. To ju¿ moje pi±te auto , które "zagazowa³em" i sprawuje siê wy¶mienicie . Ca³kowita automatyka prze³±czania paliw , bez ró¿nicy benzyna gaz czy odwrotnie. Piêkna , równa i cicha praca silnika , moc bez dostrzegalnych ró¿nic.Monta¿ instalacji zleci³em ,jak zwykle zreszt±, warsztatowi Peter-pol na Ul. Oblêgorskiej 6 w £odzi.Mogê tylko pochwaliæ fachowców z tej firmy i podziêkowaæ im za profesjonaln± i szybk± obs³ugê. ukryj
dodano 22.11.2014 przez
Zdecydowanie odradzam montaż instalacji Stella Comfort do tego auta. Gaz mam 4 tygodnie auto wracało do zakładu 7 razy. W ... więcejtym 3 razy z tą samą usterką, której nie potrafią naprawić. Po prostu nie da się jeździć na gazie. Najmniej poważna usterka to brak ciepłego powietrza z nagrzewnicy. Później nie zawsze przełączało na gaz - nawet po kilkunastu kilometrach jechałem nadal na benzynie, potem był problem z jazdą na gazie bo podczas jazdy sygnalizował brak gazu na wtryskach i przełączał na benzynę. Szczerze nie polecam. ukryj
dodano 27.04.2011 przez
Almera 1.4 87 KM (sprowadzona z Belgii). W 2 roku założyłem GAZ KME Diego. Na poczatku były problemy - wysokie ... więcejspalanie do 14l. Dowiedziałem się, że trzeba koniecznie zrobić tzw. mapę. (odczytać charakterystykę pracy silnika na benzynie). Po przejechaniu z gazownikiem i jego laptopem kilkunastu km mapa została zebrana i od tego monent jest OK, była jeszcze drobna korekta. UWAGA Diego nie czyta parametrów sondy lambda, przez co trudniej go ustawić na niskie i bezpieczne spalanie !! ukryj
dodano 27.05.2009 przez
Instalacja montowana w SPAuto to żenada! Przejechane 3000km. Cieknący w czwartek reduktor zakwalifikowany przez nich do wymiany w środę jest ... więcejjuż dobry. Odmowa naprawy gwarancyjnej!!! Właściciel skłamał, że nie można zamontować wlewu gazu w zderzaku i zainstalował tak, że pod autem trzeba klęczeć, żeby zatankować a pistolet rysuje lakier i jedyne co usłyszałem to: "nie chciałeś dopłacić 100zł za wlew pod klapką to tak masz". ukryj
dodano 29.02.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Nissan Almera

Skarbnica wiedzy o Nissan Almera

Ciekawostki
dodano 22.01.2014 przez
Poniższe dane znalazłem w książce serwisowej Autodata. Dotyczą one wszystkich wersji Almery N15, w większości przypadków dotyczą tez Sunny N14. Według dealera (NISSMOT, Plock) sa…
Sposoby wykonania czynności
dodano 27.07.2011 przez
Poniżej instrukcja jak dostać się do wymienionego w temacie ustrojstwa. Niestety konieczne jest zdjęcie całego boczku. Zaczynasz od korbki (jeśli taka masz), następnie zdejmujesz plasticzek…
dodano 27.07.2011 przez
Poniższe dane znalazłem w książce serwisowej Autodata. Dotyczą one wszystkich wersji Almery N15, w większości przypadków dotyczą tez Sunny N14. Według dealera (NISSMOT, Płock) są…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą